abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:07:34 #51
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_77900780
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:41 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Niks feministisch maar gewoon realistisch en herkenbaar als je een vrouw bent met een drukke baan en een prive leven. Je hebt er vaak al een hele dag opzitten als de dag begonnen is en als de werkdag geeindigd is dan is het nog geen einde werk want dan begint je baan als moeder/echtgenote. Jammer dat je het niet vanuit mijn perspectief gekeken hebt. En nee ik heb geen kinderen maar heb wel vrouwen om me heen werken die rennen en vliegen om zowel werk als prive goed draaiende te houden
Inderdaad, het is niet voor niets dat er zo weinig vrouwen naar de top doorstoten... De eisen die de samenleving aan ze stelt (en ze aan zichzelf stellen) zijn een stuk hoger dan die voor mannen.
quote:
en mijn respect is alleen maar groter geworden voor ze na het zien van deze aflevering!
Dat vind ik dan weer onzin, eerlijk gezegd. Het is niet alsof dit de gemiddelde dag van de werkende vrouw is ofzo
pi_77927607
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:07 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Inderdaad, het is niet voor niets dat er zo weinig vrouwen naar de top doorstoten... De eisen die de samenleving aan ze stelt (en ze aan zichzelf stellen) zijn een stuk hoger dan die voor mannen.
[..]

Dat vind ik dan weer onzin, eerlijk gezegd. Het is niet alsof dit de gemiddelde dag van de werkende vrouw is ofzo
Mag jij vinden.
Wild horses run unbridled or their spirit dies...
pi_77928539
-toch maar niet

[ Bericht 81% gewijzigd door .aeon op 12-02-2010 19:09:44 ]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:18:23 #54
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_77931740
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:24 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Mag jij vinden.
Een ultimatum stellen waarmee je 80% van het ziekenhuis kan verspelen, een grote dreiging om ontslagen te worden, een ruzie met je vriendje, een onbereikbare babysitter, een arme man waarvan je geld moet vorderen en een criminele werkneemster die je probeert te chanteren. En dat op één dag.

Toegegeven, werkende moeders aan de top hebben het zwaar. Maar ook weer niet zo zwaar hoor
  vrijdag 12 februari 2010 @ 22:23:43 #55
139330 TNA
For the stars that shine
pi_77937763
Toffe aflevering! Volkomen terecht dat er eens wordt ingezoomd op een zeer belangrijk karakter van de show, zoals eerder is gedaan met Chase en Wilson. Goed uitgebeelde dag, mooi camerawerk, vanzelfsprekend uitstekend acteerwerk.
pi_77950561
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:24 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Mag jij vinden.
pi_77955035
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Een ultimatum stellen waarmee je 80% van het ziekenhuis kan verspelen, een grote dreiging om ontslagen te worden, een ruzie met je vriendje, een onbereikbare babysitter, een arme man waarvan je geld moet vorderen en een criminele werkneemster die je probeert te chanteren. En dat op één dag.

Toegegeven, werkende moeders aan de top hebben het zwaar. Maar ook weer niet zo zwaar hoor
Op tv gebruiken ze altijd extreme gevallen omdat het anders te saai is. Ik doelde ook niet op Cuddy maar over hardwerkende moeders in het algemeen. En houd toch op met het opdringen van jouw mening. Ik respecteer die van jou toch ook?
  zaterdag 13 februari 2010 @ 16:02:18 #58
139330 TNA
For the stars that shine
pi_77956130
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 15:19 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Op tv gebruiken ze altijd extreme gevallen omdat het anders te saai is. Ik doelde ook niet op Cuddy maar over hardwerkende moeders in het algemeen. En houd toch op met het opdringen van jouw mening. Ik respecteer die van jou toch ook?
Ik zie Hephaistos nergens zijn mening opdringen, hij geeft alleen aan dat dit volgens hem een wat overtrokken beeld geeft van de gemiddelde werkende vrouw.

Overigens lijkt het me eenvoudig vast te stellen dat hij daar gelijk in heeft, aangezien de gemiddelde vrouw geen directeur is van een ziekenhuis
pi_77959079
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 16:02 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik zie Hephaistos nergens zijn mening opdringen, hij geeft alleen aan dat dit volgens hem een wat overtrokken beeld geeft van de gemiddelde werkende vrouw.

Overigens lijkt het me eenvoudig vast te stellen dat hij daar gelijk in heeft, aangezien de gemiddelde vrouw geen directeur is van een ziekenhuis
Maar ik zeg toch ook niet dat dat zo is? Waarom erop door blijven gaan?
pi_77959509
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:33 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Maar ik zeg toch ook niet dat dat zo is? Waarom erop door blijven gaan?
Met 'mag jij vinden' geef je toch aan dat jij dat niet zo ziet. waarop hij weer reageert. echt waar...
pi_77959763
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:51 schreef .aeon het volgende:

[..]

Met 'mag jij vinden' geef je toch aan dat jij dat niet zo ziet. waarop hij weer reageert. echt waar...

Gut jeeemigggg! Nog een keer dan maar:
''En nee ik heb geen kinderen maar heb wel vrouwen om me heen werken die rennen en vliegen om zowel werk als prive goed draaiende te houden en mijn respect is alleen maar groter geworden voor ze na het zien van deze aflevering!''
MIJN RESPECT VOOR HARDWERKENDE MOEDERS / VROUWEN DUS!!!! Dus nietvoor die Cuddy episode!!!! Ben er nu klaar mee!!! Ik snap ook wel dat die Cuddy aflevering een extreme aflevering was. Ik had het niet over Cuddy, ik had het over vrouwen in het algemeen! STAAT ER TOCH DUIDELIJK????
pi_77959950
Klaar! * krakkemieke Streng kijkt
Nu gaan we allemaal hockeyen met die bal en stok van House!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_77960055
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:07 schreef krakkemieke het volgende:
Klaar! * krakkemieke Streng kijkt
Nu gaan we allemaal hockeyen met die bal en stok van House!

*doet mee*

pi_77960121
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:11 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

*doet mee*

We hebben een goal!

Of telt vicodin als doping?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78009761
TerugVindCuddy
  maandag 15 februari 2010 @ 18:00:12 #66
139330 TNA
For the stars that shine
pi_78024617
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:01 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

Gut jeeemigggg! Nog een keer dan maar:
''En nee ik heb geen kinderen maar heb wel vrouwen om me heen werken die rennen en vliegen om zowel werk als prive goed draaiende te houden en mijn respect is alleen maar groter geworden voor ze na het zien van deze aflevering!''
MIJN RESPECT VOOR HARDWERKENDE MOEDERS / VROUWEN DUS!!!! Dus nietvoor die Cuddy episode!!!! Ben er nu klaar mee!!! Ik snap ook wel dat die Cuddy aflevering een extreme aflevering was. Ik had het niet over Cuddy, ik had het over vrouwen in het algemeen! STAAT ER TOCH DUIDELIJK????
Gepassioneerde manier van discussies voeren

Iemand enig idee wanneer de volgende House is?
pi_78025017
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:00 schreef TNA het volgende:

Pas na de olympische spelen weer, geloof ik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_78025041
quote:

[..]

Kan het zo snel nergens vinden,zal wel begin maart zijn.
Maar dit is puur speculatief.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_78032873
quote:

[..]

quote:

[..]

Na de Olympische troep waarschijnlijk. Amerikanen en sport.
  Moderator maandag 15 februari 2010 @ 21:26:47 #70
9859 crew  Karina
Woman
pi_78033033
Volgens bierdopje weer op 1 maart.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_78119237
Erg leuke aflevering feel good, natuurlijk komt alles goed, dat had ik vanaf het begin al door, daarvoor was de aanloop te kort.
Al dat gezeik over hardwerkende vrouwen, of dit nou echt een beeld daarvan is boeit me niet, dit is gewoon leuk amusement
pi_78274776

Beetje laat maar is van invloed op en eerdere aflevering.
Fear is the grease of society.
  woensdag 24 februari 2010 @ 12:16:42 #73
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:33:07 #74
139330 TNA
For the stars that shine
pi_78445953
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:33 schreef TNA het volgende:

Aflevering met potentie!
Zien, zien zien!
pi_78448670
Lupus?
Is wel rond de ogen en het is verkleurd.
pi_78449911
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:48 schreef vogelkooi het volgende:
Lupus?
Is wel rond de ogen en het is verkleurd.
Differential?
pi_78450699
Auto?
Ik had het over case in de promo he.
pi_78450933
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 20:32 schreef vogelkooi het volgende:
Auto?
Ik had het over case in de promo he.
Ik ook.
Ik heb geen clue en vraag om bloodwork en een allergietest om mezelf wat tijd te gunnen....
pi_78454608
Ik keek net House (dus zal wel geen USA zijn) maar dit is toch niet serieus te nemen??? Ze testen wat medicijnen uit op een vent die bijna dood gaat en z'n hond nog gewoon naast hem heeft liggen. House doet bijna zelfmoord poging met dat stopcontact... dit is echt voor zwakzinnigen
Facts don't care about your feelings
pi_78458237
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik keek net House (dus zal wel geen USA zijn) maar dit is toch niet serieus te nemen??? Ze testen wat medicijnen uit op een vent die bijna dood gaat en z'n hond nog gewoon naast hem heeft liggen. House doet bijna zelfmoord poging met dat stopcontact... dit is echt voor zwakzinnigen
Dan kijk je het niet.
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
pi_78458397
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je nooit eerder van die idols-programma's gezien? Het is te-le-vi-sie...........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78458505
I know, daarom kijk ik het ook nooit, maar ik hoor wel eens mensen erover praten en ik vond Hugh Laurie erg leuk in Blackadder en z'n andere comedy's. En om eerlijk te zijn is hij ook wel cool hier als House, maar het verhaal opzich gaat nergens over. Ik snap ook wel, dit is puur entertainment en geen documentaire over ziekenhuizen, maar toch is dit wel van HEEL erg laag niveau hoor. HEEL erg en dan ben ik niet eens zo medisch aangelegd. Ik denk dat mensen die in een ziekenhuis werken of dokter zijn dit niet eens kunnen AANZIEN.
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:57:48 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78459005
Mja, als je de personages niet kent (en dan dus vooral House zelf) kan het inderdaad wel raar overkomen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78459093
Ik ken juist veel mensen in de zorg die House kijken.
Ik gok dat ze dezelfde reden hebben als ik, namelijk dat je het als een detective kijkt en probeert te weten wat de patienten mankeren.
En ik heb geen medische opleiding, maar ik zie ook fouten. Bv. dat House enorm veel oxycontin slikt en high wordt. Ik heb de ervaring dat je dan niet high wordt, maar overgeeft voordat je high wordt.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78459483
Nou dacht ik dat CSI een lachertje was voor onze forensische onderzoekers hier, maar dit is gaat nog verder. Maar goed ik zal jullie niet meer lastig vallen verder dit moest er even uit.
pi_78459677
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou dacht ik dat CSI een lachertje was voor onze forensische onderzoekers hier, maar dit is gaat nog verder. Maar goed ik zal jullie niet meer lastig vallen verder dit moest er even uit.
Je valt me niet lastig omdat je een andere mening hebt hoor!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78478071
al die ziektes zijn voor mij toch allemaal hocus pocus, dus ik daar stoor ik me niet aan
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:30:19 #89
139330 TNA
For the stars that shine
pi_78480617
In de Volkskrant stond een paar jaar geleden een rubriek waarin artsen medische series onder de loep namen. Conclusie: er wordt overdreven, er zitten fouten in, maar het grote geheel klopt wel.
pi_78482044
Natuurlijk wordt er overdreven, daarom is het ook zo'n leuke serie
pi_78482135
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:30 schreef TNA het volgende:
In de Volkskrant stond een paar jaar geleden een rubriek waarin artsen medische series onder de loep namen. Conclusie: er wordt overdreven, er zitten fouten in, maar het grote geheel klopt wel.
Maar is dat niet in alle series zo? De vader van mijn vrouw was hier (Indianapolis) politieagent en vond het altijd nodig om bij politieseries en detective gedoe te zeggen wat ze in het echt nooit zouden doen.

Ook mijn vader vond het nodig om bij ziekenhuisseries en soaps ons erop te wijzen dat de plakkertjes verkeerd op iemands borst zaten. Hij heeft immers een hartoperatie ondergaan en vind het dus nodig om alles en iedereen daarop te wijzen dat hij weet hoe ze wel zouden moeten zitten.

Overigens boeit het me geen reet dat er dingen overdreven worden en er fouten in zitten. Ik kijk TV voor vermaak, als ik het echte werk wil zien, dan ga ik wel naar een ziekenhuis.
Hoe saai zouden TV series worden als ze allemaal waarheidsgetrouw zouden zijn.

Nou ja, op naar 8 maart dan maar. .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:03:35 #92
139330 TNA
For the stars that shine
pi_78484152
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:11 schreef OMG het volgende:

[..]

Maar is dat niet in alle series zo?
Absoluut.
pi_78490094
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:59 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ken juist veel mensen in de zorg die House kijken.
Ik gok dat ze dezelfde reden hebben als ik, namelijk dat je het als een detective kijkt en probeert te weten wat de patienten mankeren.
En ik heb geen medische opleiding, maar ik zie ook fouten. Bv. dat House enorm veel oxycontin slikt en high wordt. Ik heb de ervaring dat je dan niet high wordt, maar overgeeft voordat je high wordt.
En toch zijn er een hoop mensen verslaafd aan Vicodin dus blijkbaar klopt jouw stelling niet helemaal. In series worden fouten gemaakt, maar niet zulke!

Voor de rest is het een serie, geen medische documentaire en heeft een serie het doel mensen te amsueren. Dus dingen worden wel eens overdreven of kloppen niet helemaal omdat het anders niet in het tijdsbestek past en ongelofelijk saai zou worden.
pi_78490284
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:49 schreef YoshiBignose het volgende:
I know, daarom kijk ik het ook nooit, maar ik hoor wel eens mensen erover praten en ik vond Hugh Laurie erg leuk in Blackadder en z'n andere comedy's. En om eerlijk te zijn is hij ook wel cool hier als House, maar het verhaal opzich gaat nergens over. Ik snap ook wel, dit is puur entertainment en geen documentaire over ziekenhuizen, maar toch is dit wel van HEEL erg laag niveau hoor. HEEL erg en dan ben ik niet eens zo medisch aangelegd. Ik denk dat mensen die in een ziekenhuis werken of dokter zijn dit niet eens kunnen AANZIEN.
Mijn ervaring is dat je House een paar keer gezien moet hebben, wil je het leuk gaan vinden. Dit hoor ik ook van een hoop andere mensen. Naast het medische gedeelte heb je nog de vaste karakters die zich door de serie heen ontwikkelen. De karakters spelen elk seizoen steeds meer op de voorgrond en het medische wordt steeds meer de achtergrond. In het begin was dit andersom. Je kunt niet blijven shocken met rare cases en hopen dat kijkers geintrigeerd blijven. Ik vind dat een mooie oplossing.
pi_78515573
House fan meldt zich. En ik begin met een vraagje. Er is een aflevering waarin aan het begin een meisje een auto ongeluk krijgt met haar moeder. Later blijkt, dat dat meisje geen pijn kan voelen. Mijn zoon wil die aflevering graag zien. Weet iemand toevallig welk seizoen en misschien zelfs wel welke aflevering dat was? Alvast enorm bedankt
pi_78515730
House M.D. S03E14 - Insensitive
pi_78515821
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 12:20 schreef .aeon het volgende:
House M.D. S03E14 - Insensitive
Geweldig, dank je wel
pi_78526882
Tvp, ben weer bij. Over 9 dagen pas weer nieuwe aflevering.
pi_78530403
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 19:00 schreef Imperfect-Angel het volgende:

[..]

En toch zijn er een hoop mensen verslaafd aan Vicodin dus blijkbaar klopt jouw stelling niet helemaal. In series worden fouten gemaakt, maar niet zulke!

Voor de rest is het een serie, geen medische documentaire en heeft een serie het doel mensen te amsueren. Dus dingen worden wel eens overdreven of kloppen niet helemaal omdat het anders niet in het tijdsbestek past en ongelofelijk saai zou worden.
Vicodin is zoiets als paracetamol met codeine. Oxycontin is synthetische morfine zeg maar. Veel en veel sterker dus.
Je zou ook aan oxycontin verslaafd kunnen raken op de lange duur, maar House is dat dus niet.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78580352
tvp voor een nieuwe aflevering deze week!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')