abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77873246
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Waar komt israel negatief in het nieuws dan? Alleen in het Midden-Oosten en Turkije etc. Voor de rest geen media die veelvuldig laat zien wat voor vieze dingen ze doen. Verder ging het me meer om het feit dat er zo een kleine percentage Joden is op de wereld, maar dat het percentage Joden dat belangrijke posities heeft ongelooflijk groter is dan dat getal. Voor de rest zeg ik het niet in de trant van dat het iets negatiefs is.
Jij hebt zeker nooit naar Nova gekeken? Daar zijn ze erg goed in het in beeld brengen van de uitwassen van Israël. Alleen extremisten interviewen en dergelijke.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_77873770
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 00:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja, maar waarom zou de rest van de wereld daar boodschap aan hebben?
[..]
Waarom zou ik een boodschap hebben aan hoe de wereld Jodendom definieert? Dat mogen joden toch lekker zelf weten?
quote:
Dus vals spel.
Daarom kun je ook niet volhouden dat Israel democratisch is. Want in een democratie zou het land seculier worden, als de bewoners dat willen.
Klopt dat het vals spel is, vals spel van de Palestijnen. Nogmaals, een Joodse staat is niet per definitie een theocratie, maar dat wil je maar niet snappen.
quote:
[..]

Landje? Hoe klein?
En zoals ik gisteren al voorstelde: zullen we dan ook een landje maken voor steile protestantse gelovigen?
Dat is Nederland toch al? I
quote:
Edit: of een landje voor Straatnamen te heidens
Dat zeg ik
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 22:49:03 #83
137949 Disana
pi_77902847
Morgen in NOVA:

Israël blijft nederzettingen bouwen - niet alleen de Palestijnen verzetten zich hiertegen.
pi_77930829
Meer kosher in Nederland. Kan de Israelische lobby dat dan tenminste niet doen??
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_77931358
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Waar komt israel negatief in het nieuws dan? Alleen in het Midden-Oosten en Turkije etc. Voor de rest geen media die veelvuldig laat zien wat voor vieze dingen ze doen. Verder ging het me meer om het feit dat er zo een kleine percentage Joden is op de wereld, maar dat het percentage Joden dat belangrijke posities heeft ongelooflijk groter is dan dat getal. Voor de rest zeg ik het niet in de trant van dat het iets negatiefs is.
Niet alleen in het nieuws hoor. over heel internet verspreid. Ik zeg dus niet dat dit niet mag, ik zeg dat dat is wat ik zie. En dat ik ook hier zie dat dezelfde posts over moslims afgedaan worden als generalisatie en xenofoob zijn. Dat kun je pas zien wanneer je over de fantasie beschikt om voor Jood moslim neer te zetten en voor moslim jood of westerling of voor mij bijvoorbeeld Twentenaren
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:49 schreef Disana het volgende:
Morgen in NOVA:

Israël blijft nederzettingen bouwen - niet alleen de Palestijnen verzetten zich hiertegen.
Wanneer dit niet rechtmatig is mag dit van mij ook aangepakt worden. De muur begrijp ik heel goed, maar dan wel op eigen grond.

Wanneer ik het gevoel krijg mijn kinderen te moeten beschermen door een schutting om mijn erf te zetten omdat we regelmatig bedreigd zijn, en dit dus de zon wegneemt van de buurman? Is dat pech voor de buurman. Zet hem neer volgens de regels die daarvoor gelden. Dat had Israël ook moeten doen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 20:27:10 #86
137949 Disana
pi_77932084
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:08 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer dit niet rechtmatig is mag dit van mij ook aangepakt worden. De muur begrijp ik heel goed, maar dan wel op eigen grond.

[..]
Het zal wel een kort en oppervlakkig onderwerp zijn in NOVA maar er komen ook Israëliërs aan het woord die willen dat de bouw van nederzettingen stopt en dat wil ik wel even zien. Je hoort zo weinig van de gewone bevolking over al dit soort zaken.
pi_77932412
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En waarom is de kritiek van een ander joods geluid dan geen antisemitisme en dezelfde kritiek van bijvoorbeeld mij wel?
Mijn persoonlijke mening. Ik vind jou een verkapte antisemiet. Ik heb jouw postgedrag weleens bekeken waarin mijn vermoeden wordt bevestigd. Als het aan mij had gelegen zou je niet meer welkom zijn geweest op FOK!.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:47:19 #88
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_77932996
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:44 schreef Kees22 het volgende:
En waarom is de kritiek van een ander joods geluid dan geen antisemitisme en dezelfde kritiek van bijvoorbeeld mij wel?
Omdat jij die kritiek verbindt aan onzinnige verwijten. Het is namelijk niet zo moeilijk om Joodse misdragingen te vinden: wie daarnaar op zoek gaat, zal ze altijd wel vinden, zoals er altijd wel een aanwijzing zal zijn dat een bepaalde verdachte schuldig is.

[ Bericht 19% gewijzigd door TitusPullo op 12-02-2010 21:07:19 ]
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_77935398
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:39 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Waarom zou ik een boodschap hebben aan hoe de wereld Jodendom definieert? Dat mogen joden toch lekker zelf weten?
Ja, hallo! Dat is de vraag toch niet. Dat is een interne zaak, inderdaad.
Maar op basis van die definitie verwacht je wel dat de rest van de wereld claims op grond en/of rechten erkent. Dus dan wordt het een externe zaak.
quote:
[..]

Klopt dat het vals spel is, vals spel van de Palestijnen. Nogmaals, een Joodse staat is niet per definitie een theocratie, maar dat wil je maar niet snappen.
Nee. Ik citeer je eigen post:
quote:
Het is dus een verkapte manier om de Palestijnen het recht op terugkeer te ontzeggen en dat weten alle partijen.
Het ontzeggen van het recht op terugkeer, terwijl dat recht op terugkeer juist wel door de joden geclaimd wordt, komt neer op etnische zuivering en dat wordt algemeen als vals spel gezien.
quote:
[..]

Dat is Nederland toch al? I
Nou, gelukkig niet.
quote:
[..]

Dat zeg ik
Gelukkig niet overal. Hier in Nederland wordt agnosten en atheïsten niet het recht op woning ontzegd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77935668
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:34 schreef Mylene het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke mening. Ik vind jou een verkapte antisemiet. Ik heb jouw postgedrag weleens bekeken waarin mijn vermoeden wordt bevestigd. Als het aan mij had gelegen zou je niet meer welkom zijn geweest op FOK!.
Dat kan wel, maar dat is geen antwoord.
Ik vind mezelf geen antisemiet en dat heb ik inmiddels goed genoeg uitgelegd.
Dat iemand anders me wel antisemiet vindt, laat me koud.

Maar een argument is een argument. Je kunt niet zeggen dat het de ene keer antisemitisch is en de andere keer niet.
Als een leugenaar iets waars zegt, ook al is dat onbedoeld of toevallig, blijft dat toch ook gewoon de waarheid?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77935722
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:47 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Omdat jij die kritiek verbindt aan onzinnige verwijten. Het is namelijk niet zo moeilijk om Joodse misdragingen te vinden: wie daarnaar op zoek gaat, zal ze altijd wel vinden, zoals er altijd wel een aanwijzing zal zijn dat een bepaalde verdachte schuldig is.
Ja, inderdaad.
Of dat Palestijnen geen vrede willen.
pi_77936565
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 01:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee, je hoeft niets te zeggen over boeken die je niet hebt gelezen, je mag iets zeggen over het onderwerp precies wat ik ook doe. Met de bronnen laat ik alleen blijken mezelf ingelezen te hebben.

Maar goed, jouw vrienden met een Joodse achtergrond, bewijzen mijn gelijk bijvoorbeeld. Natuurlijk hebben Joden eigenheden, maar dat is niet de reden van vervolging, of haat.
Ja, daar kunnen we het lang of breed oneens over zijn, maar afwijkende bevolkingsgroepen zijn nogal eens een keer de lul. Ook als ze zich netjes gedragen en weinig overlast veroorzaken.
Om maar eens wat te noemen: de linkse, brildragende elite ligt op dit moment onder vuur.
Mijn vriendje, katholiek, vocht 50 jaar geleden tegen de protestantse jongetjes. En omgekeerd, natuurlijk.

De joden hebben zich uiterst consequent al die 2000 jaar als aparte groep opgesteld. Ik zou, afgezien van de zigeuners, geen volk weten dat dat zo lang volgehouden heeft. Alle andere volken die verspreid zijn geraakt, zijn opgegaan in hun omgeving.
Dat kun je goed of slecht, dapper of dom vinden, wat mij betreft moet je dat lekker zelf weten. Maar dan kun je er gif op innemen, dat je regelmatig de lul bent.
Kijk op dit moment om je heen: hoe hard wordt er niet geroepen om integratie en zelfs assimilatie van moslims in onze westerse maatschappij? Door Geert Wilders nog het hardst.

Er zijn nog best wel andere zaken te noemen, zoals het feit dat de katholieke kerk de joden als moordenaars van jezus bestempelde. Maar dat had geen momentum gekregen als de joden opgegaan waren in hun omgeving.

Of het een wenselijk sociaal verschijnsel is, daar hebben we het niet over. We hebben het over feiten.
Gewoon, hier op FOK kun je zien dat het verketteren van (groepen) mensen algemeen voorkomt.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:20:24 #93
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_77950400
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:34 schreef Mylene het volgende:

[..]

En ik?
pi_77950520
Waarom zijn wij Pro-Israël? Ik ben van mening dat wij onszelf beschaafder vinden dan de Islamitische wereld en daarom een neutrale houding richting Israël zouden moeten hebben. We hebben het over een paar voetbalvelden op de wereldkaart.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:26:11 #95
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77950557
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:12 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Jij hebt zeker nooit naar Nova gekeken? Daar zijn ze erg goed in het in beeld brengen van de uitwassen van Israël. Alleen extremisten interviewen en dergelijke.
Aggossie

Is dat niet de rol van de media, extremen in beeld brengen? Ach en wee, die arme Joodjes kunnen daar zeker weer niet tegen?

Toen die debielen met vliegtuigen het WTC invlogen, waren de media er ook als de kippen bij om feestvierende moslims te laten zien. Er waren echter ook genoeg moslims die het erg vonden wat er was gebeurd. Die zag je echter niet in de media.
batman!
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:27:48 #96
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77950586
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:24 schreef Lagrinta het volgende:
Waarom zijn wij Pro-Israël? Ik ben van mening dat wij onszelf beschaafder vinden dan de Islamitische wereld en daarom een neutrale houding richting Israël zouden moeten hebben. We hebben het over een paar voetbalvelden op de wereldkaart.
Ik vind mijzelf beschaafder dan de Islamitische wereld en Israel
batman!
  † In Memoriam † zaterdag 13 februari 2010 @ 12:29:11 #97
137949 Disana
pi_77950621
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:26 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Aggossie

Is dat niet de rol van de media, extremen in beeld brengen? Ach en wee, die arme Joodjes kunnen daar zeker weer niet tegen?

Toen die debielen met vliegtuigen het WTC invlogen, waren de media er ook als de kippen bij om feestvierende moslims te laten zien. Er waren echter ook genoeg moslims die het erg vonden wat er was gebeurd. Die zag je echter niet in de media.
NOVA brengt een ander geluid, daar is niets verkeerd aan.

Overigens vind ik 'Joodjes' niet zo'n prettige term.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 12:30:31 #98
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77950654
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 09:12 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Tsja, daar die extremisten nu eenmaal een grote invloed hebben, is dat ook niet zo verwonderlijk...
batman!
pi_77950708
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:26 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Aggossie

Joris Luyendijk heeft in zijn boek "Het zijn net mensen" de rol van de media bij de publiekebeeldvorming goed uitgelegd. We moeten niet te veel waarde hechten aan de massamedia. Je kan beter zelf gaan googlen of zelf aanwezig zijn natuurlijk bij een gebeurtenis.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 14:50:52 #100
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_77954191
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:56 schreef Kees22 het volgende:
De joden hebben zich uiterst consequent al die 2000 jaar als aparte groep opgesteld.
Ja, werkelijk, overal. Ze mochten overal aan meedoen, nooit legde men ze enige restrictie op, maar ze bleven maar in een hoekje zitten.
quote:
Ik zou, afgezien van de zigeuners, geen volk weten dat dat zo lang volgehouden heeft. Alle andere volken die verspreid zijn geraakt, zijn opgegaan in hun omgeving.
Zo is het inderdaad aan de Christenen te danken dat wij nog steeds Wodan vereren.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')