abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:49:37 #1
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_77862582
Ik zit op dit moment het programma Zooo Rechts te kijken op de AVRO.
en het viel me op dat een rechtse stemmer(PVV) een vrachtwagenchauffeur is met 8 kinderen
Terwijl als je even na denkt een vrachtwagenchauffeur verdient niet veel en Wilders is voor vlaktax, wat betekend dat iedereen het zelfde percentage belasting betaald. wat ongunstig is voor mensen met een lager loon. voor mij oogt het nu dat het grootste deel van de PVV stemmers mensen met een loon dat onder het gemiddeld is (niet gebaseerd op cijfers, ik weet niet of die er zijn?). Ik vraag me dan af, zijn ze zo geïnterigeerd en zo stand vast dat ze meer geld willen betalen iets te veranderen. Of dat ze het gewoon zichzelf niet verdiepen in waar de PVV voor staat en al verkocht zijn als ook maar iemand roept "Moslims het land uit". (die zullen waarschijnlijk hier niet op dit forum zitten).

Wat ik wil weten:
1. Wat stemt U? (of op wie denkt u te gaan stemmen)
Evt. argumenten
2. Wat denkt U over het boven genoemde?
Evt. arguumenten

(Flames worden genegeerd, toch bedankt voor de moeite.)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

1. ik ben zelf steeds meer rechts aan het worden (maar niet PVV rechts), maar stem op het moment links omdat het mij beter uit komt aangezien ik student ben. Waarschijnlijk D66.

2. Ik denk persoonlijk het laaste, maar dat is mijn gevoel daar over. Ik weet niet of dit ook feitelijk is.
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_77867010
TS, de PVV stemmer heeft in 9 van de 10 gevallen geen idee waar Wilders voor staat. Ze weten alleen dat hij anti moslim is en daarom stemmen ze op hem. Ze denken zelf niet verder na.

Overigens ben ik van mening dat je niet in je eigen straatje moet stemmen, maar moet stemmen voor wat het beste is voor een land.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:27:44 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77867948
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:10 schreef scanman1 het volgende:
TS, de PVV stemmer heeft in 9 van de 10 gevallen geen idee waar Wilders voor staat. Ze weten alleen dat hij anti moslim is en daarom stemmen ze op hem. Ze denken zelf niet verder na.

Overigens ben ik van mening dat je niet in je eigen straatje moet stemmen, maar moet stemmen voor wat het beste is voor een land.
Onzin, ik doe MBO en ik ben op veel punten rechts. En ik ken zowat elk verkiezingsprogramma uit mijn duim.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_77868627
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En ik ken zowat elk verkiezingsprogramma uit mijn duim.
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 23:44:59 #5
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77868695
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:49 schreef Sayex het volgende:
Wilders is voor vlaktax, wat betekend dat iedereen het zelfde percentage belasting betaald. wat ongunstig is voor mensen met een lager loon.
Waarom precies is vlaktax ongunstiger voor mensen met een lager loon?
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 23:45:34 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77868719
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:43 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Zuigt bedoelt hij denk ik.
Carpe Libertatem
pi_77868722
uit z'n duim zuigen?
pi_77868782
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:44 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waarom precies is vlaktax ongunstiger voor mensen met een lager loon?
Dat is nogal vanzelf sprekend natuurlijk. Lage lonen, laten we zeggen schaal 1 lonen betalen dus alleen het percentage uit schaal 1. Bij een vlaktax zal het percentage nooit lager (en zeker hoger) liggen dan het percentage van schaal 1.
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:49:10 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77868848
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 23:51:54 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77868973
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat is nogal vanzelf sprekend natuurlijk. Lage lonen, laten we zeggen schaal 1 lonen betalen dus alleen het percentage uit schaal 1. Bij een vlaktax zal het percentage nooit lager (en zeker hoger) liggen dan het percentage van schaal 1.
Als het goed is zal het percentage lager liggen aangezien praktisch alle subsidies ook afgeschaft zullen moeten worden anders kan je net zo goed het huidige systeem handhaven.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2010 @ 23:52:17 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77868993
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:45 schreef Roellie80 het volgende:
uit z'n duim zuigen?
Ja.
Carpe Libertatem
pi_77868999
quote:

[..]

Onzin, ik doe MBO en ik ben op veel punten rechts. En ik ken zowat elk verkiezingsprogramma uit mijn duim.
Inside every cynic, there's a disappointed idealist.
pi_77869143
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als het goed is zal het percentage lager liggen aangezien praktisch alle subsidies ook afgeschaft zullen moeten worden anders kan je net zo goed het huidige systeem handhaven.
Subsidies afschaffen is in de meeste gevallen ook nadelig voor mensen met een laag inkomen.
pi_77869207
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:47 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

De vlaktax klinkt als een prima manier om mensen te motiveren om beter/verder te studeren.
  donderdag 11 februari 2010 @ 00:11:05 #15
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_77869723
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:10 schreef scanman1 het volgende:

Hmm valt nog mee, bij de PvdA is dat 10 op 10.
pi_77870490
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:11 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Hmm valt nog mee, bij de PvdA is dat 10 op 10.
Of CDA...

Onwetendheid over de standpunten van de politieke partijen is helaas niet alleen besteed aan Wilders-stemmers.
Inside every cynic, there's a disappointed idealist.
pi_77870589
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:42 schreef Sogetes het volgende:

[..]

Of CDA...

Onwetendheid over de standpunten van de politieke partijen is helaas niet alleen besteed aan Wilders-stemmers.
Wel de grootste groep denk ik, omdat de PVV duidelijk een one-issue partij is. Hoe hard Wilders dat zelf ook wil ontkennen. Ik schat in dat hij 95% van zijn kiezers te danken heeft aan zijn visie over de Islam.
  donderdag 11 februari 2010 @ 01:01:34 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_77870745
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:49 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Wel de grootste groep denk ik, omdat de PVV duidelijk een one-issue partij is. Hoe hard Wilders dat zelf ook wil ontkennen. Ik schat in dat hij 95% van zijn kiezers te danken heeft aan zijn visie over de Islam.
Ik denk dat Wilders toch ook heel wat kiezers te danken heeft aan onze meester Bos, zonder bos stond de pvv niet op dik 30 zetels.
pi_77870809
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 01:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk dat Wilders toch ook heel wat kiezers te danken heeft aan onze meester Bos, zonder bos stond de pvv niet op dik 30 zetels.
Volgens mij staan ze dat ook al lang niet meer, maar pin me daar niet op vast.
  donderdag 11 februari 2010 @ 01:09:50 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_77870846
quote:

[..]

Uitzondering op de regel denk ik. De meeste stemmers hebben geen idee van het partijprogramma van de partij waarop ze stemmen. En dat is niet alleen het geval bij rechtse stemmers.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_77870920
Ben het met je eens TS. Ook is het zo dat een groot deel van de PVV-aanhang (dus niet iedereen!!) absoluut niet weet, of misschien zelfs zich niet realiseert dat Wilders een oud-VVD-er is. Terwijl een groot deel van de aanhang uit volksbuurten komt waar natuurlijk nauwelijks een VVD-er zit.

Ik ga overigens hoogstwaarschijnlijk VVD stemmen. Niet dat ik nou zo'n hoog inkomen heb en dat wil beschermen ofzo (ik zit onder modaal), maar omdat ik het gewoon eens ben met hun visie. Uitgaan van het individu, zo min mogelijk afhankelijk van de staat en dus een onafhankelijk burger. Een uitkering als vangnet voor mensen die stranden is prima, maar dat vangnet moet geen hangmat worden.
pi_77871444
Het woord lastenverlaging komt niet eens voor in het linkse woordenboek voor.

[ Bericht 53% gewijzigd door Picchia op 11-02-2010 03:01:52 ]
pi_77871534
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 02:36 schreef Picchia het volgende:
Het woord lastenverlaging komt niet eens voor in het linkse woordenboek voor.
Jawel hoor. Wij zijn heel erg van lastenverlaging voor de mensen die niet of nauwelijk kunnen leven in deze 21e eeuw. Dus het is JUIST een woord voor links. Dus lees je nog even in zou ik zeggen!
pi_77871567
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 03:01 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Wij zijn heel erg van lastenverlaging voor de mensen die niet of nauwelijk kunnen leven in deze 21e eeuw. Dus het is JUIST een woord voor links. Dus lees je nog even in zou ik zeggen!
Ja, dat maken ze zichzelf wijs. In de praktijk worden de lasten verhoogd en wordt de minima als ze geluk hebben 'ontzien' van het boze linkse oog. Behalve als ze daadwerkelijk de deur uit gaan (met de auto of het OV). De PvdA staat voorop bij het afschaffen van de sociale voorzieningen. GL bij lastenverhogingen op elk stofdeeltje dat beweegt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 11-02-2010 03:18:33 ]
pi_77871597
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 03:10 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ja, dat maken ze zichzelf wijs. In de praktijk worden de lasten verhoogd en wordt de minima als ze geluk hebben 'ontzien'. Behalve als ze daadwerkelijk de deur uit gaan (met de auto of het OV). De PvdA staat voorop bij het afschaffen van de sociale voorzieningen. GL bij lastenverhogingen op alles dat beweegt.
Er zijn maar 2 partijen die het echt opnemen voor de mensen die het heel zwaar hebben in deze maatschappij en dat zijn GL en de SP. Alles wat rondom het midden zit, zegt wel op te komen voor iedereen die het zwaar heeft, maar als puntje bij paaltje komt valt het toch wel tegen. Er leven aardig wat mensen in dit land ongewild onder de armoede grens en dat is een grof schandaal. Als de regering voldoende banen schept voor iedereen die zonder werk zit mogen ze klagen over de onderste laag van de samenleving. Aangezien dat nooit zal gebeuren, zullen ze altijd er voor moeten zorgen dat de mensen die slachtoffer dreigen te worden in deze maatschappij goed worden opgevangen. Rijke mensen genoeg, dus die moeten mee betalen voor mensen die er bijna aan onderdoor gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')