We varen ook wel bij de achterkamertjespolitiek van tegenwoordig.. Steeds minder politieke leugens, corruptie, uitbuiting..quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja absoluut tegenstander, want de gemiddelde mens kan niet beslissen over complexe zaken. Daardoor krijg je niet de beste beslissingen voor de lange termijn. Dat is natuurlijk een heel andere discussie.
Je bent toch vrij om je volksvertegenwoordigers te kiezen. Als kiezer moet je die er tijdens de volgende verkiezingen erop aanspreken. Als alle beslissingen middels referenda genomen worden dan wordt het land onbestuurbaar. Daarnaast heeft de gemiddelde mens echt geen kennis van zaken.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
We varen ook wel bij de achterkamertjespolitiek van tegenwoordig.. Steeds minder politieke leugens, corruptie, uitbuiting..
Op deze manier worden ook altijd de beste beslissingen voor de lange termijn genomen.
Nee, de vertegenwoordiging van het volk, weet alles beter en is verlicht. Het plebs, waar deze gekozenen toch ook deel vanuit maken, is te stom om voor de duvel te dansen en hoeft alleen te werken en belasting te betalen en zich nergens mee te bemoeien.
Het zou het handigste zijn als ze helemaal geen mening hadden, maar ja.. Sommigen kunnen toch denken en spreken..
Maar goed, dat is een andere discussie, ja..
Maar wie zegt dat een volksvertegenwoordiger er verstand van heeft? Dat is toch ook maar iemand uit het volk?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je bent toch vrij om je volksvertegenwoordigers te kiezen. Als kiezer moet je die er tijdens de volgende verkiezingen erop aanspreken. Als alle beslissingen middels referenda genomen worden dan wordt het land onbestuurbaar. Daarnaast heeft de gemiddelde mens echt geen kennis van zaken.
Beslissingen als deze moeten genomen worden door mensen die hier verstand over hebben en het beste met het volk voorhebben op de lange termijn. Dat er meer transparantie moet komen in het beslissingsproces daar ben ik het mee eens, maar de beslissingsbevoegdheid moet niet bij het volk liggen.
en wie er over gaan weten nog minder...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 21:08 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ja absoluut tegenstander, want de gemiddelde mens kan niet beslissen over complexe zaken. Daardoor krijg je niet de beste beslissingen voor de lange termijn. Dat is natuurlijk een heel andere discussie.
Die hebben de middelen om zich goed voor te laten lichten. Zaken moeten eerst onderzocht worden voordat ze er doorheen gedrukt worden. Tegenwoordig vergeet men die volgorde vaak en dan zit men al in de problemen voordat men goed en wel gestart is.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en wie er over gaan weten nog minder...
ja N/Z-lijn, Betuwelijn, OV en straks het misdadige km-heffing. Nee goed voorlichten. Of neem HPV/mexgriep, of het paddoverbod. Voorlichting, het kan niet beroerder.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die hebben de middelen om zich goed voor te laten lichten. Zaken moeten eerst onderzocht worden voordat ze er doorheen gedrukt worden.
Dat wordt expres gedaan. Ook hier plaatselijk beleid met theather/bioscoop worden de zaken in verkeerde volgorde gedaan zodat er geen inspraak meer gedaan kan worden.quote:Tegenwoordig vergeet men die volgorde vaak en dan zit men al in de problemen voordat men goed en wel gestart is.
Dat is waar, daar komen we steeds meer achter. Van de week ook, met dat Europesche gedoe, weet niet precies de naam meer, maar ze hadden geen idee.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en wie er over gaan weten nog minder...
Allemaal zaken waar het mis gegaan is. Dat komt voornamelijk omdat er zaken doorheen gedrukt werden zonder dat er adequaat onderzoek gedaan is. Dat moet verbeteren en mensen die kennis van zaken hebben zijn in staat om goed advies te geven. Dat proces zou in mijn ogen ook meer transparant moeten zijn zodat het ook gecontroleerd kan worden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:11 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja N/Z-lijn, Betuwelijn, OV en straks het misdadige km-heffing. Nee goed voorlichten. Of neem HPV/mexgriep, of het paddoverbod. Voorlichting, het kan niet beroerder.
[..]
Dat wordt expres gedaan. Ook hier plaatselijk beleid met theather/bioscoop worden de zaken in verkeerde volgorde gedaan zodat er geen inspraak meer gedaan kan worden.
Maar je zei dat het gewone volk geen verstand van zaken heeft.. Toch meen je te weten hoe het beter kan.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Allemaal zaken waar het mis gegaan is. Dat komt voornamelijk omdat er zaken doorheen gedrukt werden zonder dat er adequaat onderzoek gedaan is. Dat moet verbeteren en mensen die kennis van zaken hebben zijn in staat om goed advies te geven. Dat proces zou in mijn ogen ook meer transparant moeten zijn zodat het ook gecontroleerd kan worden.
Op verschillende punten is er structureel iets mis en dat moet eerst aangepast worden.
De gemiddelde burger heeft inderdaad geen kennis van zaken aangaande specifieke (en complexe) vraagstukken en kan lastig de gevolgen voor de lange termijn overzien. Veel mensen willen zich geeneens verdiepen in het onderwerp en oordelen op vaak emotionele argumenten.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 06:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar je zei dat het gewone volk geen verstand van zaken heeft.. Toch meen je te weten hoe het beter kan.
Stel je jezelf daarmee boven de rest?
Hoewel je mijn vraag ontwijkt heb je eigenlijk al antwoord gegevenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 08:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De gemiddelde burger heeft inderdaad geen kennis van zaken aangaande specifieke (en complexe) vraagstukken en kan lastig de gevolgen voor de lange termijn overzien. Veel mensen willen zich geeneens verdiepen in het onderwerp en oordelen op vaak emotionele argumenten.
Maar helaas zijn die niet altijd volksvertegenwoordiger..quote:Er zijn natuurlijk altijd mensen die boven dit gemiddelde uitkomen.
Het antwoord zat er al in verstoptquote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoewel je mijn vraag ontwijkt heb je eigenlijk al antwoord gegeven
[..]
Maar helaas zijn die niet altijd volksvertegenwoordiger..
Nou nee, ik denk dat als de consumentenbond zoiets meedeelt. Dat zij (de oevrheid) via de cb. de burgers eigenlijk aan het voorbereiden zijn op wat komen gaat. Of het werkelijk binnen 5 jaar gebeurt is nog maar de vraag. In dat opzicht zou je het ook kunnen zien als aftasten/peilen hoe burgers hierover denken. Feit is dat de overheid er dus wél aan denkt. Dus het is een doel op zich waar ze wél naartoe werken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dus wat de consumentenbond beweerd neem jij voor absolute waarheid aan?
En:
[..]
Jij schrijft je pincode achterop je pas ofzo?
Dat schreef ik al een pagina eerder, het is afgelopen met zwartwerken dan.quote:Op maandag 15 februari 2010 01:54 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nou nee, ik denk dat als de consumentenbond zoiets meedeelt. Dat zij (de oevrheid) via de cb. de burgers eigenlijk aan het voorbereiden zijn op wat komen gaat. Of het werkelijk binnen 5 jaar gebeurt is nog maar de vraag. In dat opzicht zou je het ook kunnen zien als aftasten/peilen hoe burgers hierover denken. Feit is dat de overheid er dus wél aan denkt. Dus het is een doel op zich waar ze wél naartoe werken.
Persoonlijk vind ik cash handig om verschillende redenen. Iemand zomaar iets uitlenen is er niet meer bij zonder electronische transactie. En als een transactie van kleingeld wél snel kan worden afgehandeld, door twee pinpassen en een calculator tegen mekaar te houden ofzo, dan is een pinnen straks nog onveiliger en net zo onveilig als cashgeld nu. Het enige voordeel dat alleen de overheid er nog uithaalt is alle transacties van burgers inzien. En zonodig burgers kunnen buitensluiten van meedoen met de maatschappij (je pas doet het niet meer in winkels). Zwartwerk tegengaan of belasten enzovoorts.
Automatisch "wanbetalers" hun rekening onder curatele stellen tot alle vaste lasten zijn voldaan, is al een maatregel dat meer overheidsbemoeienis met inkomens van burgers moet versoepelen in de geesten van de burger zelf. Steeds een stapje erger en meer fascisme tot wij met zn allen al tegen de muur staan. En niet verder naar achteren kunnen.
nou lekker dan weer nu als arme gitaar leraar moet ik zwart geld wat ik verdien kleine 300 euro per maand moet ik dan belasting over heen . dan heb ik mischien 200 euro over iets minder. weet je waar die 300 euro per maand naar toe gaat lieverd ? denk je dat ik daar mijn eigen dingetjes moet van halen ? lieverd daar moet ik van leven. ik heb een baan als schoonmaaker waar ik maximaal 28 uur kan werken in de week daar tegen heb ik een 2e bij baan gehad wat ook niet leukte puur omdat ik was ingestort nu kom ik net rond met mijn gitaar lesjes. kan ik net nog 50 euro aan mezelf besteden de rest is voor mijn kinderen.quote:Op maandag 15 februari 2010 09:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat schreef ik al een pagina eerder, het is afgelopen met zwartwerken dan.
Dit vind ik minder erg. Dan gaan mensen misschien toch eens beter nadenken hoe ze hun geld besteden. Vaste lasten eerst.
Ja, en iedereen moet belasting betalen, maar dat geldt niet voor jou, want jij hebt het 'niet breed'.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:21 schreef meneerseruis het volgende:
[..]
dus jij zegt nu dat ik beter moet nadenken ?
Moet ook gewoon werken hoor lieverd, elke dag. Vaste lasten weet je wel en belasting. Niks sprookje.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:21 schreef meneerseruis het volgende:
[..]
nou lekker dan weer nu als arme gitaar leraar moet ik zwart geld wat ik verdien kleine 300 euro per maand moet ik dan belasting over heen . dan heb ik mischien 200 euro over iets minder. weet je waar die 300 euro per maand naar toe gaat lieverd ? denk je dat ik daar mijn eigen dingetjes moet van halen ? lieverd daar moet ik van leven. ik heb een baan als schoonmaaker waar ik maximaal 28 uur kan werken in de week daar tegen heb ik een 2e bij baan gehad wat ook niet leukte puur omdat ik was ingestort nu kom ik net rond met mijn gitaar lesjes. kan ik net nog 50 euro aan mezelf besteden de rest is voor mijn kinderen.
sorry dat ik je uit je sprookje haal maar voor sommigen mensen is het niet zo breed.maar die zie jij niet je ziet je ziet alleen wat er gebeurd in de straal van 200 meter .
Jij hebt je zaakjes om wat voor reden dan ook niet op orde, dus betaal je maar geen belasting? Wat is er mis met een andere baan zoeken, van zeg 40 uur? En bij kinderen hoort een vader, laat die dan zich proberen te verbeteren in zijn werk om zo wat meer inkomen te genereren voor die bloedjes van kinderen.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:21 schreef meneerseruis het volgende:
[..]
nou lekker dan weer nu als arme gitaar leraar moet ik zwart geld wat ik verdien kleine 300 euro per maand moet ik dan belasting over heen . dan heb ik mischien 200 euro over iets minder. weet je waar die 300 euro per maand naar toe gaat lieverd ? denk je dat ik daar mijn eigen dingetjes moet van halen ? lieverd daar moet ik van leven. ik heb een baan als schoonmaaker waar ik maximaal 28 uur kan werken in de week daar tegen heb ik een 2e bij baan gehad wat ook niet leukte puur omdat ik was ingestort nu kom ik net rond met mijn gitaar lesjes. kan ik net nog 50 euro aan mezelf besteden de rest is voor mijn kinderen.
sorry dat ik je uit je sprookje haal maar voor sommigen mensen is het niet zo breed.maar die zie jij niet je ziet je ziet alleen wat er gebeurd in de straal van 200 meter .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |