Dat klopt natuurlijk, maar zelfs hun zullen echt niet aandringen om te gaan strooien op een rodelbaan...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nou, dat sommige sportbonzen weinig realiteitszin hebben staat ook wel buiten kijf.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:18 schreef Tornadovis het volgende:
Meest schokkend vind ik dat je bij de start naar die jongen kijkt, en weet dat ie de laatste minuut van zn leven ingaat. Terwijl die zelf een Olympische Spelen voor zich denkt te hebben....
RIP...
Die overleeft het toch? Of ben ik in de war met een ander fragment?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:16 schreef wokkkel het volgende:
[..]
Klopt.. Of die schaats die de keel van die ijshockeyer doorsneed. Echt het meest verschrikkelijke sportfragment wat ik ooit heb gezien.
Dat had ik toen die onderweg was...zo onwetend....quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:18 schreef Tornadovis het volgende:
Meest schokkend vind ik dat je bij de start naar die jongen kijkt, en weet dat ie de laatste minuut van zn leven ingaat. Terwijl die zelf een Olympische Spelen voor zich denkt te hebben....
RIP...
Tja..dat is bij elk dodelijk ongeval of elke aanslag met dodelijk gevolg op deze wereld het geval. Maakt dit er niet meer of minder tragisch door.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Dat had ik toen die onderweg was...zo onwetend....
Richard Zednik. Die overleefde het ja. Sterker nog, hij is er nu bij op deze Spelen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Die overleeft het toch? Of ben ik in de war met een ander fragment?
Natuurlijk, maar het is niet altijd zo dat je vooraf zo goed een close up van het slachtoffer in kwestie krijgt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Tja..dat is bij elk dodelijk ongeval of elke aanslag met dodelijk gevolg op deze wereld het geval. Maakt dit er niet meer of minder tragisch door.
Inderdaad. Verschrikkelijk om de laatste momenten zo te zien.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat had ik toen die onderweg was...zo onwetend....
Ja, daar dacht ik ook aan.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:18 schreef Tornadovis het volgende:
RIP...
Wellicht..... toch is degene die dat plaatje daadwerkelijk gemaakt heeft behoorlijk triest imho.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:00 schreef wise het volgende:
achja, ik denk daar anders over.
Amerikanen hebben ook al kunnen trainen en er schijnen ook al wereldbekerwedstrijden op gehouden te zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:21 schreef marcodej het volgende:
Ook niet handig is natuurlijk dat de baan alleen voor Canadezen beschikbaar was het afgelopen jaar en dat de overige atleten nauwelijks mogelijkheden kregen om op deze baan te trainen...
Inderdaadquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:39 schreef Fredo55 het volgende:
Als dat muurtje een halve meter hoger was, had hij het waarschijnlijk wel overleefd.
Je ziet op het filmpje dat hij gelanceerd word en dat hij op het muurtje terecht komt en doorknalt
richting de pilaren.
Hoe simpel had dit voorkomen kunnen worden.
Dit is allemaal achteraf praten eigenlijk.
Exact. Toch een smet deze OS, helemaal zonde van de opening. Die zal toch wat ingetogener moeten zijn hoop ik.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het is niet altijd zo dat je vooraf zo goed een close up van het slachtoffer in kwestie krijgt.
Wat wil je dan ook bij een sport die skeleton heet.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:11 schreef Leatherface het volgende:
Tsja, het is duidelijk een zeer gevaarlijke sport. Ik vind als frequent sport kijker geen sport zo angstaanjagend als rodelen en skeleton.
Qua stemming onder de deelnemers natuurlijk wel, maar ik hoop niet dat er onderdelen van de opening geschrapt gaan worden, daar is een enorme voorbereiding in gestoken en er moet nu ook de ruimte zijn om dat te laten zien.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:41 schreef Zwansen het volgende:
Exact. Toch een smet deze OS, helemaal zonde van de opening. Die zal toch wat ingetogener moeten zijn hoop ik.
Een briljant filosoof.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:47 schreef Fredo55 het volgende:
Wat Mart Smeets vanavond zei is wel waar:
''De tour wacht op niemand, maar de olympische spelen wacht ook op niemand.
Het gaat allemaal gewoon (gewoon tussen aanhalingstekens) door.
Met in je acherhoofd dat er een atleet is gestorven.'
Het is een vreselijk bericht, maar toch gaan we door.''
http://nos.nl/os2010/vide(...)er-rodelongeluk.html
Niet zo gek ook, atleten hebben jaren gestoken in hun voorbereiding, bovendien verander je er niks mee aan de situatie.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:47 schreef Fredo55 het volgende:
wtf die komt dus echt in 1 klap tot stilstand tegen die betonnen palenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:39 schreef Fredo55 het volgende:
Als dat muurtje een halve meter hoger was, had hij het waarschijnlijk wel overleefd.
Je ziet op het filmpje dat hij gelanceerd word en dat hij op het muurtje terecht komt en doorknalt
richting de pilaren.
Hoe simpel had dit voorkomen kunnen worden.
Dit is allemaal achteraf praten eigenlijk.
Mee eens. wat een zak ben je dan zeg.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik heb 'em verwijderd. Moge degene die dat gemaakt heeft in de stront zakken trouwens.
Inderdaad. Zo briljant hoef je toch niet te zijn om in te zien dat dat gevaarlijk is, en dat dat makkelijk af te dekken is met een simpele muur, zodat je niet teven die palen aan kunt komen???quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:50 schreef Arcee het volgende:
Vreselijk... zo'n paal geeft niks mee, wat een klap.Wat idioot dat daar van die palen zo dicht naast staan.
OMG zie hem vliegen...quote:
inderdaad, onvoorstelbaar in deze tijd waarin veiligheid in vrijwel elke sport een hot issue is, parcoursen vaak steeds veiliger en veiliger gemaakt worden en er over hyper moderne technologieen wordt beschikt om risico's minimaal te maken.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:50 schreef Arcee het volgende:
Vreselijk... zo'n paal geeft niks mee, wat een klap.Wat idioot dat daar van die palen zo dicht naast staan.
Aan de andere kant is het ook een beetje overdreven om totaal in zak en as te gaan zitten.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 02:20 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Die reactie van Smeets ook. "De tour wacht op niemand maar de OS wacht ook op niemand"
Laat die irritante vetzak zich er lekker niet mee bemoeien.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:47 schreef Fredo55 het volgende:
Hij had het over de koelcel netquote:Op zaterdag 13 februari 2010 02:20 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Die reactie van Smeets ook. "De tour wacht op niemand maar de OS wacht ook op niemand"
hoezo, mag best gezegd worden, er ligt tenslotte wel iemand in die er ook bij had moeten zijn..quote:
Wat ik me nog herinder van 84 is met name die gast die met dat raketpak binnenvloog, was zo spectaculair, en natuurlijk Carl Lewis, en was dat ook niet de spelen van zola but, die struikelde?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik voel me opeens oud..... met bewust de zomerspelen van 1984 in Los Angeles - met name die marathon - meegemaakt te hebben.
In Albertville weet ik nog dat de dames die de lands-borden droegen tijdens de opening enorme zeepbellen (plastic) om zich droegen.
Structuur van die bocht wordt aangepast, daarnaast wordt de baan verhoogd waardoor je er niet overheen zou moeten kunnen vliegen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:23 schreef CAP. het volgende:
Mag toch hopen dat ze een zachte wand bouwen voor die pilaren? Die gozer had er nooit overheen mogen vliegen.
Beetje jammer dat ze dit nu in een paar dagen even oplossen, terwijl ik al veel eerder meerdere berichten heb gelezen over de veiligheid van die baan en vooral die "50-50" bocht. Dat ze eens gaan luisteren naar sporters voordat het al te laat is.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:42 schreef Luco het volgende:
[..]
Structuur van die bocht wordt aangepast, daarnaast wordt de baan verhoogd waardoor je er niet overheen zou moeten kunnen vliegen.
Alleen a qua G-krachten is dat al genoeg om alles in je lichaam te laten exploderen, laat staan de klap zelf dus...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:24 schreef _Joy_ het volgende:
Ik had gisteren het filmpje zonder geluid gekeken en vandaag stond het geluid wél aan. Wat een misselijkmakend geluid zeg, verschrikkelijk .
Volgens mij moet hij wel op slag dood/bewusteloos zijn geweest. Van 150 naar stilstand in 1 seconde, dat kan het lichaam gewoon niet aan.
Anyway, zeer triest begin van de os maar terecht dat het wel doorgaat.
Trouwens wel een kippenvel moment toen Georgië binnenkwam bij de openingsceremonie.
....................................quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:51 schreef Luco het volgende:
Het wordt vandaag allemaal aangepast, de rodelaars krijgen 2 extra oefensessies.
had dat filmpje nog niet gezien maar die *kloinggg* als hij die paal raaktquote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:52 schreef Dynd het volgende:
Hier in zeer goede kwaliteit
http://www.facebook.com/v/341207886489
RIP
Tsja, dat soort ongelukken liggen altijd op de loer. Maar ik zal hoe dan ook toch een luguber gevoel aan deze Spelen overhouden....quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:13 schreef frits22 het volgende:
ik vind dat de spelen echt verkloot zijn
Inderdaad, brrr. Verder heb ik hier geen woorden voor.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:14 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
had dat filmpje nog niet gezien maar die *kloinggg* als hij die paal raaktbrrr koude rillingen krijg ik er van
Misschien hebben ze dat opzettelijk gedaan, een soort ter ere van...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:02 schreef Atreidez het volgende:
Open net google;
[ afbeelding ]
Beetje morbide toeval
kloptquote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:46 schreef Teteteterek het volgende:
naar mijn weten staat dat plaatje er al sinds gistermiddag. voor het ongeluk dus
Nee toen stond er nog het algemene vancouver plaatje .quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:46 schreef Teteteterek het volgende:
naar mijn weten staat dat plaatje er al sinds gistermiddag. voor het ongeluk dus
Dan hebben ze nog geluk dat er niemand stond, had je 2 of meer dooien.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:03 schreef Fredo55 het volgende:
Hier ging het dus mis, foto van google geplukt.
[ afbeelding ]
Toch best gevaarlijk zo snel door de baan, helemaal met rodelenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:13 schreef frits22 het volgende:
ze hebben nu pas de baan veiliger gemaakt..........
veel te laat dus
ik vind dat de spelen echt verkloot zijn
Lees mijn post over G-krachten;)quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:32 schreef datditkan het volgende:
[..]
Toch best gevaarlijk zo snel door de baan, helemaal met rodelen
Met een bobslee valt het gevaar gelukkig mee, en volgens mij is dat ook veiliger?
quote:"It appears after a routine run, the athlete came late out of curve 15 and did not compensate properly to make correct entrance into curve 16.
"This resulted in a late entrance into curve 16 and although the athlete worked to correct the problem he eventually lost control of the sled resulting in the tragic accident.
Was het ook.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:45 schreef colorito86 het volgende:
ze zeggen trouwens dat het zijn eigen schuld was:
Wel waar:quote:Ze veranderen er overigens niks aan.
Mjah, als een skieer in de afdaling valt en tegen een boom klapt en komt te overlijden zeggen ze toch ook niet dat ie maar niet had moeten vallen? Dan wordt er ook niet meer geskied voordat er fatsoenlijke hekken e.d. staan om het in de toekomst te voorkomen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:45 schreef colorito86 het volgende:
ze zeggen trouwens dat het zijn eigen schuld was:
[..]
Ze veranderen er overigens niks aan, want volgens hun is de track gewoon safe.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)010/luge/8513794.stm
Sorry had ik even gemist. maar dan nog, alleen bocht 16. Ze kunnen ook net zo goed in een andere bocht eruit vliegen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Was het ook.
[..]
Wel waar:
Bron NOS:
De olympische rodelbaan wordt op de plaats van het fatale ongeluk van Nodar Koemaritasjvili aangepast.
Bij bocht zestien wordt de muur verhoogd en het profiel van het ijs veranderd.
Beter lezen, want ook daar staat: As a precaution, the walls at the exit of the final curve, where Kumaritashvili was thrown from the track, will be raised.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:45 schreef colorito86 het volgende:
Ze veranderen er overigens niks aan, want volgens hun is de track gewoon safe.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)010/luge/8513794.stm
Wat wordt er precies bedoeld met ''profiel van het ijs''? Gaan ze er dan voor zorgen dat je minder hard door die baan vliegt?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Was het ook.
[..]
Wel waar:
Bron NOS:
De olympische rodelbaan wordt op de plaats van het fatale ongeluk van Nodar Koemaritasjvili aangepast.
Bij bocht zestien wordt de muur verhoogd en het profiel van het ijs veranderd.
ja onbegrijpelijk en wat mij betreft verdienen de ontwerpers een fikse gevangenisstraf.....in deze moderne tijd waarin veiligheid voorop staat/zou moeten staan......niet te geloven.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:54 schreef miaeak het volgende:
Beetje raar dat het nu ineens wel kan... In een paar uur...
Feitelijk hadden dan een paar uurtjes zijn leven kunnen redden
quote:The track is considered the world’s fastest, and several Olympians recently questioned its safety. More than a dozen athletes have crashed in Olympic training, with many sliders exceeding 90 miles per hour.
Curve 13, higher up the course, has been called the 50-50 curve by the American bobsled driver Steven Holcomb because he believes those are the odds of getting through it without crashing.
Ze hebben dus alleen bocht 16 veranderd maar bovenaan staat dat bocht 13 en 11 ook gevaarlijk zijn. Hier hebben ze dus niks aan gedaan. Plek dat ze gelijk overal aanpassingen doen. Misschien hebben ze die muren zo laag gemaakt zodat de fotografen die er naast staan mooie foto's kunnen maken.quote:A luger went a record 153.937 kilometers per hour (95.65 miles per hour), or about six m.p.h. faster than ever before, in a test event last year, and Josef Fendt, the president of the International Luge Federation, said at the time, “It makes me worry.”
Earlier in the day, the gold-medal favorite, Armin Soeggeler, of Italy, crashed, losing control of his sled on Curve 11. Zoeggeler came off his sled and held it with his left arm to keep it from smashing atop his body. He slid on his back down several curves before coming to a stop and walking away.
Training days in Whistler have been crash-filled. A Romanian woman was briefly knocked unconscious and at least four Americans - Chris Mazdzer on Wednesday, Megan Sweeney on Thursday and Tony Benshoof and Bengt Walden on Friday - have had serious trouble just getting down the track.
“I think they are pushing it a little too much,” Hannah Campbell-Pegg, of Australia, said Thursday night after she nearly lost control in training. “To what extent are we just little lemmings that they just throw down a track and we’re crash-test dummies? I mean, this is our lives.”
Bij Top Gear noemen ze dat oversteer. Hij ging te hoog door de bocht en daarna compenseerde hij verkeerd.quote:
Makkelijk praten achteraf.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:56 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ja onbegrijpelijk en wat mij betreft verdienen de ontwerpers een fikse gevangenisstraf.....in deze moderne tijd waarin veiligheid voorop staat/zou moeten staan......niet te geloven.
Nee daarvoor zijn meer dodelijke ongelukken nodig.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:57 schreef colorito86 het volgende:
Vond ook nog dit
[..]
[..]
Ze hebben dus alleen bocht 16 veranderd maar bovenaan staat dat bocht 13 en 11 ook gevaarlijk zijn. Hier hebben ze dus niks aan gedaan. Plek dat ze gelijk overal aanpassingen doen. Misschien hebben ze die muren zo laag gemaakt zodat de fotografen die er naast staan mooie foto's kunnen maken.
gewoon onvoorstelbaar gemakzachtig, onnauwkeurig, nalatend, ondoordacht en onprofessioneel vooraf.quote:
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:56 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ja onbegrijpelijk en wat mij betreft verdienen de ontwerpers een fikse gevangenisstraf.....in deze moderne tijd waarin veiligheid voorop staat/zou moeten staan......niet te geloven.
te laag iq, dus hij kan er zelf niet eens iets aan doen, dat soort ongefundeerde PVV reactiesquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:05 schreef miaeak het volgende:
[..]
En dat vind je grappig want.....?
Blablablaquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:06 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
te laag iq, dus hij kan er zelf niet eens iets aan doen, dat soort ongefundeerde PVV reacties
Slimme PVV'ersquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:06 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
te laag iq, dus hij kan er zelf niet eens iets aan doen, dat soort ongefundeerde PVV reacties
Nee, en er zullen altijd ongelukken blijven gebeuren ongeacht de maatregelen die ze nemen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:09 schreef Re het volgende:
tsja, ongelukken bij hoge snelheidssporten ... is dat nou zo vreemd?
Laatste dode was in 1964.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:09 schreef Re het volgende:
tsja, ongelukken bij hoge snelheidssporten ... is dat nou zo vreemd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |