abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77642948
Nav het populaire topic waarin gediscussieerd wordt over het ontnemen van stemrecht aan mensen met een IQ onder de 100.

Ik zit in een heel andere richting te denken, nl het ontnemen van stemrecht aan diegenen die geen rondjes betalen in de kroeg. Zoals een ieder weet zijn dat immers de minst socialen, de mensen die weinig over hebben voor een ander. Op die grond denk ik dat onze samenleving veel prettiger zal worden als mijn idee wordt omgezet in keiharde wetgeving.

Discussie graag!
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_77643011
Man, ga weg. Dit topic stond op z'n plek in ONZ.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_77643048
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:37 schreef Quir het volgende:
Man, ga weg. Dit topic stond op z'n plek in ONZ.
Nee, het is een serieuze opvatting, waar volwassen over kan worden gediscussieerd.
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:39:09 #4
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_77643098
helaas is het nét niet serieus genoeg...

zijn van die vragen als: waarom krijg ik niet betaald om naar school te gaan.
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
pi_77643133
Ik zou beginnen met het herformuleren van mijn post, als ik jou was. Ditmaal op volwassen wijze waarin de 'boodschap' belicht wordt op een manier die niet de lezer oplegt dat jouw puberale logica onfeilbaar is.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_77643349
Ok...

Het is meer een gevoelskwestie. Als je 18 bent, heb je dat nog niet door. Maar naarmate je ouder wordt, gaat het opvallen. Er zijn mensen die graag 'goed' willen doen (op andermans kosten), maar vooral zelf de portemonnee niet willen trekken. Deze mensen noemen we 'linksen'. Deze mensen proberen in de kroeg altijd minder te betalen dan de anderen, let maar op. Daarentegen zijn er mensen die niet voortdurend allerlei hoogdravende praatjes lanceren omtrent hoeveel goed ze wel niet doen of willen doen, en die ook andermans portemonnee op dit vlak met rust laten. Deze mensen blijken echter altijd zonder uitzondering gul en hulpvaardig te zijn, op eigen kosten. Deze mensen noemen we rechtsen.

Ga maar eens observeren met dit in het achterhoofd. Nu nogmaals mijn stelling: het ontnemen van stemrecht aan de linksen zorgt voor een veel socialere samenleving.
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:54:07 #7
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77643731
Waardeloos topic aangezien het gebaseerd is op door de TS bedachte constructies op basis waarvan hij positieve en negatieve labeltjes toewijst, welke heel 'toevallig' overeenkomen met zijn wereldvisie. Zonder enig statistisch bewijs tussen het geven van rondjes en de politieke opvatting valt er niks te zeggen over dit onderwerp. Ik ga er echter vanuit dat de TS dit bewijs niet heeft, en dus niets anders aan het doen is dan trollen. Ergo, dit topic is niet meer dan een zeer slechte poging tot trollen en behoeft zich niet in POL te bevinden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:55:04 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_77643773
Deze linkse is het helemaal met de stelling eens
pi_77649875
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:55 schreef remlof het volgende:
Deze linkse is het helemaal met de stelling eens
Maar dan ben je eigenlijk toch rechts?
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:51:54 #10
66825 Reya
Fier Wallon
pi_77650021
Eens.
pi_77650091
Eens. Beginnen met Klopkoek - die geef zijn moeder nog geen rondje.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:44:33 #12
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77663407
Gelukkig te zien dat dit (diepe) inzicht niet alleen bij mij is doorgedrongen.
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2010 @ 11:46:27 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77663483
Goed idee!

En dan zetten we in elke horeca-gelegenheid een controleur.
Carpe Libertatem
pi_77663587
Bullshit, Sachertorte. Ik ben zo links als de pest en elk weekend te veel kwijt omdat ik zo vriendelijk ben voor iedereen een biertje te halen.
pi_77663595
Ontnemen van stemrecht van iedereen die niet in de hoogste belastingschaal zitten omdat ze te weinig financiële middelen bijdragen een het land. Een uitzondering op het bovenstaande: alle mensen in de gezondheidszorg en leraren mogen meestemmen
pi_77663715
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:49 schreef draaijer het volgende:
Ontnemen van stemrecht van iedereen die niet in de hoogste belastingschaal zitten omdat ze te weinig financiële middelen bijdragen een het land. Een uitzondering op het bovenstaande: alle mensen in de gezondheidszorg en leraren mogen meestemmen
Da's weer wat kort door de bocht. Zodra jij dus arbeids-ongeschikt wordt, mogen we je stemrecht ook afnemen? En laten we eerlijk zijn, sommige mensen zullen nooit veel verdienen, omdat ze nou eenmaal met een laag IQ geboren worden. Daar kun je ze moeilijk voor straffen.

Maar daarentegen geen rondje geven in de kroeg - dan ben je gewoon een asociale lul.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 11:55:41 #17
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77663837
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:46 schreef Sachertorte het volgende:
Ok...

Het is meer een gevoelskwestie. Als je 18 bent, heb je dat nog niet door. Maar naarmate je ouder wordt, gaat het opvallen. Er zijn mensen die graag 'goed' willen doen (op andermans kosten), maar vooral zelf de portemonnee niet willen trekken. Deze mensen noemen we 'vrouwen'. Deze mensen proberen in de kroeg altijd minder te betalen dan de anderen, let maar op. Daarentegen zijn er mensen die niet voortdurend allerlei hoogdravende praatjes lanceren omtrent hoeveel goed ze wel niet doen of willen doen, en die ook andermans portemonnee op dit vlak met rust laten. Deze mensen blijken echter altijd zonder uitzondering gul en hulpvaardig te zijn, op eigen kosten. Deze mensen noemen we mannen.

Ga maar eens observeren met dit in het achterhoofd. Nu nogmaals mijn stelling: het ontnemen van stemrecht aan de vrouwen zorgt voor een veel socialere samenleving.
Ik heb je post even verbeterd.

Gisteravond heb ik mijn schamele linkse salarisje verdomme weer helemaal gespendeerd aan die wijven.
pi_77663845
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Da's weer wat kort door de bocht. Zodra jij dus arbeids-ongeschikt wordt, mogen we je stemrecht ook afnemen? En laten we eerlijk zijn, sommige mensen zullen nooit veel verdienen, omdat ze nou eenmaal met een laag IQ geboren worden. Daar kun je ze moeilijk voor straffen.

Maar daarentegen geen rondje geven in de kroeg - dan ben je gewoon een asociale lul.
Ha ha
Tja, ik wilde even een z/w stelling erin knallen. Niet dat ik erachter sta, maar wel een leuke gedachte
pi_77663895
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:55 schreef Pool het volgende:

[..]

Gisteravond heb ik mijn schamele linkse salarisje verdomme weer helemaal gespendeerd aan die wijven.
Het zijn allemaal kuthoeren, he...

Ik citeer hier, uiteraard.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:11:55 #20
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77664458
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:55 schreef Pool het volgende:

[..]

Verdraaid, wat een scherpe observatie! Het was me al vaker opgevallen dat vrouwen overwegend links stemmen, maar ik begin nu meer inzicht te krijgen in het waarom. Meteen ook een goede verklaring waarom idioterie als het gebroken geweertje kon opkomen na 1919.
pi_77664978
goed idee, al die VVD-stemmenende vrienden van me die zo schraal waren in het uitgaansleven zouden voor straf maar eens een tijdje niet meer mogen stemmen!
pi_77665106
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik zeg, paspoort intrekken en ze verbannen
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_77666719
_topic.
pi_77666787
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:46 schreef Sachertorte het volgende:

Ga maar eens observeren met dit in het achterhoofd. Nu nogmaals mijn stelling: het ontnemen van stemrecht aan de linksen zorgt voor een veel socialere samenleving.
Hoe weet je dat iemand links is als die persoon niet mag stemmen? Kan je ook wel alle linkse partijen afschaffen.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:31:12 #25
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_77667030
wat een domme omweg, gewoon iedereen die in de ogen van TS een linkse is afschieten
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_77667414
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 12:27 schreef attila_de_hun het volgende:
goed idee, al die VVD-stemmenende vrienden van me die zo schraal waren in het uitgaansleven zouden voor straf maar eens een tijdje niet meer mogen stemmen!
VVD stemmers kan je geen stemrecht ontnemen. Ze helpen iedereen. Het wordt tijd dat je hen gaat trakteren. Betalen zal je krent
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:24:35 #27
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77669090
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:49 schreef draaijer het volgende:
Voor een snelle jongen met groot geld sta je niet bepaald sterk in je schoenen he?

Guttegut, wat een klein persoontje.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:42:16 #28
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77669759
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe weet je dat iemand links is als die persoon niet mag stemmen? Kan je ook wel alle linkse partijen afschaffen.
Als die persoon geen rondje betaalt. En ik ben helemaal niet voor het afschaffen van linkse partijen, ik ben wel een democraat. Een democraat die graag een sociale samenleving ziet, mijn voorstel bevordert dat. Daar kun je toch alleen maar voorstander van zijn?
pi_77670556
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Voor een snelle jongen met groot geld sta je niet bepaald sterk in je schoenen he?

Guttegut, wat kun je slecht tegen een grapje. Lees gewoon eens verder en ga dan zeuren.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:08:22 #30
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77670898
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Als die persoon geen rondje betaalt. En ik ben helemaal niet voor het afschaffen van linkse partijen, ik ben wel een democraat. Een democraat die graag een sociale samenleving ziet, mijn voorstel bevordert dat. Daar kun je toch alleen maar voorstander van zijn?
Ook erg zijn de CDA'ers, die figuren die een beetje tussen links en rechts in hangen naar gelang het ze uitkomt. Die roepen als eerste dat ze een rondje gaan halen, maar vervolgens blijven ze een uur weg 'omdat ze even iemand tegengekomen zijn' (lees: ze hebben buiten hun moeder staan bellen).

En als ze bij het rondje kunnen kiezen tussen een vaasje en een fluitje, dan is het natuurlijk altijd het fluitje. Of liegen over de duurdere drankjes. "Nee, sorry, de baco's waren op, dus ik heb maar een Cola Zero voor je meegenomen, is ook wel goed neem ik voor het gemak maar even aan, je hebt toch al genoeg alcohol op, hihi." " "

En vervolgens gaan ze dan tegen zo'n gulle VVD'er lopen roddelen over anderen die te weinig rondjes zouden halen, want daar zijn ze helemaal goed in, die CDA'ers, in het monitoren van de precieze uitgaven van alle anderen.
pi_77671027
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 11:49 schreef Monidique het volgende:
Bullshit, Sachertorte. Ik ben zo links als de pest en elk weekend te veel kwijt omdat ik zo vriendelijk ben voor iedereen een biertje te halen.
Zo ken ik wel meer van die linkse lullen. Halen om de haverklap een biertje voor zichzelf,anderen en mij maar zeggen tegen de barman 'zet maar op de rekening van Nikita.
pi_77671151
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

VVD stemmers kan je geen stemrecht ontnemen. Ze helpen iedereen. Het wordt tijd dat je hen gaat trakteren. Betalen zal je krent
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:15:34 #33
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77671223
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zo ken ik wel meer van die linkse lullen. Halen om de haverklap een biertje voor zichzelf,anderen en mij maar zeggen tegen de barman 'zet maar op de rekening van Nikita.
Dat zou ik normaal nooit doen, maar gezien jouw temperament op dit forum, kan ik me voorstellen dat jouw omgeving wel plezier beleeft aan dergelijke grappen.
pi_77672882
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ach ja, ik moet er ook niet serieus op ingaan.
pi_77672918
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Oei, geen werk? Geen van de bovengenoemde 3 zaken is op mij van toepassing
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:48:03 #36
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77676783
Ik werk en studeer, maar je interesse is hartverwarmend.

En natuurlijk is het wel op jou van toepassing. Ik ken kankerpatientjes die minder zeuren dan jij.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 17:49:03 #37
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77676813
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:00 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Guttegut, wat kun je slecht tegen een grapje. Lees gewoon eens verder en ga dan zeuren.
Je hebt draaijers ongebundelde werken nog nooit gelezen zeker?

Ik heb ook geen hekel aan hem ofzo, maar ik vind zijn houding en gedrag absurd. Vooral omdat het altijd hetzelfde zure liedje is.

Geniet gewoon eens van wat je hebt.

Dáár ging het om. Niet om z'n grapje.
pi_77676858
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Je hebt draaijers ongebundelde werken nog nooit gelezen zeker?
Wat? Je wilt dat ik iedereen op Fok! ga profileren? Ik beoordeel iemand liever op zijn bijdrage in een topic, niet op wat er elders gebeurt.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:54:22 #39
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77697944
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:08 schreef Pool het volgende:

[..]

Ook erg zijn de CDA'ers, die figuren die een beetje tussen links en rechts in hangen naar gelang het ze uitkomt. Die roepen als eerste dat ze een rondje gaan halen, maar vervolgens blijven ze een uur weg 'omdat ze even iemand tegengekomen zijn' (lees: ze hebben buiten hun moeder staan bellen).

En als ze bij het rondje kunnen kiezen tussen een vaasje en een fluitje, dan is het natuurlijk altijd het fluitje. Of liegen over de duurdere drankjes. "Nee, sorry, de baco's waren op, dus ik heb maar een Cola Zero voor je meegenomen, is ook wel goed neem ik voor het gemak maar even aan, je hebt toch al genoeg alcohol op, hihi." " "

En vervolgens gaan ze dan tegen zo'n gulle VVD'er lopen roddelen over anderen die te weinig rondjes zouden halen, want daar zijn ze helemaal goed in, die CDA'ers, in het monitoren van de precieze uitgaven van alle anderen.
Hier heb ik geen woord aan toe te voegen. Wat een heldere erudiete analyse! Weet je zeker dat je niet rechts bent?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77699881
De elite kroegtijgers zouden eigenlijk de rest niet met zich mee de afgrond in mogen slepen. Als we zouden verbieden dat de rijke elite kroegtijgers rondjes betalen in de kroeg dan wordt Nederland een stuk veiliger. Geen geintoxiceerde minima en meelopers meer. In het weekend worden de straten en het verkeer een stuk veiliger.
pi_77700441
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:49 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Maar dan ben je eigenlijk toch rechts?
Kijk, en daarom klopt er dus geen reet van je stelling.

In mijn ervaring zijn het overigens vaker rechtse mensen die nauwkeurig in de gaten houden wie er welk rondje betaald heeft en precies weten te vertellen wie er het meeste 'voordeel' behaald heeft...

Zelf ben ik wat over het algemeen 'links' beschouwd zou worden en ik durf rustig te beweren dat ik 1 van de gullere gevers ben in de kroeg.

Overigens ben ik zelf wel nogal een zuiplap in de kroeg en het valt me op dat de mensen die wat minder drinken over het algemeen wat minder genegen zijn om rondjes te geven. Waar ook wat voor te zeggen is.

Dit allemaal gezegd hebbende, ik ken 1 maat die werkelijk nóóit als eerste een rondje zal betalen. Het is niet zo dat hij zijn rondjes niet teruggeeft maar ik verdenk hem er toch sterk van dat hij bewust een afwachtende houding aanneemt om 'gunstig' te eindigen. Nou lijkt hij sowieso problemen te hebben met geld uitgeven, verdient bij mijn weten meer dan redelijk maar volgens mij pot hij echt alles op .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_77700488
De kapitalisten hoeven zich geen zorgen te maken. Het door hun grootbrengen van China en Rusland zal snel genoeg het democratische besluitvormingsproces hier onder druk gaan zetten.

Moge een tumor hen vellen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77700525
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Volgens mij geeft hij toch echt aan dat hij zelf betaald. Of hoe wil jij 'te veel kwijt zijn' interpreteren?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_77709689
En maar naar ONZ
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_77710527
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 13:26 schreef Klopkoek het volgende:
De kapitalisten hoeven zich geen zorgen te maken. Het door hun grootbrengen van China en Rusland zal snel genoeg het democratische besluitvormingsproces hier onder druk gaan zetten.

Moge een tumor hen vellen
Smakeloos.
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 6 februari 2010 @ 20:24:12 #46
273215 Justout777
Plaats hier een ondertitel
pi_77712524
Mijn IQ is 92
Poep komt er niet vanzelf
pi_77712984
TS
pi_77715333
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:50 schreef Mwanatabu het volgende:
En maar naar ONZ
En terecht.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:11:08 #49
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77761990
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:50 schreef Mwanatabu het volgende:
En maar naar ONZ
Waarom?

Als een discussie over beperken stemrecht als je IQ onder een bepaalde waarde daalt is toegestaan, waarom dit dan niet? Het is een volkomen legitiem politiek standpunt.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:20:14 #50
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_77762259
Eigenlijk zouden alleen leden van politieke partijen mogen stemmen. Puur om al die peilingen tegen te gaan. En je bespaart enorm op verkiezingen, kijk gewoon eens in de 4 jaar naar het aantal leden van elke partij.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:53:33 #51
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77763368
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:11 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Waarom?

Als een discussie over beperken stemrecht als je IQ onder een bepaalde waarde daalt is toegestaan, waarom dit dan niet? Het is een volkomen legitiem politiek standpunt.
Misschien, maar je onderbouwing en uitwerking van je plan ontbreekt. Misschien voortaan eerst daar meer over nadenken voor je dit soort dingen post.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:56:10 #52
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77763466
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Misschien, maar je onderbouwing en uitwerking van je plan ontbreekt.
Dat is waar. Ik mis bijvoorbeeld een verklaring omtrent de joden en Zeeuwen. Twee groepen die bekend staan om zowel zuinigheid als rechtsheid. Wanneer daar een afdoende verklaring voor wordt gegeven, dan mag het wat mij betreft terug naar POL.
  maandag 8 februari 2010 @ 11:57:49 #53
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_77763524
Wat dacht je van alleen mensen die laten stemmen die terminaal zijn? Die kunnen niet meer uit eigenbelang stemmen, maar alleen uit principes.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:30:14 #54
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77768304
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:56 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik mis bijvoorbeeld een verklaring omtrent de joden en Zeeuwen. Twee groepen die bekend staan om zowel zuinigheid als rechtsheid. Wanneer daar een afdoende verklaring voor wordt gegeven, dan mag het wat mij betreft terug naar POL.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het hier ging om feiten van algemene bekendheid, maar vooruit.

Hitler (de ultieme linkse) had het nogal voorzien op de joden, die wel gewoon werkten voor hun geld (waar Hitler met hun geld wilde Sinterklazen, net als Koenders nu doet). Hitler had dan wel geld, maar hij werkte er niet voor, ja hij schreef ooit een boekje, terwijl hij kost en inwoning kreeg van de staat. Typisch links. De joden hebben van nature een VOC-mentaliteit, wat men ook in Zeeland wel ziet. De eigen broek ophouden, voor niets gaat de zon op, rechten én plichten, met een goed oog voor de noden van de medemens. Typisch rechts. Niet voor niets zijn joden populair onder Zeeuwen. Men onderkent de rechtsheid van elkaar, en dat geeft een goed gevoel.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:33:15 #55
116846 Pingwingei
Ei van gevleugelde pingrequest
pi_77768407
puik plan tevens rokers die schooien om sigaretten maar zelf nooit willen afstaan verbieden te stemmen
IK BEN POTDORIE HEUL GEEN PINGUÏN :'(
Eerste naam én adoratietopique *O*
Op maandag 4 januari 2010 23:20 schreef suikertaartje het volgende:
Ik vind deze echt wat voor jou: cogito ergo sum (ik denk dus ik besta)
  maandag 8 februari 2010 @ 14:55:12 #56
66825 Reya
Fier Wallon
pi_77769098
Hitler was feitelijk gewoon de Kluun van de jaren dertig.
pi_77769183
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Misschien, maar je onderbouwing en uitwerking van je plan ontbreekt. Misschien voortaan eerst daar meer over nadenken voor je dit soort dingen post.
Het staat nu ook niet voor niets in Onzin natuurlijk.
pi_77769254
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:30 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik ging er eigenlijk vanuit dat het hier ging om feiten van algemene bekendheid, maar vooruit.

Hitler (de ultieme linkse) had het nogal voorzien op de joden, die wel gewoon werkten voor hun geld (waar Hitler met hun geld wilde Sinterklazen, net als Koenders nu doet). Hitler had dan wel geld, maar hij werkte er niet voor, ja hij schreef ooit een boekje, terwijl hij kost en inwoning kreeg van de staat. Typisch links. De joden hebben van nature een VOC-mentaliteit, wat men ook in Zeeland wel ziet. De eigen broek ophouden, voor niets gaat de zon op, rechten én plichten, met een goed oog voor de noden van de medemens. Typisch rechts. Niet voor niets zijn joden populair onder Zeeuwen. Men onderkent de rechtsheid van elkaar, en dat geeft een goed gevoel.
Porcupine Tee - Normal
  maandag 8 februari 2010 @ 15:00:13 #59
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77769284
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef Reya het volgende:
Hitler was feitelijk gewoon de Kluun van de jaren dertig.
Precies.
  maandag 8 februari 2010 @ 15:00:50 #60
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77769302
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het staat nu ook niet voor niets in Onzin natuurlijk.
Daar hoort het niet. Het is typisch een POL topic.
pi_77769358
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:00 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Daar hoort het niet. Het is typisch een POL topic.
Jij denkt het beter te weten dan een Mod dus?
  maandag 8 februari 2010 @ 15:12:11 #62
66825 Reya
Fier Wallon
pi_77769681
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

I believe that is so obviously and universally admitted a principle that I hardly think any gentleman will deny it.
  maandag 8 februari 2010 @ 15:12:34 #63
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77769695
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja. Ik weet wel waarom dit wordt gezien als onzin, ik neem namelijk een standpunt in dat voor de onnadenkende allicht absurd overkomt. Maar als je er goed over nadenkt is het niet absurder dan een standpunt omtrent het inperken van het stemrecht obv IQ-scores. Tevens leven we in een democratisch land, en mag ieder standpunt betrokken worden, ongeacht of de meerderheid er achter staat of niet. Dat zou anders een mooie boel worden! Het hoort kortom in POL.
pi_77770200
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:12 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja. Ik weet wel waarom dit wordt gezien als onzin, ik neem namelijk een standpunt in dat voor de onnadenkende allicht absurd overkomt. Maar als je er goed over nadenkt is het niet absurder dan een standpunt omtrent het inperken van het stemrecht obv IQ-scores. Tevens leven we in een democratisch land, en mag ieder standpunt betrokken worden, ongeacht of de meerderheid er achter staat of niet. Dat zou anders een mooie boel worden! Het hoort kortom in POL.
Wij weten allebei dat dit topic niet is geopend om een serieus inhoudelijke discussie te beginnen. Enkel als tegenhanger van het Scanman topic, om te laten zien hoe ó zo belachelijk die wel niet was.
  maandag 8 februari 2010 @ 15:36:11 #65
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77770475
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:30 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja, bedankt voor je halve antwoord! Je hebt nu verklaard waarom de joden en Zeeuwen rechts en tevens dapper zijn, in plaats van de potverterende links-laffe Hitler. Dat moest gezegd worden.

Maar.

Zeeuwen en joden zijn zuinig en uit zich dat ook niet in het weinig rondjes geven in de kroeg? Wat betreft de joden is dat trouwens speculatie. Dat mijn half-joodse rechtse huisgenote zich liever liet trakteren dan andersom, dat is natuurlijk maar een kleine steekproef. Wat betreft de Zeeuwse studenten die in Tilburg proberen te integreren heb ik iets meer zekerheid

Dus de resterende vraag is: waarom geven betreffende groepen weinig rondjes terwijl ze wel rechts zijn? En zo ja, in hoeverre falsificeert dit je theorie?

Overigens: als ex-mod op ONZ en vast POL-bezoeker vind ik dat dit topic in POL hoort.
  maandag 8 februari 2010 @ 15:57:45 #66
66825 Reya
Fier Wallon
pi_77771341
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:36 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, bedankt voor je halve antwoord! Je hebt nu verklaard waarom de joden en Zeeuwen rechts en tevens dapper zijn, in plaats van de potverterende links-laffe Hitler. Dat moest gezegd worden.

Maar.

Zeeuwen en joden zijn zuinig en uit zich dat ook niet in het weinig rondjes geven in de kroeg? Wat betreft de joden is dat trouwens speculatie. Dat mijn half-joodse rechtse huisgenote zich liever liet trakteren dan andersom, dat is natuurlijk maar een kleine steekproef. Wat betreft de Zeeuwse studenten die in Tilburg proberen te integreren heb ik iets meer zekerheid

Dus de resterende vraag is: waarom geven betreffende groepen weinig rondjes terwijl ze wel rechts zijn? En zo ja, in hoeverre falsificeert dit je theorie?
Ik zie dat je bevindingen niet peer-reviewed zijn. In dit geval zou dat zoveel moeten inhouden als dat een andere FOK!ker met je de kroeg ingaat om vast te stellen dat de genoemde waarnemingen inderdaad correct zijn.
  maandag 8 februari 2010 @ 15:59:50 #67
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_77771440
POL lijkt mij meer voor serieuzere politieke topics, niet voor grapjes over de politiek.
pi_77773088
Een vergelijking:

Het topic van Scanman ging ervan uit dat mensen met een laag IQ geen verstand hebben van politiek. Iemand die niet eens weet wat de hypotheekrenteaftrek inhoudt zouden we beter kunnen uitsluiten van de verkiezingen. En over het algemeen zijn dit vooral de mensen met een laag IQ. Scanman hoopt dat hierdoor de PVV minder aanhang zal krijgen, omdat hij denkt/weet dat er in verhouding meer laag opgeleide dan hoog opgeleide mensen op de PVV stemmen, ook in vergelijking tot andere partijen.

Dit topic gaat er vanuit dat mensen die geen rondjes betalen een slechte politieke invloed hebben op ons land. Asociale mensen weten weliswaar dingen over politiek, zoals wat de hypotheekrenteaftrek inhoudt, maar het feit dat ze asociaal zijn stelt ze onbekwaam om te mogen stemmen. Ook stelt de TS dat niet sociale mensen herkend kunnen worden aan het niet veelvoudig betalen van rondjes. De TS gelooft dat deze asociale mensen, die dus geen rondjes betalen, in alle gevallen links stemmers zijn. Door die mensen het stemrecht te ontnemen denkt de TS dat de linkste partijen een groot deel van hun aanhang kwijtraken.

Alleen is de stelling "Mensen die geen rondjes betalen zijn linkse asocialen en zouden niet moeten mogen stemmen" makkelijker te ontkrachten dan de stelling "Mensen met een laag IQ hebben geen verstand van politiek en wat goed is voor een land, en zouden niet moeten mogen stemmen".

Zoek de verschillen!

Als je topic nou was geweest "Mensen die geen hoog EQ hebben, hebben minder verstand van politiek" had het meer kans van slagen gehad. Dit is nu een te overduidelijke (en gefaalde) poging om de stelling van Scanman belachelijk te maken.
pi_77773308
quote:

[..]

Maar.

Overigens: als ex-mod op ONZ en vast POL-bezoeker vind ik dat dit topic in POL hoort.
Half - Joods bestaat niet.
Porcupine Tee - Normal
  maandag 8 februari 2010 @ 16:49:03 #70
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77773544
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:44 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Jawel, mijn huisgenote voelde zich ongeveer om de week joods. Dan was ze weer eens vegetarisch, dan weer niet, etc.
pi_77773556
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:49 schreef Pool het volgende:

[..]

Jawel, mijn huisgenote voelde zich ongeveer om de week joods. Dan was ze weer eens vegetarisch, dan weer niet, etc.
Oh op die manier
Porcupine Tee - Normal
  maandag 8 februari 2010 @ 16:54:08 #72
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77773793
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:44 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Even de Nürnberger Rassengesetze naslaan.

Paragraaf 3, art. 2. Kan wel.
pi_77774159
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Even de Nürnberger Rassengesetze naslaan.

Paragraaf 3, art. 2. Kan wel.
Porcupine Tee - Normal
  maandag 8 februari 2010 @ 17:03:49 #74
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77774278
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:01 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ja, het is inderdaad een linkse wet, ik weet het.
  maandag 8 februari 2010 @ 20:29:46 #75
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77783225
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:39 schreef -Strawberry- het volgende:
Een vergelijking:

Het topic van Scanman ging ervan uit dat mensen met een laag IQ geen verstand hebben van politiek. Iemand die niet eens weet wat de hypotheekrenteaftrek inhoudt zouden we beter kunnen uitsluiten van de verkiezingen. En over het algemeen zijn dit vooral de mensen met een laag IQ. Scanman hoopt dat hierdoor de PVV minder aanhang zal krijgen, omdat hij denkt/weet dat er in verhouding meer laag opgeleide dan hoog opgeleide mensen op de PVV stemmen, ook in vergelijking tot andere partijen.

Dit topic gaat er vanuit dat mensen die geen rondjes betalen een slechte politieke invloed hebben op ons land. Asociale mensen weten weliswaar dingen over politiek, zoals wat de hypotheekrenteaftrek inhoudt, maar het feit dat ze asociaal zijn stelt ze onbekwaam om te mogen stemmen. Ook stelt de TS dat niet sociale mensen herkend kunnen worden aan het niet veelvoudig betalen van rondjes. De TS gelooft dat deze asociale mensen, die dus geen rondjes betalen, in alle gevallen links stemmers zijn. Door die mensen het stemrecht te ontnemen denkt de TS dat de linkste partijen een groot deel van hun aanhang kwijtraken.

Alleen is de stelling "Mensen die geen rondjes betalen zijn linkse asocialen en zouden niet moeten mogen stemmen" makkelijker te ontkrachten dan de stelling "Mensen met een laag IQ hebben geen verstand van politiek en wat goed is voor een land, en zouden niet moeten mogen stemmen".

Zoek de verschillen!

Als je topic nou was geweest "Mensen die geen hoog EQ hebben, hebben minder verstand van politiek" had het meer kans van slagen gehad. Dit is nu een te overduidelijke (en gefaalde) poging om de stelling van Scanman belachelijk te maken.
In de politiek bestaan er geen juiste antwoorden, het is geen wiskunde. Het gaat allemaal om belangen. Het is een misverstand te denken dat hoogopgeleiden altijd de belangen van anderen (i.c. de laagopgeleiden) dienen. Daarom is mijn maatstaf vermoedelijk een betere dan een domme IQ-test, omdat mijn voorstel het rekening houden met anderen stimuleert, waar een IQ-test helemaal geen bonus zet op goed nabuurschap.
  maandag 8 februari 2010 @ 20:33:40 #76
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77783411
quote:

[..]

Maar.

Zeeuwen en joden zijn zuinig en uit zich dat ook niet in het weinig rondjes geven in de kroeg?
Wat betreft Zeeuwen kan dat wel kloppen. Alleen: dat doen ze omdat ze begaan zijn met de alcoholist, niet omdat ze het geld niet aan een ander willen uitgeven. Eigenlijk zeer sociaal dus!
quote:
Wat betreft de joden is dat trouwens speculatie. Dat mijn half-joodse rechtse huisgenote zich liever liet trakteren dan andersom, dat is natuurlijk maar een kleine steekproef. Wat betreft de Zeeuwse studenten die in Tilburg proberen te integreren heb ik iets meer zekerheid

Niet, zie hierboven!
quote:
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:56:19 #77
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77802075
Trouwens.

Joden zijn hartstikke gul. Dat blijkt alleen al uit het feit dat ze een groot deel van hun grondgebied vrijwillig afstaan aan een ander volk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')