bietelboer | donderdag 11 februari 2010 @ 00:05 |
Ik zal ook hier mijn langzaam lopende project eens neerzetten. In de jaren dat ik hem heb is er niet echt veel aan veranderd maar de laatste tijd ben ik weer lekker aan het klussen. Gekocht als stock 1,5 DXI, inmiddels al lsi/esi geweest en nu een VTI in aanbouw. Na een jaar ofzo een keer een Mini-me swap(sohc vtec kop op een non-vtec blok) gedaan maar dat liep niet goed, met als resultaat: lagerschalen dood. Toen een schade ESI op gekocht en daar de motor uitgehaald en in de Coupé gehangen, die bleef niet lang stock en werd een beetje opgevoerd. Donor: ![]() Swappeuh: ![]() Spec's: D16z6 Skunk2 nokkenas Edelbrock performer x intake Grotere gasklep(60mm) CAI 4-2-1 spruit invidia catback En een re-tune van de ecu uiteraard. Met kat 144 pk ![]() Maar uiteraard wen je daar aan en daarom ben ik opzoek gegaan naar iets snellers, mijn oog viel toen op een B18c4. ![]() De civic is een tijdje na aanschaf van de B18c4 geschorst en dat is hij nog steeds aangezien het een slow ass build is ![]() Goed de B18 swap, langzaam aan een boel spullen verzameld. B18c4 B16a2 y21 bak ITR LSD Afgedraaid vliegwiel Clutchmasters koppeling B-serie: assen, steunen, radiateur etc. VTI 262mm remmen, maar deze worden nog vervangen voor 282mm K-sport schroefset JDM ITR catback(lekker stil met Japans keurmerk) Toyo R888 voor het track rijden Toyo R1R voor dagelijks Pic's: B18c4 ![]() Korte VTI bak met OEM LSD ![]() Afgedraaid vliegwiel ![]() Clutchmasters koppeling ![]() K-sport ![]() Ohja en omdat de civic nogal last heeft van roest: ![]() Swap verhaaltje: Toen het blok uit de Coupé was gelijk maar even de boel goed schoon gemaakt. ![]() B18c4 in de Coupé. ![]() Aangezien mijn vader zijn garage terug wilde heb ik een klus ruimte geregeld met 3 andere Honda gekken ![]() Transport mede mogenlijk gemaakt door mijn werk ![]() ![]() Daar staat ze dan. ![]() Aangezien het front een beetje ontzet was moest deze er ook maar aan geloven. ![]() En zo staat ze er momenteel bij. ![]() Omdat ik ook vervoer moest hebben, heb ik ook nog een Daily civic ED7. Deze heb ik samen met een vriendin opgeknapt en is verder helemaal stock. Gekocht met toen net nieuwe dorpels en wielkast randen: ![]() Strippen. ![]() ![]() Verrassing van de vorige eigenaar ![]() ![]() Baas to the resque ![]() ![]() Schuren, schuren en nog eens schuren ![]() ![]() ![]() ![]() Resultaat: ![]() ![]() ![]() Thats all for now ![]() | |
2cv | donderdag 11 februari 2010 @ 00:13 |
Serieus werk, netjes ! ![]() | |
fathank | donderdag 11 februari 2010 @ 00:15 |
Eindelijk dat kerkhof van je aan het opruimen ![]() ![]() | |
cherrycoke | donderdag 11 februari 2010 @ 00:16 |
netjes gedaan | |
bietelboer | donderdag 11 februari 2010 @ 00:20 |
quote:Hahaha werk nog steeds hoor ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bietelboer op 11-02-2010 00:34:46 ] | |
Turquaz52 | donderdag 11 februari 2010 @ 00:37 |
Eindelijk eens je Project topic man ![]() | |
bietelboer | donderdag 11 februari 2010 @ 01:27 |
Duurt ff maar dan heb je ook wat ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 11 februari 2010 @ 01:31 |
hehehe, ik open geen topic meer, maar ben al een heel stuk verder met de TDI.. Ik open pas een topic wanneer mijn M50b25 blok er in heb liggen ![]() | |
Koepert | donderdag 11 februari 2010 @ 16:18 |
Ziet er goed uit (potentie) derhalve TVP | |
FP128 | donderdag 11 februari 2010 @ 17:47 |
Leuk man,dit! Was ook ooit mijn eerste auto. ![]() | |
Anne | donderdag 11 februari 2010 @ 19:14 |
Oeh, ik heb vele projecten zoals deze gevolgd, dus dan kan deze natuurlijk niet ontbreken.![]() ![]() | |
oshiro | donderdag 11 februari 2010 @ 19:18 |
Netjes gedaan, alles! | |
fathank | donderdag 11 februari 2010 @ 20:23 |
quote:Dat mocht ook wel na 4 jaar ![]() | |
bietelboer | vrijdag 12 februari 2010 @ 16:07 |
Haha, al dit werk is denk ik in de laatste 2 maanden gedaan ![]() | |
mighty_myte | vrijdag 12 februari 2010 @ 16:25 |
Die motorcodes klinken erg interessant, maar het zegt me allemaal niks. Kun je uitleggen wat er speciaal aan is? Vtec, nokkenassen, kleppen, inhoud (liters), pk, koppel, etc? | |
bietelboer | vrijdag 12 februari 2010 @ 16:32 |
Uiteraard, De B18c4 is een 1,8L 16 klepper DOHC met VTEC en IAB. Wiki zegt: quote:Ik heb geen S9B bak maar een Y21, deze komt van een 1,6 VTI en is voorzien van een OEM honda LSD | |
fathank | vrijdag 12 februari 2010 @ 16:34 |
Heb je eigenlijk die turbo nog thuis liggen en zo ja gaat die er nog een keer op? | |
bietelboer | vrijdag 12 februari 2010 @ 16:36 |
quote:Nope, verkocht aan iemand met een 1,4 civic. Die deed er ongeveer 180pk mee draaien ![]() Als de boel klaar is, dan ga ik me eens beter verdiepen in die SC kits ![]() | |
LastClick | vrijdag 12 februari 2010 @ 19:59 |
tof project, zeker die ED7 ziet er errg strak uit! | |
mighty_myte | zaterdag 13 februari 2010 @ 20:59 |
quote:169 pk uit een 1.8 is best veel! ![]() Mijn 2 liter 6cil 24v vanos van bmw doet er 150. ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 13 februari 2010 @ 21:22 |
quote:Maar een stuk meer koppel ![]() | |
mighty_myte | zondag 14 februari 2010 @ 00:41 |
quote:Hmm, inderdaad 110 kW (150 hp) @ 600 190 Nm @ 4700 | |
Turquaz52 | zondag 14 februari 2010 @ 05:06 |
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0 ![]() | |
Maharbal | zondag 14 februari 2010 @ 13:38 |
quote: ![]() Ontopic: leuk projectje! | |
360spider | zondag 14 februari 2010 @ 13:45 |
netjes gedaan erg mooi! | |
Turquaz52 | zondag 14 februari 2010 @ 13:57 |
quote:220nm ![]() | |
bietelboer | zondag 14 februari 2010 @ 13:59 |
quote:Maar dat houd op bij 3500rpm en dan begint de mijne pas ![]() | |
bietelboer | zondag 14 februari 2010 @ 14:04 |
quote:Daar moet toch veeel meer uit te halen zijn zeg ![]() Vind het bar weinig, ook al heb je een leuk koppel Ik heb dan een b18c4, maar in de Integra type R ligt een B18c6 en die doet alweer meer : U.K. and Euro-spec. cars use the B18C6 version of the 1797cc engine: Compression ratio = 11.1:1 Max power = 190PS @ 7900rpm Max torque = 178Nm @ 7300rpm Unleaded petrol 95 octane or higher | |
bietelboer | zondag 14 februari 2010 @ 14:06 |
quote:Wacht maar tot deze geboost is.. ![]() Blok is een leuk blok om te boosten zonder dat je hem intern moet bouwen ![]() | |
Maharbal | zondag 14 februari 2010 @ 14:17 |
quote:Een diesel met een benzine vergelijken ![]() O, als we toch zulke nutteloze opmerkingen maken: zelfs dan heeft mijn benzine 222nm. Ontopic: wanneer komt die sc er dan op?! | |
bietelboer | zondag 14 februari 2010 @ 14:23 |
Oef, dat duurt nog wel even hoor. Eerst moet het ding rijden, RDW gekeurd zijn en overgespoten worden. | |
Maharbal | zondag 14 februari 2010 @ 14:34 |
quote:Heb je hier en daar wat verzameld? Of is het meer iets dat je nog ooit wilt doen zegmaar? | |
Turquaz52 | zondag 14 februari 2010 @ 15:16 |
quote:koppel = koppel.. al ben ik na de 120km/pu niet zo veel meer ![]() | |
bietelboer | zondag 14 februari 2010 @ 15:20 |
Ik heb nog niks, wil eerst de b18 aanpakken, leuk uitlaat spruitje(rest heb ik al), C6 nokkenassen, air intake. eerst eens richting de 185/190 pk. | |
mighty_myte | zondag 14 februari 2010 @ 18:28 |
Wat is is IAB? | |
bietelboer | zondag 14 februari 2010 @ 18:34 |
Intake Air Bypass (IAB) valve Die verkort de lengte van de intake runners voor meer koppel onder of boven in. | |
Turquaz52 | zondag 14 februari 2010 @ 19:22 |
Dat heeft zelfs een 316 standaard.. is toch zo'n vlinderklep achtig iets in de spruitstuk..? ![]() | |
bietelboer | zondag 14 februari 2010 @ 19:25 |
quote:En NOG zijn die dingen niet vooruit te branden ![]() Maar idd butterfly valve wordt het ook wel genoemd ![]() | |
Barcaconia | zondag 14 februari 2010 @ 19:31 |
Leuk project, tvp! | |
Houniet | zondag 14 februari 2010 @ 20:52 |
![]() Hier was ik bij ![]() | |
bietelboer | zondag 14 februari 2010 @ 21:16 |
Heb jij die nog gezien ja? ![]() | |
Houniet | zondag 14 februari 2010 @ 21:24 |
Ik was er toen bij. | |
bietelboer | zondag 14 februari 2010 @ 21:41 |
Ik word oud, ik vergeet alles ![]() | |
Turquaz52 | maandag 15 februari 2010 @ 03:21 |
quote:heb ik iig ook gehad bij mijn 318.. en kom op man, 102pktjes op 1200kg is geen raket nee ![]() | |
Googolplexian | maandag 15 februari 2010 @ 09:01 |
tvp, natuurlijk ![]() | |
Googolplexian | maandag 15 februari 2010 @ 09:03 |
quote:Testbank uitdraai, svp ![]() | |
Hyperdude | maandag 15 februari 2010 @ 09:20 |
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien. ![]() Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero? Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie" Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic? ![]() | |
Googolplexian | maandag 15 februari 2010 @ 09:47 |
quote:Maak je toch even een centraal Honda topic ^^ Wel met een uber-mooie en functionele OP, ofcoz ![]() Wat voor 'n Civic? | |
Hyperdude | maandag 15 februari 2010 @ 09:58 |
Centraal Honda topic aanmaken ga ik maar niet aan beginnen. Ik maak wel ff een "gewoon" topicje aan. ![]() Maar het gaat dus om zo'n ding; maar dan dus 1.4 automaat versie ofzo. ![]() Hier Hoogte verstelbare stoel voor 2000 Civic, welke passen? verder svp. ![]() En nu weer terug naar dit slowmotion project. ![]() | |
bietelboer | maandag 15 februari 2010 @ 17:39 |
quote:Welke van de drie bedoel je? ![]() Ze stonden alle 3 wel goed vast hoor, dagelijks met een grote aanhanger ![]() | |
bietelboer | maandag 15 februari 2010 @ 18:09 |
quote:Topic even voor je uit het stof gehaald ![]() Honda Fanboyy TopiQ Deel #2 - 120PK uit een Cola Flesje??!! | |
bietelboer | zondag 28 februari 2010 @ 17:28 |
Vandaag een puntlas apparaat opgehaald ![]() ![]() | |
fathank | zondag 28 februari 2010 @ 17:59 |
Kun jij lassen..? | |
bietelboer | zondag 28 februari 2010 @ 18:07 |
lassen...lassen...wat is jou definitie van lassen ![]() | |
bietelboer | zondag 28 februari 2010 @ 18:08 |
punt lassen kan iedere gek ![]() En een beetje braaien ook, maar ik ga eind Maart cursus dun plaatwerk doen... for the skills you know ![]() | |
Houniet | zondag 28 februari 2010 @ 20:34 |
Ga je zelf lassen dan? | |
2cv | zondag 28 februari 2010 @ 20:56 |
Puntlassen kan elke randdebiel. Tenzij je geen armen hebt of een (ouderwetse) pacemaker draagt. | |
bietelboer | zondag 28 februari 2010 @ 21:08 |
Haha idd, zelfs jij kan het Houniet ![]() ![]() ![]() | |
2cv | zondag 28 februari 2010 @ 21:26 |
Nee. | |
bietelboer | zondag 28 februari 2010 @ 21:44 |
Hmm dan moet ik dat donderdag avond maar doen ![]() | |
bietelboer | zaterdag 27 maart 2010 @ 17:14 |
Afgelopen maand bijna niks gedaan, 1,5 week ziek geweest en een weekje op wintersport. Maar goed kabelboom weer los getrokken(mijn ecu tuner en ik hadden een communicatie foutje) volgende week even één draadje omzetten. En vorige week nog wel even de laatste hand aan de remleidingen gelegd, deze zijn ook klaar om aangesloten te worden ![]() | |
Houniet | zondag 28 maart 2010 @ 17:13 |
![]() | |
bietelboer | vrijdag 9 april 2010 @ 23:08 |
Zo, Vandaag mijn front binnen gekregen en dus gelijk maar even de Coupé opgehaald ![]() Allemaal circuit bakken aan de kant moeten zetten voor Coupé naar buiten kon ![]() ![]() ![]() ![]() En het nieuwe front: ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 10 april 2010 @ 08:48 |
Gezichtjes anoniem maken en bedrijfsnamen op de bus laten staan heeft niet zoveel zin, lijkt me ![]() verders ![]() ![]() | |
FalleNk810i | zaterdag 10 april 2010 @ 10:30 |
Zie ik daar een Lancer achterstaan? ![]() | |
bietelboer | zaterdag 10 april 2010 @ 11:09 |
quote:Bedrijfsnaam enzo boeit allemaal niet, maar die beste man wou liever niet op internet dus ik heb ff zijn face weg gehaald ![]() | |
bietelboer | zaterdag 10 april 2010 @ 11:10 |
quote:Klopt, een EVO 4 | |
fathank | zaterdag 10 april 2010 @ 11:39 |
ZZal je moeder blij mee zijn dat je je zooi op de bank rond laat slingeren ![]() | |
TeleluvR | zaterdag 10 april 2010 @ 11:40 |
quote:Netjes doekje eronder, ik zie het probleem niet! | |
bietelboer | zaterdag 10 april 2010 @ 11:47 |
quote:Alleen ff voor die pic slet! ![]() Doe jij nou maar geld storten in het mark fonds ![]() | |
bietelboer | zaterdag 10 april 2010 @ 11:48 |
quote:Dikkehenkie moet altijd wat te bitchen hebben ![]() | |
Houniet | zaterdag 10 april 2010 @ 19:50 |
Leuk man. | |
bietelboer | zaterdag 10 april 2010 @ 21:51 |
Vandaag het nieuwe front er op gezet ![]() Voor: ![]() Na: ![]() | |
bietelboer | zondag 11 april 2010 @ 20:38 |
Nog wat pic's![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Houniet | zondag 11 april 2010 @ 21:36 |
Wat een project ook ![]() | |
JackyWalker | zondag 11 april 2010 @ 22:40 |
Imo beetje zonde om zoveel geld in een FWD te pompen Als je dan toch bezig gaat, waarom geen B18C5? Hopelijk ga je er geen turbo in bouwen? (slaat op de eerste opmerking) -sinds het tot je 3de versnelling wheelspin zal worden En als laatst waarom een sedan en geen hatchback civic dit ivm kg? Al met al, als import liefhebber een leuk uitziend project ![]() Keep posting. | |
bietelboer | zondag 11 april 2010 @ 23:43 |
Mwa, ik vind het niet zonde om het in FWD te stoppen eigenlijk. driften is leuk maar ik hou liever alle wielen goed op de weg ![]() Een b18c5 is in Europa niet geleverd, deze zou dan weer geimporteerd moeten worden, terwijl ik met een paar simpele mods ook het zelfde vermogen kan halen. Turbo? nee, wel zit ik te denken aan een supercharger. Een 200/250 pk is een leuk vermogen op de voorwielen(tevens ook aardig de max) en aangezien ik op Semi slicks rij is grip geen probleem ![]() Het is een Coupé btw geen sedan ![]() En die is gewoon veel cooler als een Hatch ![]() | |
JackyWalker | maandag 12 april 2010 @ 00:26 |
quote: ![]() Ik vind een goedgetunde hatch weer wat cooler dan coupe, maar dat is maar mijn mening. En je einddoel is een circuitbak of street legal? Btw mijn auto ![]() 1996 Supra TT Heb voorheen een 3th gen lude gehad met 2.3jdm (vtec) blok gehad, geïmporteerd dus(blok). Veel leuks; Skunk2 nokkenassen, Exedy race koppelingset, afgedraaid vliegwiel, msd ontsteking, invidia/srs uitlaat,skunk2 inlaat enzovoort, vtec kicks in yoo.. nooit een turbo erop gewild ivm de wheelspin (street-legal) Nog steeds gigantisch fan van Vtec, maar ben voor het grotere werk gegaan, zoals je wel ziet ![]() Hks hypermax3 suspension Brembo 6pot voor/ 4pot achter Blitz Nur spec R demper Rota antraciet Gtr velgen..nu Zal er binnenkort wel een project topic over openen,wanneer er binnen een paar maanden een stroker in liggen 2jz-gte 3.4 bi-turbo zijn de plannen ![]() | |
bietelboer | maandag 12 april 2010 @ 00:29 |
Mijn eind doel is een streetlegal circuit bak ![]() Ik wil eigenlijk gewoon een stock uitziende auto waar ik ook lekker mee het circuit over kan knallen, en bij het stoplicht lease bakken kan pesten ![]() Ik ben benieuwd naar je project topic! ziet er goed die spy pic ![]() | |
JackyWalker | maandag 12 april 2010 @ 00:33 |
quote: ![]() Je bent van civicclubholland lid? kwam laatst nog een lid tegen met een rode Honda NSX supercharged, Zijn vermogen maakte geen indruk, maar wat is die auto mooi zeg. In mijn ogen is een NSX zeer uniek., mooi en geil tegelijk. | |
Turquaz52 | maandag 12 april 2010 @ 13:32 |
quote:Vermogen geen indruk? Wat vlieg jij dan? Een Jumbojet? ![]() | |
JackyWalker | maandag 12 april 2010 @ 15:42 |
quote: ![]() Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk. Was dan voor de turbo gegaan ![]() Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 12 april 2010 @ 15:46 |
quote:Waarom? Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d. ![]() | |
fathank | maandag 12 april 2010 @ 15:47 |
quote:Alleen jammer dat er nog nooit wat van je plannen terecht is gekomen ![]() | |
OxygeneFRL | maandag 12 april 2010 @ 15:51 |
quote:He gut ja das lang geleden ![]() | |
JackyWalker | maandag 12 april 2010 @ 15:54 |
quote:Hoe bedoel je veilig? Om te rijden ? Voor het blok? Voor de andere weggebruikers? of.. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 12 april 2010 @ 16:01 |
quote:Voor het blok natuurlijk.. (in mijn geval ook direct me versnellingsbak ivm. automaat).. Je kunt op 300PK runnen of op 400PK, stel je luchtdruk eventjes bij en je brandstof druk omhoog, kijk hoe lang je nog rijd... En een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje die ineens in je rug een harde duw geeft na 3.000RPM ofzo, terwijl een SC al met stationair mee draait ![]() Al met al wil ik je ook geen ongelijk geven, 100PK is 100PK, maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit.. ![]() | |
JackyWalker | maandag 12 april 2010 @ 16:08 |
quote:Regel 1; Automaat en tunen is not done imo ![]() Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt? ![]() ![]() Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit! gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen ![]() Ik ken een aantal Supra's/Skylines die al een aantal tienduizenden kilometer met stock blok/bak rijden rond de 600/700 pk niets mis mee. ![]() Wij hebben dus duidelijk een verschillende mening wat betreft het tunen/kietelen van een blok ![]() | |
Turquaz52 | maandag 12 april 2010 @ 16:16 |
quote:Ik sta ook in princiepe achter je ideeën maar het feit is gewoon dat ik dat schakelen zat ben, niet dat ik het niet kan, maar puur vanwege het feit dat ik lekker een sigaretje wil opsteken tijdens het rijden en me arm op het armsteun kan leggen en de gas met me tenen kan bedienen.. Geen lompe bewegingen als schakelen of koppelen oid.. En het mooie is ook dat mijn BMW officieel mijn daily is, maar omdat daar de blok van was opgeblazen (samen met me versnellingsbak) komt er een 2.5l blok in met een 5 bak automaatbak ICM. StepTronic zodat ik toch zelf kan schakelen (al is het zonder koppeling).. Me Z'tje wat dus hierna hoort te komen die blijft handgeschakeld ![]() ![]() | |
JackyWalker | maandag 12 april 2010 @ 16:23 |
quote:Kan ik inkomen, maar dan met een Cayenne ofzo ![]() 335 = nice ![]() | |
bietelboer | woensdag 21 april 2010 @ 22:52 |
quote:Turbo is leuk, maar de NSX is zo gebouwd dat zelfs jou oma er mee kan rijden(en ik zweer je ik heb een wat oudere vrouw ooit eens in een nsx zien stappen en weg zien rijden ![]() Ik weet niet meer precies wat Dimer zijn redenen waren om SC te nemen ipv Turbo, zal het eens op zoeken. Dit is de NSX die jij dus gezien hebt. ![]() ![]() ![]() Ook als track auto gebruikt En dit is de motor ![]() Engine V6 3.0 liter Comptech Supercharger Gruppe M carbon/kevlar intake Comptech Supertrapp / DC Sports exhaust Comptech headers Comptech testpipes Comptech fuel pressure regulator NSX-R final gears Exedy ceramic clutch 373 hp @ 6300 rpm 367 Nm @ 7500 rpm | |
bietelboer | woensdag 21 april 2010 @ 22:57 |
quote:R1: helemaal mee eens. R2: dat is niet helemaal waar, ze hebben bijde hun nadelen maar voor normaal dagelijks gebruik heb je meer aan een goeie supercharger dan een turbo met turbo gat(welke je weer niet hebt met een SC, alleen heb je daar weer snel een max vermogen wat je kan draaien(welke met turbo weer sneller te verhogen is) R3: dat is tunen idd, en daar stel je je op in. Anders moet je er helemaal niet aan beginnen. | |
bietelboer | woensdag 21 april 2010 @ 23:24 |
Front in de primer ![]() ![]() Front in BG29P ![]() | |
bietelboer | woensdag 21 april 2010 @ 23:26 |
Even weer een foto update:![]() ![]() ![]() Morgen verder. Tevens zijn er 282mm klauwen deze kant op weg ![]() | |
chiren | donderdag 22 april 2010 @ 11:21 |
Gaaf hoor, niet meteen je kleppendeksel in een leuk kleurtje nu alles toch nog open ligt en niet draait? | |
Googolplexian | donderdag 22 april 2010 @ 11:38 |
quote:Vtecje ... niet spuiten maar poedercoaten ![]() | |
oshiro | donderdag 22 april 2010 @ 11:49 |
quote:Oeh, dit had ik nog niet gezien. Leuk spul! M'n pa is een ster met autogeen, en we gaan binnenkort met TIG/MMA beginnen. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 22 april 2010 @ 12:26 |
Vet ![]() | |
chiren | donderdag 22 april 2010 @ 12:38 |
quote:Wie heeft het over spuiten ![]() | |
Googolplexian | donderdag 22 april 2010 @ 12:52 |
quote:"Nu toch alles open ligt" ... kleppendeksel is zo los (herbruikbare pakking) dus kan op elk willekeurig moment. Ik ging er dus van uit dat je bedoelde 'omdat je nu toch met kleur bezig bent' ... spuiten dus ![]() | |
chiren | donderdag 22 april 2010 @ 14:56 |
Nee ik doelde meer op het feit dat hij nu nog uit elkaar ligt en nog niet rijdt en dus geen gemonteerd kleppendeksel nodig heeft ![]() | |
Googolplexian | donderdag 22 april 2010 @ 15:12 |
quote:ah ![]() | |
bietelboer | donderdag 22 april 2010 @ 17:03 |
Klopt, kleppendeksel moet idd nog gebeuren. Maar ik wil eigenlijk eerst eens weten of hij het wel doet, als hij het nou niet blijkt te doen dan steek ik liever eerst geld in het fixen dan een mooi dekseltje ![]() | |
Googolplexian | donderdag 22 april 2010 @ 17:28 |
quote:gewoon een ander dohc dekseltje voor weinig op de kop tikken en die erop terwijl de andere gepoedercoat wordt ^^ Heb hier ook een reserve 1.6 deksel voor je-weet-maar-nooit (past op de beide motoren) | |
bietelboer | zaterdag 24 april 2010 @ 23:57 |
Dat klopt, maar dat staat niet erg hoog op mijn prio lijstje ![]() | |
bietelboer | zondag 2 mei 2010 @ 15:27 |
Gisteren een tweede ED er bij gekocht ![]() Hier mee ga ik samen met een maat van mij weer circuit rijden ![]() ![]() ![]() ![]() | |
LastClick | zondag 2 mei 2010 @ 16:25 |
oei die is wel gaaf (powned sticker ftw) | |
bietelboer | zondag 2 mei 2010 @ 16:50 |
Die sticker gaat er snel af hoor ![]() | |
Houniet | zondag 2 mei 2010 @ 17:03 |
![]() | |
fathank | maandag 3 mei 2010 @ 11:46 |
Ja hoor, de woonwagenbewoner komt weer in em naarboven ![]() | |
bietelboer | zaterdag 8 mei 2010 @ 14:30 |
Zo de 282mm remklauwen van een Prelude binnen ![]() | |
mighty_myte | zondag 9 mei 2010 @ 16:57 |
Bietelboer, even een algemeen vraagje. Ik heb hier een civic uit '87 staan. Daar zit het oliefilter onder de carb. Onmogelijk om los te krijgen! Vooral omdat ik totaal geen ruimte heb om dat ding goed vast te pakken of er een filterklem op te zetten. Heb je tips? | |
Sounddragon | zondag 9 mei 2010 @ 17:01 |
quote:uhuh.. bak en doeken eronder, schroevendraaier erin meppen en losdraaien.. | |
mighty_myte | zondag 9 mei 2010 @ 17:14 |
quote:Heb ik geprobeerd, maar een schroevendraaier heeft, net als de oliefilterklem, niet genoeg ruimte om rond te draaien. Het filter zit tussen de wielophanging, inlaatspruitstuk, dynamo en nog wat dingen. ![]() | |
bietelboer | zondag 9 mei 2010 @ 19:10 |
Ik zelf gebruik dit type sleutel;![]() Anders eens je dynamo los maken, dan heb je toch een stuk meer ruimte? | |
mighty_myte | zondag 9 mei 2010 @ 23:31 |
quote:Bedankt voor de tip. Ik heb diezelfde sleutel trouwens. Als ik de dynamo weghaalde kon het misschien, maar ik heb het opgegeven. 't Is niet mijn auto. Hij heeft nu wel verse olie en moet binnenkort APK, dus dan moeten ze het daar maar doen. | |
bietelboer | maandag 24 mei 2010 @ 17:05 |
De circuit krijgt momenteel een fris onderstel, alle ophanging/draagarm rubbers worden vervangen voor PU rubbers ![]() ![]() | |
mighty_myte | maandag 24 mei 2010 @ 22:56 |
quote:Dat wil ik ook graag doen bij mijn BMW. Wat kost zo'n set? | |
bietelboer | dinsdag 25 mei 2010 @ 00:06 |
Masterkit is 200 euro maar daar zitten geen trailerarm rubbers in, daar moest ik nog eens 50 euro voor betalen. Ik mis nog wel een paar kleine rubbers... Bel Fullcartuning ofzo eens, die kunnen je dat wel vertellen ![]() | |
bietelboer | dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:19 |
Zo even een update: 3 dagen na een paar heats op Zandvoort heeft de versnellingsbak het begeven... ![]() Aangezien het budget het niet toe laat blijft de Circuit bak voorlopig stil staan en ga ik weer even met de coupe klussen ![]() | |
bietelboer | dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:59 |
quote:Remmen liggen ondertussen alweer 3 weken bij een draai en frees bedrijf welke ze aan moet passen zodat ze passen op de VTI fusee's, niet dat het haast heeft aangezien ik de afgelopen 2 weken 2 keer in het ziekenhuis gelegen heb... Verder is de coupe bijna klaar op de remmen en electra na. | |
Turquaz52 | woensdag 13 oktober 2010 @ 11:50 |
nice man, en beterschap, pics? ![]() | |
bietelboer | woensdag 13 oktober 2010 @ 14:35 |
Van mij in het ziekenhuis? ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 13 oktober 2010 @ 17:59 |
Ja, daar was ik ook echt benieuwd na.. ![]() | |
bietelboer | woensdag 13 oktober 2010 @ 18:03 |
Je weet het maar nooit ![]() | |
fathank | donderdag 14 oktober 2010 @ 09:11 |
Er komt schot in de zaak. Welke auto gebruik je nu eigenlijk als daily? Die zwarte nog steeds? We moeten binnenkort weer eens meeten, is al lang geleden ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:58 |
quote:Ja echt wel.. post dan ![]() | |
bietelboer | donderdag 14 oktober 2010 @ 13:14 |
quote:Ik rij nog steeds dagelijks met die zwarte idd ![]() Meeten ja!, dat gezwaai daar bij jou huis is ook zo minimaal he ![]() Binnenkort eens een housewarming bij mij doen dan maar? ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 14 oktober 2010 @ 18:33 |
quote:Pas op je woorden ![]() ![]() | |
fathank | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:15 |
Maak die auto eens af ![]() | |
Houniet | woensdag 20 oktober 2010 @ 21:18 |
quote: ![]() | |
bietelboer | woensdag 24 november 2010 @ 23:39 |
![]() | |
fathank | donderdag 25 november 2010 @ 22:18 |
Leuke plek voor een 'n housewarming ![]() | |
Pumatje | dinsdag 30 november 2010 @ 19:32 |
kappen met die 5th gens.. die B18 in de Ed7. ![]() Ben zelf Ed7 gek, heb er ook 1 opgeknapt. staat ook op Fok! ![]() D16z2 motortje was de bom.. | |
bietelboer | dinsdag 26 juli 2011 @ 23:53 |
Wow holy topic kick batman! Het heeft even stil gelegen maar de afgelopen paar dagen is er weer werk verzet! De Coupe is vandaag voor het eerst gestart! | |
cherrycoke | dinsdag 26 juli 2011 @ 23:54 |
netjes hoor! ziet er erg strak uit | |
bietelboer | woensdag 27 juli 2011 @ 00:01 |
Ben ook heel erg blij dat hij het doet, het was niet geheel in één keer ![]() | |
ilovelamp | woensdag 27 juli 2011 @ 07:38 |
Leuk gedaan voor een hobbyist. Snap alleen niet dat je zoveel tijd, geld en moeite in die ouwe grafbakken stopt. | |
bietelboer | woensdag 27 juli 2011 @ 09:12 |
Dat heet hobby... | |
ilovelamp | woensdag 27 juli 2011 @ 10:15 |
Ja snap ik, maar voor al dat geld had je ook iets nieuwers/beters/mooiers kunnen kopen. Die auto's leveren nooit meer op, wat jij er allemaal in gestopt hebt. | |
Googolplexian | woensdag 27 juli 2011 @ 10:27 |
Hobbies zijn niet winstgevend. Anders is het geen hobby meer. | |
Turquaz52 | woensdag 27 juli 2011 @ 10:29 |
![]() Sommigen spenderen hun tijd en moeite om ervaring op te doen en om iets aparts te creëren.. Mijn topic is niet veel anders dan deze, en de een heeft meer geld in zijn wagen gestopt dan de andere... /care. ![]() | |
ilovelamp | woensdag 27 juli 2011 @ 10:49 |
Nooit gehoord van een telefoon met internet? ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 27 juli 2011 @ 10:56 |
Ik heb als moslim zijnde een plicht om geld/vlees te geven aan arme mensen, dus dat wordt al vervuld minimaal 1x met Ramadan de rest als ik een zwerver zie koop ik hem wel een frietje etcc. Al het overige prop ik gewoon in mijn BMW ![]() Zo ken ik een collega die over de 5000euro aan vis spullen heeft, hengels, netten aas etc.. ![]() ![]() 't is een hobby, zoek er ook een zou ik zeggen ![]() | |
bietelboer | woensdag 27 juli 2011 @ 11:03 |
Precies, ieder zijn ding ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 27 juli 2011 @ 11:23 |
Ma ff terug te komen op jou meisje bietelboer: Cijfers? Specs? ik weet wel wat ik er overheen heb gelezen, maar sinds je laatste update en die van nu zit een behoorlijk tijd verschil, wat heb je allemaal gedaan? En heb je foto's van tussentijds dat je er aan hebt gewerkt? ![]() x | |
bietelboer | woensdag 27 juli 2011 @ 11:37 |
Eigenlijk is er niks gebeurd behalve wat kleine dingen, p/s pomp gefixt vloeistoffen geregeld, uitlaat afgemaakt. dat soort dingen. En nu ligt het alweer stil omdat ik eerst weer spullen moet bestellen. en er zit een foutcode in..... De motor wou eerst niet starten, bleek een combi van bougies en kabels te zijn. gelukkig staan er nog meer van die race bakken in de loods ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 27 juli 2011 @ 11:43 |
Luie bezem, ik heb in 1 week tijd mijn motor, bak, cardan as, complete achter as, remmerij, ophanging etc.. etc.. etc.. ingelepeld + me hele uitlaat met de hand gemaakt + complete onderhoud (Olie+Filter, Brandstof filter, luchtfilter, interieur filter, 6x bougies, etc.. etc.. etc..) uitgevoerd, wtf heb jij je auto een 8-9 maanden verwaarloost..? ![]() x Wat voor foutcode.. ![]() | |
fathank | woensdag 27 juli 2011 @ 11:44 |
Tijd voor nickchange bietelboer -> beunhaas | |
bietelboer | woensdag 27 juli 2011 @ 11:45 |
Haha ja ik had betere dingen te doen ![]() prioriteiten stellen helaas.. Laatste foto's: ![]() ![]() | |
bietelboer | woensdag 27 juli 2011 @ 11:46 |
Koning met een 4x4 in het zand vast komen zitten leeft ook nog hoor ![]() | |
bietelboer | woensdag 27 juli 2011 @ 11:47 |
Foutcode 14 Intake Air Controll.....kan van alles zijn dus daar moet ik even induiken... | |
fathank | woensdag 27 juli 2011 @ 11:47 |
Dat was heul geen zand, maar slib. En ik heb nog geen (fatsoenlijke) terreinbanden ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 27 juli 2011 @ 11:56 |
Maar ik mis iets! Je auto is nogsteeds FWD ![]() ![]() | |
FkTwkGs2012 | woensdag 27 juli 2011 @ 12:39 |
Leuk project ![]() ![]() | |
Googolplexian | woensdag 27 juli 2011 @ 13:04 |
Ik heb gehoord dat 4WD kan met CR-V componenten (voor de B-serie, dan). | |
bietelboer | woensdag 27 juli 2011 @ 14:41 |
Dat is wel heel cool, maar kunnen die het trappen op het circuit aan vraag ik mij dan af? | |
Houniet | woensdag 27 juli 2011 @ 14:42 |
![]() | |
fathank | woensdag 27 juli 2011 @ 14:45 |
Zolang die auto in jouw handen is niet ![]() Jij sloopt alles wat ook maar in de buurt van circuit komt ![]() | |
bietelboer | woensdag 27 juli 2011 @ 14:49 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 27 juli 2011 @ 17:22 |
klopt, kan ook.. Maar je kunt je blok ook gewoon in de kofferbak pleuren: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1266033 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Googolplexian | donderdag 28 juli 2011 @ 01:26 |
Dan heb je MR opstelling (in geval van de Sol), nog niet 4WD ^^ | |
Turquaz52 | donderdag 28 juli 2011 @ 12:49 |
FR niet goed..? ![]() ![]() | |
bietelboer | donderdag 28 juli 2011 @ 12:55 |
Stelletje offtopicers ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 28 juli 2011 @ 15:13 |
Ja jij liet niks van je horen afgelopen 10 maanden.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 28 juli 2011 @ 15:18 |
![]() ![]() | |
Googolplexian | donderdag 28 juli 2011 @ 15:24 |
En hoe moet ik dat precies zien van de foto's? ja, sry ... dat stopt nu | |
bietelboer | donderdag 28 juli 2011 @ 16:18 |
Ik was nog wel op Fok hoor, project lag alleen een beetje stil ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 28 juli 2011 @ 17:36 |
link ![]() waarom jij niet reageer doen in mijn topique? ![]() | |
bietelboer | vrijdag 29 juli 2011 @ 12:34 |
Ik zeg niet dat ik veel op Fok zat ![]() Meestal een beetje in TV als ik al tijd had ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 29 juli 2011 @ 13:29 |
Ga je topic daar maar vervolgen dan ![]() ![]() | |
bietelboer | zondag 31 juli 2011 @ 20:16 |
Yeah, eerste rit is een feit! | |
fathank | maandag 1 augustus 2011 @ 10:23 |
Hehe een petje. | |
Turquaz52 | maandag 1 augustus 2011 @ 10:34 |
![]() En een fiat F50 voor de deur ![]() ![]() ![]() | |
bietelboer | maandag 1 augustus 2011 @ 18:25 |
Incl trainings broek! | |
bietelboer | maandag 8 augustus 2011 @ 22:27 |
Zo weer een stukje verder: Alle verlichtings delen zitten er weer in. remmen ontlucht semi's onder de auto bijna alle raam rubbers zitten er weer in 1 raam werkt weer nieuwe bougiekabels nieuwe air intake ruitensproeier tank gemonteerd claxon gemonteerd alles na gelopen en zo nodig aangedraaid catch can gemonteerd olie temp meter bedrading getrokken Morgen verder ![]() | |
bietelboer | zondag 14 augustus 2011 @ 12:15 |
Civic vs dynamo snaar... 0 - 1 ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 14 augustus 2011 @ 14:17 |
Ik neem aan als je een swap doet dat je gelijk een grote beurt geeft toch? Dan had dit niet mogen gebeuren.. ![]() | |
bietelboer | zondag 14 augustus 2011 @ 18:21 |
Ik vermoed dat er iets tussen gezeten heeft ![]() Maar andere er op en gaan! Heb nu de auto 95% klaar voor apk dus dat duurt niet lang meer ![]() | |
bietelboer | zondag 14 augustus 2011 @ 19:27 |
whoop whoop![]() | |
Turquaz52 | zondag 14 augustus 2011 @ 20:32 |
Vet gevoel is het of niet om je eigen auto weer voor de deur terug te zien na alles wat je er aan hebt gedaan..? ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 14 augustus 2011 @ 20:33 |
![]() | |
bietelboer | zondag 14 augustus 2011 @ 23:32 |
Haha hij is mooi met mijn trailer verplaatst hoor ![]() | |
bietelboer | zondag 14 augustus 2011 @ 23:40 |
Ja dat is het zeker! nou eerst wachten tot er APK op zit... ![]() | |
Googolplexian | maandag 15 augustus 2011 @ 08:53 |
Die van mij gaat vandaag eindelijk naar de spuiter ![]() | |
Houniet | maandag 15 augustus 2011 @ 11:00 |
Wanneer kom je hem hier laten shinen? | |
Googolplexian | dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:09 |
Zal zodra ik wat foto's heb eens een project paginaatje openen ^^ Ik ga lang niet zo ver als Biet maar probeer de Sol weer in een aangluurbare staat te krijgen. edit : ah sorry ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Googolplexian op 16-08-2011 00:27:29 ] | |
bietelboer | dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:17 |
Volgende week in de avond kunnen we wel een rondje knallen, mits Sander hem morgen goedkeurt ![]() Jij zult nog wel vakantie hebben? Hoe was verweggiestan? marcel weer domme dingen gedaan? ![]() | |
Houniet | dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:38 |
Is goed. Ik draai vanaf vandaag 3 weken 60 uur lang. Ik ben druk nu ![]() En de vakantie verhalen hoor je nog wel ![]() | |
bietelboer | dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:55 |
Whoop whoop, vandaag even de APK geregeld! ![]() | |
Houniet | dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:29 |
![]() | |
bietelboer | dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:41 |
En sinds gisteren rijdt de civic weer, vorige ecu had kuren :s Nieuwe ECU er aan en gaan met die bak! nog even een andere radiateur en olie koeling regelen voor de eerste ronden op cpz! | |
Turquaz52 | dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:15 |
yeaahh.. Kom je langs mijn BMW staan.. ![]() | |
bietelboer | dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:46 |
Op CPZ? I dare you! ![]() | |
fathank | vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:50 |
Volgende week aanwezig bij de neus? | |
bietelboer | vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:17 |
Jazeker! | |
Turquaz52 | vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:09 |
![]() ![]() ik zit met 200PK @1350KG ofzo en jij met 170 (+ evt. extra tjoeningk PK's) @ 1000KG ofzo.. Wacht maar als ik een schade M5 weet te vinden ![]() | |
bietelboer | vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:27 |
Voorlopig nog geen tjoenings pk's! eerst eens kijken hoe dit zich staande houdt ![]() Jij kunt wel tig pk's hebben, maar ik zie op cpz toch continu beamers rond gaan. stuurmans kunsten zijn belangrijker ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:29 |
Beamers..?![]() | |
bietelboer | dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:40 |
Golf 4 1800 20v Turbo ![]() ![]() | |
fathank | vrijdag 2 september 2011 @ 13:36 |
Dat is ook maar 150 pk, niet zo gek ![]() | |
bietelboer | vrijdag 2 september 2011 @ 17:50 |
Klopt, alleen deze was gechipt ![]() | |
bietelboer | maandag 5 maart 2012 @ 23:57 |
Even stof blazen hier.... Niet heel veel gedaan ivm de kou, maar we zijn weer begonnen. De accu is ondertussen naar achteren verplaatst: ![]() Poging tot extra stugheid: ![]() QSP Drift 1 Kuipstoel geplaatst: ![]() ![]() Verder heb ik een begin gemaakt met het verwijderen van het interieur. De volgende update's: komend weekend gaat het blok geflushed worden, komt er een nieuwe Olie filter adapter ring(vorige lekt), Hamp filter en wordt er een baffle plate in de carterpan gelast. | |
Turquaz52 | dinsdag 6 maart 2012 @ 00:07 |
Nice... ![]() En wanneer krijg je je koppel? ![]() | |
bietelboer | dinsdag 6 maart 2012 @ 00:10 |
Bij 5500 rpm ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 6 maart 2012 @ 00:45 |
En om hoeveel bedraagt het? En tot hoelang..? ![]() | |
bietelboer | dinsdag 6 maart 2012 @ 00:51 |
180nm tot ongeveer 8400 rpm, eerst maar eens de auto verder klaar maken. Het onderstel kan nog wel wat fine tuning gebruiken, wellicht in de toekomst als de kooi er is dat ik ga boosten. | |
Turquaz52 | dinsdag 6 maart 2012 @ 01:12 |
Turbooooooooooooooow. | |
bietelboer | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:56 |
Ja ooit, maar mijn budget is niet zo groot... ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:15 |
Ik sponsor je wel een turbo met vnt. Maar dan wil ik wel mijn naam op je kofferbakklep zetten. ![]() | |
bietelboer | dinsdag 6 maart 2012 @ 15:11 |
Aan de binnenkant is nog plek zat ![]() | |
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 15:30 |
Wat moet je met een driftstoel in een voorwielaandrijver? ![]() | |
fathank | dinsdag 6 maart 2012 @ 16:06 |
Achteruit driften jwt. | |
bietelboer | dinsdag 6 maart 2012 @ 22:31 |
Ghehehe, ik kan er niks aan doen dat die stoelen nou eenmaal drift 1 heten ![]() | |
hardcore-gabber | dinsdag 6 maart 2012 @ 22:40 |
het kan toch echt wel | |
Googolplexian | dinsdag 6 maart 2012 @ 23:43 |
Drifting is for people that want to show off how slow they're going in a fast car. | |
fathank | woensdag 7 maart 2012 @ 07:33 |
Hardrijders zijn doodrijders. | |
guapo | woensdag 7 maart 2012 @ 08:45 |
Wat een schijtbak. | |
bietelboer | woensdag 7 maart 2012 @ 12:16 |
Klinkt leuk uit jouw mond ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 7 maart 2012 @ 16:19 |
wat rij jij? Suzuki? ![]() | |
fathank | woensdag 7 maart 2012 @ 18:40 |
Die van mij loopt niet zo hard hoor. 170 max ![]() ![]() | |
Houniet | woensdag 7 maart 2012 @ 19:43 |
Volgens mij niet eens een spartamet. | |
guapo | woensdag 7 maart 2012 @ 20:09 |
Dikke Skoda ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 7 maart 2012 @ 22:05 |
hoax. Dikke skoda bestaat niet, een skoda is een skoda. Skoda vs Honda..... Hmmmm..... | |
fathank | donderdag 8 maart 2012 @ 21:50 |
Die is van de leasemaatschappij. | |
bietelboer | zaterdag 10 maart 2012 @ 11:33 |
Die Ford ging harder! ![]() | |
fathank | zaterdag 10 maart 2012 @ 13:43 |
Vooral bumperklevend door Frankrijk met die Arabier achter het stuur ![]() | |
bietelboer | zaterdag 10 maart 2012 @ 13:54 |
Hij voelde zich goed thuis daar in Parijs ![]() | |
bietelboer | dinsdag 13 maart 2012 @ 23:50 |
Vanavond grotendeels het interieur er uit gehaald en is de baffle plate binnen gekomen! (Sorry voor de waardeloze foto) ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 14 maart 2012 @ 12:58 |
Waz een Baffle plate lan..? | |
bietelboer | woensdag 14 maart 2012 @ 16:54 |
Die plaat komt in de carterpan en voorkomt dat de olie alle kanten op gaat. De olie blijft dus onderin bij de olie Pick up, om te voorkomen dat de olie pomp geen olie aan zuigt. | |
bietelboer | maandag 2 april 2012 @ 22:52 |
Gisteren voor het eerst sinds een paar jaar weer met de Coupé op het circuit gereden, ging aardig maar wel een aantal verbeter punten gevonden.![]() | |
bietelboer | zondag 6 mei 2012 @ 11:59 |
Vorig weekend tijdens Jaf de eerste km´s gemaakt op CPZ, ging best lekker(ondanks de regen). Problemen met de remmen waren volledig weg en nu alleen nog wat meer aan de weg ligging doen.![]() | |
bietelboer | zondag 26 augustus 2012 @ 15:18 |
Even een schopje ![]() Carterpan schotjes: ![]() Leuke ontdekking een week voor een weekendje Clastres... ![]() Als een malle opzoek naar een ander setje, uit eindelijk een Koni setje kunnen lenen.... Het was echt veel te warm(42 graden) en de baan bestaat uit een stel hele krappe bochten waar ik bijna geen grip had. Track pic's: ![]() ![]() ![]() | |
bietelboer | vrijdag 31 mei 2013 @ 10:36 |
Omdat Honda's in de fabriek zulke geweldige roest preventie krijgen is het tijd voor een nieuw chassis... Oud en nieuw naast elkaar ![]() ![]() Dit is er ondertussen nog over van het oude beestje.. ![]() | |
fathank | vrijdag 31 mei 2013 @ 11:37 |
Hoe kom je daar dan aan? | |
bietelboer | maandag 3 juni 2013 @ 22:13 |
Dankzij koning dikkehenkie ![]() | |
bietelboer | donderdag 22 augustus 2013 @ 22:22 |
Het oude chassis is ondertussen ook weg ![]() ![]() | |
bietelboer | donderdag 22 augustus 2013 @ 23:19 |
Ondertussen ben ik ook druk bezig met nieuwe chassis. Wegens toch een lichte vorm gelijk maar even de slijptol in de auto gezet. ![]() ![]() ![]() Begonnen met het chassis verder kaal te maken. ![]() ![]() ![]() ![]() Zo en nu eerst opruimen ![]() | |
bietelboer | donderdag 22 augustus 2013 @ 23:56 |
Voorlopige to do list: Body: • Verder leeg maken • onderkant schoonmaken en coating aanbrengen • Body strak maken • Motorruimte spuiten • Teermatten weghalen • Binnenkant spuiten • Buitenkant spuiten Onderstel: • Alle rubbers vervangen • Verstelbare draagarmen • Swaybars vervangen voor dikkere • Remmen voor vervangen(wegens slijtage) • Remmen achter upgraden van 242mm naar 262mm • Airducts voor remmen Motor: • Blok netjes maken • Bak reviseren • Olie koeler monteren • Edelbrock performer X • Air intake aanpassen • Re-tune • Kabelboom aanpassen • Accu weer naar achter plaatsen • RDW Keuring • Rolkooi | |
fathank | vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:38 |
Tot volgend jaar ![]() | |
bietelboer | vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:55 |
Voordat hij weer rijdt zitten we in de zomer 2014 ja ![]() | |
bietelboer | dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:12 |
Weer een stukje interieur weg.![]() ![]() Morgen het laatste stukje en dan is de auto helemaal kaal en dan gaan de teermatten er aan. | |
fathank | dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:22 |
Good luck. Wat heb je als daily trouwens tegenwoordig? | |
bietelboer | woensdag 28 augustus 2013 @ 09:07 |
Ik rij tegenwoordig in een Sedan Vtec-e, lekker zuinig rond tuffen ![]() | |
fathank | woensdag 28 augustus 2013 @ 09:49 |
Haha burgerlul ![]() | |
bietelboer | donderdag 29 augustus 2013 @ 00:25 |
Ja, de baas vind het niet nodig dat ik privé mag rijden met de auto van de zaak. Dus toen maar iets goedkoops geregeld ![]() | |
bietelboer | woensdag 18 september 2013 @ 23:18 |
Ondertussen niet stil gezeten Die troep matten er uit en de bodem een kleurtje gegeven. ![]() ![]() Begonnen met het strak maken van de body: ![]() | |
Houniet | donderdag 19 september 2013 @ 10:45 |
Pff. En wat is de deadline? | |
fathank | donderdag 19 september 2013 @ 10:49 |
Dezelfde als z'n school ![]() | |
bietelboer | donderdag 19 september 2013 @ 11:01 |
Whahaha zoiets idd ![]() Wil volgens jaar mei weer rijden, dus ik heb nog even ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 21 september 2013 @ 16:11 |
Yo, biet, Heb je toevallig nog een D16Z5 of A9 liggen of ken je iemand? Ben naarstig op zoek! ![]() | |
bietelboer | zaterdag 21 september 2013 @ 23:56 |
Hmmm jammer, ik heb die van mij pas weg gedaan. ![]() Ik zal eens rond vragen voor je. | |
bietelboer | zondag 22 september 2013 @ 11:40 |
Toch besloten om de hele binnenkant van de auto ook matt zwart te maken ipv alleen de bodem. Het dak word echter wel dezelfde kleur als de buitenkant.![]() ![]() ![]() Tevens ook een Cusco rolkooi weten te bemachtigen. ![]() | |
bietelboer | zondag 22 september 2013 @ 13:13 |
DM gestuurd ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 september 2013 @ 10:10 |
Leuk om te zien dat een van mijn eerste "liefdes" op autogebied - de Honda - niet alleen een eigen topic heeft maar ook nog een behoorlijke schare fans. Dit model in een camel kleur was mijn eerste Honda ooit. Oh ja. Liet iedereen (vrienden) die mee reden altijd hfl 2,50 benzinegeld betalen. Vriendinnen uiteraard niet. Die betaalde anders. ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2013 10:12:03 ] | |
bietelboer | dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:36 |
Motorruimte alvast in kleur:![]() ![]() ![]() Tevens ook nog een setje visors op de kop getikt ![]() En de stuurbekrachtiging kan ook de prullenbak in! ![]() | |
bietelboer | dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:40 |
Ja er zijn wereldwijd heel veel fora die toegewijd zijn aan honda ![]() | |
bietelboer | donderdag 24 oktober 2013 @ 23:17 |
Stuurbekrachtigingloos stuurhuis en subframe gemonteerd![]() ![]() ![]() | |
house_is_a_feeling | zondag 27 oktober 2013 @ 10:20 |
Waarom eigenlijk stuurbekrachtigingloos? | |
bietelboer | zondag 27 oktober 2013 @ 13:15 |
De voornaamste reden is eigenlijk omdat ik de originele PS niet zo geweldig vind op wat hogere snelheden, dit type verzwaard niet op snelheid. Dit geeft ook meer gevoel met de weg. plus dat ik zit te kijken naar een Quick steering rack en dat is icm het non PS systeem. De bijkomende pluspunten zijn dat het gewicht scheelt, het PS loos systeem weegt denk ik een derde van het PS systeem. Tevens heb ik nu minder spullen die stuk kunnen gaan en minder belasting op de pouly. | |
bietelboer | vrijdag 1 november 2013 @ 13:22 |
Inmiddels de hele body gedaan.![]() Begonnen met de losse delen. ![]() Blokjes gezandstraald. ![]() ![]() | |
bietelboer | vrijdag 1 november 2013 @ 13:24 |
To do list: Body: • Verder leeg maken - Check • onderkant schoonmaken en coating aanbrengen - Check • Body strak maken - Check • Motorruimte spuiten - Check • Teermatten weghalen - Check • Binnenkant spuiten - Check • Buitenkant spuiten - Check Onderstel: • Alle rubbers vervangen • Verstelbare draagarmen • Swaybars vervangen voor dikkere • Remmen voor vervangen(wegens slijtage) • Remmen achter upgraden van 242mm naar 262mm • Airducts voor remmen Motor: • Blok netjes maken • Bak reviseren • Olie koeler monteren • Edelbrock performer X • Air intake aanpassen • Re-tune • Kabelboom aanpassen • Accu weer naar achter plaatsen • RDW Keuring • Rolkooi - nog inbouwen | |
#ANONIEM | vrijdag 1 november 2013 @ 17:57 |
Mooi topic zo,volg het graag en kijk uit naar het eindresultaat. Er staat btw er mooi spul in de garage/hal/loods als ik de pics langs loop,mooi om te zien! | |
bietelboer | zondag 3 november 2013 @ 00:23 |
Kabelboom er weer bijna helemaal in.![]() ![]() Body begint al aardig samen te komen. ![]() ![]() Leiding werk weer grotendeels aangesloten ![]() | |
bietelboer | zondag 3 november 2013 @ 00:27 |
Als je van Honda's houdt wel ![]() 2x CRX Vtec en een JDM import civic welke mee in Japan geraced is en nu in het nederlands Time Attack mee rijdt(vorig jaar ook kampioen in de pro klasse). ![]() | |
TristanvdVeen | vrijdag 15 november 2013 @ 15:25 |
Gave bak, komt deze toevallig uit Doesburg? | |
bietelboer | vrijdag 15 november 2013 @ 16:04 |
Dat klopt, heb jij hem wel een zien rijden? | |
TristanvdVeen | vrijdag 15 november 2013 @ 16:08 |
zag hem wel eens staan in de buurt... nooit verwacht dat er een b18 in lag, vooral omdat er niet gek veel snel spul rondrijdt hier | |
bietelboer | vrijdag 15 november 2013 @ 17:09 |
Dat was ook een beetje de bedoeling ![]() | |
bietelboer | zaterdag 23 november 2013 @ 13:28 |
Dashboard ook weer gemonteerd:![]() Contactslot verwijderd, en schakel paneel gemonteerd. ![]() | |
bietelboer | maandag 21 april 2014 @ 21:27 |
Nu het weer wat beter is, ook weer een boel kunnen doen ![]() Kleppen deksel opgeknapt ![]() ![]() ![]() Ventilatie pluggen en geen PCVbox meer ![]() ![]() Gelijk een nieuwe distririem en olie filter. ![]() Een gebroken las gefixed ![]() ![]() Test passen van de radiateur: ![]() Laatste stand van zaken omtrent de body ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bietelboer op 21-04-2014 22:14:27 ] | |
bietelboer | zondag 27 april 2014 @ 23:29 |
Het begint alweer op een auto te lijken ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Houniet | woensdag 30 april 2014 @ 16:54 |
Begint er op te lijken gekk! | |
fathank | woensdag 30 april 2014 @ 17:01 |
Bijna Mei dus het zou eens tijd worden | |
Houniet | woensdag 30 april 2014 @ 17:10 |
![]() | |
bietelboer | donderdag 1 mei 2014 @ 11:17 |
Ik had ook gezegd zomer 2014 ![]()
| |
fathank | donderdag 1 mei 2014 @ 11:19 |
| |
MrBanaan1 | donderdag 1 mei 2014 @ 11:19 |
Allemaal teruggelezen, en wow ![]() Zou absoluut niet een auto zijn die ik zou kiezen, maar het ziet echt heel mooit uit; kan me niet eens voorstellen hoeveel werk er in is gegaan. Mooi om te zien! ![]() | |
bietelboer | donderdag 1 mei 2014 @ 11:24 |
Kak! die had ik over het hoofd gezien ![]() | |
bietelboer | donderdag 1 mei 2014 @ 11:25 |
Tnx, Het is een boel werk idd, maar ook weer hobby dus maakt dat niet uit ![]() | |
bietelboer | dinsdag 6 mei 2014 @ 23:09 |
Nieuw vliegwieltje ![]() Blokje weer in elkaar :mrgreen: ![]() And it's in! ![]() | |
DutchOven | woensdag 7 mei 2014 @ 13:12 |
alles terug gelezen en RESPECT mij zou het nooit lukken haha | |
eXplorer1 | woensdag 7 mei 2014 @ 13:15 |
Kom jij weleens @foodstrip adam? | |
Nerdmans | woensdag 7 mei 2014 @ 13:25 |
Cool ![]() | |
bietelboer | woensdag 7 mei 2014 @ 23:38 |
Ooit wel eens geweest, wellicht in de toekomst weer eens een bezoekje brengen als de auto klaar is. | |
Houniet | donderdag 8 mei 2014 @ 12:26 |
Nerdmans ![]() | |
Nerdmans | donderdag 8 mei 2014 @ 15:17 |
Jahaa ekkes geleden alweer. Effe pappa geworden tussendoor ![]() Maare skon projectje tog? | |
Houniet | donderdag 8 mei 2014 @ 17:43 |
Meen je niet ![]() Lekker man! | |
bietelboer | zondag 11 mei 2014 @ 01:57 |
Just a few pic's![]() ![]() ![]() | |
bietelboer | donderdag 15 mei 2014 @ 23:38 |
Het leeft! | |
DutchOven | vrijdag 16 mei 2014 @ 00:05 |
Nice! Loopt hij nou 1800 toeren stationair? | |
bietelboer | vrijdag 16 mei 2014 @ 10:54 |
Ja dat klopt, hij moet nog bij gesteld worden, morgen even alles goed inregelen ![]() | |
Houniet | vrijdag 16 mei 2014 @ 12:53 |
Godverdomme we gaan het gewoon meemaken. | |
bietelboer | zondag 8 juni 2014 @ 01:26 |
Na een mindere en drukke periode weer eindelijk wat aan de civic kunnen doen ![]() RVS omvlochten koppelings leiding gemonteerd: ![]() Heb een 3 point front upper strutt op de kop getikt. ![]() Weer wat werk gedaan aan de achterwiel ophanging en remmen: ![]() ![]() Totaal plaatje: ![]() | |
bietelboer | woensdag 25 juni 2014 @ 10:06 |
Nieuwe gordel binnen ![]() ![]() ![]() Tevens ga ik met Motul RBF660 rem olie rijden. ![]() | |
Rainesz | donderdag 26 juni 2014 @ 03:03 |
De belangrijkste vraag! Is hij de 13e klaar? ![]() | |
bietelboer | vrijdag 27 juni 2014 @ 15:51 |
Dat red ik misschien wel, maar wil eerst testen of alles wel goed is voordat ik helemaal naar de Ring ga ![]() | |
Rainesz | vrijdag 27 juni 2014 @ 17:20 |
Haha, snap ik. ![]() | |
bietelboer | zondag 29 juni 2014 @ 01:22 |
Vandaag de eerste rit gemaakt met de civic sinds een jaar. De koppeling vind ik wel vrij agressief oppakken, maar dat kan ook aan mijn koppelingsgever liggen. Verder leek alles zoals het hoort ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
bietelboer | zaterdag 12 juli 2014 @ 15:05 |
ITR rear swaybar en een ARS brace op de kop getikt:![]() ![]() ![]() Voor bumper er op: ![]() |