abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:34:55 #1
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77665200
Speciaal voor BeyondTheGreen.

"Lost" is een serie die zes jaar geleden is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Het gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.

Nu het bekend is dat er personages van het eiland afkomen, zien we nu hoe deze zich ontwikkelen in het leven na het eiland. Dit zien we door het gebruik van flash forwards. Hierdoor is Lost vanaf het vierde seizoen een andere serie geworden; wie komt er van het eiland af, en wie niet?

Seizoen 6

VS
6x01 | LA X: 2 feb.
6x03 | What Kate Does: 9 feb
6x04 | The Substitute: 16 feb
6x05 | Lighthouse: 23 feb
6x06 | Sundown: 2 mar
6x07 | Dr. Linus: 9 mar
6x08 | Recon: 16 mar
6x09 | Ab Aeterno 23 mar

NL
6x01 op Net5: 5 feb.

Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air 815
The Fuselage

Informatieve sites:
Lost op IMDb
Lost op TV.com

Overige sites:
http://www.lostpedia.com
http://darkufo.blogspot.com/
http://www.4815162342.com/forum/
http://losteastereggs.blogspot.com
http://spoilerslost.blogspot.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

Nieuwste promo na iedere ep
Latest Lost Trailers
YouTube

Vorige Topics
Seizoen 1||01|02|03|04|05|06|07|
Seizoen 2||08|09|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|
Seizoen 3||35|36|37|38|39|40|41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|
Seizoen 4||67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80|81|82|83|84|85|86|87|
Seizoen 5||88|89|90|91|92|93|94|95|96|97|97|98|99|100|101|102|103|104|105|106|107|108|109|110|111|112
Seizoen 6||113|114|115

***Deze openingspost is hier te vinden!***

Met dank aan InTre, Miguel, Symer
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_77665217
TvP'tje , aflevering was super
 2011 13" i5 ...
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:35:22 #3
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77665218
Nogmaals, want interessant:

Even naar onder scrollen...
quote:
The book the frenchman in the temple tunnel had on him was Soren Kierkegaard's Fear and Trembling (it was a French copy, obviously, so the title was in French). It's yet another existentialist philosophical book to go along with the Sartre and Dostoyevsky we've had on the show already.

from Wiki:

"The title is a reference to a line from Philippians 2:12, "...continue to work out your salvation with fear and trembling."

Fear and Trembling presents a highly original and provocative interpretation of the Binding of Isaac story as told in Genesis Chapter 22, and uses the story as an occasion to discuss fundamental issues in moral philosophy and the philosophy of religion, such as the nature of God and faith, faith's relationship with ethics and morality, and the difficulty of being authentically religious."

"In Fear and Trembling Kierkegaard introduces the "Knight of Faith" and contrasts him with the "knight of infinite resignation". The latter gives up everything in return for the infinite, that which he may receive after this life, and continuously dwells with the pain of his loss. The former, however, not only relinquishes everything, but also trusts that he will receive it all back, his trust based on the "strength of the absurd".

For Kierkegaard, infinite resignation is easy, but faith is founded in the belief in the absurd. The absurd is that which is contradictory to reason itself.

[en.wikipedia.org]

The book Des was reading on the plane was Haroun and the Sea of Stories by Salman Rushdie.

From Wiki:

"Haroun and the Sea of Stories is a 1990 children's book[1] by Salman Rushdie. It was Rushdie's first novel after The Satanic Verses. It is a phantasmagorical story set in a city so old and ruinous that it has forgotten its name.[2]"

The book includes the following things:

- an ancient city so old that people forgot it existed
- a war between the rulers of that ancient city
- a main character who is represented by two sides of himself: an "anthropomorphic shadow" and a "diminished man"
- a "poisoned ocean" caused by above man's splitting of himself into two parts
- a potential mutiny of one of the warring tribes led by a man who isn't the leader
- the anthropomorphic shadow has the ability to "appear identical" to some of the people in the city
- a plan to destroy the ocean using "complicated machines powered by electromagnetic induction"
- the Big Bad is killed at the end after his ice palace melts and his giant statue falls on him
- "a landscape whose weather changes to reflect the emotions of the people currently present in it"
- the two tribes are kept apart "by a force field named Chattergy's Wall"
- "At the South Pole of Kahani is a spring known as the Source of Stories, from which (according to the premise of the plot) originated all stories ever communicated. The prevention of this spring's blockage therefore forms the climax of the novel's own story."

I was particularly struck by the "man divided in two: anthropomorphic shadow and the diminished man" reference from Rushdie's book. That seems to describe the Man In Black/Fake Locke/Smoke Monster to a T.

Also of note, the title of Flannery O'Connor's "Everything That Rises Must Converge" (which Jacob was reading in "The Incident" as Locke fell out the window) seems to take on a new meaning with the revelation of divergent timelines in "LAX".
http://www.nj.com/enterta(...)ing_the_final_s.html
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:35:38 #4
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77665227
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:35 schreef Bragi het volgende:

[..]

- an ancient city so old that people forgot it existed
Het eiland
- a war between the rulers of that ancient city
Oorlog tussen Jacob en MIB
- a main character who is represented by two sides of himself: an "anthropomorphic shadow" and a "diminished man"
Locke? Of alsnog Jacob?
- a "poisoned ocean" caused by above man's splitting of himself into two parts
Het water in de tempel? Want dan is bovenstaande main character dus wel Jacob
- a potential mutiny of one of the warring tribes led by a man who isn't the leader
Sayid (die is overgenomen door wie/wat dan ook) of MiB (niet-leider) vermomd als Locke (leider)
- the anthropomorphic shadow has the ability to "appear identical" to some of the people in the city
MiB als Locke, Christian, etc.
- a plan to destroy the ocean using "complicated machines powered by electromagnetic induction"
Darma Initiative?
- the Big Bad is killed at the end after his ice palace melts and his giant statue falls on him
MiB die het standbeeld van Taweret op z'n knar krijgt?
- "a landscape whose weather changes to reflect the emotions of the people currently present in it"
Hmm...?
- the two tribes are kept apart "by a force field named Chattergy's Wall"
De tempel/muur?
- "At the South Pole of Kahani is a spring known as the Source of Stories, from which (according to the premise of the plot) originated all stories ever communicated. The prevention of this spring's blockage therefore forms the climax of the novel's own story."
Die snap ik niet.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:36:16 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_77665271
He, een orginele TT, zelf bedacht?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:37:38 #7
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77665283
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:37 schreef Pheno het volgende:
He, een orginele TT, zelf bedacht?
Zie eerste regel uit de OP.
pi_77665287
Zepo
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_77665301
quote:

[..]

Ik ben gisteren al naar de bieb geweest, maar daar hadden ze hem niet
pi_77665333
quote:

[..]

Die snap ik niet.
Misschien wordt dit nog enigzins duidelijk in de loop van dit seizoen...
Want de rest klinkt best aardig allemaal.
Illuminated, Subtle & Aware
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:41:10 #11
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77665386
quote:
Ben benieuwd hoe, mocht Lost de gebeurtenissen uit het boek opvolgen, dit uitgewerkt wordt. Blijkbaar heeft MiB dan ook zijn eigen stulpje (al dan niet van ijs).
pi_77665418
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:39 schreef frank010 het volgende:

[..]

Misschien wordt dit nog enigzins duidelijk in de loop van dit seizoen...
Ik denk niet dat dat zo letterlijk terugkomt in de serie. Boeken die in Lost aangehaald worden hebben louter overeenkomende thema's. De verloop van de rest van het seizoen zul je niet in een boek vinden, zelfs niet in de Dark Tower serie (dat zou immers bijzonder lame zijn imho).
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:42:24 #13
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77665428
On the other hand: lijkt me niet dat Damon en Carlton een heel seizoen (of eigenlijk een hele serie) laten baseren op een kinderboek. En datzelfde kinderboek ook nog eens laten voorbijkomen in de serie. Ik denk dat ze uiteindelijk toch echt met iets op de proppen komen wat ze zelf bedacht hebben. En ja, time loop lijkt me dan nog steeds realiseerbaar.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:42:45 #14
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_77665439
Wat Symer zegt dus.
pi_77665446
Net gezien gister.. i'm fucking lost. Het zal wel weer komen, maar op dit moment is het verhaal vrij in de war geschopt.

Is die bom nou wel of niet afgegaan? Ik heb zelf de theorie dat ze weer gingen timeshiften door het ongeluk met die magneet, en dat die bom niet is afgegaan ook al shiftten de Losties op het moment dat Juliet de klap op dat ding gaf, maar dat hoeft 'm niet tot ontploffing gebracht hebben, waardoor er nu dus 2 tijdlijnen zijn ofzo?
pi_77665497
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:42 schreef illusions het volgende:
Net gezien gister.. i'm fucking lost. Het zal wel weer komen, maar op dit moment is het verhaal vrij in de war geschopt.

Is die bom nou wel of niet afgegaan?
Beide, we volgen nu 1 tijdlijn waar de bom wél is afgegaan en 1 tijdlijn waar de bom niet is afgegaan.

Dat is mijn interpretatie tenminste.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:45:39 #17
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_77665529
Of Jack in het vliegtuig is het einde van de serie; en hoe dat gebeurt gaan we allemaal nog zien
opgezegd@fok.nl
pi_77665541
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:41 schreef Bragi het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe, mocht Lost de gebeurtenissen uit het boek opvolgen, dit uitgewerkt wordt. Blijkbaar heeft MiB dan ook zijn eigen stulpje (al dan niet van ijs).
Toch die ijsbeer!
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_77665677
En weer aanwezig !

Nu nog ff de posters terug zoeken
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_77665690
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 09:33 schreef frank010 het volgende:
jack die desmond ergens van herkende,
hebben mekaar al s ontmoet. In een voetbalstadion ofzo
pi_77665723

Ik krijg hier zo'n vreselijk afscheid-gevoel van
pi_77665751
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:51 schreef capital_P het volgende:

[..]

hebben mekaar al s ontmoet. In een voetbalstadion ofzo
Klopt met hardlopen
It's not a bug! It's a feature!
Colleagues, relatives or friends making 'funny' jokes? Instantrimshot.nl
pi_77665775
Hoe denken jullie trouwens dat whidmore in dit verhaal gaat passen? Komtie op een of andere manier nog terug? Of laten de schrijvers hem voor wat het is?

Trouwens, in de alternative tijdlijn is Whidmore al dood, aangezien het eiland op de bodem van de oceaan ligt, en Whidmore leider was van the others toen de bom ontplofte...(nu neem ik aan dat het eiland op de bodem ligt door de bom, weet ik veel of dit klopt) Maar goed, dit zou dus ook betekenen dat er geen penny is, en desmond dus niet met der is getrouwd (duh).
Illuminated, Subtle & Aware
pi_77665802
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:44 schreef Symer het volgende:

[..]

Beide, we volgen nu 1 tijdlijn waar de bom wél is afgegaan en 1 tijdlijn waar de bom niet is afgegaan.

Dat is mijn interpretatie tenminste.
Hmm, volgens mij is de bom niet afgegaan omdat ze op het eiland zeggen "it's exactly like we left it". Met andere woorden, het is zoals het was toen hetzelfde incident gebeurde in present time, de ontploffing in jaren 2000 dus. Anders weten ze immers niet hoe het eruit ziet, en ze vragen zich ook af of de bom wel of niet is afgegaan. Als die bom was afgegaan was Juliet ook wel wat eerder dood gegaan, niet?

Verklaart die splitsing in 2 timelines niet, maargoed, zou mij wel logisch lijken als de bom niet is afgegaan.

Vond het trouwens ook wel leuk toen "John" het strand op liep. Iedereen richt z'n geweren op 'm, hij slaat Richard neer, en neemt 'm mee op z'n schouders. Scheiterds. Niet dat het veel zou helpen, maar dat weten zij niet.

Snap ook niet waarom Desmond op dat vliegtuig zit. Waarom nou per se op dat vliegtuig, en dan naast Jack zitten, en paar minuten later weer spoorloos. Kan geen toeval zijn of een eind-goed-al-goed verhaal die 2e timeline.
pi_77665840
Denkt btw niemand dat Jacob ook ergens in kan veranderen? Ga er nog steeds vanuit dat MIB in Smokey veranderd
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')