Jij weet niet wat ik denk. Als het om lijfsbehoud gaat, doe je alles, ook als het niet leuk is.quote:Op maandag 15 februari 2010 15:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb jij wel eens iemand neer of doodgeschoten? Ik wel, dat is niet zo'n lolletje als je wel denkt, mijn beste, zelfs niet als het om lijfsbehoud gaat.
Veel burgers die dan zo'n wapen hebben, weten in een stresssituatie niet eens hoe ze ermee om moeten gaan.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik eerder schiet dan de ander is mijn veiligheid vergroot. Wat zou statistiek mij dan interesseren?
Had je toevallig ook cijfers en of feiten voor ons ter beschikking?quote:Op maandag 15 februari 2010 14:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd en als je daarnaast ziet wat voor "moeite" de politie nog doet om de kleine criminaliteit (zoals wooninbraak, vandalisme etc) aan te pakken dan voel je, je als burger al lang niet meer serieus genomen door de politie en ook steeds minder veilig.
En zijn we daarin de afgelopen jaren vooruit of achteruit gegaan? Want dit is weer zo'n loze claimquote:Op maandag 15 februari 2010 17:20 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, qua geweldsdelicten behoort NL tot de Europese top.
Verplicht oefenen.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Veel burgers die dan zo'n wapen hebben, weten in een stresssituatie niet eens hoe ze ermee om moeten gaan.
Het zullen vooral de linksen zijn die dat niet goed kunnen, dus dat geeft niet.quote:Op maandag 15 februari 2010 17:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Veel burgers die dan zo'n wapen hebben, weten in een stresssituatie niet eens hoe ze ermee om moeten gaan.
Dat gaat alleen op als de overheid voor voldoende veiligheid kan zorgen. Anders moeten burgers het wel zelf doen.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:25 schreef Hexagon het volgende:
Nou nee
Als je een veiligere samenleving wil dan is het laatste wat je moet doen die te gaan volstoppen met wapens.
Dat dus.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:20 schreef jim4feyenoord het volgende:
En is het niet een natuurrecht om je eigen lijf en grondgebied te mogen verdedigen?
Zo onstaat er een subjectieve maatstaaf voor veiligheid - wat meteen het einde van onze rechtsstaat betekentquote:Op maandag 15 februari 2010 19:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat gaat alleen op als de overheid voor voldoende veiligheid kan zorgen. Anders moeten burgers het wel zelf doen.
Je kan ook objectief vaststellen dat de rechtsstaat faalt.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:56 schreef Kardash het volgende:
[..]
Zo onstaat er een subjectieve maatstaaf voor veiligheid - wat meteen het einde van onze rechtsstaat betekent
Dat mag ook gewoon natuurlijk. Dat betekent niet dat alle mogelijke middelen die daarvoor in te zetten zijn gelegaliseerd moeten worden. Al lijkt het mij ook wel aardig om een Apache in m'n achtertuin te hebben staan.quote:
Ik heb het morele recht om een vuurwapen te bezitten, en daar eindigt voor mij eigenlijk de discussie.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:06 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat mag ook gewoon natuurlijk. Dat betekent niet dat alle mogelijke middelen die daarvoor in te zetten zijn gelegaliseerd moeten worden. Al lijkt het mij ook wel aardig om een Apache in m'n achtertuin te hebben staan.
Wie heeft jou het recht gegeven de gezondheid van anderen ernstig te bedreigen?quote:Op maandag 15 februari 2010 21:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb het morele recht om een vuurwapen te bezitten,
Tja, ik vind dat ik ook best vuurwapens mag bezitten. Dat is het probleem niet. Het is eerder dat ik graag van dat recht afzie, zodat al die randdebielen om me heen het niet kunnen claimen.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb het morele recht om een vuurwapen te bezitten, en daar eindigt voor mij eigenlijk de discussie.
1. Ik bedreig niemandquote:Op maandag 15 februari 2010 21:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wie heeft jou het recht gegeven de gezondheid van anderen ernstig te bedreigen?
En dan? Het heft in eigen handen nemen zeg je?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan ook objectief vaststellen dat de rechtsstaat faalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |