Structuur van die bocht wordt aangepast, daarnaast wordt de baan verhoogd waardoor je er niet overheen zou moeten kunnen vliegen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:23 schreef CAP. het volgende:
Mag toch hopen dat ze een zachte wand bouwen voor die pilaren? Die gozer had er nooit overheen mogen vliegen.
Beetje jammer dat ze dit nu in een paar dagen even oplossen, terwijl ik al veel eerder meerdere berichten heb gelezen over de veiligheid van die baan en vooral die "50-50" bocht. Dat ze eens gaan luisteren naar sporters voordat het al te laat is.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:42 schreef Luco het volgende:
[..]
Structuur van die bocht wordt aangepast, daarnaast wordt de baan verhoogd waardoor je er niet overheen zou moeten kunnen vliegen.
Alleen a qua G-krachten is dat al genoeg om alles in je lichaam te laten exploderen, laat staan de klap zelf dus...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:24 schreef _Joy_ het volgende:
Ik had gisteren het filmpje zonder geluid gekeken en vandaag stond het geluid wél aan. Wat een misselijkmakend geluid zeg, verschrikkelijk .
Volgens mij moet hij wel op slag dood/bewusteloos zijn geweest. Van 150 naar stilstand in 1 seconde, dat kan het lichaam gewoon niet aan.
Anyway, zeer triest begin van de os maar terecht dat het wel doorgaat.
Trouwens wel een kippenvel moment toen Georgië binnenkwam bij de openingsceremonie.
....................................quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:51 schreef Luco het volgende:
Het wordt vandaag allemaal aangepast, de rodelaars krijgen 2 extra oefensessies.
had dat filmpje nog niet gezien maar die *kloinggg* als hij die paal raaktquote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:52 schreef Dynd het volgende:
Hier in zeer goede kwaliteit
http://www.facebook.com/v/341207886489
RIP
Tsja, dat soort ongelukken liggen altijd op de loer. Maar ik zal hoe dan ook toch een luguber gevoel aan deze Spelen overhouden....quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:13 schreef frits22 het volgende:
ik vind dat de spelen echt verkloot zijn
Inderdaad, brrr. Verder heb ik hier geen woorden voor.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:14 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
had dat filmpje nog niet gezien maar die *kloinggg* als hij die paal raaktbrrr koude rillingen krijg ik er van
Misschien hebben ze dat opzettelijk gedaan, een soort ter ere van...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:02 schreef Atreidez het volgende:
Open net google;
[ afbeelding ]
Beetje morbide toeval
kloptquote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:46 schreef Teteteterek het volgende:
naar mijn weten staat dat plaatje er al sinds gistermiddag. voor het ongeluk dus
Nee toen stond er nog het algemene vancouver plaatje .quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:46 schreef Teteteterek het volgende:
naar mijn weten staat dat plaatje er al sinds gistermiddag. voor het ongeluk dus
Dan hebben ze nog geluk dat er niemand stond, had je 2 of meer dooien.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:03 schreef Fredo55 het volgende:
Hier ging het dus mis, foto van google geplukt.
[ afbeelding ]
Toch best gevaarlijk zo snel door de baan, helemaal met rodelenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:13 schreef frits22 het volgende:
ze hebben nu pas de baan veiliger gemaakt..........
veel te laat dus
ik vind dat de spelen echt verkloot zijn
Lees mijn post over G-krachten;)quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:32 schreef datditkan het volgende:
[..]
Toch best gevaarlijk zo snel door de baan, helemaal met rodelen
Met een bobslee valt het gevaar gelukkig mee, en volgens mij is dat ook veiliger?
quote:"It appears after a routine run, the athlete came late out of curve 15 and did not compensate properly to make correct entrance into curve 16.
"This resulted in a late entrance into curve 16 and although the athlete worked to correct the problem he eventually lost control of the sled resulting in the tragic accident.
Was het ook.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:45 schreef colorito86 het volgende:
ze zeggen trouwens dat het zijn eigen schuld was:
Wel waar:quote:Ze veranderen er overigens niks aan.
Mjah, als een skieer in de afdaling valt en tegen een boom klapt en komt te overlijden zeggen ze toch ook niet dat ie maar niet had moeten vallen? Dan wordt er ook niet meer geskied voordat er fatsoenlijke hekken e.d. staan om het in de toekomst te voorkomen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:45 schreef colorito86 het volgende:
ze zeggen trouwens dat het zijn eigen schuld was:
[..]
Ze veranderen er overigens niks aan, want volgens hun is de track gewoon safe.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)010/luge/8513794.stm
Sorry had ik even gemist. maar dan nog, alleen bocht 16. Ze kunnen ook net zo goed in een andere bocht eruit vliegen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Was het ook.
[..]
Wel waar:
Bron NOS:
De olympische rodelbaan wordt op de plaats van het fatale ongeluk van Nodar Koemaritasjvili aangepast.
Bij bocht zestien wordt de muur verhoogd en het profiel van het ijs veranderd.
Beter lezen, want ook daar staat: As a precaution, the walls at the exit of the final curve, where Kumaritashvili was thrown from the track, will be raised.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:45 schreef colorito86 het volgende:
Ze veranderen er overigens niks aan, want volgens hun is de track gewoon safe.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)010/luge/8513794.stm
Wat wordt er precies bedoeld met ''profiel van het ijs''? Gaan ze er dan voor zorgen dat je minder hard door die baan vliegt?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Was het ook.
[..]
Wel waar:
Bron NOS:
De olympische rodelbaan wordt op de plaats van het fatale ongeluk van Nodar Koemaritasjvili aangepast.
Bij bocht zestien wordt de muur verhoogd en het profiel van het ijs veranderd.
ja onbegrijpelijk en wat mij betreft verdienen de ontwerpers een fikse gevangenisstraf.....in deze moderne tijd waarin veiligheid voorop staat/zou moeten staan......niet te geloven.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:54 schreef miaeak het volgende:
Beetje raar dat het nu ineens wel kan... In een paar uur...
Feitelijk hadden dan een paar uurtjes zijn leven kunnen redden
quote:The track is considered the world’s fastest, and several Olympians recently questioned its safety. More than a dozen athletes have crashed in Olympic training, with many sliders exceeding 90 miles per hour.
Curve 13, higher up the course, has been called the 50-50 curve by the American bobsled driver Steven Holcomb because he believes those are the odds of getting through it without crashing.
Ze hebben dus alleen bocht 16 veranderd maar bovenaan staat dat bocht 13 en 11 ook gevaarlijk zijn. Hier hebben ze dus niks aan gedaan. Plek dat ze gelijk overal aanpassingen doen. Misschien hebben ze die muren zo laag gemaakt zodat de fotografen die er naast staan mooie foto's kunnen maken.quote:A luger went a record 153.937 kilometers per hour (95.65 miles per hour), or about six m.p.h. faster than ever before, in a test event last year, and Josef Fendt, the president of the International Luge Federation, said at the time, “It makes me worry.”
Earlier in the day, the gold-medal favorite, Armin Soeggeler, of Italy, crashed, losing control of his sled on Curve 11. Zoeggeler came off his sled and held it with his left arm to keep it from smashing atop his body. He slid on his back down several curves before coming to a stop and walking away.
Training days in Whistler have been crash-filled. A Romanian woman was briefly knocked unconscious and at least four Americans - Chris Mazdzer on Wednesday, Megan Sweeney on Thursday and Tony Benshoof and Bengt Walden on Friday - have had serious trouble just getting down the track.
“I think they are pushing it a little too much,” Hannah Campbell-Pegg, of Australia, said Thursday night after she nearly lost control in training. “To what extent are we just little lemmings that they just throw down a track and we’re crash-test dummies? I mean, this is our lives.”
Bij Top Gear noemen ze dat oversteer. Hij ging te hoog door de bocht en daarna compenseerde hij verkeerd.quote:
Makkelijk praten achteraf.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:56 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ja onbegrijpelijk en wat mij betreft verdienen de ontwerpers een fikse gevangenisstraf.....in deze moderne tijd waarin veiligheid voorop staat/zou moeten staan......niet te geloven.
Nee daarvoor zijn meer dodelijke ongelukken nodig.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:57 schreef colorito86 het volgende:
Vond ook nog dit
[..]
[..]
Ze hebben dus alleen bocht 16 veranderd maar bovenaan staat dat bocht 13 en 11 ook gevaarlijk zijn. Hier hebben ze dus niks aan gedaan. Plek dat ze gelijk overal aanpassingen doen. Misschien hebben ze die muren zo laag gemaakt zodat de fotografen die er naast staan mooie foto's kunnen maken.
gewoon onvoorstelbaar gemakzachtig, onnauwkeurig, nalatend, ondoordacht en onprofessioneel vooraf.quote:
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:56 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ja onbegrijpelijk en wat mij betreft verdienen de ontwerpers een fikse gevangenisstraf.....in deze moderne tijd waarin veiligheid voorop staat/zou moeten staan......niet te geloven.
te laag iq, dus hij kan er zelf niet eens iets aan doen, dat soort ongefundeerde PVV reactiesquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:05 schreef miaeak het volgende:
[..]
En dat vind je grappig want.....?
Blablablaquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:06 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
te laag iq, dus hij kan er zelf niet eens iets aan doen, dat soort ongefundeerde PVV reacties
Slimme PVV'ersquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:06 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
te laag iq, dus hij kan er zelf niet eens iets aan doen, dat soort ongefundeerde PVV reacties
Nee, en er zullen altijd ongelukken blijven gebeuren ongeacht de maatregelen die ze nemen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:09 schreef Re het volgende:
tsja, ongelukken bij hoge snelheidssporten ... is dat nou zo vreemd?
Laatste dode was in 1964.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:09 schreef Re het volgende:
tsja, ongelukken bij hoge snelheidssporten ... is dat nou zo vreemd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |