abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:49:37 #1
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_77862582
Ik zit op dit moment het programma Zooo Rechts te kijken op de AVRO.
en het viel me op dat een rechtse stemmer(PVV) een vrachtwagenchauffeur is met 8 kinderen
Terwijl als je even na denkt een vrachtwagenchauffeur verdient niet veel en Wilders is voor vlaktax, wat betekend dat iedereen het zelfde percentage belasting betaald. wat ongunstig is voor mensen met een lager loon. voor mij oogt het nu dat het grootste deel van de PVV stemmers mensen met een loon dat onder het gemiddeld is (niet gebaseerd op cijfers, ik weet niet of die er zijn?). Ik vraag me dan af, zijn ze zo geïnterigeerd en zo stand vast dat ze meer geld willen betalen iets te veranderen. Of dat ze het gewoon zichzelf niet verdiepen in waar de PVV voor staat en al verkocht zijn als ook maar iemand roept "Moslims het land uit". (die zullen waarschijnlijk hier niet op dit forum zitten).

Wat ik wil weten:
1. Wat stemt U? (of op wie denkt u te gaan stemmen)
Evt. argumenten
2. Wat denkt U over het boven genoemde?
Evt. arguumenten

(Flames worden genegeerd, toch bedankt voor de moeite.)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

1. ik ben zelf steeds meer rechts aan het worden (maar niet PVV rechts), maar stem op het moment links omdat het mij beter uit komt aangezien ik student ben. Waarschijnlijk D66.

2. Ik denk persoonlijk het laaste, maar dat is mijn gevoel daar over. Ik weet niet of dit ook feitelijk is.
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_77867010
TS, de PVV stemmer heeft in 9 van de 10 gevallen geen idee waar Wilders voor staat. Ze weten alleen dat hij anti moslim is en daarom stemmen ze op hem. Ze denken zelf niet verder na.

Overigens ben ik van mening dat je niet in je eigen straatje moet stemmen, maar moet stemmen voor wat het beste is voor een land.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:27:44 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77867948
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:10 schreef scanman1 het volgende:
TS, de PVV stemmer heeft in 9 van de 10 gevallen geen idee waar Wilders voor staat. Ze weten alleen dat hij anti moslim is en daarom stemmen ze op hem. Ze denken zelf niet verder na.

Overigens ben ik van mening dat je niet in je eigen straatje moet stemmen, maar moet stemmen voor wat het beste is voor een land.
Onzin, ik doe MBO en ik ben op veel punten rechts. En ik ken zowat elk verkiezingsprogramma uit mijn duim.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_77868627
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En ik ken zowat elk verkiezingsprogramma uit mijn duim.
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 23:44:59 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77868695
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:49 schreef Sayex het volgende:
Wilders is voor vlaktax, wat betekend dat iedereen het zelfde percentage belasting betaald. wat ongunstig is voor mensen met een lager loon.
Waarom precies is vlaktax ongunstiger voor mensen met een lager loon?
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 23:45:34 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77868719
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:43 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Zuigt bedoelt hij denk ik.
Carpe Libertatem
pi_77868722
uit z'n duim zuigen?
pi_77868782
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:44 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat is nogal vanzelf sprekend natuurlijk. Lage lonen, laten we zeggen schaal 1 lonen betalen dus alleen het percentage uit schaal 1. Bij een vlaktax zal het percentage nooit lager (en zeker hoger) liggen dan het percentage van schaal 1.
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:49:10 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77868848
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 23:51:54 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77868973
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat is nogal vanzelf sprekend natuurlijk. Lage lonen, laten we zeggen schaal 1 lonen betalen dus alleen het percentage uit schaal 1. Bij een vlaktax zal het percentage nooit lager (en zeker hoger) liggen dan het percentage van schaal 1.
Als het goed is zal het percentage lager liggen aangezien praktisch alle subsidies ook afgeschaft zullen moeten worden anders kan je net zo goed het huidige systeem handhaven.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 23:52:17 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77868993
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:45 schreef Roellie80 het volgende:
uit z'n duim zuigen?
Ja.
Carpe Libertatem
pi_77868999
quote:

[..]

Onzin, ik doe MBO en ik ben op veel punten rechts. En ik ken zowat elk verkiezingsprogramma uit mijn duim.
Inside every cynic, there's a disappointed idealist.
pi_77869143
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als het goed is zal het percentage lager liggen aangezien praktisch alle subsidies ook afgeschaft zullen moeten worden anders kan je net zo goed het huidige systeem handhaven.
Subsidies afschaffen is in de meeste gevallen ook nadelig voor mensen met een laag inkomen.
pi_77869207
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

De vlaktax klinkt als een prima manier om mensen te motiveren om beter/verder te studeren.
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:11:05 #15
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_77869723
quote:

Hmm valt nog mee, bij de PvdA is dat 10 op 10.
pi_77870490
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:11 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Hmm valt nog mee, bij de PvdA is dat 10 op 10.
Of CDA...

Onwetendheid over de standpunten van de politieke partijen is helaas niet alleen besteed aan Wilders-stemmers.
Inside every cynic, there's a disappointed idealist.
pi_77870589
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:42 schreef Sogetes het volgende:

[..]

Of CDA...

Onwetendheid over de standpunten van de politieke partijen is helaas niet alleen besteed aan Wilders-stemmers.
Wel de grootste groep denk ik, omdat de PVV duidelijk een one-issue partij is. Hoe hard Wilders dat zelf ook wil ontkennen. Ik schat in dat hij 95% van zijn kiezers te danken heeft aan zijn visie over de Islam.
  donderdag 11 februari 2010 @ 01:01:34 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77870745
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:49 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Wel de grootste groep denk ik, omdat de PVV duidelijk een one-issue partij is. Hoe hard Wilders dat zelf ook wil ontkennen. Ik schat in dat hij 95% van zijn kiezers te danken heeft aan zijn visie over de Islam.
Ik denk dat Wilders toch ook heel wat kiezers te danken heeft aan onze meester Bos, zonder bos stond de pvv niet op dik 30 zetels.
pi_77870809
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 01:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk dat Wilders toch ook heel wat kiezers te danken heeft aan onze meester Bos, zonder bos stond de pvv niet op dik 30 zetels.
Volgens mij staan ze dat ook al lang niet meer, maar pin me daar niet op vast.
  donderdag 11 februari 2010 @ 01:09:50 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_77870846
quote:

[..]

Uitzondering op de regel denk ik. De meeste stemmers hebben geen idee van het partijprogramma van de partij waarop ze stemmen. En dat is niet alleen het geval bij rechtse stemmers.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_77870920
Ben het met je eens TS. Ook is het zo dat een groot deel van de PVV-aanhang (dus niet iedereen!!) absoluut niet weet, of misschien zelfs zich niet realiseert dat Wilders een oud-VVD-er is. Terwijl een groot deel van de aanhang uit volksbuurten komt waar natuurlijk nauwelijks een VVD-er zit.

Ik ga overigens hoogstwaarschijnlijk VVD stemmen. Niet dat ik nou zo'n hoog inkomen heb en dat wil beschermen ofzo (ik zit onder modaal), maar omdat ik het gewoon eens ben met hun visie. Uitgaan van het individu, zo min mogelijk afhankelijk van de staat en dus een onafhankelijk burger. Een uitkering als vangnet voor mensen die stranden is prima, maar dat vangnet moet geen hangmat worden.
pi_77871444
Het woord lastenverlaging komt niet eens voor in het linkse woordenboek voor.

[ Bericht 53% gewijzigd door Picchia op 11-02-2010 03:01:52 ]
pi_77871534
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 02:36 schreef Picchia het volgende:
Jawel hoor. Wij zijn heel erg van lastenverlaging voor de mensen die niet of nauwelijk kunnen leven in deze 21e eeuw. Dus het is JUIST een woord voor links. Dus lees je nog even in zou ik zeggen!
pi_77871567
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 03:01 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Wij zijn heel erg van lastenverlaging voor de mensen die niet of nauwelijk kunnen leven in deze 21e eeuw. Dus het is JUIST een woord voor links. Dus lees je nog even in zou ik zeggen!
Ja, dat maken ze zichzelf wijs. In de praktijk worden de lasten verhoogd en wordt de minima als ze geluk hebben 'ontzien' van het boze linkse oog. Behalve als ze daadwerkelijk de deur uit gaan (met de auto of het OV). De PvdA staat voorop bij het afschaffen van de sociale voorzieningen. GL bij lastenverhogingen op elk stofdeeltje dat beweegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 11-02-2010 03:18:33 ]
pi_77871597
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 03:10 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ja, dat maken ze zichzelf wijs. In de praktijk worden de lasten verhoogd en wordt de minima als ze geluk hebben 'ontzien'. Behalve als ze daadwerkelijk de deur uit gaan (met de auto of het OV). De PvdA staat voorop bij het afschaffen van de sociale voorzieningen. GL bij lastenverhogingen op alles dat beweegt.
Er zijn maar 2 partijen die het echt opnemen voor de mensen die het heel zwaar hebben in deze maatschappij en dat zijn GL en de SP. Alles wat rondom het midden zit, zegt wel op te komen voor iedereen die het zwaar heeft, maar als puntje bij paaltje komt valt het toch wel tegen. Er leven aardig wat mensen in dit land ongewild onder de armoede grens en dat is een grof schandaal. Als de regering voldoende banen schept voor iedereen die zonder werk zit mogen ze klagen over de onderste laag van de samenleving. Aangezien dat nooit zal gebeuren, zullen ze altijd er voor moeten zorgen dat de mensen die slachtoffer dreigen te worden in deze maatschappij goed worden opgevangen. Rijke mensen genoeg, dus die moeten mee betalen voor mensen die er bijna aan onderdoor gaan.
pi_77872512
Sterker nog, ook voor de rijke mensen in dit land is het juist beter wanneer je zorgt dat de armsten minder arm worden. Op deze manier zullen op termijn de lasten minder zwaar worden.
  donderdag 11 februari 2010 @ 08:26:07 #27
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_77872568
quote:

En welke partij is dat dan volgens jou?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 11 februari 2010 @ 09:14:43 #28
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77873283
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 02:36 schreef Picchia het volgende:
Gelukkig wil bijvoorbeeld de VVD dat wel. Oh wacht, dat willen ze niet, ze jagen alleen graag de overheid aan om nóg meer data op te slaan, wat allemaal door de consument betaald dient te worden. Of ze willen nóg meer wegen, of nóg meer vechten in oorlogen, óf nog meer oorlogsspeeltjes voor mannen met kleine piemels aanschaffen. Allemaal betaald door de belastingbetaler. Om nog maar niet te spreken over de HRA, als je afschaffing daarvan ter sprake brengt krijgt de VVD een rolberoerte.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 11 februari 2010 @ 09:30:39 #29
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_77873588
Daarom moet je je eerst verdiepen in hetgene waar je voor stemt.

De hele crisis is een direct gevolg van kapitalisme en rechts zakkenvullen. Toch vinden mensen dit blijkbaar fijn en blijven rechts stemmen.

Nu gaat het om buitenlanders, hard aanpakken die handel, dit zal ook niet vlekkeloos verlopen.
Denk na bij wat je stemt en zie de eventuele gevolgen in.
  donderdag 11 februari 2010 @ 09:34:38 #30
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_77873678
quote:
TS, de PVV stemmer heeft in 9 van de 10 gevallen geen idee waar Wilders voor staat.
Dat is waar.
quote:
Ze weten alleen dat hij anti moslim is en daarom stemmen ze op hem. Ze denken zelf niet verder na.
Hij is niet anti-moslim. Hij is voor het behouden van de joods/christelijke/humanistische cultuur in Nederland en ziet in dat de groeiende islamitische cultuur daarmee op veel punten in conflict komt.
quote:
Maar dan is er ook weer verschil. Moet je op korte of op lange termijn denken. Dat speelt ook weer erg mee in het kiezen voor links of rechts.
  donderdag 11 februari 2010 @ 09:40:30 #31
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_77873797
quote:

[..]

Op dit moment betalen de mensen met de hoogste inkomens over het grootste deel van hun inkomen, 52% inkomstenbelasting.
Als je onder een bepald egrens zit betaal je iets van 33%.

De vlaktaks houdt in dat je over alles dat je verdient hetzelfde betaalt. Bijvoorbeeld dat alles 42% wordt.
De gemiddelde inkomens betalend at al, voor hun maakt het weinig uit. Wel is het overzichtelijker.

Ik vind het goed zoals het nu is.
Het enige dat onzin is, is dat je je inkomen op naam van je partner kunt zetten. Stel dat 1 persoon jaarlijks 70.000 euro verdient, en de andere werkt deeltijd en verdient 10.000. Dan hebben ze samen 80.000 en verdienen ze 40.000 per persoon en zitten ze dus heel netjes beneden schaal 4 en betalen ze dus minder belasting. Is oneerlijk voor singles.
pi_77873884
Ik zie het altijd zo: de rechtse stemmer heeft een 'protectionistische' reflex bij de invoer van arbeid (nieuwe, ongeschoolde concurrenten op de arbeidsmarkt die tegen een lager loon werken).

De linkse stemmer heeft een protectionistische reflex bij de invoer van goederen (invoerheffingen, landbouwsubsidies etc.). Ik denk dat het onvermijdelijk is dat we met onze loonkosten in Europa uiteindelijk weer de linkse richting opgaan. Of er moeten echt een paar dingen grondig veranderen in de wereld.
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:11:37 #33
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77874515
quote:

[..]

De meest betrouwbare geeft 27 zetels aan, maar ik verwacht dat het er wel meer zullen zijn, niet iedereen durft er nog vooruit te komen dat hij/zij pvv stemt. Bij de vorige verkiezingen stonden ze in de peilingen ook niet erg hoog maar uiteindelijk werden het er toch meer.

En hou eens op met het stigmatiseren van anders denkenden.
pi_77874735
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 03:18 schreef scanman1 het volgende:
Er leven aardig wat mensen in dit land ongewild onder de armoede grens en dat is een grof schandaal.
Voor iemand die zichzelf heel erg intelligent vindt, spel je het woord armoedegrens belabberd. Je kunt je overigens afvragen of die mensen ongewild onder de armoedegrens zitten. Als ze weigeren een studie af te maken, omdat ze liever met hun vriendjes stoer lopen te doen, dan moeten ze later ook niet gaan lopen klagen dat "er geen banen zijn".

In Zuid-Korea gaan 90% van de studenten naar het HBO of de universiteit. Dit betekent dat studenten in Nederland liever lui dan moe zijn, want hoe kun je anders verklaren dat de Koreanen het zo veel beter doen? Zou dat misschien komen omdat ze genetisch gezien intelligenter zijn? Dacht het niet.
quote:
Als de regering voldoende banen schept voor iedereen die zonder werk zit mogen ze klagen over de onderste laag van de samenleving. Aangezien dat nooit zal gebeuren, zullen ze altijd er voor moeten zorgen dat de mensen die slachtoffer dreigen te worden in deze maatschappij goed worden opgevangen. Rijke mensen genoeg, dus die moeten mee betalen voor mensen die er bijna aan onderdoor gaan.
Een regering kan geen banen scheppen. Als een regering banen schept, dan gaat dat automatisch ten koste van banen in de markt. Het nettoresultaat van zo'n actie is het creeren van lage productiviteit bij de overheid, ten koste van hoge productieve banen in het bedrijfsleven.

Over een jaar of 50 zullen ze daar bij de PvdA ook achter komen. Tot die tijd moeten we met dit soort sprookjes, als dat de overheid banen kan creeeren, leren leven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:23:41 #35
3542 Gia
User under construction
pi_77874813
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:49 schreef scanman1 het volgende:

Ik schat in dat hij 95% van zijn kiezers te danken heeft aan zijn visie over de Islam.
Mwa, ik denk eerder dat hij zijn stemmers te danken heeft aan de wil om op te treden tegen criminele kutallochtoontjes. Dat dit meestal moslims zijn is een bijkomstigheid.

Even over je andere opmerking: Mensen moeten stemmen wat het beste is voor het land?
Wie bepaalt wat het beste is voor het land? Links? Rechts? Jij of je vrouwtje?

Mensen stemmen op wat het beste is voor hen of voor wat zij zien als het beste voor hun buurt, wijk, stad, provincie. Mensen gaan niet stemmen ten nadele van zichzelf. Dat is ook totaal niet democratisch.

Er zijn partijen die uitmaken wat zij zien als het beste voor Nederland. Nederlanders kunnen uit die partijen kiezen waar zij zich het meest in kunnen vinden en daarop stemmen.

Maar goed, ik ben benieuwd: Wat vind jij dan het beste voor Nederland? GL? PvdA? En waarom?

Kan zijn dat ik zo een tijd niet reageer, krijg bezoek.
pi_77874936
Jouw eindscore is: 100 dit is 62% rechts
Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk. Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog steeds behoorlijk rechtse opvattingen hebben.

Dat is best hoog, Joost Eerdmans had 5 % punten meer
pi_77875054
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Jouw eindscore is: 100 dit is 62% rechts
Je komt in het midden van het politieke spectrum uit, niet links, niet rechts. Je hebt niet zozeer een derde of andere opvatting, maar je houdt niet van extremen, je bent redelijk. Waarschijnlijk ben je ook minder inhoudelijk bevlogen, maar vooral pragmatisch gericht. Maar bijvoorbeeld economisch liberaal is nog best wat anders dan cultureel behoudend of conservatief rechts. Je kunt op bepaalde punten dus nog steeds behoorlijk rechtse opvattingen hebben.

Dat is best hoog, Joost Eerdmans had 5 % punten meer
Je zit in het verkeerde topic.

Hoe rechts ben jij? Doen de test!
pi_77875258
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:32 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Je zit in het verkeerde topic.

Hoe rechts ben jij? Doen de test!
Dank
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:28:09 #39
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_77881001
quote:

[..]

Er zijn maar 2 partijen die het echt opnemen voor de mensen die het heel zwaar hebben in deze maatschappij en dat zijn GL en de SP. Alles wat rondom het midden zit, zegt wel op te komen voor iedereen die het zwaar heeft, maar als puntje bij paaltje komt valt het toch wel tegen. Er leven aardig wat mensen in dit land ongewild onder de armoede grens en dat is een grof schandaal. Als de regering voldoende banen schept voor iedereen die zonder werk zit mogen ze klagen over de onderste laag van de samenleving. Aangezien dat nooit zal gebeuren, zullen ze altijd er voor moeten zorgen dat de mensen die slachtoffer dreigen te worden in deze maatschappij goed worden opgevangen. Rijke mensen genoeg, dus die moeten mee betalen voor mensen die er bijna aan onderdoor gaan.
Alleen chronisch zieken en mensen die door hun werk arbeidsongeschikt zijn geraakt mogen meer krijgen wat mij betreft, de paupers dus heel duidelijk niet. Armoede in dit land bestaat domweg niet. Verkeerde keuzes maken en je niet aanpassen aan je inkomen wel.
pi_77883155
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:30 schreef Ixnay het volgende:
Daarom moet je je eerst verdiepen in hetgene waar je voor stemt.

De hele crisis is een direct gevolg van kapitalisme en rechts zakkenvullen. Toch vinden mensen dit blijkbaar fijn en blijven rechts stemmen.

Nu gaat het om buitenlanders, hard aanpakken die handel, dit zal ook niet vlekkeloos verlopen.
Denk na bij wat je stemt en zie de eventuele gevolgen in.
De kredietcrisis is nu juist het gevolg van het linkse denken...
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_77883204
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat gaat er bij de linksmensch niet in.
pi_77883216
quote:

Um...nee. De kredietcrisis is rechts denken in optima forma, wij de winst, de bevolking de brokken als het mis gaat.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef Scorpie het volgende:

Ja, dat heb je nu eenmaal met leugens.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2010 14:25:32 ]
pi_77883865
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt maar weer. Toch is het overduidelijk: lekker speculeren met onder linkse druk verstrekte onverantwoorde leningen en daarmee onverantwoorde risico's nemen, en bij brokken de gevolgen afwentelen op de belastingbetaler. Linkser kan niet.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_77884240
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:40 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, dat blijkt maar weer. Toch is het overduidelijk: lekker speculeren met onder linkse druk verstrekte onverantwoorde leningen en daarmee onverantwoorde risico's nemen, en bij brokken de gevolgen afwentelen op de belastingbetaler. Linkser kan niet.
En wie speculeerde er? Niet de 'linksmensch' in ieder geval.

Rechtse kiezers hebben toch altijd hun mond vol over individuele verantwoordelijkheid? Wel, pas dat principe dan ook maar toe op de banken en de hypotheekverstrekkers. Anders ben je namelijk niet echt geloofwaardig.
pi_77907447
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 10:23 schreef Gia het volgende:
Mwa, ik denk eerder dat hij zijn stemmers te danken heeft aan de wil om op te treden tegen criminele kutallochtoontjes. Dat dit meestal "moslims" zijn is een bijkomstigheid.
Dat dus, maar op de een of andere manier moet het per sé op een niet-gefundeerde a priori haat tegen een clubje met een bepaalde huidskleur/religie/ethnisch afkomst gestoken worden. Dat terwijl de statistieken een duidelijk afgebakend leeftijdsgebied laten zien.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:40 schreef Sachertorte het volgende:
Hier moet ik onze linkse vrienden wel even bijvallen. De kredietcrisis is een rechtsstreeks gevolg van het capitalism-to-da-maxx-"denken" en bonusgraaien waar de Neocons en SGPVVD-isten zulke harde plassers van krijgen.
pi_77909115
quote:

[..]

Bij een echte vlaktaks is er ook geen belastingvrije voet. Die zorgt er nu voor dat mensen met een laag inkomen relatief (een beetje ivm aftrekposten) minder belasting betalen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_77913289
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef Klummie het volgende:

[..]

Alleen chronisch zieken en mensen die door hun werk arbeidsongeschikt zijn geraakt mogen meer krijgen wat mij betreft, de paupers dus heel duidelijk niet. Armoede in dit land bestaat domweg niet. Verkeerde keuzes maken en je niet aanpassen aan je inkomen wel.
Armoede bestaat niet? Dan kom jij zeker niet veel buiten. Er zijn in Nederland legio gezinnen die domweg niet genoeg inkomen hebben om hun uitgaven te kunnen betalen.

Goed, een aantal zullen dit probleem zelf veroorzaakt hebben. Maar een bijstandsmoeder met 2 kinderen echt niet. De eerste reactie van veel rechtse mensen zal zijn "ja maar, die krijgen subsidies". Dat valt in de praktijk helaas ernstig tegen. De ambtenaren bij de diverse instanties informeren de mensen domweg niet over het bestaan van de verschillende regelingen.

Dat gezegd, is het verhogen van de uitkeringen natuurlijk geen oplossing. Een betere oplossing zou zijn dat de bestaande regelingen bekender worden gemaakt, zodat meer mensen hier gebruik van kunnen maken. Eventueel met het strenger maken van de toelatingseisen. Ook dienen de regelingen versoberd te worden.

Ik kan geen harde cijfers geven, maar weet uit ervaring dat een bijstandsmoeder met 2 kinderen die de regels goed kent en toe kan passen, in staat is om meer inkomen te hebben dan de gemiddelde arbeider met een minimum loon. Compleet verkeerd signaal imo.

O, en ik stem SP. Sluit domweg het beste aan op mijn standpunten .
pi_77913727
quote:

[..]

En de SP weigert te regeren, dus daarop stemmen is vrij zinloos.
Ja, ik generaliseer.
pi_77913926
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:38 schreef Northside het volgende:

[..]

En de SP weigert te regeren, dus daarop stemmen is vrij zinloos.
Nee, de SP is door het CDA genaaid.
pi_77914056
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:23 schreef RvLaak het volgende:
Armoede bestaat niet? Dan kom jij zeker niet veel buiten. Er zijn in Nederland legio gezinnen die domweg niet genoeg inkomen hebben om hun uitgaven te kunnen betalen.
quote:
Ik kan geen harde cijfers geven, maar weet uit ervaring dat een bijstandsmoeder met 2 kinderen die de regels goed kent en toe kan passen, in staat is om meer inkomen te hebben dan de gemiddelde arbeider met een minimum loon. Compleet verkeerd signaal imo.
Eh? Wil je hiermee zeggen dat het de eigen schuld is van die gezinnen die domweg niet genoeg inkomen hebben?

En volgens mij heeft iedereen in Nederland nog altijd een dak boven zijn hoofd en brood op tafel. Als je echte armoede wil zien moet je eens in India ofzo gaan kijken.
Ja, ik generaliseer.
pi_77914173
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:44 schreef RvLaak het volgende:
Nee, de SP is door het CDA genaaid.
Oh ja, het zou eens de schuld zijn van maorijnissen he. Als hij echt in de regering had gewild had hij met zijn aantal zetels een goede kans gehad. Hij had zijn huid in ieder geval duurder kunnen verkopen. Maar schreeuwen vanuit de oppositie is makkelijker he...
Ja, ik generaliseer.
pi_77914183
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:48 schreef Northside het volgende:

[..]

[..]

Eh? Wil je hiermee zeggen dat het de eigen schuld is van die gezinnen die domweg niet genoeg inkomen hebben?
Nee, gedeeltelijk de schuld van de onbekendheid met de aanwezige subsidies. Dat ligt, volgens mij, grotendeels aan het totale gebrek aan voorlichting van de relevante instanties.
quote:
En volgens mij heeft iedereen in Nederland nog altijd een dak boven zijn hoofd en brood op tafel. Als je echte armoede wil zien moet je eens in India ofzo gaan kijken.
Dat het ergens anders erger is, betekent niet dat het hier goed is. Of dat hier het probleem helemaal niet bestaat.
pi_77914229
quote:

[..]

net zoals de oorlog in Afghanistan, "Obama's war" is.
pi_77914245
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:51 schreef Northside het volgende:

[..]

Oh ja, het zou eens de schuld zijn van maorijnissen he. Als hij echt in de regering had gewild had hij dat met zijn aantal zetels een goede kans gehad. Hij had zijn huid in ieder geval duurder kunnen verkopen. Maar schreeuwen vanuit de oppositie is makkelijker he...
Zoek jij maar eens op wat er allemaal is gebeurt & kom dan nog maar eens terug.

En natuurlijk maakt Marijnissen (is de correcte spelling btw, ben jij nu niet aan het demoniseren?) fouten. Net als de SP niet enkel goede standpunten heeft en de PVV niet louter slechte.
pi_77914321
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:51 schreef RvLaak het volgende:
Nee, gedeeltelijk de schuld van de onbekendheid met de aanwezige subsidies. Dat ligt, volgens mij, grotendeels aan het totale gebrek aan voorlichting van de relevante instanties.

Dat het ergens anders erger is, betekent niet dat het hier goed is. Of dat hier het probleem helemaal niet bestaat.
Ah, er moeten grote borden worden opgehangen met "haal hier uw geld!". Je kan natuurlijk niet van de mensen eisen dat ze eigen inzet tonen en zelf wat zaken uitzoeken, stel je voor.

Dat er in de wereld echte armoede is zet de Nederlandse "armoede" weer in perspectief. Sommige mensen hebben hier "minder luxe", dat is nog altijd heel wat anders dan echte armoede.
Ja, ik generaliseer.
pi_77914518
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:53 schreef RvLaak het volgende:
Zoek jij maar eens op wat er allemaal is gebeurt & kom dan nog maar eens terug.

En natuurlijk maakt Marijnissen (is de correcte spelling btw, ben jij nu niet aan het demoniseren?) fouten. Net als de SP niet enkel goede standpunten heeft en de PVV niet louter slechte.
De SP-versie van het verhaal zal er ongetwijfeld een van list en bedrog en rechtse complotten zijn. Resultaat blijft voor mij hetzelfde, SP zit niet in de regering terwijl ze daar wel hadden kunnen zitten.

En marijnissen zal best een toffe peer zijn hoor, en zijn dochter is goed doable (toch even die FOk-twist aan deze post geven ), maar ik ben het gewoon niet eens met de kern van zijn verhaal.
Ja, ik generaliseer.
pi_77916390
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:55 schreef Northside het volgende:

[..]

Ah, er moeten grote borden worden opgehangen met "haal hier uw geld!". Je kan natuurlijk niet van de mensen eisen dat ze eigen inzet tonen en zelf wat zaken uitzoeken, stel je voor.
Waar zeg ik dat? Daarbij heb ik ook al aangegeven voor versobering van de regelingen te zijn. Jij leest enkel wat je wil lezen. Probeer eens te lezen wat ik schrijf.
quote:
Dat er in de wereld echte armoede is zet de Nederlandse "armoede" weer in perspectief. Sommige mensen hebben hier "minder luxe", dat is nog altijd heel wat anders dan echte armoede.
Vind jij het armoede als een gezien moet kiezen tussen licht en eten? Ik wel namelijk.
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:01 schreef Northside het volgende:

[..]

De SP-versie van het verhaal zal er ongetwijfeld een van list en bedrog en rechtse complotten zijn. Resultaat blijft voor mij hetzelfde, SP zit niet in de regering terwijl ze daar wel hadden kunnen zitten.
De SP versie van het verhaal is heel simpel. Het CDA wilde niet eens onderhandelen en liet Marijnissen telkens opdraven om zijn verhaaltje te doen, zonder er naar te luisteren. Geen complot van rechts. Enkel onwil van Balkenende en/of het CDA.
quote:
En marijnissen zal best een toffe peer zijn hoor, en zijn dochter is goed doable (toch even die FOk-twist aan deze post geven ), maar ik ben het gewoon niet eens met de kern van zijn verhaal.
Kan zijn, maar het verdraaien van de feiten lijkt me niet de juiste insteek. Maar goed, gezien het bovenstaande ben jij daar goed in.
pi_77916799
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:04 schreef RvLaak het volgende:

Waar zeg ik dat? Daarbij heb ik ook al aangegeven voor versobering van de regelingen te zijn. Jij leest enkel wat je wil lezen. Probeer eens te lezen wat ik schrijf.

Vind jij het armoede als een gezien moet kiezen tussen licht en eten? Ik wel namelijk.

De SP versie van het verhaal is heel simpel. Het CDA wilde niet eens onderhandelen en liet Marijnissen telkens opdraven om zijn verhaaltje te doen, zonder er naar te luisteren. Geen complot van rechts. Enkel onwil van Balkenende en/of het CDA.

Kan zijn, maar het verdraaien van de feiten lijkt me niet de juiste insteek. Maar goed, gezien het bovenstaande ben jij daar goed in.
Kiezen tussen eten en licht? Dat komt, als het al voorkomt, hoogstens bij 10 gezinnen in heel NL voor?

Nou, goed, om even terug te keren naar de basis van het verhaal:

- Eh? Wil je hiermee zeggen dat het de eigen schuld is van die gezinnen die domweg niet genoeg inkomen hebben?
- Nee, gedeeltelijk de schuld van de onbekendheid met de aanwezige subsidies. Dat ligt, volgens mij, grotendeels aan het totale gebrek aan voorlichting van de relevante instanties.

Jij vindt dat het de verantwoordelijkheid is van de instanties om de burger te informeren, ik vind dat het de verantwoordelijkheid van de burger is om zelf op zoek te gaan naar de juiste informatie. Klopt dat zo'n beetje?
Ja, ik generaliseer.
pi_77990383
quote:

9 van de 10 stemmers (en dan maakt het echt niet uit wat ze stemmen) hebben geen idee wat ze stemmen.

TS stemt zelfs D66 en als er een partij is die lijkt op de partij die Sjors Orwell beschreef in 1984, dan lijken D66 en de PvdA daar ver uit het meeste op.

[ Bericht 5% gewijzigd door JohnDope op 14-02-2010 18:28:45 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_77990464
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:57 schreef thedude0 het volgende:
De vlaktax klinkt als een prima manier om mensen te motiveren om beter/verder te studeren.
Maar dat lijkt me niet iets waar de gemiddelde PVV'er in geinteresseerd is.
pi_77990636
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:21 schreef JohnDope het volgende:
9 van de 10 stemmers (en dan maakt het echt niet uit wat ze stemmen) hebben geen idee wat ze stemmen.
Ze weten wel wat te stemmen, maar ze kunnen niet inschatten wat dat voor hun persoonlijk betekent omdat politici natuurlijk alleen de voordelen van hun plannen opsommen. Zo'n vlaktax klinkt mooi als er niet bij verteld wordt dat dat ook betekent dat alle subsidies en de hypotheekrente aftrek verdwijnen. En die vrachtwagenchauffeur van de PVV met acht kinderen realiseert zich ongetwijfeld ook niet dat de PVV de kinderbijslag wil afschaffen. Het sprookje van de Rattenvanger van Hamelen heeft nog niets aan actualiteit ingeboet.
pi_77990661
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:24 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Maar dat lijkt me niet iets waar de gemiddelde PVV'er in geinteresseerd is.
Maar dat is omdat je niet weet waar je het over hebt.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_77990731
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:29 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Ze weten wel wat te stemmen, maar ze kunnen niet inschatten wat dat voor hun persoonlijk betekent omdat politici natuurlijk alleen de voordelen van hun plannen opsommen. Zo'n vlaktax klinkt mooi als er niet bij vertelt dat dat ook betekent dat alle subsidies en de hypotheekrente aftrek verdwijnen. En die vrachtwagenchauffeur van de PVV met acht kinderen realiseert zich ongetwijfeld ook niet dat de PVV de kinderbijslag wil afschaffen. Het sprookje van de Rattenvanger van Hamelen heeft nog niets aan actualiteit ingeboet.
Je doet nu net alsof dit niet opgaat voor stemmers van andere partijen.
Soms kunnen partijen zelf ook de implicaties van hun eigen programma of politiek niet overzien, ongeacht alle "mooie berekeningen".
Faal van de eeuw.
pi_77990736
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:30 schreef huhggh het volgende:
Maar dat is omdat je niet weet waar je het over hebt.
Ja ja, al die PVV'ers waar de collegebanken van de universiteiten mee vol zitten.
Heb je je wel eens afgevraagd waarom Wilders nergens geschikte kandidaten voor de PVV kan vinden?

[ Bericht 0% gewijzigd door petertje2 op 14-02-2010 18:39:13 ]
pi_77990824
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:32 schreef huhggh het volgende:
Je doet nu net alsof dit niet opgaat voor stemmers van andere partijen.
Nee, zeker niet. In het algemeen geldt het voor alle oppositiepartijen die met rigoureuze plannen komen die alle problemen oplossen met krachtdadige wondermiddelen. Zodra ze in de regering zitten is het dan weer snel over.
quote:
Soms kunnen partijen zelf ook de implicaties van hun eigen programma of politiek niet overzien, ongeacht alle "mooie berekeningen".
Zoiets heet incompetentie.
pi_77990836

[ Bericht 100% gewijzigd door petertje2 op 14-02-2010 18:37:31 ]
pi_77990936
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:32 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Ja ja, al die PVV'ers waar de collegebanken van de universiteiten mee vol zitten.
Heb je wel eens afgevraagd waarom Wilders nergens geschikte kandidaten voor de PVV kan vinden?
Uit angst voor (karakter)moord of andere ongewenste maatschappelijke gevolgen.
Je weet dat er niet zo lang geleden Theo van Gogh en Fortuyn om politieke redenen zijn vermoord.
En ik ken wel wat mensen uit de BaMa-hoek die zo op Wilders zouden stemmen, alleen is men begrijpelijkerwijs voorzichtig aan wie men dit verteld.
Faal van de eeuw.
pi_77990975
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:36 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. In het algemeen geldt het voor alle oppositiepartijen die met rigoureuze plannen komen die alle problemen oplossen met krachtdadige wondermiddelen. Zodra ze in de regering zitten is het dan weer snel over.
[..]

Zoiets heet incompetentie.
Kijk eens bij de PvdA en het CDA, en je hebt precies voor je waar jij het nu over hebt.
Qua beleid en achterban.
Wat je aangeeft klopt dus niet.
Faal van de eeuw.
pi_77990983
De rechtse stemmer is verstoken van gevoel, zorgzaamheid en een rechtvaardigheidsgevoel. De rechtse kiezer is de motor van onze samenleving.
pi_77991046
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:41 schreef huhggh het volgende:
Je weet dat er niet zo lang geleden Theo van Gogh en Fortuyn om politieke redenen zijn vermoord.
Uit alles blijkt dat Theo van Gogh om religieuze redenen vermoord is, niet om politieke. Wat ook gek zou zijn voor een niet-politicus.
pi_77991157
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:42 schreef Monidique het volgende:
De rechtse stemmer is verstoken van gevoel, zorgzaamheid en een rechtvaardigheidsgevoel. De rechtse kiezer is de motor van onze samenleving.
Dat kun je beter over PvdA- en GL-stemmers zeggen die altijd voor absurd lage straffen voor gewelds-criminelen zijn.
Dat en natuurlijk het reduceren van de politiemacht tot een politieke speelbal zonder enige tanden of gezag.
Ook altijd leuk als je dan slachtoffer bent van een geweldsmisdrijf en je hoort een rode of groene muts iets uitkramen dat neer komt op resocialisatie/2e kans voor iemand die misdrijven op dat vlak pleegt en niet zelden recidivist is.
Faal van de eeuw.
pi_77991230
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uit alles blijkt dat Theo van Gogh om religieuze redenen vermoord is, niet om politieke. Wat ook gek zou zijn voor een niet-politicus.
Verdiep je eens in de desbetreffende geloofsstroming, zou ik zeggen.
Faal van de eeuw.
pi_77991266
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:49 schreef huhggh het volgende:

[..]

Verdiep je eens in de desbetreffende geloofsstroming, zou ik zeggen.
In de geloofsstroming?
pi_77991289
quote:
Op zondag 14 februari 2010 18:29 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Ze weten wel wat te stemmen, maar ze kunnen niet inschatten wat dat voor hun persoonlijk betekent omdat politici natuurlijk alleen de voordelen van hun plannen opsommen. Zo'n vlaktax klinkt mooi als er niet bij verteld wordt dat dat ook betekent dat alle subsidies en de hypotheekrente aftrek verdwijnen. En die vrachtwagenchauffeur van de PVV met acht kinderen realiseert zich ongetwijfeld ook niet dat de PVV de kinderbijslag wil afschaffen. Het sprookje van de Rattenvanger van Hamelen heeft nog niets aan actualiteit ingeboet.
De PVV staat juist achter die oudmilitair/vrachtwagenchauffeur.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_77996512
Ik vind Geerts opmerkingen niet altijd zo fantastisch. hoofddoekjestax en dat soort vergezochte ideetjes

maar als ik nu zou moeten stemmen... Bij gebrek aan beter dan maar.
  zondag 14 februari 2010 @ 21:46:08 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77999243
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:54 schreef Synthesist het volgende:
Ik vind Geerts opmerkingen niet altijd zo fantastisch. hoofddoekjestax en dat soort vergezochte ideetjes

maar als ik nu zou moeten stemmen... Bij gebrek aan beter dan maar.
Dat soort dingen zijn meer metaforen, en hij wou daarmee alleen het moraal aangeven. Menen doet hij zoiets echt niet.
pi_78008201
quote:
Op zondag 14 februari 2010 21:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat soort dingen zijn meer metaforen, en hij wou daarmee alleen het moraal aangeven. Menen doet hij zoiets echt niet.
Straks ga je 'hij' ook nog met een hoofdletter schrijven
  maandag 15 februari 2010 @ 09:56:31 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78010879
quote:
Op maandag 15 februari 2010 01:19 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Straks ga je 'hij' ook nog met een hoofdletter schrijven
Breng me niet op ideeen
pi_78011061
quote:

[..]

Wat is 'het moraal' dat hij hiermee wilde aangeven precies? Dat de overheid zich heeft te bemoeien met de kledingkeuze van burgers?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_78011117
quote:

[..]

De overeenkomst tussen PVV aanhangers en geloofsfundamentalisten is wel frapant.. Daar waar het uitkomt teksten letterlijk interpreteren en anders zeggen dat het een metafoor betreft Ken je Wilders persoonlijk dat je dit soort dingen zo zeker kunt stellen ? Mij lijkt het praktischer Wilders gewoon letterlijk te nemen, ik zie ook geen reden dat niet te doen.
pi_78012348
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is 'het moraal' dat hij hiermee wilde aangeven precies? Dat de overheid zich heeft te bemoeien met de kledingkeuze van burgers?
Dat doen ze al heel lang hoor.
pi_78012675
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:17 schreef Northside het volgende:

[..]

Kiezen tussen eten en licht? Dat komt, als het al voorkomt, hoogstens bij 10 gezinnen in heel NL voor?

Nou, goed, om even terug te keren naar de basis van het verhaal:

- Eh? Wil je hiermee zeggen dat het de eigen schuld is van die gezinnen die domweg niet genoeg inkomen hebben?
- Nee, gedeeltelijk de schuld van de onbekendheid met de aanwezige subsidies. Dat ligt, volgens mij, grotendeels aan het totale gebrek aan voorlichting van de relevante instanties.

Jij vindt dat het de verantwoordelijkheid is van de instanties om de burger te informeren, ik vind dat het de verantwoordelijkheid van de burger is om zelf op zoek te gaan naar de juiste informatie. Klopt dat zo'n beetje?
, volgens mij is dat idd de essentie van, en het verschil tussen, ons beider standpunten .
pi_78016400
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:08 schreef gelly het volgende:
Daar waar het uitkomt teksten letterlijk interpreteren en anders zeggen dat het een metafoor betreft
Tsja, wie doet dat niet? Vrijwel iedereen wil liever zijn/haar mening bevestigd zien worden dan het tegenovergestelde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 15 februari 2010 @ 13:42:17 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78016685
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat overal maar belastingen over geheven worden.
  maandag 15 februari 2010 @ 13:43:34 #85
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78016724
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:08 schreef gelly het volgende:

[..]

De overeenkomst tussen PVV aanhangers en geloofsfundamentalisten is wel frapant.. Daar waar het uitkomt teksten letterlijk interpreteren en anders zeggen dat het een metafoor betreft Ken je Wilders persoonlijk dat je dit soort dingen zo zeker kunt stellen ? Mij lijkt het praktischer Wilders gewoon letterlijk te nemen, ik zie ook geen reden dat niet te doen.
Dat heeft HPdetijd naar buiten gebracht, en om het feit dat het niet doorgerekend was en het ook niet in de begroting was opgenomen.

Neem jij altijd dingen letterlijk? Dat heet..
  maandag 15 februari 2010 @ 13:52:30 #86
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_78017041
De kopvoddentax was bedoeld als een grappige opmerking, maar werd te letterlijk overgenomen. Toch wel frapant dat zowel voor als tegenstanders van Wilders dergelijke grappen serieus nemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_78017139
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:52 schreef Ryon het volgende:
De kopvoddentax was bedoeld als een grappige opmerking, maar werd te letterlijk overgenomen. Toch wel frapant dat zowel voor als tegenstanders van Wilders dergelijke grappen serieus nemen.
Toch een zeer onverstandige move van een partij die al in het beklaagdenbankje zit. Zo kom je nooit van je imago af en roept dat zelfs de vraag op of Wilders dat imago niet doelbewust in stand wil houden.
Voor mij een extra reden om er niet op te stemmen. Zulke taal uit je maar lekker in de kroeg ofzo, niet in de Tweede Kamer.
pi_78017247
quote:

[..]

Onzin. Bos vind ik juist de minst erge PvdA' er. Juist figuren als Mariette "monotoon" Hamer, voorheen Vogelaar en nu vd Laan zijn met de standpunten die zij aandragen erg slecht voor het imago van de partij.
pi_78017300
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat overal maar belastingen over geheven worden.
Je moet wel volkomen idolaat van Wilders zijn wil je hierin een briljante metafoor zien waarin belastingen in Nederland aan de kaak gesteld worden.
quote:
Wilders vouwde zijn plannen voor zijn ‘kopvoddentaks’ uiteen tijdens zijn inbreng bij de algemene beschouwingen woensdagmiddag. Volgens de PVV-voorman is het tijd voor ‘een grote schoonmaak van onze straten’. „Een beter milieu begint bij jezelf, dit is vervuiling van de publieke ruimte”, stelde hij. „Laten we eens wat gaan doen aan dit symbool van onderdrukking.”

Wilders wil de hoofddoek niet verbieden, maar wel het gebruik ervan ontmoedigen. „De vervuiler betaalt”, stelt hij voor. Moslima’s kunnen voor duizend euro per jaar een vergunning krijgen. De opbrengst daarvan wil hij in onder meer blijf-van-m’n-lijf huizen steken „We zijn die hoofddoekjes spuug en spuugzat.”
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 15 februari 2010 @ 14:01:38 #90
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78017356
Rechtse stemmers stemmen meestal voor zichzelf of voor hun specifieke bevolkingsgroep.

Linkse stemmers stemmen voor de gehele maatschappij.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_78018080
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:01 schreef Posdnous het volgende:
Rechtse stemmers stemmen meestal voor zichzelf of voor hun specifieke bevolkingsgroep.

Yeah right.

Volgens mij is dat precies omgekeerd.
pi_78019305
quote:

Generalisaties kloppen zelden.

Deze in ieder geval niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78019602
quote:

Dat is een bekende claim, die niet klopt.

Het is volgens mij voor veel linkse stemmers ook een echt raadsel waarom mensen rechts zijn. "Ze doen het voor hun eigen portomonee...". BS. Ik stem rechts, omdat ik (naief als ik ben) van mening ben dat een rechtse regering beter op de financieen past. Dat ze geld uitgeeft aan zaken waar we ook echt wat aan hebben, dan lukraak potverteren met als gevolg dat de inflatie omhoog schiet.

Helaas zijn er weinig rechtse partijen meer over.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 15 februari 2010 @ 15:09:55 #94
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78019671
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is een bekende claim, die niet klopt.

Het is volgens mij voor veel linkse stemmers ook een echt raadsel waarom mensen rechts zijn. "Ze doen het voor hun eigen portomonee...". BS. Ik stem rechts, omdat ik (naief als ik ben) van mening ben dat een rechtse regering beter op de financieen past. Dat ze geld uitgeeft aan zaken waar we ook echt wat aan hebben, dan lukraak potverteren met als gevolg dat de inflatie omhoog schiet.

Uiteraard. Net als dat rechtse stemmers de illusie hebben dat linkse stemmers totaal niet aan de begroting en uitgaven denken en gewoon lukraak willen spenderen. .
pi_78020703
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:09 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Uiteraard. Net als dat rechtse stemmers de illusie hebben dat linkse stemmers totaal niet aan de begroting en uitgaven denken en gewoon lukraak willen spenderen. .
En dat is niet zo? Ik hoor linkse partijen nooit over een sluitende begroting praten.
pi_78021182
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:41 schreef Lyrebird het volgende:

En dat is niet zo? Ik hoor linkse partijen nooit over een sluitende begroting praten.
Dan luister je mogelijkerwijs niet goed?
quote:
Voor Bos is het geen probleem wanneer het begrotingsoverschot voor 2009 verandert in een tekort.

Als mogelijke stimuleringsmaatregelen noemde hij het onderhoud van wegen, scholing en isolatie van huizen. Maar het mag volgens hem niet zo zijn dat de belastingbetaler of volgende generaties opdraaien voor een sterk oplopende staatsschuld of rente.
En zo kan ik nog wel tig voorbeelden opnoemen, jouw argument staaf jij met geen enkele onderbouwing.
pi_78021273
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan luister je mogelijkerwijs niet goed?
[..]

En zo kan ik nog wel tig voorbeelden opnoemen, jouw argument staaf jij met geen enkele onderbouwing.
Volgens mij heb jij ze niet allemaal op een rijtje. Bos heeft het hier toch echt over een tekort.
pi_78021554
quote:

Als er iemand geen idee heeft ben jij het wel amoebe brein.

Een vlaktax van 25% is helmaal geen probleem daar de meeste mensen sowieso al in het 30% tarief vallen

En geen geld om moslima's per taxi naar een talencursus te rijden bespaart TONnen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_78021697
Overigens is het goed om te weten dat Wouter Bos vindt dat "het niet zo mag zijn dat de belastingbetaler of volgende generaties opdraaien voor een sterk oplopende staatsschuld of rente". De praktijk is dat Bos en de PvdA lak hebben aan het vertellen van dit soort leugens, en het financieringstekort op hebben laten lopen tot 5.1% voor 2009. Voor 2010 staat de teller op 5.5-7%.
  maandag 15 februari 2010 @ 16:15:49 #100
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78021922
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat moet je beter opletten.
  maandag 15 februari 2010 @ 16:17:30 #101
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78021976
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:05 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Als er iemand geen idee heeft ben jij het wel amoebe brein.

Een vlaktax van 25% is helmaal geen probleem daar de meeste mensen sowieso al in het 30% tarief vallen

En geen geld om moslima's per taxi naar een talencursus te rijden bespaart TONnen
poeh poeh... tonnen. De schade die zulke 'politici' en partijen /bewegingen ons opleveren in de vorm van onkunde, tunnelvisie, uitgelachen worden door het buitenland etc. loopt in de vele miljarden over heel wat jaartjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')