Met behulp van een rekenmachine wel jaquote:
quote:[..]
Erg vervelend, en ja dat bemoeilijk het contact. Zeker las je zelf een lastig syndroom hebt.... Ik hoop dat je daar binnen de mogelijkheden toch ene beetje contact kan hebben. hoe moelijk dat soms ook is....
Mijn moeder wordt dit jaar 53.quote:[..]
Dat wist ik niet......ik hoop dat dit voor je moeder dit ook zo is.....Zal wel rond de vijftig zijn, denk ik....
Het was ook een beetje sarcastisch bedoeld.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:04 schreef francis998 het volgende:
[..]
Oei...tijn dat is niet echt prettig...moet ook zwaar voor je zijn geweest.
En hetgene wat je zei dat borderliners leuke en aardige mensen zijn zolang het maar over hun gaat, ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb zelf een neef die dus borderline heeft(hij is rond 32) en heeft net zijn studie afgerond...en het is waar er zit heel veel ikke..ikke..ikke tussen..maar het hangt waarschijnlijk ook van de persoon af deels, want mijn neef was dan weer super behulpzaam, als ik ergens mee zat ..zij het persoonlijk of kwa studie..dan deed hij altijd wat hij kon om te helpen, ook al had het niks met hem te maken.
Maar als ze omlaag vallen om het ff zo te zeggen..dan kunnen ze gigantisch arrogant, anti-sociaal, egoistisch zijn..maar dat heeft dan weer te merken met dat stofje in de hersenenen..maar gelukkig valt het met medicatie redelijk te beheersen.
contact via pen &papier, mail etc. is gewoon makkelijker, omdat als je rechtstreeks dingne bespreekt komen veel emoties naar buiten en via pen&papier heb je eerst de tijd om over dingen te denken..en ze daarna te bespreken.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo ff bijlezen net de gordijnenman uitgelaten.
Internetcontact: Ik heb mijnvia internet leren kennen. We zijn nog een leuk 'love at first sight-verhaal' aan t bedenken maar de waarheid was dat we zo'n 5 uur achter elkaar hadden gechat, dag erna naar de film zijn geweest, ik een beetje afgeknapt, na lang aarzelen en een paar chatsessies tussendoor ben ik nog een keer langs geweest en toen was ik verkocht.
Nadeel is wel dat ik nog snel naar pen en papier grijp (of mail, as u wish) om mijn diepste gevoelensDus dingen die mij dwars zitten, te uiten. Ik begin dit steeds beter rechtstreeks te kunnen hoor
maar het is nog een overblijfsel van 22 jaar slechte communicatie.
Dat geldt ook voor mij.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
@ Maeghan: ik ben aan het nadenken over een reactie voor je. Het is niet simpel, en je verdient een goede reactie.
Ik kom er zo snel mogelijk op terug.
Communiceren moet ik ook nog leren.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Neuj dat nog niet eens, heb geleerd mijn emoties onder controle te houden. Heb nooit geleerd om te communiceren.
Zelfs 'ruzies' gaan heel rustig, weet niet waar dat aan ligt. Eigenlijk hebben we nooit discussieswe kibbelen wel wat maar dit hele concept van communicatie is gigantisch nieuw voor me
En ook met anderen, heb blijkbaar rust gevonden. Kan nu aangeven waar de pijnlijke plek zit en randvoorwaarden scheppen. Deed ik voorheen niet maar mijn vriend probeert dat bij te brengen. Nu moet hij er alleen zelf nog af en toe naar luisteren
tja..communiceren kan je aanleren, en lopen ook..alleen als je 2 benen mist niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:05 schreef sempron2400 het volgende:
Het is nog veel erger: alle autisten moeten communiceren nog leren. Moeite met communiceren is een basiskenmerk van autisme. Maar liever autisme dan twee benen missen: in dat laatste geval kun je je heel moeilijk verplaatsen, wel zo lastig als Nederland voorgoed verandert in de West-Siberische laagvlakte.
mag ik hier als niet autist ook op reageren?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:13 schreef ScarFace- het volgende:
Wat is eigenlijk jullie status/standpunt op het gebied van wonen cq begeleid wonen?
Ik woon momenteel onder 24-uurs begeleiding. Opzich is het wel fijn al heb ik persoonlijk weiniig begeleiding nodig. Aan de andere kant is het in het pand te druk voor me. Er wonen 21 andere mensen en daar ondervind ik veel hinder van. Dus is men nu opzoek naar een andere zelfstandige woonruimte.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:13 schreef ScarFace- het volgende:
Wat is eigenlijk jullie status/standpunt op het gebied van wonen cq begeleid wonen?
Voor een zekere groep auti’s is het lood om oud ijzer: zelfstandig wonen is te hoog gegrepen en begeleid wonen mislukt vanwege het groepsaspect (te veel prikkeltjes). Wat dat betreft zijn mensen met bijvoorbeeld schizofrenie of het syndroom van Down beter af.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:13 schreef ScarFace- het volgende:
Het hangt gewoon heel veel van de capaciteiten van iemand af...en natuurlijk deels net als thuiswonen..weinig verplichtingen, geen tot weinig keuzes en geen stress.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:48 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Voor een zekere groep auti’s is het lood om oud ijzer: zelfstandig wonen is te hoog gegrepen en begeleid wonen mislukt vanwege het groepsaspect (te veel prikkeltjes). Wat dat betreft zijn mensen met bijvoorbeeld schizofrenie of het syndroom van Down beter af.
Ik woon nu ruim twee jaar zelfstandig en dat heeft zo zijn voordelen. Als ik al op mijn 24ste een baan had gehad, had ik al veel langer zelfstandig kunnen wonen. Maar goed, die jaren zijn dus verloren.
Mijn standpunt: begeleid wonen met dagbesteding, ergens heeft het wel wat vind ik. Geen stress, geen keuzes hoeven te maken, weinig verplichtingen.
Ik woon al ruim 2,5 jaar zelfstandig zonder enige begeleiding daarbij. Ik zou ook geen begeleiding willen. En dat heb ik ook niet nodig. Ik kan goed voor mijzelf zorgen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:13 schreef ScarFace- het volgende:
Succes. Een eigen plekje is erg fijnquote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:21 schreef ScarFace- het volgende:
Ik ben 18 jaar en thuis ben ik het helemaal zat.
Ik kan wel op mezelf wonen dit word ook bevestigd maar daar heb ik het geld nog niet voor, begeleid wonen kost nu eenmaal minder, en je hebt ook wat sociale contacten mensen die hetzelfde hebben zulke dingen.
Dat is wel even wat anders dan thuis al X jaar hetzelfde.
Dus ik denk dat ik binnenkort maar eens ergens ga kijken
Daarom studeer je ook om die studie schuld te kunnen afbetalen laterquote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:36 schreef ikke043 het volgende:
Ik ben 19, maar ga niet op mezelf wonen i.v.m. de kosten. Ik wil wel, maar had laatst berekend dat studeren en op kamers me eenflinke studieschuld gaat kosten
Ik was van plan om een studie te volgen voor m'n hobbie. Een baan wil ik ergens anders zoeken. Klinkt nogal bizar maar ik ben niet iemand die graag studeert, maar wel graag hard werkt. Dus volg ik een studie om later als constructeur/tekenaar voor mezelf aan het werk kan gaan. Ik verbouw namelijk graag en als ik dat kan dan bespaar ik een hoop kosten bij m'n hobbie.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Daarom studeer je ook om die studie schuld te kunnen afbetalen later
Op zo'n fiets. Leukquote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:28 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik was van plan om een studie te volgen voor m'n hobbie. Een baan wil ik ergens anders zoeken. Klinkt nogal bizar maar ik ben niet iemand die graag studeert, maar wel graag hard werkt. Dus volg ik een studie om later als constructeur/tekenaar voor mezelf aan het werk kan gaan. Ik verbouw namelijk graag en als ik dat kan dan bespaar ik een hoop kosten bij m'n hobbie.
Als baan wil ik nog altijd soldaar worden
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Op zo'n fiets. Leuken handig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |