Ik geloof dat MJ er niet zo helemaal bij was, en dat hij bijv dat kindje van dat balkon verhaal inderdaad aan de wereld wilde laten zien, maar zich later bedacht ivm gevaar. Noem t maar een beetje kinds en traag van begrip. Evenals die andere verhalen. Neem nooit een snoepje aan van een vreemde, maar wat als je je van geen kwaad bewust bent? (metaforisch)quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vond en vind hem echt topartiest.![]()
Maar hij was wel erg apart. En tja, en van die kinderen hoop ik maar dat het niet waar is.
Een vroegere beste vriend van mij heb ik zo leren kennen. die werd erg gepest, vertrouwde niemand. Ik zei m altijd gedag, 6 weken lang elke dag. Werd altijd begroet met 'rot op kutwijf' tot hij na die tijd zijn zelfbescherming liet vallen en mij binnen liet. Ik ben een van die zeldzame stugge aanhouders. Bij hem was het gevoel dat ik kreeg wat telde, en dat gevoel was goed.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
IRL vinden mensen mij niet aardig, vinden me een bitch, afstandelijk, arrogant, etc. Duurt altijd erg lang voordat mensen daar een beetje doorheen prikken. En dan nog vinden mensen me maar raar en weinig stabiel, en vaak nog steeds afstandelijk. Dus ik ben het niet zo gewend dat mensen vriendelijk doen.
En eerlijkgezegd is dat ergens ook wel fijn. 'Veilig' zeg maar.
Hmm, MJ was grenzeloos naïef. Hij was net een kind wat dat betreft, en een beetje wereld vreemd. Maar zo begenadigd met talent. Ik luister graag naar zijn nummers.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:28 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik geloof dat MJ er niet zo helemaal bij was, en dat hij bijv dat kindje van dat balkon verhaal inderdaad aan de wereld wilde laten zien, maar zich later bedacht ivm gevaar. Noem t maar een beetje kinds en traag van begrip. Evenals die andere verhalen. Neem nooit een snoepje aan van een vreemde, maar wat als je je van geen kwaad bewust bent? (metaforisch)
Ja, absoluut. Ik voel me eigenlijk gewoon door praktisch iedereen in de steek gelaten, en daarnaast inderdaad vroeger gepest en allerhanden problemen gehad met zelfvertrouwen, eetprobleem, etc. Hoewel ik redelijk goed weet wat ik wel en niet kan, blijf ik ergens toch onzeker - als mensen je maar lang genoeg vertellen/laten voelen dat je niet leuk bent, dan blijft dat hangen, en het duurt jaren voor het eruit slijt. En ik vertrouwen mensen idd niet. Heb bij m'n moeder gezien dat iedereen haar liet vallen toen ze ziek werd, en ook in mijn eigen omgeving waar ik juist mensen die ziek waren gewoon normaal bleef behandelen merkte ik dat zodra die mensen beter waren en ze mij niet meer 'nodig' hadden omdat ik de enige was die gewoon langskwam, ze me lieten vallen als een baksteen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk dat je met het laatste zinnetje eigenlijk heel veel verklaart. Je afstandelijkheid gebruikt je wrs voor zelfbescherming. Misschien ben je vroeger gekrenkt, gekwetst, ik weet het niet.
Zeg maar een soort muurtje om je heen gebouwd. Herken je dit?
Da's wel erg grof, zo ben ik niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Een vroegere beste vriend van mij heb ik zo leren kennen. die werd erg gepest, vertrouwde niemand. Ik zei m altijd gedag, 6 weken lang elke dag. Werd altijd begroet met 'rot op kutwijf' tot hij na die tijd zijn zelfbescherming liet vallen en mij binnen liet. Ik ben een van die zeldzame stugge aanhouders. Bij hem was het gevoel dat ik kreeg wat telde, en dat gevoel was goed.
Nee, absoluut niet. Sterker nog, ik erger me er nogal eens aan dat ik zo weinig voor me kan houden en alles vertel. Qua privacy, stel dat een bekende of collega dit soort dingen zou lezen en mij erin zou herkennen, dat zou heel vervelend zijn. Maar zo ben ik gewoon. Ik zeg wat ik denk.quote:Ik kan mij bij jou ook niet voorstellen dat je irl het tegenovergestelde bent van hier op t forum. Maar dan moet iemand wel verder kijken dan de eerste indruk en dat is moeilijk. Verhaaltje ruwe bolster blanke pit.
Hij was t ook niet maar die arme jongen was compleet t vertrouwen kwijt in mensen, wat die allemaal had meegemaakt..quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:46 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Da's wel erg grof, zo ben ik niet.
[..]
Goh, ik vermoedde het al. Het is echt heel naar om te voelen als mensen je in de steek laten, en juist op die momenten dat je ze het hardste nodig hebt.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:46 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Ik voel me eigenlijk gewoon door praktisch iedereen in de steek gelaten, en daarnaast inderdaad vroeger gepest en allerhanden problemen gehad met zelfvertrouwen, eetprobleem, etc.
Hmmmm. Heeft onzekerheid te maken met dingen die jewel en niet kan? Je mag ergewoon zijn Maeghan. Je mag zijn wie je bent. Je bent tenslotte wie je bent. Je hebt je gaves, (je hebt uni gedaan, kan echt niet iedereen) , maar je hebt ook je beperkingen. En je hebt toch het vermogen om daar goed mee o te gaan. Want ondanks je beperking doe je van alles. Ook sociaal.quote:Hoewel ik redelijk goed weet wat ik wel en niet kan, blijf ik ergens toch onzeker - als mensen je maar lang genoeg vertellen/laten voelen dat je niet leuk bent, dan blijft dat hangen, en het duurt jaren voor het eruit slijt.
Ik kan goed begrijpen dat je mensen na dit verschrikkelijke gebeuren niet meer vertrouwt. Maar vergeet niet, dat het zoveel over die mensen zegt dat ze jou en je moeder zo kunnen laten vallen. Natuurlijk heel lullig als ze dat doen en het schaad je vertrouwen. Helaas gebeuren dit soort dingen en is ook niet goed te praten. Echter dit hoor je vaker. Misschien ene tip: om je met die mensen te omringen waar je echt wat mee hebt. Als backup, want dat heb je wel nodig.quote:En ik vertrouwen mensen idd niet. Heb bij m'n moeder gezien dat iedereen haar liet vallen toen ze ziek werd, en ook in mijn eigen omgeving waar ik juist mensen die ziek waren gewoon normaal bleef behandelen merkte ik dat zodra die mensen beter waren en ze mij niet meer 'nodig' hadden omdat ik de enige was die gewoon langskwam, ze me lieten vallen als een baksteen.
[..]
Ja, best triest.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:11 schreef Major-Balls het volgende:
MJ was een "gecamoufleerde" borderliner.
Ik weet er alles van.. Daarom herken ik het ook in MJ.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, best triest.
Hij had ook wel wat krasjes op zijn ziel![]()
Veel mensen hebben psychisch ongemak.in iedere familie wel ....
Er zijn vaak bijeenkomsten voor familie met borderliners bij GGZ. Het is voor familie ook best lastig als je zo'n iemand in de familie hebt enzo.
Met m'n ouders heb ik juist veel problemen gehad. Zij zeggen nooit aan mij gemerkt te hebben wat er allemaal mis was. Ik ben daar eigenlijk juist heel boos over. Heb dat wel gemaild, maar geen reactie op gehad. Ik heb met m'n vader een half jaar geen contact gehad, met m'n moeder bijna een jaar. Broers en zussen heb ik niet, vrienden weinig. Met m'n vriend kan ik wel praten, maar die tja... Het is niet dat hij het niet wil begrijpen, maar soms begrijpt ie het gewoon echt niet. Hij is neit iemand die kan doorpraten over dat soort dingen, maar probeert eerder om me gerust te stellen/te kalmeren, wat soms dan weer niet is wat ik wil. Soms wil ik het gewoon kwijt, of er een andere mening over horen om het beter te kunnen begrijpen. Bijv. vwb Asperger had hij zoiets van 'ach, wat een onzin, er is niks met met je'. En da's goedbedoeld, maar niet wat ik wilde horen, omdat ik me daardoor niet serieusgenomen voelde en het idee had dat mijn problemen ook niet begrepen/serieus genomen werden. Verder heb ik eigenlijk weinig contact met mensen, alhoewel ik het wel probeer te veranderen. Maar met mensen die je niet lang kent kun je dit soort dingen ook moeilijk bespreken. Want als ik vertel over m'n thuissituatie zijn mensen vaak zo verbaasd, ze kunnen zich niet voorstellen hoe zoiets is. Ze vinden het zo heftig, dat ze niet doorhebben waar ik wél over wil praten. Vroeger aan de kindertelefoon al, dan vertelde ik over de problemen die ik had, toevallig kwam iets ter sprake wat voor mij 'normaal' was en dan wilden ze het precies DAAR over hebben, omdat zij dat ernstig vonden, terwijl dat helemaal niet hetgene was waar ik mee zat. Daarnaast vinden mensen het gewoon niet leuk om het erover te hebben en ik kan het ze niet kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar hoe wordt je nu opgevangen Maeghan? Heb je ouders nog? Broers,zussen? Heb je vrienden met wie je kan praten? Die je wel kan vertrouwen?
Nee, niet echt denk ik.quote:Hmmmm. Heeft onzekerheid te maken met dingen die jewel en niet kan?
Dat denken mensen vaak. Dat ik er allemaal wel mee om kan gaan. Vorige week vertelde ik iets aan mensen die ik nog niet zo heel lang ken. Toevallig kwamen we erop en ik kan nu eenmaal niet zeggen dat alles vroeger heel tof was, dus ik vertelde dat mijn moeder vroeger vaak zei dat ze alleen maar bij ons bleef vanwege de honden, en dat ze anders allang weggegaan was bij mijn vader en mij. Als je ouder bent begrijp je dat dat gewoon frustratie is van iemand, maar als je jong bent komt dat verrot hard aan. En zij reageerden toen met dat ik het er toch nog zo goed vanaf gebracht had. Terwijl ik me eigenlijk alleen maar eenzaam, onbegrepen en mislukt voel. En een groot deel van de tijd ongelukkig. Er zijn momenten dat ik me zo ongelukkig en eenzaam voel, dat het fysiek zeer doet. Maar blijkbaar ziet niemand dat. En ergens wil ik dat natuurlijk ook helemaal niet, want ik hou niet van aandachttrekkerij, maar ergens wil ik natuurlijk ook weer wél dat iemand ziet dat ik het niet alleen kan.quote:En je hebt toch het vermogen om daar goed mee o te gaan. Want ondanks je beperking doe je van alles. Ook sociaal.
Mjah, die mensen zijn heel erg schaars. Sociaal gedoe is echt mijn grootste probleem, ik heb enorm veel moeite om een connectie te voelen met andere mensen.quote:Misschien ene tip: om je met die mensen te omringen waar je echt wat mee hebt. Als backup, want dat heb je wel nodig.
Nee, ik heb nooit hulp gehad (behalve antidepressiva lang geleden). Ergens wil ik dat wel, maar ergens vind ik het ook niet nodig ('want er zijn tenslotte mensen die het erger hebben') en het is ook een deel uitstelgedrag/angst. Ik moet ook al twee jaar naar de tandarts en ik moet ook al twee jaar een nieuwe huisarts zoeken. Tsja.quote:Verder heb je hulp gehad, Maeghan? Want dit is wel iets voor een psycholoog.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:40 schreef Perico het volgende:
Het was mijn verjaardag, vandaag/gisteren de 12e februari. Nee, je hoeft me echt niet te feliciteren, echnie!
Maar alhoewel ik een stortvloed aan gelukwensen online kreeg op facebook en hyves en 1 lief smsje van een meisje waarvan wie ik het niet had verwacht...
Voel ik me ondanks dit alles toch teleurgesteld omdat mijn vader uit Spanje niet heeft gebeld, terwijl hij dat bij mijn broer en zus (en ook mij wel) altijd doet. Er was ook geen vlaai, omdat mijn moeder waarschijnlijk Q-koorts heeft en al langer ziek is. Maar toch wel leuk al met al!
Zeker. Ik ken diverse borderliners van een tijdje terug. Het is -net als autisme- een onbegrepen stoornis. Het is een stoornis waar je op het eerste gezicht misschien niet zoveel merkt, maar wel opeens in situaties flink manifesteert. Ik moet toegeven dat het bij mij ook wel even duurde voordat ik het doorhad wat het precies allemaal inhield...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 23:39 schreef Major-Balls het volgende:
[..]
Ik weet er alles van.. Daarom herken ik het ook in MJ.
Borderline is net als Autisme een groot taboe en erg eng of raar voor mensen. En dat is zonde,
want het helpt niet mee.
Men schijnt niet in te zien dat het een stoornis is, een vretende stoornis. Want in tegenstelling tot volledige debielheid (als ik het zo mag noemen) is er dus wel het normale besef. Maar die stoornis schakelt dat normale besef soms even uit, en dat gaat niet bewust. Dát is die stoornis, en door onbegrip van mensen wordt dat alleen maar aangewoekerd.
Het is heel lastig uit te leggen omdat het al gauw wordt gezien als aanstellerij, en dat is het inprincipe ook.. maar dan op een ziekelijke en onbewuste wijze.. nogmaals, heel lastig te omschrijven.
Het lijkt op aanstellerij, maar het is wel degelijk een ziekte.
Als je niet naar school wilt, dan zou ik zeggen neem die baan. Kijk het een tijdje aan op zn minst, je hebt altijd nog de kans om iets anders te zoeken..miss niet erg veel keus maar iets moet te vinden zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 01:36 schreef Tatra het volgende:
Interessant, zie dat het hier over werk gaat...
Ik vroeg me af, zijn er hier lui die zich een beetje herkennen in mijn verhaal?
Ik moet namelijk werk zoeken maar dat gaat helaas niet zo makkelijk...
Ten eerste weet ik niet zo goed wat voor werk ik zoek. Of eigelijk ook wel, maar daarvoor kom ik veel in aanraking met mensen... wat ons brengt naar punt 2...
...Ik vind contact met anderen heel moeilijk. Het is iets wat ik graag wil maar op de een of andere manier niet goed kan. Ik heb al vaak hulp gehad hierbij in de vorm van speciaal onderwijs, therapieën en medicijnen, maar de effecten zijn minimaal![]()
Hierdoor heb ik eigelijk geen vrienden, op een enkel contact op internet na, en heb ik in het verleden altijd veel te maken gehad met pesterijtjes op school(waardoor ik uiteindelijk ook maar gestopt ben met school, en echt diploma's dus ook mis) maar dat terzijde...
Ik moet dus werk hebben, maar voor hetgene wat ik eigelijk wil doen sta ik dus veel in contact met anderen. En nu het steeds dichterbij komt dat ik die baan ook kán gaan doen (je moet er een bepaalde leeftijd voor hebben), ga ik er ook steeds minder in zien.
Iets doen waar ik geen plezier aan heb kan ik niet, been there done that...
Beroepskeuzetest en al dat heb ik ook al eens gedaan, kwam ook vrij weinig uiten terug naar school heb ik al helemaal geen motivatie voor...
Iemand?
En als ik het nou toch doequote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:40 schreef Perico het volgende:
Het was mijn verjaardag, vandaag/gisteren de 12e februari. Nee, je hoeft me echt niet te feliciteren, echnie!
Je staat versteld hoe hele vriendschappen online kunnen ontstaan. Koningin Beatrix sloeg de plank echt goed mis met haar Kersttoespraak. Ik vind internet en forums een zegen!quote:Maar alhoewel ik een stortvloed aan gelukwensen online kreeg op facebook en hyves en 1 lief smsje van een meisje waarvan wie ik het niet had verwacht...
Hartstikke goed. Maar je moeder q-koorts? Sterkte, want het wordt onderschat.quote:Voel ik me ondanks dit alles toch teleurgesteld omdat mijn vader uit Spanje niet heeft gebeld, terwijl hij dat bij mijn broer en zus (en ook mij wel) altijd doet. Er was ook geen vlaai, omdat mijn moeder waarschijnlijk Q-koorts heeft en al langer ziek is. Maar toch wel leuk al met al!
Hoe jong ben je geworden?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:40 schreef Perico het volgende:
Maar alhoewel ik een stortvloed aan gelukwensen online kreeg op facebook en hyves en 1 lief smsje van een meisje waarvan wie ik het niet had verwacht...
Voel ik me ondanks dit alles toch teleurgesteld omdat mijn vader uit Spanje niet heeft gebeld, terwijl hij dat bij mijn broer en zus (en ook mij wel) altijd doet. Er was ook geen vlaai, omdat mijn moeder waarschijnlijk Q-koorts heeft en al langer ziek is. Maar toch wel leuk al met al!
Bordeliners zijn hele leuke en aardige mensen zo lang het maar om hun gaat en hun alle aandachte hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. Ik ken diverse borderliners van een tijdje terug. Het is -net als autisme- een onbegrepen stoornis. Het is een stoornis waar je op het eerste gezicht misschien niet zoveel merkt, maar wel opeens in situaties flink manifesteert. Ik moet toegeven dat het bij mij ook wel even duurde voordat ik het doorhad wat het precies allemaal inhield...
Net als autisme is de stoornis aan anderen lastig uit te leggen. Men vindt het vaak ongrijpbaar en eng, ze klappen ineens dicht. Mensen die het hebben voelen zich dan snel onbegrepen (heb ik ook erg last van).
Niet zelden lijden borderliners aan automutilatie (zelfbeschadiging). Er zijn zelfs artsen op de eerste hulp of huisartsenpost die het niet begrijpen als een patiënt zichzelf bijvoorbeeld snijdt.
ssssst. Hij is van '73 las ik net in z'n profielquote:
Het is voor de omgeving ook heel zwaar. Ze lijden ook erg hard mee, ze hebben het wel te verduren....quote:
[..]
Bordeliners zijn hele leuke en aardige mensen zo lang het maar om hun gaat en hun alle aandachte hebben.
37quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
ssssst. Hij is van '73 las ik net in z'n profiel
Daar kan ik over meepraten. Mijn moeder heeft bordelinequote:[..]
Het is voor de omgeving ook heel zwaar. Ze lijden ook erg hard mee, ze hebben het wel te verduren....
Je kan goed rekenenquote:
Erg vervelend, en ja dat bemoeilijk het contact. Zeker las je zelf een lastig syndroom hebt.... Ik hoop dat je daar binnen de mogelijkheden toch ene beetje contact kan hebben. hoe moelijk dat soms ook is....quote:Daar kan ik over meepraten. Mijn moeder heeft bordelinegelukkig gaat het de laatste jaren goed.
Dat wist ik niet......ik hoop dat dit voor je moeder dit ook zo is.....Zal wel rond de vijftig zijn, denk ik....quote:Er wordt gezegd dat de klachten na het 40ste levensjaar afnemen.
Oei...tijn dat is niet echt prettig...moet ook zwaar voor je zijn geweest.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
37![]()
[..]
Daar kan ik over meepraten. Mijn moeder heeft bordelinegelukkig gaat het de laatste jaren goed. Er wordt gezegd dat de klachten na het 40ste levensjaar afnemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |