abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77869563
Ik zal ook hier mijn langzaam lopende project eens neerzetten.

In de jaren dat ik hem heb is er niet echt veel aan veranderd maar de laatste tijd ben ik weer lekker aan het klussen.

Gekocht als stock 1,5 DXI, inmiddels al lsi/esi geweest en nu een VTI in aanbouw.
Na een jaar ofzo een keer een Mini-me swap(sohc vtec kop op een non-vtec blok) gedaan maar dat liep niet goed, met als resultaat: lagerschalen dood.
Toen een schade ESI op gekocht en daar de motor uitgehaald en in de Coupé gehangen, die bleef niet lang stock en werd een beetje opgevoerd.

Donor:


Swappeuh:


Spec's:
D16z6
Skunk2 nokkenas
Edelbrock performer x intake
Grotere gasklep(60mm)
CAI
4-2-1 spruit
invidia catback
En een re-tune van de ecu uiteraard.
Met kat 144 pk


Maar uiteraard wen je daar aan en daarom ben ik opzoek gegaan naar iets snellers, mijn oog viel toen op een B18c4.


De civic is een tijdje na aanschaf van de B18c4 geschorst en dat is hij nog steeds aangezien het een slow ass build is

Goed de B18 swap, langzaam aan een boel spullen verzameld.

B18c4
B16a2 y21 bak
ITR LSD
Afgedraaid vliegwiel
Clutchmasters koppeling
B-serie: assen, steunen, radiateur etc.
VTI 262mm remmen, maar deze worden nog vervangen voor 282mm
K-sport schroefset
JDM ITR catback(lekker stil met Japans keurmerk)
Toyo R888 voor het track rijden
Toyo R1R voor dagelijks

Pic's:

B18c4

Korte VTI bak met OEM LSD

Afgedraaid vliegwiel

Clutchmasters koppeling

K-sport

Ohja en omdat de civic nogal last heeft van roest:



Swap verhaaltje:

Toen het blok uit de Coupé was gelijk maar even de boel goed schoon gemaakt.


B18c4 in de Coupé.


Aangezien mijn vader zijn garage terug wilde heb ik een klus ruimte geregeld met 3 andere Honda gekken
Transport mede mogenlijk gemaakt door mijn werk

Daar staat ze dan.

Aangezien het front een beetje ontzet was moest deze er ook maar aan geloven.

En zo staat ze er momenteel bij.


Omdat ik ook vervoer moest hebben, heb ik ook nog een Daily civic ED7.
Deze heb ik samen met een vriendin opgeknapt en is verder helemaal stock.

Gekocht met toen net nieuwe dorpels en wielkast randen:

Strippen.


Verrassing van de vorige eigenaar

Baas to the resque


Schuren, schuren en nog eens schuren



Resultaat:




Thats all for now
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 00:13:26 #2
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77869800
Serieus werk, netjes !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:15:53 #3
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77869870
Eindelijk dat kerkhof van je aan het opruimen . Heb je natuurlijk tijd zat voor nu .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:16:17 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_77869884
netjes gedaan
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_77870025
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:15 schreef fathank het volgende:
Eindelijk dat kerkhof van je aan het opruimen . Heb je natuurlijk tijd zat voor nu .
Hahaha werk nog steeds hoor wil geen uitkering dus heb mijn ontslag even uitgesteld

[ Bericht 0% gewijzigd door bietelboer op 11-02-2010 00:34:46 ]
pi_77870386
Eindelijk eens je Project topic man
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77871061
Duurt ff maar dan heb je ook wat
pi_77871085
hehehe, ik open geen topic meer, maar ben al een heel stuk verder met de TDI..


Ik open pas een topic wanneer mijn M50b25 blok er in heb liggen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 11 februari 2010 @ 16:18:13 #9
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_77887395
Ziet er goed uit (potentie) derhalve TVP
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_77890449
Leuk man,dit! Was ook ooit mijn eerste auto.
75 topics = FIN
pi_77893450
Oeh, ik heb vele projecten zoals deze gevolgd, dus dan kan deze natuurlijk niet ontbreken.

Honda .
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:18:54 #12
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77893600
Netjes gedaan, alles!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:23:32 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77895945
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:18 schreef oshiro het volgende:
Netjes gedaan, alles!
Dat mocht ook wel na 4 jaar
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_77923366
Haha, al dit werk is denk ik in de laatste 2 maanden gedaan
pi_77924021
Die motorcodes klinken erg interessant, maar het zegt me allemaal niks.

Kun je uitleggen wat er speciaal aan is?
Vtec, nokkenassen, kleppen, inhoud (liters), pk, koppel, etc?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77924330
Uiteraard,

De B18c4 is een 1,8L 16 klepper DOHC met VTEC en IAB.

Wiki zegt:
quote:
B18C4
[VTEC] vtec
Found in:
1996-2000 UK Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
1996-2000 UK Civic 1.8i VTi-S (Limited Edition) 5-door Hatch (MB6)
1996-2000 UK Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998-1999 EU Civic Aerodeck 1.8i VTi 5-door Wagon (MC2)
1998-1999 EU Civic 1.8i VTi 5-door Hatch (MB6)
Displacement: 1,797 cc (109.7 cu in)
VTEC engagement@4,400 rpm
IAB open@5,750 rpm
Compression: 10.0:1
Power: 169 hp (124 kW) @ 8000 rpm & 128 ft·lbf (174 N·m) @ 7500 rpm
Limit: 8,100 rpm
Transmission: S9B w/Torsen LSD.
0/100 km/h : 7.9 seconds (8.5 Aerodeck)
Ik heb geen S9B bak maar een Y21, deze komt van een 1,6 VTI en is voorzien van een OEM honda LSD
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:34:56 #17
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_77924417
Heb je eigenlijk die turbo nog thuis liggen en zo ja gaat die er nog een keer op?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_77924477
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:34 schreef fathank het volgende:
Heb je eigenlijk die turbo nog thuis liggen en zo ja gaat die er nog een keer op?
Nope, verkocht aan iemand met een 1,4 civic. Die deed er ongeveer 180pk mee draaien

Als de boel klaar is, dan ga ik me eens beter verdiepen in die SC kits
pi_77931020
tof project, zeker die ED7 ziet er errg strak uit!
pi_77965040
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:32 schreef bietelboer het volgende:
Uiteraard,

De B18c4 is een 1,8L 16 klepper DOHC met VTEC en IAB.

Wiki zegt:
[..]

Ik heb geen S9B bak maar een Y21, deze komt van een 1,6 VTI en is voorzien van een OEM honda LSD
169 pk uit een 1.8 is best veel!

Mijn 2 liter 6cil 24v vanos van bmw doet er 150.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77965774
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 20:59 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

169 pk uit een 1.8 is best veel!

Mijn 2 liter 6cil 24v vanos van bmw doet er 150.
Maar een stuk meer koppel
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77973967
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 21:22 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Maar een stuk meer koppel
Hmm, inderdaad

110 kW (150 hp) @ 600
190 Nm @ 4700
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77976000
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77981952
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0


Ontopic: leuk projectje!
pi_77982136
netjes gedaan erg mooi!
pi_77982501
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]



Ontopic: leuk projectje!
220nm
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77982551
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

220nm
Maar dat houd op bij 3500rpm en dan begint de mijne pas
pi_77982719
quote:
Op zondag 14 februari 2010 00:41 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Hmm, inderdaad

110 kW (150 hp) @ 600
190 Nm @ 4700
Daar moet toch veeel meer uit te halen zijn zeg

Vind het bar weinig, ook al heb je een leuk koppel

Ik heb dan een b18c4, maar in de Integra type R ligt een B18c6 en die doet alweer meer :

U.K. and Euro-spec. cars use the B18C6 version of the 1797cc engine:

Compression ratio = 11.1:1
Max power = 190PS @ 7900rpm
Max torque = 178Nm @ 7300rpm
Unleaded petrol 95 octane or higher
pi_77982778
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Wacht maar tot deze geboost is..

Blok is een leuk blok om te boosten zonder dat je hem intern moet bouwen
pi_77983128
quote:
Op zondag 14 februari 2010 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

220nm
Een diesel met een benzine vergelijken .

O, als we toch zulke nutteloze opmerkingen maken: zelfs dan heeft mijn benzine 222nm.

Ontopic: wanneer komt die sc er dan op?!
pi_77983354
Oef, dat duurt nog wel even hoor. Eerst moet het ding rijden, RDW gekeurd zijn en overgespoten worden.
pi_77983725
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:23 schreef bietelboer het volgende:
Oef, dat duurt nog wel even hoor. Eerst moet het ding rijden, RDW gekeurd zijn en overgespoten worden.
Heb je hier en daar wat verzameld? Of is het meer iets dat je nog ooit wilt doen zegmaar?
pi_77984848
quote:
Op zondag 14 februari 2010 14:17 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Een diesel met een benzine vergelijken .

O, als we toch zulke nutteloze opmerkingen maken: zelfs dan heeft mijn benzine 222nm.

Ontopic: wanneer komt die sc er dan op?!
koppel = koppel.. al ben ik na de 120km/pu niet zo veel meer omdat ie nu maar 95Pk ofzo uitperst..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77984955
Ik heb nog niks, wil eerst de b18 aanpakken, leuk uitlaat spruitje(rest heb ik al), C6 nokkenassen, air intake. eerst eens richting de 185/190 pk.
pi_77990613
Wat is is IAB?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77990767
Intake Air Bypass (IAB) valve

Die verkort de lengte van de intake runners voor meer koppel onder of boven in.
pi_77992517
Dat heeft zelfs een 316 standaard.. is toch zo'n vlinderklep achtig iets in de spruitstuk..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_77992610
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat heeft zelfs een 316 standaard.. is toch zo'n vlinderklep achtig iets in de spruitstuk..?
En NOG zijn die dingen niet vooruit te branden

Maar idd butterfly valve wordt het ook wel genoemd
  zondag 14 februari 2010 @ 19:31:47 #39
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77992833
Leuk project, tvp!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 14 februari 2010 @ 20:52:07 #40
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_77996427


Hier was ik bij . Leuk man, dit ga ik volgen.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_77997663
Heb jij die nog gezien ja?
  zondag 14 februari 2010 @ 21:24:37 #42
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_77998056
Ik was er toen bij.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_77999025
Ik word oud, ik vergeet alles
pi_78009104
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:25 schreef bietelboer het volgende:

[..]

En NOG zijn die dingen niet vooruit te branden

Maar idd butterfly valve wordt het ook wel genoemd
heb ik iig ook gehad bij mijn 318..

en kom op man, 102pktjes op 1200kg is geen raket nee
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_78010046
tvp, natuurlijk
Calm down, please!
pi_78010068
quote:
Op zondag 14 februari 2010 05:06 schreef Turquaz52 het volgende:
ik heb meer dan jullie beide.. en dat uit een 4 cilinder en kleiner dan een 2.0
Testbank uitdraai, svp
Calm down, please!
  maandag 15 februari 2010 @ 09:20:01 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_78010244
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.

Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_78010708
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.

Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Maak je toch even een centraal Honda topic ^^ Wel met een uber-mooie en functionele OP, ofcoz

Wat voor 'n Civic?
Calm down, please!
  maandag 15 februari 2010 @ 09:58:34 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_78010921
Centraal Honda topic aanmaken ga ik maar niet aan beginnen.
Ik maak wel ff een "gewoon" topicje aan.

Maar het gaat dus om zo'n ding; maar dan dus 1.4 automaat versie ofzo.


Hier Hoogte verstelbare stoel voor 2000 Civic, welke passen? verder svp.

En nu weer terug naar dit slowmotion project.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_78024101
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
Dat ding op die trailer is wel goed vast gesjord zo te zien.

Is er eigenlijk ook een centraal Honda topic hiero?
Kan ik nl. zo 123 niet vinden met de "zoekfunctie"
Of kan ik hier een vraagje neerzetten over hoogte verstelbare stoelen voor mijn oma haar Civic?
Welke van de drie bedoel je?

Ze stonden alle 3 wel goed vast hoor, dagelijks met een grote aanhanger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')