Heel goed!quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:19 schreef DaanVanKeulen het volgende:
Wat vinden jullie hier allemaal van
Iedereen die ooit jouw leeftijd was.quote:en wie heeft ook zoiets?
Zijn ouders kennelijk niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:27 schreef Donders het volgende:
Ik vind je zakgeld ook wat aan de lage kant
de reden is dat alle soorten types op je advertentie af kunnen komen en dan ook je telefoonnummer weten. Maar komop, je kan toch wel een beetje vertrouwen hebben. En dat van dat internet is omdat ze niet wil dat ik zolang achter dat scherm zitquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:31 schreef Jovatov het volgende:
Als je zo vrij bent met je gegevens (dus bijvoorbeeld als nickname je volledige eigen naam kiezen) vind ik het wel logisch dat je niet teveel op internet mag en je niet dingen op marktplaats mag zetten.
Inderdaad, als hij alle kleding, snoep/chips enzo krijgt, is er weinig anders nog.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zijn ouders kennelijk niet.
En je weet niet wat hij ervan moet betalen.
in principe betalen me ouders alle extra's (bioscoopkaartjes, schoolspullen, kleding)quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zijn ouders kennelijk niet.
En je weet niet wat hij ervan moet betalen.
ja oke, maar dan nog verveel ik me soms in weekends. En dat van die game kan ook al niet want dan kan ik niet meer achter de pc. In het weekdn mag ik trouwens 3x 35 min pc/psquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:43 schreef kless het volgende:
Wat mag je wel?
Na die 45 minutjes is er vast nog veel tijd over om iets te doen afwassen rommel optruimen en huiswerkmaken hou je nogsteeds tijd over.
Keuzes maken is lastig genoeg.
Eventueel niet op internet nieuws lezen maar de krant pakken (meer pc tijd over).
Spelen met / bij vrienden.
adventure game->boek lezen/film kijken.
het probleem daarme is dat ik nogal bang ben alleen op straat, als er bijvoorbeeld zo'n groepje oudere jongens komt aanlopen ofzoquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:42 schreef nijnja het volgende:
[..]
Inderdaad, als hij alle kleding, snoep/chips enzo krijgt, is er weinig anders nog.
Op jouw leeftijd liep ik alwel de kranten te bezorgen. Geen lekkere baan in dit seizoen, in de zomer was het wel top, en je krijgt er natuurlijk geld voor. Je kan zelf kiezen hoe of wat (1 dag, meerdere dagen) en daar hangt je loon dus ook vanaf. Ook zo kan je meer geld verdienen. Dan moeten je ouders dit natuurlijk wel goed keuren!
lees me bericht hierbovenquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:48 schreef Sm0keZ het volgende:
Dude, neem een krantenwijk ofzo, dan leer je niet zo afhankelijk meer te zijn van anderen. Je ouders zullen dat ook opmerkingen en geven je meteen wat meer vrijheid
Lekker makkelijk gezegd. Waar haal je op dat moment het geld vandaan om 'alles te kunnen doen dat je wilt'quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:50 schreef HugoBaas het volgende:
Je bent bijna 14, nog 3 of 4 jaar wachten en je woont op jezelf en kun je alles doen wat je wilt.
Nu nog een keer. Wat kan en mag je WEL?quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:46 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ja oke, maar dan nog verveel ik me soms in weekends. En dat van die game kan ook al niet want dan kan ik niet meer achter de pc. In het weekdn mag ik trouwens 3x 35 min pc/ps
Als jij je krantenwijk op een 'normaal' tijdstip doet is er niets aan de hand. Ik kreeg alles binnen op donderdag en vrijdagmiddag mocht ik ze pas bezorgen (tot zaterdag ochtend). Als je dan vrijdag zodra je vrij bent ermee bezig gaat (of op welke dag je het dan ook doet...), dus tegen 2 of 3 uur ofzo, is het nog licht. Ook leren de mensen die in je wijk wonen je kennen, ze weten dat jij 'de krantenbezorger' bent, en die komen dan heus wel voor jou op!quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:47 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
het probleem daarme is dat ik nogal bang ben alleen op straat, als er bijvoorbeeld zo'n groepje oudere jongens komt aanlopen ofzo
Werken?quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:51 schreef Stuart het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd. Waar haal je op dat moment het geld vandaan om 'alles te kunnen doen dat je wilt'
Op zondag ochtend bestaat dat niet, dan zijn die allemaal brak aan het uistlapenquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:47 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
het probleem daarme is dat ik nogal bang ben alleen op straat, als er bijvoorbeeld zo'n groepje oudere jongens komt aanlopen ofzo
Zoek een vechtsport uit die je leuk lijkt. Je hoeft het niet eens toe te passen, maar je straalt wel een stuk meer zelvertrouwen uit waardoor diezelfde gasten je met rust latenquote:
waar ik woon moeten folders op dinsdag en huis aan huis woensdag. En dinsdag ben ik 15.10 uur uit en woensdag 14.55 dus misschien is het dan toch wat onveiligquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:51 schreef nijnja het volgende:
[..]
Als jij je krantenwijk op een 'normaal' tijdstip doet is er niets aan de hand. Ik kreeg alles binnen op donderdag en vrijdagmiddag mocht ik ze pas bezorgen (tot zaterdag ochtend). Als je dan vrijdag zodra je vrij bent ermee bezig gaat (of op welke dag je het dan ook doet...), dus tegen 2 of 3 uur ofzo, is het nog licht. Ook leren de mensen die in je wijk wonen je kennen, ze weten dat jij 'de krantenbezorger' bent, en die komen dan heus wel voor jou op!
+ ouders betalen sport (hebben ze bij mij tenminste wel gedaan op die leeftijd).quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:56 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Zoek een vechtsport uit die je leuk lijkt. Je hoeft het niet eens toe te passen, maar je straalt wel een stuk meer zelvertrouwen uit waardoor diezelfde gasten je met rust laten
Wat een simpel antwoord. En jij denkt dan genoeg te verdienen om op jezelf te gaan wonen en ook nog leuke dingen te kunnen doen. Op je 18equote:Op woensdag 3 februari 2010 12:54 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Werken?
Het is misschien een heel gek idee, maar ik heb me laten vertellen dat er meer mensen zijn die dat doen.
Misschien ook niet. Wat houdt je tegen? Je kan het proberen! Geef bij het gesprek (via telefoon waarschijnlijk) aan waar je woont en zeg dat je graag de folders/kranten in je eigen wijk bezorgd. Dan kennen de mensen je sowieso al en komen ze misschien wel een praatje maken (sowieso met mooi weer)!quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:57 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
waar ik woon moeten folders op dinsdag en huis aan huis woensdag. En dinsdag ben ik 15.10 uur uit en woensdag 14.55 dus misschien is het dan toch wat onveilig
ik heb teakwondo geprobeerd, maar ik vond wat te ruig. Jullie denken nu misschien dat ik niks wil, maar dat is niet zo hoorquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:57 schreef nijnja het volgende:
[..]
+ ouders betalen sport (hebben ze bij mij tenminste wel gedaan op die leeftijd).
+ dan heb je weer wat te doen tegen de verveling ofzo!
ik heb in de vakantie kranten gedaan, en dat deed ik in de ochtend, maarja, dat kan nu dus nietquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:58 schreef nijnja het volgende:
[..]
Misschien ook niet. Wat houdt je tegen? Je kan het proberen! Geef bij het gesprek (via telefoon waarschijnlijk) aan waar je woont en zeg dat je graag de folders/kranten in je eigen wijk bezorgd. Dan kennen de mensen je sowieso al en komen ze misschien wel een praatje maken (sowieso met mooi weer)!
+ je zult je interesse voor spelcomputers een beetje verliezen omdat je dat nu waarschijnlijk tegen de verveling doetquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:57 schreef nijnja het volgende:
[..]
+ ouders betalen sport (hebben ze bij mij tenminste wel gedaan op die leeftijd).
+ dan heb je weer wat te doen tegen de verveling ofzo!
alles wat ik wel kan en mag boeit niet, dat interesseert niemand. Het is alleen leuk om te praten over wat niet magquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:51 schreef kless het volgende:
[..]
Nu nog een keer. Wat kan en mag je WEL?
Op zondag vervelen deed ik ook regelmatig.
Maar verder, Ik had vissen als hobby en spelen met men vrienden (bordspellen).
Als dat je reden is gaatie dicht, daar hebben we de SC voorquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:02 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
alles wat ik wel kan en mag boeit niet, dat interesseert niemand. Het is alleen leuk om te praten over wat niet mag
Voetbal vind ik echt niet leuk, maar ik ga misschien op korfbalquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:02 schreef nijnja het volgende:
Ik weet niet of je nu al een sport doet, zoniet, ga in ieder geval iets proberen. Desnoods is het een jaartje stijldansen ofzo, voetbal (zitten vast wel vrienden/klasgenoten ook bij een club), of iets, maar laat zien dat je je zonder je spelgebeuren niet wil vervelen, maar dat je ook iets wil doen aan jezelf, sport/beweging enzo. Zullen ze vast wel waarderen!
ik mag zo laat als ik wil tv kijken, in het weekend ook wat chips erbij, ik mag naar vrienden toe, ik mag in weekends vanuit mijn bed tv kijken, en ik mag advertenties in de huis aan huis zettenquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:03 schreef nijnja het volgende:
[..]
Als dat je reden is gaatie dicht, daar hebben we de SC voor.
Vertel, wat mag je wel, dan kunnen wij ook kijken aan de hand daarvan wat je eventueel nog kan doen!
ik gok op tussenuur op schoolquote:
In wat voor ghetto woon jij dan?quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:47 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
eigenljk wel, maar op fok is ook niet echt een spel ofzo. Maar ik ga er nu achter weg. Ik reageer straks wel weer. Ik ben vrij dus ik mag nog een keer echter de pcquote:
het is opzich niet gevaarlijk, maar ik ben nogal bang aangelegd, omdat een jongen uit de buurt me vroeger bangmaakte en bedreigde.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:07 schreef nietzman het volgende:
[..]
In wat voor ghetto woon jij dan?.
En dan zeg je dat je niets mag? TV kijken kan je je mee vermaken, maar ga gewoon heerlijk dat korfbal doen. Waarschijnlijk 2 keer per week trainen (of meer), heb je alweer wat te doen. Maar toch raad ik je aan gewoon een baantje te nemen, als is het maar 10 e per week ofzo, is toch lekker?quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:05 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ik mag zo laat als ik wil tv kijken, in het weekend ook wat chips erbij, ik mag naar vrienden toe, ik mag in weekends vanuit mijn bed tv kijken, en ik mag advertenties in de huis aan huis zetten
okay, jullie hebben gelijk, ik geef me overquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:10 schreef nijnja het volgende:
[..]
En dan zeg je dat je niets mag? TV kijken kan je je mee vermaken, maar ga gewoon heerlijk dat korfbal doen. Waarschijnlijk 2 keer per week trainen (of meer), heb je alweer wat te doen. Maar toch raad ik je aan gewoon een baantje te nemen, als is het maar 10 e per week ofzo, is toch lekker?
Nou dan, wat klaag je dan?quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:08 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
eigenljk wel, maar op fok is ook niet echt een spel ofzo. Maar ik ga er nu achter weg. Ik reageer straks wel weer. Ik ben vrij dus ik mag nog een keer echter de pc
Ik vind dat kinderen van jouw leeftijd in Haïti het slechter hebben getroffen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:19 schreef DaanVanKeulen het volgende:
Ik wilde ff wat vertellen over mijn ouders. Ik ben een jongen van 13 (bijna 14) wil nu gaan sparen voor een Nintendo DS. Ik krijg 1,20 euro per week (is niet echt veel), en om het sparen wat sneller te laten gaan wilde ik mijn PS2 met alles erop en eraan verkopen, aangezien ik een PS3 heb waar ook PS2 spellen op draaien. Ik mag dat alleen doen via de plaatselijke krant met zo'n zoekertje. En toen ik vroeg of ik het ook via marktplaats mocht doen als hier niemand op reageerde zei ze nee. Ik vind dat dat best zou kunnen. Ik bedoel: hoe groot is de kans dat daar een gek op af komt.
Ook erger ik me eraan dat ik doordeweek 3 kwartier per dag mag computeren of op de playstation. En meestal ga ik dan achter de pc, maar ik zou ook wel achter de ps willen, alleen dan kan ik niet meer achter de pcWat vinden jullie hier allemaal van
Misschien kunnen ze samen gaan wonen?quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:11 schreef RedBitch het volgende:
Nou dan, wat klaag je dan?
Mijn zalige puberdochter mag hier ook helemaal niks en heeft het ook zoooooooooooooo slecht, dus wees gerust, je bent niet de enige
Klopt, pubers mogen niets! Maar daar ben je puber voor!quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:11 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Nou dan, wat klaag je dan?
Mijn zalige puberdochter mag hier ook helemaal niks en heeft het ook zoooooooooooooo slecht, dus wees gerust, je bent niet de enige
quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Iedereen die ooit jouw leeftijd was.
maar daar zijn we een rijk land voor. Zij willen voedsel, en wij hebben andere problemenquote:Op woensdag 3 februari 2010 13:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind dat kinderen van jouw leeftijd in Haïti het slechter hebben getroffen.
ik koop nooit snoep van me eigen geld. Als mijn ouders wat in huis willen halen dan doen ze dat of ik vraag of ze iets willen kopen. Ik vind snoep zowiezo een domme investering, het is zo op.quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:18 schreef Lano het volgende:
[..]
Ik heb nooit zulke regels gekend hoor en was echt niet veel anders dan vriendjes of vriendinnetjes.
En 1,20 euro is inderdaad niet veel maar misschien koopt TS er wel alleen maar snoep van
Me moeder is echt door niets en niemand van haar gedachten af te brengen, dus wens me sterkte...quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:55 schreef Esmerallda17 het volgende:
Gewoon aan hun kop blijven zeiken na een tijdje krijg jij je zin wel
Jij klaagt eigenlijk best veel, je krijgt vrijwel alles van je oudersquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:55 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ik koop nooit snoep van me eigen geld. Als mijn ouders wat in huis willen halen dan doen ze dat of ik vraag of ze iets willen kopen. Ik vind snoep zowiezo een domme investering, het is zo op.
Geloof me mijn ouders ook, maar je leert wel hoe je er mee om moet gaan. Ik mocht vroeger ook niets, ik kreeg een "timer' op de pc dat na 2 uur die dag de pc uit ging en niet meer aan konquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:56 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Me moeder is echt door niets en niemand van haar gedachten af te brengen, dus wens me sterkte...
Het betekent toch niet meteen dat ik alle voorstellen goed vind. We kunnen elkaar helpen op FOK en de ts ziet wel wat hij ermee doetquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:57 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Jij klaagt eigenlijk best veel, je krijgt vrijwel alles van je ouders
Maar anyway, zet dan niet je telefoon nummer op marktplaats maar alleen je mail, mensen mailen toch eerder dan dat ze je zullen bellen.
Nee, maar ik ben gwn vaak bang en als iemand iets onaardigs roept ofzo, wat sommigen tegen iedereen doen, dan trek ik me dat nogal aan, en dat wil ik niet steeds meemakenquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:58 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Geloof me mijn ouders ook, maar je leert wel hoe je er mee om moet gaan. Ik mocht vroeger ook niets, ik kreeg een "timer' op de pc dat na 2 uur die dag de pc uit ging en niet meer aan kon![]()
maar dan ging ik dus expres, kij hard muziek luisteren, of andere dingen om ze te ergeren, of op hun pc als ik wat voor school moest maken, en ja na een tijdje waren ze alles zat en kreeg ik mijn zin!
Als je een ochtend krantenwijk loopt , loop je niet echt het gevaar wat te gebeuren , doe het ook al vanaf mijn 14e. Maar woon je in een drukke stad ?
Jij bent de TS, weet je datquote:Op woensdag 3 februari 2010 14:59 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Het betekent toch niet meteen dat ik alle voorstellen goed vind. We kunnen elkaar helpen op FOK en de ts ziet wel wat hij ermee doet
Dus jij wilt liever een kasplantje worden?quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:00 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben gwn vaak bang en als iemand iets onaardigs roept ofzo, wat sommigen tegen iedereen doen, dan trek ik me dat nogal aan, en dat wil ik niet steeds meemaken
ik heb ene eigen mening maar die mensne maken me bang met hun uitstraling niet met hun woorden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:14 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Jij bent de TS, weet je dat?
[..]
ja weetikookwel so what
Dus jij wilt liever een kasplantje worden?
Who cares what other peoples said?
Wat maak het uit, als jij blij bent met je zelf, je vriendenclubje je waardeerddan heb je niets maar dan ook niets te maken met die mensen die iedereen maar gaan lopen afzeiken terwijl ze zelf van binnen bang zijn.
Net zeg je dat ze dingen roepen wat je niet leuk vindquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:16 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ik heb ene eigen mening maar die mensne maken me bang met hun uitstraling niet met hun woorden.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:16 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ik heb een eigen mening maar die mensen maken me bang met hun uitstraling niet met hun woorden.
ik vind het beiden vervelendquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:17 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Net zeg je dat ze dingen roepen wat je niet leuk vind?
Je praat je zelf een beetje tegen..
Maar dan kijk je lekker een andere kant op.
Laat lekker gaan, wil je dan voortdurend binnen blijven?quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:18 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ik vind het beiden vervelend
wat jij zegt is laf. Zo ben ik gwn en dara heb je maar gwn respect voor. En anders ga je toch lekker ergens anders mensen lopen afkraken. Beter geef je antwoord op me vraag.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:22 schreef nietzman het volgende:
ti's ook niet echt bijzonder helder van je om uitgerekend op FOK! te gaan lopen verkondigen dat je een beetje bang bent aangelegd.
Is het in bescherming nemen van je ouders de oorzaak of een gevolg van je schijterige aanleg?
quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:25 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Wat jij zegt is laf. Zo ben ik gwn en daar heb je maar gwn respect voor. En anders ga je toch lekker ergens anders mensen lopen afkraken. Beter geef je antwoord op me vraag.
er word hier genoeg gezegd maar als je adviezen opvolgt kan je rare gedachtegang misschien veranderd worden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:25 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
wat jij zegt is laf. Zo ben ik gwn en dara heb je maar gwn respect voor. En anders ga je toch lekker ergens anders mensen lopen afkraken. Beter geef je antwoord op me vraag.
Ja, en zo werkt de boze buitenwereld nou eenmaal niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:25 schreef DaanVanKeulen het volgende:
Zo ben ik gwn en dara heb je maar gwn respect voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, ik generaliseer.
Maar als je al 5 jaar ofzo zo bent helpt dat niet in 1 keer. En ik zeg ook niet dat jullie kuttips geven. Alleen die ene reactie vond ik nogal nutteloos.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:26 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
er word hier genoeg gezegd maar als je adviezen opvolgt kan je rare gedachtegang misschien veranderd worden.
Het zijn tips waar je heel erg wat aan hebt , voor nu, voor later, voor heel je toekomst
Ja zo ben je heel je leven, en zo kan je ook veranderen. Ik was precies zoals jij dus ga mij niet de les lezen oke?quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:28 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Maar als je al 5 jaar ofzo zo bent helpt dat niet in 1 keer. En ik zeg ook niet dat jullie kuttips geven. Alleen die ene reactie vond ik nogal nutteloos.
Dat ik van mijn ouders weinig mag en dat ik bang ben heeft vrij weinig met elkaar te maken als je het over vrijheid hebt. Het ligt ook vrij ver uit elkaar. Ik zeg dat ik van me ouders niks mag, jullie stellen een krantenwijk voor, ik zeg dat ik bang ben en vervolgens ga je de link tussen dat bang zijn en niets mogenquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, en zo werkt de boze buitenwereld nou eenmaal niet.
Maargoed, m'n vraag is vrij serieus hoor, mag je niets van je ouders omdat je hebt bewezen dat 'vrijheid' eng voor je is, of is vrijheid 'eng' voor je omdat je niets mag van je ouders?
De kip of het ei?
Nee, maar ik zei toch ook niks over jullie tips!quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:29 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Ja zo ben je heel je leven, en zo kan je ook veranderen. Ik was precies zoals jij dus ga mij niet de les lezen oke?
Bedankt! Ik zal het proberen. Ik fiets soms ook wel eens alleen door de stad, maar daar is het natuurlijk ook druk.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:31 schreef nijnja het volgende:
Ga gewoon een keer fietsen. Gewoon even een rondje fietsen, ik weet niet waar je woont maar je hebt vast wel een mooie brug of een mooi standbeeld of iets. Een park? De weg er naartoe? Pak hoofdwegen, daar rijden -overdag- altijd wel auto's, dus als iemand je wat wil doen mensen in de buurt. In het park, er zijn wel meer mensen die naar het park gaan, wil iemand je iets doen, kunnen die mensen je helpen!
Begin zo 1 keer per week ofzo, doe het dan iets langer en iets vaker. Hopla, je durft weer naar buiten omdat je ervaart dat er niemand is die je kwaad wil doen.
Moest er nog eens bij komen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:32 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Nee, maar ik zei toch ook niks over jullie tips!
Ja, da's toch zo vreemd helemaal niet? Als je door je ouders als kind heel veel naar buiten word gestuurd is het vrij logisch dat je daar niet bang voor bent.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:31 schreef DaanVanKeulen het volgende:
Ik zeg dat ik van me ouders niks mag, jullie stellen een krantenwijk voor, ik zeg dat ik bang ben en vervolgens ga je de link tussen dat bang zijn en niets mogen
Vrijheid van buiten zijn is heel wat anders dan vrijheid van weinig achter de pc. ik ken wel een paar mensen die weinig achter de pc zitten en die zijn helemaal niet bang buiten. En als je me tips wilt geven doe dan niet steeds zo onaardig, dan heb ik niet echt het idee dat je me wilt helpen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:34 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Moest er nog eens bij komen.
Maar de link qua vrijheid die je ouders je geven en jou bangheid heeft erg veel mee te maken.
Als je ouders je vanaf jongs af aan opvoeden, dat je veel binnen zit, niets ziet van de wereld, of niet zelfstandig voorbereid word op de wereld, krijg je dus JOU SITUATIE.
dus het heeft er wel degelijk mee te maken, dat zal je later wel begrijpen als je wat ouder bent
Daar gebeurt het wel door, doe het gewoon dagelijks (op een gegeven moment, werk er naartoe). Je krijgt dan beweging = spieren (als je het genoeg en veel doet ten minstequote:Op woensdag 3 februari 2010 15:33 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Bedankt! Ik zal het proberen. Ik fiets soms ook wel eens alleen door de stad, maar daar is het natuurlijk ook druk.
Ik heb nooit gezegd dat ik nooit naar buiten word gestuurd, ik kom en kwam heel vaak buiten. ik had het erover dat ik weinig achter de pc mochtquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:35 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, da's toch zo vreemd helemaal niet? Als je door je ouders als kind heel veel naar buiten word gestuurd is het vrij logisch dat je daar niet bang voor bent.
Ja jij doet nou ook niet bepaald aardig, dus vandaar dat ik ook zo terug reageer.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:37 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Vrijheid van buiten zijn is heel wat anders dan vrijheid van weinig achter de pc. ik ken wel een paar mensen die weinig achter de pc zitten en die zijn helemaal niet bang buiten. En als je me tips wilt geven doe dan niet steeds zo onaardig, dan heb ik niet echt het idee dat je me wilt helpen.
kequote:Op woensdag 3 februari 2010 15:40 schreef nijnja het volgende:
Daan, niet denken dat we je aanvallen, we proberen tips te geven. Dat sommige users het anders opvatten kan ik me voorstellen omdat je ons niet alle info geeft die je hebt. Hoeft ook niet, zeker niet, want dit is internet enzo, maar dan moet je niet raar staan kijken als er suggestisch komen die in jouw ogen nergens op slaan, want dan weten we dus niet beter. Niet denken dat je aangevallen wordt dus, we proberen te helpen.
Dat dus jaquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:40 schreef nijnja het volgende:
Niet denken dat je aangevallen wordt dus, we proberen te helpen.
kequote:Op woensdag 3 februari 2010 15:40 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Ja jij doet nou ook niet bepaald aardig, dus vandaar dat ik ook zo terug reageer.
Ja wel het heeft degelijk veel met elkaar te maken.
Ik volg een opleiding en leer van alles qua opvoeding en kinderen en dergelijke.
Dus ik weet dat.
kequote:Op woensdag 3 februari 2010 15:41 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Dat dus ja
anders zit ik hier niet zoveel moeite om mijn verhaal te vertellen om je advies te geven, omdat het mij heel erg heeft geholpen.
wil je eigenlijk zeggen dat mijn ouders me meer vrijheid moeten geven??quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:34 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Moest er nog eens bij komen.
Maar de link qua vrijheid die je ouders je geven en jou bangheid heeft erg veel mee te maken.
Als je ouders je vanaf jongs af aan opvoeden, dat je veel binnen zit, niets ziet van de wereld, of niet zelfstandig voorbereid word op de wereld, krijg je dus JOU SITUATIE.
dus het heeft er wel degelijk mee te maken, dat zal je later wel begrijpen als je wat ouder bent
Nou ik weet niet hoe ze jou opvoeden. Hoe of wat?quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:47 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
wil je eigenlijk zeggen dat mijn ouders me meer vrijheid moeten geven??
Haha ik ook niet hoor! Ik kreeg toen ik 13 was 80 euro per maand en verder had ik alle vrijheid, ik kon doen wat ik wou als ik maar niet buiten zat te hangen in 't donker. Maar of ik nou weer t ideale rolmodel ben.....quote:Op woensdag 3 februari 2010 14:18 schreef Lano het volgende:
[..]
Ik heb nooit zulke regels gekend hoor en was echt niet veel anders dan vriendjes of vriendinnetjes.
En 1,20 euro is inderdaad niet veel maar misschien koopt TS er wel alleen maar snoep van
En kijk wat er van is geworden...zucht.quote:Op woensdag 3 februari 2010 16:25 schreef Daniane het volgende:
[..]
Haha ik ook niet hoor! Ik kreeg toen ik 13 was 80 euro per maand en verder had ik alle vrijheid, ik kon doen wat ik wou als ik maar niet buiten zat te hangen in 't donker. Maar of ik nou weer t ideale rolmodel ben.....
als je het zo bekijkt welquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:19 schreef synnath het volgende:
[..]
En kijk wat er van is geworden...zucht.
TS, je moet blij zijn met een goede opvoeding!
Ze lezen ook nog mee op je computer>quote:Op donderdag 4 februari 2010 15:22 schreef DaanVanKeulen het volgende:
Zo he! wat veel reacties. In ieder geval bedankt allemaal. Aan de ene tip heb ik wat meer dan de andere. Maar sowieso bedankt allemaal die me hielp met mijn o zo strenge ouders (nee hoor, zo streng zijn jullie niet hoor lieve ouders).
whahahah mocht je willen. ik ben niet zo iemand die nep aardig doetquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:35 schreef Lano het volgende:
[..]
Ze lezen ook nog mee op je computer>
soooooooooh snoepjes, ja ik wil wel jemig hoe vetttquote:Op donderdag 4 februari 2010 16:39 schreef Blistering het volgende:
Hoi, ik heb snoepjes. Kom je even binnen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kan dat, en hebben ze daar ook oplossingen??quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:41 schreef mstr het volgende:
Misschien een idee om je te laten testen op straatvrees?
Je hebt zeker het zelfde probleem als mij, ik heb ook een periode gehad waarbij ik amper de straat op ging omdat ik bang was en over me zelf twijfelde..quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:24 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Waar kan dat, en hebben ze daar ook oplossingen??
Maar als ik kranten of folders wil lopen staan er wat van die rotjongens soms. En ik heb nou niet bepaald ee stoere of sterke uitstraling meer bang, en dan gaan ze misschien fysiek ook wel eens wat doen. Er was ook een jongen en die pakte me vast en hij zei dat ik moest ophouden dat woord tegen hem te zeggen. Dat deed me toen niks. Hij heet Jamal, ik noemde hem vroeger gehaktbal maar toen was ik nog helemaal niet bang. Later ben ik em tegengekomen en hij was met en ander jongetje en rende 5 meter ofzo achter me aan. Dat was genoeg om me helemaal van slag te maken en aan een stuk door naar huis te rennen. Hij kent me misschien niet meer goed, maar als ik hem tegenkom ben ik bang dat hij wat doet. Dan kan ik nog zo goed ervaren om vrijheid te heben, als hij me wat doet dan gebeurd dat. Dus eigenlijk is hij het grootste probleem.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:31 schreef nijnja het volgende:
Ga gewoon een keer fietsen. Gewoon even een rondje fietsen, ik weet niet waar je woont maar je hebt vast wel een mooie brug of een mooi standbeeld of iets. Een park? De weg er naartoe? Pak hoofdwegen, daar rijden -overdag- altijd wel auto's, dus als iemand je wat wil doen mensen in de buurt. In het park, er zijn wel meer mensen die naar het park gaan, wil iemand je iets doen, kunnen die mensen je helpen!
Begin zo 1 keer per week ofzo, doe het dan iets langer en iets vaker. Hopla, je durft weer naar buiten omdat je ervaart dat er niemand is die je kwaad wil doen.
ja, ik ben je er ook wel dankbaar voorquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:26 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Je hebt zeker het zelfde probleem als mij, ik heb ook een periode gehad waarbij ik amper de straat op ging omdat ik bang was en over me zelf twijfelde..
VANDAAR die tips van mij ok
quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:35 schreef DaanVanKeulen het volgende:
Maar als ik kranten of folders wil lopen staan er wat van die rotjongens soms. En ik heb nou niet bepaald ee stoere of sterke uitstraling meer bang, en dan gaan ze misschien fysiek ook wel eens wat doen. Er was ook een jongen en die pakte me vast en hij zei dat ik moest ophouden dat woord tegen hem te zeggen. Dat deed me toen niks. Hij heet Jamal, ik noemde hem vroeger gehaktbal maar toen was ik nog helemaal niet bang. Later ben ik em tegengekomen en hij was met en ander jongetje en rende 5 meter ofzo achter me aan. Dat was genoeg om me helemaal van slag te maken en aan een stuk door naar huis te rennen. Hij kent me misschien niet meer goed, maar als ik hem tegenkom ben ik bang dat hij wat doet. Dan kan ik nog zo goed ervaren om vrijheid te heben, als hij me wat doet dan gebeurd dat. Dus eigenlijk is hij het grootste probleem.
Slechts verwend.quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:19 schreef synnath het volgende:
[..]
En kijk wat er van is geworden...zucht.
TS, je moet blij zijn met een goede opvoeding!
Leuk he, in elkaar geslagen worden. Leuk he mensen zwart maken. En je hebt al helemaal geen inlevingsvermogen. Niet iedereen is zoals jij. Ik ben superblij met tips, en als je die niet hebt, dan ga je toch lekker door met je gezeik. Maar maak dan een topic waarin je mensen gaat afzeiken. En niet hier a.u.b.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:03 schreef Heroinjunk het volgende:
Kerel, ga naar een psycholoog ofzo.Als je jezelf daar al zó druk over maakt. Ik ben 8 jaar lang in elkaar geslagen en gescholden, maar ik liep ook krantjes hoor. Oh jeej, dadelijk komt er iemand naar me toe die een stom woordtje tegen me zegt! Oh jeeeeeeeeej.
Sorry hoor.
Ik heb genoeg inlevingsvermogen, ik studeer niet voor niks SPH.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:00 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Leuk he, in elkaar geslagen worden. Leuk he mensen zwart maken. En je hebt al helemaal geen inlevingsvermogen. Niet iedereen is zoals jij. Ik ben superblij met tips, en als je die niet hebt, dan ga je toch lekker door met je gezeik. Maar maak dan een topic waarin je mensen gaat afzeiken. En niet hier a.u.b.
Wauw. Dat ik die twee woorden nog in een zin mag zien.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:02 schreef Heroinjunk het volgende:
ik studeer niet voor niks SPH.
Je weet dat HBO'ers voortaan als studenten worden bestempeld.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:03 schreef nietzman het volgende:
[..]
Wauw. Dat ik die twee woorden nog in een zin mag zien.
Dat jij zo tegen me praat zegt meer over jou dan over mij. En ik ben zo geworden, misschien door de opvoeding, maar ik kan daar niks aan doen. En ik loop niet te janken, er zijn genoeg pubers die zo zijn. Dus ga niet eigenwijs lopenn doen over je studie boven de boekenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:02 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik heb genoeg inlevingsvermogen, ik studeer niet voor niks SPH.Maar je loopt echt te janken. Je bent een verwend strontjong. Je zegt dat je niks mag van je ouders, maar je mag genoeg op je 13e. Dat je nou zelf niet buiten durft te komen, daar kunnen hun je niet vanaf helpen. Dat moet je zelf doen. En mijn tip is om naar een psycholoog te gaan. Wij kunnen je niet van je straatvrees afhelpen, evenmin als je ouders of wie dan ook. Daar heb je een gespecialiseerd iemand voor nodig.
Misschien zegt het wel meer over mij dan jou ja. Ik ben door schande en schade wijs geworden en dat wordt iedereen. Zo ook jij. Je kan wel eeuwig thuis blijven zitten omdat je bang bent dat er iemand iets naar je kan roepen of iets dergelijks, maar hoe wil je in godsnaam ooit verder komen in je leven dan? Denk je dat er op scholen of op werkplaatsen zulke dingen niet gebeurd? Kom op denk eens na, je hebt je verstand niet voor niks gekregen. En ik zeg niet dat je er iets aan kan doen dat je zo geworden bent, maar er worden genoeg tips gegeven waar je wel iets mee kan. Maar je ouders kunnen het verder ook niet meer helpen dat je nu zo bent. Punt. En er zijn echt niet genoeg pubers zo hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:07 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Dat jij zo tegen me praat zegt meer over jou dan over mij. En ik ben zo geworden, misschien door de opvoeding, maar ik kan daar niks aan doen. En ik loop niet te janken, er zijn genoeg pubers die zo zijn. Dus ga niet eogenwijs lopenn doen over je studie boven de boeken. Ik ervaar het tenminste. Waarschijnlijk ga je weer hele kut terugreageren omdat je zo graag gelijk wilt hebben. Doe gerust, het kan me niks schelen.
quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:31 schreef Jovatov het volgende:
Als je zo vrij bent met je gegevens (dus bijvoorbeeld als nickname je volledige eigen naam kiezen) vind ik het wel logisch dat je niet teveel op internet mag en je niet dingen op marktplaats mag zetten.
Ik kan nog ZO goed ervaren om vrij te zijn, als ik daar met me krantjes loo[, en die jongen doet me wat, dan heb ik toch gvd niks aan die hele psycholoog.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 15:11 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Misschien zegt het wel meer over mij dan jou ja. Ik ben door schande en schade wijs geworden en dat wordt iedereen. Zo ook jij. Je kan wel eeuwig thuis blijven zitten omdat je bang bent dat er iemand iets naar je kan roepen of iets dergelijks, maar hoe wil je in godsnaam ooit verder komen in je leven dan? Denk je dat er op scholen of op werkplaatsen zulke dingen niet gebeurd? Kom op denk eens na, je hebt je verstand niet voor niks gekregen. En ik zeg niet dat je er iets aan kan doen dat je zo geworden bent, maar er worden genoeg tips gegeven waar je wel iets mee kan. Maar je ouders kunnen het verder ook niet meer helpen dat je nu zo bent. Punt. En er zijn echt niet genoeg pubers zo hoor.Bijna iedere puber van 13 loopt krantjes omdat ze wat meer willen verdienen dan het zakgeld dat ze krijgen. En waarom ook niet? Er komen echt niet zomaar mensen op je afgestormd. Ik denk dat je beter 's middags krantjes kunt lopen dan 's ochtends de kranten. En ik doe niet eigenwijs over mijn studie.
Ik heb mijn halve leven bij het RIAGG etc. gelopen omdat ik zo gepest ben, dus ik heb er gewoon ervaring mee. En je moet er ZELF iets aan gaan doen. Niemand anders kan het voor je doen. Ze kunnen enkel hulp verlenen.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:02 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Ik kan nog ZO goed ervaren om vrij te zijn, maar als ik daar met me krantjes loop, en die jongen doet me wat, dan heb ik toch gvd niks aan die hele psycholoog.
Jawel, want die kan je ook leren voor jezelf op te komen, of je in ieder geval doorsturen. En jij denkt veel te negatief, ze komen echt niet zomaar op je af.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:02 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Ik kan nog ZO goed ervaren om vrij te zijn, als ik daar met me krantjes loo[, en die jongen doet me wat, dan heb ik toch gvd niks aan die hele psycholoog.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:10 schreef DaanVanKeulen het volgende:
kijk, ik geloof allemaal wel dat ik zo geholpen kan worden met ''straatangst''. Maar dat ik niet alleen de straat op durf komt door die jongen. En ik ben niet voor niks bang voor hem. Dus dan kan ik nog zo nonchalant langs hem gaan lopen ofzo, dan denken jullie zeker dat hij niks doet.
maar dat gebeurt ook niet, maar je kent die jongen niet. Het gaat niet om de rest, maar doe jongen, wrm snapt niemand dat gvdquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:10 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jawel, want die kan je ook leren voor jezelf op te komen, of je in ieder geval doorsturen. En jij denkt veel te negatief, ze komen echt niet zomaar op je af.
En wat zegt je therapeut daarvan?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:10 schreef DaanVanKeulen het volgende:
kijk, ik geloof allemaal wel dat ik zo geholpen kan worden met ''straatangst''. Maar dat ik niet zlleen de straat op durf komt door die jongen. En ik ben niet voor niks bang voor hem. Dus dan kan ik nog zo nonchalant langs hem gana lopen ofzo, dan denken jullie zeker dat hij niks doet.
Nee, ik ken die jongen niet, maar ik woon in een stad waar genoeg lijers wonen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:11 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
maar dat gebeurt ook niet, maar je kent die jongen niet. Het gaat niet om de rest, maar doe jongen, wrm snapt niemand dat gvd
Daar zit wel wat in. Maar het gaat om een concreet akkefietje, niet om hem als persoonquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:12 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee, ik ken die jongen niet, maar ik woon in een stad waar genoeg lijers wonen.En ik betwijfel of iemand zomaar achter je aan komt. Je geeft zelf al aan dat je niet eens weet of hij je überhaupt nog wel kent.
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:13 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in. Maar het gaat om een concreet akkefietje met hem, niet om hem als persoon tegen anderen
Omdat de rest geen wijf is.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:11 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
maar dat gebeurt ook niet, maar je kent die jongen niet. Het gaat niet om de rest, maar doe jongen, wrm snapt niemand dat gvd
Nou, ik neem aan dat ie er echt wel over is dat je hem "gehaktbal" hebt genoemd hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:13 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Daar zit wel wat in. Maar het gaat om een concreet akkefietje, niet om hem als persoon
HIj is zo iemand die ruzie zoekt een er dan heel lang over door gaatquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:15 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nou, ik neem aan dat ie er echt wel over is dat je hem "gehaktbal" hebt genoemd hoor.
Hmm.. volgens mij zei je dat jij hém gehaktbal hebt genoemd...quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:19 schreef DaanVanKeulen het volgende:
HIj is zo iemand die ruzie zoekt een er dan heel lang over door gaat
Maar als je juist laat merken dat je bang bent vind hij het juist leuk en zal hij door blijven gaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:19 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Dat dus.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:22 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Maar als je juist laat merken dat je bang bent vind hij het juist leuk en zal hij door blijven gaan.
Je bent wel alweer langer dan 3 kwartier online geweest he!!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:19 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ach me moeder ziet het niet. En nu gaat ze ff een half uur wegquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:22 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Je bent wel alweer langer dan 3 kwartier online geweest he!!
wees blij dat je geen achterlijke timer hebt als wat ik had , na 2 uur viel de pc uit en ging hij niet meer aan. alleen door het wachtwoord, of de dag ernaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:40 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ach me moeder ziet het niet. En nu gaat ze ff een half uur weg
jawel hoorquote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:47 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
wees blij dat je geen achterlijke timer hebt als wat ik had , na 2 uur viel de pc uit en ging hij niet meer aan. alleen door het wachtwoord, of de dag ernakut voor je schoolwerk.
Maar lees je alle tips wel serieus ?
Wij zijn wat ouder en hebben wat meer verstand ervan, botweg gezegd eigenlijk.
Het topic gaat nu al veel meer over me ''straatvrees'', een veel zinniger onderwerp dan over die pc enzo wat toch niet zo erg was achteraf gezienquote:Op donderdag 4 februari 2010 20:49 schreef Max_MastersOfHardcore het volgende:
ik keek even globaal en zag iets te vaak PS3, PS2, DS, PC staan.
Dus ik had geen zin meer om je klaagverhaal te lezen
op zondagochtend zie je alleen mensen van boven de 60 buiten en mensen die honden uitlatenquote:Op woensdag 3 februari 2010 12:47 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Jawel, maar hier moet je kranten op woensdag en folders op dinsdag/woensdag doen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:06 schreef DeBassist het volgende:
[..]
op zondagochtend zie je alleen mensen van boven de 60 buiten en mensen die honden uitlaten
yeah right....quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:07 schreef TJDoornbos het volgende:
zet je ouders op marktplaats. En zoek andere.
Een ochtendkrant loop je ma-zaquote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:08 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Jawel, maar hier moet je kranten op woensdag en folders op dinsdag/woensdag doen.
Hey, hier heb ik echt veel aan bedanktquote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:15 schreef Esmerallda17 het volgende:
TS ik zal je eens een kort verhaal vertellen over mij.
Ik was onzeker, durfde ook amper de straat op en haatte het als mensen een naar iets tegen mij zeggen. Dan ging ik me alleen maar banger en rotter door voelen waardoor het alleen maar erger werd.
Het waren meiden uit mijn klas die ook vaak ruzie hadden met mensen en gingen vechten. Ook daar zat ik dus mee in mijn hoofd, en liet altijd door iedereen over mij heen lopen 2, 3 jaar lang.
Ik vond het super leuk op school buiten bepaalde mensen om natuurlijk. En toen opeens na een lange tijd trok ik toch even mijn bek open tegen dat wijf, (en als ik boos ben (opgekropte woede) dan zeg ik alles wat ik meen, dus het was niet niks) en ze heeft nooit maar dan ook nooit meer iets gedaan of gezegd. Achteraf wel poeslief naar mij toe komen zetten, maar heb er de grond in geboord dat ze op kon rotten.
Sinds die tijd heb ik zo iets gehad van "WHO CARES WHAT OTHER PEOPLE SAID ABOUT ME " / WAT MAAKT HET UIT WAT ANDEREN MENSEN OVER JE ZEGGEN als de gene in je vrienden kring maar om je geven. Want zeg nou zelf , wat vind je lulliger ?
1. Onbekende (IK DENK DAT IK ALLES BEN JONGEN VAN DE STRAAT) : Hee rotjong wat heb jij nou voor achterlijke kleding aan.
2. Vrienden : Hee Daan, ik vond dat shirt wat je gister aan had leuker.
hmmm? Je moet je gewoon niets wijs laten maken door mensen waar je toch niets mee te maken hebt. Gewoon je eigen leven volgen, en doen wat jij wilt. Niet bang zijn wat ze zeggen. Waarom? Je bent uniek, je bent een persoon met een eigen waarde! Je bent misschien wat ielig, maar je bent ook een goed persoon. Iedereen is anders van binnen van buiten.
Dus een goede tip, probeer gewoon de straat op te gaan, neem de confrontatie aan, het zal moeilijk zijn. Maar denk gewoon bij alles wat ze zeggen van "wat weet jij nou, je kent me niet eens". Want je vrienden waarderen je, en daar gaat het leven toch om. ?
Ik hoop dat je me tekst serieus neemt, ik heb er erg moeite op gedaan namelijk en zou het stom vinden als je stom zou reageren.
Ja, dat klopt, maar ik ben 13 en ik mag enkel de huis aan huis doenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:16 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Een ochtendkrant loop je ma-zaJe hebt ook middag kranten ofcourse.
Maar lees aub mijn reactie, ik ben wel trots op e manier dat ik je hulp bied.![]()
verdiende ik er maar wat mee
haah
Hoe zal ik het zeggen, af en toe tik ik ff wat in en later nog eens, is moeilijk uit te leggenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:19 schreef mstr het volgende:
En toch is het opvallend hoe je de hele dag door antwoorden hier blijft geven...
dan doe je dat toch ?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:19 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar ik ben 13 en ik mag enkel de huis aan huis doen
Ja soms reageer ik misschien ook wel botquote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:18 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Hey, hier heb ik echt veel aan bedanktSerieus, ik neem het echt wel serieus, je hoeft niet te denken dat je tegen een of andere debiel aan zit te praten
Bye the way: zal het echt zo moelijk zijn
Ik begrijp het stiekem op de pc als ouders er niet zijnquote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:20 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Hoe zal ik het zeggen, af en toe tik ik ff wat in en later nog eens, is moeilijk uit te leggen
haha, ja zeker wel, maar ik gebruik ook wel tips zonder te reageren. In ieder geval heb je me hele goede tips gegeven, hartstikke bedankt ervoor, ik weet zeker dat je er veel vanaf weet :quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:22 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Ja soms reageer ik misschien ook wel botMaar ja
Ik denk misschien heb jij hier wat aan, en je hoeft niet altijd perse een grote bek open te trekken. Maar je moet niet over je heen laten lopen. Denk maar zo, de "pesters" hebben ook haters, maar doen "stoer" omdat ze niet meer gepest willen worden.
Naja, soms heb ik zo iets van waar praat ik voor, omdat je niet op alles reageerde
Het is misschien wel moeilijk, maar ik zou beginnen als ik jou was je gedachten dus zodanig te veranderen van "bang naar "trots op jezelf wie je bent".
En blijf altijd denken: "Je vrienden moeten je waarderen, en alles aan je accepteren" de buitenwereld/omstaanders hebben daar dus geen ene FUCK mee te makenDaar ga je toch niet mee om!
Blij dat mijn tekst toch nog nut had
Is goed hoor, ben blij met een aardige reactie nu. De reden dat ik heel mijn verhaal typte omdat ik ook straatvrees /mensen vrees had een soort van, en toen ben ik met een bepaalde gedachte gekomen waar ik erg trots op ben. En die probeer ik ook veel mensen te vertellen, net als mensen die gepest worden kunnen er veel aan hebben!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:24 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
haha, ja zeker wel, maar ik gebruik ook wel tips zonder te reageren. In ieder geval heb je me hele goede tips gegeven, hartstikke bedankt ervoor, ik weet zeker dat je er veel vanaf weet :Ik zal de tips in ieder geval goed benutten
was dat niet die dude van het DBB forum ?quote:
ehm srry hoor ik héb een ps3. Gewonnen! Moeilijk doen als het makkelijk kan. Gwn winnenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 18:38 schreef Pudding_broodje het volgende:
Wtf is deze poep.... Ik ben zelf ook 13, en ik zit ook niet te zeuren dat ik te weinig zakgeld krijg, sterker nog: Ik krijg niks, ik moet er voor werken. En als je je PS3 wilt, moet je maar wat harder werken, zodat je meer kans hebt, om een PS3 te krijgen. En niet op f0k! gaan zitten huilen....
wat moet dat toch worden met jou...quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:23 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ehm srry hoor ik héb een ps3. Gewonnen! Moeilijk doen als het makkelijk kan. Gwn winnen
een ds aub.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:33 schreef Pudding_broodje het volgende:
[..]
wat moet dat toch worden met jou...
Godverdomme, ten eerste moet je niet zo'n verwend kut blaag zijn, ten tweede moet je iets beter opletten bij je Nederlands les. Dan kan je voortaan ook normale quotes maken...quote:
het was als grapje bedoeld.... Blijkbaar heb je geen gevoel voor humor Denk je nu echt dat ik het meen als ik zoiets zeg... En over dat Nederlands: ik heb gwn geen zin om goed te typen. Duurt me te lang. Dat heeft trouwens niks te maken met mijn Nederlands als spreken.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:06 schreef Pudding_broodje het volgende:
[..]
Godverdomme, ten eerste moet je niet zo'n verwend kut blaag zijn, ten tweede moet je iets beter opletten bij je Nederlands les. Dan kan je voortaan ook normale quotes maken...
En dit heb jij geschreven.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:33 schreef Pudding_broodje het volgende:
[..]
wat moet dat toch worden met jou...
Als ik deze zin letterlijk en/of praktisch zou opvatten, betekent dat jij een DS wilt worden. En dat bedoel ik dus met beter opletten in de les, of beter opletten wat iemand schrijft.quote:
Nou, met zo'n luieflikkerinstelling hoef je ook niet aan een krantenwijk te denken natuurlijk. Dan dump je ze toch ook maar in de sloot.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:27 schreef DaanVanKeulen het volgende:
En over dat Nederlands: ik heb gwn geen zin om goed te typen. Duurt me te lang.
klopt klopt ennnn klopt !quote:Op zaterdag 13 februari 2010 09:06 schreef DaanVanKeulen het volgende:
Ik wilde ff zeggen dat mijn moeder de regels omtrent tv kijken aangescherpt. Ik mag doordeweeks tot half 10 tv kijken,in weekends tot 11 uur. En ze let nu heel streng op computertijd, in het vorige topic zei ik al dat ik 3 kwartier per dag achter de pc mocht doordeweeks en 3X 35 min tijdens vrije dagen. Ik vind het nogal vervelend, er ontstaat nu veel ruzie over, en ik wil gewoon niet die spanningen. Ze zit ook steeds in mijn nek te hijgen of ik al moet stoppen enz.o Tegelijkertijd ik wel langer tv kijken, of computeren. Ik hou niet echt van dat stiekeme gedoe, dus dat doe ik ook maar niet.
Het is natuulijk makkeljk om te zeggen dat ik verwend ben enzo, maar komop: jullie mogen vast veel langer tv kijken, langer achter de pc. Ik kan ook wel iets anders gaan doen, maar om al die tijd die overblijft op te vullen; liever niet. Ik vind gewoon dat ze mijn plezier afpakt. Ik heb veel huiswerk,en met de pc en tv heb ik vaak iets leuks om naartoe te leven elke dag. Maar als ik maar zo kort ervan kan genieten...
maarja ben 13 hequote:Op zaterdag 13 februari 2010 09:21 schreef DeBassist het volgende:
[..]
klopt klopt ennnn klopt !![]()
maar als je niet mag tvkijken of achter de pc zitten ga je toch gewoon wat anders doen ?![]()
ff een biertje drinken met wat vrienden ofzo ?
dat is wel ruig hoor, wellicht kunnen ze het eerst met ranja proberen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:07 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dan ga je wat chocomel drinken bij je vriendjes.
tja, als ik een ps3 heb, en ik ben op reis dan heb ik daar niet zoveel aan. Maar misschien ben je er al achter dat deze topic daar niet over gaat.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:09 schreef Braddie het volgende:
Je hebt een PS3 gewonnen FFS, En dan loop je nog te zeiken voor een DS...
Verkoop je PS3 en koop een DS en PSP, Ben je klaar, En hoeven wij niet meer naar jou huil berichten te kijken op FOK.....
wrm zou ik me ps3 verkopenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:09 schreef Braddie het volgende:
Verkoop je PS3 en koop een DS en PSP, Ben je klaar, En hoeven wij niet meer naar jou huil berichten te kijken op FOK.....
hahahquote:Op zaterdag 6 februari 2010 03:40 schreef bascross het volgende:
Je doet me denken aan sniperx.
ff dimmen ja, mag jij zo weinig agter de pc, tv heb je zo weinig geld? nee, dus wees maar blij en zeik niet want ik ben helemaal niet verwend. En dat ik eenps3 heb gewonnen: leuk toch. Hoeveel mensen hebben tegenwoordig een spelcomputer en ook nog een draagbare. Ik heb trouwens zo weinig geld, dat als ik ze niet had gewonnen (ik heb namelijk ps2 én ps3 gewonnenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:48 schreef Pudding_broodje het volgende:
Kan iemand dit kutjong bannen wegens, verwend, en lui zijn?
Er zijn nog zat mensen die dat hebben(Een draagbare spelcomputer)quote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:42 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ff dimmen ja, mag jij zo weinig agter de pc, tv heb je zo weinig geld? nee, dus wees maar blij en zeik niet want ik ben helemaal niet verwend. En dat ik eenps3 heb gewonnen: leuk toch. Hoeveel mensen hebben tegenwoordig een spelcomputer en ook nog een draagbare. Ik heb trouwens zo weinig geld, dat als ik ze niet had gewonnen (ik heb namelijk ps2 én ps3 gewonnen) dan had ik ze nooit gehad.
Dimmen? Ik zal jou eens dimmen, als jij het zo erg vind dat je niet achter je computertje mag zitten. Dan doe je toch iets anders met je leven, bijvoorbeeld werken. En je moet al godverredomme helemaal niet zeuren dat je weinig geld hebt, want dat heb je allemaal zelf in de hand hoeveel geld je hebt, omdat je zelf geld kan verdienen, en dat noem je werken.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:42 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ff dimmen ja, mag jij zo weinig agter de pc, tv heb je zo weinig geld? nee, dus wees maar blij en zeik niet want ik ben helemaal niet verwend. En dat ik eenps3 heb gewonnen: leuk toch. Hoeveel mensen hebben tegenwoordig een spelcomputer en ook nog een draagbare. Ik heb trouwens zo weinig geld, dat als ik ze niet had gewonnen (ik heb namelijk ps2 én ps3 gewonnen) dan had ik ze nooit gehad.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:09 schreef Braddie het volgende:
helemaal mee eensquote:Op zondag 14 februari 2010 07:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]Even lachen om wie dit hierboven zegt hoor
quote:Op zondag 14 februari 2010 11:52 schreef Hyman het volgende:
Huillie, je bent 13, je moet niet zeiken
1 ik nietquote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:42 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
ff dimmen ja, mag jij zo weinig agter de pc, tv heb je zo weinig geld? nee, dus wees maar blij en zeik niet want ik ben helemaal niet verwend. En dat ik eenps3 heb gewonnen: leuk toch. Hoeveel mensen hebben tegenwoordig een spelcomputer en ook nog een draagbare.
Ik heb trouwens zo weinig geld, dat als ik ze niet had gewonnen (ik heb namelijk ps2 én ps3 gewonnen) dan had ik ze nooit gehad.
Ontspoort is een groot woord, maar rebels... zeker.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:45 schreef donzine het volgende:
Kom in opstand tegen je ouders, ga aan de drugs, word emo, en draai de hele dag keiharde kutmuziek. Dat zal ze leren om een kind zoveel regeltjes op te leggen (ik denk trouwens dat de kans dat een kind ontspoort sowieso wel groter is als er zoveel regeltjes zijn)
quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:19 schreef DaanVanKeulen het volgende:
Ik wilde ff wat vertellen over mijn ouders. Ik ben een jongen van 13 (bijna 14) wil nu gaan sparen voor een Nintendo DS. Ik krijg 1,20 euro per week (is niet echt veel), en om het sparen wat sneller te laten gaan wilde ik mijn PS2 met alles erop en eraan verkopen, aangezien ik een PS3 heb waar ook PS2 spellen op draaien. Ik mag dat alleen doen via de plaatselijke krant met zo'n zoekertje. En toen ik vroeg of ik het ook via marktplaats mocht doen als hier niemand op reageerde zei ze nee. Ik vind dat dat best zou kunnen. Ik bedoel: hoe groot is de kans dat daar een gek op af komt.
Ook erger ik me eraan dat ik doordeweek 3 kwartier per dag mag computeren of op de playstation. En meestal ga ik dan achter de pc, maar ik zou ook wel achter de ps willen, alleen dan kan ik niet meer achter de pcWat vinden jullie hier allemaal van en wie heeft ook zoiets?
Wat wou je graag hebben dan? Je hebt een pc, p2 en ps3, maar je wilt meer zakgeld?quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:43 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
in principe betalen me ouders alle extra's (bioscoopkaartjes, schoolspullen, kleding)
Maar dan nog vind ik dat 1,20 te weinig is als je echt iets leuks wilt hebben
Iddquote:Op zaterdag 6 februari 2010 09:31 schreef DeBassist het volgende:
[..]
was dat niet die dude van het DBB forum ?
ja, maar van die nibud site zegt me moeder: Ik hoor niet bij al die standaard mensen die zoveel geven. En uiteindelijk heb ik zoveel gezeurd dat ik op marktplaats mocht verkopen. Heb al 2 biedingenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:42 schreef x-x-mies het volgende:
1,20 is de week is wel heel erg weinig hoor
Als ik jou was zou ik je ouders gewoon eens op de nibud site laten kijken, daar staat op wat 't gemiddeld is zegmaar. Kunnen ze zelf altijd nog kijken of ze zich dan willen aanpassen! Maar het ligt er ook wel aan hoeveel je ervan moet betalen natuurlijk..
Over dat verkopen, hahaaha gewoon doen joh. Gekken die meisjes willen verkrachten of dat dan ook gaan echt niet zoeken naar een PS nogwat
quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:57 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
waar ik woon moeten folders op dinsdag en huis aan huis woensdag. En dinsdag ben ik 15.10 uur uit en woensdag 14.55 dus misschien is het dan toch wat onveilig
Maar als je van strakke jongentjes houdt spreek je wel af in een parkjequote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:42 schreef x-x-mies het volgende:
1,20 is de week is wel heel erg weinig hoor
Als ik jou was zou ik je ouders gewoon eens op de nibud site laten kijken, daar staat op wat 't gemiddeld is zegmaar. Kunnen ze zelf altijd nog kijken of ze zich dan willen aanpassen! Maar het ligt er ook wel aan hoeveel je ervan moet betalen natuurlijk..
Over dat verkopen, hahaaha gewoon doen joh. Gekken die meisjes willen verkrachten of dat dan ook gaan echt niet zoeken naar een PS nogwat
sowieso al, het is buiten niet onveilig (heb vaak zat de post nog om 10 uur s'avonds gedaan)quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:57 schreef DaanVanKeulen het volgende:
[..]
Hoe meer ik je reactie las hoe een grotere hekel ik aan je kreeg.quote:Op donderdag 25 februari 2010 07:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
fijn voor jequote:Op donderdag 25 februari 2010 07:47 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hoe meer ik je reactie las hoe een grotere hekel ik aan je kreeg.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 25 februari 2010 07:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Op jouw leeftijd mocht ik hooguit half uurtje per dag msnen,
Alleen met mensen die ik kon.
Je doet je naam eer aan...quote:Op zondag 28 februari 2010 18:50 schreef Totaalzinloos het volgende:
Meer huiswerk maken, is ook hartstikke leuk
Misschien helpt het, als je ouders zien dat jij iets wilt doen voor bijvoorbeeld extra vrijheid.quote:
ik heb nergens last van maar ja ik ben vrij opgevoed, nog steeds,quote:Op woensdag 3 februari 2010 12:24 schreef nietzman het volgende:
Dat hadden we natuurlijk allemaal in onze kindertijd. Je groeit er over heen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |