Hahaha werk nog steeds hoorquote:Op donderdag 11 februari 2010 00:15 schreef fathank het volgende:
Eindelijk dat kerkhof van je aan het opruimen. Heb je natuurlijk tijd zat voor nu
.
Dat mocht ook wel na 4 jaarquote:
Ik heb geen S9B bak maar een Y21, deze komt van een 1,6 VTI en is voorzien van een OEM honda LSDquote:B18C4
[VTEC] vtec
Found in:
1996-2000 UK Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
1996-2000 UK Civic 1.8i VTi-S (Limited Edition) 5-door Hatch (MB6)
1996-2000 UK Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998-1999 EU Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998-1999 EU Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
Displacement: 1,797 cc (109.7 cu in)
VTEC engagement@4,400 rpm
IAB open@5,750 rpm
Compression: 10.0:1
Power: 169 hp (124 kW) @ 8000 rpm & 128 ft·lbf (174 N·m) @ 7500 rpm
Limit: 8,100 rpm
Transmission: S9B w/Torsen LSD.
0/100 km/h : 7.9 seconds (8.5 Aerodeck)
Nope, verkocht aan iemand met een 1,4 civic. Die deed er ongeveer 180pk mee draaienquote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:34 schreef fathank het volgende:
Heb je eigenlijk die turbo nog thuis liggen en zo ja gaat die er nog een keer op?
169 pk uit een 1.8 is best veel!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:32 schreef bietelboer het volgende:
Uiteraard,
De B18c4 is een 1,8L 16 klepper DOHC met VTEC en IAB.
Wiki zegt:
[..]
Ik heb geen S9B bak maar een Y21, deze komt van een 1,6 VTI en is voorzien van een OEM honda LSD
Maar een stuk meer koppelquote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:59 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
169 pk uit een 1.8 is best veel!![]()
Mijn 2 liter 6cil 24v vanos van bmw doet er 150.
Hmm, inderdaadquote:
quote:Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
220nmquote:
Daar moet toch veeel meer uit te halen zijn zegquote:Op zondag 14 februari 2010 00:41 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Hmm, inderdaad
110 kW (150 hp) @ 600
190 Nm @ 4700
Wacht maar tot deze geboost is..quote:Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Een diesel met een benzine vergelijkenquote:
Heb je hier en daar wat verzameld? Of is het meer iets dat je nog ooit wilt doen zegmaar?quote:Op zondag 14 februari 2010 14:23 schreef bietelboer het volgende:
Oef, dat duurt nog wel even hoor. Eerst moet het ding rijden, RDW gekeurd zijn en overgespoten worden.
koppel = koppel.. al ben ik na de 120km/pu niet zo veel meerquote:Op zondag 14 februari 2010 14:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Een diesel met een benzine vergelijken.
O, als we toch zulke nutteloze opmerkingen maken: zelfs dan heeft mijn benzine 222nm.
Ontopic: wanneer komt die sc er dan op?!
En NOG zijn die dingen niet vooruit te brandenquote:Op zondag 14 februari 2010 19:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat heeft zelfs een 316 standaard.. is toch zo'n vlinderklep achtig iets in de spruitstuk..?
heb ik iig ook gehad bij mijn 318..quote:Op zondag 14 februari 2010 19:25 schreef bietelboer het volgende:
[..]
En NOG zijn die dingen niet vooruit te branden![]()
Maar idd butterfly valve wordt het ook wel genoemd
Testbank uitdraai, svpquote:Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Maak je toch even een centraal Honda topic ^^ Wel met een uber-mooie en functionele OP, ofcozquote:Op maandag 15 februari 2010 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.![]()
Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Welke van de drie bedoel je?quote:Op maandag 15 februari 2010 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.![]()
Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Topic even voor je uit het stof gehaaldquote:Op maandag 15 februari 2010 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.![]()
Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Bedrijfsnaam enzo boeit allemaal niet, maar die beste man wou liever niet op internet dus ik heb ff zijn face weg gehaaldquote:Op zaterdag 10 april 2010 08:48 schreef Googolplexian het volgende:
Gezichtjes anoniem maken en bedrijfsnamen op de bus laten staan heeft niet zoveel zin, lijkt me
verders![]()
gaaaaf
Klopt, een EVO 4quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Zie ik daar een Lancer achterstaan?
Netjes doekje eronder, ik zie het probleem niet!quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:39 schreef fathank het volgende:
ZZal je moeder blij mee zijn dat je je zooi op de bank rond laat slingeren
Alleen ff voor die pic slet!quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:39 schreef fathank het volgende:
ZZal je moeder blij mee zijn dat je je zooi op de bank rond laat slingeren
Dikkehenkie moet altijd wat te bitchen hebbenquote:Op zaterdag 10 april 2010 11:40 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Netjes doekje eronder, ik zie het probleem niet!
quote:Op zondag 11 april 2010 23:43 schreef bietelboer het volgende:
Mwa, ik vind het niet zonde om het in FWD te stoppen eigenlijk. driften is leuk maar ik hou liever alle wielen goed op de weg
Een b18c5 is in Europa niet geleverd, deze zou dan weer geimporteerd moeten worden, terwijl ik met een paar simpele mods ook het zelfde vermogen kan halen.
Turbo? nee, wel zit ik te denken aan een supercharger. Een 200/250 pk is een leuk vermogen op de voorwielen(tevens ook aardig de max) en aangezien ik op Semi slicks rij is grip geen probleem
Het is een Coupé btw geen sedan
En die is gewoon veel cooler als een Hatch![]()
quote:Op maandag 12 april 2010 00:29 schreef bietelboer het volgende:
Mijn eind doel is een streetlegal circuit bak![]()
Vermogen geen indruk? Wat vlieg jij dan? Een Jumbojet?quote:Op maandag 12 april 2010 00:33 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
![]()
Je bent van civicclubholland lid?
kwam laatst nog een lid tegen met een rode Honda NSX supercharged,
Zijn vermogen maakte geen indruk, maar wat is die auto mooi zeg. In mijn ogen is een NSX zeer uniek., mooi en geil tegelijk.
quote:Op maandag 12 april 2010 13:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vermogen geen indruk? Wat vlieg jij dan? Een Jumbojet?
Waarom?quote:Op maandag 12 april 2010 15:42 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
![]()
Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan![]()
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
Alleen jammer dat er nog nooit wat van je plannen terecht is gekomenquote:Op maandag 12 april 2010 15:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
He gut ja das lang geledenquote:Op maandag 12 april 2010 15:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Alleen jammer dat er nog nooit wat van je plannen terecht is gekomen.
Hoe bedoel je veilig? Om te rijden ? Voor het blok? Voor de andere weggebruikers? of..quote:Op maandag 12 april 2010 15:46 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
Voor het blok natuurlijk.. (in mijn geval ook direct me versnellingsbak ivm. automaat)..quote:Op maandag 12 april 2010 15:54 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Hoe bedoel je veilig? Om te rijden ? Voor het blok? Voor de andere weggebruikers? of..
Regel 1; Automaat en tunen is not done imoquote:Op maandag 12 april 2010 16:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Voor het blok natuurlijk.. (in mijn geval ook direct me versnellingsbak ivm. automaat)..
Je kunt op 300PK runnen of op 400PK, stel je luchtdruk eventjes bij en je brandstof druk omhoog, kijk hoe lang je nog rijd...
En een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje die ineens in je rug een harde duw geeft na 3.000RPM ofzo, terwijl een SC al met stationair mee draait
Al met al wil ik je ook geen ongelijk geven, 100PK is 100PK, maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit..
Ik sta ook in princiepe achter je ideeën maar het feit is gewoon dat ik dat schakelen zat ben, niet dat ik het niet kan, maar puur vanwege het feit dat ik lekker een sigaretje wil opsteken tijdens het rijden en me arm op het armsteun kan leggen en de gas met me tenen kan bedienen.. Geen lompe bewegingen als schakelen of koppelen oid..quote:Op maandag 12 april 2010 16:08 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Regel 1; Automaat en tunen is not done imo![]()
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt?, +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
![]()
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen![]()
Ik ken een aantal Supra's/Skylines die al een aantal tienduizenden kilometer met stock blok/bak rijden rond de 600/700 pk niets mis mee.![]()
Wij hebben dus duidelijk een verschillende mening wat betreft het tunen/kietelen van een blok
Kan ik inkomen, maar dan met een Cayenne ofzoquote:Op maandag 12 april 2010 16:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik sta ook in princiepe achter je ideeën maar het feit is gewoon dat ik dat schakelen zat ben, niet dat ik het niet kan, maar puur vanwege het feit dat ik lekker een sigaretje wil opsteken tijdens het rijden en me arm op het armsteun kan leggen en de gas met me tenen kan bedienen.. Geen lompe bewegingen als schakelen of koppelen oid..
En het mooie is ook dat mijn BMW officieel mijn daily is, maar omdat daar de blok van was opgeblazen (samen met me versnellingsbak) komt er een 2.5l blok in met een 5 bak automaatbak ICM. StepTronic zodat ik toch zelf kan schakelen (al is het zonder koppeling)..
Me Z'tje wat dus hierna hoort te komen die blijft handgeschakeld(met een 335d blokkie
)
Turbo is leuk, maar de NSX is zo gebouwd dat zelfs jou oma er mee kan rijden(en ik zweer je ik heb een wat oudere vrouw ooit eens in een nsx zien stappen en weg zien rijdenquote:Op maandag 12 april 2010 15:42 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
![]()
Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan![]()
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
R1: helemaal mee eens.quote:Op maandag 12 april 2010 16:08 schreef JackyWalker het volgende:
Regel 1; Automaat en tunen is not done imo![]()
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt?, +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
![]()
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen![]()
Vtecje ... niet spuiten maar poedercoatenquote:Op donderdag 22 april 2010 11:21 schreef chiren het volgende:
Gaaf hoor, niet meteen je kleppendeksel in een leuk kleurtje nu alles toch nog open ligt en niet draait?
Oeh, dit had ik nog niet gezien. Leuk spul!quote:Op zondag 28 februari 2010 17:28 schreef bietelboer het volgende:
Vandaag een puntlas apparaat opgehaald![]()
[ afbeelding ]
Wie heeft het over spuitenquote:Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vtecje ... niet spuiten maar poedercoaten
"Nu toch alles open ligt" ... kleppendeksel is zo los (herbruikbare pakking) dus kan op elk willekeurig moment.quote:
ahquote:Op donderdag 22 april 2010 14:56 schreef chiren het volgende:
Nee ik doelde meer op het feit dat hij nu nog uit elkaar ligt en nog niet rijdt en dus geen gemonteerd kleppendeksel nodig heeft
gewoon een ander dohc dekseltje voor weinig op de kop tikken en die erop terwijl de andere gepoedercoat wordt ^^quote:Op donderdag 22 april 2010 17:03 schreef bietelboer het volgende:
Klopt, kleppendeksel moet idd nog gebeuren.
Maar ik wil eigenlijk eerst eens weten of hij het wel doet, als hij het nou niet blijkt te doen dan steek ik liever eerst geld in het fixen dan een mooi dekseltje
uhuh..quote:Op zondag 9 mei 2010 16:57 schreef mighty_myte het volgende:
Bietelboer, even een algemeen vraagje. Ik heb hier een civic uit '87 staan. Daar zit het oliefilter onder de carb.
Onmogelijk om los te krijgen! Vooral omdat ik totaal geen ruimte heb om dat ding goed vast te pakken of er een filterklem op te zetten.
Heb je tips?
Heb ik geprobeerd, maar een schroevendraaier heeft, net als de oliefilterklem, niet genoeg ruimte om rond te draaien.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
uhuh..
bak en doeken eronder, schroevendraaier erin meppen en losdraaien..
Bedankt voor de tip. Ik heb diezelfde sleutel trouwens. Als ik de dynamo weghaalde kon het misschien, maar ik heb het opgegeven.quote:Op zondag 9 mei 2010 19:10 schreef bietelboer het volgende:
Ik zelf gebruik dit type sleutel;
[ afbeelding ]
Anders eens je dynamo los maken, dan heb je toch een stuk meer ruimte?
Dat wil ik ook graag doen bij mijn BMW. Wat kost zo'n set?quote:Op maandag 24 mei 2010 17:05 schreef bietelboer het volgende:
De circuit krijgt momenteel een fris onderstel, alle ophanging/draagarm rubbers worden vervangen voor PU rubbers![]()
[ afbeelding ]
Remmen liggen ondertussen alweer 3 weken bij een draai en frees bedrijf welke ze aan moet passen zodat ze passen op de VTI fusee's, niet dat het haast heeft aangezien ik de afgelopen 2 weken 2 keer in het ziekenhuis gelegen heb...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:30 schreef bietelboer het volgende:
Zo de 282mm remklauwen van een Prelude binnen
Ja echt wel.. post danquote:
Ik rij nog steeds dagelijks met die zwarte iddquote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:11 schreef fathank het volgende:
Er komt schot in de zaak. Welke auto gebruik je nu eigenlijk als daily? Die zwarte nog steeds? We moeten binnenkort weer eens meeten, is al lang geleden.
Pas op je woordenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:14 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Ik rij nog steeds dagelijks met die zwarte idd
Meeten ja!, dat gezwaai daar bij jou huis is ook zo minimaal he
Binnenkort eens een housewarming bij mij doen dan maar?
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:11 schreef fathank het volgende:
We moeten binnenkort weer eens meeten, is al lang geleden.
Ja snap ik, maar voor al dat geld had je ook iets nieuwers/beters/mooiers kunnen kopen. Die auto's leveren nooit meer op, wat jij er allemaal in gestopt hebt.quote:
Hobbies zijn niet winstgevend. Anders is het geen hobby meer.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:15 schreef ilovelamp het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar voor al dat geld had je ook iets nieuwers/beters/mooiers kunnen kopen. Die auto's leveren nooit meer op, wat jij er allemaal in gestopt hebt.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 07:38 schreef ilovelamp het volgende:
Leuk gedaan voor een hobbyist. Snap alleen niet dat je zoveel tijd, geld en moeite in die ouwe grafbakken stopt.
Nooit gehoord van een telefoon met internet?quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]Leuk he de hele dag achter de pc hangen?
Sommigen spenderen hun tijd en moeite om ervaring op te doen en om iets aparts te creëren..
Mijn topic is niet veel anders dan deze, en de een heeft meer geld in zijn wagen gestopt dan de andere... /care.
Luie bezem, ik heb in 1 week tijd mijn motor, bak, cardan as, complete achter as, remmerij, ophanging etc.. etc.. etc.. ingelepeld + me hele uitlaat met de hand gemaakt + complete onderhoud (Olie+Filter, Brandstof filter, luchtfilter, interieur filter, 6x bougies, etc.. etc.. etc..) uitgevoerd, wtf heb jij je auto een 8-9 maanden verwaarloost..?quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:37 schreef bietelboer het volgende:
Eigenlijk is er niks gebeurd behalve wat kleine dingen, p/s pomp gefixt vloeistoffen geregeld, uitlaat afgemaakt. dat soort dingen.
En nu ligt het alweer stil omdat ik eerst weer spullen moet bestellen. en er zit een foutcode in.....
De motor wou eerst niet starten, bleek een combi van bougies en kabels te zijn. gelukkig staan er nog meer van die race bakken in de loods
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |