abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77797891
Straatnamen te heidens
Van onze correspondent
NAALDWIJK - Straatnamen die verwijzen naar Romeinse goden en godinnen in de Naaldwijkse nieuwbouwwijk Hoogeland, hebben de toorn gewekt van de plaatselijke raadsfractie van ChristenUnie/SGP.

De christelijke partij zegt er geen moeite mee te hebben dat de straten Romeinse namen krijgen, omdat uit archeologische opgravingen is gebleken dat de Romeinen in Hoogeland een belangrijke nederzetting, vermoedelijk een vlootstation, hadden gebouwd. Dat een speciaal in het leven geroepen straatnaamcommissie twaalf van de 21 nieuwe straten heeft vernoemd naar Romeinse goden, gaat raadslid Arie van Heteren echter veel te ver.

„Dit stelletje oude Romeinse goden en godinnen maakte onderdeel uit van een puur heidense wereld”, foetert hij. Het vaststellen van straatnamen is een bevoegdheid van het college van B en W dat inmiddels heeft ingestemd met de suggesties van de straatnaamcommissie. Onder andere Mellona, de Romeinse godin van de bijen, en haar ’collega’ Pales van herders en kudden hebben een eigen straatnaam gekregen.

Van Heteren heeft het gemeentebestuur gisteren opheldering gevraagd over de gewraakte straatnamen. Volgens het raadslid zijn er nog voldoende andere mogelijkheden om de Romeinse invloed in het gebied levendig te houden.

Bron

Wat een gelul, tegenwoordig gelooft niemand meer in die Goden en hoort dit bij de geschiedenislessen en niet meer bij het geloof.
compact en kleverig.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:42:43 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77798003
Heidens?! De Romeinen geloofden in 50 keer zoveel goden... Christenen zijn pas heidens met hun lousy drieëenheid.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_77798007
Kunnen 'heidenen' de Christenfundi's niet gewoon uit Naaldwijk verjagen? Er is archeologisch bewijs dat zij er het eerst waren. Er lijkt me voldoende reden om de plaatselijke gereformeerd-vrijgemaakte kerk met de grond gelijk te maken.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:43:38 #4
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_77798023
Ach, Van heteren heeft zijn ei gelegd, zijn achterban vind dat goed van hem en koopt volgende week alsnog gewoon een huis op de Pales.

Politiek blijft politiek, of de politicus in kwestie nu christelijk is of niet.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_77798047
Er zijn genoeg bijbelse namen die een heidense oorsprong hebben. Bovendien is het gewoon een deel van onze geschiedenis.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:46:17 #6
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77798097
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
Straatnamen te heidens
Van onze correspondent
NAALDWIJK - Straatnamen die verwijzen naar Romeinse goden en godinnen in de Naaldwijkse nieuwbouwwijk Hoogeland, hebben de toorn gewekt van de plaatselijke raadsfractie van ChristenUnie/SGP.

-knip-
Daar werd het al duidelijk dat het een hoop gezeik om niks is door een stel achterlijke geloofsgekken
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:48:36 #7
19242 yavanna
Results may vary.
pi_77798168
Die goden waren er eerst.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_77798217
Toch raar dat het christendom dan zoveel gebruiken van andere 'heidense' godsdiensten heeft overgenomen en niemand dat door heeft.

oh wacht, indoctrinatie heet dat
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:52:10 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77798267
Heidens zeg ik je! Heidens!

Ajax mag ook niet meer spelen tegen FC Naaldwijk! De Apollo missies hebben niet bestaan en een Mars eten is uit den boze! Dat zal ze leren. Heidense Naaldwijkers!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 09:53:01 #10
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77798289
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:52 schreef SicSicSics het volgende:
Heidens zeg ik je! Heidens!

Ajax mag ook niet meer spelen tegen FC Naaldwijk! De Apollo missies hebben niet bestaan en een Mars eten is uit den boze! Dat zal ze leren. Heidense Naaldwijkers!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_77798327
Newsflash: om de SGP-fractie in Naaldwijk tegemoet te komen, heeft het college van B & W zojuist besloten dat de voorgenomen straatnaam Pales wordt gewijzigd in Zwartekousenallee...
  Redactie Frontpage dinsdag 9 februari 2010 @ 10:00:33 #12
145738 superworm
is erbij
pi_77798481
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:54 schreef Boldface het volgende:
Newsflash: om de SGP-fractie in Naaldwijk tegemoet te komen, heeft het college van B & W zojuist besloten dat de voorgenomen straatnaam Pales wordt gewijzigd in Zwartekousenallee...
Ik hoorde respectievelijk 'Het Smalle Pad' en 'De Brede Weg'...
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 9 februari 2010 @ 10:14:10 #13
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_77798843
Ach over een paar honderd jaar heb je Mozes FC en Jezus United ipv Heracles of Ajax en mag je niet meer spotten met de almighty pisnicht.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_77799117
Lees ik nou goed dat een nietszeggend persoon zich druk maakt om een paar straatnamen?

En dan nog om opheldering vragen ook...
pi_77799323
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:24 schreef Aandemur het volgende:
Lees ik nou goed dat een nietszeggend persoon zich druk maakt om een paar straatnamen?

En dan nog om opheldering vragen ook...
Dat krijg je als er geen echte criminaliteit in het land is, dan gaan mensen zeiken over andere dingen.
pi_77799531
Ooit nam ik de Christen-Unie serieus, ooit nam Christus de Christen-Unie serieus, nu ff niet.
pi_77799609
In de aanloop naar de verkiezingen heeft CU/SGP Westland de volgende twaalf speerpunten vastgesteld:

1. Een nieuw gemeentehuis
Onze fractie is voorstander van de bouw van een nieuw gemeentehuis. Onze voorkeur gaat uit naar de kern Naaldwijk, vanwege de centrale ligging in het Westland. Maar het gemeentehuis moet dan niet gebouwd worden op één centrale locatie in het toch al drukke centrum van Naaldwijk. Wij zijn voorstander van een variant waarin er twee locaties zullen zijn; één locatie buiten de kern voor het ambtenarenapparaat en één locatie in het centrum voor de burgerzaken/gemeenteraad.

Ze willen even laten zien, net voor de gemeenteverkiezingen, dat er in Naaldwijk over belangrijke zaken wordt nagedacht. Het epicentrum van alle gebeurtenissen, daar moet hun huis komen...
pi_77799660
Eigenlijk zijn straten op zich al heidens, aangezien de Romeinen ze hebben geïntroduceerd in Europa. Ik zeg tegen Naaldwijk: terug naar de oude bospaadjes! En haal de kano's maar boven!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 februari 2010 @ 11:14:07 #19
862 Arcee
Look closer
pi_77800583
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:38 schreef JaniesBrownie het volgende:
"Dit stelletje oude Romeinse goden en godinnen maakte onderdeel uit van een puur heidense wereld”, foetert hij.
Net als jouw God ook maar gewoon verzonnen is, alleen houd jij jezelf nog steeds voor de gek.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77801238
Poldertaliban in actie .

De penetrante spruitjeslucht der klein burgerlijkheid straalt af van dit soort nieuwsberichten en sterkt me in de overtuiging dat gemeentelijke politiek eigenlijk nergens overgaat, maar dit is wel een nieuw dieptepunt.
pi_77801798
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:34 schreef MrX1982 het volgende:
Poldertaliban in actie .

De penetrante spruitjeslucht der klein burgerlijkheid straalt af van dit soort nieuwsberichten en sterkt me in de overtuiging dat gemeentelijke politiek eigenlijk nergens overgaat, maar dit is wel een nieuw dieptepunt.
Jij mag niets zeggen, jouw ava is heidens
compact en kleverig.
pi_77801947
Maar ze maken nog geen bezwaar tegen de namen van onze dagen (Odins'dag, Wodans'dag, Thors'dag, Freya'sdag) of de namen van de planeten en hun manen? Zouden ze wel weten dat de manen van Jupiter zijn vernoemd naar zijn buitenechtelijke relaties?

http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/antwoorden/namen.html
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:54:46 #23
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_77802020
Waar kan je je druk om maken...
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_77802045
Ik dacht even dat de Speld de bron zou zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_77806009
Ik ben het wel met hem eens eigenlijk. Men aanbidt steeds meer Jupiter in Naaldwijk. Dat moet eens afgelopen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')