abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77899264
quote:
ChristenUnie wil af van 20-wekenecho

De ChristenUnie wil af van de echo die vrouwen bij twintig weken zwangerschap krijgen aangeboden. De partij wil, volgens het AD, dat de echo pas na 24 weken wordt gemaakt, zodat de ouders hun kind niet meer kunnen laten aborteren vanwege een afwijking.

De echo wordt sinds enkele jaren standaard en gratis aangeboden aan aanstaande moeders.

De ChristenUnie krijgt weinig steun van andere partijen. Die vinden overigens wel dat de termijn waarbinnen een abortus legaal kan plaatsvinden naar beneden moet, schrijft het AD.

Dinsdag riep de Vereniging voor de Bescherming van het Ongeboren Kind (VBOK) aanstaande ouders op hun ervaringen te melden met de 20-weken echo.

Eerste onderzoeken zouden uitwijzen uit dat de echo de afgelopen jaren heeft geleid tot meer abortussen, bijvoorbeeld als bij de vrucht een open ruggetje of waterhoofd is geconstateerd.
Een wonderbaarlijk voorstel van de CU, aangezien de 20-wekenecho nu juist in het leven is geroepen om tijdig afwijkingen bij het kind vast te kunnen stellen en ouders de mogelijkheid van afbreken van de zwangerschap te kunnen bieden. Het uitvoeren van zo'n echo op 24 weken schiet zijn doel voorbij: het is dan feitelijk een uit de basisverzekering betaalde pretecho.

Een goede gynaecoloog zal aan aanstaande ouders, die met het verzoek om prenatale diagnostiek komen, ook altijd vragen er goed over na te denken of ze al dan niet zouden besluiten tot een abortus als het kind een afwijking blijkt te hebben. Als ze van tevoren al aangeven het kind hoe dan ook te zullen houden, moeten ze zich afvragen: waarom zou ik dan onderzoek laten doen?

De CU lijkt het beeld te willen schetsen dat het standaard aanbieden van een 20-wekenecho tot massale abortering leidt, maar in werkelijkheid is zowel het al dan niet uitvoeren van prenatale diagnostiek als het eventuele daaruit volgende afbreken van een zwangerschap een weloverwogen keuze van aanstaande ouders.
  donderdag 11 februari 2010 @ 21:41:57 #2
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_77899349
De Christenunie
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_77899483
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:41 schreef Trollface. het volgende:
De Christenunie
Ze zijn wel de baas over jou en mij
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77899490
De Christenunie
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_77899586
pi_77899627
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:44 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ze zijn wel de baas over jou en mij
Onzin. Een dergelijke mentaliteit zorgt nou juist voor het hedendaagse nihilisme. De Christenunie is niet de baas over ons, maar wij de baas over hen. De Christenunie bestaat en opereert bij de gratie van het volk.
Geloof, opdat ik tevreden raak!
pi_77900003
Is het ethisch verwerpelijk om tot abortus over te gaan als blijkt dat het kind in wording een ernstige lichamelijke/geestelijke afwijking heeft? Het bespaart een hoop ellende en verdriet.

Het is wat mij betreft typisch christelijk paternalisme om te bepalen wat anderen moeten doen die er wellicht een hele andere visie op na houden. Gelukkig heeft dit plan weinig steun bij de andere fracties.
pi_77900405
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 21:53 schreef MrX1982 het volgende:
Is het ethisch verwerpelijk om tot abortus over te gaan als blijkt dat het kind in wording een ernstige lichamelijke/geestelijke afwijking heeft? Het bespaart een hoop ellende en verdriet.
Klopt, maar je hebt er ook mensen bij zitten die een kind al aborteren vanwege een hazenlip.
pi_77900438
Met zulke voorstellen vraag je je toch echt af of christenen een aparte soort masochisten zijn met een sadistische inslag .. dat ze zelf ervoor kiezen moeten ze zelf weten, maar waarom een ander de mogelijkheid om veel pijn en verdriet te willen voorkomen ontzeggen?

En dan bedoel ik dus incluis de pijn voor dat kleine kind met de afwijking, ik vind het ronduit sadistisch om een kwetsbaar klein wezen die ellende te laten ondergaan, en voor wat .. ? Je heilige principe? Ga dan ook niet naar de dokter als je ziek bent of je been hebt gebroken, dat is ook ingrijpen in de 'goddelijke orde'.
pleased to meet you
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:06:10 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_77900702
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:01 schreef moussie het volgende:
Met zulke voorstellen vraag je je toch echt af of christenen een aparte soort masochisten zijn met een sadistische inslag .. dat ze zelf ervoor kiezen moeten ze zelf weten, maar waarom een ander de mogelijkheid om veel pijn en verdriet te willen voorkomen ontzeggen?

En dan bedoel ik dus incluis de pijn voor dat kleine kind met de afwijking, ik vind het ronduit sadistisch om een kwetsbaar klein wezen die ellende te laten ondergaan, en voor wat .. ? Je heilige principe? Ga dan ook niet naar de dokter als je ziek bent of je been hebt gebroken, dat is ook ingrijpen in de 'goddelijke orde'.
De eerste keer dat je iets zinnigs uitkraamt. Vooruitgang!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_77900924
Wist je dat er mensen zijn die zich daarom neit laten inenten of bloedtransfusies weigeren? Zo gek zijn sommige mensen nu eenmaal.. Inderdaad jammer dat ze het voor anderen ook allemaal willen bepalen.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:01 schreef moussie het volgende:

Whatever...
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:11:40 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_77901002
quote:
Een wonderbaarlijk voorstel van de CU
Helemaal niet. Ze willen af van abortus, dus doen ze sabotage-voorstellen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_77901310
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:00 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:

[..]

Klopt, maar je hebt er ook mensen bij zitten die een kind al aborteren vanwege een hazenlip.
Dat roepen pro-lifeactivisten dikwijls, maar ik heb er sterke twijfels bij. Ik wil wel eens cijfers zien: in hoeveel gevallen wordt er daadwerkelijk een abortus gepleegd bij een kleine afwijking als een hazenlip?
pi_77901444
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:00 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:

[..]

Tja, je kan natuurlijk makkelijk constateren dat dat waanzin is, maar moet je je daarbij niet ook afvragen of dat wel goede ouders zouden zijn voor een kind dat juist heel veel zorg en steun nodig heeft? Hoe kan je je kind leren ermee om te gaan als je er zelf niet mee om kan gaan?
pleased to meet you
pi_77901481
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:17 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat roepen pro-lifeactivisten dikwijls, maar ik heb er sterke twijfels bij. Ik wil wel eens cijfers zien: in hoeveel gevallen wordt er daadwerkelijk een abortus gepleegd bij een kleine afwijking als een hazenlip?
oud artikel al .. 2006
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1419825.ece
pleased to meet you
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:33:07 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_77902039
http://www.minvws.nl/doss(...)n-feiten-en-cijfers/
quote:
*

In 2007 zijn er 33.148 abortussen (incl. de overtijdbehandelingen) uitgevoerd. Dat zijn er 156 meer dan in 2006.
*

Het abortuscijfer in Nederland ligt hiermee op 8.6. Dit is het aantal abortussen per 1.000 vrouwen en meisjes tussen de 15 en 45 jaar. Sinds 2000 schommelt het aantal abortussen in Nederland rond 33.000.
*

Na een daling in de jaren 70 is het abortuscijfer in de jaren 90 gestegen. In 1990 was het nog 5.2.
*

13,5% van de behandelingen betreft vrouwen die in het buitenland wonen en voor de abortus naar Nederland komen.
*

Meer dan de helft van de abortussen (inclusief de overtijdbehandelingen) vond plaats in de eerste 7 weken van de zwangerschap.
* 14,4% van alle abortussen betrof een tienerzwangerschap. De dalende trend van abortussen onder tieners zet door. Er raken ook minder tieners zwanger. Allochtone tieners blijven een aandachtsgroep. Zij maken als ze zwanger zijn vaker de keus voor abortus dan autochtone tieners.
*

Nederland telt 17 abortusklinieken. Deze voeren bijna 95% van de zwangerschapsafbrekingen uit. De overige abortussen vinden plaats in ziekenhuizen. 97 ziekenhuizen hebben in het kader van de Wet afbreking zwangerschap een vergunning om abortussen uit te voeren.
*

Internationaal gezien is het Nederlandse abortuscijfer zeer laag; in andere West-Europese landen en in de VS is het 2 tot 3 keer zo hoog.
*

Ongeveer de helft van de vrouwen die een abortus liet uitvoeren, heeft kinderen. 1 op de 3 vrouwen die een abortus laat uitvoeren, heeft al eerder een zwangerschap laten afbreken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:36:07 #17
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77902198
Wederom een walgelijk voorstel van een verwerpelijke kutpartij die iedereen hun debiele waanideeën willen opleggen...

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 12-02-2010 19:03:21 ]
batman!
pi_77902969
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:36 schreef thingamajig het volgende:
Wederom een walgelijk voorstel van een verwerpelijke kutpartij met achterlijke gristenhonden die iedereen hun debiele waanideeën willen opleggen...
Niet helemaal. Het staat de CU vrij om met dergelijke voorstellen op de proppen te kommen. Het is het volk die uiteindelijk beslist of een dergelijke voorstel gesteund wordt. Het gaat dan ook te ver om het onder de noemer ''oplegging'' te plaatsen.
pi_77903165
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:17 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Uit het bovenstaande Trouw-artikel zou het om enkele tientallen abortussen per jaar gaan. Wat natuurlijk een klein aantal is op een totaal van 33 000. Maar ik doelde niet specifiek op hazenlippen. In sommige gevallen is de scheidslijn tussen een ernstige of milde aandoening minder duidelijk. Valt een abortus bij een kind met syndroom van down bijvoorbeeld wel te accepteren? Je kan zeggen dat die keus aan de ouders is, maar iemand met het syndroom van down is niet per se ongelukkig, en het is uiteindelijk wel zijn/haar leven.

Ik ben overigens niet tegen het plegen van een abortus.
pi_77904170
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:56 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:

[..]

Uit het bovenstaande Trouw-artikel zou het om enkele tientallen abortussen per jaar gaan. Wat natuurlijk een klein aantal is op een totaal van 33 000. Maar ik doelde niet specifiek op hazenlippen. In sommige gevallen is de scheidslijn tussen een ernstige of milde aandoening minder duidelijk. Valt een abortus bij een kind met syndroom van down bijvoorbeeld wel te accepteren? Je kan zeggen dat die keus aan de ouders is, maar iemand met het syndroom van down is niet per se ongelukkig, en het is uiteindelijk wel zijn/haar leven.

Ik ben overigens niet tegen het plegen van een abortus.
Bij Syndroom van Down is het inderdaad discutabel of een abortus te verantwoorden is.
2 eigenschappen vind ik een overweging waard om abortus te plegen, de rest niet meteen.

Kenmerken van het syndroom van Down:
Verstandelijke handicap
Epicantusplooi van de ogen (ronde ooghoek)
Amandelvormige, ietwat scheefstaande ogen
Atypische gelaatsvorm
Vlak achterhoofd
Slappe, groot lijkende tong en open mond
Eén dwarse, doorlopende handplooi
Vaak een ontbrekend kootje van de ringvinger
Vaak een grotere ruimte tussen de grote- en naastgelegen teen
In ongeveer 40 tot 50 procent van de gevallen een congenitale hartafwijking
In 60 tot 70 procent van de gevallen bij prenatale screening een kleiner/geen neusbeentje zichtbaar op de echo
Hyperlaxiteit (slappe banden, spieren en gewrichten)
Vaak een kleine gestalte
Vaak sluik, dun haar
Kortere levensverwachting (60 jaar is oud)
pi_77904270
Als je regelmatig met kinderen met Down werkt dan weet je dat het lang niet altijd leuke of gelukkige kinderen zijn, Down kan in heel ernstige vormen komen.

En het is uiteindelijk wel zijn/haar leven

Nog niet zo lang geleden stond in de krant dat een zwaar gehandicapt Frans meisje haar ouders aanklaagde omdat ze destijds geen abortus hebben gepleegd. Er zijn gehandicapte kinderen die het hun ouders niet in dank afnemen dat ze geboren zijn.
'Wrongful life' was de term dacht ik.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_77904409
Leuk lulverhaaltje eromheen..
quote:
De partij wil, volgens het AD, dat de echo pas na 24 weken wordt gemaakt, zodat de ouders hun kind niet meer kunnen laten aborteren vanwege een afwijking.
Klinkt natuurlijk een stuk serieuzer dan hoe het eigenlijk zit;
quote:
De partij wil, volgens het AD, dat de echo pas na 24 weken wordt gemaakt, zodat de ouders hun kind niet meer kunnen laten aborteren want ergens in hun kansloze sprookjesboek staat dat 't niet mag.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:42:36 #24
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77905175
Waanzinnig voorstel inderdaad.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_77905332
Goed voorstel, abortus moet ontmoedigd worden.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:47:51 #26
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77905368
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:51 schreef Deux het volgende:

[..]

Niet helemaal. Het staat de CU vrij om met dergelijke voorstellen op de proppen te kommen. Het is het volk die uiteindelijk beslist of een dergelijke voorstel gesteund wordt. Het gaat dan ook te ver om het onder de noemer ''oplegging'' te plaatsen.
Dat de CU iets via een democratische weg doet wil nog niet wegnemen dat die partij het liefst hun gristelijke manier van leven aan iedereen zou opleggen als ze daar de kans voor krijgen.
batman!
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:48:09 #27
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77905380
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar moet niet onmogelijk gemaakt worden in juist die gevallen waar het misschien wel wenselijk is.
DeviantArt
pi_77905459
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:48 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Maar moet niet onmogelijk gemaakt worden in juist die gevallen waar het misschien wel wenselijk is.
Onmogelijk maken? Volgens mij lees je een andere OP dan ik. Het gratis aanbieden van het onderzoek spreekt mij trouwens ook niet aan, de eerste arts/verpleegkundige die gratis werkt moet nog gevonden worden.
pi_77905483
We moeten eens af van het idee dat de overheid zich hoort te bemoeien met hoe mensen hun leven moeten leiden.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_77905545
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Onmogelijk maken? Volgens mij lees je een andere OP dan ik.
Ze kunnen het niet onmogelijk maken, dus proberen ze het door mensen de informatie te onthouden die ze nodig hebben om een weloverwogen keus te kunnen maken.

Houd jij het volk bang, zei de kerk tegen de overheid, dan houd ik ze dom.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:54:52 #31
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77905608
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Onmogelijk maken? Volgens mij lees je een andere OP dan ik.
Is lees dat het plan is om de echo pas te laten maken als de 'uiterste abortatiedatum' al is verstreken. Dan kun je dus geen abortus meer laten plegen, ook niet als je kind bijvoorbeeld een open ruggetje heeft.

Wat lees jij?
DeviantArt
pi_77905653
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:51 schreef Seneca het volgende:
We moeten eens af van het idee dat de overheid zich hoort te bemoeien met hoe mensen hun leven moeten leiden.
Daar ben ik bereid mee in te stemmen als we dat op alle aspecten van het dagelijks leven doen.
pi_77905724
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:54 schreef Hukkie het volgende:
Is lees dat het plan is om de echo pas te laten maken als de 'uiterste abortatiedatum' al is verstreken. Dan kun je dus geen abortus meer laten plegen, ook niet als je kind bijvoorbeeld een open ruggetje heeft.
Je hebt geen echo nodig voor een abortus hoor, er is geen sprake van een verbod op abortus, dus is het nog steeds mogelijk.
pi_77905833
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar ben ik bereid mee in te stemmen als we dat op alle aspecten van het dagelijks leven doen.
Dus weg met de wetten?
pi_77905842
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, wat dacht jij dan?

De functie van de overheid is in mijn ogen het scheppen en in stand houden van de randvoorwaarden waaronder een moderne maatschappij kan functioneren. Dat wil dus zeggen: veiligheid, onderwijs, en infrastructuur. Daarentegen zou ze zich verre moeten van het proberen te sturen van die maatschappij. Het is juist die instelling waarmee de overheid haar eigen parameters overschrijdt, en waardoor we nu met een bureaucratisch gedrocht zitten opgescheept dat ieder jaar meer geld nodig heeft, enkel en alleen om zichzelf in stand te houden.
pi_77905899
quote:
Goed idee. Laten we domme vrouwen preventief steriliseren.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:05:08 #37
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77905967
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 23:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je hebt geen echo nodig voor een abortus hoor, er is geen sprake van een verbod op abortus, dus is het nog steeds mogelijk.
Nee dat begrijp ik ook wel. Maar het gaat hier toch om de laatste mogelijkheid tot aborteren voordat het niet meer mag. De CU wil je die mogelijkheid ontnemen, daar doelde ik op met 'onmogelijk maken'.
DeviantArt
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:08:49 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_77906084
Draait de CU dan op voor de kosten die het lijdende kind in kwestie gaat veroorzaken in de zorg? (niet dat je de waarde van een kind in geld uit kan drukken maar andere argumenten waren al gegeven)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_77906119
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:08 schreef wonderer het volgende:
Draait de CU dan op voor de kosten die het lijdende kind in kwestie gaat veroorzaken in de zorg? (niet dat je de waarde van een kind in geld uit kan drukken maar andere argumenten waren al gegeven)
De CU is vast meer dan bereid om de gemeenschap daarvoor op te laten draaien. Het gaat hier immers om Gods wil, en die gaat nog altijd boven onze eigen wil.
pi_77906399
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:05 schreef Hukkie het volgende:
Nee dat begrijp ik ook wel. Maar het gaat hier toch om de laatste mogelijkheid tot aborteren voordat het niet meer mag. De CU wil je die mogelijkheid ontnemen, daar doelde ik op met 'onmogelijk maken'.
Je kan toch ook zelf een echo laten maken. De CU wil gewoon van het standaardkarakter van de 20 wekenecho af, ik vind het een goed idee dat de overheid een remmend beleid voert op abortussen, de standaardecho op 24 weken helpt daar bij.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 00:23:52 #41
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_77906506
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je kan toch ook zelf een echo laten maken. De CU wil gewoon van het standaardkarakter van de 20 wekenecho af, ik vind het een goed idee dat de overheid een remmend beleid voert op abortussen, de standaardecho op 24 weken helpt daar bij.
Oke prima, met een remmend abortusbeleid kan ik het wel eens zijn, met de motieven van de CU wat minder denk ik. Dus dan inderdaad maar zelf een echo laten maken.
DeviantArt
pi_77906772
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 00:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Doedan geen gratis echo. Gratis echo op 24 weken is van beiden niks. Satat betaald en je wint er niks mee.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_77908386
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:56 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:

[..]

Uit het bovenstaande Trouw-artikel zou het om enkele tientallen abortussen per jaar gaan.
Dat getal vind ik in dat artikel nergens terug.
quote:
In sommige gevallen is de scheidslijn tussen een ernstige of milde aandoening minder duidelijk. Valt een abortus bij een kind met syndroom van down bijvoorbeeld wel te accepteren? Je kan zeggen dat die keus aan de ouders is, maar iemand met het syndroom van down is niet per se ongelukkig, en het is uiteindelijk wel zijn/haar leven.
Ik vind niet dat je ouders kunt verplichten een kind te krijgen waarvan je van tevoren weet dat het het syndroom van Down heeft. Ja, het is het kinds leven, maar het zijn de ouders die voor hem moeten zorgen, wellicht hun leven lang. Iemand met Down is niet per se ongelukkig, nee, maar je kunt vooraf niet voorspellen hoe ernstig het beeld zal zijn. Wat onder het grote publiek ook vrij onbekend is, is dat mensen met Down niet alleen een afwijkend uiterlijk en beperkte verstandelijke vermogens hebben, maar ook een hoog risico hebben op allerlei lichamelijke aandoeningen (o.a. aangeboren hartafwijkingen). Voor ouders betekent dat veelvuldige doktersbezoeken, risicovolle operaties, onzekerheid en angst over of het kind überhaupt zijn volgende verjaardag zal meemaken. Dat zie je niet aan de buitenkant van die 'aparte, altijd vrolijke kinderen' maar het kan bij de ouders voor een hoop leed zorgen. Moet je ze dat aandoen?

Volgens de heersende medische opvatting is er <24 weken geen sprake van een 'kind' of van 'menselijk leven': het gaat om een verzameling cellen die zich potentieel kunnen ontwikkelen tot een mens, maar het (nog) niet zijn. Wat mij betreft is er bij abortus dus geen sprake van het ontnemen van de kansen van een kind: er ís geen kind. Als men kan voorkomen dat zo'n klompje cellen uitgroeit tot een downsyndroom-patiënt, dan vind ik dat ouders daar alle recht toe hebben.
pi_77908660
Op naar de breinaald
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_77908664
Ik wil van de CU af, godver de godver waar gaat dit heen!
Ik zeg: Godsdienst uit de Kamer!
pi_77909382
waar maken we ons druk over? In een maatschappij waarin routinematige massamoord op dieren doodnormaal is en kinderen in uitgebuite landen voortdurend sterven?
Tel daarbij op dat het aantal abortussen hier relatief laag is en dan nog incl de overtijdbehandelingen. En dan hebben we het nog niet eens over het aantal spontane abortussen, wat in veel gevallen niet eens gemerkt wordt.
Tenslotte wordt voor een abortus altijd een reden gevraagd. Het gebeurt in overleg met een arts. Ik denk dat je wel op weerstand zult stuiten als je idd vanwege een hazelip van je kind afwil..
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:09:17 #47
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_77909762
Daarom moet politiek en staat altijd gescheiden blijven. De Staat dient zich helemaal niet met dit soort dingen te bemoeien.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:24:22 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77910028
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:09 schreef -Kadesh- het volgende:
Daarom moet politiek en staat altijd gescheiden blijven. De Staat dient zich helemaal niet met dit soort dingen te bemoeien.

Met jou gaan we de oorlog wel winnen!

Ik vind het een keus van de ouders en vind dat er niets veranderd moet worden! Dat de CU het niet wenselijk vindt is jammer voor hen. Zij mogen leven zoals ze willen leven, dan wil ik dat ook graag.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_77910038
quote:
Als we al naar de absolute cijfers kijken in nederalnd moeten we dan nog meer ontmoedigen, wanneer we zien dat we al bij de laagste cijfers van de westerse wereld horen.

Verder vind ik het nopgal een antiliberaal standpunt wat je er op na houdty met deze user naam.
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 09:31:41 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77910155
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 09:24 schreef SicSicSics het volgende:

Ik vind het een keus van de ouders en vind dat er niets veranderd moet worden!
Je hebt helemaal gelijk, je hebt als ouder gewoon recht om te kijken of het ongeboren kind een jongen of een meisje is en als het geslacht je niet bevalt dan laat je het aborteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')