abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 08:33:47 #101
236264 crew  capricia
pi_77758812
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:46 schreef Jos123 het volgende:
AEX kan nog veel lager. Stijgende trend afgebroken. Cees de Vries maakt gebruik van Gann-analyse. Iemand ervaring ermee?

http://www.dekritischebel(...)x/koersdoel-aex-288/
Toevallig krijg ik van iemand de nieuwsbrief van GannTrader (van Jan van Gemeren).
Mocht je interesse hebben, dan wil ik hem wel doorsturen. PM me dan even je emailadres.

Ben er nog niet aan toegekomen om alles te lezen, dus kan je nog niets vertellen over de kwaliteit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 8 februari 2010 @ 08:58:19 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77759115
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:39 schreef edikt het volgende:

[..]

Checken of het werkt
Uit zijn eigen plaatje kun je direct al zien dat het niet werkt. Er wordt een soort van "wet van behoud van energie" verondersteld, waarbij "energie" is gedefinieerd als volume*prijs. Een blik op een willekeurige chart maakt al meteen duidelijk dat dat verband helemaal niet geldt.

Overigens is dit een eenvoudig indicatortje dat je zo kunt programmeren in Excel, NT of Metastock. Daar heb je geen Mathlab voor nodig hoor.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77762781
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Uit zijn eigen plaatje kun je direct al zien dat het niet werkt. Er wordt een soort van "wet van behoud van energie" verondersteld, waarbij "energie" is gedefinieerd als volume*prijs. Een blik op een willekeurige chart maakt al meteen duidelijk dat dat verband helemaal niet geldt.

Overigens is dit een eenvoudig indicatortje dat je zo kunt programmeren in Excel, NT of Metastock. Daar heb je geen Mathlab voor nodig hoor.
Over tests gesproken, heb jij dat onderzoekje naar de eventuele gevolgen van macro cijfers al bekeken?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:39:33 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77762887
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Over tests gesproken, heb jij dat onderzoekje naar de eventuele gevolgen van macro cijfers al bekeken?
Dat wou ik eigenlijk deze week eens gaan oppakken, maar ik ben zo lui na die 2 maanden Filippijnen...
Na zo'n lange reis is het opeens weer leuk om lamlendig voor de TV te hangen en een beetje te Fok!-en en verder niks doen
Mijn reisverslagen
pi_77762955
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat wou ik eigenlijk deze week eens gaan oppakken, maar ik ben zo lui na die 2 maanden Filippijnen...
Na zo'n lange reis is het opeens weer leuk om lamlendig voor de TV te hangen en een beetje te Fok!-en en verder niks doen
Haha fair enough. Ik zal er komende week ook weer wat mee starten, mocht je nog enige macro cijfers willen hebben over een bepaalde periode laat maar weten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 8 februari 2010 @ 11:44:55 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77763083
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha fair enough. Ik zal er komende week ook weer wat mee starten, mocht je nog enige macro cijfers willen hebben over een bepaalde periode laat maar weten.
Yep. Die excelfile die je me toestuurde is in elk geval perfect bruikbaar voor dit doel. Ik heb er al over nagedacht wat ik precies ga doen en hoe. Nu alleen nog even uit die luie stoel komen...
Mijn reisverslagen
pi_77763089
quote:

[..]

goeiemorgen, is het een onderzoek van korte termijn gevolgen of lange of beide? ik zou het wel interessant vinden als jullie af en toe dan een update erover posten met de uitkomsten vooral als het op de lange termijn is omdat ik dan vooral FA bij beleggen gebruik.
Thugh life.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:46:49 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77763138
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:45 schreef Baltazar69 het volgende:

[..]

goeiemorgen, is het een onderzoek van korte termijn gevolgen of lange of beide?
Minutenwerk. Ik kan helaas niet betrouwbaar op nog kortere tijdframes testen.
Mijn reisverslagen
pi_77763325
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Minutenwerk. Ik kan helaas niet betrouwbaar op nog kortere tijdframes testen.
nice, ik hoop dat en een bruikbare edge op komt dat ik dan kan combineren met TA. is het misschien ook niet handig om een gemiddelde van macro economische cijfers van bepaalde periode (maand/ half jaar/ jaar of paar jaar) en te onderzoeken wat beurzen doen in dat tijdbestek, of er verbanden zitten. natuurlijk is logisch dat in tijden van goed economische cijfers beurzen het beter doen logischerwijs maar het is misschien handig om het precieze verband te zien.
Thugh life.
pi_77763385
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:52 schreef Baltazar69 het volgende:

[..]

nice, ik hoop dat en een bruikbare edge op komt dat ik dan kan combineren met TA. is het misschien ook niet handig om een gemiddelde van macro economische cijfers van bepaalde periode (maand/ half jaar/ jaar of paar jaar) en te onderzoeken wat beurzen doen in dat tijdbestek, of er verbanden zitten. natuurlijk is logisch dat in tijden van goed economische cijfers beurzen het beter doen logischerwijs maar het is misschien handig om het precieze verband te zien.
Als SeLang een echt goede edge vind zie ik het hem eerder doorverkopen aan een hedgefunds
  maandag 8 februari 2010 @ 11:55:48 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77763450
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als SeLang een echt goede edge vind zie ik het hem eerder doorverkopen aan een hedgefunds
Als ik iets vind dat werkt ga ik het inderdaad een beetje op Fok posten
Mijn reisverslagen
pi_77763508
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als ik iets vind dat werkt ga ik het inderdaad een beetje op Fok posten
begrijpelijk, een pm is beter.
Thugh life.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:58:51 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77763548
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:57 schreef Baltazar69 het volgende:

[..]

begrijpelijk, een pm is beter.
Eerst zien hoeveel miljard Goldman Sachs er voor over heeft
Mijn reisverslagen
pi_77763715
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:58 schreef SeLang het volgende:
Eerst zien hoeveel miljard Goldman Sachs er voor over heeft
hebt u ooit al een dergelijke edge gevonden dan gebaseerd op FA op de korte termijn?
Thugh life.
pi_77767437
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

trouwens volgens statistische analyse met 5 samples gebaseerd op moving averages wordt de rest van februari bullish. dat staat direct in lijn met een V-bodem. Een V-bodem krijg je meestal als het sentiment omslaat van angst naar hebzucht.
pi_77768491
quote:

[..]

Bedoel je hier voornamelijk "het nieuws" mee? Zo ja, daar heeft Shiller een heel hoofdstuk aan gewijd in Irrational Exuberance, wel grappig om eens door te lezen. Al is het iets fundamenteler van aard, dan pure minuten speculatie.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:49:21 #117
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_77768894
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:05 schreef deenigeechteTS het volgende:

[..]

trouwens volgens statistische analyse met 5 samples gebaseerd op moving averages wordt de rest van februari bullish. dat staat direct in lijn met een V-bodem. Een V-bodem krijg je meestal als het sentiment omslaat van angst naar hebzucht.
We zullen zien of dit de rest van Februari gaat uitkomen maar MA is niet bepaald een statistisch significant model
Never change a winning formula
pi_77769557
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:36 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Bedoel je hier voornamelijk "het nieuws" mee? Zo ja, daar heeft Shiller een heel hoofdstuk aan gewijd in Irrational Exuberance, wel grappig om eens door te lezen. Al is het iets fundamenteler van aard, dan pure minuten speculatie.
Ik bedoel hier puur de hedgefund strategie mee. Op korte termijn speculeren op macro cijfers (unemployment/retail/consumer confidence etc.) Wanneer zo'n bepaald cijfer uitkomt zie je altijd een spike in de volume voor het uitkomt en een spike in de volume op het moment dat het uitkomt. Soort van V-vorm in de volume met een omgekeerde V in de volatiliteit.

Ik weet dat er een aantal hedgefunds deze methode toepassen. Een bekende van een vriend van mij zit in private hedgefunds waar het systeem voor 100% gebaseerd is op het uitkomen van macro cijfers. Volledig automatisch script uiteraard en wekelijks tweaken en optimaliseren uiteraard

Voorbeeldje, cijfers zijn 5 - 25% beter dan verwacht, long gaan met hefboom 5, cijfers zijn 25 - 50% beter dan verwacht long met hefboom 10 etc. Of je neemt de afgelopen 12 maanden actuele cijfers en de verwachtte cijfers. Je berekent het 'afgeweken' percentage van de echte cijfers en past dat toe op het verwachtte cijfer voor komende maand en neemt je positie in voor het cijfer uitkomt. Stel de verwachting is 10% hoger dan vorige maand en de foutmarge over afgelopen 12 maand is slechts 20% kun je 'vrij gerust' een long positie daar op in nemen.

Ik heb overigens al eens eerder onderzoek gedaan naar de macro waardes die het meest invloed hadden op de Nederlandse beurs op korte en lange termijn, dat waren retail sales/unemployment/gdp. Niet geheel verrassend natuurlijk

Het speculeren op het 'globale nieuws' is veel moeilijker. Omdat je veel lastiger kunt inschatten of het al in de markten is verwerkt. Bijvoorbeeld als er weer een overname artikel in de krant staat. Dan ben je in wezen al te laat..
pi_77770007
Ah interessant, ik snap nu wat je bedoelt.

Zal er zelf ook eens naar gaan kijken, lijkt me een leuk hobbyprojectje aangezien m'n oliesysteem toch geen edge oplevert en vooralsnog in de ijskast staat.
pi_77832615
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:44 schreef Baltazar69 het volgende:
goeie avond ik heb net naar de future gekeken op de aex en die staat ongeveer 1% in de plus. elliot wave en andere TA had dit aangegeven en ik verkoop morgen bij opening meteen de puts. ik zal dan wat winst inleveren maar neem genoegen met het rendement. voor de komende week voorspellen de indicatoren een kleine opleving dat lijkt te rijmen met elliot wave en de futures wijzen er inderdaad al op. mijn collega elliot wave heeft hier al een plaatje bijgemaakt.

[ afbeelding ]

ik verwacht alleen een kortere (heftige wat je heftig vind natuurlik) opleving en niet zon langdurige afgaande op de TA. de kans is ook groot dat we de komende dagen gaan schommelen, aangezien diverse indicatoren tegenstrijdige beelden geven. ik wacht dan ook met het pakken van een nieuwe positie.
Een goedenavond. Als ik het zo doorheb, zie ik dat je duidelijk veel gebruik maakt van hefbomen. Wel eens het nieuwe RBS market index overwogen? Ze handelen 24/7, geen transactiekosten en het mooiste is de optionele hefboom van 50!
Niet dat ik het hier de hemel in zit te prijzen, maar binck zette me af :=(
pi_77832945
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:16 schreef TMartina het volgende:

[..]

Een goedenavond. Als ik het zo doorheb, zie ik dat je duidelijk veel gebruik maakt van hefbomen. Wel eens het nieuwe RBS market index overwogen? Ze handelen 24/7, geen transactiekosten en het mooiste is de optionele hefboom van 50!
Niet dat ik het hier de hemel in zit te prijzen, maar binck zette me af :=(

Ik denk dat onderhand iedereen wel op de hoogte is van de voor- en nadelen van CFD's. Overigens betaal je wel degelijk transactiekosten alleen zitten deze verwerkt in de spread.

Sitting_efling heeft het hoe en wat hiervan een paar topics terug uit de doeken gedaan mocht je interesse hebben in het precieze verhaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mendeljev op 10-02-2010 00:38:32 ]
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_77832991
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:29 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat onderhand iedereen wel op de hoogte is van de voor- en nadelen van CFD's. Overigens betaal je wel degelijk transactiekosten alleen zitten deze verwerkt in de spread.

Sitting_efling heeft het hoe en wat hiervan een paar topics terug uit de doeken gedaan mocht je interesse hebben in het precieze verhaal.
idd. de spread doet het 'm.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78118315
en TA heeft weer de toekomstige beursgang voorspeld. de verschillende indicatoren verschilde van elkaar en de vorige week ging het op en neer, gelijkblijvend dus een van de twee kansen! maandag vertoonde de indicatoren positievere vooruitzichten en ik heb daarom calls gekocht en ja hoor de tweede kans deed zich voor, de stijging. ik heb weer een lekker rendement gemaakt en verkoop ze zodra er weer een dreiging komt van daling. even voor de critici onder ons mijn voorspelling op basis van TA en weer gelijk! grote edge met TA dus!
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:44 schreef Baltazar69 het volgende:
ik verwacht alleen een kortere (heftige wat je heftig vind natuurlik) opleving en niet zon langdurige afgaande op de TA. de kans is ook groot dat we de komende dagen gaan schommelen, aangezien diverse indicatoren tegenstrijdige beelden geven. ik wacht dan ook met het pakken van een nieuwe positie.
Thugh life.
pi_78198044
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:49 schreef Your_honor het volgende:

[..]

We zullen zien of dit de rest van Februari gaat uitkomen maar MA is niet bepaald een statistisch significant model
we hebben in ieder geval het begin gemaakt dit lijkt veel op een V-bodem

pi_79056912
mooi hoe TA de laatste paar weken de markt wist te voorspellen we hebben een V-bodem!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')