abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77869563
Ik zal ook hier mijn langzaam lopende project eens neerzetten.

In de jaren dat ik hem heb is er niet echt veel aan veranderd maar de laatste tijd ben ik weer lekker aan het klussen.

Gekocht als stock 1,5 DXI, inmiddels al lsi/esi geweest en nu een VTI in aanbouw.
Na een jaar ofzo een keer een Mini-me swap(sohc vtec kop op een non-vtec blok) gedaan maar dat liep niet goed, met als resultaat: lagerschalen dood.
Toen een schade ESI op gekocht en daar de motor uitgehaald en in de Coupé gehangen, die bleef niet lang stock en werd een beetje opgevoerd.

Donor:


Swappeuh:


Spec's:
D16z6
Skunk2 nokkenas
Edelbrock performer x intake
Grotere gasklep(60mm)
CAI
4-2-1 spruit
invidia catback
En een re-tune van de ecu uiteraard.
Met kat 144 pk


Maar uiteraard wen je daar aan en daarom ben ik opzoek gegaan naar iets snellers, mijn oog viel toen op een B18c4.


De civic is een tijdje na aanschaf van de B18c4 geschorst en dat is hij nog steeds aangezien het een slow ass build is

Goed de B18 swap, langzaam aan een boel spullen verzameld.

B18c4
B16a2 y21 bak
ITR LSD
Afgedraaid vliegwiel
Clutchmasters koppeling
B-serie: assen, steunen, radiateur etc.
VTI 262mm remmen, maar deze worden nog vervangen voor 282mm
K-sport schroefset
JDM ITR catback(lekker stil met Japans keurmerk)
Toyo R888 voor het track rijden
Toyo R1R voor dagelijks

Pic's:

B18c4

Korte VTI bak met OEM LSD

Afgedraaid vliegwiel

Clutchmasters koppeling

K-sport

Ohja en omdat de civic nogal last heeft van roest:



Swap verhaaltje:

Toen het blok uit de Coupé was gelijk maar even de boel goed schoon gemaakt.


B18c4 in de Coupé.


Aangezien mijn vader zijn garage terug wilde heb ik een klus ruimte geregeld met 3 andere Honda gekken
Transport mede mogenlijk gemaakt door mijn werk

Daar staat ze dan.

Aangezien het front een beetje ontzet was moest deze er ook maar aan geloven.

En zo staat ze er momenteel bij.


Omdat ik ook vervoer moest hebben, heb ik ook nog een Daily civic ED7.
Deze heb ik samen met een vriendin opgeknapt en is verder helemaal stock.

Gekocht met toen net nieuwe dorpels en wielkast randen:

Strippen.


Verrassing van de vorige eigenaar

Baas to the resque


Schuren, schuren en nog eens schuren



Resultaat:




Thats all for now
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 00:13:26 #2
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77869800
Serieus werk, netjes !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:15:53 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77869870
Eindelijk dat kerkhof van je aan het opruimen . Heb je natuurlijk tijd zat voor nu .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:16:17 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_77869884
netjes gedaan
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_77870025
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:15 schreef fathank het volgende:
Eindelijk dat kerkhof van je aan het opruimen . Heb je natuurlijk tijd zat voor nu .
Hahaha werk nog steeds hoor wil geen uitkering dus heb mijn ontslag even uitgesteld

[ Bericht 0% gewijzigd door bietelboer op 11-02-2010 00:34:46 ]
pi_77870386
Eindelijk eens je Project topic man
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77871061
Duurt ff maar dan heb je ook wat
pi_77871085
hehehe, ik open geen topic meer, maar ben al een heel stuk verder met de TDI..


Ik open pas een topic wanneer mijn M50b25 blok er in heb liggen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:18:13 #9
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_77887395
Ziet er goed uit (potentie) derhalve TVP
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_77890449
Leuk man,dit! Was ook ooit mijn eerste auto.
75 topics = FIN
pi_77893450
Oeh, ik heb vele projecten zoals deze gevolgd, dus dan kan deze natuurlijk niet ontbreken.

Honda .
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:18:54 #12
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77893600
Netjes gedaan, alles!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:23:32 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77895945
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:18 schreef oshiro het volgende:
Netjes gedaan, alles!
Dat mocht ook wel na 4 jaar
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_77923366
Haha, al dit werk is denk ik in de laatste 2 maanden gedaan
pi_77924021
Die motorcodes klinken erg interessant, maar het zegt me allemaal niks.

Kun je uitleggen wat er speciaal aan is?
Vtec, nokkenassen, kleppen, inhoud (liters), pk, koppel, etc?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77924330
Uiteraard,

De B18c4 is een 1,8L 16 klepper DOHC met VTEC en IAB.

Wiki zegt:
quote:
B18C4
[VTEC] vtec
Found in:
1996-2000 UK Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
1996-2000 UK Civic 1.8i VTi-S (Limited Edition) 5-door Hatch (MB6)
1996-2000 UK Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998-1999 EU Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998-1999 EU Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
Displacement: 1,797 cc (109.7 cu in)
VTEC engagement@4,400 rpm
IAB open@5,750 rpm
Compression: 10.0:1
Power: 169 hp (124 kW) @ 8000 rpm & 128 ft·lbf (174 N·m) @ 7500 rpm
Limit: 8,100 rpm
Transmission: S9B w/Torsen LSD.
0/100 km/h : 7.9 seconds (8.5 Aerodeck)
Ik heb geen S9B bak maar een Y21, deze komt van een 1,6 VTI en is voorzien van een OEM honda LSD
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:34:56 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77924417
Heb je eigenlijk die turbo nog thuis liggen en zo ja gaat die er nog een keer op?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_77924477
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:34 schreef fathank het volgende:
Heb je eigenlijk die turbo nog thuis liggen en zo ja gaat die er nog een keer op?
Nope, verkocht aan iemand met een 1,4 civic. Die deed er ongeveer 180pk mee draaien

Als de boel klaar is, dan ga ik me eens beter verdiepen in die SC kits
pi_77931020
tof project, zeker die ED7 ziet er errg strak uit!
pi_77965040
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:32 schreef bietelboer het volgende:
Uiteraard,

De B18c4 is een 1,8L 16 klepper DOHC met VTEC en IAB.

Wiki zegt:
[..]

Ik heb geen S9B bak maar een Y21, deze komt van een 1,6 VTI en is voorzien van een OEM honda LSD
169 pk uit een 1.8 is best veel!

Mijn 2 liter 6cil 24v vanos van bmw doet er 150.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77965774
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 20:59 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

169 pk uit een 1.8 is best veel!

Mijn 2 liter 6cil 24v vanos van bmw doet er 150.
Maar een stuk meer koppel
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77973967
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 21:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Maar een stuk meer koppel
Hmm, inderdaad

110 kW (150 hp) @ 600
190 Nm @ 4700
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77976000
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77981952
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0


Ontopic: leuk projectje!
pi_77982136
netjes gedaan erg mooi!
pi_77982501
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]



Ontopic: leuk projectje!
220nm
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77982551
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

220nm
Maar dat houd op bij 3500rpm en dan begint de mijne pas
pi_77982719
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:41 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Hmm, inderdaad

110 kW (150 hp) @ 600
190 Nm @ 4700
Daar moet toch veeel meer uit te halen zijn zeg

Vind het bar weinig, ook al heb je een leuk koppel

Ik heb dan een b18c4, maar in de Integra type R ligt een B18c6 en die doet alweer meer :

U.K. and Euro-spec. cars use the B18C6 version of the 1797cc engine:

Compression ratio = 11.1:1
Max power = 190PS @ 7900rpm
Max torque = 178Nm @ 7300rpm
Unleaded petrol 95 octane or higher
pi_77982778
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Wacht maar tot deze geboost is..

Blok is een leuk blok om te boosten zonder dat je hem intern moet bouwen
pi_77983128
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

220nm
Een diesel met een benzine vergelijken .

O, als we toch zulke nutteloze opmerkingen maken: zelfs dan heeft mijn benzine 222nm.

Ontopic: wanneer komt die sc er dan op?!
pi_77983354
Oef, dat duurt nog wel even hoor. Eerst moet het ding rijden, RDW gekeurd zijn en overgespoten worden.
pi_77983725
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:23 schreef bietelboer het volgende:
Oef, dat duurt nog wel even hoor. Eerst moet het ding rijden, RDW gekeurd zijn en overgespoten worden.
Heb je hier en daar wat verzameld? Of is het meer iets dat je nog ooit wilt doen zegmaar?
pi_77984848
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:17 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Een diesel met een benzine vergelijken .

O, als we toch zulke nutteloze opmerkingen maken: zelfs dan heeft mijn benzine 222nm.

Ontopic: wanneer komt die sc er dan op?!
koppel = koppel.. al ben ik na de 120km/pu niet zo veel meer omdat ie nu maar 95Pk ofzo uitperst..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77984955
Ik heb nog niks, wil eerst de b18 aanpakken, leuk uitlaat spruitje(rest heb ik al), C6 nokkenassen, air intake. eerst eens richting de 185/190 pk.
pi_77990613
Wat is is IAB?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77990767
Intake Air Bypass (IAB) valve

Die verkort de lengte van de intake runners voor meer koppel onder of boven in.
pi_77992517
Dat heeft zelfs een 316 standaard.. is toch zo'n vlinderklep achtig iets in de spruitstuk..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77992610
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat heeft zelfs een 316 standaard.. is toch zo'n vlinderklep achtig iets in de spruitstuk..?
En NOG zijn die dingen niet vooruit te branden

Maar idd butterfly valve wordt het ook wel genoemd
  zondag 14 februari 2010 @ 19:31:47 #39
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77992833
Leuk project, tvp!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 14 februari 2010 @ 20:52:07 #40
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_77996427


Hier was ik bij . Leuk man, dit ga ik volgen.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_77997663
Heb jij die nog gezien ja?
  zondag 14 februari 2010 @ 21:24:37 #42
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_77998056
Ik was er toen bij.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_77999025
Ik word oud, ik vergeet alles
pi_78009104
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:25 schreef bietelboer het volgende:

[..]

En NOG zijn die dingen niet vooruit te branden

Maar idd butterfly valve wordt het ook wel genoemd
heb ik iig ook gehad bij mijn 318..

en kom op man, 102pktjes op 1200kg is geen raket nee
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_78010046
tvp, natuurlijk
Calm down, please!
pi_78010068
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Testbank uitdraai, svp
Calm down, please!
  maandag 15 februari 2010 @ 09:20:01 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_78010244
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.

Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_78010708
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.

Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Maak je toch even een centraal Honda topic ^^ Wel met een uber-mooie en functionele OP, ofcoz

Wat voor 'n Civic?
Calm down, please!
  maandag 15 februari 2010 @ 09:58:34 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_78010921
Centraal Honda topic aanmaken ga ik maar niet aan beginnen.
Ik maak wel ff een "gewoon" topicje aan.

Maar het gaat dus om zo'n ding; maar dan dus 1.4 automaat versie ofzo.


Hier Hoogte verstelbare stoel voor 2000 Civic, welke passen? verder svp.

En nu weer terug naar dit slowmotion project.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_78024101
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.

Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Welke van de drie bedoel je?

Ze stonden alle 3 wel goed vast hoor, dagelijks met een grote aanhanger
pi_78024844
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.

Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Topic even voor je uit het stof gehaald

Honda Fanboyy TopiQ Deel #2 - 120PK uit een Cola Flesje??!!
pi_78558182
Vandaag een puntlas apparaat opgehaald

  zondag 28 februari 2010 @ 17:59:03 #53
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_78559120
Kun jij lassen..?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_78559344
lassen...lassen...wat is jou definitie van lassen
pi_78559357
punt lassen kan iedere gek

En een beetje braaien ook, maar ik ga eind Maart cursus dun plaatwerk doen... for the skills you know
  zondag 28 februari 2010 @ 20:34:17 #56
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_78564948
Ga je zelf lassen dan?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 20:56:18 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78566205
Puntlassen kan elke randdebiel. Tenzij je geen armen hebt of een (ouderwetse) pacemaker draagt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_78566944
Haha idd, zelfs jij kan het Houniet


Heb ik nou een mod voor randdebiel uitgemaakt
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 21:26:25 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78568016
Nee.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_78569203
Hmm dan moet ik dat donderdag avond maar doen
pi_79647365
Afgelopen maand bijna niks gedaan, 1,5 week ziek geweest en een weekje op wintersport.

Maar goed kabelboom weer los getrokken(mijn ecu tuner en ik hadden een communicatie foutje) volgende week even één draadje omzetten.

En vorige week nog wel even de laatste hand aan de remleidingen gelegd, deze zijn ook klaar om aangesloten te worden
  zondag 28 maart 2010 @ 17:13:42 #62
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_79674512
.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_80144674
Zo, Vandaag mijn front binnen gekregen en dus gelijk maar even de Coupé opgehaald

Allemaal circuit bakken aan de kant moeten zetten voor Coupé naar buiten kon







En het nieuwe front:
pi_80152146
Gezichtjes anoniem maken en bedrijfsnamen op de bus laten staan heeft niet zoveel zin, lijkt me

verders gaaaaf
Calm down, please!
pi_80153416
Zie ik daar een Lancer achterstaan?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_80154179
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 08:48 schreef Googolplexian het volgende:
Gezichtjes anoniem maken en bedrijfsnamen op de bus laten staan heeft niet zoveel zin, lijkt me

verders gaaaaf
Bedrijfsnaam enzo boeit allemaal niet, maar die beste man wou liever niet op internet dus ik heb ff zijn face weg gehaald
pi_80154193
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 10:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Zie ik daar een Lancer achterstaan?
Klopt, een EVO 4
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:39:37 #68
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_80154762
ZZal je moeder blij mee zijn dat je je zooi op de bank rond laat slingeren
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:40:23 #69
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_80154780
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:39 schreef fathank het volgende:
ZZal je moeder blij mee zijn dat je je zooi op de bank rond laat slingeren
Netjes doekje eronder, ik zie het probleem niet!
pi_80154950
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:39 schreef fathank het volgende:
ZZal je moeder blij mee zijn dat je je zooi op de bank rond laat slingeren
Alleen ff voor die pic slet!


Doe jij nou maar geld storten in het mark fonds
pi_80154979
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:40 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Netjes doekje eronder, ik zie het probleem niet!
Dikkehenkie moet altijd wat te bitchen hebben
  zaterdag 10 april 2010 @ 19:50:37 #72
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_80167443
Leuk man.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_80170957
Vandaag het nieuwe front er op gezet

Voor:



Na:
pi_80200180
Nog wat pic's









  zondag 11 april 2010 @ 21:36:45 #75
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_80203800
Wat een project ook .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 11 april 2010 @ 22:40:35 #76
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80207496
Imo beetje zonde om zoveel geld in een FWD te pompen
Als je dan toch bezig gaat, waarom geen B18C5?
Hopelijk ga je er geen turbo in bouwen? (slaat op de eerste opmerking)
-sinds het tot je 3de versnelling wheelspin zal worden
En als laatst waarom een sedan en geen hatchback civic dit ivm kg?

Al met al, als import liefhebber een leuk uitziend project
Keep posting.
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80210847
Mwa, ik vind het niet zonde om het in FWD te stoppen eigenlijk. driften is leuk maar ik hou liever alle wielen goed op de weg

Een b18c5 is in Europa niet geleverd, deze zou dan weer geimporteerd moeten worden, terwijl ik met een paar simpele mods ook het zelfde vermogen kan halen.

Turbo? nee, wel zit ik te denken aan een supercharger. Een 200/250 pk is een leuk vermogen op de voorwielen(tevens ook aardig de max) en aangezien ik op Semi slicks rij is grip geen probleem

Het is een Coupé btw geen sedan
En die is gewoon veel cooler als een Hatch
  maandag 12 april 2010 @ 00:26:29 #78
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80212241
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:43 schreef bietelboer het volgende:
Mwa, ik vind het niet zonde om het in FWD te stoppen eigenlijk. driften is leuk maar ik hou liever alle wielen goed op de weg

Een b18c5 is in Europa niet geleverd, deze zou dan weer geimporteerd moeten worden, terwijl ik met een paar simpele mods ook het zelfde vermogen kan halen.

Turbo? nee, wel zit ik te denken aan een supercharger. Een 200/250 pk is een leuk vermogen op de voorwielen(tevens ook aardig de max) en aangezien ik op Semi slicks rij is grip geen probleem

Het is een Coupé btw geen sedan
En die is gewoon veel cooler als een Hatch

Ik vind een goedgetunde hatch weer wat cooler dan coupe, maar dat is maar mijn mening.
En je einddoel is een circuitbak of street legal?

Btw mijn auto

1996 Supra TT

Heb voorheen een 3th gen lude gehad met 2.3jdm (vtec) blok gehad, geïmporteerd dus(blok).
Veel leuks; Skunk2 nokkenassen, Exedy race koppelingset, afgedraaid vliegwiel, msd ontsteking, invidia/srs uitlaat,skunk2 inlaat enzovoort, vtec kicks in yoo.. nooit een turbo erop gewild ivm de wheelspin (street-legal) Nog steeds gigantisch fan van Vtec, maar ben voor het grotere werk gegaan, zoals je wel ziet

Hks hypermax3 suspension
Brembo 6pot voor/ 4pot achter
Blitz Nur spec R demper
Rota antraciet Gtr velgen..nu

Zal er binnenkort wel een project topic over openen,wanneer er binnen een paar maanden een stroker in liggen 2jz-gte 3.4 bi-turbo zijn de plannen
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80212303
Mijn eind doel is een streetlegal circuit bak

Ik wil eigenlijk gewoon een stock uitziende auto waar ik ook lekker mee het circuit over kan knallen, en bij het stoplicht lease bakken kan pesten

Ik ben benieuwd naar je project topic! ziet er goed die spy pic
  maandag 12 april 2010 @ 00:33:25 #80
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80212401
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:29 schreef bietelboer het volgende:
Mijn eind doel is een streetlegal circuit bak



Je bent van civicclubholland lid?
kwam laatst nog een lid tegen met een rode Honda NSX supercharged,
Zijn vermogen maakte geen indruk, maar wat is die auto mooi zeg. In mijn ogen is een NSX zeer uniek., mooi en geil tegelijk.
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80223428
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:33 schreef JackyWalker het volgende:

[..]



Je bent van civicclubholland lid?
kwam laatst nog een lid tegen met een rode Honda NSX supercharged,
Zijn vermogen maakte geen indruk, maar wat is die auto mooi zeg. In mijn ogen is een NSX zeer uniek., mooi en geil tegelijk.
Vermogen geen indruk? Wat vlieg jij dan? Een Jumbojet?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 12 april 2010 @ 15:42:25 #82
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80228831
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:32 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Vermogen geen indruk? Wat vlieg jij dan? Een Jumbojet?


Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80228966
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:42 schreef JackyWalker het volgende:

[..]



Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 12 april 2010 @ 15:47:05 #84
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_80228999
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
Alleen jammer dat er nog nooit wat van je plannen terecht is gekomen .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_80229162
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:47 schreef fathank het volgende:

[..]

Alleen jammer dat er nog nooit wat van je plannen terecht is gekomen .
He gut ja das lang geleden
  maandag 12 april 2010 @ 15:54:36 #86
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80229279
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:46 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Waarom?
Mijn plan is ook maar met een L6 2.5l 250PK uit te persen met Supercharger, tot de 300 is het veilig, maar niet nodig.. Iets met betrouwbaarheid en veilige marges e.d.
Hoe bedoel je veilig? Om te rijden ? Voor het blok? Voor de andere weggebruikers? of..
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80229519
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:54 schreef JackyWalker het volgende:

[..]

Hoe bedoel je veilig? Om te rijden ? Voor het blok? Voor de andere weggebruikers? of..
Voor het blok natuurlijk.. (in mijn geval ook direct me versnellingsbak ivm. automaat)..
Je kunt op 300PK runnen of op 400PK, stel je luchtdruk eventjes bij en je brandstof druk omhoog, kijk hoe lang je nog rijd...

En een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje die ineens in je rug een harde duw geeft na 3.000RPM ofzo, terwijl een SC al met stationair mee draait

Al met al wil ik je ook geen ongelijk geven, 100PK is 100PK, maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 12 april 2010 @ 16:08:16 #88
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80229739
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:01 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Voor het blok natuurlijk.. (in mijn geval ook direct me versnellingsbak ivm. automaat)..
Je kunt op 300PK runnen of op 400PK, stel je luchtdruk eventjes bij en je brandstof druk omhoog, kijk hoe lang je nog rijd...

En een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje die ineens in je rug een harde duw geeft na 3.000RPM ofzo, terwijl een SC al met stationair mee draait

Al met al wil ik je ook geen ongelijk geven, 100PK is 100PK, maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit..
Regel 1; Automaat en tunen is not done imo
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt? , +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen

Ik ken een aantal Supra's/Skylines die al een aantal tienduizenden kilometer met stock blok/bak rijden rond de 600/700 pk niets mis mee.

Wij hebben dus duidelijk een verschillende mening wat betreft het tunen/kietelen van een blok
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80230048
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:08 schreef JackyWalker het volgende:

[..]

Regel 1; Automaat en tunen is not done imo
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt? , +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen

Ik ken een aantal Supra's/Skylines die al een aantal tienduizenden kilometer met stock blok/bak rijden rond de 600/700 pk niets mis mee.

Wij hebben dus duidelijk een verschillende mening wat betreft het tunen/kietelen van een blok
Ik sta ook in princiepe achter je ideeën maar het feit is gewoon dat ik dat schakelen zat ben, niet dat ik het niet kan, maar puur vanwege het feit dat ik lekker een sigaretje wil opsteken tijdens het rijden en me arm op het armsteun kan leggen en de gas met me tenen kan bedienen.. Geen lompe bewegingen als schakelen of koppelen oid..

En het mooie is ook dat mijn BMW officieel mijn daily is, maar omdat daar de blok van was opgeblazen (samen met me versnellingsbak) komt er een 2.5l blok in met een 5 bak automaatbak ICM. StepTronic zodat ik toch zelf kan schakelen (al is het zonder koppeling)..

Me Z'tje wat dus hierna hoort te komen die blijft handgeschakeld (met een 335d blokkie )
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 12 april 2010 @ 16:23:20 #90
291933 JackyWalker
you what? you what?!
pi_80230293
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:16 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik sta ook in princiepe achter je ideeën maar het feit is gewoon dat ik dat schakelen zat ben, niet dat ik het niet kan, maar puur vanwege het feit dat ik lekker een sigaretje wil opsteken tijdens het rijden en me arm op het armsteun kan leggen en de gas met me tenen kan bedienen.. Geen lompe bewegingen als schakelen of koppelen oid..

En het mooie is ook dat mijn BMW officieel mijn daily is, maar omdat daar de blok van was opgeblazen (samen met me versnellingsbak) komt er een 2.5l blok in met een 5 bak automaatbak ICM. StepTronic zodat ik toch zelf kan schakelen (al is het zonder koppeling)..

Me Z'tje wat dus hierna hoort te komen die blijft handgeschakeld (met een 335d blokkie )
Kan ik inkomen, maar dan met een Cayenne ofzo

335 = nice
You know what i do when i do what i do.
"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win youre still retarded."
pi_80579784
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:42 schreef JackyWalker het volgende:

[..]



Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
Turbo is leuk, maar de NSX is zo gebouwd dat zelfs jou oma er mee kan rijden(en ik zweer je ik heb een wat oudere vrouw ooit eens in een nsx zien stappen en weg zien rijden ), als je er dan een turbo(lees turbo gat) op gaat zetten verneuk je wel een beetje de finesse van die auto.

Ik weet niet meer precies wat Dimer zijn redenen waren om SC te nemen ipv Turbo, zal het eens op zoeken.

Dit is de NSX die jij dus gezien hebt.




Ook als track auto gebruikt


En dit is de motor

Engine

V6 3.0 liter
Comptech Supercharger
Gruppe M carbon/kevlar intake
Comptech Supertrapp / DC Sports exhaust
Comptech headers
Comptech testpipes
Comptech fuel pressure regulator
NSX-R final gears
Exedy ceramic clutch

373 hp @ 6300 rpm
367 Nm @ 7500 rpm
pi_80580017
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:08 schreef JackyWalker het volgende:

Regel 1; Automaat en tunen is not done imo
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt? , +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen
R1: helemaal mee eens.
R2: dat is niet helemaal waar, ze hebben bijde hun nadelen maar voor normaal dagelijks gebruik heb je meer aan een goeie supercharger dan een turbo met turbo gat(welke je weer niet hebt met een SC, alleen heb je daar weer snel een max vermogen wat je kan draaien(welke met turbo weer sneller te verhogen is)
R3: dat is tunen idd, en daar stel je je op in. Anders moet je er helemaal niet aan beginnen.
pi_80581298
Front in de primer



Front in BG29P
pi_80581383
Even weer een foto update:




Morgen verder.

Tevens zijn er 282mm klauwen deze kant op weg
pi_80590363
Gaaf hoor, niet meteen je kleppendeksel in een leuk kleurtje nu alles toch nog open ligt en niet draait?
(Y)
pi_80591007
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:21 schreef chiren het volgende:
Gaaf hoor, niet meteen je kleppendeksel in een leuk kleurtje nu alles toch nog open ligt en niet draait?
Vtecje ... niet spuiten maar poedercoaten
Calm down, please!
  donderdag 22 april 2010 @ 11:49:50 #97
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_80591383
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:28 schreef bietelboer het volgende:
Vandaag een puntlas apparaat opgehaald

[ afbeelding ]
Oeh, dit had ik nog niet gezien. Leuk spul!
M'n pa is een ster met autogeen, en we gaan binnenkort met TIG/MMA beginnen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_80592695
Vet
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_80593089
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vtecje ... niet spuiten maar poedercoaten
Wie heeft het over spuiten ?
(Y)
pi_80593581
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:38 schreef chiren het volgende:

[..]

Wie heeft het over spuiten ?
"Nu toch alles open ligt" ... kleppendeksel is zo los (herbruikbare pakking) dus kan op elk willekeurig moment.
Ik ging er dus van uit dat je bedoelde 'omdat je nu toch met kleur bezig bent' ... spuiten dus
Calm down, please!
pi_80597794
Nee ik doelde meer op het feit dat hij nu nog uit elkaar ligt en nog niet rijdt en dus geen gemonteerd kleppendeksel nodig heeft
(Y)
pi_80598385
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:56 schreef chiren het volgende:
Nee ik doelde meer op het feit dat hij nu nog uit elkaar ligt en nog niet rijdt en dus geen gemonteerd kleppendeksel nodig heeft
ah my bad
Calm down, please!
pi_80603235
Klopt, kleppendeksel moet idd nog gebeuren.

Maar ik wil eigenlijk eerst eens weten of hij het wel doet, als hij het nou niet blijkt te doen dan steek ik liever eerst geld in het fixen dan een mooi dekseltje
pi_80604089
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:03 schreef bietelboer het volgende:
Klopt, kleppendeksel moet idd nog gebeuren.

Maar ik wil eigenlijk eerst eens weten of hij het wel doet, als hij het nou niet blijkt te doen dan steek ik liever eerst geld in het fixen dan een mooi dekseltje
gewoon een ander dohc dekseltje voor weinig op de kop tikken en die erop terwijl de andere gepoedercoat wordt ^^

Heb hier ook een reserve 1.6 deksel voor je-weet-maar-nooit (past op de beide motoren)
Calm down, please!
pi_80682780
Dat klopt, maar dat staat niet erg hoog op mijn prio lijstje
pi_80933619
Gisteren een tweede ED er bij gekocht

Hier mee ga ik samen met een maat van mij weer circuit rijden





pi_80936191
oei die is wel gaaf

(powned sticker ftw)
pi_80937350
Die sticker gaat er snel af hoor
  zondag 2 mei 2010 @ 17:03:43 #109
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_80937917
.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 3 mei 2010 @ 11:46:12 #110
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_80962368
Ja hoor, de woonwagenbewoner komt weer in em naarboven
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_81176818
Zo de 282mm remklauwen van een Prelude binnen
pi_81217468
Bietelboer, even een algemeen vraagje. Ik heb hier een civic uit '87 staan. Daar zit het oliefilter onder de carb.
Onmogelijk om los te krijgen! Vooral omdat ik totaal geen ruimte heb om dat ding goed vast te pakken of er een filterklem op te zetten.
Heb je tips?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  zondag 9 mei 2010 @ 17:01:27 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81217601
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:57 schreef mighty_myte het volgende:
Bietelboer, even een algemeen vraagje. Ik heb hier een civic uit '87 staan. Daar zit het oliefilter onder de carb.
Onmogelijk om los te krijgen! Vooral omdat ik totaal geen ruimte heb om dat ding goed vast te pakken of er een filterklem op te zetten.
Heb je tips?
uhuh..

bak en doeken eronder, schroevendraaier erin meppen en losdraaien..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81218097
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

uhuh..

bak en doeken eronder, schroevendraaier erin meppen en losdraaien..
Heb ik geprobeerd, maar een schroevendraaier heeft, net als de oliefilterklem, niet genoeg ruimte om rond te draaien.
Het filter zit tussen de wielophanging, inlaatspruitstuk, dynamo en nog wat dingen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_81222158
Ik zelf gebruik dit type sleutel;


Anders eens je dynamo los maken, dan heb je toch een stuk meer ruimte?
pi_81234833
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:10 schreef bietelboer het volgende:
Ik zelf gebruik dit type sleutel;
[ afbeelding ]

Anders eens je dynamo los maken, dan heb je toch een stuk meer ruimte?
Bedankt voor de tip. Ik heb diezelfde sleutel trouwens. Als ik de dynamo weghaalde kon het misschien, maar ik heb het opgegeven.
't Is niet mijn auto. Hij heeft nu wel verse olie en moet binnenkort APK, dus dan moeten ze het daar maar doen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_81835364
De circuit krijgt momenteel een fris onderstel, alle ophanging/draagarm rubbers worden vervangen voor PU rubbers

pi_81852135
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:05 schreef bietelboer het volgende:
De circuit krijgt momenteel een fris onderstel, alle ophanging/draagarm rubbers worden vervangen voor PU rubbers

[ afbeelding ]
Dat wil ik ook graag doen bij mijn BMW. Wat kost zo'n set?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_81855014
Masterkit is 200 euro maar daar zitten geen trailerarm rubbers in, daar moest ik nog eens 50 euro voor betalen.

Ik mis nog wel een paar kleine rubbers... Bel Fullcartuning ofzo eens, die kunnen je dat wel vertellen
pi_85657883
Zo even een update:

3 dagen na een paar heats op Zandvoort heeft de versnellingsbak het begeven... :(

Aangezien het budget het niet toe laat blijft de Circuit bak voorlopig stil staan en ga ik weer even met de coupe klussen :)
pi_87480770
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:30 schreef bietelboer het volgende:
Zo de 282mm remklauwen van een Prelude binnen :7
Remmen liggen ondertussen alweer 3 weken bij een draai en frees bedrijf welke ze aan moet passen zodat ze passen op de VTI fusee's, niet dat het haast heeft aangezien ik de afgelopen 2 weken 2 keer in het ziekenhuis gelegen heb...

Verder is de coupe bijna klaar op de remmen en electra na.
pi_87490244
nice man, en beterschap, pics? ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87495725
Van mij in het ziekenhuis? :D
pi_87503162
Ja, daar was ik ook echt benieuwd na.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87503258
Je weet het maar nooit :')
  donderdag 14 oktober 2010 @ 09:11:16 #126
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_87523482
Er komt schot in de zaak. Welke auto gebruik je nu eigenlijk als daily? Die zwarte nog steeds? We moeten binnenkort weer eens meeten, is al lang geleden :W.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_87528008
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef bietelboer het volgende:
Je weet het maar nooit :')
Ja echt wel.. post dan :{w
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_87530364
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:11 schreef fathank het volgende:
Er komt schot in de zaak. Welke auto gebruik je nu eigenlijk als daily? Die zwarte nog steeds? We moeten binnenkort weer eens meeten, is al lang geleden :W.
Ik rij nog steeds dagelijks met die zwarte idd :)

Meeten ja!, dat gezwaai daar bij jou huis is ook zo minimaal he :P
Binnenkort eens een housewarming bij mij doen dan maar? :D
pi_87541733
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:14 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Ik rij nog steeds dagelijks met die zwarte idd :)

Meeten ja!, dat gezwaai daar bij jou huis is ook zo minimaal he :P
Binnenkort eens een housewarming bij mij doen dan maar? :D
Pas op je woorden :') Dalijk komt heel PTA _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:15:38 #130
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_87770369
Maak die auto eens af o|O .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 20 oktober 2010 @ 21:18:04 #131
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_87770497
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:11 schreef fathank het volgende:
We moeten binnenkort weer eens meeten, is al lang geleden :W.
O+.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_89121079
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2010 21:15 schreef fathank het volgende:
Maak die auto eens af o|O .
  donderdag 25 november 2010 @ 22:18:35 #133
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_89156632
Leuke plek voor een 'n housewarming ^O^
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:32:47 #134
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89354547
kappen met die 5th gens..

die B18 in de Ed7. :D

Ben zelf Ed7 gek, heb er ook 1 opgeknapt. staat ook op Fok! ;)
D16z2 motortje was de bom..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_99985469
Wow holy topic kick batman!

Het heeft even stil gelegen maar de afgelopen paar dagen is er weer werk verzet!

De Coupe is vandaag voor het eerst gestart!
  dinsdag 26 juli 2011 @ 23:54:45 #136
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_99985526
netjes hoor! ziet er erg strak uit
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_99985876
Ben ook heel erg blij dat hij het doet, het was niet geheel in één keer :')
pi_99992059
Leuk gedaan voor een hobbyist. Snap alleen niet dat je zoveel tijd, geld en moeite in die ouwe grafbakken stopt.
pi_99992989
Dat heet hobby...
pi_99994313
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 09:12 schreef bietelboer het volgende:
Dat heet hobby...
Ja snap ik, maar voor al dat geld had je ook iets nieuwers/beters/mooiers kunnen kopen. Die auto's leveren nooit meer op, wat jij er allemaal in gestopt hebt.
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:27:40 #141
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_99994616
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:15 schreef ilovelamp het volgende:

[..]

Ja snap ik, maar voor al dat geld had je ook iets nieuwers/beters/mooiers kunnen kopen. Die auto's leveren nooit meer op, wat jij er allemaal in gestopt hebt.
Hobbies zijn niet winstgevend. Anders is het geen hobby meer.
Calm down, please!
pi_99994665
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 07:38 schreef ilovelamp het volgende:
Leuk gedaan voor een hobbyist. Snap alleen niet dat je zoveel tijd, geld en moeite in die ouwe grafbakken stopt.
:') Leuk he de hele dag achter de pc hangen?

Sommigen spenderen hun tijd en moeite om ervaring op te doen en om iets aparts te creëren..
Mijn topic is niet veel anders dan deze, en de een heeft meer geld in zijn wagen gestopt dan de andere... /care. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_99995218
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:29 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

:') Leuk he de hele dag achter de pc hangen?

Sommigen spenderen hun tijd en moeite om ervaring op te doen en om iets aparts te creëren..
Mijn topic is niet veel anders dan deze, en de een heeft meer geld in zijn wagen gestopt dan de andere... /care. ;)
Nooit gehoord van een telefoon met internet? :') Hoe dan ook, ik vind dat het geld beter gespendeerd had kunnen worden.
pi_99995439
Ik heb als moslim zijnde een plicht om geld/vlees te geven aan arme mensen, dus dat wordt al vervuld minimaal 1x met Ramadan de rest als ik een zwerver zie koop ik hem wel een frietje etcc.

Al het overige prop ik gewoon in mijn BMW :+ Je houdt er van of niet, de ene nerd is trots op zijn PC met zijn nieuwe processor en de andere met zijn nieuwe ram of waterkoeling..

Zo ken ik een collega die over de 5000euro aan vis spullen heeft, hengels, netten aas etc.. :') 5k!!! En dan zittie daar de hele dag wachten op een visje blub blub 8)7
't is een hobby, zoek er ook een zou ik zeggen :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_99995618
Precies, ieder zijn ding :)
pi_99996291
Ma ff terug te komen op jou meisje bietelboer: Cijfers? Specs? ik weet wel wat ik er overheen heb gelezen, maar sinds je laatste update en die van nu zit een behoorlijk tijd verschil, wat heb je allemaal gedaan? En heb je foto's van tussentijds dat je er aan hebt gewerkt? :)

x
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_99996889
Eigenlijk is er niks gebeurd behalve wat kleine dingen, p/s pomp gefixt vloeistoffen geregeld, uitlaat afgemaakt. dat soort dingen.

En nu ligt het alweer stil omdat ik eerst weer spullen moet bestellen. en er zit een foutcode in.....

De motor wou eerst niet starten, bleek een combi van bougies en kabels te zijn. gelukkig staan er nog meer van die race bakken in de loods :D
pi_99997121
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juli 2011 11:37 schreef bietelboer het volgende:
Eigenlijk is er niks gebeurd behalve wat kleine dingen, p/s pomp gefixt vloeistoffen geregeld, uitlaat afgemaakt. dat soort dingen.

En nu ligt het alweer stil omdat ik eerst weer spullen moet bestellen. en er zit een foutcode in.....

De motor wou eerst niet starten, bleek een combi van bougies en kabels te zijn. gelukkig staan er nog meer van die race bakken in de loods :D
Luie bezem, ik heb in 1 week tijd mijn motor, bak, cardan as, complete achter as, remmerij, ophanging etc.. etc.. etc.. ingelepeld + me hele uitlaat met de hand gemaakt + complete onderhoud (Olie+Filter, Brandstof filter, luchtfilter, interieur filter, 6x bougies, etc.. etc.. etc..) uitgevoerd, wtf heb jij je auto een 8-9 maanden verwaarloost..? :P ahahhahahaha

x
Wat voor foutcode.. :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:44:05 #149
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_99997136
Tijd voor nickchange bietelboer -> beunhaas
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_99997195
Haha ja ik had betere dingen te doen :P

prioriteiten stellen helaas..

Laatste foto's:



abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')