Vraag"
Hoi Katya,
Vorige week heb ik op de ijsbaan op het Museumplein in Amsterdam Marieke ontmoet.
Ik was op slag verliefd. Ze komt uit Haaksbergen en was met een stel vrienden speciaal naar Amsterdam gekomen om te schaatsen. Aan het eind van de dag hebben we telefoonnummers en onze mailadressen uitgewisseld. Via Hyves hebben we flink wat heen en weer gekrabbeld en uiteindelijk afgelopen weekend afgesproken bij haar thuis in Haaksbergen. Maar toen ik bij haar binnenkwam schrok ik me rot. Ze woont met vijftien honden in huis, een paar katten en een terrarium met een heel stel grote glibberige hagedissen. Ook een hele bak met muizen die ze aan die beesten voert. En op de zolder houdt ze ook nog een blinde uil. Wel lief hoor en ik vind haar echt super leuk, maar kom ik niet op de tweede plaats?
Lieve groeten,
Jurgen uit Amsterdam
"
Antwoord"
Lieve naïeve Jurgen,
Meisjes uit Haaksbergen. Wat moet ik ervan zeggen. Kijk, ik zal niet zeggen dat alle meisjes uit Haaksbergen hetzelfde zijn maar het is altijd opletten geblazen. Jij bent een stadse vent, zij een meisje van het platteland. Jij hebt genoeg mensen om je heen, maar voor haar ligt dat anders en dus is haar liefde voor al dat harige, kruipende en vliegende gespuis wel te verklaren. Je moet toch wat als meisje alleen. Jammer dat je niet een beetje beter opgelet hebt, daar in Amsterdam. En je hebt er kennelijk ook niet naar gevraagd. Niets gezien, zoals kleding vol met haren. Niks geroken? Vijftien honden om je heen, die ruik je echt wel! En kletste ze niet voortdurend over hoe leuk het is met haar vele huisgenoten? En ging er toen nog geen belletje rinkelen? Haaksbergen, wake up Jurgen! Het had je een lange rit kunnen besparen. De tweede plaats is denk ik nog te optimistisch. Plaats veertig, denk ik En als je denkt dat het niet zo is ben je echt blind. Net als die uil, dus misschien is er toch nog hoop.
-x- Katya
"
Vraag"
Hoi Katya,
Ik heb een nieuwe auto. Nou ja, geen hele nieuwe maar wel een mooie tweedehandse Volvo V70. En dat is best een grote auto. Ik heb dat ding gekocht om lekker comfortabel met mijn vrienden naar het voetbal en op wintersport te gaan. Nou heb ik al een tijdje ook een nieuwe vriendin. Een lekker ding waar ik echt super gek op ben. Maar ze kan met die grote Volvo geen kant op. Ze durft hem niet te parkeren, achteruit rijden vindt ze eng en keren krijgt ze al helemaal niet voor elkaar. Ik wil die auto niet wegdoen maar wil haar ook niet kwijt.
"
Antwoord"
Beste Peter,
Vind je dit zelf ook niet een beetje een zielige vraag? Een grote auto wijst meestal op een flink minderwaardigheidscomplex. Of heb ik het mis? Nou zeg ik niet dat jij daar last van hebt, maar toch. Ga maar eens na waar je aan dacht toen je die auto kocht. Kom op. Naar het voetbal kun je ook met de trein en op wintersport kun je met elke auto. En als dat die vriendjes van je niet aanstaat, dan rijden ze toch lekker zelf. Als je zo hecht aan een grote auto denk ik dat jij nog niet toe bent aan een vriendin. Een vriendin weet je, moet je nemen zoals ze is en als je echt gek op haar bent koop je een auto waar ze wel iets mee kan. Maar ja, je vrienden hè. Je wilt haar kennelijk wel in die auto laten rijden maar joh, verwacht daar niet te veel van en probeer haar vooral niet te pushen. Je zult dan maar heel kort plezier van je vriendin én van je auto hebben. Nee, Peter. Nog een lange weg te gaan zo te horen. Maar één ding zie je wel goed. Nu je weet dat je nog een lange weg te gaan hebt, is een comfortabele auto wel weer lekker.
Succes!
"
en er staan er nog meer op
http://www.katyaweetraad.nl/