Als dit al backfire is... D'r wordt enigszins getwijfeld aan de OP en TS heeft daar wat problemen mee. Om dat nou backfire te noemen.quote:Op zondag 7 februari 2010 08:54 schreef Cracka-ass het volgende:
Toch knap dat een politiebash-topic backfired.
TS
Ik vermoed vooral van a tot c of zo. De aanleiding dus.quote:Op zondag 7 februari 2010 00:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ah, vandaar... ja, dan is het zeker van a tot z gelogen
V.
gelukkig geloven er nog steeds mensen in sprookjesquote:Op zondag 7 februari 2010 10:16 schreef Zolena het volgende:
Ik denk dat deze agenten te opgefokt voor woorden waren. Inderdaad van die idioten die gewoon eigenlijk geen agent hadden moeten worden. Ze dachten dat ze een avontuur gingen beleven en in plaats daarvan doen ze een alcoholcontrole waarbij niemand verkeerd zit dus verzinnen ze er maar 1. Stiekem toch nog spanning en sensatie.
Ik vind alleen dat je in ieder geval moet beginnen met een interne klachtenprocedure. Ik ben met jou bang dat de kans bestaat dat je er maar weinig van hoort. Maar er zijn ook agenten (die zijn er echt) die wel gewoon goed bezig zijn en begrijpen dat orde handhaven inhoudt dat je zelf ook rustig bent. En ik ben soms een beetje bang dat die agenten niet meer ingrijpen omdat ze denken dat ze anders misschien wel aangeklaagd worden (omdat hun nare collega's uiteraard een ander verhaal ophangen denken ze dan dat het iets is wat hun ook kan overkomen).
In het meest positieve geval waren dit agenten die al eens eerder over de schreef gegaan waren en daarom lullig controles moesten gaan houden op een plaats waar niemand met te veel alcohol op rijdt en worden ze na dit vooval achter een bureau gezet om er nooit meer achter vandaan te komen. Dan nemen ze vanzelf wel ontslag omdat het 'niet spannend' meer is...![]()
Waarom kijken naar het rijbewijs van een passagier in de auto? Dat is niet relevant aangezien zij de auto niet bestuurde. of bedoel jij de optelsom: bejaarde man zonder rijbewijs + bejaarde vrouw met rijbewijs = beiden mogen rijden?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:33 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ze hadden op zijn minst het rijbewijs van mijn schoonmoeder kunnen bekijken (zoals mijn schoonouders ook suggereerden), dan was de optelsom wel eenvoudig geweest. Maar ja, een agent die herhaaldelijk van geboortejaar 1943 1934 maakt, kun je eenvoudige optelsommen niet verwachten
V.
Dat zegt iedereen over bekenden in dot soort situaties.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, gelukkig ken jij mijn schoonouders ook
Ik ken weinig vriendelijker en fatsoenlijker mensen.
V.
Met een driedubbele hernia en weet ik veel wat nog meerquote:Op zondag 7 februari 2010 13:23 schreef Loveless85 het volgende:
Sowieso Verbal je maakt flink wat verwijten aan iedereen die je niet blind volgt maar je gaat niet in op de onjuistheden in je verhaal. Namelijk dat hij helemaal geen x aantal promillage bij de fuik kan hebben geblazen, en zo zitten er nog meer vaagheden in.
En je schoonouders zijn oh zo netjes maar je schoonpa is wel zo'n tokkie dat hij een politiebus uitstormt om een peukie te gaan roken
quote:Op zondag 7 februari 2010 12:37 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
gelukkig geloven er nog steeds mensen in sprookjes
Dat dus. Ongeloofwaardig gekleurd verhaal waar zelfs in deze versie de schoonpa er af komt als iemand die niet snapt dat ie gewoon naar de politie moet luisteren.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tot zover geloofde ik het nog enigszins.
Dude, het is Fok!, dus komen mensen trollen. Let it slide. Ontopic: ik denk dat het feit dat de officier op jullie hand is een cruciaal verschil kan maken. Ik zou zeker een klacht indienen, of aangifte doen, er in ieder geval een zaak van maken. Normaal was het jouw schoonouders vs. die opgeschoten MBO-ertjes geweest, maar als die officier bereid is zijn gene te delen dan worden de kaarten opeens opnieuw geschud.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:50 schreef Verbal het volgende:
Maar de aanwezige officier van justitie, die zich dusdanig geneerde dat hij mijn schoonouders op en neer taxi-de en ze het advies gaf een klacht in te dienen, die zal er ook wel naast zitten, waarschijnlijk.
Zodra je als verdachte aangeeft ontevreden te zijn moeten de OvJ het advies geven om een klacht in te dienen. Dat is een standaardprocede.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:34 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dude, het is Fok!, dus komen mensen trollen. Let it slide. Ontopic: ik denk dat het feit dat de officier op jullie hand is een cruciaal verschil kan maken. Ik zou zeker een klacht indienen, of aangifte doen, er in ieder geval een zaak van maken. Normaal was het jouw schoonouders vs. die opgeschoten MBO-ertjes geweest, maar als die officier bereid is zijn gene te delen dan worden de kaarten opeens opnieuw geschud.
Maar de OvJ hoeft echt geen lift aan te bieden aan de schoonmoeder van Verbal. Daaruit kun je toch ook opmaken dat het hem niet lekker zat. Bovendien geneerde hij zich zichtbaar, volgens Verbal. Het hoeft dus niet puur standaardprocede standaardprocedure te zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Zodra je als verdachte aangeeft ontevreden te zijn moeten de OvJ het advies geven om een klacht in te dienen. Dat is een standaardprocede.
Hoe weet Verbal dat dan? Hij was er immers niet bijquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:45 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Maar de OvJ hoeft echt geen lift aan te bieden aan de schoonmoeder van Verbal. Daaruit kun je toch ook opmaken dat het hem niet lekker zat. Bovendien geneerde hij zich zichtbaar, volgens Verbal. Het hoeft dus niet puur standaardprocede standaardprocedure te zijn.
Joh, het grootste kneusje van het bureau kreeg de taak om ff te rijden, dat is gewoon service (werd voor mij ook gedaan toen ik aangehouden werd en m'n tas had laten liggen op de plaats van het misdrijfquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:45 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Maar de OvJ hoeft echt geen lift aan te bieden aan de schoonmoeder van Verbal. Daaruit kun je toch ook opmaken dat het hem niet lekker zat. Bovendien geneerde hij zich zichtbaar, volgens Verbal. Het hoeft dus niet puur standaardprocede standaardprocedure te zijn.
Ow, jij was erbij?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:40 schreef eleusis het volgende:
[..]
Joh, het grootste kneusje van het bureau kreeg de taak om ff te rijden, dat is gewoon service (werd voor mij ook gedaan toen ik aangehouden werd en m'n tas had laten liggen op de plaats van het misdrijf), en dat mens zat gewoon net zo lang te tetteren tot de agent er maar over ophield.
Nee, iedereen weet, alleen jij was erbij.quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:46 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee, iedereen weet, alleen jij was erbij.
OMG wat een figuur ben je toch ookquote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent Nikky, en dat zegt genoeg. De arrogantie, terwijl je het met je waaihoofd niet eens waard bent om in je bek gepist te worden als je omkomt van de dorst
V.
Ik zou, gezien het geweld en de wetenschap dat ze met iemand met een handicap te maken hadden, aangifte doen of de rechtsbijstand inschakelen. En daarna pas ook een klacht bij het betreffende korps indienen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:34 schreef Verbal het volgende:
Maar mijn vraag is nou, hoe kun je die lui echt hard naaien? Zo'n klacht verwatert ongetwijfeld, zijn woord tegen het hunne etc..
Iemand tips?
Ik ben vooral ook heel benieuwd wat nou gebruikelijk is in zo'n situatie... geen rijbewijs kunnen tonen is toch boete en je kunt je reis voortzetten?
Ligt het nou aan mij dat het raar is om iemand vanwege het niet kunnen tonen van een rijbewijs mee te nemen naar het bureau, sleutels van de auto in te nemen en zo? (nog los van het hardhandige optreden en het machtsmisbruik?)
V.
Het is inderdaad wel een mooi voorbeeld van hard en direct optreden jaquote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:34 schreef RijstNatie het volgende:
Lang leve de politiestaat oftwel PVV lovers
Het zal wel de officier van dienst geweest zijn, of hovj. Politieman dus.:)quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:41 schreef sanger het volgende:
Zodra je als verdachte aangeeft ontevreden te zijn moeten de OvJ het advies geven om een klacht in te dienen. Dat is een standaardprocede.
En indd komen mensen op FOK! om te trollen. Verbal is er zelf 1 van. Daarnaast gaat hij steeds maar niet in op inhoudelijke onjuistheden in het verhaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |