FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Honda civic Coupé B18c4 VTI
bietelboerdonderdag 11 februari 2010 @ 00:05
Ik zal ook hier mijn langzaam lopende project eens neerzetten.

In de jaren dat ik hem heb is er niet echt veel aan veranderd maar de laatste tijd ben ik weer lekker aan het klussen.

Gekocht als stock 1,5 DXI, inmiddels al lsi/esi geweest en nu een VTI in aanbouw.
Na een jaar ofzo een keer een Mini-me swap(sohc vtec kop op een non-vtec blok) gedaan maar dat liep niet goed, met als resultaat: lagerschalen dood.
Toen een schade ESI op gekocht en daar de motor uitgehaald en in de Coupé gehangen, die bleef niet lang stock en werd een beetje opgevoerd.

Donor:


Swappeuh:


Spec's:
D16z6
Skunk2 nokkenas
Edelbrock performer x intake
Grotere gasklep(60mm)
CAI
4-2-1 spruit
invidia catback
En een re-tune van de ecu uiteraard.
Met kat 144 pk


Maar uiteraard wen je daar aan en daarom ben ik opzoek gegaan naar iets snellers, mijn oog viel toen op een B18c4.


De civic is een tijdje na aanschaf van de B18c4 geschorst en dat is hij nog steeds aangezien het een slow ass build is

Goed de B18 swap, langzaam aan een boel spullen verzameld.

B18c4
B16a2 y21 bak
ITR LSD
Afgedraaid vliegwiel
Clutchmasters koppeling
B-serie: assen, steunen, radiateur etc.
VTI 262mm remmen, maar deze worden nog vervangen voor 282mm
K-sport schroefset
JDM ITR catback(lekker stil met Japans keurmerk)
Toyo R888 voor het track rijden
Toyo R1R voor dagelijks

Pic's:

B18c4

Korte VTI bak met OEM LSD

Afgedraaid vliegwiel

Clutchmasters koppeling

K-sport

Ohja en omdat de civic nogal last heeft van roest:



Swap verhaaltje:

Toen het blok uit de Coupé was gelijk maar even de boel goed schoon gemaakt.


B18c4 in de Coupé.


Aangezien mijn vader zijn garage terug wilde heb ik een klus ruimte geregeld met 3 andere Honda gekken
Transport mede mogenlijk gemaakt door mijn werk

Daar staat ze dan.

Aangezien het front een beetje ontzet was moest deze er ook maar aan geloven.

En zo staat ze er momenteel bij.


Omdat ik ook vervoer moest hebben, heb ik ook nog een Daily civic ED7.
Deze heb ik samen met een vriendin opgeknapt en is verder helemaal stock.

Gekocht met toen net nieuwe dorpels en wielkast randen:

Strippen.


Verrassing van de vorige eigenaar

Baas to the resque


Schuren, schuren en nog eens schuren



Resultaat:




Thats all for now
2cvdonderdag 11 februari 2010 @ 00:13
Serieus werk, netjes !
fathankdonderdag 11 februari 2010 @ 00:15
Eindelijk dat kerkhof van je aan het opruimen . Heb je natuurlijk tijd zat voor nu .
cherrycokedonderdag 11 februari 2010 @ 00:16
netjes gedaan
bietelboerdonderdag 11 februari 2010 @ 00:20
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:15 schreef fathank het volgende:
Eindelijk dat kerkhof van je aan het opruimen . Heb je natuurlijk tijd zat voor nu .
Hahaha werk nog steeds hoor wil geen uitkering dus heb mijn ontslag even uitgesteld

[ Bericht 0% gewijzigd door bietelboer op 11-02-2010 00:34:46 ]
Turquaz52donderdag 11 februari 2010 @ 00:37
Eindelijk eens je Project topic man
bietelboerdonderdag 11 februari 2010 @ 01:27
Duurt ff maar dan heb je ook wat
Turquaz52donderdag 11 februari 2010 @ 01:31
hehehe, ik open geen topic meer, maar ben al een heel stuk verder met de TDI..


Ik open pas een topic wanneer mijn M50b25 blok er in heb liggen
Koepertdonderdag 11 februari 2010 @ 16:18
Ziet er goed uit (potentie) derhalve TVP
FP128donderdag 11 februari 2010 @ 17:47
Leuk man,dit! Was ook ooit mijn eerste auto.
Annedonderdag 11 februari 2010 @ 19:14
Oeh, ik heb vele projecten zoals deze gevolgd, dus dan kan deze natuurlijk niet ontbreken.

Honda .
oshirodonderdag 11 februari 2010 @ 19:18
Netjes gedaan, alles!
fathankdonderdag 11 februari 2010 @ 20:23
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:18 schreef oshiro het volgende:
Netjes gedaan, alles!
Dat mocht ook wel na 4 jaar
bietelboervrijdag 12 februari 2010 @ 16:07
Haha, al dit werk is denk ik in de laatste 2 maanden gedaan
mighty_mytevrijdag 12 februari 2010 @ 16:25
Die motorcodes klinken erg interessant, maar het zegt me allemaal niks.

Kun je uitleggen wat er speciaal aan is?
Vtec, nokkenassen, kleppen, inhoud (liters), pk, koppel, etc?
bietelboervrijdag 12 februari 2010 @ 16:32
Uiteraard,

De B18c4 is een 1,8L 16 klepper DOHC met VTEC en IAB.

Wiki zegt:
quote:
B18C4
[VTEC] vtec
Found in:
1996-2000 UK Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
1996-2000 UK Civic 1.8i VTi-S (Limited Edition) 5-door Hatch (MB6)
1996-2000 UK Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998-1999 EU Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998-1999 EU Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
Displacement: 1,797 cc (109.7 cu in)
VTEC engagement@4,400 rpm
IAB open@5,750 rpm
Compression: 10.0:1
Power: 169 hp (124 kW) @ 8000 rpm & 128 ft·lbf (174 N·m) @ 7500 rpm
Limit: 8,100 rpm
Transmission: S9B w/Torsen LSD.
0/100 km/h : 7.9 seconds (8.5 Aerodeck)
Ik heb geen S9B bak maar een Y21, deze komt van een 1,6 VTI en is voorzien van een OEM honda LSD
fathankvrijdag 12 februari 2010 @ 16:34
Heb je eigenlijk die turbo nog thuis liggen en zo ja gaat die er nog een keer op?
bietelboervrijdag 12 februari 2010 @ 16:36
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:34 schreef fathank het volgende:
Heb je eigenlijk die turbo nog thuis liggen en zo ja gaat die er nog een keer op?
Nope, verkocht aan iemand met een 1,4 civic. Die deed er ongeveer 180pk mee draaien

Als de boel klaar is, dan ga ik me eens beter verdiepen in die SC kits
LastClickvrijdag 12 februari 2010 @ 19:59
tof project, zeker die ED7 ziet er errg strak uit!
mighty_mytezaterdag 13 februari 2010 @ 20:59
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:32 schreef bietelboer het volgende:
Uiteraard,

De B18c4 is een 1,8L 16 klepper DOHC met VTEC en IAB.

Wiki zegt:
[..]

Ik heb geen S9B bak maar een Y21, deze komt van een 1,6 VTI en is voorzien van een OEM honda LSD
169 pk uit een 1.8 is best veel!

Mijn 2 liter 6cil 24v vanos van bmw doet er 150.
Turquaz52zaterdag 13 februari 2010 @ 21:22
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 20:59 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

169 pk uit een 1.8 is best veel!

Mijn 2 liter 6cil 24v vanos van bmw doet er 150.
Maar een stuk meer koppel
mighty_mytezondag 14 februari 2010 @ 00:41
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 21:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Maar een stuk meer koppel
Hmm, inderdaad

110 kW (150 hp) @ 600
190 Nm @ 4700
Turquaz52zondag 14 februari 2010 @ 05:06
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Maharbalzondag 14 februari 2010 @ 13:38
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0


Ontopic: leuk projectje!
360spiderzondag 14 februari 2010 @ 13:45
netjes gedaan erg mooi!
Turquaz52zondag 14 februari 2010 @ 13:57
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]



Ontopic: leuk projectje!
220nm
bietelboerzondag 14 februari 2010 @ 13:59
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

220nm
Maar dat houd op bij 3500rpm en dan begint de mijne pas
bietelboerzondag 14 februari 2010 @ 14:04
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:41 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Hmm, inderdaad

110 kW (150 hp) @ 600
190 Nm @ 4700
Daar moet toch veeel meer uit te halen zijn zeg

Vind het bar weinig, ook al heb je een leuk koppel

Ik heb dan een b18c4, maar in de Integra type R ligt een B18c6 en die doet alweer meer :

U.K. and Euro-spec. cars use the B18C6 version of the 1797cc engine:

Compression ratio = 11.1:1
Max power = 190PS @ 7900rpm
Max torque = 178Nm @ 7300rpm
Unleaded petrol 95 octane or higher
bietelboerzondag 14 februari 2010 @ 14:06
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Wacht maar tot deze geboost is..

Blok is een leuk blok om te boosten zonder dat je hem intern moet bouwen
Maharbalzondag 14 februari 2010 @ 14:17
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

220nm
Een diesel met een benzine vergelijken .

O, als we toch zulke nutteloze opmerkingen maken: zelfs dan heeft mijn benzine 222nm.

Ontopic: wanneer komt die sc er dan op?!
bietelboerzondag 14 februari 2010 @ 14:23
Oef, dat duurt nog wel even hoor. Eerst moet het ding rijden, RDW gekeurd zijn en overgespoten worden.
Maharbalzondag 14 februari 2010 @ 14:34
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:23 schreef bietelboer het volgende:
Oef, dat duurt nog wel even hoor. Eerst moet het ding rijden, RDW gekeurd zijn en overgespoten worden.
Heb je hier en daar wat verzameld? Of is het meer iets dat je nog ooit wilt doen zegmaar?
Turquaz52zondag 14 februari 2010 @ 15:16
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:17 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Een diesel met een benzine vergelijken .

O, als we toch zulke nutteloze opmerkingen maken: zelfs dan heeft mijn benzine 222nm.

Ontopic: wanneer komt die sc er dan op?!
koppel = koppel.. al ben ik na de 120km/pu niet zo veel meer omdat ie nu maar 95Pk ofzo uitperst..
bietelboerzondag 14 februari 2010 @ 15:20
Ik heb nog niks, wil eerst de b18 aanpakken, leuk uitlaat spruitje(rest heb ik al), C6 nokkenassen, air intake. eerst eens richting de 185/190 pk.
mighty_mytezondag 14 februari 2010 @ 18:28
Wat is is IAB?
bietelboerzondag 14 februari 2010 @ 18:34
Intake Air Bypass (IAB) valve

Die verkort de lengte van de intake runners voor meer koppel onder of boven in.
Turquaz52zondag 14 februari 2010 @ 19:22
Dat heeft zelfs een 316 standaard.. is toch zo'n vlinderklep achtig iets in de spruitstuk..?
bietelboerzondag 14 februari 2010 @ 19:25
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat heeft zelfs een 316 standaard.. is toch zo'n vlinderklep achtig iets in de spruitstuk..?
En NOG zijn die dingen niet vooruit te branden

Maar idd butterfly valve wordt het ook wel genoemd
Barcaconiazondag 14 februari 2010 @ 19:31
Leuk project, tvp!
Hounietzondag 14 februari 2010 @ 20:52


Hier was ik bij . Leuk man, dit ga ik volgen.
bietelboerzondag 14 februari 2010 @ 21:16
Heb jij die nog gezien ja?
Hounietzondag 14 februari 2010 @ 21:24
Ik was er toen bij.
bietelboerzondag 14 februari 2010 @ 21:41
Ik word oud, ik vergeet alles
Turquaz52maandag 15 februari 2010 @ 03:21
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:25 schreef bietelboer het volgende:

[..]

En NOG zijn die dingen niet vooruit te branden

Maar idd butterfly valve wordt het ook wel genoemd
heb ik iig ook gehad bij mijn 318..

en kom op man, 102pktjes op 1200kg is geen raket nee
Googolplexianmaandag 15 februari 2010 @ 09:01
tvp, natuurlijk
Googolplexianmaandag 15 februari 2010 @ 09:03
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Testbank uitdraai, svp
Hyperdudemaandag 15 februari 2010 @ 09:20
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.

Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Googolplexianmaandag 15 februari 2010 @ 09:47
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.

Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Maak je toch even een centraal Honda topic ^^ Wel met een uber-mooie en functionele OP, ofcoz

Wat voor 'n Civic?
Hyperdudemaandag 15 februari 2010 @ 09:58
Centraal Honda topic aanmaken ga ik maar niet aan beginnen.
Ik maak wel ff een "gewoon" topicje aan.

Maar het gaat dus om zo'n ding; maar dan dus 1.4 automaat versie ofzo.


Hier Hoogte verstelbare stoel voor 2000 Civic, welke passen? verder svp.

En nu weer terug naar dit slowmotion project.
bietelboermaandag 15 februari 2010 @ 17:39
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.

Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Welke van de drie bedoel je?

Ze stonden alle 3 wel goed vast hoor, dagelijks met een grote aanhanger
bietelboermaandag 15 februari 2010 @ 18:09
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.

Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Topic even voor je uit het stof gehaald

Honda Fanboyy TopiQ Deel #2 - 120PK uit een Cola Flesje??!!
bietelboerzondag 28 februari 2010 @ 17:28
Vandaag een puntlas apparaat opgehaald

fathankzondag 28 februari 2010 @ 17:59
Kun jij lassen..?
bietelboerzondag 28 februari 2010 @ 18:07
lassen...lassen...wat is jou definitie van lassen
bietelboerzondag 28 februari 2010 @ 18:08
punt lassen kan iedere gek

En een beetje braaien ook, maar ik ga eind Maart cursus dun plaatwerk doen... for the skills you know
Hounietzondag 28 februari 2010 @ 20:34
Ga je zelf lassen dan?
2cvzondag 28 februari 2010 @ 20:56
Puntlassen kan elke randdebiel. Tenzij je geen armen hebt of een (ouderwetse) pacemaker draagt.
bietelboerzondag 28 februari 2010 @ 21:08
Haha idd, zelfs jij kan het Houniet


Heb ik nou een mod voor randdebiel uitgemaakt
2cvzondag 28 februari 2010 @ 21:26
Nee.
bietelboerzondag 28 februari 2010 @ 21:44
Hmm dan moet ik dat donderdag avond maar doen
bietelboerzaterdag 27 maart 2010 @ 17:14
Afgelopen maand bijna niks gedaan, 1,5 week ziek geweest en een weekje op wintersport.

Maar goed kabelboom weer los getrokken(mijn ecu tuner en ik hadden een communicatie foutje) volgende week even één draadje omzetten.

En vorige week nog wel even de laatste hand aan de remleidingen gelegd, deze zijn ook klaar om aangesloten te worden
Hounietzondag 28 maart 2010 @ 17:13
.
bietelboervrijdag 9 april 2010 @ 23:08
Zo, Vandaag mijn front binnen gekregen en dus gelijk maar even de Coupé opgehaald

Allemaal circuit bakken aan de kant moeten zetten voor Coupé naar buiten kon







En het nieuwe front:
Googolplexianzaterdag 10 april 2010 @ 08:48
Gezichtjes anoniem maken en bedrijfsnamen op de bus laten staan heeft niet zoveel zin, lijkt me

verders gaaaaf
FalleNk810izaterdag 10 april 2010 @ 10:30
Zie ik daar een Lancer achterstaan?
bietelboerzaterdag 10 april 2010 @ 11:09
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 08:48 schreef Googolplexian het volgende:
Gezichtjes anoniem maken en bedrijfsnamen op de bus laten staan heeft niet zoveel zin, lijkt me

verders gaaaaf
Bedrijfsnaam enzo boeit allemaal niet, maar die beste man wou liever niet op internet dus ik heb ff zijn face weg gehaald
bietelboerzaterdag 10 april 2010 @ 11:10
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 10:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Zie ik daar een Lancer achterstaan?
Klopt, een EVO 4
fathankzaterdag 10 april 2010 @ 11:39
ZZal je moeder blij mee zijn dat je je zooi op de bank rond laat slingeren
TeleluvRzaterdag 10 april 2010 @ 11:40
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:39 schreef fathank het volgende:
ZZal je moeder blij mee zijn dat je je zooi op de bank rond laat slingeren
Netjes doekje eronder, ik zie het probleem niet!
bietelboerzaterdag 10 april 2010 @ 11:47
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:39 schreef fathank het volgende:
ZZal je moeder blij mee zijn dat je je zooi op de bank rond laat slingeren
Alleen ff voor die pic slet!


Doe jij nou maar geld storten in het mark fonds
bietelboerzaterdag 10 april 2010 @ 11:48
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:40 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Netjes doekje eronder, ik zie het probleem niet!
Dikkehenkie moet altijd wat te bitchen hebben
Hounietzaterdag 10 april 2010 @ 19:50
Leuk man.
bietelboerzaterdag 10 april 2010 @ 21:51
Vandaag het nieuwe front er op gezet

Voor:



Na:
bietelboerzondag 11 april 2010 @ 20:38
Nog wat pic's









Hounietzondag 11 april 2010 @ 21:36
Wat een project ook .
JackyWalkerzondag 11 april 2010 @ 22:40
Imo beetje zonde om zoveel geld in een FWD te pompen
Als je dan toch bezig gaat, waarom geen B18C5?
Hopelijk ga je er geen turbo in bouwen? (slaat op de eerste opmerking)
-sinds het tot je 3de versnelling wheelspin zal worden
En als laatst waarom een sedan en geen hatchback civic dit ivm kg?

Al met al, als import liefhebber een leuk uitziend project
Keep posting.
bietelboerzondag 11 april 2010 @ 23:43
Mwa, ik vind het niet zonde om het in FWD te stoppen eigenlijk. driften is leuk maar ik hou liever alle wielen goed op de weg

Een b18c5 is in Europa niet geleverd, deze zou dan weer geimporteerd moeten worden, terwijl ik met een paar simpele mods ook het zelfde vermogen kan halen.

Turbo? nee, wel zit ik te denken aan een supercharger. Een 200/250 pk is een leuk vermogen op de voorwielen(tevens ook aardig de max) en aangezien ik op Semi slicks rij is grip geen probleem

Het is een Coupé btw geen sedan
En die is gewoon veel cooler als een Hatch
JackyWalkermaandag 12 april 2010 @ 00:26
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:43 schreef bietelboer het volgende:
Mwa, ik vind het niet zonde om het in FWD te stoppen eigenlijk. driften is leuk maar ik hou liever alle wielen goed op de weg

Een b18c5 is in Europa niet geleverd, deze zou dan weer geimporteerd moeten worden, terwijl ik met een paar simpele mods ook het zelfde vermogen kan halen.

Turbo? nee, wel zit ik te denken aan een supercharger. Een 200/250 pk is een leuk vermogen op de voorwielen(tevens ook aardig de max) en aangezien ik op Semi slicks rij is grip geen probleem

Het is een Coupé btw geen sedan
En die is gewoon veel cooler als een Hatch

Ik vind een goedgetunde hatch weer wat cooler dan coupe, maar dat is maar mijn mening.
En je einddoel is een circuitbak of street legal?

Btw mijn auto

1996 Supra TT

Heb voorheen een 3th gen lude gehad met 2.3jdm (vtec) blok gehad, geïmporteerd dus(blok).
Veel leuks; Skunk2 nokkenassen, Exedy race koppelingset, afgedraaid vliegwiel, msd ontsteking, invidia/srs uitlaat,skunk2 inlaat enzovoort, vtec kicks in yoo.. nooit een turbo erop gewild ivm de wheelspin (street-legal) Nog steeds gigantisch fan van Vtec, maar ben voor het grotere werk gegaan, zoals je wel ziet

Hks hypermax3 suspension
Brembo 6pot voor/ 4pot achter
Blitz Nur spec R demper
Rota antraciet Gtr velgen..nu

Zal er binnenkort wel een project topic over openen,wanneer er binnen een paar maanden een stroker in liggen 2jz-gte 3.4 bi-turbo zijn de plannen
bietelboermaandag 12 april 2010 @ 00:29
Mijn eind doel is een streetlegal circuit bak

Ik wil eigenlijk gewoon een stock uitziende auto waar ik ook lekker mee het circuit over kan knallen, en bij het stoplicht lease bakken kan pesten

Ik ben benieuwd naar je project topic! ziet er goed die spy pic
JackyWalkermaandag 12 april 2010 @ 00:33
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:29 schreef bietelboer het volgende:
Mijn eind doel is een streetlegal circuit bak



Je bent van civicclubholland lid?
kwam laatst nog een lid tegen met een rode Honda NSX supercharged,
Zijn vermogen maakte geen indruk, maar wat is die auto mooi zeg. In mijn ogen is een NSX zeer uniek., mooi en geil tegelijk.
Turquaz52maandag 12 april 2010 @ 13:32
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:33 schreef JackyWalker het volgende:

[..]



Je bent van civicclubholland lid?
kwam laatst nog een lid tegen met een rode Honda NSX supercharged,
Zijn vermogen maakte geen indruk, maar wat is die auto mooi zeg. In mijn ogen is een NSX zeer uniek., mooi en geil tegelijk.
Vermogen geen indruk? Wat vlieg jij dan? Een Jumbojet?
JackyWalkermaandag 12 april 2010 @ 15:42
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:32 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Vermogen geen indruk? Wat vlieg jij dan? Een Jumbojet?


Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
Turquaz52maandag 12 april 2010 @ 15:46
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:42 schreef JackyWalker het volgende:

[..]



Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
fathankmaandag 12 april 2010 @ 15:47
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
Alleen jammer dat er nog nooit wat van je plannen terecht is gekomen .
OxygeneFRLmaandag 12 april 2010 @ 15:51
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:47 schreef fathank het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er nog nooit wat van je plannen terecht is gekomen .
He gut ja das lang geleden
JackyWalkermaandag 12 april 2010 @ 15:54
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
Hoe bedoel je veilig? Om te rijden ? Voor het blok? Voor de andere weggebruikers? of..
Turquaz52maandag 12 april 2010 @ 16:01
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:54 schreef JackyWalker het volgende:

[..]

Hoe bedoel je veilig? Om te rijden ? Voor het blok? Voor de andere weggebruikers? of..
Voor het blok natuurlijk.. (in mijn geval ook direct me versnellingsbak ivm. automaat)..
Je kunt op 300PK runnen of op 400PK, stel je luchtdruk eventjes bij en je brandstof druk omhoog, kijk hoe lang je nog rijd...

En een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje die ineens in je rug een harde duw geeft na 3.000RPM ofzo, terwijl een SC al met stationair mee draait

Al met al wil ik je ook geen ongelijk geven, 100PK is 100PK, maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit..
JackyWalkermaandag 12 april 2010 @ 16:08
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:01 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Voor het blok natuurlijk.. (in mijn geval ook direct me versnellingsbak ivm. automaat)..
Je kunt op 300PK runnen of op 400PK, stel je luchtdruk eventjes bij en je brandstof druk omhoog, kijk hoe lang je nog rijd...

En een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje die ineens in je rug een harde duw geeft na 3.000RPM ofzo, terwijl een SC al met stationair mee draait

Al met al wil ik je ook geen ongelijk geven, 100PK is 100PK, maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit..
Regel 1; Automaat en tunen is not done imo
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt? , +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen

Ik ken een aantal Supra's/Skylines die al een aantal tienduizenden kilometer met stock blok/bak rijden rond de 600/700 pk niets mis mee.

Wij hebben dus duidelijk een verschillende mening wat betreft het tunen/kietelen van een blok
Turquaz52maandag 12 april 2010 @ 16:16
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:08 schreef JackyWalker het volgende:

[..]

Regel 1; Automaat en tunen is not done imo
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt? , +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen

Ik ken een aantal Supra's/Skylines die al een aantal tienduizenden kilometer met stock blok/bak rijden rond de 600/700 pk niets mis mee.

Wij hebben dus duidelijk een verschillende mening wat betreft het tunen/kietelen van een blok
Ik sta ook in princiepe achter je ideeën maar het feit is gewoon dat ik dat schakelen zat ben, niet dat ik het niet kan, maar puur vanwege het feit dat ik lekker een sigaretje wil opsteken tijdens het rijden en me arm op het armsteun kan leggen en de gas met me tenen kan bedienen.. Geen lompe bewegingen als schakelen of koppelen oid..

En het mooie is ook dat mijn BMW officieel mijn daily is, maar omdat daar de blok van was opgeblazen (samen met me versnellingsbak) komt er een 2.5l blok in met een 5 bak automaatbak ICM. StepTronic zodat ik toch zelf kan schakelen (al is het zonder koppeling)..

Me Z'tje wat dus hierna hoort te komen die blijft handgeschakeld (met een 335d blokkie )
JackyWalkermaandag 12 april 2010 @ 16:23
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:16 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik sta ook in princiepe achter je ideeën maar het feit is gewoon dat ik dat schakelen zat ben, niet dat ik het niet kan, maar puur vanwege het feit dat ik lekker een sigaretje wil opsteken tijdens het rijden en me arm op het armsteun kan leggen en de gas met me tenen kan bedienen.. Geen lompe bewegingen als schakelen of koppelen oid..

En het mooie is ook dat mijn BMW officieel mijn daily is, maar omdat daar de blok van was opgeblazen (samen met me versnellingsbak) komt er een 2.5l blok in met een 5 bak automaatbak ICM. StepTronic zodat ik toch zelf kan schakelen (al is het zonder koppeling)..

Me Z'tje wat dus hierna hoort te komen die blijft handgeschakeld (met een 335d blokkie )
Kan ik inkomen, maar dan met een Cayenne ofzo

335 = nice
bietelboerwoensdag 21 april 2010 @ 22:52
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:42 schreef JackyWalker het volgende:

[..]



Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
Turbo is leuk, maar de NSX is zo gebouwd dat zelfs jou oma er mee kan rijden(en ik zweer je ik heb een wat oudere vrouw ooit eens in een nsx zien stappen en weg zien rijden ), als je er dan een turbo(lees turbo gat) op gaat zetten verneuk je wel een beetje de finesse van die auto.

Ik weet niet meer precies wat Dimer zijn redenen waren om SC te nemen ipv Turbo, zal het eens op zoeken.

Dit is de NSX die jij dus gezien hebt.




Ook als track auto gebruikt


En dit is de motor

Engine

V6 3.0 liter
Comptech Supercharger
Gruppe M carbon/kevlar intake
Comptech Supertrapp / DC Sports exhaust
Comptech headers
Comptech testpipes
Comptech fuel pressure regulator
NSX-R final gears
Exedy ceramic clutch

373 hp @ 6300 rpm
367 Nm @ 7500 rpm
bietelboerwoensdag 21 april 2010 @ 22:57
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:08 schreef JackyWalker het volgende:

Regel 1; Automaat en tunen is not done imo
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt? , +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen
R1: helemaal mee eens.
R2: dat is niet helemaal waar, ze hebben bijde hun nadelen maar voor normaal dagelijks gebruik heb je meer aan een goeie supercharger dan een turbo met turbo gat(welke je weer niet hebt met een SC, alleen heb je daar weer snel een max vermogen wat je kan draaien(welke met turbo weer sneller te verhogen is)
R3: dat is tunen idd, en daar stel je je op in. Anders moet je er helemaal niet aan beginnen.
bietelboerwoensdag 21 april 2010 @ 23:24
Front in de primer



Front in BG29P
bietelboerwoensdag 21 april 2010 @ 23:26
Even weer een foto update:




Morgen verder.

Tevens zijn er 282mm klauwen deze kant op weg
chirendonderdag 22 april 2010 @ 11:21
Gaaf hoor, niet meteen je kleppendeksel in een leuk kleurtje nu alles toch nog open ligt en niet draait?
Googolplexiandonderdag 22 april 2010 @ 11:38
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:21 schreef chiren het volgende:
Gaaf hoor, niet meteen je kleppendeksel in een leuk kleurtje nu alles toch nog open ligt en niet draait?
Vtecje ... niet spuiten maar poedercoaten
oshirodonderdag 22 april 2010 @ 11:49
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:28 schreef bietelboer het volgende:
Vandaag een puntlas apparaat opgehaald

[ afbeelding ]
Oeh, dit had ik nog niet gezien. Leuk spul!
M'n pa is een ster met autogeen, en we gaan binnenkort met TIG/MMA beginnen.
Turquaz52donderdag 22 april 2010 @ 12:26
Vet
chirendonderdag 22 april 2010 @ 12:38
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vtecje ... niet spuiten maar poedercoaten
Wie heeft het over spuiten ?
Googolplexiandonderdag 22 april 2010 @ 12:52
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:38 schreef chiren het volgende:

[..]

Wie heeft het over spuiten ?
"Nu toch alles open ligt" ... kleppendeksel is zo los (herbruikbare pakking) dus kan op elk willekeurig moment.
Ik ging er dus van uit dat je bedoelde 'omdat je nu toch met kleur bezig bent' ... spuiten dus
chirendonderdag 22 april 2010 @ 14:56
Nee ik doelde meer op het feit dat hij nu nog uit elkaar ligt en nog niet rijdt en dus geen gemonteerd kleppendeksel nodig heeft
Googolplexiandonderdag 22 april 2010 @ 15:12
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:56 schreef chiren het volgende:
Nee ik doelde meer op het feit dat hij nu nog uit elkaar ligt en nog niet rijdt en dus geen gemonteerd kleppendeksel nodig heeft
ah my bad
bietelboerdonderdag 22 april 2010 @ 17:03
Klopt, kleppendeksel moet idd nog gebeuren.

Maar ik wil eigenlijk eerst eens weten of hij het wel doet, als hij het nou niet blijkt te doen dan steek ik liever eerst geld in het fixen dan een mooi dekseltje
Googolplexiandonderdag 22 april 2010 @ 17:28
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:03 schreef bietelboer het volgende:
Klopt, kleppendeksel moet idd nog gebeuren.

Maar ik wil eigenlijk eerst eens weten of hij het wel doet, als hij het nou niet blijkt te doen dan steek ik liever eerst geld in het fixen dan een mooi dekseltje
gewoon een ander dohc dekseltje voor weinig op de kop tikken en die erop terwijl de andere gepoedercoat wordt ^^

Heb hier ook een reserve 1.6 deksel voor je-weet-maar-nooit (past op de beide motoren)
bietelboerzaterdag 24 april 2010 @ 23:57
Dat klopt, maar dat staat niet erg hoog op mijn prio lijstje
bietelboerzondag 2 mei 2010 @ 15:27
Gisteren een tweede ED er bij gekocht

Hier mee ga ik samen met een maat van mij weer circuit rijden





LastClickzondag 2 mei 2010 @ 16:25
oei die is wel gaaf

(powned sticker ftw)
bietelboerzondag 2 mei 2010 @ 16:50
Die sticker gaat er snel af hoor
Hounietzondag 2 mei 2010 @ 17:03
.
fathankmaandag 3 mei 2010 @ 11:46
Ja hoor, de woonwagenbewoner komt weer in em naarboven
bietelboerzaterdag 8 mei 2010 @ 14:30
Zo de 282mm remklauwen van een Prelude binnen
mighty_mytezondag 9 mei 2010 @ 16:57
Bietelboer, even een algemeen vraagje. Ik heb hier een civic uit '87 staan. Daar zit het oliefilter onder de carb.
Onmogelijk om los te krijgen! Vooral omdat ik totaal geen ruimte heb om dat ding goed vast te pakken of er een filterklem op te zetten.
Heb je tips?
Sounddragonzondag 9 mei 2010 @ 17:01
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:57 schreef mighty_myte het volgende:
Bietelboer, even een algemeen vraagje. Ik heb hier een civic uit '87 staan. Daar zit het oliefilter onder de carb.
Onmogelijk om los te krijgen! Vooral omdat ik totaal geen ruimte heb om dat ding goed vast te pakken of er een filterklem op te zetten.
Heb je tips?
uhuh..

bak en doeken eronder, schroevendraaier erin meppen en losdraaien..
mighty_mytezondag 9 mei 2010 @ 17:14
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

uhuh..

bak en doeken eronder, schroevendraaier erin meppen en losdraaien..
Heb ik geprobeerd, maar een schroevendraaier heeft, net als de oliefilterklem, niet genoeg ruimte om rond te draaien.
Het filter zit tussen de wielophanging, inlaatspruitstuk, dynamo en nog wat dingen.
bietelboerzondag 9 mei 2010 @ 19:10
Ik zelf gebruik dit type sleutel;


Anders eens je dynamo los maken, dan heb je toch een stuk meer ruimte?
mighty_mytezondag 9 mei 2010 @ 23:31
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:10 schreef bietelboer het volgende:
Ik zelf gebruik dit type sleutel;
[ afbeelding ]

Anders eens je dynamo los maken, dan heb je toch een stuk meer ruimte?
Bedankt voor de tip. Ik heb diezelfde sleutel trouwens. Als ik de dynamo weghaalde kon het misschien, maar ik heb het opgegeven.
't Is niet mijn auto. Hij heeft nu wel verse olie en moet binnenkort APK, dus dan moeten ze het daar maar doen.
bietelboermaandag 24 mei 2010 @ 17:05
De circuit krijgt momenteel een fris onderstel, alle ophanging/draagarm rubbers worden vervangen voor PU rubbers

mighty_mytemaandag 24 mei 2010 @ 22:56
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:05 schreef bietelboer het volgende:
De circuit krijgt momenteel een fris onderstel, alle ophanging/draagarm rubbers worden vervangen voor PU rubbers

[ afbeelding ]
Dat wil ik ook graag doen bij mijn BMW. Wat kost zo'n set?
bietelboerdinsdag 25 mei 2010 @ 00:06
Masterkit is 200 euro maar daar zitten geen trailerarm rubbers in, daar moest ik nog eens 50 euro voor betalen.

Ik mis nog wel een paar kleine rubbers... Bel Fullcartuning ofzo eens, die kunnen je dat wel vertellen
bietelboerdinsdag 24 augustus 2010 @ 19:19
Zo even een update:

3 dagen na een paar heats op Zandvoort heeft de versnellingsbak het begeven... :(

Aangezien het budget het niet toe laat blijft de Circuit bak voorlopig stil staan en ga ik weer even met de coupe klussen :)
bietelboerdinsdag 12 oktober 2010 @ 23:59
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:30 schreef bietelboer het volgende:
Zo de 282mm remklauwen van een Prelude binnen :7
Remmen liggen ondertussen alweer 3 weken bij een draai en frees bedrijf welke ze aan moet passen zodat ze passen op de VTI fusee's, niet dat het haast heeft aangezien ik de afgelopen 2 weken 2 keer in het ziekenhuis gelegen heb...

Verder is de coupe bijna klaar op de remmen en electra na.
Turquaz52woensdag 13 oktober 2010 @ 11:50
nice man, en beterschap, pics? ;)
bietelboerwoensdag 13 oktober 2010 @ 14:35
Van mij in het ziekenhuis? :D
Turquaz52woensdag 13 oktober 2010 @ 17:59
Ja, daar was ik ook echt benieuwd na.. :')
bietelboerwoensdag 13 oktober 2010 @ 18:03
Je weet het maar nooit :')
fathankdonderdag 14 oktober 2010 @ 09:11
Er komt schot in de zaak. Welke auto gebruik je nu eigenlijk als daily? Die zwarte nog steeds? We moeten binnenkort weer eens meeten, is al lang geleden :W.
Turquaz52donderdag 14 oktober 2010 @ 11:58
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef bietelboer het volgende:
Je weet het maar nooit :')
Ja echt wel.. post dan :{w
bietelboerdonderdag 14 oktober 2010 @ 13:14
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:11 schreef fathank het volgende:
Er komt schot in de zaak. Welke auto gebruik je nu eigenlijk als daily? Die zwarte nog steeds? We moeten binnenkort weer eens meeten, is al lang geleden :W.
Ik rij nog steeds dagelijks met die zwarte idd :)

Meeten ja!, dat gezwaai daar bij jou huis is ook zo minimaal he :P
Binnenkort eens een housewarming bij mij doen dan maar? :D
Turquaz52donderdag 14 oktober 2010 @ 18:33
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:14 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Ik rij nog steeds dagelijks met die zwarte idd :)

Meeten ja!, dat gezwaai daar bij jou huis is ook zo minimaal he :P
Binnenkort eens een housewarming bij mij doen dan maar? :D
Pas op je woorden :') Dalijk komt heel PTA _O-
fathankwoensdag 20 oktober 2010 @ 21:15
Maak die auto eens af o|O .
Hounietwoensdag 20 oktober 2010 @ 21:18
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:11 schreef fathank het volgende:
We moeten binnenkort weer eens meeten, is al lang geleden :W.
O+.
bietelboerwoensdag 24 november 2010 @ 23:39
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2010 21:15 schreef fathank het volgende:
Maak die auto eens af o|O .
IMAG0286.jpg
fathankdonderdag 25 november 2010 @ 22:18
Leuke plek voor een 'n housewarming ^O^
Pumatjedinsdag 30 november 2010 @ 19:32
kappen met die 5th gens..

die B18 in de Ed7. :D

Ben zelf Ed7 gek, heb er ook 1 opgeknapt. staat ook op Fok! ;)
D16z2 motortje was de bom..
bietelboerdinsdag 26 juli 2011 @ 23:53
Wow holy topic kick batman!

Het heeft even stil gelegen maar de afgelopen paar dagen is er weer werk verzet!

De Coupe is vandaag voor het eerst gestart!
cherrycokedinsdag 26 juli 2011 @ 23:54
netjes hoor! ziet er erg strak uit
bietelboerwoensdag 27 juli 2011 @ 00:01
Ben ook heel erg blij dat hij het doet, het was niet geheel in één keer :')
ilovelampwoensdag 27 juli 2011 @ 07:38
Leuk gedaan voor een hobbyist. Snap alleen niet dat je zoveel tijd, geld en moeite in die ouwe grafbakken stopt.
bietelboerwoensdag 27 juli 2011 @ 09:12
Dat heet hobby...
ilovelampwoensdag 27 juli 2011 @ 10:15
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:12 schreef bietelboer het volgende:
Dat heet hobby...
Ja snap ik, maar voor al dat geld had je ook iets nieuwers/beters/mooiers kunnen kopen. Die auto's leveren nooit meer op, wat jij er allemaal in gestopt hebt.
Googolplexianwoensdag 27 juli 2011 @ 10:27
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:15 schreef ilovelamp het volgende:

[..]

Ja snap ik, maar voor al dat geld had je ook iets nieuwers/beters/mooiers kunnen kopen. Die auto's leveren nooit meer op, wat jij er allemaal in gestopt hebt.
Hobbies zijn niet winstgevend. Anders is het geen hobby meer.
Turquaz52woensdag 27 juli 2011 @ 10:29
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 07:38 schreef ilovelamp het volgende:
Leuk gedaan voor een hobbyist. Snap alleen niet dat je zoveel tijd, geld en moeite in die ouwe grafbakken stopt.
:') Leuk he de hele dag achter de pc hangen?

Sommigen spenderen hun tijd en moeite om ervaring op te doen en om iets aparts te creëren..
Mijn topic is niet veel anders dan deze, en de een heeft meer geld in zijn wagen gestopt dan de andere... /care. ;)
ilovelampwoensdag 27 juli 2011 @ 10:49
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:29 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

:') Leuk he de hele dag achter de pc hangen?

Sommigen spenderen hun tijd en moeite om ervaring op te doen en om iets aparts te creëren..
Mijn topic is niet veel anders dan deze, en de een heeft meer geld in zijn wagen gestopt dan de andere... /care. ;)
Nooit gehoord van een telefoon met internet? :') Hoe dan ook, ik vind dat het geld beter gespendeerd had kunnen worden.
Turquaz52woensdag 27 juli 2011 @ 10:56
Ik heb als moslim zijnde een plicht om geld/vlees te geven aan arme mensen, dus dat wordt al vervuld minimaal 1x met Ramadan de rest als ik een zwerver zie koop ik hem wel een frietje etcc.

Al het overige prop ik gewoon in mijn BMW :+ Je houdt er van of niet, de ene nerd is trots op zijn PC met zijn nieuwe processor en de andere met zijn nieuwe ram of waterkoeling..

Zo ken ik een collega die over de 5000euro aan vis spullen heeft, hengels, netten aas etc.. :') 5k!!! En dan zittie daar de hele dag wachten op een visje blub blub 8)7
't is een hobby, zoek er ook een zou ik zeggen :P
bietelboerwoensdag 27 juli 2011 @ 11:03
Precies, ieder zijn ding :)
Turquaz52woensdag 27 juli 2011 @ 11:23
Ma ff terug te komen op jou meisje bietelboer: Cijfers? Specs? ik weet wel wat ik er overheen heb gelezen, maar sinds je laatste update en die van nu zit een behoorlijk tijd verschil, wat heb je allemaal gedaan? En heb je foto's van tussentijds dat je er aan hebt gewerkt? :)

x
bietelboerwoensdag 27 juli 2011 @ 11:37
Eigenlijk is er niks gebeurd behalve wat kleine dingen, p/s pomp gefixt vloeistoffen geregeld, uitlaat afgemaakt. dat soort dingen.

En nu ligt het alweer stil omdat ik eerst weer spullen moet bestellen. en er zit een foutcode in.....

De motor wou eerst niet starten, bleek een combi van bougies en kabels te zijn. gelukkig staan er nog meer van die race bakken in de loods :D
Turquaz52woensdag 27 juli 2011 @ 11:43
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:37 schreef bietelboer het volgende:
Eigenlijk is er niks gebeurd behalve wat kleine dingen, p/s pomp gefixt vloeistoffen geregeld, uitlaat afgemaakt. dat soort dingen.

En nu ligt het alweer stil omdat ik eerst weer spullen moet bestellen. en er zit een foutcode in.....

De motor wou eerst niet starten, bleek een combi van bougies en kabels te zijn. gelukkig staan er nog meer van die race bakken in de loods :D
Luie bezem, ik heb in 1 week tijd mijn motor, bak, cardan as, complete achter as, remmerij, ophanging etc.. etc.. etc.. ingelepeld + me hele uitlaat met de hand gemaakt + complete onderhoud (Olie+Filter, Brandstof filter, luchtfilter, interieur filter, 6x bougies, etc.. etc.. etc..) uitgevoerd, wtf heb jij je auto een 8-9 maanden verwaarloost..? :P ahahhahahaha

x
Wat voor foutcode.. :P
fathankwoensdag 27 juli 2011 @ 11:44
Tijd voor nickchange bietelboer -> beunhaas
bietelboerwoensdag 27 juli 2011 @ 11:45
Haha ja ik had betere dingen te doen :P

prioriteiten stellen helaas..

Laatste foto's:

IMG_01861.jpg

IMG_0189.jpg
bietelboerwoensdag 27 juli 2011 @ 11:46
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:44 schreef fathank het volgende:
Tijd voor nickchange bietelboer -> beunhaas
Koning met een 4x4 in het zand vast komen zitten leeft ook nog hoor :P
bietelboerwoensdag 27 juli 2011 @ 11:47
Foutcode 14

Intake Air Controll.....kan van alles zijn dus daar moet ik even induiken...
fathankwoensdag 27 juli 2011 @ 11:47
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:46 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Koning met een 4x4 in het zand vast komen zitten leeft ook nog hoor :P
Dat was heul geen zand, maar slib.

En ik heb nog geen (fatsoenlijke) terreinbanden :+.
Turquaz52woensdag 27 juli 2011 @ 11:56
Maar ik mis iets! Je auto is nogsteeds FWD :@ :@
FkTwkGs2012woensdag 27 juli 2011 @ 12:39
Leuk project ^O^ Honda O+
Googolplexianwoensdag 27 juli 2011 @ 13:04
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar ik mis iets! Je auto is nogsteeds FWD :@ :@
Ik heb gehoord dat 4WD kan met CR-V componenten (voor de B-serie, dan).
bietelboerwoensdag 27 juli 2011 @ 14:41
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:04 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat 4WD kan met CR-V componenten (voor de B-serie, dan).
Dat is wel heel cool, maar kunnen die het trappen op het circuit aan vraag ik mij dan af?
Hounietwoensdag 27 juli 2011 @ 14:42
:D .
fathankwoensdag 27 juli 2011 @ 14:45
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:41 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Dat is wel heel cool, maar kunnen die het trappen op het circuit aan vraag ik mij dan af?
Zolang die auto in jouw handen is niet :').

Jij sloopt alles wat ook maar in de buurt van circuit komt :+.
bietelboerwoensdag 27 juli 2011 @ 14:49
:@
Turquaz52woensdag 27 juli 2011 @ 17:22
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 13:04 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat 4WD kan met CR-V componenten (voor de B-serie, dan).
klopt, kan ook.. Maar je kunt je blok ook gewoon in de kofferbak pleuren:
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1266033
gemini_001.jpg
gemini_016.jpg
gemini_138.jpg
gemini_169.jpg
gemini_232.jpg
Googolplexiandonderdag 28 juli 2011 @ 01:26
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

klopt, kan ook.. Maar je kunt je blok ook gewoon in de kofferbak pleuren:
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1266033
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan heb je MR opstelling (in geval van de Sol), nog niet 4WD ^^
Turquaz52donderdag 28 juli 2011 @ 12:49
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 01:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dan heb je MR opstelling (in geval van de Sol), nog niet 4WD ^^
FR niet goed..? :@
100_0079.jpg
bietelboerdonderdag 28 juli 2011 @ 12:55
Stelletje offtopicers :P
Turquaz52donderdag 28 juli 2011 @ 15:13
Ja jij liet niks van je horen afgelopen 10 maanden.. :6
Turquaz52donderdag 28 juli 2011 @ 15:18
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 01:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dan heb je MR opstelling (in geval van de Sol), nog niet 4WD ^^
:@ Om je uit je dromen te helpen, het is een voor en achter gemonteerde H22a Turbo, dus 4wd.. :P
Googolplexiandonderdag 28 juli 2011 @ 15:24
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

:@ Om je uit je dromen te helpen, het is een voor en achter gemonteerde H22a Turbo, dus 4wd.. :P
En hoe moet ik dat precies zien van de foto's?

quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2011 12:55 schreef bietelboer het volgende:
Stelletje offtopicers :P
ja, sry ... dat stopt nu
bietelboerdonderdag 28 juli 2011 @ 16:18
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja jij liet niks van je horen afgelopen 10 maanden.. :6
Ik was nog wel op Fok hoor, project lag alleen een beetje stil :P
Turquaz52donderdag 28 juli 2011 @ 17:36
quote:
18s.gif Op donderdag 28 juli 2011 15:24 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

En hoe moet ik dat precies zien van de foto's?

[..]

ja, sry ... dat stopt nu
link :6

quote:
11s.gif Op donderdag 28 juli 2011 16:18 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Ik was nog wel op Fok hoor, project lag alleen een beetje stil :P
waarom jij niet reageer doen in mijn topique? :o
bietelboervrijdag 29 juli 2011 @ 12:34
Ik zeg niet dat ik veel op Fok zat :P

Meestal een beetje in TV als ik al tijd had :@
Turquaz52vrijdag 29 juli 2011 @ 13:29
Ga je topic daar maar vervolgen dan :6

:P x
bietelboerzondag 31 juli 2011 @ 20:16
Yeah, eerste rit is een feit!

fathankmaandag 1 augustus 2011 @ 10:23
Hehe een petje.
Turquaz52maandag 1 augustus 2011 @ 10:34
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:23 schreef fathank het volgende:
Hehe een petje.
_O-
En een fiat F50 voor de deur :9~ :D _O-
bietelboermaandag 1 augustus 2011 @ 18:25
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2011 10:23 schreef fathank het volgende:
Hehe een petje.
Incl trainings broek!
bietelboermaandag 8 augustus 2011 @ 22:27
Zo weer een stukje verder:

Alle verlichtings delen zitten er weer in.
remmen ontlucht
semi's onder de auto
bijna alle raam rubbers zitten er weer in
1 raam werkt weer
nieuwe bougiekabels
nieuwe air intake
ruitensproeier tank gemonteerd
claxon gemonteerd
alles na gelopen en zo nodig aangedraaid
catch can gemonteerd
olie temp meter bedrading getrokken

Morgen verder :)
bietelboerzondag 14 augustus 2011 @ 12:15
Civic vs dynamo snaar... 0 - 1 :')

riem.jpg
Turquaz52zondag 14 augustus 2011 @ 14:17
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:15 schreef bietelboer het volgende:
Civic vs dynamo snaar... 0 - 1 :')

[ afbeelding ]
Ik neem aan als je een swap doet dat je gelijk een grote beurt geeft toch? Dan had dit niet mogen gebeuren.. :P
bietelboerzondag 14 augustus 2011 @ 18:21
Ik vermoed dat er iets tussen gezeten heeft :{

Maar andere er op en gaan!

Heb nu de auto 95% klaar voor apk dus dat duurt niet lang meer :D
bietelboerzondag 14 augustus 2011 @ 19:27
whoop whoop

IMG_0220.jpg
Turquaz52zondag 14 augustus 2011 @ 20:32
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef bietelboer het volgende:
whoop whoop

[ afbeelding ]
Vet gevoel is het of niet om je eigen auto weer voor de deur terug te zien na alles wat je er aan hebt gedaan..? :P _O_
Turquaz52zondag 14 augustus 2011 @ 20:33
:@ foei, ook nog eens onverzekerd rijden he..... hahaha
bietelboerzondag 14 augustus 2011 @ 23:32
Haha hij is mooi met mijn trailer verplaatst hoor ;)
bietelboerzondag 14 augustus 2011 @ 23:40
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:32 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Vet gevoel is het of niet om je eigen auto weer voor de deur terug te zien na alles wat je er aan hebt gedaan..? :P _O_
Ja dat is het zeker! nou eerst wachten tot er APK op zit... :{
Googolplexianmaandag 15 augustus 2011 @ 08:53
Die van mij gaat vandaag eindelijk naar de spuiter *O*
Hounietmaandag 15 augustus 2011 @ 11:00
Wanneer kom je hem hier laten shinen?
Googolplexiandinsdag 16 augustus 2011 @ 00:09
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:00 schreef Houniet het volgende:
Wanneer kom je hem hier laten shinen?
Zal zodra ik wat foto's heb eens een project paginaatje openen ^^
Ik ga lang niet zo ver als Biet maar probeer de Sol weer in een aangluurbare staat te krijgen.

edit : ah sorry :) Moderator + "hier" + opvolgend bericht = denken dat je het tegen mij en over Fok! had.

[ Bericht 7% gewijzigd door Googolplexian op 16-08-2011 00:27:29 ]
bietelboerdinsdag 16 augustus 2011 @ 00:17
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:00 schreef Houniet het volgende:
Wanneer kom je hem hier laten shinen?
Volgende week in de avond kunnen we wel een rondje knallen, mits Sander hem morgen goedkeurt :')

Jij zult nog wel vakantie hebben?

Hoe was verweggiestan? marcel weer domme dingen gedaan? :D
Hounietdinsdag 16 augustus 2011 @ 00:38
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:17 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Volgende week in de avond kunnen we wel een rondje knallen, mits Sander hem morgen goedkeurt :')

Jij zult nog wel vakantie hebben?

Hoe was verweggiestan?
Is goed. Ik draai vanaf vandaag 3 weken 60 uur lang. Ik ben druk nu :') . Mensen zijn weg nu.
En de vakantie verhalen hoor je nog wel ;).
bietelboerdinsdag 16 augustus 2011 @ 22:55
Whoop whoop, vandaag even de APK geregeld! :7
Hounietdinsdag 16 augustus 2011 @ 23:29
B-) .
bietelboerdinsdag 23 augustus 2011 @ 13:41
En sinds gisteren rijdt de civic weer, vorige ecu had kuren :s

Nieuwe ECU er aan en gaan met die bak! nog even een andere radiateur en olie koeling regelen voor de eerste ronden op cpz!
Turquaz52dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:15
yeaahh.. Kom je langs mijn BMW staan.. :@
bietelboerdinsdag 23 augustus 2011 @ 23:46
Op CPZ?

I dare you! })
fathankvrijdag 26 augustus 2011 @ 08:50
Volgende week aanwezig bij de neus?
bietelboervrijdag 26 augustus 2011 @ 11:17
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 08:50 schreef fathank het volgende:
Volgende week aanwezig bij de neus?
Jazeker!
Turquaz52vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:09
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:46 schreef bietelboer het volgende:
Op CPZ?

I dare you! })
:@ dan mag je langs me BMW staan zei ik, niemand het het over racen.. oO<

ik zit met 200PK @1350KG ofzo en jij met 170 (+ evt. extra tjoeningk PK's) @ 1000KG ofzo..
Wacht maar als ik een schade M5 weet te vinden >:)
bietelboervrijdag 26 augustus 2011 @ 13:27
Voorlopig nog geen tjoenings pk's!

eerst eens kijken hoe dit zich staande houdt :)

Jij kunt wel tig pk's hebben, maar ik zie op cpz toch continu beamers rond gaan. stuurmans kunsten zijn belangrijker ;)
Turquaz52vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:29
Beamers..?
m1dykwjwqs34.jpg
bietelboerdinsdag 30 augustus 2011 @ 22:40
Golf 4 1800 20v Turbo :W


:P
fathankvrijdag 2 september 2011 @ 13:36
Dat is ook maar 150 pk, niet zo gek :').
bietelboervrijdag 2 september 2011 @ 17:50
Klopt, alleen deze was gechipt :P
bietelboermaandag 5 maart 2012 @ 23:57
Even stof blazen hier....

Niet heel veel gedaan ivm de kou, maar we zijn weer begonnen.

De accu is ondertussen naar achteren verplaatst:
IMG_0642.jpg

Poging tot extra stugheid:
IMG_0643.jpg

QSP Drift 1 Kuipstoel geplaatst:
IMG_0901.jpg
IMG_0907.jpg

Verder heb ik een begin gemaakt met het verwijderen van het interieur.

De volgende update's:
komend weekend gaat het blok geflushed worden, komt er een nieuwe Olie filter adapter ring(vorige lekt), Hamp filter en wordt er een baffle plate in de carterpan gelast.
Turquaz52dinsdag 6 maart 2012 @ 00:07
Nice... :D

En wanneer krijg je je koppel? 8-)
bietelboerdinsdag 6 maart 2012 @ 00:10
Bij 5500 rpm :')
Turquaz52dinsdag 6 maart 2012 @ 00:45
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:10 schreef bietelboer het volgende:
Bij 5500 rpm :')
En om hoeveel bedraagt het? En tot hoelang..? :')
bietelboerdinsdag 6 maart 2012 @ 00:51
180nm tot ongeveer 8400 rpm, eerst maar eens de auto verder klaar maken. Het onderstel kan nog wel wat fine tuning gebruiken, wellicht in de toekomst als de kooi er is dat ik ga boosten.
Turquaz52dinsdag 6 maart 2012 @ 01:12
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:51 schreef bietelboer het volgende:
180nm tot ongeveer 8400 rpm, eerst maar eens de auto verder klaar maken. Het onderstel kan nog wel wat fine tuning gebruiken, wellicht in de toekomst als de kooi er is dat ik ga boosten.
Turbooooooooooooooow.
bietelboerdinsdag 6 maart 2012 @ 10:56
Ja ooit, maar mijn budget is niet zo groot... :'(
Turquaz52dinsdag 6 maart 2012 @ 11:15
Ik sponsor je wel een turbo met vnt.

Maar dan wil ik wel mijn naam op je kofferbakklep zetten. 8-)
bietelboerdinsdag 6 maart 2012 @ 15:11
Aan de binnenkant is nog plek zat :+
Geraltdinsdag 6 maart 2012 @ 15:30
quote:
QSP Drift 1 Kuipstoel geplaatst:
Wat moet je met een driftstoel in een voorwielaandrijver? :@
fathankdinsdag 6 maart 2012 @ 16:06
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wat moet je met een driftstoel in een voorwielaandrijver? :@
Achteruit driften jwt.
bietelboerdinsdag 6 maart 2012 @ 22:31
Ghehehe, ik kan er niks aan doen dat die stoelen nou eenmaal drift 1 heten :P
hardcore-gabberdinsdag 6 maart 2012 @ 22:40
het kan toch echt wel
Googolplexiandinsdag 6 maart 2012 @ 23:43
Drifting is for people that want to show off how slow they're going in a fast car.
fathankwoensdag 7 maart 2012 @ 07:33
Hardrijders zijn doodrijders.
guapowoensdag 7 maart 2012 @ 08:45
Wat een schijtbak.
bietelboerwoensdag 7 maart 2012 @ 12:16
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 07:33 schreef fathank het volgende:
Hardrijders zijn doodrijders.
Klinkt leuk uit jouw mond ;)
Turquaz52woensdag 7 maart 2012 @ 16:19
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:45 schreef guapo het volgende:
Wat een schijtbak.
wat rij jij? Suzuki? :')
fathankwoensdag 7 maart 2012 @ 18:40
quote:
10s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:16 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Klinkt leuk uit jouw mond ;)
Die van mij loopt niet zo hard hoor. 170 max :P. 0-100 in 14 seconden ofzo :P
Hounietwoensdag 7 maart 2012 @ 19:43
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:19 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

wat rij jij? Suzuki? :')
Volgens mij niet eens een spartamet.
guapowoensdag 7 maart 2012 @ 20:09
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:19 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

wat rij jij? Suzuki? :')
Dikke Skoda ;)
Turquaz52woensdag 7 maart 2012 @ 22:05
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:09 schreef guapo het volgende:

[..]

Dikke Skoda ;)
hoax. Dikke skoda bestaat niet, een skoda is een skoda.

Skoda vs Honda..... Hmmmm.....
fathankdonderdag 8 maart 2012 @ 21:50
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:09 schreef guapo het volgende:

[..]

Dikke Skoda ;)
Die is van de leasemaatschappij.
bietelboerzaterdag 10 maart 2012 @ 11:33
quote:
14s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:40 schreef fathank het volgende:

[..]

Die van mij loopt niet zo hard hoor. 170 max :P. 0-100 in 14 seconden ofzo :P
Die Ford ging harder! :D
fathankzaterdag 10 maart 2012 @ 13:43
Vooral bumperklevend door Frankrijk met die Arabier achter het stuur :').
bietelboerzaterdag 10 maart 2012 @ 13:54
Hij voelde zich goed thuis daar in Parijs :')
bietelboerdinsdag 13 maart 2012 @ 23:50
Vanavond grotendeels het interieur er uit gehaald en is de baffle plate binnen gekomen!

(Sorry voor de waardeloze foto)
IMG_0978.jpg

IMG_0975.jpg
Turquaz52woensdag 14 maart 2012 @ 12:58
Waz een Baffle plate lan..?
bietelboerwoensdag 14 maart 2012 @ 16:54
Die plaat komt in de carterpan en voorkomt dat de olie alle kanten op gaat. De olie blijft dus onderin bij de olie Pick up, om te voorkomen dat de olie pomp geen olie aan zuigt.
bietelboermaandag 2 april 2012 @ 22:52
Gisteren voor het eerst sinds een paar jaar weer met de Coupé op het circuit gereden, ging aardig maar wel een aantal verbeter punten gevonden.

DSC08596.jpg
bietelboerzondag 6 mei 2012 @ 11:59
Vorig weekend tijdens Jaf de eerste km´s gemaakt op CPZ, ging best lekker(ondanks de regen). Problemen met de remmen waren volledig weg en nu alleen nog wat meer aan de weg ligging doen.

399122_348324945231420_100001617516726_945572_1501534074_n.jpg
bietelboerzondag 26 augustus 2012 @ 15:18
Even een schopje :)

Carterpan schotjes:
IMG_1988.jpg

Leuke ontdekking een week voor een weekendje Clastres...
IMG_2239.jpg
Als een malle opzoek naar een ander setje, uit eindelijk een Koni setje kunnen lenen....

Het was echt veel te warm(42 graden) en de baan bestaat uit een stel hele krappe bochten waar ik bijna geen grip had.
Track pic's:
2012-08-25134218.jpg
539066_354367264648123_622347823_n.jpg
546048_379539448785205_904783631_n.jpg
bietelboervrijdag 31 mei 2013 @ 10:36
Omdat Honda's in de fabriek zulke geweldige roest preventie krijgen is het tijd voor een nieuw chassis...

Oud en nieuw naast elkaar :)

oudennieuw_zps73e1b394.jpg?t=1369988975

Dit is er ondertussen nog over van het oude beestje..
temporary_zps9e08c0d3.jpg?t=1369989341
fathankvrijdag 31 mei 2013 @ 11:37
Hoe kom je daar dan aan?
bietelboermaandag 3 juni 2013 @ 22:13
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 11:37 schreef fathank het volgende:
Hoe kom je daar dan aan?
Dankzij koning dikkehenkie :P
bietelboerdonderdag 22 augustus 2013 @ 22:22
Het oude chassis is ondertussen ook weg ;(

WP_20130820_zps13b20d6d.jpg
bietelboerdonderdag 22 augustus 2013 @ 23:19
Ondertussen ben ik ook druk bezig met nieuwe chassis.

Wegens toch een lichte vorm gelijk maar even de slijptol in de auto gezet.
WP_20130606_006_zps29b970dd.jpg

WP_20130606_015_zpsf54b6bd3.jpg

WP_20130608_017_zpsa81bf037.jpg

Begonnen met het chassis verder kaal te maken.

WP_20130820_010_zpsa200d940.jpg

WP_20130820_009_zps6dd4c018.jpg

WP_20130820_008_zpsc5955a67.jpg

WP_20130820_013_zps3f8175f1.jpg

Zo en nu eerst opruimen _O-
bietelboerdonderdag 22 augustus 2013 @ 23:56
Voorlopige to do list:

Body:
• Verder leeg maken
• onderkant schoonmaken en coating aanbrengen
• Body strak maken
• Motorruimte spuiten
• Teermatten weghalen
• Binnenkant spuiten
• Buitenkant spuiten

Onderstel:
• Alle rubbers vervangen
• Verstelbare draagarmen
• Swaybars vervangen voor dikkere
• Remmen voor vervangen(wegens slijtage)
• Remmen achter upgraden van 242mm naar 262mm
• Airducts voor remmen

Motor:
• Blok netjes maken
• Bak reviseren
• Olie koeler monteren
• Edelbrock performer X
• Air intake aanpassen
• Re-tune
• Kabelboom aanpassen

• Accu weer naar achter plaatsen
• RDW Keuring
• Rolkooi
fathankvrijdag 23 augustus 2013 @ 08:38
Tot volgend jaar :P
bietelboervrijdag 23 augustus 2013 @ 09:55
Voordat hij weer rijdt zitten we in de zomer 2014 ja :P
bietelboerdinsdag 27 augustus 2013 @ 00:12
Weer een stukje interieur weg.

WP_20130826_012_zps8b642a40.jpg

WP_20130826_011_zps3975ca5c.jpg

Morgen het laatste stukje en dan is de auto helemaal kaal en dan gaan de teermatten er aan.
fathankdinsdag 27 augustus 2013 @ 21:22
Good luck. Wat heb je als daily trouwens tegenwoordig?
bietelboerwoensdag 28 augustus 2013 @ 09:07
Ik rij tegenwoordig in een Sedan Vtec-e, lekker zuinig rond tuffen :)
fathankwoensdag 28 augustus 2013 @ 09:49
Haha burgerlul :D
bietelboerdonderdag 29 augustus 2013 @ 00:25
Ja, de baas vind het niet nodig dat ik privé mag rijden met de auto van de zaak.

Dus toen maar iets goedkoops geregeld ;)
bietelboerwoensdag 18 september 2013 @ 23:18
Ondertussen niet stil gezeten

Die troep matten er uit en de bodem een kleurtje gegeven.
WP_20130910_001_zps259cf81b.jpg
WP_20130910_002_zps1726d838.jpg

Begonnen met het strak maken van de body:
WP_20130912_001_zps7fd147d2.jpg
Hounietdonderdag 19 september 2013 @ 10:45
Pff. En wat is de deadline?
fathankdonderdag 19 september 2013 @ 10:49
quote:
99s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:45 schreef Houniet het volgende:
Pff. En wat is de deadline?
Dezelfde als z'n school :')
bietelboerdonderdag 19 september 2013 @ 11:01
Whahaha zoiets idd :P

Wil volgens jaar mei weer rijden, dus ik heb nog even :)
Googolplexianzaterdag 21 september 2013 @ 16:11
Yo, biet,

Heb je toevallig nog een D16Z5 of A9 liggen of ken je iemand? Ben naarstig op zoek! :{
bietelboerzaterdag 21 september 2013 @ 23:56
Hmmm jammer, ik heb die van mij pas weg gedaan. :%

Ik zal eens rond vragen voor je.
bietelboerzondag 22 september 2013 @ 11:40
Toch besloten om de hele binnenkant van de auto ook matt zwart te maken ipv alleen de bodem. Het dak word echter wel dezelfde kleur als de buitenkant.

WP_20130921_006_zpsb71c49b1.jpg

WP_20130921_005_zps4a19118b.jpg

WP_20130921_004_zpsf27614bf.jpg

Tevens ook een Cusco rolkooi weten te bemachtigen.
WP_20130921_003_zpsd3f34756.jpg
bietelboerzondag 22 september 2013 @ 13:13
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:11 schreef Googolplexian het volgende:
Yo, biet,

Heb je toevallig nog een D16Z5 of A9 liggen of ken je iemand? Ben naarstig op zoek! :{
DM gestuurd :)
#ANONIEMdonderdag 26 september 2013 @ 10:10
Leuk om te zien dat een van mijn eerste "liefdes" op autogebied - de Honda - niet alleen een eigen topic heeft maar ook nog een behoorlijke schare fans. Dit model in een camel kleur was mijn eerste Honda ooit.

Oh ja. Liet iedereen (vrienden) die mee reden altijd hfl 2,50 benzinegeld betalen. Vriendinnen uiteraard niet. Die betaalde anders. ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2013 10:12:03 ]
bietelboerdinsdag 22 oktober 2013 @ 23:36
Motorruimte alvast in kleur:
temporary_zpsd830d512.jpg
temporary_zps44c65ef1.jpg
temporary_zps2b78486b.jpg

Tevens ook nog een setje visors op de kop getikt
temporary_zps4c6bb3b1.jpg

En de stuurbekrachtiging kan ook de prullenbak in!
temporary_zpsb7cb4e7e.jpg
bietelboerdinsdag 22 oktober 2013 @ 23:40
quote:
6s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:10 schreef Iwanius het volgende:
Leuk om te zien dat een van mijn eerste "liefdes" op autogebied - de Honda - niet alleen een eigen topic heeft maar ook nog een behoorlijke schare fans. Dit model in een camel kleur was mijn eerste Honda ooit.

Oh ja. Liet iedereen (vrienden) die mee reden altijd hfl 2,50 benzinegeld betalen. Vriendinnen uiteraard niet. Die betaalde anders. ;)
Ja er zijn wereldwijd heel veel fora die toegewijd zijn aan honda :)
bietelboerdonderdag 24 oktober 2013 @ 23:17
Stuurbekrachtigingloos stuurhuis en subframe gemonteerd
WP_20131023_019_zps1b3ba5ed.jpg
WP_20131023_022_zpsc03d4385.jpg
WP_20131024_0081_zps92f8230e.jpg
house_is_a_feelingzondag 27 oktober 2013 @ 10:20
Waarom eigenlijk stuurbekrachtigingloos?
bietelboerzondag 27 oktober 2013 @ 13:15
De voornaamste reden is eigenlijk omdat ik de originele PS niet zo geweldig vind op wat hogere snelheden, dit type verzwaard niet op snelheid. Dit geeft ook meer gevoel met de weg.
plus dat ik zit te kijken naar een Quick steering rack en dat is icm het non PS systeem.

De bijkomende pluspunten zijn dat het gewicht scheelt, het PS loos systeem weegt denk ik een derde van het PS systeem.
Tevens heb ik nu minder spullen die stuk kunnen gaan en minder belasting op de pouly.
bietelboervrijdag 1 november 2013 @ 13:22
Inmiddels de hele body gedaan.
temporary_zpse4c16ff1.jpg

Begonnen met de losse delen.
temporary_zpse6f47aef.jpg

Blokjes gezandstraald.
WP_20131027_004_zps8b6ed676.jpg
temporary_zpsd1584d49.jpg
bietelboervrijdag 1 november 2013 @ 13:24
To do list:

Body:
• Verder leeg maken - Check
• onderkant schoonmaken en coating aanbrengen - Check
• Body strak maken - Check
• Motorruimte spuiten - Check
• Teermatten weghalen - Check
• Binnenkant spuiten - Check
• Buitenkant spuiten - Check

Onderstel:
• Alle rubbers vervangen
• Verstelbare draagarmen
• Swaybars vervangen voor dikkere
• Remmen voor vervangen(wegens slijtage)
• Remmen achter upgraden van 242mm naar 262mm
• Airducts voor remmen

Motor:
• Blok netjes maken
• Bak reviseren
• Olie koeler monteren
• Edelbrock performer X
• Air intake aanpassen
• Re-tune
• Kabelboom aanpassen

• Accu weer naar achter plaatsen
• RDW Keuring
• Rolkooi - nog inbouwen
#ANONIEMvrijdag 1 november 2013 @ 17:57
Mooi topic zo,volg het graag en kijk uit naar het eindresultaat.
Er staat btw er mooi spul in de garage/hal/loods als ik de pics langs loop,mooi om te zien!
bietelboerzondag 3 november 2013 @ 00:23
Kabelboom er weer bijna helemaal in.
WP_20131102_024_zpscc2d186d.jpg
WP_20131102_009_zps80255f22.jpg

Body begint al aardig samen te komen.
WP_20131102_021_zps98753da4.jpg
WP_20131102_023_zpsde959199.jpg

Leiding werk weer grotendeels aangesloten
WP_20131102_014_zps96859b86.jpg
bietelboerzondag 3 november 2013 @ 00:27
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 17:57 schreef Charged het volgende:
Mooi topic zo,volg het graag en kijk uit naar het eindresultaat.
Er staat btw er mooi spul in de garage/hal/loods als ik de pics langs loop,mooi om te zien!
Als je van Honda's houdt wel :)

2x CRX Vtec en een JDM import civic welke mee in Japan geraced is en nu in het nederlands Time Attack mee rijdt(vorig jaar ook kampioen in de pro klasse).

6441434.jpg
TristanvdVeenvrijdag 15 november 2013 @ 15:25
Gave bak, komt deze toevallig uit Doesburg?
bietelboervrijdag 15 november 2013 @ 16:04
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:25 schreef TristanvdVeen het volgende:
Gave bak, komt deze toevallig uit Doesburg?
Dat klopt, heb jij hem wel een zien rijden?
TristanvdVeenvrijdag 15 november 2013 @ 16:08
zag hem wel eens staan in de buurt... nooit verwacht dat er een b18 in lag, vooral omdat er niet gek veel snel spul rondrijdt hier
bietelboervrijdag 15 november 2013 @ 17:09
Dat was ook een beetje de bedoeling ;)
bietelboerzaterdag 23 november 2013 @ 13:28
Dashboard ook weer gemonteerd:
WP_20131116_17_43_01_Pro_zpsb17bbf9f.jpg
Contactslot verwijderd, en schakel paneel gemonteerd.
WP_20131116_17_43_09_Pro_zps046d3c20.jpg
bietelboermaandag 21 april 2014 @ 21:27
Nu het weer wat beter is, ook weer een boel kunnen doen :)

Kleppen deksel opgeknapt
WP_20140404_15_26_28_Pro_zps6f7b22ea.jpg
WP_20140404_17_26_24_Pro_zps1764310d.jpg
WP_20140408_002_zpsf2299646.jpg

Ventilatie pluggen en geen PCVbox meer
WP_20140402_004_zps63330178.jpg
WP_20140410_21_45_32_Pro_zps340c0520.jpg
Gelijk een nieuwe distririem en olie filter.
WP_20140408_20_55_22_Pro_zps6230da1b.jpg

Een gebroken las gefixed
WP_20140411_004_zpsa23fcf3b.jpg
WP_20140412_003_zpse15abcba.jpg

Test passen van de radiateur:
WP_20140418_001_zps2b8f4702.jpg

Laatste stand van zaken omtrent de body
WP_20140330_17_32_21_Pro_zps8d521ccc.jpg
WP_20140330_17_32_38_Pro_zps3545514d.jpg
WP_20140401_21_48_37_Pro_zps6bac5980.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door bietelboer op 21-04-2014 22:14:27 ]
bietelboerzondag 27 april 2014 @ 23:29
Het begint alweer op een auto te lijken :)

temporary_zpsbac6cfd2.jpg

temporary_zps7bf536c0.jpg

temporary_zpscbf8f1a0.jpg
Hounietwoensdag 30 april 2014 @ 16:54
Begint er op te lijken gekk!
fathankwoensdag 30 april 2014 @ 17:01
Bijna Mei dus het zou eens tijd worden
Hounietwoensdag 30 april 2014 @ 17:10
_O- !!!!!!!!!!1
bietelboerdonderdag 1 mei 2014 @ 11:17
Ik had ook gezegd zomer 2014 ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:55 schreef bietelboer het volgende:
Voordat hij weer rijdt zitten we in de zomer 2014 ja :P
fathankdonderdag 1 mei 2014 @ 11:19
quote:
6s.gif Op donderdag 19 september 2013 11:01 schreef bietelboer het volgende:
Whahaha zoiets idd :P

Wil volgens jaar mei weer rijden, dus ik heb nog even :)
MrBanaan1donderdag 1 mei 2014 @ 11:19
Allemaal teruggelezen, en wow _O_

Zou absoluut niet een auto zijn die ik zou kiezen, maar het ziet echt heel mooit uit; kan me niet eens voorstellen hoeveel werk er in is gegaan. Mooi om te zien! :D
bietelboerdonderdag 1 mei 2014 @ 11:24
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:19 schreef fathank het volgende:

[..]

Kak! die had ik over het hoofd gezien :P
bietelboerdonderdag 1 mei 2014 @ 11:25
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
Allemaal teruggelezen, en wow _O_

Zou absoluut niet een auto zijn die ik zou kiezen, maar het ziet echt heel mooit uit; kan me niet eens voorstellen hoeveel werk er in is gegaan. Mooi om te zien! :D
Tnx,

Het is een boel werk idd, maar ook weer hobby dus maakt dat niet uit :)
bietelboerdinsdag 6 mei 2014 @ 23:09
Nieuw vliegwieltje
temporary_zps366c2490.jpg

Blokje weer in elkaar :mrgreen:
temporary_zpsf3d28325.jpg

And it's in!
temporary_zps9f303d9c.jpg
DutchOvenwoensdag 7 mei 2014 @ 13:12
alles terug gelezen en RESPECT mij zou het nooit lukken haha
eXplorer1woensdag 7 mei 2014 @ 13:15
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:25 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Tnx,

Het is een boel werk idd, maar ook weer hobby dus maakt dat niet uit :)
Kom jij weleens @foodstrip adam?
Nerdmanswoensdag 7 mei 2014 @ 13:25
Cool :)
bietelboerwoensdag 7 mei 2014 @ 23:38
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:15 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Kom jij weleens @foodstrip adam?
Ooit wel eens geweest, wellicht in de toekomst weer eens een bezoekje brengen als de auto klaar is.
Hounietdonderdag 8 mei 2014 @ 12:26
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:25 schreef Nerdmans het volgende:
Cool :)
Nerdmans :o !
Nerdmansdonderdag 8 mei 2014 @ 15:17
quote:
99s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:26 schreef Houniet het volgende:

[..]

Nerdmans :o !
Jahaa ekkes geleden alweer.
Effe pappa geworden tussendoor :P

Maare skon projectje tog?
Hounietdonderdag 8 mei 2014 @ 17:43
Meen je niet :D !
Lekker man!
bietelboerzondag 11 mei 2014 @ 01:57
Just a few pic's
temporary_zpsb4701c4d.jpg
temporary_zps84c144af.jpg
temporary_zps94bac5c2.jpg
bietelboerdonderdag 15 mei 2014 @ 23:38
Het leeft!

DutchOvenvrijdag 16 mei 2014 @ 00:05
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:38 schreef bietelboer het volgende:
Het leeft!

Nice!

Loopt hij nou 1800 toeren stationair?
bietelboervrijdag 16 mei 2014 @ 10:54
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:05 schreef DutchOven het volgende:

[..]

Nice!

Loopt hij nou 1800 toeren stationair?
Ja dat klopt, hij moet nog bij gesteld worden, morgen even alles goed inregelen :)
Hounietvrijdag 16 mei 2014 @ 12:53
Godverdomme we gaan het gewoon meemaken.
bietelboerzondag 8 juni 2014 @ 01:26
Na een mindere en drukke periode weer eindelijk wat aan de civic kunnen doen :)

RVS omvlochten koppelings leiding gemonteerd:
WP_20140524_19_56_32_Pro_zps194968e9.jpg

Heb een 3 point front upper strutt op de kop getikt.
WP_20140607_15_49_49_Pro_zpsb2f6defe.jpg

Weer wat werk gedaan aan de achterwiel ophanging en remmen:
WP_20140607_17_48_59_Raw_zpsd5f85f91.jpg
WP_20140607_17_48_44_Raw_zpsd2788257.jpg

Totaal plaatje:
WP_20140607_17_48_25_Raw_zpsb87e96c3.jpg
bietelboerwoensdag 25 juni 2014 @ 10:06
Nieuwe gordel binnen :)

WP_20140612_16_43_51_Raw_zpsf6797497.jpg
WP_20140612_001_zpsa67f8c77.jpg

Tevens ga ik met Motul RBF660 rem olie rijden.

WP_20140612_16_46_39_Raw_zps52f77e29.jpg
Raineszdonderdag 26 juni 2014 @ 03:03
De belangrijkste vraag! Is hij de 13e klaar? ;)
bietelboervrijdag 27 juni 2014 @ 15:51
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 03:03 schreef Rainesz het volgende:
De belangrijkste vraag! Is hij de 13e klaar? ;)
Dat red ik misschien wel, maar wil eerst testen of alles wel goed is voordat ik helemaal naar de Ring ga :P
Raineszvrijdag 27 juni 2014 @ 17:20
Haha, snap ik. ;) Succes!!
bietelboerzondag 29 juni 2014 @ 01:22
Vandaag de eerste rit gemaakt met de civic sinds een jaar.

De koppeling vind ik wel vrij agressief oppakken, maar dat kan ook aan mijn koppelingsgever liggen. Verder leek alles zoals het hoort :D

WP_20140628_17_41_41_Raw_zps20d09a66.jpg

WP_20140628_17_21_07_Raw_zpsdef690be.jpg

WP_20140628_17_21_29_Raw_zpsdf984f46.jpg

WP_20140628_001_zpsf84a647e.jpg

WP_20140628_17_20_46_Raw_zps6acd3953.jpg
bietelboerzaterdag 12 juli 2014 @ 15:05
ITR rear swaybar en een ARS brace op de kop getikt:
WP_20140704_21_04_59_Raw_zps2b374b68.jpg
WP_20140706_16_16_05_Raw_zps014497cb.jpg
WP_20140710_20_58_18_Raw_zpsa2f1feab.jpg

Voor bumper er op:
WP_20140711_21_39_20_Raw_zps809909ab.jpg