abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77763970
Lezen is een verloren talent voor sommigen blijkt maar weer.
pi_77764154
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:10 schreef Triggershot het volgende:
Lezen is een verloren talent voor sommigen blijkt maar weer.
Je kan beter tegen een muur praten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77764219
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan beter tegen een muur praten.
pi_77764339
Wat een links prutartikel.

Zo van: "ja wij vinden het niet kunnen dat er alleen maar de slechte dingen van pietje a. de serieverkrachter worden verteld. hij kon ook goed schilderen en daar hoorde je niemand over hier is niet eerlijk! boehoe"
  maandag 8 februari 2010 @ 12:23:29 #230
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77764376
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk!! De gevangenissen zitten vol met allochtonen, omdat autochtonen niet worden opgepakt, en niet omdat allochtonen nu eenmaal meer uitvreten.

Ja, dat is ook zo.
Je haalt iets uit context, maar los daarvan is het ironisch dat bijvoorbeeld de PVV dit juist wil. Zij willen bepaalde allochtonen strenger/langer straffen omdat die groep gemiddeld genomen crimineler is. Het gevolg is dat de oververtegenwoordiging van allochtonen in gevangenissen alleen maar groter wordt, wat weer kan leiden tot een hardere aanpak van allochtonen en zo gaat de vicieuze cirkel verder. Het probleem, zoals zo vaak, zit hem in het handelen op basis van generalisatie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_77764396
quote:
Op zondag 7 februari 2010 19:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom zou je Marokkaans criminaliteit willen aanpakken? Verdwijnt criminaliteit dan? Of is het misschien beter om criminaliteit op integraal niveau aan te pakken zonder onderscheid in ras.
Omdat er nu alleen een linkse softe aanpak is bij marokkaanse criminaliteit, in de zin van buurtvaders, straatcoaches, vlinderreisjes en kopjes thee. Gewoon hard aanpakken en de politie meer bevoegdheid geven.
pi_77764430
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:24 schreef Jeroenz het volgende:

[..]

Omdat er nu alleen een linkse softe aanpak is bij marokkaanse criminaliteit, in de zin van buurtvaders, straatcoaches, vlinderreisjes en kopjes thee. Gewoon hard aanpakken en de politie meer bevoegdheid geven.
Jij bent Marokkaans?
  maandag 8 februari 2010 @ 12:27:11 #233
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77764499
Kopjes thee worden alleen gedronken wanneer de vrijheid van meningsuiting in het geding is, zoals Cohen deed bij een belediging van El Moumni die door een rechter is vrijgesproken omdat het niet tot geweld zou aanzetten.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 8 februari 2010 @ 12:28:35 #234
3542 Gia
User under construction
pi_77764554
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:23 schreef Montov het volgende:
Het probleem, zoals zo vaak, zit hem in het handelen op basis van generalisatie.
Ben ik het mee eens. En ik ben er ook voorstander van dat iedere jeugdige crimineel hetzelfde behandeld wordt. Zowel allochtoon als ook autochtoon. Ik zie bijvoorbeeld wel wat in heropvoedingskampen. Scheelt meteen weer ruimte in de gevangenissen. Kunnen ze daar de volwassen criminelen wat langer opbergen.

Maar op het moment hoor en zie je vaak in het nieuws dat er op veel plaatsen waar veel overlast is van criminele marokkanen nauwelijks wordt opgetreden. Het is pappen en nathouden. De politie kan zogenaamd niks doen. Dat is fout. Gewoon aanpakken, allemaal.
Niks buurtwacht, niks buurthuis, geen theedrinken, maar oppakken en voor de rechter brengen.
pi_77764610
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:24 schreef Jeroenz het volgende:

[..]

Dat is nog allemaal wanneer de OM het niet vervolgens waardig vindt, wanneer de Marokkaan of Nederlander moet voorkomen en wordt vervolgd is er nou niet bepaald een soft aanpak, maar een centraal aanpak, ongeacht ras. Marokkanen kunnen en willen het dan misschien wel laten lijken alsof het racistisch is, maar dat is ook niet zo verwonderlijk.
pi_77764615
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:28 schreef Gia het volgende:

Niks buurtwacht, niks buurthuis, geen theedrinken, maar oppakken en voor de rechter brengen.
Mee eens. Ik vind ook dat types zoals Wilders hard aangepakt moeten worden. Haatzaaien is verboden in dit land en rechters zouden zich minder soft moeten opstellen en Wilders een levenslange gevangenisstraf moeten geven om als voorbeeld te laten dienen. Vanaf dat punt zal men wel uitkijken met haatzaaien.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:37:09 #237
3542 Gia
User under construction
pi_77764780
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:31 schreef Karamsar het volgende:
Mee eens. Ik vind ook dat types zoals Wilders hard aangepakt moeten worden. Haatzaaien is verboden in dit land en rechters zouden zich minder soft moeten opstellen en Wilders een levenslange gevangenisstraf moeten geven om als voorbeeld te laten dienen. Vanaf dat punt zal men wel uitkijken met haatzaaien.
Dan moet je al het haatzaaien aanpakken. Om te beginnen eens vaststellen wanneer iets haatzaaien is.
Een bewering uiten die eigenlijk onder haatzaaien valt, en er mee wegkomen omdat het in een zogenaamd heilig boekje staat, moet dus ook niet kunnen.

Overigens vind ik de hetze tegen Wilders, vanuit de politiek ook onder haatzaaien vallen. Heel veel mensen haten wilders omdat een Semke Halfema hem in de kamer zwart zit te maken. Die doos moet meteen aangeklaagd worden, want dat is haatzaaien tegen die man.
Ook een partij als Stop Wilder Nu, moet aangepakt worden. Want oproepen om een persoon te stoppen, kan aanzetten tot geweld, maar zeker tot haat.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 12:38:47 #238
236264 crew  capricia
pi_77764829
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan moet je al het haatzaaien aanpakken. Om te beginnen eens vaststellen wanneer iets haatzaaien is.
Een bewering uiten die eigenlijk onder haatzaaien valt, en er mee wegkomen omdat het in een zogenaamd heilig boekje staat, moet dus ook niet kunnen.

Overigens vind ik de hetze tegen Wilders, vanuit de politiek ook onder haatzaaien vallen. Heel veel mensen haten wilders omdat een Semke Halfema hem in de kamer zwart zit te maken. Die doos moet meteen aangeklaagd worden, want dat is haatzaaien tegen die man.
Ook een partij als Stop Wilder Nu, moet aangepakt worden. Want oproepen om een persoon te stoppen, kan aanzetten tot geweld, maar zeker tot haat.
Makkelijkst is om het bij de bron aan te pakken, dat haatzaaien..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77764933
quote:

Overigens vind ik de hetze tegen Wilders, vanuit de politiek ook onder haatzaaien vallen.
Het kan mij niet zoveel schelen wat je nou van anderen vindt en het topic gaat over Wilders dus beperk ik mij daartoe. Ik ben blij dat je het woordje "ook" gebruikt. We zitten blijkbaar op een lijn ten aanzien van Wilders gedrag. Net als jij ben ik ook van mening dat Wilders aanzet tot haat. En in navolging op je eerdere suggestie vind ik het prima als Wilders wat harder aangepakt wordt.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:54:02 #240
3542 Gia
User under construction
pi_77765202
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:42 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Het kan mij niet zoveel schelen wat je nou van anderen vindt en het topic gaat over Wilders dus beperk ik mij daartoe. Ik ben blij dat je het woordje "ook" gebruikt. We zitten blijkbaar op een lijn ten aanzien van Wilders gedrag. Net als jij ben ik ook van mening dat Wilders aanzet tot haat. En in navolging op je eerdere suggestie vind ik het prima als Wilders wat harder aangepakt wordt.
Ik schreef die zin na een stukje over haatzaaien met de hand op een heilig boekje. Dus in die zin 'ook'.
Heb het niet over Wilders gehad.

Dat mag de rechter bepalen of het wel echt haatzaaien is. Ik persoonlijk, zie dat er niet in. In die andere voorbeelden die ik aanhaalde wel.
  maandag 8 februari 2010 @ 13:01:13 #241
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77765396
quote:

Heel veel mensen haten wilders omdat een Semke Halfema hem in de kamer zwart zit te maken.
Goed punt Gia!

Natuurlijk ligt het niet aan Wilders zelf dat men van hem walgt, aan zijn racistische en generaliserende geblaat, zijn hysterie, paranoia, hypocrisie, arrogantie en onwil om in debat te gaan. Nee, daar heeft het natuurlijk niets mee te maken. Die gemene Femke heeft zomaar zonder enige reden de pik op hem en zit hem de hele tijd zwart te maken. En daarom gaan heel veel mensen wilders haten, zo is het precies!
pi_77765496
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:54 schreef Gia het volgende:
Heb het niet over Wilders gehad.
Lees de TT en de OP eens. Je bent voor de zoveelste keer dus offtopic aan het trollen.
  maandag 8 februari 2010 @ 13:18:24 #243
3542 Gia
User under construction
pi_77765881
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:01 schreef Frollo het volgende:
Natuurlijk ligt het niet aan Wilders de Marokkanen zelf dat men van hem ze walgt, aan zijn racistische en generaliserende geblaat, zijn hysterie, paranoia, hypocrisie, arrogantie en onwil om in debat te gaan. hun asociale en criminele gedrag, aan hun afzetten tegen alles wat Westers is. Nee, daar heeft het natuurlijk niets mee te maken. Die gemene Femke Geert heeft zomaar zonder enige reden de pik op hem hen en zit hem hen de hele tijd zwart te maken. En daarom gaan heel veel mensen wilders marokkanen haten, zo is het precies!
pi_77765938
En Gia bewijst meteen het punt van Frollo.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 8 februari 2010 @ 13:20:28 #245
3542 Gia
User under construction
pi_77765939
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:04 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Lees de TT en de OP eens. Je bent voor de zoveelste keer dus offtopic aan het trollen.
Dat is jouw mening. En dat mag!!

Maar het is niet offtopic om vast te stellen wanneer iets haatzaaien is, als Wilders terecht staat voor haatzaaien.
Punt is, en dat heb ik al vaker aangehaald, als Wilders veroordeeld wordt, volgen er meerdere aanklachten.

Je kunt niet Wilders ergens op aanklagen terwijl iemand anders voor een vergelijkbaar feit is vrijgesproken.
  maandag 8 februari 2010 @ 13:22:44 #246
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77766006
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]
Als dat zonder uitzondering voor elke Marokkaan zou gelden, zou je een punt hebben.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 13:23:36 #247
236264 crew  capricia
pi_77766022
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:22 schreef Frollo het volgende:

[..]

Als dat zonder uitzondering voor elke Marokkaan zou gelden, zou je een punt hebben.
Geert is een Marokkaan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77766267
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je bedoelt dat er in elke haatvers ook iets staat dat wel positief is? dan wordt de koran dus toch echt zo dik als de donald duck.

beetje eng ook om eerst iets haatvols te zeggen en het dan eventueel af te zwakken met iets positiefs. geeft wel erg veel ruimte tot verkeerde interpretaties, en dat merken we nu meer dan ooit met die gekke haatbaarden.
Maar schat, wat verwacht je dan?
Geloven gaan over het leven en het leven is niet alleen kusje kroel.
Er zijn maar enkele geloven die geen richtlijnen hebben voor wat te doen als het niet gaat zoals het eigenlijk zou moeten(het kusje kroel beeld, vrede op aarde, alles in harmonie), de meeste hebben veel richtlijnen, hoe je moet leven om dat kusje kroel beeld te bereiken, wat je moet doen als er problemen zijn tot oorlogen en alles aan toe, hoe je moet denken over mensen die anders denken en ga zo maar door.

Omdat de meeste geloven het hele leven bezien kom je ook veel tegenstellingen tegen, van dingen die je gruwelijk vindt tot extreem goede dingen, want zo is het leven, het is niet alleen maar ok, er zullen problemen zijn, je zal je misschien moeten verdedigen en heel misschien is aanval soms wel de beste verdediging.
Je kan niet zeggen het moet zo en zo en niet anders, de wereld zal je dan snel vertellen dat je nooit nooit moet zeggen.

Nogmaals, waarom denk je dat geloof anders is als dat over leven gaat?

De islam kent net als het christendom en het jodendom(en eigenlijk elk ander geloof, maar die 3 lijken zoveel op elkaar) een rode draad erdoorheen en die rode draad is eigenlijk best wel ok te noemen.
Alhoewel geen van die 3 geloven de mijne zijn en ik van alledrie vind dat ze wat naar zijn hier en daar kan ik nog wel die rode lijn, die eigenlijke bedoeling achter het geloven zelf zien.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_77766622
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:00 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet hè? Wat Gia doet, is niet het beoordelen van Koranteksten, maar het geven van HAAR interpretatie van die teksten. Dit is wat zij eruit afleidt. Net zoals Wilders er ook bepaalde dingen uit afleidt; al dan niet uit hun verband getrokken.

Wat zo triest en pijnlijk is, is dat je kennelijk niet inziet hoe religieuze leiders al eeuwenlang aan volksmennerij doen en daarbij ook uitermate selectief met Bijbel- en/of Koranteksten omspringen, zodat het maar goed in hun straatje past. En jij bent dan zo'n goedgelovige die daar met open ogen is ingestonken.

Dat je niet wilt ingaan op Gia's interpretatie en dat afdoet als "off-topic" maakt nog eens te meer duidelijk dat je bent vastgeroest in je eigen denkbeelden en 'jouw waarheid' allang hebt gedestilleeerd uit de Koran. Net, zoals miljoenen anderen, door te lezen wat je wilt lezen en weg te wimpelen wat je niet aanstaat. De essentie van het totale fenomeen religie in notendop, als je het mij vraagt.
Interpertatie is wat anders dan fout weergeven....

Als je (politiek) een punt wil maken met een tekst gebruik die tekst dan ook als zodanig en niet veranderd, aangepast en ingekort om iets anders te zeggen dan er staat.
Geef dan de volledige tekst en vertel daarna waarom jij het zo ziet(dat is wat gia deed, ze gaf een tekst in zijn geheel en daarna haar mening erover).

Anderen doen dat ook dat selectief eruit halen wat hun goed uitkomt, maar is dat niet juist waar wilders zogenaamd tegen vecht?
Als je de wilders fans moet geloven dan heeft hij namelijk helemaal geen hekel aan moslims of de islam opzich, maar aan het misbruik ervan waarbij er gebruik wordt gemaakt van selectief gebruik met een eigen sausje.

Het selectieve gebruik, het knippen en plakken met teksten om ze zo uit te laten komen als jou goeddunkt laat zien dat hij wel degelijk kwaad in de zin heeft, hij speeld met teksten om wat voor elkaar te krijgen, een afkeuring van de islam in zijn algemeenheid.
Want hij zegt niet dit staat er en dat is wat daar en daar onder die groep gedacht wordt, of dat is wat ik ervan denk, hij verdraait versen, haalt ze uit hun context en gebruikt ze involledig om zijn zaak te bekrachtigen en noemt dat de islam, wat een directe leugen is omdat die tekst in die vorm niet bestaat binnen de islam.

En nogmaals, ja dat doen andere ook ja, kijk eens goed naar wat mensen waarvan jij weet dat ze dat ook doen, vraag je daarna af waarom je iemand steunt die presies hetzelfde doet, want zo'n goed teken is het niet als iemand dat soort vieze spelletjes speeld.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_77768156
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:01 schreef Frollo het volgende:

[..]

Goed punt Gia!

Natuurlijk ligt het niet aan Wilders zelf dat men van hem walgt, aan zijn racistische en generaliserende geblaat, zijn hysterie, paranoia, hypocrisie, arrogantie en onwil om in debat te gaan. Nee, daar heeft het natuurlijk niets mee te maken. Die gemene Femke heeft zomaar zonder enige reden de pik op hem en zit hem de hele tijd zwart te maken. En daarom gaan heel veel mensen wilders haten, zo is het precies!
Inderdaad, het is allemaal de schuld van die verrekte Halsema. Als zij niet zo gemeen zou doen, dan vonden wij Wilders allemaal een toffe peer
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')