Dus wanneer Nederlanders dit in groepjes worden worden ze opgepakt en bestraft, maar wanneer Marokkanen dit doen niet?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Marokkanen doen dat vaak in groepjes. Daar durft de politie niets tegen te doen.
Sowieso, als je er één oppakt, komt de rest verhaal halen op het bureau, na eerst wat suveillancewagens gemold te hebben.
Inderdaad, dat is wat je vaak ziet en hoort.quote:Op maandag 8 februari 2010 11:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus wanneer Nederlanders dit in groepjes worden worden ze opgepakt en bestraft, maar wanneer Marokkanen dit doen niet?
Geloof juni pas of zo...quote:Op zondag 7 februari 2010 21:23 schreef Q.E.D. het volgende:
Wanneer gaat het proces verder? Deze week?
Natuurlijk!! De gevangenissen zitten vol met allochtonen, omdat autochtonen niet worden opgepakt, en niet omdat allochtonen nu eenmaal meer uitvreten.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:02 schreef Triggershot het volgende:
Er is ook een reden waarom het blijkt dat ze veel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit, omdat ze worden opgepakt en bestraft.
Je kan beter tegen een muur praten.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:10 schreef Triggershot het volgende:
Lezen is een verloren talent voor sommigen blijkt maar weer.
quote:Op maandag 8 februari 2010 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan beter tegen een muur praten.
Je haalt iets uit context, maar los daarvan is het ironisch dat bijvoorbeeld de PVV dit juist wil. Zij willen bepaalde allochtonen strenger/langer straffen omdat die groep gemiddeld genomen crimineler is. Het gevolg is dat de oververtegenwoordiging van allochtonen in gevangenissen alleen maar groter wordt, wat weer kan leiden tot een hardere aanpak van allochtonen en zo gaat de vicieuze cirkel verder. Het probleem, zoals zo vaak, zit hem in het handelen op basis van generalisatie.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurlijk!! De gevangenissen zitten vol met allochtonen, omdat autochtonen niet worden opgepakt, en niet omdat allochtonen nu eenmaal meer uitvreten.![]()
Ja, dat is ook zo.
Omdat er nu alleen een linkse softe aanpak is bij marokkaanse criminaliteit, in de zin van buurtvaders, straatcoaches, vlinderreisjes en kopjes thee. Gewoon hard aanpakken en de politie meer bevoegdheid geven.quote:Op zondag 7 februari 2010 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom zou je Marokkaans criminaliteit willen aanpakken? Verdwijnt criminaliteit dan? Of is het misschien beter om criminaliteit op integraal niveau aan te pakken zonder onderscheid in ras.
Jij bent Marokkaans?quote:Op maandag 8 februari 2010 12:24 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Omdat er nu alleen een linkse softe aanpak is bij marokkaanse criminaliteit, in de zin van buurtvaders, straatcoaches, vlinderreisjes en kopjes thee. Gewoon hard aanpakken en de politie meer bevoegdheid geven.
Ben ik het mee eens. En ik ben er ook voorstander van dat iedere jeugdige crimineel hetzelfde behandeld wordt. Zowel allochtoon als ook autochtoon. Ik zie bijvoorbeeld wel wat in heropvoedingskampen. Scheelt meteen weer ruimte in de gevangenissen. Kunnen ze daar de volwassen criminelen wat langer opbergen.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:23 schreef Montov het volgende:
Het probleem, zoals zo vaak, zit hem in het handelen op basis van generalisatie.
Dat is nog allemaal wanneer de OM het niet vervolgens waardig vindt, wanneer de Marokkaan of Nederlander moet voorkomen en wordt vervolgd is er nou niet bepaald een soft aanpak, maar een centraal aanpak, ongeacht ras. Marokkanen kunnen en willen het dan misschien wel laten lijken alsof het racistisch is, maar dat is ook niet zo verwonderlijk.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:24 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Omdat er nu alleen een linkse softe aanpak is bij marokkaanse criminaliteit, in de zin van buurtvaders, straatcoaches, vlinderreisjes en kopjes thee. Gewoon hard aanpakken en de politie meer bevoegdheid geven.
Mee eens. Ik vind ook dat types zoals Wilders hard aangepakt moeten worden. Haatzaaien is verboden in dit land en rechters zouden zich minder soft moeten opstellen en Wilders een levenslange gevangenisstraf moeten geven om als voorbeeld te laten dienen. Vanaf dat punt zal men wel uitkijken met haatzaaien.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:28 schreef Gia het volgende:
Niks buurtwacht, niks buurthuis, geen theedrinken, maar oppakken en voor de rechter brengen.
Dan moet je al het haatzaaien aanpakken. Om te beginnen eens vaststellen wanneer iets haatzaaien is.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:31 schreef Karamsar het volgende:
Mee eens. Ik vind ook dat types zoals Wilders hard aangepakt moeten worden. Haatzaaien is verboden in dit land en rechters zouden zich minder soft moeten opstellen en Wilders een levenslange gevangenisstraf moeten geven om als voorbeeld te laten dienen. Vanaf dat punt zal men wel uitkijken met haatzaaien.
Makkelijkst is om het bij de bron aan te pakken, dat haatzaaien..quote:Op maandag 8 februari 2010 12:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moet je al het haatzaaien aanpakken. Om te beginnen eens vaststellen wanneer iets haatzaaien is.
Een bewering uiten die eigenlijk onder haatzaaien valt, en er mee wegkomen omdat het in een zogenaamd heilig boekje staat, moet dus ook niet kunnen.
Overigens vind ik de hetze tegen Wilders, vanuit de politiek ook onder haatzaaien vallen. Heel veel mensen haten wilders omdat een Semke Halfema hem in de kamer zwart zit te maken. Die doos moet meteen aangeklaagd worden, want dat is haatzaaien tegen die man.
Ook een partij als Stop Wilder Nu, moet aangepakt worden. Want oproepen om een persoon te stoppen, kan aanzetten tot geweld, maar zeker tot haat.
Het kan mij niet zoveel schelen wat je nou van anderen vindt en het topic gaat over Wilders dus beperk ik mij daartoe. Ik ben blij dat je het woordje "ook" gebruikt. We zitten blijkbaar op een lijn ten aanzien van Wilders gedrag. Net als jij ben ik ook van mening dat Wilders aanzet tot haat. En in navolging op je eerdere suggestie vind ik het prima als Wilders wat harder aangepakt wordt.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:37 schreef Gia het volgende:
Overigens vind ik de hetze tegen Wilders, vanuit de politiek ook onder haatzaaien vallen.
Ik schreef die zin na een stukje over haatzaaien met de hand op een heilig boekje. Dus in die zin 'ook'.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:42 schreef Karamsar het volgende:
[..]
Het kan mij niet zoveel schelen wat je nou van anderen vindt en het topic gaat over Wilders dus beperk ik mij daartoe. Ik ben blij dat je het woordje "ook" gebruikt. We zitten blijkbaar op een lijn ten aanzien van Wilders gedrag. Net als jij ben ik ook van mening dat Wilders aanzet tot haat. En in navolging op je eerdere suggestie vind ik het prima als Wilders wat harder aangepakt wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |