abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:40:28 #1
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77819723
Is het medium Char echt of nep?

Als ik dit filmpje bekijk denk ik dat ze trucks gebruikt om ons te misleiden;

Maar als ik deze aflevering van Char kijk, denk ik dat er meer is:
http://www.rtl.nl/compone(...)a_Een_Ramp_s1_a1.xml

Ze weet hele specifieke dingen te zeggen over mensen, bijvoorbeeld iets over een kuikentje of iets dergelijks. Ook raad ze meestal de eerste letter van de naam in 1 x goed.

Nu heb ik geen zin in; Het is nog nooit wetenschappelijk bewezen, want iets bovennatuurlijks kun je ook niet wetenschappelijk aantonen.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:41:25 #2
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77819758
Zelf denk ik dat ze echt is.. want ze is bij mensen geweest die ik kende en geloof niet dat die mee gespeeld heeft want ze wist dingen die alleen hun konde weten en niemand anders kon weten

Alleen probleem is dat gedoe met die letters vind ik to much show
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:41:31 #3
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_77819765
Waarom zou je iets 'bovennatuurlijk' niet wetenschappelijk kunnen verklaren.
Do androids dream of electric sheep?
pi_77819967
Juist dat raden van namen vind ik zo vreemd. De 'geesten' geven hele boodschappen door, maar naar de naam laten ze haar altjd raden. Waarom zo vaag altijd. Meer show dan werkelijkheid volgens mij.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:47:09 #5
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77819997
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:41 schreef RitseB het volgende:
Omdat dat van bovenaf komt, en niet van hier op aarde. Geesten bijvoorbeeld.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:48:20 #6
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77820041
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:46 schreef Adfundum het volgende:
Juist dat raden van namen vind ik zo vreemd. De 'geesten' geven hele boodschappen door, maar naar de naam laten ze haar altjd raden. Waarom zo vaag altijd. Meer show dan werkelijkheid volgens mij.
Ik vind het juist heel erg knap van Char dat ze het meestal goed heeft. Sceptici zeggen dat ze het raden, maar er zijn 26 letters, en die naam heeft maar 1 begin letter.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:48:39 #7
182714 RitseB
pi_77820053
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:47 schreef Cristal het volgende:

[..]

Omdat dat van bovenaf komt, en niet van hier op aarde. Geesten bijvoorbeeld.
Iets van bovenaf is dus per definitie niet te bewijzen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:49:25 #8
182714 RitseB
pi_77820084
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef Cristal het volgende:

[..]

Ik vind het juist heel erg knap van Char dat ze het meestal goed heeft. Sceptici zeggen dat ze het raden, maar er zijn 26 letters, en die naam heeft maar 1 begin letter.
d.m.w van Cold Reading.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:49:25 #9
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_77820085
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:41 schreef RitseB het volgende:
..van het 1 komt het ander..

@crystal
denk niet dat je er teveel over moet nadenken of het echt of nep is. Gewoon aan de kant zetten ipv leugens/waarheid geloven. De overtuiging is bij vele groot: "het is nep omdat.."

vele zeggen ook: "Waanzinnig..hoe kon??"..

een bepaalde overtuiging cq. instelling wil niet altijd zeggen dat het nodig is om zo zwart wit te kiezen. Ikzelf vind het bijv. ook heel prettig om bepaalde dingen in zijn waarde te laten. Het is imo haast onnuttig te noemen om over iets te gaan discussiėren waar je zelf geen rol in hebt gespeeld. Er is ook zoiets als: de grijze zone
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:56:18 #10
259246 Cristal
Magical touch...
pi_77820377
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:49 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

..van het 1 komt het ander..

@crystal
denk niet dat je er teveel over moet nadenken of het echt of nep is. Gewoon aan de kant zetten ipv leugens/waarheid geloven. De overtuiging is bij vele groot: "het is nep omdat.."

vele zeggen ook: "Waanzinnig..hoe kon??"..

een bepaalde overtuiging cq. instelling wil niet altijd zeggen dat het nodig is om zo zwart wit te kiezen. Ikzelf vind het bijv. ook heel prettig om bepaalde dingen in zijn waarde te laten. Het is imo haast onnuttig te noemen om over iets te gaan discussiėren waar je zelf geen rol in hebt gespeeld. Er is ook zoiets als: de grijze zone
En als het nou wel echt is? Dat ze wel contact heeft met overledenen?
pi_77820542
Hartstikke echt joh
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:01:24 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77820599
ze is een hoax zelfs al geloofd ze er zelf in.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:16:21 #13
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_77821277
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:56 schreef Cristal het volgende:

[..]

En als het nou wel echt is? Dat ze wel contact heeft met overledenen?
Dan is dat jouw waarheid. Niet die van iedereen. Totdat je kunt bewijzen dat het waar is blijft het een individualistische waarheid. Weliswaar is er een complete groep die "weet" dat het waar is, maar niemand weet het denk ik echt behalve Char zelf. Voor haar is het belangrijk om zo te leven. Klaarblijkelijk moet Char en haar "baan" er ook zijn.

Als het echt is zou dat wel eens de wetenschap omver kunnen blazen. Stel voor dat ik met de doden kon praten. Nou uhm ik weet niet welk wetenschappelijk experiment kan aantonen dat ik dat kan, maar toch..als ik het zou kunnen bewijzen.. haha dan kunnen we truth wel opdoeken. Dan wordt dit een soort museum op internet.
pi_77821566
wat denk je nou zelf? Google eens op cold reading
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77822404
Leuk dat geesten niet hun naam willen zeggen maar dat ze Char laten raden hoe ze heten
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:00:24 #16
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_77823157
ik zou eerder graag willen horen waarom char geen cold reading gebruikt maar het echt geesten zijn. Wat is het verschil?
Als ik bijvoorbeeld naar de show kijk, zie ik een voorbeeld van de meest belabberde cold reading die ik ooit gezien heb.
Waarom zou ze fouten moeten proberen te verdoezelen? Waarom zou ze uberhaupt fouten moeten maken? Waarom raad ze elke naam door middel van galgje (meeste kans op M en W)? Waarom gokte ze in haar beginperiode vaker fout op namen (ging ze engelse namen in Nederland raden ), Waarom is er uberhaupt skepsis op haar dubieuze methoden, denk je zelf?

Waarom is dit een bewijs van leven na de dood? Wat laat Char Cold Reading overstijgen?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:01:42 #17
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_77823219
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:40 schreef Cristal het volgende:
Maar als ik deze aflevering van Char kijk, denk ik dat er meer is:
http://www.rtl.nl/compone(...)a_Een_Ramp_s1_a1.xml
Ja gek hč, als het een beetje mooi in elkaar is gemonteerd en alle faalmomenten geknipt zijn.

Denk na man. .
Ik ga naar huis.
pi_77848040
Zo nep als het maar zijn kan.

Ze maakt gewoon gebruik van cold-reading en een goed team dat alle achtergronden onderzoekt voordat het slachtoffer op het podium verschijnt.
  Moderator woensdag 10 februari 2010 @ 15:50:46 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_77848080
quote:
Op maandag 9 februari 2010 19:41 schreef RitseB het volgende:
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!Babe woensdag 10 februari 2010 @ 15:51:31 #20
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77848104
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:44 schreef Vandergeld het volgende:
Leuk dat geesten niet hun naam willen zeggen maar dat ze Char laten raden hoe ze heten
Goed, als ik een geest was zou ik dat wijf ook gaan lopen zieken.
  donderdag 11 februari 2010 @ 07:53:27 #21
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_77872299
Als er een medium is die ik zwaar links laat liggen dan is het Char wel.
Van haar krijg ik altijd een nare smaak in mijn mond.
Leg er eens een show van Derek naast... die boekt tenminste resultaten of het nu wel cold reading is of niet.
Maar met Char hoor je niets anders dan de hele tijd vragen stellen vragen stellen en nog meer vragen stellen. En vooral met die letters inderdaad.
Gek wordt je er van.
  donderdag 11 februari 2010 @ 08:01:47 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_77872357
Hoewel ze wat vreemd is ben ik toch geneigd om haar wel te geloven. Ze gebruikt dat letters noemen als afstemming, wat op zich niet vreemd is waarna er wel een duidelijke lijn open gaat.
Maar goed, ze heeft mij nooit een reading gegeven dus kan het dan ook niet met zekerheid zeggen.
Zoveel mensen, zoveel meningen over haar.
The truth was in here.
  Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 08:07:05 #23
9859 crew  Karina
Woman
pi_77872400
Ik geloof er absoluut niet in en ALS ik er in zou geloven, dan niet in Char, die komt zo ontzettend gemaakt over, Ghost Whisperer is nog geloofwaardiger.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_77872936
Als je wilt weten hoe de truuk in zijn werk gaat, kijk dan even de allereerste aflevering van Bullshit van Penn en Teller. (ongeveer 25 minuutjes totaal en het is de moeite waard)

[ Bericht 23% gewijzigd door Rorsach op 11-02-2010 09:17:06 ]
  donderdag 11 februari 2010 @ 10:22:54 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_77874797
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:01 schreef Bastard het volgende:
Hoewel ze wat vreemd is ben ik toch geneigd om haar wel te geloven. Ze gebruikt dat letters noemen als afstemming, wat op zich niet vreemd is waarna er wel een duidelijke lijn open gaat.
Maar goed, ze heeft mij nooit een reading gegeven dus kan het dan ook niet met zekerheid zeggen.
Zoveel mensen, zoveel meningen over haar.
dat ze in het begin letters gebruikt als afstemming vind ik wel geloofwaardig , iedereen
heeft zijn eigen manier om af te stemmen , ik zie goochelaar randi juist trucs gebruiken
om zijn verhaal geloofwaardig te maken , wat een held om steeds dat afstemmen te gebruiken
een paar keer in het filmpje , ook zo bovennatuurlijk dat hij van miljoenen mensen weet te vertellen wat ze denken en wat hun conclusie is na een reading van een medium
daar ziet hij bewijs in dat het nep is maar ik hoor hem nooit een volledige reading uitleggen ,
een zinnetje hier en daar geknipt waar hij steeds hetzelfde over zegt , voornamelijk
over de letters .
de rest is natuurlijk te specifiek of weet hij geen antwoord op .
Char vind ik nu specifieker dan in de vorige shows ,
ik geloof het wel tot het tegendeel is bewezen en idd kan je het pas echt zeker weten als je zelf een reading bij haar hebt gedaan .
Jammer dat de wereld zo gespitst is op de schil en niet op de inhoud .
een paar zinnen hier en daar ergens uit halen kan je alles van maken en verdraaien
naar wat jij denkt en mensen wilt laten geloven .

vorig jaar was ik bij een medium , die vertelde iets heel ongeloofwaardigs over een ander persoon die mij en iemand anders iets ergs had aangedaan .
Het was zo ernstig dat die persoon er niet direct mee geconfronteerd is maar die andere persoon
is naar een ander medium gegaan om te kijken of die het dan ook zou zien
en dat andere medium zei precies hetzelfde verhaal , daarop is die persoon pas geconfronteerd en heeft het toegegeven .
Het was iets waar we zelf niet zo snel achter zouden komen of uberhaubt ooit die persoon daarvan zouden verdenken , laat staan twee keer en dat hadden beide mediums ook gezegt .
Een half jaar daarna vielen puzzelstukjes van 7 jaar lang ! inene op hun plek door die informatie .
Het was een openbaring ,

Er zijn echt wel goede mediums buitenom dat er heel veel mensen zijn die
weten dat dat soort dingen bestaan omdat ze zelf dat soort dingen meemaken .
Op elk gebied zijn er oplichters en oprechte mensen , de wereld word echt niet inene
overspoeld met mensen die het leuk vinden om jarenlang cold reading te bestuderen als vak
of spontaan die jarenlange studie verkrijgen om mensen voor de gek te houden , die melden zich aan bij bijv Uri maar je weet vantevoren dat ze illusies creeeren .

Je hebt nou eenmaal oprechte mensen en nepperds .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')