Nee, je hebt een toonplicht en geen draagplicht. Op het niet kunnen tonen staat 60 euro boete. Als ze een gegrond vermoeden hebben dat je geen geldig rijbewijs hebt dan wordt het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:30 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan nog mogen ze je meenemen omdat je rijdt zonder rijbewijs te kunnen tonen.
Maar daar is het ook Verbal voor.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De andere kant van het verhaal ontbreekt hier natuurlijk. TS reageert in een verblinde emotionele bui, zie ook het gebruik van het woord 'nazi'.
Klopt, maar het gedrag van deze ambtenaar is buitensporig (een sigaret weg slaan - WTF).quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat, blijf gewoon zitten. De politie komt zoveel rotzakken tegen, geef ze gewoon geen aanleiding om te denken dat je er ook zo een bent.
Eenzijdig verhaal. Wie zegt dat de agent niet heeft gevraagd om de sigaret uit te doen en schoonpaps heeft gezegd datie de rambam oid kan krijgen? Het uit zijn gezicht slaan kan denk ik persoonlijk ook wel genuanceerd worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:07 schreef Elohim het volgende:
[..]
Klopt, maar het gedrag van deze ambtenaar is buitensporig (een sigaret weg slaan - WTF).
Ze hadden op zijn minst het rijbewijs van mijn schoonmoeder kunnen bekijken (zoals mijn schoonouders ook suggereerden), dan was de optelsom wel eenvoudig geweest. Maar ja, een agent die herhaaldelijk van geboortejaar 1943 1934 maakt, kun je eenvoudige optelsommen niet verwachtenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:29 schreef RedFever007 het volgende:
Overigens moet ik wel zeggen dat ik het wel eens ben met deze zin die die agent gezegd zou hebben
[..]
Dat zou inderdaad kunnen (sjoemelen met invalidekaarten), en ik weet ook wel zeker dat dat gebeurt dus daar valt wat voor te zeggen lijkt me
Ja, gelukkig ken jij mijn schoonouders ookquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:33 schreef Bassfly het volgende:
We horen hier natuurlijk maar een kant van het verhaal.
Plus dat de TS het verhaal van de schoonouders heeft vernomen en er zelf dus niet bij was.
Wellicht dat dat de schoonouders het verhaal allemaal iets rooskleuriger afspiegelen voor zichzelf dan wat er in werkelijkheid heeft plaatsgevonden.
Ja, maar jij bent Nikky, en dat zegt genoeg. De arrogantie, terwijl je het met je waaihoofd niet eens waard bent om in je bek gepist te worden als je omkomt van de dorstquote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:57 schreef nikky het volgende:
[..]
Eenzijdig verhaal. Wie zegt dat de agent niet heeft gevraagd om de sigaret uit te doen en schoonpaps heeft gezegd datie de rambam oid kan krijgen? Het uit zijn gezicht slaan kan denk ik persoonlijk ook wel genuanceerd worden.
Provocerend gedrag plus een aantal feiten die niet kloppend zijn, maakt mij geloven dat het verhaal enzigzins aangedikt is.
En toen?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Tot zover geloofde ik het nog enigszins.
Ja, en jij kan dat beoordelenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:36 schreef huhggh het volgende:
[..]
Maar daar is het ook Verbal voor.
Volstrekt ongeloofwaardig, in elke discussie...zelfs als hij die zelf opent.
Wat meer des FOK!'s is zijn druiloren als jij die alles beter denken te weten...vooral niet ingaan op de vraag uit de OP en lekker komen trollenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:40 schreef Loveless85 het volgende:
Het staat op FOK! dus het is waar natuurlijk.
Dat zeg ik.quote:Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal, en wie zegt dat die schoonlui van jou niet ongelofelijke tokkies zijn
Back OT: volgens mijn schoonvader was het een fuik waar betrekkelijk nieuwe agenten ervaring moesten opdoen onder begeleiding van ervaren agenten en dat ze daarom overdreven onverbiddellijk waren.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Even over dat rijbewijs: je hebt geen draagplicht, alleen een toonplicht. Kun je je rijbewijs niet tonen dan staat daar alleen 60 euro boete op. Het is in ieder geval geen reden om iemand mee naar het bureau te nemen, daar moet dus een andere reden voor zijn.
Omdat dit FOK! is, waar trollen rondlopen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:51 schreef Pool het volgende:
Waarom wist ik bij het lezen van de OP al dat het topic deze wending ging krijgen?
Omdat de zeikende zuigende voorgeschiedenis van TS bekend is. En we dus weten het hele verhaal met een flinke korrel zout te moeten nemen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:51 schreef Pool het volgende:
Waarom wist ik bij het lezen van de OP al dat het topic deze wending ging krijgen?
Ik zou liegen als ik zei "met alle respect", maar niettemin: jullie lopen mij en mijn schoonouders voor leugenaars uit te maken, hoorquote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Omdat de zeikende zuigende voorgeschiedenis van TS bekend is. En we dus weten het hele verhaal met een flinke korrel zout te moeten nemen.
De verbalisant is degene die het verbaal opmaakt, niet degene die het krijgt.quote:
Omdat Verbal de TS was?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:51 schreef Pool het volgende:
WHahahaaha! kijk en dat bedoel ik nou. Je krijgt een beetje tegengas en dan ga je zo achterlijk uit je plaat. Soort zoekt soort Verbal. Je kunt mijn post schijnbaar alleen verweren om mij te flamen in plaats van deze te weerleggen. Ik geef alleen aan dat ik denk dat hij enigszins aangedikt is. Er zal vast wat gebeurd zijn, maar de politie is m.i. niet de enige schuldige in dit verhaal.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent Nikky, en dat zegt genoeg. De arrogantie, terwijl je het met je waaihoofd niet eens waard bent om in je bek gepist te worden als je omkomt van de dorst
V.
Ah, vandaar... ja, dan is het zeker van a tot z gelogenquote:Op zondag 7 februari 2010 00:18 schreef Dromer het volgende:
[..]
De verbalisant is degene die het verbaal opmaakt, niet degene die het krijgt.
Dus daar gaat het verhaal een tikje mank.
Als dit al backfire is... D'r wordt enigszins getwijfeld aan de OP en TS heeft daar wat problemen mee. Om dat nou backfire te noemen.quote:Op zondag 7 februari 2010 08:54 schreef Cracka-ass het volgende:
Toch knap dat een politiebash-topic backfired.
TS
Ik vermoed vooral van a tot c of zo. De aanleiding dus.quote:Op zondag 7 februari 2010 00:21 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ah, vandaar... ja, dan is het zeker van a tot z gelogen
V.
gelukkig geloven er nog steeds mensen in sprookjesquote:Op zondag 7 februari 2010 10:16 schreef Zolena het volgende:
Ik denk dat deze agenten te opgefokt voor woorden waren. Inderdaad van die idioten die gewoon eigenlijk geen agent hadden moeten worden. Ze dachten dat ze een avontuur gingen beleven en in plaats daarvan doen ze een alcoholcontrole waarbij niemand verkeerd zit dus verzinnen ze er maar 1. Stiekem toch nog spanning en sensatie.
Ik vind alleen dat je in ieder geval moet beginnen met een interne klachtenprocedure. Ik ben met jou bang dat de kans bestaat dat je er maar weinig van hoort. Maar er zijn ook agenten (die zijn er echt) die wel gewoon goed bezig zijn en begrijpen dat orde handhaven inhoudt dat je zelf ook rustig bent. En ik ben soms een beetje bang dat die agenten niet meer ingrijpen omdat ze denken dat ze anders misschien wel aangeklaagd worden (omdat hun nare collega's uiteraard een ander verhaal ophangen denken ze dan dat het iets is wat hun ook kan overkomen).
In het meest positieve geval waren dit agenten die al eens eerder over de schreef gegaan waren en daarom lullig controles moesten gaan houden op een plaats waar niemand met te veel alcohol op rijdt en worden ze na dit vooval achter een bureau gezet om er nooit meer achter vandaan te komen. Dan nemen ze vanzelf wel ontslag omdat het 'niet spannend' meer is...![]()
Waarom kijken naar het rijbewijs van een passagier in de auto? Dat is niet relevant aangezien zij de auto niet bestuurde. of bedoel jij de optelsom: bejaarde man zonder rijbewijs + bejaarde vrouw met rijbewijs = beiden mogen rijden?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:33 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ze hadden op zijn minst het rijbewijs van mijn schoonmoeder kunnen bekijken (zoals mijn schoonouders ook suggereerden), dan was de optelsom wel eenvoudig geweest. Maar ja, een agent die herhaaldelijk van geboortejaar 1943 1934 maakt, kun je eenvoudige optelsommen niet verwachten
V.
Dat zegt iedereen over bekenden in dot soort situaties.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 23:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, gelukkig ken jij mijn schoonouders ook
Ik ken weinig vriendelijker en fatsoenlijker mensen.
V.
Met een driedubbele hernia en weet ik veel wat nog meerquote:Op zondag 7 februari 2010 13:23 schreef Loveless85 het volgende:
Sowieso Verbal je maakt flink wat verwijten aan iedereen die je niet blind volgt maar je gaat niet in op de onjuistheden in je verhaal. Namelijk dat hij helemaal geen x aantal promillage bij de fuik kan hebben geblazen, en zo zitten er nog meer vaagheden in.
En je schoonouders zijn oh zo netjes maar je schoonpa is wel zo'n tokkie dat hij een politiebus uitstormt om een peukie te gaan roken
quote:Op zondag 7 februari 2010 12:37 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
gelukkig geloven er nog steeds mensen in sprookjes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |