Nou... kwestie van tijd, dan wordt krijgt Gaza weer een aanval te verdurenquote:Palestinian rocket hits Israeli city
A rocket fired by Palestinian militants in the Gaza Strip has struck the Israeli coastal city of Ashkelon, causing damage but no injuries.
The rare attack on the southern city, which is likely to elicit a military response from Israel, came after months of relative quiet following Israel's launch of a three-week military campaign in the Hamas-ruled Gaza Strip in late 2008.
Ashkelon mayor Benny Vaknin says the city takes the attack seriously.
"No doubt this is the most serious event that happened since operation Cast Lead," he told Israel Radio, referring to the devastating Israeli incursion.
A police spokesman says the rocket landed in a residential area and had a longer range and heavier payload than most rockets coming out of Gaza.
Israeli prime minister Benjamin Netanyahu said in a statement from his office: "Israel takes the firing on Ashkelon very seriously".
The attack on Ashkelon, located about 12 kilometres up the coast from Gaza with some 125,000 residents, comes a day after the Arab League had given a green light for Palestinian president Mahmoud Abbas to engage in direct peace talks with Israel.
Hamas, which opposes a peace treaty with Israel, say it rejects the Arab League's decision.
One Hamas official says it is a "political sin".
Mr Abbas has been negotiating with Mr Netanyahu indirectly for two months through United States mediation and has been facing US pressure to upgrade to face-to-face talks, which he has so far refused.
Ja, het is weer tijd voor een buitensporige tegenaanval waarbij Palestijnse burgers en infrastructuur de dupe zijn en waaruit niemand iets leert behalve dat Israël ongemeen sterk en wreed is.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou... kwestie van tijd, dan wordt krijgt Gaza weer een aanval te verduren
Je moest eens weten. Een Amerikaan mag geen dubbele nationaliteit hebben. Tenzij de tweede nationaliteit Israëlisch is, dan mag het wel.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:26 schreef Burakius het volgende:
Ze zijn zo succesvol, omdat bijna instanties in de landen waar de lobby's zich bevinden ook in de handen zijn van Joden. Dit zijn eigenlijk gewoon feitjes. Zoek maar eens op hoeveel Joden er aan de macht zijn in de VS bijvoorbeeld. Doen ze goed.
blablablabla....quote:Op maandag 26 juli 2010 20:21 schreef Insane- het volgende:
[..]
Kijk eens binnen het gebied.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niks aan de hand daar he?
en oh wat is ghaza zielig en hebben ze zo weinig door de "blokkade":quote:KHALED ABU TOAMEH - 29 JULI 2010
Wanneer was het voor het laatst dat de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties bijeenkwam om een Arabische regering te veroordelen wegens het mishandelen van Palestijnen? Hoe komt het dat groepen en afzonderlijke personen, verbonden aan universiteiten in de Verenigde Staten en Canada die zich ‘pro-Palestijns’ noemen, blijven zwijgen als Jordanië het burgerschap van duizenden Palestijnen intrekt?
De benarde positie van de Palestijnen, die in Arabische landen en met name in Libanon wonen, wordt vaak genegeerd door de heersende media in het westen. Hoe komt het dat zij geen oog hebben voor het feit dat Egypte, Syrië, Libanon, Jordanië en nog veel meer Arabische landen doorgaan met het opleggen van ernstige reisbeperkingen aan Palestijnen? En hoe denken deze personen over het debat dat momenteel in Libanon plaatsvindt over of men Palestijnen de lang ontzegde basisrechten moet verlenen zoals werk, sociale zekerheid en medische zorg? Of zijn zij helemaal niet op de hoogte van dit debat?
Waarschijnlijk niet, want dit onderwerp heeft geen aandacht gekregen van de meeste correspondenten en commentatoren in het Midden-Oosten. Een bericht over Palestijnen dat geen anti-Israël raakpunten heeft, bereikt zelden de voorpagina’s van de kranten in het westen. De sloop van een illegaal pand van een Arabier in Jeruzalem is voor de meeste van deze correspondenten veel belangrijker dan het feit dat honderdduizenden Palestijnen in Libanon gebukt blijven gaan onder een reeks vernederende beperkingen.
De Palestijnen die in Libanon leven wordt niet alleen het recht ontnomen om onroerend goed te bezitten, maar zij komen ook niet in aanmerking voor gezondheidszorg en zijn wettelijk uitgesloten om in een groot aantal beroepen werkzaam te zijn. Kan iemand zich voorstellen wat de reactie van de internationale gemeenschap zou zijn als men in Israël een wet zou aannemen waarin haar Arabische inwoners zou worden verboden om te werken als taxichauffeur, journalist, arts, kok, portier, ingenieur of jurist? Of als het Israëlische Ministerie van Onderwijs een instructie zou uitvaardigen waarin Arabische kinderen wordt verboden zich op scholen en universiteiten in te schrijven?
Maar wie zegt dat de Libanese autoriteiten helemaal niets hebben gedaan om deze situatie te ‘verbeteren’? In feite zijn de Palestijnen, die in dat land leven, dank verschuldigd aan de Libanese regering. Tot 2005 was het de Palestijnen wettelijk verboden in 72 beroepen werkzaam te zijn. Nu is dit aantal teruggebracht tot 50. Nog steeds is het Palestijnen niet toegestaan om in Libanon werkzaam te zijn als arts, journalist, apotheker of jurist.
Ironisch genoeg is het voor een Palestijn veel eenvoudiger om het Amerikaanse of Canadese staatsburgerschap te verwerven dan een paspoort van een Arabisch land. In het verleden hadden Palestijnen die op de Westoever en de Gazastrook woonden, zelfs recht op het Israëlische burgerschap als zij trouwden met een Israëlische burger of met hun gezin werden herenigd binnen het land.
Politici in Libanon debatteren nu over nieuwe wetgeving die voor het eerst in 62 jaar ‘burgerrechten’ zou moeten verlenen aan Palestijnen. Het nieuwe wetsontwerp omvat ook het recht op onroerend goed, sociale zekerheid en medische zorg. Men zegt dat vele Libanezen tegen deze nieuwe wetgeving zijn uit angst dat deze de weg zal effenen voor de integratie van Palestijnen in hun samenleving en dat dit een last zou betekenen voor de economie. Als gevolg van het verhitte debat heeft het parlement besloten om de stemming over dit wetsontwerp tot volgende maand uit te stellen.
Nadim Khouri, directeur van de Human Rights Watch in Beiroet, meent dat Libanon de Palestijnse vluchtelingen al veel te lang heeft uitgesloten en dat het parlement deze gelegenheid moet aangrijpen om deze bladzijde om te slaan en de discriminatie van Palestijnen moet beëindigen. Rami Khouri, een vooraanstaande Libanese journalist, schreef in het blad Daily Star dat men in alle Arabische landen miljoenen gastarbeiders uit Arabische, Aziatische en Afrikaanse landen vaak nauwelijks beter behandelt dan contractarbeiders. De mishandelingen, de afgrijselijke levensomstandigheden en de beperkte arbeidsmogelijkheden, sociale zekerheid en de onmogelijkheid om eigendom te verwerven van de Palestijnen is een voortdurend onrecht.
Buitenlandse journalisten rechtvaardigen vaak hun onvermogen om over het lijden van de Palestijnen in de Arabische wereld te schrijven door te wijzen op hun grote bezorgdheid en moeilijkheden om een visum te verkrijgen voor een Arabisch land. Maar dit zijn zwakke en onaanvaardbare excuses gezien het feit dat de meesten van hen heel goed over deze zaken kunnen schrijven vanuit hun veilige kantoren en huizen in New York, Londen en Parijs. Is dit niet wat de meesten van hen doen wanneer zij schrijven over de situatie op de Westoever en in de Gazastrook?
Vertaald uit het Engels door:
W. IJsgeer.
http://fullcomment.nationalpost.com/...e-talks-about/
Je bedoeld dat Israël gewoon met de handjes over elkaar moet blijven zitten als de Palestijnen weer raketten op hun afvuurt of bommen laat ontploffen in openbare ruimtes?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, het is weer tijd voor een buitensporige tegenaanval waarbij Palestijnse burgers en infrastructuur de dupe zijn en waaruit niemand iets leert behalve dat Israël ongemeen sterk en wreed is.
Doe eens iets aan je Nederlands, 'Palestijnen' is meervoud. Bovendien ben ik het er niet mee eens want het zijn niet 'de Palestijnen' die met bommen gooien.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:41 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je bedoeld dat Israël gewoon met de handjes over elkaar moet blijven zitten als de Palestijnen weer raketten op hun afvuurt of bommen laat ontploffen in openbare ruimtes?
Schandalig.
israel heeft in het verleden al een paar aal bezette gebieden terug gegeven aan de palestijnen en de palestijnen zouden dan geen raketten meer afvuren.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Doe eens iets aan je Nederlands, 'Palestijnen' is meervoud. Bovendien ben ik het er niet mee eens want het zijn niet 'de Palestijnen' die met bommen gooien.
Ik bedoel dat Israël een concrete oplossing tegenwerkt en in plaats daarvan maar al te graag naar grove middelen grijpt die de situatie slechts verslechteren.
lees ook ff het stuk over de andere arabische landen die de palestijnen echt als beesten behandelen en bekijk die twee video's eens.quote:
Het zijn ook niet 'de Israeliers' die Gaza binnenvallen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:57 schreef Disana het volgende:
Bovendien ben ik het er niet mee eens want het zijn niet 'de Palestijnen' die met bommen gooien.
Ik druk me daarom ook altijd precies uit door het over 'Israël' te hebben.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:08 schreef waht het volgende:
[..]
Het zijn ook niet 'de Israeliers' die Gaza binnenvallen.
Dus we kunnen wel zeggen dat Palestina of Gaza raketten op Israel vuurt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik druk me daarom ook altijd precies uit door het over 'Israël' te hebben.
Ja, 'Gaza' kan wel. Maar niet 'de Palestijnen' zoals de kloon schreef.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:10 schreef waht het volgende:
[..]
Dus we kunnen wel zeggen dat Palestina of Gaza raketten op Israel vuurt.
Palestijnen vertegenwoordigen Palestina. Simple as that.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Doe eens iets aan je Nederlands, 'Palestijnen' is meervoud. Bovendien ben ik het er niet mee eens want het zijn niet 'de Palestijnen' die met bommen gooien.
Nou, boehoe.quote:Ik bedoel dat Israël een concrete oplossing tegenwerkt en in plaats daarvan maar al te graag naar grove middelen grijpt die de situatie slechts verslechteren.
En dat is dan weer opmerkelijk, want het is niet Hamas, en dus Gaza, maar een andere groep die het ws. gedaan heeft.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:10 schreef waht het volgende:
[..]
Dus we kunnen wel zeggen dat Palestina of Gaza raketten op Israel vuurt.
Waar stijgt dat ding op? Nuff' said.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En dat is dan weer opmerkelijk, want het is niet Hamas, en dus Gaza, maar een andere groep die het ws. gedaan heeft.
pff, je hebt dus geen idee van al die kleine groepjes Jihadisten die Hamas daar met uiterst beperkte middelen onder controle moet zien te houden .. zelfs Shin Bet maakt dat onderscheidquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:31 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Waar stijgt dat ding op? Nuff' said.
Dat is geen excuus. Als ze die klootzakken niet in toom kunnen houden en hun acties verafschuwen kunnen ze dat kenbaar maken en eventueel met hulp die gasten uitschakelen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:24 schreef moussie het volgende:
[..]
pff, je hebt dus geen idee van al die kleine groepjes Jihadisten die Hamas daar met uiterst beperkte middelen onder controle moet zien te houden .. zelfs Shin Bet maakt dat onderscheid
Dat bedoel ik dus. Hamas is wat mij betreft wel degelijk aansprakelijk te houden, zij zijn immers de machthebbers in Gaza. Het is echter niet correct om te beweren dat 'Gaza' de raketten heeft afgeschoten.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:24 schreef moussie het volgende:
[..]
pff, je hebt dus geen idee van al die kleine groepjes Jihadisten die Hamas daar met uiterst beperkte middelen onder controle moet zien te houden .. zelfs Shin Bet maakt dat onderscheid
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:44 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dat is geen excuus. Als ze die klootzakken niet in toom kunnen houden en hun acties verafschuwen kunnen ze dat kenbaar maken en eventueel met hulp die gasten uitschakelen.
Doen ze niet. Wat zoveel zegt dat ze zich erachter verschuilen en die aanslagen niet veroordelen.
http://www.haaretz.com/ne(...)alLinksEnabled=falsequote:No group in Gaza claimed responsibility for the rocket fire. Hamas has said it is trying to stop militants from firing at Israel, but smaller groups have continued the attacks.
Wauw, ze zeggen er iets aan te willen doen. Maar er gebeurd al jaren niks.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:59 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
http://www.haaretz.com/ne(...)alLinksEnabled=false
Iedereen in Palestina zijn Palestijnen. Net zoals de allochtonen hier in Nederland Nederlanders zijn.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:14 schreef Disana het volgende:
Het is echter het minst correct om te beweren dat 'de Palestijnen' deze raket hebben afgevuurd. En daar was aanvankelijk het bezwaar tegen.
Ik denk dat je een zekere basiskennis van het Nederlands moet hebben om de nuance te kunnen begrijpen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:18 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Iedereen in Palestina zijn Palestijnen. Net zoals de allochtonen hier in Nederland Nederlanders zijn.
Onderlinge verschillen van afkomst en/of groepering kan leuk zijn als uitvlucht, maar maakt van een kip geen haan.
Als je van jezelf weet dat je die mist moet je er wat aan doen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat je een zekere basiskennis van het Nederlands moet hebben om de nuance te kunnen begrijpen.
Er is heel wat gebeurt anders, de raketaanvallen van Hamas zijn al geruime tijd geleden gestopt. Dat ze de middelen niet hebben om wat aan de rest te doen, tja, wil je hun dat echt verwijten? Het lukt Israël met al de technologie nog niet eens om de smokkel aan banden te leggen, en dan moet het Hamas wel lukken? Wat Israël betreft krijgt Hamas helemaal niets noppes nada, maar er wordt wel van ze verwacht dat ze met dat niets noppes nada buitenlandse Jihadistische groeperingen opsporen en uitschakelen .. dat is pas hypocriet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 15:08 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Wauw, ze zeggen er iets aan te willen doen. Maar er gebeurd al jaren niks.
Indrukwekkend hoor.
De hypocrisie druipt er vanaf.
Meid, je haalt van alles door elkaar en bekijkt het wel vanuit een hele Palestijnse bril.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Er is heel wat gebeurt anders, de raketaanvallen van Hamas zijn al geruime tijd geleden gestopt. Dat ze de middelen niet hebben om wat aan de rest te doen, tja, wil je hun dat echt verwijten? Het lukt Israël met al de technologie nog niet eens om de smokkel aan banden te leggen, en dan moet het Hamas wel lukken? Wat Israël betreft krijgt Hamas helemaal niets noppes nada, maar er wordt wel van ze verwacht dat ze met dat niets noppes nada buitenlandse Jihadistische groeperingen opsporen en uitschakelen .. dat is pas hypocriet.
quote:Gaza rocket strikes Ashkelon, two mortar shells hit west Negev
Grad-type rocket explodes near apartment building in coastal city just after 8:30 A.M., causing no casualties but some damage to structure and parked cars.
By Haaretz Service
A Grad-type Katyusha rocket fired by Palestinian militants in the Gaza Strip struck close to an apartment building in a residential area of Ashkelon on Friday, while two mortar shells exploded in the western Negev just a few hours later.
The Katyusha rocket hit the populated neighborhood just after 8:30 A.M., causing some damage to the nearby building and to a number of parked cars. There were no casualties in the incident, but at least two people were treated for shock. Residents said that the Color Red rocket alert sounded prior to the explosion.
At around 12:30 P.M., two mortar shells hit the Sha'ar Hanegev Regional Council.
The attack on Ashkelon was one of the first to strike the southern city after months of quiet since Israel launched a three week military campaign in the Hamas-ruled Gaza Strip in late 2008, called Operation Cast Lead in Israel.
"No doubt this is the most serious event that happened since Operation Cast Lead," Ashkelon mayor Benny Vaknin told Israel Radio. The city is located about 12 km (7 miles) up the coast from the Gaza Strip and has some 125,000 residents.
Prime Minister Benjamin Netanyahu said in a statement from his office: "Israel takes the firing on Ashkelon very seriously."
While rocket fire has continued since the devastating war, much of it has targeted smaller towns closer to the border. Four Qassam rockets and two mortar shells were fired at Israel last weekend, none of them causing any casualties as they hit open areas of the western Negev.
Israel often carries out strikes against smuggling tunnels or outposts of the Islamist group Hamas after such attacks.
No group in Gaza claimed responsibility for the rocket fire. Hamas has said it is trying to stop militants from firing at Israel, but smaller groups have continued the attacks.
Bron: Haaretz
Of je leest eerst even bij voordat je post.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:42 schreef mm1985 het volgende:
mensen niet straks huilen als er wat palestijnen overlijden
[..]
nee ik weet precies hoe het straks weer gaat als israel iets doet. Dan staat het weer op de frontpage en zit iedereen weer te jankenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Of je leest eerst even bij voordat je post.
Je snapt het zelfs nu nog niet. Wat jij post is al gepost en ook besproken.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:03 schreef mm1985 het volgende:
[..]
nee ik weet precies hoe het straks weer gaat als israel iets doet. Dan staat het weer op de frontpage en zit iedereen weer te janken
het enige wat is besproken is dat jij het niet snaptquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Je snapt het zelfs nu nog niet. Wat jij post is al gepost en ook besproken.
Niks Palestijnse bril .. simpele feiten, als je het materiaal niet hebt kan je minder doen .. en eerst zorgen dat de ander het materiaal niet heeft en hem daarna verantwoordelijk houden dat die niet alles kan tegenhouden, dat is gewoon hypocriet.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:15 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Meid, je haalt van alles door elkaar en bekijkt het wel vanuit een hele Palestijnse bril.
Extreem uit verband nog wel .. dingen in het grote plaatje en in perspectief plaatsen heeft niets te maken met 'uit verband rukken', dat is dingen in hun verband plaatsen. Dat jij en die 'tientallen' anderen dat niet kunnen zien omdat je je blind staart op een aspect, tja, dan ben jij ook niet te helpen, je komt er vanzelf wel achter.quote:Ik ga er met jou ook niet verder over in discussie want in een andere discussie trok je zaken ook extreem uit verband, verzon je er zelf van alles bij en had je het na 6 pagina's en tientallen users die je erop wezen, nog steeds niet door.
Ik beloof je: ik zal er geen traan om latenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 17:42 schreef mm1985 het volgende:
mensen niet straks huilen als er wat palestijnen overlijden
[..]
Jij bent echt one sick fuck.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:50 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ik beloof je: ik zal er geen traan om laten
Serieus?quote:
Dat is totaal irrelevant. Dat er elke dag doden vallen laat mij niet onverschillig, ook al ga ik niet in de foetushouding liggen en zachtjes huilen. Maar het is niet moeilijk om te gissen naar hoe jij staat tegenover de Palestijnse kwestie, dus dat je er 'geen tranen om zal laten' is hier iets specifieker in jouw geval. Dus nee, ik neem mijn woorden niet terug. Sick fuck.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:08 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Serieus?
Vertel me eens, hoe vaak heb jij vandaag gehuild om al die doden die wereldwijd zijn gevallen?
Geen een keer? Neem je woorden dan maar snel terug.
Moet je nagaan hoe ik over jouw reactie denkquote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:21 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat is totaal irrelevant. Dat er elke dag doden vallen laat mij niet onverschillig, ook al ga ik niet in de foetushouding liggen en zachtjes huilen. Maar het is niet moeilijk om te gissen naar hoe jij staat tegenover de Palestijnse kwestie, dus dat je er 'geen tranen om zal laten' is hier iets specifieker in jouw geval. Dus nee, ik neem mijn woorden niet terug. Sick fuck.
Vast zoals het een sick fuck betaamt.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:26 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe ik over jouw reactie denk
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:39 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
blablablabla....
[..]
en oh wat is ghaza zielig en hebben ze zo weinig door de "blokkade":
http://en.wikipedia.org/wiki/Crazy_Water_Parkquote:The park was built with materials assembled from war-torn buildings as well as materials brought through the Gaza Strip smuggling tunnels.[1] Construction was completed in six months.[1] Admission is 10 shekels, the equivalent of about $2.60 as of mid-2010, but using the water slide costs another 5 shekels, and going into the pool costs an extra 20 shekels.[1]
According to Ayman Barawi, the Crazy Water Park's financial manager, "This park is a form of escape. People need a chance to escape from the stress. We brought 'air' to the people."[1]
The Crazy Water Park has 106 employees, not counting about 80 vendors supplying services and goods such as food.[1] Park employees earn the equivalent of between $250 and $300 a month, considered a good wage in Gaza, where over 80% of the populaiton receives welfare payments from the United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East and other international aid agencies.[
Nog eventjes en je kunt er heerlijk op vakantie.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:43 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ook een mooie: Hier een artikel van een Egyptische journalist die Gaza bezocht, met een andere kijk op Gaza. Dit soort artikelen zul je niet zo snel aantreffen in de Westerse media,
http://translate.google.n(...)219.aspx&sl=ar&tl=nl
Genoemd in het artikel, Crazy Water, kennelijk in handen van Hamas.
[ afbeelding ]
Ik heb dat verhaaltje vast al wel eens verteld: hoe een stel joden uit de VSvA op bezoek ergens in Israel zich verschrikkelijk druk stond te maken over een vermeende antisemitische actie. "Hoe durf je zo te doen over de holocaust!" Waarop de aangesprokenen zeiden: "Wij hebben de holocaust overleefd!"quote:Op maandag 26 juli 2010 19:33 schreef waht het volgende:
[..]
Interessante reactie. Ten eerste omdat slachtoffers van verkrachting (doorgaans vrouwen) veel minder geneigd zijn tot verkrachten, en dat dus niet te maken heeft met het feit dat ze slachtoffer zijn. Ten tweede omdat er wel degelijk een relatie tussen slachtoffer en dader zijn van een soortgelijke misdaad bestaat, namelijk kindermisbruik (slachtoffers van kindermisbruik misbruiken vaker).
Ten derde omdat ik betwijfel of de kolonisten die slaags zijn geraakt met Palestijnen de holocaust daadwerkelijk hebben meegemaakt, in welk geval ze dus helemaal geen slachtoffer zijn geweest. Ten vierde omdat deze kolonisten waarschijnlijk geen representatieve groep zijn van alle Joden, laat staan de Joden die de holocaust hebben meegemaakt.
en terecht, de inwoners van gaza mogen hun medeinwoners weer bedankenquote:IAF strikes Gaza targets in response to rocket attack on Ashkelon
Local Palestinian witnesses report 4 injured in strike on Hamas-linked targets; earlier Friday a Grad-type rocket exploded near an apartment building in Ashkelon and two mortar shells hit the western Negev.
By Barak Ravid, Shlomo Shamir, Haaretz Service and News Agencies Tags: Israel news Gaza
Israel carried out air strikes on Hamas-linked targets in the Gaza Strip on Friday night after a rocket fired from the Palestinian territory exploded in the city of Ashkelon earlier in the day.
The Israel Defense Force Spokesperson confirmed the air-strike which targeted a Hamas-linked site in the northern Gaza Strip, a weapons-manufacturing warehouse in the central Gaza Strip and a weapons-smuggling tunnel in the southern Gaza Strip.
Witnesses and medics in Gaza reported that four people were injured in the strike.
Earlier Friday, Israel lodged a complaint to the United Nations about rocket and mortar attacks launched from the Gaza Strip into southern Israel.
A Grad-type Katyusha rocket fired by Palestinian militants in Gaza struck close to an apartment building in a residential area of Ashkelon on Friday morning, while two mortar shells exploded in the western Negev just a few hours later.
"These recent attacks on southern Israel from the Gaza Strip seriously violate international law and should be adequately addressed and condemned by the international community," Israel's ambassador to the UN Gabriela Shalev wrote in a letter to UN chief Ban ki-Moon. "In response to the escalating threat of terrorism, Israel will exercise its right of self-defense and will continue to take all necessary measures to protect its citizens."
Shalev wrote that the attacks highlighted the dangers emanating from the Hamas-controlled Gaza Strip.
The Katyusha rocket hit the populated neighborhood just after 8:30 A.M., causing some damage to the nearby building and to a number of parked cars. There were no casualties in the incident, but at least two people were treated for shock. Residents said that the Color Red rocket alert sounded prior to the explosion.
At around 12:30 P.M., two mortar shells hit the Sha'ar Hanegev Regional Council.
The Israeli military believes that Hamas was not responsible for the Grad attack and that the Islamist organization which controls the Gaza Strip is not interested in escalating tensions in the area, Army Radio reported.
The attack on Ashkelon was one of the first to strike the city after months of quiet since Israel launched a three week military campaign against Hamas in the Gaza Strip in late 2008, called Operation Cast Lead in Israel.
"No doubt this is the most serious event that happened since Operation Cast Lead," Ashkelon mayor Benny Vaknin told Israel Radio. The city is located about 12 km (7 miles) up the coast from the Gaza Strip and has some 125,000 residents.
Prime Minister Benjamin Netanyahu said in a statement from his office: "Israel takes the firing on Ashkelon very seriously."
While rocket fire has continued since the devastating war, much of it has targeted smaller towns closer to the border. Four Qassam rockets and two mortar shells were fired at Israel last weekend, none of them causing any casualties as they hit open areas of the western Negev.
Israel often carries out strikes against smuggling tunnels or outposts of Hamas after such attacks.
No group in Gaza claimed responsibility for the rocket fire. Hamas has said it is trying to stop militants from firing at Israel, but smaller groups have continued the attacks.
Die groepjes die vanaf Gaza schieten, die wonen over het algemeen niet zelf in Gaza, dat zijn Jihadistische groepen uit de regio, vaak Egypte, en die zijn er helemaal niet blij mee dat Hamas zijn terroristische activiteiten grotendeels gestaakt heeft, die willen de escalatie.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 01:52 schreef mm1985 het volgende:
[..]
en terecht, de inwoners van gaza mogen hun medeinwoners weer bedanken
Besproken nog wel Disana, vertel me eens, watquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Je snapt het zelfs nu nog niet. Wat jij post is al gepost en ook besproken.
Haha, natuurlijk net iets voor de arme bevolking, een enorm park, ze willen zogenaamd eten en drinken en allerlei van dat soort dingen, maar dat krijgen ze pas wanneer ze in dat park komen, als al dat eten en dat drinken in dat park komt, waarom gaat het dan niet naar de bevolking, misschien omdat ze niets te kort komen qua essentieel levensonderhoud hier.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 21:24 schreef moussie het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Crazy_Water_Park
Goh, wat een duidelijk verhaal, misschien moet je iets specifieker zijn om je leugen te verhelderen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb dat verhaaltje vast al wel eens verteld: hoe een stel joden uit de VSvA op bezoek ergens in Israel zich verschrikkelijk druk stond te maken over een vermeende antisemitische actie. "Hoe durf je zo te doen over de holocaust!" Waarop de aangesprokenen zeiden: "Wij hebben de holocaust overleefd!"
Dit is gewoon lulkoek, ja heel veel komt uit het buitenland, maar de meeste terroristen leven gewoon in Gaza zelf. Denk je dat iemand zo'n raket in z'n eentje stuurt, of zo'n groepje makkelijk de grens overkomt, kom nou.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Die groepjes die vanaf Gaza schieten, die wonen over het algemeen niet zelf in Gaza, dat zijn Jihadistische groepen uit de regio, vaak Egypte, en die zijn er helemaal niet blij mee dat Hamas zijn terroristische activiteiten grotendeels gestaakt heeft, die willen de escalatie.
Zoals ik al zei, Israël controleert de grenzen, daar heeft Hamas maar heel beperkte zeggenschap over. En als Hamas dan wat lui oppakt en niet al te zachtzinnig behandelt, dan is het hok ook weer te klein, 'moet je kijken wat ze met hun eigen volk doen' heet het dan.
En wat wordt dan gebombardeerd, juist ja .. zorgen dat Hamas nog kreupeler wordt, nog minder mogelijkheden heeft om dat buitenlandse volk dat vanaf hun grond raketten lanceert aan te pakken, eigenlijk dus zorgen dat de raketaanvallen door kunnen blijven gaan
mwah hamas erkend israel niet en wil nog de vernietiging.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Die groepjes die vanaf Gaza schieten, die wonen over het algemeen niet zelf in Gaza, dat zijn Jihadistische groepen uit de regio, vaak Egypte, en die zijn er helemaal niet blij mee dat Hamas zijn terroristische activiteiten grotendeels gestaakt heeft, die willen de escalatie.
Zoals ik al zei, Israël controleert de grenzen, daar heeft Hamas maar heel beperkte zeggenschap over. En als Hamas dan wat lui oppakt en niet al te zachtzinnig behandelt, dan is het hok ook weer te klein, 'moet je kijken wat ze met hun eigen volk doen' heet het dan.
En wat wordt dan gebombardeerd, juist ja .. zorgen dat Hamas nog kreupeler wordt, nog minder mogelijkheden heeft om dat buitenlandse volk dat vanaf hun grond raketten lanceert aan te pakken, eigenlijk dus zorgen dat de raketaanvallen door kunnen blijven gaan
Wat lul je nou voor onzin? Het is inmiddels overbekend dat er geen tekort is aan voeding in het algemeen, er is een tekort aan allerlei andere dingen van een ander soort .. bouwmaterialen bvb.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, natuurlijk net iets voor de arme bevolking, een enorm park, ze willen zogenaamd eten en drinken en allerlei van dat soort dingen, maar dat krijgen ze pas wanneer ze in dat park komen, als al dat eten en dat drinken in dat park komt, waarom gaat het dan niet naar de bevolking, misschien omdat ze niets te kort komen qua essentieel levensonderhoud hier.
Uiteraard leven ze er een tijdje .. en ze zijn vast zo slim om niet allemaal tegelijk te komen, of dacht je dat ze daar dommer zijn dan hier? Als wij hier met al onze technische mogelijkheden soms al niet vast kunnen stellen dat een paspoort vals is, hoe moet Hamas dat dan doen met die beperkte middelen? Hoe moet Hamas kunnen vaststellen of de familierelatie bij wie op bezoek gegaan wordt echt bestaat?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit is gewoon lulkoek, ja heel veel komt uit het buitenland, maar de meeste terroristen leven gewoon in Gaza zelf. Denk je dat iemand zo'n raket in z'n eentje stuurt, of zo'n groepje makkelijk de grens overkomt, kom nou.
Hamas investeert kennelijk veel in dergelijke projecten. Een Gazaan spreekt er schande van en vindt dat het geld moet worden besteedt aan de wederopbouw.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 17:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, natuurlijk net iets voor de arme bevolking, een enorm park, ze willen zogenaamd eten en drinken en allerlei van dat soort dingen, maar dat krijgen ze pas wanneer ze in dat park komen, als al dat eten en dat drinken in dat park komt, waarom gaat het dan niet naar de bevolking, misschien omdat ze niets te kort komen qua essentieel levensonderhoud hier.
bronquote:Gaza - Palestina Pers - actieve beweging Hamas op het gebied van investeringen in de Gazastrook door middel van deelname in een verscheidenheid van zakelijke ondernemingen, ondanks de Israëlische blokkade van de sector, waar de meeste mensen leven in erbarmelijke omstandigheden.
وأوضح تقرير لوكالة فرانس برس، أن حركة حماس أقامت مدينة سياحية على مساحة 270 دونما في أقصى شمال بيت لاهيا بشمال القطاع بكلفة بلغت 1,5 مليون دولار، يشرف عليها القيادي في حماس فتحي حماد، وتضم حديقة بمساحة86 دونما وحديقة حيوان ومسبحين للأطفال وللكبار بمواصفات اولمبية. Een verslag van Agence France-Presse, dat Hamas heeft gestichte stad een toerist op een oppervlakte van 270 dunums in het verre noorden van Beit Lahia in het noorden van de Gazastrook voor een bedrag van 1,5 miljoen, is onder supervisie van een Hamas-leider Fathi Hamad, en het park oppervlakte van 86 dunums, een dierentuin, zwembaden voor kinderen en volwassenen specificaties Olympische .
ويشير التقرير إلى 'مركز غزة للتسوق'، وهو 'المول' التجاري الوحيد في غزة، من أبرز المشاريع الاستثمارية التي يربطها كثيرون بحماس، خصوصا بعد أن افتتحه عدد من قيادات حماس، والذي تقدر كلفته بثلاثة ملايين دولار. Het verslag verwijst naar 'de Gaza-Centrum om te winkelen', een 'mol' alleen de handel in de Gazastrook, de meeste van de investeringsprojecten die zijn verbonden met vele andere met enthousiasme, vooral nadat ik dollars opende een aantal Hamas-leiders, die wordt geschat miljoen kostte drie.
وهناك على الشاطىء 'منتجع البستان' التابع للجمعية الاسلامية المرتبطة بحماس الذي يضم كافتيريا ومطعم، ومزرعة أسماك، ويزوره ألف شخص يوميا، ويرتفع العدد الى الفي زائر في العطلة الاسبوعية، وتقدر كلفة المشروع بمليون وربع مليون دولار. Er op het strand 'resort het bos' van de islamitische samenleving in verband met Hamas, die boerderij omvat een cafetaria, restaurant, vis en wordt bezocht door duizend mensen per dag, oplopend tot tweeduizend bezoekers per weekend, met een geraamde kostprijs van het project een en een kwart van een miljoen dollar.
وعبر المواطن أبو كمال العواجة (53 عاما) الذي دمر منزله في الحرب الاسرائيلية على غزة عن استيائه من ارتفاع ثمن تذكرة الدخول للمنتجع التي تصل الى 35 شيقلا للعائلة. En door Abu Kamal Alawajp burger (de 53-jaar), die thuis zijn vernietigd in de Israëlische oorlog tegen Gaza betreurde de hoge kosten van een ticket naar het resort tot 35 sikkels voor de familie. ولا يشجع العواجة مثل هذه المشاريع، ويرى أن الأولوية يجب أن تكون 'لاعادة إعمار غزة وبناء منازل لنا بدلا من التي دمرها الاحتلال في الحرب'. Alawajp is en niet aan te moedigen dergelijke projecten en is van oordeel dat prioriteit moet zijn 'voor de wederopbouw van Gaza en de bouw van huizen voor ons, in plaats van vernietigd door de bezetting in de oorlog'.
volledig artikelquote:AFP - The tranquil lawns of the seaside Garden Resort are a high-end oasis in the impoverished Gaza Strip -- and a new source of income for the Hamas-linked charity that owns it.
The beach club, one of several commercial ventures recently launched by groups and individuals linked to Hamas, illustrates the Islamist movement's growing dominance of an economy crippled by a four-year-old Israeli blockade.
The 1.25 million dollar (one million euro) resort is owned and operated by the Islamic Foundation, a charity established by Hamas's spiritual founder, Ahmed Yassin, that has long provided aid to poor families and orphans.
Some 2,000 people have visited each weekend since the foundation established the club and an adjacent fish farm earlier this year, with most paying the eight dollars per family admission fee and many dining at its restaurant.
"These projects provide a service to citizens in order to relieve the burdens of the (Israeli) occupation and the devastating war," said foundation chairman Abdelrahim Shihab.
"The project encourages economic growth ... But our priority is the citizen and not the investment."
Israeli and Egyptian border closures imposed after the capture of an Israeli soldier in June 2006 and tightened when Hamas seized power a year later have devastated Gaza's private sector, sending unemployment above 40 percent.
But the sanctions have had little visible impact on Hamas, which taxes and regulates a thriving trade carried out through hundreds of smuggler tunnels beneath the Egyptian border that supply most of Gaza's daily needs.
Hamas regularly pays the salaries of over 20,000 civil servants and security forces, and at the start of the year the Hamas-run government approved a 540-million-dollar (377-million-euro) budget, with nearly 90 percent of revenue coming from undisclosed foreign aid.
Centerparks kent men daar dus hè?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:41 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nog eventjes en je kunt er heerlijk op vakantie.
nee je moet je afrvragen waarom deze beelden niet in de westerse media komen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:29 schreef moussie het volgende:
Precies, daarom is het dan ook volkomen onlogisch dat Hamas raketten blijft afschieten die alleen maar een volgend Cast Lead tot gevolg zouden kunnen hebben ..
zal hetzelfde zijn als israel een beetje.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:14 schreef Lavenderr het volgende:
Zo, dat ziet er mooi uit! Dat kan geld in het laadje brengen voor Palestina. Het lijkt op een luxevakantieoord zoals je ze ziet aan de Costa's of Zuid-Frankrijk of noem maar een ander vakantieoord op. Had ik nooit verwacht in Gaza!
Tja, maar als ik dit zo zie kunnen ze zichzelf prima bedruipen en hoeven ze ook geen hulptransporten meer naar Palestina te sturen. Dat slaat dan nergens op.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:27 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
zal hetzelfde zijn als israel een beetje.
ik hoorde van een vriend dat israel ook ontzettend mooi is.
tel aviv en jeruzalem place to be voor stappen en mooie vrouwen (kerels weet ik niet daar keek die niet naar)
maar goed als palestina opeens toeristisch word de geldkraan dichtgedraaid en krijgen ze het ff zwaar...
Fijn dat je teruggekomen bent van je mening dat de bewoners van Gaza niet aan alles tekort hebben en voornamelijk niet de primaire levensbehoeftes. Jammer dat je dat dan weer niet toegeeft.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat lul je nou voor onzin? Het is inmiddels overbekend dat er geen tekort is aan voeding in het algemeen, er is een tekort aan allerlei andere dingen van een ander soort .. bouwmaterialen bvb.
Dat 'enorme park' (aan de foto's te zien hooguit een vierkante kilometer, dus noem het maar gigantisch!!), is van dat gerecyclede spul gebouwd zoals je hebt kunnen lezen, en daarvan is er niet genoeg om huizen te bouwen voor iedereen, wel genoeg voor twee gebouwen en wat pooltjes, voor een oase in de puinhopen .. en last but zeker not least: werkgelegenheid
Zoals het hierboven staat lijkt het me op zich vrij duidelijk.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hamas investeert kennelijk veel in dergelijke projecten. Een Gazaan spreekt er schande van en vindt dat het geld moet worden besteedt aan de wederopbouw.
Het volgende artikel is vertaald vanuit het Arabisch.
[..]
bron
Een ander artikel.
[..]
volledig artikel
Ah, dus feitelijk zeg je dat Hamas niets te maken heeft met de raketbeschietingen, Hamas die eerst niet eens de grens controleerden. Dat laatste heb je gelijk in, dat doen voornamelijk Israel en Egypte, raar dus dat je die verantwoordelijkheid nu aan Hamas toewijst. Maar al zou je het daar niet over hebben. Feitelijk zeg je wel dat Hamas er niets mee te maken heeft, neem vandaag nog, de raketbeschieting de voornaamste reacties.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 19:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Uiteraard leven ze er een tijdje .. en ze zijn vast zo slim om niet allemaal tegelijk te komen, of dacht je dat ze daar dommer zijn dan hier? Als wij hier met al onze technische mogelijkheden soms al niet vast kunnen stellen dat een paspoort vals is, hoe moet Hamas dat dan doen met die beperkte middelen? Hoe moet Hamas kunnen vaststellen of de familierelatie bij wie op bezoek gegaan wordt echt bestaat?
Ik kan dit bevestigen. Zowel het mooie land als de mooie vrouwen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:27 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
zal hetzelfde zijn als israel een beetje.
ik hoorde van een vriend dat israel ook ontzettend mooi is.
tel aviv en jeruzalem place to be voor stappen en mooie vrouwen
Ten eerste zijn die dingen maar pas klaar en geopend, dat park twee maanden en dat winkelcentrum twee weken, en ten tweede moet je je eerder afvragen waarom de westerse media het niet oppikken, want de beelden zijn er dus wel .. of wil je nou Hamas verantwoordelijk maken voor het feit dat de westerse media het niet oppikken?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:23 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
nee je moet je afrvragen waarom deze beelden niet in de westerse media komen.
heb je dit ooit bij een publieke omroep gezien die luxe winkelcentra....
als je over palestina beelden ziet in reguliere media is dat huilende mensen in kapot geschoten gebouwen...
palestina is daarbij gebaat want hoe zieliger ze zijn hoe meer geld.
en van wie krijgen ze dat geld?
de jammerende zionisten schreeuwers in arbische landen en van de betrokken moslims in europa....
nee van israel, de vs en westerse landen...
misselijkmakend dat pallywood
Huh, ik heb nooit ontkend dat er voldoende voedsel is, waar haal je dat vandaan? Ik had het eerder over de kwaliteit van het voedsel, over het tekort aan verse vitaminen ed, ze mogen dan wel niet ondervoed zijn, maar al die kinderen daar hebben wel een schrijnend vitaminetekort omdat vers fruit en groente niet te betalen zijn voor de meesten.quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Fijn dat je teruggekomen bent van je mening dat de bewoners van Gaza niet aan alles tekort hebben en voornamelijk niet de primaire levensbehoeftes. Jammer dat je dat dan weer niet toegeeft.
Maar heb je enig idee waarom Israel een verbod heeft op Cement? Een Verbod op andere bouwmaterialen? Een verbod op bepaalde goederen zoals ik dacht Cola? Zal ik een tip geven voor ik het verraad, Arafat, hm.
Zoals ik in mijn vorige post al zei, je bouwt van hetzelfde materiaal woonruimte voor 100 gezinnen of zo, en dan houd het op, geen werkgelegenheid of wat dan ook, en de andere honderdduizenden slapen nog steeds in tenten .. nu is er werk en inkomen voor minstens 200 gezinnen, en dan heb ik het alleen over de directe werknemers in het park en het winkelecentrum, niet over de toeleveringsbedrijven die ook inkomen hebben dankzij deze economische activiteit. Dus ja, het komt de bevolking ten goede, en een groter deel dan het bouwen van woningen voor 100 gezinnen zou hebben gedaan. Dat is inderdaad niet zo duidelijk op het eerste gezicht, daarvoor moet je even doordenken ..quote:Zoek het maar na. Maar ten tweede. Vind jij het niet vreemd dat er ook aan bouwmaterialen zoals je zegt tekort is, en dat ze door recycling niet andere huizen maken, of andere gebouwen, maar zo'n enorm hotel. Je gelooft toch zelf ook niet dat dit de bevolking hier ten goede komt?
Ten slotte mag je kijken naar het stuk van Mylene waarin ze de reacties zelf worden bevestigd!
Zoals het hierboven staat lijkt het me op zich vrij duidelijk.
Maar goed.
Je mist het punt lieve schat, niet ik maar Israël legt de verantwoordelijkheid neer bij Hamas .. zoals ook blijk uit de reactie van Israël.quote:Ah, dus feitelijk zeg je dat Hamas niets te maken heeft met de raketbeschietingen, Hamas die eerst niet eens de grens controleerden. Dat laatste heb je gelijk in, dat doen voornamelijk Israel en Egypte, raar dus dat je die verantwoordelijkheid nu aan Hamas toewijst.
aah, dus de reactie op de reactie bewijst dat ze de eerste raket ook afgeschoten hebben .. zoiets?quote:Maar al zou je het daar niet over hebben. Feitelijk zeg je wel dat Hamas er niets mee te maken heeft, neem vandaag nog, de raketbeschieting de voornaamste reacties.
http://www.haaretz.com/ne(...)gaza-strike-1.304966
http://www.haaretz.com/ne(...)in-24-hours-1.305191
Inderdaad.quote:Op zondag 1 augustus 2010 00:23 schreef waht het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen. Zowel het mooie land als de mooie vrouwen.
Ik dacht dat in Westelijke Jordaan oever was?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:24 schreef Mylene het volgende:
[..]
Centerparks kent men daar dus hè?
Je kan ook even een museum bezoeken en daarna een hapje eten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of shoppen in de Gaza variant van V&D, recentelijk geopend.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of een dagje aan strand doen.
[ afbeelding ]
Palestinians enjoy the sun on Gaza's beach during the weekend on June 18, 2010 in Gaza City, Gaza. Israel has maintained a tight blockade on Gaza since Hamas seized power in 2007, but with increasing pressure from the international community is considering easing the restrictions to allow essential goods, Israel pledged this weekend it will immediately allow all goods into Gaza except weapons and items deemed to have a military use under its decision to ease its three-year-old blockade of the Palestinian territory.
[ afbeelding ]
Palestinian man sells suger candy on the beach in Gaza City on June 18, 2010, a day after Israel's approval of a plan to ease its blockade of the Hamas-run impoverished territory after weeks of international pressure, but without providing much detail on what new goods would be allowed in.
[ afbeelding ]
Palestinian children play on the beach in Gaza City on June 18, 2010, a day after Israel's approval of a plan to ease its blockade of the Hamas-run impoverished territory after weeks of international pressure, but without providing much detail on what new goods would be allowed in.
[ afbeelding ]
A Palestinian youth sells pastries and local bread on the beach in Gaza City on June 18, 2010, a day after Israel's approval of a plan to ease its blockade of the Hamas-run impoverished territory after weeks of international pressure, but without providing much detail on what new goods would be allowed in.
Boeken is helaas nog niet mogelijk.
bronquote:Although Gaza women have traditionally worked on family farms, picking fruit and vegetables, this is the first time they have hoisted shovels for a job usually reserved for men in the conservative enclave, where unemployment is 60 per cent.
bronquote:Het analfabetisme van 5,6% en 49,2% had een computer Palestina
أضف إلى مفضلتك
30-07-2010 16:15 07/30/2010 16:15
5.6 %نسبة الأمية و49.2% لديهم حاسوب بفلسطين
رام الله - فراس برس: أعلنت القائم بأعمال رئيس الإحصاء علا عوض أن عدد سكان الأراضي الفلسطينية بلغ حتى منتصف العام الجاري 4.05 مليون نسمة في الضفة الغربية وقطاع غزة. Ramallah - Firas Press: Waarnemend president kondigde Statistieken Ola Awad, de bevolking van de Palestijnse gebieden als in het midden van dit jaar 4,05 miljoen mensen in de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook.
وأوضحت عوض خلال مؤتمر صحفي لمناسبة اليوم العالمي للسكان أن عدد سكان الضفة الغربية بلغ 2.51 مليون نسمة، منهم 1.27 مليون ذكر، و 1.24 مليون أنثى، بينما قدر عدد سكان قطاع غزة بحوالي 1.54 مليون نسمة، منهم 799 ألف ذكر، و 756 ألف أنثى . Ze Awad een persconferentie ter gelegenheid van de World Population Day verteld, de bevolking van de Westelijke Jordaanoever bedroeg 2,51 miljoen mensen, van wie er 1,27 miljoen mannelijke en 1,24 miljoen vrouwen, terwijl het aantal inwoners van de Gaza-strook op ongeveer 1,54 miljoen mensen, van wie 799 waren mannetjes en 756 duizend vrouwen.
أوضح المسح أن الكثافة السكانية في الأراضي الفلسطينية مرتفعة بشكل عام وفي قطاع غزة بشكل خاص، ويعود ذلك لتركز 105 مليون شخص في مساحة لا تتجاوز 365 كم معظمهم من اللاجئين، وبلغت الكثافة السكانية المقدرة لعام 2010 نحو 672 فرد/ كم في الأرض الفلسطينية، بواقع 444 فرد/ كم في الضفة الغربية، مقابل 4.206/ كم في غزة. Uit de enquête bleek dat de bevolkingsdichtheid in de Palestijnse gebieden hoog in de Gazastrook in het bijzonder en omwille van de concentratie van 105 miljoen mensen in een gebied dat niet 365 km meer dan de meeste van hen vluchtelingen, bevolkingsdichtheid schatting in 2010 ongeveer 672 personen / km in de Palestijnse gebieden, door 444 persoon / km in de Westelijke Jordaanoever, in vergelijking met 4,206 / km in de Gaza-strook.
وأظهرت البيانات أن انخفاضا طرأ على معدل الخصوبة الكلية في الأراضي الفلسطينية، حيث بلغ 4.6مولود في العام 2007 بواقع 4.1 مولود في الضفة الغربية، و5.2 مولود في قطاع غزة في حين كانت 6.0 مولود في العام 1997 في الأراضي الفلسطينية. Uit de gegevens bleek dat een daling van het percentage van de totale vruchtbaarheid in de Palestijnse gebieden, waar het 4,6 geboorten in 2007 bereikt met 4,1 geboorten in de Westelijke Jordaanoever en 5,2 geboorten in de Gazastrook als het was 6,0 geboorten in 1997 in de Palestijnse gebieden.
كما بلغت نسبة مشاركة النساء في القوى العاملة إلى 14.1% بواقع 15.8% في الضفة الغربية و11.2% في قطاع غزة، مقابل 66.7% نسبة مشاركة الرجال في القوى العاملة، بواقع 70.0% في الضفة الغربية و60.9% في قطاع غزة. Het percentage van de participatie van vrouwen in de beroepsbevolking tot 14,1% van 15,8% in de Westelijke Jordaanoever en 11,2% in de Gazastrook, in vergelijking met 66,7% van de mannen is de arbeidsparticipatie, met 70,0% in de Westelijke Jordaanoever en 60,9% in de Gazastrook.
وتشير النتائج إلى أن نسبة العاطلين عن العمل من بين المشاركين في القوى العاملة في الربع الأول 2010 بلغت 22.0% أي أكثر من خمس المشاركين في القوى العاملة، بواقع 16.5% في الضفة الغربية و33.9% في قطاع غزة. De resultaten geven aan dat het percentage werklozen onder de deelnemers van de beroepsbevolking in het eerste kwartaal 2010 was 22,0% meer dan vijf deelnemers in het personeelsbestand, met 16,5% op de Westelijke Jordaanoever en 33,9% in de Gazastrook. كما تصل نسبة البطالة بين النساء المشاركات في القوى العاملة إلى 26.8% مقابل 21.1% بين الرجال. De werkloosheid onder vrouwen in de beroepsbevolking tot 26,8% versus 21,1% bij mannen.
وأشارت نتائج مسح إنفاق واستهلاك الأسرة الفلسطينية 2007، أن متوسط إنفاق الأسرة الشهري النقدي على مختلف السلع والخدمات بلغ 608 دينار أردني في الأرض الفلسطينية (بواقع 708 دينار في الضفة الغربية مقابل 415 دينار في قطاع غزة)، وشكل الإنفاق النقدي على مجموعات الطعام الجزء الأكبر من متوسط الإنفاق الكلي للأسر في الأراضي الفلسطينية حيث بلغت نسبة الإنفاق على مجموعة الطعام 33.0% (بواقع 31.7% في الضفة الغربية مقابل 37.7% في قطاع غزة). De resultaten van de enquête te besteden en het verbruik van de Palestijnse familie 2007, de gemiddelde uitgaven in de maandelijkse huishoudens, in geld op diverse goederen en diensten bedroegen 608 Jordaanse dinars in de bezette Palestijnse (door 708 dinars op de Westelijke Jordaanoever, in ruil voor 415 dinar in de Gazastrook) en de vorm van geld uitgaven voor voedsel groepen en het merendeel van de gemiddelde totale bestedingen van de huishoudens in de Palestijnse gebieden, waar het percentage van de uitgaven voor voedsel-groep met 33,0% (met 31,7% in de West Bank in ruil voor 37,7% in de Gazastrook).
وبلغ معدل الفقر 2007 34.5% في الأرض الفلسطينية، (23.6% في الضفة الغربية، و55.7% في قطاع غزة)، كما قدر خط الفقر المتوسط للأسرة المرجعية (المكونة من ستة أفراد، بالغين اثنين وأربعة أطفال) في الأرض الفلسطينية خلال عام 2007 بحوالي 2، 375 شيقلاً (حوالي 580 دولار أمريكي). Het armoedepercentage in 2007 34,5% in de Palestijnse gebieden, (23,6% in de Westelijke Jordaanoever en 55,7% in de Gazastrook), evenveel als armoedegrens een gemiddeld gezin van het referentiepunt (van zes personen, twee volwassenen en vier kinderen) in de bezette Palestijnse gebieden, in 2007 ongeveer 2 375 sjekel (ongeveer 580 dollar).
وأظهرت بيانات عام 2009 أن نسبة الأمية بين الأفراد الذين أعمارهم 15 سنة فأكثر في الأرض الفلسطينية تبلغ 5.6%، وتتفاوت هذه النسبة بشكل كبير بين الذكور والإناث، فبلغت بين الذكور 2.6%، في حين بلغت بين الإناث 8.7%، وأظهرت النتائج تفاوتاً في نسبة الأمية بين الضفة الغربية وقطاع غزة، حيث بلغت 5.1% في الضفة الغربية بينما في قطاع غزة 5.4%. Uit de gegevens bleek in 2009 dat de graad van analfabetisme onder personen van 15 jaar en ouder in de Palestijnse grondgebied van 5,6%, en variëren deze verhouding aanzienlijk tussen mannen en vrouwen, te bereiken tussen mannen 2,6%, terwijl de vrouwelijke 8,7%, en de resultaten toonden een verschil in het percentage analfabeten tussen de Westelijke Jordaanoever, de Gazastrook, het bereiken van 5,1% in de Westelijke Jordaanoever, terwijl in de Gazastrook 5,4%.
وبلغت نسبة الأسر التي لديها جهاز حاسوب في الأرض الفلسطينية 49.2%، (بواقع 51.1% في الضفة الغربية، و45.6% في قطاع غزة) في العام 2009. Het percentage huishoudens met een computer in de bezette Palestijnse 49,2% (door 51,1% in de Westelijke Jordaanoever en 45,6% in Gaza Strip) in 2009.
وأظهرت البيانات أن 28.5% من الأسر في الأرض الفلسطينية لديها اتصال بالإنترنت للعام 2009، بواقع 27.2% في الضفة الغربية، و30.9% في قطاع غزة، كما أشارت البيانات إلى أن أكثر من نصف الأفراد (10 سنوات فأكثر) يعرفون استخدام الإنترنت (59.1%)، بينما 32.3% من الأفراد يستخدمون الإنترنت فعليا. Uit de gegevens bleek dat 28,5% van de huishoudens in de Palestijnse grondgebied dat een internetverbinding voor het jaar 2009 is, met 27,2% op de Westelijke Jordaanoever en 30,9% in de Gazastrook, de gegevens ook aangegeven dat meer dan de helft van de personen (10 jaar en ouder) bekend zijn met het internet (59,1 gebruik %), terwijl 32,3% van de particulieren gebruik van het internet effectief.
كما بلغت نسبة الأسر الفلسطينية التي تعود ملكية المسكن فيها لأحد أفراد الأسرة حوالي 86.3% في عام 2008، بواقـع 83.0% في الضفة الغربية و93.0% في قطاع غزة، في حين أن نسبة الأسر التي تعيش في مساكن مستأجرة في الأراضي الفلسطينية بلغت 9.2% أسرة، (بواقع 11.4% في الضفة الغربية و4.5% في قطاع غزة). Het percentage van de Palestijnse huishoudens eigenaar van de woning voor een familielid 86,3% over het in 2008 door 83,0% in de Westelijke Jordaanoever en 93,0% in de Gazastrook, terwijl het aandeel van de huishoudens woont in een huurwoning in de Palestijnse gebieden bedroeg 9,2% Familie (door 11,4% in de West Bank en 4,5% in de Gazastrook).
Ah, dus je denkt dat dat het probleem is, misschien moet je iets verder kijken.quote:Op zondag 1 augustus 2010 13:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh, ik heb nooit ontkend dat er voldoende voedsel is, waar haal je dat vandaan? Ik had het eerder over de kwaliteit van het voedsel, over het tekort aan verse vitaminen ed, ze mogen dan wel niet ondervoed zijn, maar al die kinderen daar hebben wel een schrijnend vitaminetekort omdat vers fruit en groente niet te betalen zijn voor de meesten.
[..]
Ten eerste, wie denk jij dat als er voor 100 gezinnen iets gebouwd zou worden, wie denk jij dat dat gaat bouwen. Ook die 200 gezinnen worden daar beter van, het blijft hetzelfde materiaal, en dezelfde hoeveelheden. Ten tweede je ziet zelf in de stukjes dat ze niet snappen waarom er voor hun niets wordt gedaan. Dus al zou het een vermoeden zijn, ze ontkrachten het zelf voor je, kom op.quote:Zoals ik in mijn vorige post al zei, je bouwt van hetzelfde materiaal woonruimte voor 100 gezinnen of zo, en dan houd het op, geen werkgelegenheid of wat dan ook, en de andere honderdduizenden slapen nog steeds in tenten .. nu is er werk en inkomen voor minstens 200 gezinnen, en dan heb ik het alleen over de directe werknemers in het park en het winkelecentrum, niet over de toeleveringsbedrijven die ook inkomen hebben dankzij deze economische activiteit. Dus ja, het komt de bevolking ten goede, en een groter deel dan het bouwen van woningen voor 100 gezinnen zou hebben gedaan. Dat is inderdaad niet zo duidelijk op het eerste gezicht, daarvoor moet je even doordenken ..
[..]
Uiteraard leven ze er een tijdje .. en ze zijn vast zo slim om niet allemaal tegelijk te komen, of dacht je dat ze daar dommer zijn dan hier? Als wij hier met al onze technische mogelijkheden soms al niet vast kunnen stellen dat een paspoort vals is, hoe moet Hamas dat dan doen met die beperkte middelen? Hoe moet Hamas kunnen vaststellen of de familierelatie bij wie op bezoek gegaan wordt echt bestaat?quote:Je mist het punt lieve schat, niet ik maar Israël legt de verantwoordelijkheid neer bij Hamas .. zoals ook blijk uit de reactie van Israël.
Nee, jij probeert het te doen lijken alsof Hamas niets te maken heeft met raketbeschietingen, wraakacties etc etc. Uit de bovenstaande reacties en gebeurtenissen is het vrij duidelijk dat dit niet het geval is.quote:aah, dus de reactie op de reactie bewijst dat ze de eerste raket ook afgeschoten hebben .. zoiets?
Ze doen hun best om van alles op poten te zetten en dan gooien ze hun eigen ruiten in door zomaar een raket af te schieten? Of is het eerder zo dat ze na deze wraakactie denken dat het toch geen fuck uitmaakt wie die raket afgeschoten heeft, het zijn toch hun die verantwoordelijk worden gehouden en het is toch het hele volk dat ervoor gestraft wordt?
Tja, Hamas-leden worden uitgesloten van de distributie zover mij bekend is, dus dat dit gebeurt is op zich voorspelbaar.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ah, dus je denkt dat dat het probleem is, misschien moet je iets verder kijken.
http://www.guardian.co.uk/world/2009/feb/06/gaza-un-aid-hamas
Dit is een voorbeeld van waarom wat er slecht gaat ook slecht gaat. Niet de dingen over het algemeen die Hamas roept. Maar de dingen die Hamas zelf veroorzaakt.
Qua werkgelegenheid in de bouw zal het inderdaad weinig verschil maken, het gaat om wat daarna komt .. als er woningen waren gebouwd was er nu geen werkgelegenheid meer, hadden pakweg 100 gezinnen een woning gehad en that's it, geen 106 plus toeleveranciers in dat waterpark en geen werknemers in dat winkelcentrum, niet waar? Waar het geld vandaan komt? Van de investeerders neem ik aan, zoals wel vaker gebeurd, in de hoop dat het bedrijfje zich in de toekomst zelf kan bedruipen en misschien nog winst maakt ook. Heel normaal toch, of zeg je nu dat dat overal ter wereld mag, alleen in Gaza niet?quote:Ten eerste, wie denk jij dat als er voor 100 gezinnen iets gebouwd zou worden, wie denk jij dat dat gaat bouwen. Ook die 200 gezinnen worden daar beter van, het blijft hetzelfde materiaal, en dezelfde hoeveelheden. Ten tweede je ziet zelf in de stukjes dat ze niet snappen waarom er voor hun niets wordt gedaan. Dus al zou het een vermoeden zijn, ze ontkrachten het zelf voor je, kom op.
Ten derde, welke economische activiteit haha, wie gaat daar beter van worden als er daar geld wordt uitgegeven. Vertel me eens, wie gaat daar veel geld uitgeven, waar gaat het geld vandaan komen waar het personeel betaald mee moet worden. Wie gaat de prijs voor het park betalen, etc, etc kom op zeg.
Je gelooft toch zelf niet dat dit ten goede komt van de bevolking. Dan ben je wel erg subjectief.
Maar nogmaals, waarom denk jij dat Israel ten slotte die bepaalde goederen blokkeert,
nogmaals de tip Arafat krijg je van mij cadeau.
Huh, als ik vraag hoe ze dat zouden moeten doen leg ik de verantwoordelijkheid bij hun neer? Wat is dat voor rare kronkel, ik stel een vraag .. hoe kan je de verantwoordelijkheid die je wel toegeschoven krijgt nemen als de middelen daarvoor ontbreken.quote:Nee hoor, zoals je hierboven kan lezen, is m'n reactie vrij duidelijk. Je legt de verantwoordelijkheid eerst zelf bij Israel, daarna bij Hamas, en dat heeft niets te maken waar Israel de verantwoordelijkheid legt. Denk je dat het Hamas een klap kan interesseren dat er terroristen het gebied binnenkomen? Natuurlijk niet! Ze zijn zelf terroristen, het zijn hun connecties, hun bondgenoten. Kom op Moussie dit is wel behoorlijk erg.
Volgens mij was het simpel en duidelijk, na al die beloftes van Oslo die alleen land hebben gekost ipv opgeleverd eerst terug trekken achter de grenzen van 1967.quote:Nee, jij probeert het te doen lijken alsof Hamas niets te maken heeft met raketbeschietingen, wraakacties etc etc. Uit de bovenstaande reacties en gebeurtenissen is het vrij duidelijk dat dit niet het geval is.
Dit is dan de leiding van de Palestijnen in Gaza, ze stelen van de eigen bevolking, ze buiten ze compleet uit, ze worden gehersenspoeld door Hamas. Probeer niet te doen alsof het zo'n geweldige organisatie is die alleen maar vrede wil. Met Hamas valt geen vrede te krijgen zolang ze niet officieel en duidelijk, onder internationale controle, ontwapenen en laten zien dat ze zoiets ook daadwerkelijk willen.
Tja, en dat denken veel Palestijnen dan van Israël, dat daar geen akkoord mee te sluiten is, bij elke nieuwe ronde vredesonderhandelingen is het Palestijnse gebied op de Westbank immers weer een flink stuk geslonken en vrij bewegen zit er nog steeds niet in. Vandaar ook dat een burgeroorlog vrij onwaarschijnlijk is, toestemming om familie te bezoeken over en weer wordt maar mondjesmaat gegeven.quote:Kom op, daar kan je geen akkoord mee bereiken, dan maar wachten tot iemand Hamas van de troon zal stoten. Verwacht overigens niet dat Israel dit zal doen, de wereld heeft Israel al zoveel bekritiseerd, dat ze zich er niet mee willen bemoeien. Nu komt er dadelijk een bloedige burgeroorlog tussen Fatah en Hamas of wie dan ook, dat is het resultaat en denk maar niet dat een Palestijnen in Gaza daar nu zo fantastisch mee af is, maar goed.
Wou jij een glimps van de toekomst .. alsjeblieftquote:Jammer dat je niet een beetje verder kunt kijken.
Haha, kom op Moussie,quote:Op zondag 1 augustus 2010 17:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, Hamas-leden worden uitgesloten van de distributie zover mij bekend is, dus dat dit gebeurt is op zich voorspelbaar.
[..]
Inderdaad Moussie, dan hadden 100 gezinnen nu een dak boven hun hoofd gehad die ze nu blijkbaar niet hebben, maar wat heb je nu een of ander reservaat waar je voor moet betalen om binnen te komen.quote:Qua werkgelegenheid in de bouw zal het inderdaad weinig verschil maken, het gaat om wat daarna komt .. als er woningen waren gebouwd was er nu geen werkgelegenheid meer, hadden pakweg 100 gezinnen een woning gehad en that's it, geen 106 plus toeleveranciers in dat waterpark en geen werknemers in dat winkelcentrum, niet waar? Waar het geld vandaan komt? Van de investeerders neem ik aan, zoals wel vaker gebeurd, in de hoop dat het bedrijfje zich in de toekomst zelf kan bedruipen en misschien nog winst maakt ook. Heel normaal toch, of zeg je nu dat dat overal ter wereld mag, alleen in Gaza niet?
Het probleem m'n beste Moussie is dat het niet alleen om wapens gaat maar ook om financiering.quote:En tja, Arafat, die heeft de boel flink belazerd geruime tijd geleden, blijkbaar moeten zijn tegenstanders daarvoor gestraft worden? Op zich is dat wantrouwen begrijpelijk wat cement, metaal ed aangaat, maar waarom pasta en kruiden verboden zijn, en waarom zaaigoed maar mondjesmaat binnen wordt gelaten, dat is mij een raadsel. Dus leg uit, in hoeverre heeft Arafat daarvoor gezorgd? Hij had een pastabom gespiked met zaaigoed ontwikkeld en van de kruiden kon die schietkruit maken of zo?
[..]
[..]
Dus nu ga jij beweren dat de politieke vleugel niets meer te maken heeft met de militaire tak.quote:Huh, als ik vraag hoe ze dat zouden moeten doen leg ik de verantwoordelijkheid bij hun neer? Wat is dat voor rare kronkel, ik stel een vraag .. hoe kan je de verantwoordelijkheid die je wel toegeschoven krijgt nemen als de middelen daarvoor ontbreken.
Voor de rest heeft Hamas al lang een politieke vleugel, en mi wordt het allerhoogste tijd om daarmee te praten om deze geweldspiraal te doorbreken.
[..]
Israel was en is druk bezig met het terugtrekken van bezet land binnen Palestijns gebied.quote:Volgens mij was het simpel en duidelijk, na al die beloftes van Oslo die alleen land hebben gekost ipv opgeleverd eerst terug trekken achter de grenzen van 1967.
[..]
Och, tegen die tijd is het weer wat rustiger en is Israel weer een stuk teruggetrokken, zoals gewoonlijk.quote:Tja, en dat denken veel Palestijnen dan van Israël, dat daar geen akkoord mee te sluiten is, bij elke nieuwe ronde vredesonderhandelingen is het Palestijnse gebied op de Westbank immers weer een flink stuk geslonken en vrij bewegen zit er nog steeds niet in. Vandaar ook dat een burgeroorlog vrij onwaarschijnlijk is, toestemming om familie te bezoeken over en weer wordt maar mondjesmaat gegeven.
Ja, iemand van Hamas werd daar vermoord, zucht. Ja Israel heeft vast wel eens een paar keer acties ondernomen tegen Hamas. Begrijp me niet verkeerd, ze willen Hamas wel van de troon, maar ze zullen het niet doen omdat ze nu al zo onder vuur liggen na de laatste gebeurtenissen. Daarom zal Israel niets doen en dat is het ergste voor de Palestijnse bevolking wat je jezelf maar kunt indenken. Nu blijven ze lijden.quote:Wat betreft dat 'Hamas van zijn troon stoten', grappig dat jij zegt dat Israël zich daar niet mee zal bemoeien, mij staat iets bij van een moord in een hotelkamer niet al te lang geleden. Niet de eerste keer dat er iemand in het buitenland 'aangepakt' wordt, en vast ook niet de laatste keer.
[..]
Dit is het echte leven in Gaza, en dan is er nog ergens een Canvas reportage waar de minder gehersenspoelde Hamas leden een boekje open doen, die zal ik eens even ergens proberen te zoeken.quote:Wou jij een glimps van de toekomst .. alsjeblieft
Als Hamas zijn eerlijk deel zou krijgen bij de uitdeling zou er niets meer binnen mogen komen toch .. de hulpgoederen die worden toegelaten worden dat zover mij bekend onder de voorwaarde dat 'de terroristen'' niets krijgenquote:Op zondag 1 augustus 2010 17:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Haha, kom op Moussie,
geef toch gewoon toe dat Hamas een corrupte organisatie is
zij krijgen net zo goed een eerlijk deel van de goederen als het eerlijk zou worden uitgedeeld
maar dat gebeurt niet omdat het gros wordt ingepikt door Hamas en tegen enorme prijzen wordt verkocht.
Hehe, en als er 100 woningen waren gebouwd dan was de klacht geweest dat Hamas niet zorgt voor werkgelegenheid, wat heb je aan een huis als je geen inkomen hebt om de huur te betalen .. dan is het verwijt weer dat Hamas huizen heeft gebouwd voor de elite. En ja, velen zullen moeten sparen voor een uitstapje crazy water park, het is naar verhouding even duur als een dagje Efteling, maar voor wie wel werk heeft is dat dus best te doen .. en ja, dat slingert de lokale economie aan.quote:Inderdaad Moussie, dan hadden 100 gezinnen nu een dak boven hun hoofd gehad die ze nu blijkbaar niet hebben, maar wat heb je nu een of ander reservaat waar je voor moet betalen om binnen te komen.
Hoe kan het daarbinnen nu zo fantastisch zijn als het daarbuiten nou zo gruwelijk is, kom op zeg, dit soort parken worden niet gebouwd voor de arme bevolking, ze worden gebouwd voor de elite, tsja.
For the privileged, the new sensation is the Crazy Water Park resort.
Of andere van dit soort plekken in Gaza.
For those who are not that into swimming, there is always the Faisal Equestrian Club.
The place to be seen for Gaza's teenage elite, the club bar is stocked with (alcohol-free) Bavarian beer. Headscarves are frowned upon here.
http://www.theage.com.au/(...)-20100730-10zu5.html
Probeer toch niet door te gaan dat dit zo fantastisch is voor de lokale economie.
Dat dit fantastisch is voor de lokale bevolking.
De enige die profiteert zijn degene die het geld innen.
Dat is echt niet de arme bevolking van Gaza.
eeuh, wat hebben toeristenhotels elders hiermee te maken? Het is de lokale bevolking die naar dat park gaat, en het is de lokale bevolking die er werkt en het zijn de lokale toeleveranciers die er beter van worden. Waar jij daar buitensluiten van de lokale bevolking vandaan haalt is mij een raadsel.quote:Ja, als er geen oorlog was, dan zouden er inderdaad toeristen kunnen komen.
Dan zou er geld kunnen worden verdiend met mensen die er zouden kunnen komen.
Maar dat is niet de praktijk van dit soort parken.
Sterker nog, dit soort parken en reservaten worden gebouwd in arme landen, zonder dat de lokale bevolking profiteert. Neem bijvoorbeeld de Domincaanse Republiek, mensen blijven bij hun hotel, de luxe zwembaden.
Maar als je over de muur en/of hekken kijkt dan zie je pas het echte leven op het eiland.
Omdat nieman een stap durft en dus wil zetten in Gaza zal er daar ook geen geld naar toe gaan.
Het is puur de elite die profiteert van dit soort commercie.
Ik zie liever langdurig werk voor 100+ gezinnenquote:Je was toch zo begaan met het lot van de Palestijnen.
Ik snap oprecht niet dat je dan liever een park voor de rijken ziet dan huizen voor 100 gezinnen.
Zucht, om goederen te kunnen produceren moet je wel grondstoffen hebben en een afzetmarkt, en nou heb ik me laten vertellen dat de toevoer van grondstoffen aan allerlei beperkingen en willekeur onderhevig is, en de afzetmarkt vrij beperkt, en export, tja, de valentijnsbloemen waren nog niet allemaal verrot dit jaar voor ze eindelijk deze kant op mochten ..quote:Als het nu een fabriek was waar goederen werden geproduceerd, en doorverkocht, ja dan had ik je gelijk geven. Maar probeer aub niet de schijn op te houden dat dit het geval is.
aah, dus iemand die de mazzel heeft werk te hebben, een werknemer van het crazy water park bvb, verdient genoeg om naast groente en fruit ook schoenen en deo te kopen, nou wat erg zeg, en wat een luxe, schoenen aan je voeten en wat lichamelijke hygiëne in die hitte daar .. die moeten echt meteen hun baantje kwijt raken, het park moet afgebroken, er moeten 100 woningen worden gebouwd en daarna is iedereen werkloos .. hoe durven ze een busje deo te kopen terwijl er kinderen zijn die niet genoeg ijzer binnen krijgen.quote:Als een bevolking zoveel fruit, groente, en bouwmaterialen te kort komt.
Waarom gaan ze dan deo kopen? Waarom gaan ze dan schoenen kopen? Kijk toch eens even verder.
Lol, ja hoor, ze gaan de zakken cement via tunnels het land uit smokkelen om door te verkopen .. of waren dat die zakjes met kruiden?quote:Het probleem m'n beste Moussie is dat het niet alleen om wapens gaat maar ook om financiering.
Veel van het geld na de akkoorden bedoeld voor wederopbouw verdween in de zakken van de Palestijnse elite. Ze kochten overal ter wereld fabrieken met hun geld, cement was een van de belangrijkste goederen, maar ook kleinere producten. Deze goederen, plus het geld, kwam dus niet terecht bij de Palestijnse bevolking. Allerlei verschillen kleinere en grotere economische en financiele ondernemingen zijn hiermee opgezet. Daarom wil Israel voorkomen dat deze financiering nog plaats kan vinden door te zorgen dat er niet meer geinvesteerd hierin kan worden. Stel dat het wel kan dan kan het misbruik weer plaatsvinden en de financiering voor o.a. wapens. Maar ook kleinere hoeveelheden met hulpgoederen vormen een gevaar. Op deze manier voorkomt Israel dat juist dit soort goederen weer doorverkocht worden. Buiten de bommen om.
Kijk even terug hoe dat toen ging met Ierland .. met praten week je de twee van elkaar los, niet willen praten geeft de militante vleugel macht, meer zeggingskracht boven diegenen die wel willen praten.quote:Dus nu ga jij beweren dat de politieke vleugel niets meer te maken heeft met de militaire tak.
Ik neem aan dat je dat zelf ook niet gelooft.
De discussie begon met de opmerking dat Israël Hamas verantwoordelijk houdt voor alle raketten, terwijl ze zelf weten dat ze niet van Hamas afkomstig zijn maar van een van die splintergroeperingen.quote:Ten tweede was het een verwijzing op de nutteloosheid van die opmerking.
Israel verwacht niet dat Hamas terroristen gaat tegenhouden, kom nou, wie denk je nu dat er zo naief is.
Toch ging jij er vervolgens op door om je af te vragen of Hamas dit wel kon.
Niemand verwacht dit nogmaals van Hamas want niemand gaat ze zoiets toe vertrouwen.
Een beetje nutteloos is het daarom door dit in de lijn van verwachting voor Israel te stellen.
Daarom was de reactie meer dan terecht en duidelijk.
Tja, zelfs Abbas komt er nu achter dat die in de maling genomen wordt .. zoveel vredesonderhandelingen verder wordt er ineens gesproken over 'natuurlijke groei' waar eerst nog ontmanteld zou worden ..quote:Israel was en is druk bezig met het terugtrekken van bezet land binnen Palestijns gebied.
De Palestijnen hebben vrijwel niets gedaan om de vrede te bevorderen of de akkoorden na te leven.
De bal ligt niet bij Israel, de bal ligt bij de Palestijnen, en weer hebben ze overleg afgewezen zoals je kan lezen in het nieuws. Ze komen nu zelfs onder druk van Obama te staan.
Als Israel zich wil terugtrekken achter bepaalde lijnen in voorgaande oorlogen dan is Israel daar vrij toe in staan. Maar vergeet niet dat ze daar niet verplicht toe zijn. In die oorlogen hebben ze gevechten gevoerd die niet door Israel begonnen zijn. Die op een eerlijke manier zijn gewonnen en waarbij strategisch gelegen gebieden zijn veroverd weer. Zelfs al wil Israel die houden dan staan ze daar vrij in.
Omdat Israel bereid is dergelijke gebieden terug te geven aan de Palestijnen kan je zien wie er echt vrede wil.
Dat is niet Hamas.
Dat is niet Fatah.
Ik hoop dat Abbas, nog enigzins tot inkeer komt, hij was de enige met wie er nog te praten viel.
Tenminste zo leek het.
ooh, je bedoelt de verkiezingsoverwinning die niet gehonoreerd werd waardoor de corrupte Fatah ondanks verlies een leidende rol zou gaan spelenquote:Och, tegen die tijd is het weer wat rustiger en is Israel weer een stuk teruggetrokken, zoals gewoonlijk.
Dan krijgen de Palestijnen weer vrijheden na akkoorden en dan zie je hoe het loopt.
De laatste strijd tussen Fatah en Hamas is een uitstekend voorbeeld.
omg .. de Palestijnen waren al slachtoffer lang voor Hamas überhaupt werd opgericht .. je simplisme af en toe is echt aandoenlijk.quote:Ze kunnen het land niet zelf leiden Moussie, daarvoor zijn de puinhopen te groot, de internationale gemeenschap zou het land moeten herbouwen maar wel op voorwaarde dat ze actie mogen nemen tegen de terroristen. Inclusief Hamas en de externe groepen die inderdaad wel degelijk bestaan en heel belangrijk zijn.
Als je vrede wilt dan geef je Hamas op. Op die manier laten de Palestijnen zien dat ze willen praten, maar de echte Palestijnse slachtoffers zijn geen slachtoffers van Israel, maar van Hamas. Daarom is het zo moeilijk.
Eeuh, en wat is de reden dat het Palestijnse volk onder Fatah nog steeds te lijden heeft, hun grondgebied wordt almaar kleiner en ipv meer krijgen ze almaar minder bewegingsvrijheid?quote:Ja, iemand van Hamas werd daar vermoord, zucht. Ja Israel heeft vast wel eens een paar keer acties ondernomen tegen Hamas. Begrijp me niet verkeerd, ze willen Hamas wel van de troon, maar ze zullen het niet doen omdat ze nu al zo onder vuur liggen na de laatste gebeurtenissen. Daarom zal Israel niets doen en dat is het ergste voor de Palestijnse bevolking wat je jezelf maar kunt indenken. Nu blijven ze lijden.
Het onderste filmpje .. tja, beide zijden in dat conflict waren heel erg fout bezig. Hoe anders had de egschiedenis kunnen lopen als de verkiezingsoverwinning wel geaccepteerd was ipv de groeperingen tegen elkaar uit te spelen.quote:Dit is het echte leven in Gaza, en dan is er nog ergens een Canvas reportage waar de minder gehersenspoelde Hamas leden een boekje open doen, die zal ik eens even ergens proberen te zoeken.
En we gaan vrolijk verderquote:Badplaats Eilat bestookt met raketten
De Israëlische badplaats Eilat is bestookt met raketten. Er sloegen in en rond de stad zeker vijf granaten in, maar niemand raakte gewond. Een van de granaten kwam in Jordanië terecht
De raket sloeg op straat in bij hotel Intercontinental, in de havenstad Akaba aan de Rode Zee. Twee auto's werden verwoest. In Eilat vielen voor zover bekend geen gewonden.
In zee
Ook kwamen twee van de raketten in zee terecht. De Israëlische politie vermoedt dat de projectielen in Egypte zijn afgevuurd, vanuit de Sinaï-woestijn.
Reactie
De aanvallen zijn waarschijnlijk een reactie op de explosie in een huis van een Hamas-leider in Gaza. Daarbij vielen een dode en tientallen gewonden. De Hamas-leider bleef ongedeerd.
Hamas-commandant
Hamas zegt dat het Israëlische leger achter de aanval zit, maar Israel ontkent dat. Afgelopen weekend werd een commandant van Hamas gedood door de luchtmacht van Israël.
laat opnieuw zien hoe debiel die fundamentalisten daar zijn. Ik blijf me ook telkens verbazen dat er vanuit gaza raketten worden afgeschoten terwijl ze dan weten dat Israel weer langs komt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 09:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En we gaan vrolijk verderof israel nu wel of niet achter de explosie op dat huis zit, dit laten ze niet ongestraft. Lastige is dat de raketten uit de Sinai kwamen, lijkt me niet dat ze Egypte gaan bombarderen.
Een raket landde in Jordanie? Lekker dan
Lees net dat er in Jordanie vier gewonden zijn.
quote:Het bovenste filmpje, wat die meid heeft meegemaakt zal echt wel verschrikkelijk zijn geweest, geen een kind zou zoiets mee mogen maken wat mij betreft. Maar c'mon, Hamas de oorzaak van de oorlog? Die was er al een flink stuk eerder, dit arme kind praat alleen maar na wat ze elders heeft gehoord.
Ooh, vandaar dat zelfs Shin Bet aka Shabak aka ISA zegt dat de meeste raketten die uit Gaza komen door splintergroeperingen worden afgevuurd. Hamas probeert iets op te bouwen, denk je nou echt dat ze zo dom zijn om 14 dagen na opening van hun winkelcentrum raketten af te vuren, wetende wat het gevolg kan zijn?quote:Op maandag 2 augustus 2010 10:20 schreef mm1985 het volgende:
[..]als dat meisje dat zou zeggen over Israel was jij de eerste geweest die met zijn vinger naar Israel wees. Accepteer eens dat hamas uit is op geweld dat is gewoon een feit.
Of het napraten van al die mensen aan boord van de zogenaamde vredesbootquote:Op maandag 2 augustus 2010 10:20 schreef mm1985 het volgende:
[..]als dat meisje dat zou zeggen over Israel was jij de eerste geweest die met zijn vinger naar Israel wees.
quote:Reuters Breaking News
Explosions heard on Israel-Lebanon border, indicating possible rocket strike on northern Israel
quote:Gewonden door gevechten grens Israël-Libanon
JERUZALEM - Door gevechten tussen Israëlische en Libanese soldaten aan de grens tussen beide landen zijn dinsdag ten minste twee gewonden gevallen, een Libanese burger en een Libanese militair.
Dat berichtten het Libanese leger, veiligheidsfunctionarissen en Israëlische media.
''De Israëli's vuurden vier raketten af die bij een legerbasis in het dorp Adaysseh terechtkwamen en het leger schoot terug'', aldus een veiligheidsfunctionaris ter plaatse.
Volgens een Libanese legerwoordvoerder ontstonden gevechten, toen Israëlische militairen een boom probeerden te rooien aan de Libanese kant van de grens en begonnen te schieten.
In Israel werkt het niet zo. Maar ik zie bijvoorbeeld geen Armeniers raketten afvuren op Turkije omdat ze hun land terug willen hebben. Ik zie geen Joodse terreuraanslagen in Alexandrie omdat ze de huizen terug willen waar ze uit zijn verjaagd. Ik zie geen Duitse aanvallen op Polen en Tsjechoslowakije vanwege de miljoenen Duitsers die daar verjaagd zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooh, vandaar dat zelfs Shin Bet aka Shabak aka ISA zegt dat de meeste raketten die uit Gaza komen door splintergroeperingen worden afgevuurd. Hamas probeert iets op te bouwen, denk je nou echt dat ze zo dom zijn om 14 dagen na opening van hun winkelcentrum raketten af te vuren, wetende wat het gevolg kan zijn?
En tja, uit zijn op geweld, is iemand die zijn land terug wil, dat met behulp van de internationale gemeenschap van hem af is gepakt, uit op geweld of zit die zich alleen maar te verdedigen tegen de bezetting van zijn land? Jullie lullen daar dan wel zo makkelijk over, Israël is er nu eenmaal en gaat niet meer weg en het wordt hoogste tijd dat het Palestijnse volk zich daarbij neerlegt, en rationeel gezien klopt dat ook, maar als je je geschiedenis zou kennen weet je dat het niet zo werkt.
Brekend nieuws.quote:
Ik dacht juist dat de Israeliers een boom op Libanees grondgebied kaptenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 14:01 schreef Disana het volgende:
Er zouden 2 Libanezen en een Israëlische officier zijn gedood. De aanleiding zou zijn dat Libanezen een boom aan het kappen waren op Israëlisch grondgebied; waarschuwingsschoten werden genegeerd.
quote:FLASH: One Lebanese journalist, third Lebanese soldier die in Lebanon-Israel border incident - security source
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |