abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77762990
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Marokkanen doen dat vaak in groepjes. Daar durft de politie niets tegen te doen.
Sowieso, als je er één oppakt, komt de rest verhaal halen op het bureau, na eerst wat suveillancewagens gemold te hebben.
Dus wanneer Nederlanders dit in groepjes worden worden ze opgepakt en bestraft, maar wanneer Marokkanen dit doen niet?
  maandag 8 februari 2010 @ 11:59:51 #222
3542 Gia
User under construction
pi_77763587
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus wanneer Nederlanders dit in groepjes worden worden ze opgepakt en bestraft, maar wanneer Marokkanen dit doen niet?
Inderdaad, dat is wat je vaak ziet en hoort.

Hier in de wijk hangt weleens een groep autochtone jongeren rond, die ook weleens wat uitvreten. Daar is de politie meteen bij. Buurtonderzoek, enz.....daders worden opgepakt en krijgen een taakstraf.

2 wijken verder maakt een groep marokkaanse jongeren het een snackbarhoudster onmogelijk om haar zaak te runnen, en zij krijgt te horen dat ze eerst maar eens moet leren om te gaan met pubers!
Na een gesprek met de burgemeester is dan gesproken met die jongens. Ze zullen het niet meer doen. Zowel, dan krijgen ze een gebiedsverbod!

Maar ze zijn niet opgepakt, dus.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 12:02:05 #223
236264 crew  capricia
pi_77763673
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:23 schreef Q.E.D. het volgende:
Wanneer gaat het proces verder? Deze week?
Geloof juni pas of zo...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77763689
Sorry, maar verhef jij (persoonlijke?) anekdotes nu als centraal beleid? Daartegenover kan ik ook wel voorbeelden geven van waar er buitensporig geweld is gebruikt tegen Marokkanen en Nederlanders mee wegkomen. Er is ook een reden waarom het blijkt dat ze veel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit, omdat ze worden opgepakt en bestraft.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:09:13 #225
3542 Gia
User under construction
pi_77763917
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:02 schreef Triggershot het volgende:
Er is ook een reden waarom het blijkt dat ze veel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit, omdat ze worden opgepakt en bestraft.
Natuurlijk!! De gevangenissen zitten vol met allochtonen, omdat autochtonen niet worden opgepakt, en niet omdat allochtonen nu eenmaal meer uitvreten.

Ja, dat is ook zo.
pi_77763970
Lezen is een verloren talent voor sommigen blijkt maar weer.
pi_77764154
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:10 schreef Triggershot het volgende:
Lezen is een verloren talent voor sommigen blijkt maar weer.
Je kan beter tegen een muur praten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77764219
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan beter tegen een muur praten.
pi_77764339
Wat een links prutartikel.

Zo van: "ja wij vinden het niet kunnen dat er alleen maar de slechte dingen van pietje a. de serieverkrachter worden verteld. hij kon ook goed schilderen en daar hoorde je niemand over hier is niet eerlijk! boehoe"
  maandag 8 februari 2010 @ 12:23:29 #230
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77764376
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Natuurlijk!! De gevangenissen zitten vol met allochtonen, omdat autochtonen niet worden opgepakt, en niet omdat allochtonen nu eenmaal meer uitvreten.

Ja, dat is ook zo.
Je haalt iets uit context, maar los daarvan is het ironisch dat bijvoorbeeld de PVV dit juist wil. Zij willen bepaalde allochtonen strenger/langer straffen omdat die groep gemiddeld genomen crimineler is. Het gevolg is dat de oververtegenwoordiging van allochtonen in gevangenissen alleen maar groter wordt, wat weer kan leiden tot een hardere aanpak van allochtonen en zo gaat de vicieuze cirkel verder. Het probleem, zoals zo vaak, zit hem in het handelen op basis van generalisatie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_77764396
quote:
Op zondag 7 februari 2010 19:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom zou je Marokkaans criminaliteit willen aanpakken? Verdwijnt criminaliteit dan? Of is het misschien beter om criminaliteit op integraal niveau aan te pakken zonder onderscheid in ras.
Omdat er nu alleen een linkse softe aanpak is bij marokkaanse criminaliteit, in de zin van buurtvaders, straatcoaches, vlinderreisjes en kopjes thee. Gewoon hard aanpakken en de politie meer bevoegdheid geven.
pi_77764430
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:24 schreef Jeroenz het volgende:

[..]

Omdat er nu alleen een linkse softe aanpak is bij marokkaanse criminaliteit, in de zin van buurtvaders, straatcoaches, vlinderreisjes en kopjes thee. Gewoon hard aanpakken en de politie meer bevoegdheid geven.
Jij bent Marokkaans?
  maandag 8 februari 2010 @ 12:27:11 #233
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77764499
Kopjes thee worden alleen gedronken wanneer de vrijheid van meningsuiting in het geding is, zoals Cohen deed bij een belediging van El Moumni die door een rechter is vrijgesproken omdat het niet tot geweld zou aanzetten.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 8 februari 2010 @ 12:28:35 #234
3542 Gia
User under construction
pi_77764554
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:23 schreef Montov het volgende:
Het probleem, zoals zo vaak, zit hem in het handelen op basis van generalisatie.
Ben ik het mee eens. En ik ben er ook voorstander van dat iedere jeugdige crimineel hetzelfde behandeld wordt. Zowel allochtoon als ook autochtoon. Ik zie bijvoorbeeld wel wat in heropvoedingskampen. Scheelt meteen weer ruimte in de gevangenissen. Kunnen ze daar de volwassen criminelen wat langer opbergen.

Maar op het moment hoor en zie je vaak in het nieuws dat er op veel plaatsen waar veel overlast is van criminele marokkanen nauwelijks wordt opgetreden. Het is pappen en nathouden. De politie kan zogenaamd niks doen. Dat is fout. Gewoon aanpakken, allemaal.
Niks buurtwacht, niks buurthuis, geen theedrinken, maar oppakken en voor de rechter brengen.
pi_77764610
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:24 schreef Jeroenz het volgende:

[..]

Dat is nog allemaal wanneer de OM het niet vervolgens waardig vindt, wanneer de Marokkaan of Nederlander moet voorkomen en wordt vervolgd is er nou niet bepaald een soft aanpak, maar een centraal aanpak, ongeacht ras. Marokkanen kunnen en willen het dan misschien wel laten lijken alsof het racistisch is, maar dat is ook niet zo verwonderlijk.
pi_77764615
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:28 schreef Gia het volgende:

Niks buurtwacht, niks buurthuis, geen theedrinken, maar oppakken en voor de rechter brengen.
Mee eens. Ik vind ook dat types zoals Wilders hard aangepakt moeten worden. Haatzaaien is verboden in dit land en rechters zouden zich minder soft moeten opstellen en Wilders een levenslange gevangenisstraf moeten geven om als voorbeeld te laten dienen. Vanaf dat punt zal men wel uitkijken met haatzaaien.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:37:09 #237
3542 Gia
User under construction
pi_77764780
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:31 schreef Karamsar het volgende:
Mee eens. Ik vind ook dat types zoals Wilders hard aangepakt moeten worden. Haatzaaien is verboden in dit land en rechters zouden zich minder soft moeten opstellen en Wilders een levenslange gevangenisstraf moeten geven om als voorbeeld te laten dienen. Vanaf dat punt zal men wel uitkijken met haatzaaien.
Dan moet je al het haatzaaien aanpakken. Om te beginnen eens vaststellen wanneer iets haatzaaien is.
Een bewering uiten die eigenlijk onder haatzaaien valt, en er mee wegkomen omdat het in een zogenaamd heilig boekje staat, moet dus ook niet kunnen.

Overigens vind ik de hetze tegen Wilders, vanuit de politiek ook onder haatzaaien vallen. Heel veel mensen haten wilders omdat een Semke Halfema hem in de kamer zwart zit te maken. Die doos moet meteen aangeklaagd worden, want dat is haatzaaien tegen die man.
Ook een partij als Stop Wilder Nu, moet aangepakt worden. Want oproepen om een persoon te stoppen, kan aanzetten tot geweld, maar zeker tot haat.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 12:38:47 #238
236264 crew  capricia
pi_77764829
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan moet je al het haatzaaien aanpakken. Om te beginnen eens vaststellen wanneer iets haatzaaien is.
Een bewering uiten die eigenlijk onder haatzaaien valt, en er mee wegkomen omdat het in een zogenaamd heilig boekje staat, moet dus ook niet kunnen.

Overigens vind ik de hetze tegen Wilders, vanuit de politiek ook onder haatzaaien vallen. Heel veel mensen haten wilders omdat een Semke Halfema hem in de kamer zwart zit te maken. Die doos moet meteen aangeklaagd worden, want dat is haatzaaien tegen die man.
Ook een partij als Stop Wilder Nu, moet aangepakt worden. Want oproepen om een persoon te stoppen, kan aanzetten tot geweld, maar zeker tot haat.
Makkelijkst is om het bij de bron aan te pakken, dat haatzaaien..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77764933
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:37 schreef Gia het volgende:

Overigens vind ik de hetze tegen Wilders, vanuit de politiek ook onder haatzaaien vallen.
Het kan mij niet zoveel schelen wat je nou van anderen vindt en het topic gaat over Wilders dus beperk ik mij daartoe. Ik ben blij dat je het woordje "ook" gebruikt. We zitten blijkbaar op een lijn ten aanzien van Wilders gedrag. Net als jij ben ik ook van mening dat Wilders aanzet tot haat. En in navolging op je eerdere suggestie vind ik het prima als Wilders wat harder aangepakt wordt.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:54:02 #240
3542 Gia
User under construction
pi_77765202
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:42 schreef Karamsar het volgende:

[..]

Het kan mij niet zoveel schelen wat je nou van anderen vindt en het topic gaat over Wilders dus beperk ik mij daartoe. Ik ben blij dat je het woordje "ook" gebruikt. We zitten blijkbaar op een lijn ten aanzien van Wilders gedrag. Net als jij ben ik ook van mening dat Wilders aanzet tot haat. En in navolging op je eerdere suggestie vind ik het prima als Wilders wat harder aangepakt wordt.
Ik schreef die zin na een stukje over haatzaaien met de hand op een heilig boekje. Dus in die zin 'ook'.
Heb het niet over Wilders gehad.

Dat mag de rechter bepalen of het wel echt haatzaaien is. Ik persoonlijk, zie dat er niet in. In die andere voorbeelden die ik aanhaalde wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')