Is lees dat het plan is om de echo pas te laten maken als de 'uiterste abortatiedatum' al is verstreken. Dan kun je dus geen abortus meer laten plegen, ook niet als je kind bijvoorbeeld een open ruggetje heeft.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onmogelijk maken? Volgens mij lees je een andere OP dan ik.
Daar ben ik bereid mee in te stemmen als we dat op alle aspecten van het dagelijks leven doen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:51 schreef Seneca het volgende:
We moeten eens af van het idee dat de overheid zich hoort te bemoeien met hoe mensen hun leven moeten leiden.
Je hebt geen echo nodig voor een abortus hoor, er is geen sprake van een verbod op abortus, dus is het nog steeds mogelijk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:54 schreef Hukkie het volgende:
Is lees dat het plan is om de echo pas te laten maken als de 'uiterste abortatiedatum' al is verstreken. Dan kun je dus geen abortus meer laten plegen, ook niet als je kind bijvoorbeeld een open ruggetje heeft.
Dus weg met de wetten?quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar ben ik bereid mee in te stemmen als we dat op alle aspecten van het dagelijks leven doen.
Maar natuurlijk, wat dacht jij dan?quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar ben ik bereid mee in te stemmen als we dat op alle aspecten van het dagelijks leven doen.
Goed idee. Laten we domme vrouwen preventief steriliseren.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed voorstel, abortus moet ontmoedigd worden.
Nee dat begrijp ik ook wel. Maar het gaat hier toch om de laatste mogelijkheid tot aborteren voordat het niet meer mag. De CU wil je die mogelijkheid ontnemen, daar doelde ik op met 'onmogelijk maken'.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je hebt geen echo nodig voor een abortus hoor, er is geen sprake van een verbod op abortus, dus is het nog steeds mogelijk.
De CU is vast meer dan bereid om de gemeenschap daarvoor op te laten draaien. Het gaat hier immers om Gods wil, en die gaat nog altijd boven onze eigen wil.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:08 schreef wonderer het volgende:
Draait de CU dan op voor de kosten die het lijdende kind in kwestie gaat veroorzaken in de zorg? (niet dat je de waarde van een kind in geld uit kan drukken maar andere argumenten waren al gegeven)
Je kan toch ook zelf een echo laten maken. De CU wil gewoon van het standaardkarakter van de 20 wekenecho af, ik vind het een goed idee dat de overheid een remmend beleid voert op abortussen, de standaardecho op 24 weken helpt daar bij.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:05 schreef Hukkie het volgende:
Nee dat begrijp ik ook wel. Maar het gaat hier toch om de laatste mogelijkheid tot aborteren voordat het niet meer mag. De CU wil je die mogelijkheid ontnemen, daar doelde ik op met 'onmogelijk maken'.
Oke prima, met een remmend abortusbeleid kan ik het wel eens zijn, met de motieven van de CU wat minder denk ik. Dus dan inderdaad maar zelf een echo laten maken.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je kan toch ook zelf een echo laten maken. De CU wil gewoon van het standaardkarakter van de 20 wekenecho af, ik vind het een goed idee dat de overheid een remmend beleid voert op abortussen, de standaardecho op 24 weken helpt daar bij.
Doedan geen gratis echo. Gratis echo op 24 weken is van beiden niks. Satat betaald en je wint er niks mee.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 00:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je kan toch ook zelf een echo laten maken. De CU wil gewoon van het standaardkarakter van de 20 wekenecho af, ik vind het een goed idee dat de overheid een remmend beleid voert op abortussen, de standaardecho op 24 weken helpt daar bij.
Dat getal vind ik in dat artikel nergens terug.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:56 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]
Uit het bovenstaande Trouw-artikel zou het om enkele tientallen abortussen per jaar gaan.
Ik vind niet dat je ouders kunt verplichten een kind te krijgen waarvan je van tevoren weet dat het het syndroom van Down heeft. Ja, het is het kinds leven, maar het zijn de ouders die voor hem moeten zorgen, wellicht hun leven lang. Iemand met Down is niet per se ongelukkig, nee, maar je kunt vooraf niet voorspellen hoe ernstig het beeld zal zijn. Wat onder het grote publiek ook vrij onbekend is, is dat mensen met Down niet alleen een afwijkend uiterlijk en beperkte verstandelijke vermogens hebben, maar ook een hoog risico hebben op allerlei lichamelijke aandoeningen (o.a. aangeboren hartafwijkingen). Voor ouders betekent dat veelvuldige doktersbezoeken, risicovolle operaties, onzekerheid en angst over of het kind überhaupt zijn volgende verjaardag zal meemaken. Dat zie je niet aan de buitenkant van die 'aparte, altijd vrolijke kinderen' maar het kan bij de ouders voor een hoop leed zorgen. Moet je ze dat aandoen?quote:In sommige gevallen is de scheidslijn tussen een ernstige of milde aandoening minder duidelijk. Valt een abortus bij een kind met syndroom van down bijvoorbeeld wel te accepteren? Je kan zeggen dat die keus aan de ouders is, maar iemand met het syndroom van down is niet per se ongelukkig, en het is uiteindelijk wel zijn/haar leven.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:09 schreef -Kadesh- het volgende:
Daarom moet politiek en staat altijd gescheiden blijven. De Staat dient zich helemaal niet met dit soort dingen te bemoeien.
Als we al naar de absolute cijfers kijken in nederalnd moeten we dan nog meer ontmoedigen, wanneer we zien dat we al bij de laagste cijfers van de westerse wereld horen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed voorstel, abortus moet ontmoedigd worden.
Je hebt helemaal gelijk, je hebt als ouder gewoon recht om te kijken of het ongeboren kind een jongen of een meisje is en als het geslacht je niet bevalt dan laat je het aborteren.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:24 schreef SicSicSics het volgende:
Ik vind het een keus van de ouders en vind dat er niets veranderd moet worden!
Hoezo? Dit stukje is toch niet van toepassing op andere ongewenste zwangerschappen?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 05:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Op naar de breinaald
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:31 schreef Loedertje het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, je hebt als ouder gewoon recht om te kijken of het ongeboren kind een jongen of een meisje is en als het geslacht je niet bevalt dan laat je het aborteren.
Wat een domme opmerking. Abortus is nog steeds niet verboden.quote:
Op zich ben ik best voor 'je betaald maar voor wat je wil', maar een zekere mate van solidariteit ben ik altijd voor. Zeker als het voor de samenleving iets oplevert. Heel cru gezegd maak je die echo dus alleen beschikbaar voor de risicogroepen en de rijke(re)n. Terwijl juist mensen die minder te besteden hebben en dus zo'n echo niet laten uitvoeren, het meest op de samenleving moeten steunen als het op een ziek kind aankomt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:48 schreef Gia het volgende:
En voor degenen die het zonder indicatie toch willen.....die betalen het maar zelf.
Zo niet, dan kun je een vruchtwaterpunctie ook wel gratis aanbieden, aangezien veel aandoeningen niet met een pretecho te zien zijn.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Op zich ben ik best voor 'je betaald maar voor wat je wil', maar een zekere mate van solidariteit ben ik altijd voor. Zeker als het voor de samenleving iets oplevert. Heel cru gezegd maak je die echo dus alleen beschikbaar voor de risicogroepen en de rijke(re)n. Terwijl juist mensen die minder te besteden hebben en dus zo'n echo niet laten uitvoeren, het meest op de samenleving moeten steunen als het op een ziek kind aankomt.
Ik weet dus niet of het zinvol is om op deze manier te bezuinigen.
Als er uit een kosten/ baten analyse uit zou komen dat het economisch gezien voordelig zou zijn... Waarom niet?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:01 schreef Gia het volgende:
Zo niet, dan kun je een vruchtwaterpunctie ook wel gratis aanbieden, aangezien veel aandoeningen niet met een pretecho te zien zijn.
Eigenlijk wel ja. jouw potentiele kind, jouw recht om ermee te doen wat je wilt. Dat verwijtende vingertje steken mensen die menen zich daarmee te moeten bemoeien maar in de spiegel naar zichzelf op, aangezien ze zelf meer dan genoeg fouten hebben.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, je hebt als ouder gewoon recht om te kijken of het ongeboren kind een jongen of een meisje is en als het geslacht je niet bevalt dan laat je het aborteren.
Even maar vergeten dat er al vele kinderlevens zijn gered door de "pretecho"... Hartafwijkingen die zo vroegtijdig gevonden en verholpen zijn, om maar iets te noemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking. Abortus is nog steeds niet verboden.
Toen ik zwanger was, bestond die pretecho (ja, zo wordt dat genoemd) met 20 weken nog niet. Alleen als je er een indicatie voor had. Bijvoorbeeld als in je familie spina bifida voorkomt. Aangezien mijn oudste zus geboren is met spina bifida (helaas overleden) hadden mijn zussen en ik hier een indicatie voor. Werd dus ook speciaal daarnaar gekeken.
Overigens hadden mijn man en ik al vooraf besloten dat we niet tot abortus zouden overgaan als het zo was geweest. Maar je hebt dan wel de tijd om je er psychisch op voor te bereiden.
Ik vind het dus goed om terug te gaan naar dit systeem.
En voor degenen die het zonder indicatie toch willen.....die betalen het maar zelf.
Ik denk idd dat de mensen die een beslissing nemen over het aborteren van hun kind daar een goed overwogen besluit mee hebben genomen en dat men daarin een juiste keuze voor zichzelf heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:59 schreef ethiraseth het volgende:
Eigenlijk wel ja. jouw potentiele kind, jouw recht om ermee te doen wat je wilt.
Bepalen waarom je wel of geen kind wilt houden is een beslissing van de ouders, en het maakt niet uit of iemand zijn op dat moment gezond lijkend kind niet wilt omdat het een jongentje wordt, of omdat iemand zijn kind welke een open ruggetje heeft wel geboren wilt laten worden, ook al leeft het maar een zeer korte tijd en levert het de gemeenschap hele hoge kosten op. Het werkt beide kanten op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |