abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77555594
En een nieuwe.
Kan er iemand een OP maken in Wiki? Ik heb geeeeeeen idee hoe dat moet.

Wel leuk als iedereen dan aangeeft welke opleiding je hebt gedaan, wat je zoekt, waar je zoekt, en sinds wanneer je werkloos bent.
Dan kan dat allemaal in de OP.

Ik heb CMV (culturele maatschappelijke vorming) gedaan, en sinds half juni op zoek naar een baan in de richting jongerenwerk/kinderwerk, sociaal cultureel werk etc...
Ik zoek vooral in de richting/omgeving van Zwolle, met uitwijkmogelijkheden naar geheel noord nederland, flevoland en gelderland (mits het goed bereikbaar is per OV, want geen auto en geen rijbewijs).
Ondertussen wel aan het werk tussendoor, kleine dingetjes, iets langer... nu datatypiste, maar waarschijnlijk tot uiterlijk het einde van deze maand.
pi_77556203
TVP'tje dan maar! Overigens weer een positief puntje, paar weken terug gesolliciteerd op de functie intercedent, maar de vacature bleek verouderd en er was geen plek. Nu, een aantal weken later, alsnog opgebeld voor dezelfde vacature die in de regio is vrijgekomen. Verder nog geen concrete afspraak voor een gesprek, heb afgesproken morgen terug te bellen.
pi_77561892
Misschien een tip om in de OP. Een schema te maken wie wat zoekt en waar en evt de studie.
Zo kunnen we elkaar helpen
pi_77562225
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:08 schreef psv-gomes het volgende:
Misschien een tip om in de OP. Een schema te maken wie wat zoekt en waar en evt de studie.
Zo kunnen we elkaar helpen
Dat is het idee, om in Wiki te maken. Werd in het vorige topic ook gezegd.
Maar ik weet niet hoe dat moet
pi_77562251
Hier ook weer een TVPtje weer. De markt lijkt weer aan te trekken, en ik zie vacatures langskomen waar ik gesprekken heb gevoerd, maar die later in de ijskast werden gezet. Ben oude brieven aan het oppoetsen!
pi_77564768
TVP
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:32:12 #7
280121 Bostrol
Paranoia Querulans
pi_77569416
TVP
Handle every stressful situation like a dog.
If you can’t eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
pi_77572948
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:15 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Dat is het idee, om in Wiki te maken. Werd in het vorige topic ook gezegd.
Maar ik weet niet hoe dat moet
Ja ook door mij haha
pi_77573761
TVP, vandaag een positieve reactie ontvangen op een van mijn sollicitaties afgelopen weekend. Rechtstreeks bij het bedrijf zelf. Het was de algemeen directeur die zelf belde vanochtend. Hij had mijn sollicitatie ontvangen en was erg geinteresseerd. Hij vroeg zich alleen af, of ik wel voldoende tijd kon vrijmaken voor zijn bedrijf naast mijn eigen 'werkzaamheden' (gitaarlessen en band). Toen ik aangaf, dat het nooit een probleem was bij mijn vorige werkgevers en dat ik flexibel ben qua planning reageerde hij als volgt: "Nou, dan wil ik je heel graag uitnodigen om volgende week maandag op gesprek te komen. Ik ben erg benieuwd naar de persoon achter je brief, CV en achter dit telefoongesprek. Ik zal voor de koffie zorgen.".

Erg prettig telefoongesprek gehad dus, zeker met zo'n afsluiting. Eens kijken of het maandag klikt!
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:03:19 #10
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77574129
Even een TVP en succes voor iedereen die een sollicitatiegesprek heeft binnenkort.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_77579487
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:55 schreef Rooligan het volgende:
TVP, vandaag een positieve reactie ontvangen op een van mijn sollicitaties afgelopen weekend. Rechtstreeks bij het bedrijf zelf. Het was de algemeen directeur die zelf belde vanochtend. Hij had mijn sollicitatie ontvangen en was erg geinteresseerd. Hij vroeg zich alleen af, of ik wel voldoende tijd kon vrijmaken voor zijn bedrijf naast mijn eigen 'werkzaamheden' (gitaarlessen en band). Toen ik aangaf, dat het nooit een probleem was bij mijn vorige werkgevers en dat ik flexibel ben qua planning reageerde hij als volgt: "Nou, dan wil ik je heel graag uitnodigen om volgende week maandag op gesprek te komen. Ik ben erg benieuwd naar de persoon achter je brief, CV en achter dit telefoongesprek. Ik zal voor de koffie zorgen.".

Erg prettig telefoongesprek gehad dus, zeker met zo'n afsluiting. Eens kijken of het maandag klikt!
Ben benieuwd naar de brief die je hebt geschreven.
pi_77580135
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 03:11 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de brief die je hebt geschreven.
Wanneer ik (eindelijk) een contract ondertekent heb, zal ik hem wel toesturen
Volgende optredens:
pi_77581053
Grrrr....
Ik kreeg vanmorgen een afwijzing binnen op een functie als Sales Engineer hier in de buurt. Mijn eigen profiel sluit heel goed aan op hun functie profiel. Ik heb ervaring met alle genoemde werkzaamheden en ik beheers de gevraagde talen. Er was weinig vermeld over het bedrijf zelf (vacature loopt via Start), maar het ging om een bedrijf in de metaalproductie - ook ervaring in. Krijg ik een simpel mailtje van die contactpersoon bij Start, dat mijn CV en profiel niet voldoende aansluiten en ze dus me niet zullen voorstellen. Hier schiet is dus geen fluit mee op en ik wilde hun reden wel weten.

Ik heb even met de desbetreffende persoon gebeld en die was nogal verbaasd dat ik me meldde. Ik vroeg hem vriendelijk of hij de afwijzing inhoudelijk wilde beargumenteren. Hij kwam niet veel verder dan "het is niet wat de opdrachtgever voor ogen heeft" en "we hebben profielen die beter aansluiten". Toen ik hem vroeg of hij daarop in wilde gaan omdat ik het niet begreep, werd hij erg nerveus en wilde hij het gesprek omdraaien en stelde voor om samen te zoeken naar andere vacatures.

Toen ik hem voor de laatste keer vroeg, waarom mijn CV aansloot, gaf hij schoorvoetend toe dat mijn huidige werkzaamheden (freelance musicus en muziekleraar) niet aansluiten bij de functie. Ik werd van binnen kwaad, want hij kijkt dus gewoon niet verder. Toen ik hem wees op mijn werkervaring daarvoor en dat het freelance werk parttime en tijdelijk is, moest hij met de billen bloot: "Wij willen alleen mensen voorstellen die op dit moment werkzaam zijn in hun vakgebied. Deze hebben de meest recente ervaring."

Oftewel: als je werkloos bent, ben je niet goed genoeg voor ons
Volgende optredens:
pi_77581434
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:25 schreef Rooligan het volgende:

Mwa, zo zwaar zou ik het niet willen zeggen. Maar het is wel een feit dat als men de keuze heeft tussen iemand die reeds aan het werk is (in een functie die min of meer aansluit op de vacante functie) en iemand die in de WW zit, men 9 van de 10 keer voor de werkende kiest.

Het klinkt heel lullig als je zo hard met de neus op de feiten wordt gedrukt maar zo werkt het wel helaas. Overigens wel een raar verhaal van de Start meneer. Klinkt mij een beetje in de oren als "verzin maar iets, heb zelf ook geen goede reden om iemand af te wijzen".
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_77582798
TVP
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_77583287
TVP
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 10:52:03 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_77583396
Ik lees even met jullie mee, ik zit ook weer op de wip en kan misschien binnenkort ook moeten gaan zoeken. Ik ben wel benieuwd of het nu iets makkelijker is om een baan te vinden of dat het nog steeds treurig gesteld is op de arbeidsmarkt.

Vroeger ooit wel werkloos geweest, maar meestal had ik al weer een baan (al dan niet via een Uitzendbureau) voordat ik ook maar 1 cent WW had ontvangen. In ieder geval altijd wel binnen een paar weken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_77583652
Hmmzz... net naar de vacature van jongerenwerk gebeld waar ik in november ook op gereageerd had.
Een vereiste is een rijbewijs en auto. Toch wel belangrijk, want je moet tussen de locatie en het hoofdkantoor kunnen reizen....

Maar als ik interesse had moest ik gewoon de betreffende persoon mailen en uitleggen hoe en wat en dat ik de vorige keer ook gesolliciteerd had.

Ik ben bang dat het gewoon een afwijzing wordt, maar ga het toch wel even proberen.
pi_77584151
Tvp

23, wo-afgestudeerd (international business-organisatie-richting). Wil het liefst bij een ngo werken maar daar zijn de eisen vaak nog hoger . Vanaf dec. op de bank.
Zoek iets in de richting van organisatie(advies?)/coördineren/hr/multitasken en bezig zijn met mensen
In NL maar buitenland is ook zeer zeker een optie.
pi_77586047
Hoe lang zijn jullie nu per dag ongeveer cocnreet bezig met werk zoeken en solliciteren? Ik heb steeds het idee dat ik er te weinig tijd in steek, maar ik heb toch ook wel het idee dat ik al het mogelijke wel doe...

Overigens de laatste weken aardig wat media-/redactiedingen gevonden dus flink wat brieven de deur uit gekregen. Nu maar weer afwachten...
pi_77589023
Had ik ook een keer. Gewoon de vacature met google opzoeken en de werkgever rechtstreeks je cv sturen. Dat soort intermediairs zijn nog al eens ondoorgrondelijk omdat ze liever hun eigen kandidaten voorstellen.
Dus gewoon direct solliciteren. Altijd leuk als je dan wel wordt uitgenodigd, kan je dat lekker inwrijven.
quote:
Grrrr....
Ik kreeg vanmorgen een afwijzing binnen op een functie als Sales Engineer hier in de buurt. Mijn eigen profiel sluit heel goed aan op hun functie profiel. Ik heb ervaring met alle genoemde werkzaamheden en ik beheers de gevraagde talen. Er was weinig vermeld over het bedrijf zelf (vacature loopt via Start), maar het ging om een bedrijf in de metaalproductie - ook ervaring in. Krijg ik een simpel mailtje van die contactpersoon bij Start, dat mijn CV en profiel niet voldoende aansluiten en ze dus me niet zullen voorstellen. Hier schiet is dus geen fluit mee op en ik wilde hun reden wel weten.

Ik heb even met de desbetreffende persoon gebeld en die was nogal verbaasd dat ik me meldde. Ik vroeg hem vriendelijk of hij de afwijzing inhoudelijk wilde beargumenteren. Hij kwam niet veel verder dan "het is niet wat de opdrachtgever voor ogen heeft" en "we hebben profielen die beter aansluiten". Toen ik hem vroeg of hij daarop in wilde gaan omdat ik het niet begreep, werd hij erg nerveus en wilde hij het gesprek omdraaien en stelde voor om samen te zoeken naar andere vacatures.

Toen ik hem voor de laatste keer vroeg, waarom mijn CV aansloot, gaf hij schoorvoetend toe dat mijn huidige werkzaamheden (freelance musicus en muziekleraar) niet aansluiten bij de functie. Ik werd van binnen kwaad, want hij kijkt dus gewoon niet verder. Toen ik hem wees op mijn werkervaring daarvoor en dat het freelance werk parttime en tijdelijk is, moest hij met de billen bloot: "Wij willen alleen mensen voorstellen die op dit moment werkzaam zijn in hun vakgebied. Deze hebben de meest recente ervaring."

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:44:43 #22
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_77596401
quote:
Toen ik hem wees op mijn werkervaring daarvoor en dat het freelance werk parttime en tijdelijk is, moest hij met de billen bloot: "Wij willen alleen mensen voorstellen die op dit moment werkzaam zijn in hun vakgebied. Deze hebben de meest recente ervaring."

Zoals je het schrijft, lijk je de ideale kandidaat

Het lijkt wel kortzichtig om alleen mensen die werken voor te stellen. Zitten vaak met opzeg termijn van 2 of 3 maanden. Wellicht is de intercedent bij Start een broekje en weet nog niet zo goed hoe hij een CV moet lezen en afzetten tegen de gevraagde competenties.

Herhaling van de tip: solliciteer rechtstreeks.

Succes
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:59:28 #23
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_77596957
En weer 2 afwijzingen in de bus, godgloeiende.....
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:52:07 #24
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_77598945
quote:
Ook niks nieuws helaas. Hoe langer je werkloos bent hoe meer ze gaan zeuren daarover. Ik krijg ook altijd en eeuwig gezeik over gaten in mijn cv.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_77599186
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:52 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ook niks nieuws helaas. Hoe langer je werkloos bent hoe meer ze gaan zeuren daarover. Ik krijg ook altijd en eeuwig gezeik over gaten in mijn cv.
Geef de hoop niet op. Ik ben het levende bewijs. Ik heb ook lange tijd niet gewerkt (inclusief de nodige gaten in CV) maar gelukkig ben ik deze week begonnen met mijn nieuwe baan.

Iedereen bedankt voor alle tips en veel succes als je nog bezig bent met zoeken. Laat een afwijzing je niet afschrikken.
pi_77602399
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 16:44 schreef Cydex het volgende:

[..]

Zoals je het schrijft, lijk je de ideale kandidaat

Het lijkt wel kortzichtig om alleen mensen die werken voor te stellen. Zitten vaak met opzeg termijn van 2 of 3 maanden. Wellicht is de intercedent bij Start een broekje en weet nog niet zo goed hoe hij een CV moet lezen en afzetten tegen de gevraagde competenties.

Herhaling van de tip: solliciteer rechtstreeks.

Succes
Of ik de ideale kandidaat ben/was, durf ik niet hardop te zeggent. De beschreven werkzaamheden en gevraagd profiel matchten prima. Maar vaak worden in de omschrijvingen van uitzendbureau's slechts een aantal punten genoemd. Er is ook te weinig informatie in het profiel om het bedrijf te achterhalen ("een bedrijf dat werkzaam is in de metaalbranche in de wijde omgeving van Roermond").
Volgende optredens:
  woensdag 3 februari 2010 @ 19:32:01 #27
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_77602526
Mijn werkloosheid is (tijdelijk) verleden tijd; komende maandag start een werkperiode van grofweg een halfjaar bij een overheidsinstelling in Uden. Het is weliswaar een baan in 'mijn' sector, maar wel iets beneden mijn niveau, hoogstwaarschijnlijk zonder opleidingsmogelijkheden én slechts 32 uur per week. Het gevaar van een enorm CV-gat lijkt echter geweken, en er is tenminste sprake van inkomen én een werkritme. Een ideale baan op niveau met opleidingsmogelijkheden en uitzicht op een vast contract waarschijnlijk pas werkelijkheid worden als de economische crisis verleden tijd is.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_77602597
@Demarest: zoek op functienaam. probeer dat als nodig te combineren met locatie.

Ik had laatst alleen al op de functienaam als eerste hit dezelfde vacature in google.

@glamourwoman: en hoe verklaar jij de gaten?
Ik denk dat als je een goed verhaal hebt een werkgever dat minder erg vindt. Ik hoop dat ik ook snel iets kan vinden, maar tot nu toe weinig om op te reageren.
pi_77605026
"Heb je al werk gevonden"
Waar ligt het dan? Ik heb het nog nergens zien liggen?

"Kun je je thuis nog wel amuseren nu je al zo lang thuis zit?"
Jep, 's ochtends ga ik naar bejaardengym, 's middags toepen met de buurvrouw en 's avonds gaan we kienen met de ouderenbond....

"Heb je al eens naar bedrijf X (noemt een bedrijf binnen een straal van 10km van mijn thuisbasis) gebeld/gemaild/geschreven?
Ja, ik heb er zelfs al de deur opengebroken om de directeur te spreken te krijgen. Is me jammer genoeg niet gelukt, maar ik heb wel even mijn CV in de politiecel kunnen achtergelaten...

Ach, iedereen zal deze standaard vragen wel kennen...

Na 7 maanden, 75 sollicitatiebrieven en 2 gesprekken kom ik maar tot 1 conclusie:
Ze willen (voorlopig) geen MBO+ starters met een beperking die niet full-time KUNNEN werken, maar wel parttime WILLEN werken.

Zie deze post als een verkapte TVP, maar ik hou me voorlopige even afzijdig van de banenmarkt.
pi_77605213
Zoww... 75 brieven en maar 2 gesprekken...Stomme werkgevers.
pi_77605735
Tja, en weet je wat nou het vreemde is?
In het begin heb ik NOOIT vermeld dat ik een beperking had. Om de simpele reden: Ze moeten me aannemen om wie ik ben, niet omdat ik een goedkope werknemer ben (UWV geeft verschillende subsidies voor werknemers wie Wajongers aannemen).

1x op gesprek geweest, heel positief gesprek gehad daar, alleen lieten ze daarna niets meer horen, ook niet nadat ik zelf nog eens gebeld had (laatste contact van mijn kant dateert van eind november...)

Toen heb ik een nieuwe sollicitatiebrief gemaakt, waarin ik kenbaar maakte dat ik een Wajonger ben. Ik heb geen diagnose vermeld, het kan dus verschillen tussen rolstoelgebonden tot zware psychische problemen. Dat vind ik dus echt iets wat ik moet uitleggen tijdens een persoonlijk gesprek, niet via een brief.

Weer 1x gesprek gehad. Ook erg positief, ik bleef als laatste over, maar toen kwamen ze met het verhaal dat ze me toch niet konden aannemen omdat ik te duur was??? Dikke smoes dus..

Je zou toch eigenlijk denken dat ze in deze tijd liever iemand hebben die (bijna) niets kost?
pi_77608450
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:42 schreef GirlGoneBad het volgende:
Je zou toch eigenlijk denken dat ze in deze tijd liever iemand hebben die (bijna) niets kost?
Dat is ook zo, in de horeca zijn ook 80% van de vacatures voor stages.. Lekker goedkoop. .

Vandaag overigens een assessment moeten maken voor een functie waarop ik solliciteerde. Eerst de asssesment en dan een gesprek. Maar het gesprek komt niet meer, want de assessment toonde aan dat het een godswonder was dat ik mijn HBO diploma heb gehaald. .

[ Bericht 25% gewijzigd door CySt op 03-02-2010 22:23:36 ]
pi_77611573
TVP.

Tevens wil ik vragen naar ervaringen. Momenteel zit ik zonder werk en ook zonder inkomen in de vorm van een uitkering. Omdat ik thuis inmiddels knettergek aan het worden ben van allerlei negatieve gedachtenspinsels, wil ik tijdelijk uitzendwerk gaan doen. Magazijnwerk, schoonmaakwerk, tijdelijk administratiefwerk, maakt me niet uit wat.

Mijn vraag is nu: Hebben jullie hier ervaringen mee? Hoe verkoop je dit tijdens je sollicitatiegesprekken. Is dat makkelijk(er) te vinden? En hoe ga je om met je sollicitaties naar een baan in je eigen vakgebied (bijvoorbeeld met vrij nemen)? Ter info: in mijn geval is dat werk in de vastgoedsector (makelaardij/projectontwikkeling/WOZ/vastgoedbelegging/etc.).

Ik ben de draad op dit moment helemaal kwijt .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_77611808
Vandaag twee brieven binnen.

- Eerst van de politie voor een voorlichting voor korps Gelderland-Zuid, woon in Haaglanden, maar je moet iets. Opleiding start ook pas in november, heb alle testen/onderzoeken al positief afgerond.
- Tweede van Rijkswaterstaat dat sollicitatie in behandeling is genomen.

Ben blij dat ik in ieder geval een reactie heb gekregen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_77611860
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:47 schreef Disavowed het volgende:
TVP.

Tevens wil ik vragen naar ervaringen. Momenteel zit ik zonder werk en ook zonder inkomen in de vorm van een uitkering. Omdat ik thuis inmiddels knettergek aan het worden ben van allerlei negatieve gedachtenspinsels, wil ik tijdelijk uitzendwerk gaan doen. Magazijnwerk, schoonmaakwerk, tijdelijk administratiefwerk, maakt me niet uit wat.

Mijn vraag is nu: Hebben jullie hier ervaringen mee? Hoe verkoop je dit tijdens je sollicitatiegesprekken. Is dat makkelijk(er) te vinden? En hoe ga je om met je sollicitaties naar een baan in je eigen vakgebied (bijvoorbeeld met vrij nemen)? Ter info: in mijn geval is dat werk in de vastgoedsector (makelaardij/projectontwikkeling/WOZ/vastgoedbelegging/etc.).

Denk dat je dezelfde draad kwijt ben als ik. Ben HBO afgestudeerd, zit nu al bijna twee jaar bij een autozaak. Auto's schoonmaken etc.

En kijk dagelijks op site's van uitzendbureaus en ben vaak langs geweest, maar alleen specialistisch werk. Wil ook administratief, dan ben ik tenminste nog bezig met mijn hersenen.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_77612182
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Denk dat je dezelfde draad kwijt ben als ik. Ben HBO afgestudeerd, zit nu al bijna twee jaar bij een autozaak. Auto's schoonmaken etc.

En kijk dagelijks op site's van uitzendbureaus en ben vaak langs geweest, maar alleen specialistisch werk. Wil ook administratief, dan ben ik tenminste nog bezig met mijn hersenen.
Twee jaar is wel erg lang zeg. Zonde .

Wat heb je precies voor opleiding gedaan? Is het zo specifiek? Lijkt me in elk geval heel erg frustrerend.

Ik ben sinds december werkloos, daarvoor heb ik in mei een maand thuis gezeten. In juli kon ik tijdelijk terug komen bij het bedrijf waarvoor ik eerder werkzaam was. Het zou eerst een dienstverband zijn van drie weken, in verband met een zieke collega. Daarna is het twee keer verlengd en uiteindelijk is het vier maanden geworden. Naief als ik was dacht ik natuurlijk dat er wel weer een verlenging aan zou komen. Maar zoals zo vaak had ik dat dus mis .
pi_77616723
quote:
TVP.

Ik ben zelf ook tijdelijk wat aan het klussen (zwarte pieten , wat administratief werk). Helaas nog niet het probleem gehad dat ik vrij moest vragen ergens . Máár wel weer mn cv bij het bedrijf waar ik administratief werk deed achter kunnen laten, ze waren erg enthousiast over me. Das natuurlijk ook een manier
Ik heb het via www.studentenwerk.nl gevonden, succes.

(is ook weer zoekende)
pi_77619543
quote:
TVP.

Zelfde. Al ben ik niet echt de draad kwijt, er moet gewoon geld binnen komen.
Schoonmaakwerk e.d. heb ik gedaan tijdens schooltijd nog, maar dat probeer ik nu zoveel mogelijk te vermijden.
Ik heb een HBO diploma, met schoonmaakwerk ben ik nu wel klaar.
Dus... administratief werk op dit moment.

Ik heb nog niet gemerkt dat dit een probleem is tijdens sollicitatiegesprekken. Heb er dan ook helaas nog niet zoveel gehad. Het lijkt me in ieder geval beter om iets op je CV te hebben staan en dat moet verklaren dan dat je een gat moet verklaren.
Over vrij nemen voor sollicitaties kan altijd gepraat worden.
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:06:10 #39
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_77626639
tvp

nog steeds werkeloos
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:10:14 #40
45722 Dromer
pi_77626786
Nieuw record voor mij. Binnen 20 minuten na een on-line sollicitatie afgewezen.
pi_77626899
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:10 schreef Dromer het volgende:
Nieuw record voor mij. Binnen 20 minuten na een on-line sollicitatie afgewezen.
Hoe krijg je dat nu voor elkaar ? . Was de vacature al vervuld of zo ?
  donderdag 4 februari 2010 @ 13:14:09 #42
45722 Dromer
pi_77626926
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat nu voor elkaar ? . Was de vacature al vervuld of zo ?
Open sollicitatie.. en ze hebben niks.
Maar wel snel.
pi_77626954
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:14 schreef Dromer het volgende:

[..]

Open sollicitatie.. en ze hebben niks.
Maar wel snel.
Weet je wel gelijk waar je aan toe bent bij dat bedrijf, i.p.v. wekenlang aan het lijntje gehouden te worden.
pi_77628274
Interessante vacature gezien bij een bedrijf waar ik vorig jaar heb gesolliciteerd, voordat ik werkloos werd.

Het betreft exact dezelfde functie bij hetzelfde kantoor. Ik ben het toen niet geworden omdat mijn ambities behoorlijk anders waren dat wat het bedrijf mij kan bieden. Toch maar een nieuwe poging wagen ?
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:18:01 #45
45722 Dromer
pi_77629026
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:56 schreef Disavowed het volgende:
Interessante vacature gezien bij een bedrijf waar ik vorig jaar heb gesolliciteerd, voordat ik werkloos werd.

Het betreft exact dezelfde functie bij hetzelfde kantoor. Ik ben het toen niet geworden omdat mijn ambities behoorlijk anders waren dat wat het bedrijf mij kan bieden. Toch maar een nieuwe poging wagen ?
Het zijn tijden om minder kieskeurig te zijn.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 14:24:57 #46
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_77669112
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:20 schreef Tiez10 het volgende:
Hoe lang zijn jullie nu per dag ongeveer cocnreet bezig met werk zoeken en solliciteren? Ik heb steeds het idee dat ik er te weinig tijd in steek, maar ik heb toch ook wel het idee dat ik al het mogelijke wel doe...

Overigens de laatste weken aardig wat media-/redactiedingen gevonden dus flink wat brieven de deur uit gekregen. Nu maar weer afwachten...
Ik heb zelf eigenlijk wel het gevoel dat ik er te weinig tijd in steek Ik ben WO afgestudeerd, kijk wel op sites etc maar er staan gewoon erg erg weinig vactures voor ultieme starters zonder enige relevante werkervaring op Dus dan kijk ik maandag, kom ik niks tegen. Dan denk ik dinsdag FUCK IT! ik ga wel wat anders doen dan m'n tijd te verdoen met werk zoeken dat er toch niet is. Het zal wel fout zijn maar als je weet dat er niets valt te vinden ben ik ook niet zo gemotiveerd om te zoeken eigenlijk
pi_77669380
Wat doen jullie nou zo op een dag? Ik wil best wandelen maar als het regent dan blijf ik liever binnen, maar ik word langzamerhand knettergek thuis. De hele dag op zoek zijn naar werk is gewoon niet te doen, en ik krijg vierkante ogen van het computeren en film kijken. En mijn werkritme is ook naar de filistijnen, vooral wanneer je je bedenkt dat vroeg opstaan alleen maar betekent dat je nog meer invulling moet zien te geven aan de rest van de dag... Pfff. Je zou er depressief van worden.
pi_77669720
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:24 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik heb zelf eigenlijk wel het gevoel dat ik er te weinig tijd in steek Ik ben WO afgestudeerd, kijk wel op sites etc maar er staan gewoon erg erg weinig vactures voor ultieme starters zonder enige relevante werkervaring op Dus dan kijk ik maandag, kom ik niks tegen. Dan denk ik dinsdag FUCK IT! ik ga wel wat anders doen dan m'n tijd te verdoen met werk zoeken dat er toch niet is. Het zal wel fout zijn maar als je weet dat er niets valt te vinden ben ik ook niet zo gemotiveerd om te zoeken eigenlijk
Ik heb nooit geloofd in het zoeken van vacatures via internet. Honderden mensen reageren erop, in mijn beleving althans, en kans dat je daar wordt is 0,001. Daar ga ik geen tijd in steken.

Daarom heb ik een lijst van vastgoedbedrijven samengesteld die in een straal van 40 km actief zijn. Daar wil ik een open sollicitatie brief naar toe sturen. En daar knelt nu een beetje de schoen. Ik kan een aardig stukje schrijven maar dan moet ik wel in de 'zone' zitten. Dat gevoel ben ik al tijden kwijt. In plaats daarvan overheerst het pessimisme.
pi_77669916
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat doen jullie nou zo op een dag? Ik wil best wandelen maar als het regent dan blijf ik liever binnen, maar ik word langzamerhand knettergek thuis. De hele dag op zoek zijn naar werk is gewoon niet te doen, en ik krijg vierkante ogen van het computeren en film kijken. En mijn werkritme is ook naar de filistijnen, vooral wanneer je je bedenkt dat vroeg opstaan alleen maar betekent dat je nog meer invulling moet zien te geven aan de rest van de dag... Pfff. Je zou er depressief van worden.
Herkenbaar .
pi_77670335
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 14:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het ritme is idd ver te zoeken! Het is niet eens dat ik enorm laat naar bed ga, maar ik kom er vooral steeds veel te laat uit. Zoals je zegt: als je om 8 uur opstaat, duurt je dag alleen maar langer.

Nu werk ik wel als vrijwilliger bij de lokale radio, maar dat is verre van een volledige dagtaak. toch ben ik erg blij dat ik het doe, ook al ben ik er misschien maar 8 uurtjes in de week mee bezig.

Verder: de dvd- en boekencollectie wat doorwerken, sporten en vervelen Daarnaast hoop ik dat het weer snelsnelsnel wat beter wordt, zodat ik af en toe de motor ff uit de schuur kan halen. Heerlijk om ff de zinnen te verzetten en agressie kwijt te raken
pi_77670640
quote:

[..]

Dat heb ik dus ook wel. Hoewel ik wel steeds op vacatures blijf reageren (want ik vind steeds wel dingen gelukkig), heb ik altijd het idee dat ik nog meer kan doen. Ik heb ook wel wat open sollicitaiebrieven verstuurd, maar daar heb ik of geen, of onbruikbare reacties op gekregen. Het toverwoord schijnt verder 'netwerken' te zijn, maar ook dat heeft mij nog niet erg geholpen... Misschien doe ik daar dan ook te weinig aan, maar ik heb ook geen zin om enorm geforceerd aan het netwerken te gaan. Ik denk ook dat die aanpak niet erg geschikt is voor mij.
pi_77693114
ik kan mezelf prima bezig houden en ben bezig met een boek te maken. Ik verveel me niet. Op zich zou ik dit nog een jaar vol kunnen houden. Een soort sabbatical. Dingen doen die ik wil doen. Maar ja wat zet je op je cv? Maar ga dus wel laat naar bed en laat op. Hele ritme is zo'n 4 uur verschoven.

Laatst gebeld over een vacature, voicemail ingesproken, wordt ik niet teruggebeld. Zucht.
pi_77694099
Dat komt omdat je 'wordt ik' schrijft.
pi_77695116
Gewoon nog eens bellen en niet wachten tot er wordt gebeld
pi_77695843
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mwa, zo zwaar zou ik het niet willen zeggen. Maar het is wel een feit dat als men de keuze heeft tussen iemand die reeds aan het werk is (in een functie die min of meer aansluit op de vacante functie) en iemand die in de WW zit, men 9 van de 10 keer voor de werkende kiest.

Het klinkt heel lullig als je zo hard met de neus op de feiten wordt gedrukt maar zo werkt het wel helaas. Overigens wel een raar verhaal van de Start meneer. Klinkt mij een beetje in de oren als "verzin maar iets, heb zelf ook geen goede reden om iemand af te wijzen".
Daarom neemt de werkloosheid ook toe. Als je eenmaal in de WW zit, ontwikkel je een gat in je CV, waardoor het wat moeilijk wordt om aan werk te komen. Zeker nu het voor werkgevers het beste jaar is sinds 1984. Hier staat tegenover dat een kandidaat die nu geen werk heeft, in principe per direct beschikbaar is.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 12:04:47 #56
45722 Dromer
pi_77698196
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 03:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dat komt omdat je 'wordt ik' schrijft.
Ach.. zolang er maar geen 'uitstekende beheersing van de Nederlandse taal' wordt gevraagd.
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 10:02 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Daarom neemt de werkloosheid ook toe. Als je eenmaal in de WW zit, ontwikkel je een gat in je CV, waardoor het wat moeilijk wordt om aan werk te komen. Zeker nu het voor werkgevers het beste jaar is sinds 1984. Hier staat tegenover dat een kandidaat die nu geen werk heeft, in principe per direct beschikbaar is.
Klopt.. daarom wil ik ook werk onder mijn niveau en onder mijn laatste salaris aannemen. Alleen lukt zelfs dat niet... alleen baantjes die nog minder opbrengen dan mijn uitkering en dat gaat met wat te ver.
pi_77702174
Afgelopen week 8 sollicitaties verstuurd, 2 afwijzingen.
Eind vorig jaar bij mijn werkgever waar ik 2 jaar geleden een tijd heb gewerkt als verkoper even laten vallen dat ik per 2010 werkloos ben.
Ben toen uitgenodigd en ze hadden een logistieke functie openstaan die ik zonder probleem zou kunnen vullen.
Niet op ingegaan omdat het niet bijster interresant was, plus dat ik niet helemaal uitkwam met het salaris.
Ik ben daar destijds weggegaan omdat ik wilde doorgroeien naar een verkoop binnendienst functie en dat was daar destijds niet mogelijk.

Word ik gisteren gebeld door de directeur van het bedrijf of ik nog steeds beschikbaar ben voor de arbeidsmarkt.
Het bedrijf is aan het expanderen en ze hebben een commercieel medewerker binnendienst nodig.
Voordat ze de vacature wilden gaan plaatsen hebben ze mij benaderd .

Volgende week een gesprek, maar komt waarschijnlijk wel goed.
Vast contract, 37 vakantiedagen, fietsplan, goed pensioen en een prima salaris .

Even afwachten dus .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77703324
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:00 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Twee jaar is wel erg lang zeg. Zonde .

Wat heb je precies voor opleiding gedaan? Is het zo specifiek? Lijkt me in elk geval heel erg frustrerend.

Ik ben sinds december werkloos, daarvoor heb ik in mei een maand thuis gezeten. In juli kon ik tijdelijk terug komen bij het bedrijf waarvoor ik eerder werkzaam was. Het zou eerst een dienstverband zijn van drie weken, in verband met een zieke collega. Daarna is het twee keer verlengd en uiteindelijk is het vier maanden geworden. Naief als ik was dacht ik natuurlijk dat er wel weer een verlenging aan zou komen. Maar zoals zo vaak had ik dat dus mis .
Heb Integrale Veiligheidskunde gestudeerd, dat is een (te) brede studie. Je weet van alles iets, maar te weinig om op een specifieke baan te solliciteren.
pi_77710405
Oja wat ook wel grappig is (en niet zoveel met werkloosheid te maken heeft) dat ik nu dus ook de mensen eens op zoek waar ik de sollicitaties heen stuur. Hoe vaak ik nu wel niet vreemde foto's heb gevonden op hyves etc. van die mensen die jou gaan beoordelen in een sollicitatiegesprek is ontelbaar
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:17:25 #61
142400 RedFever007
pi_77710466
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Oja wat ook wel grappig is (en niet zoveel met werkloosheid te maken heeft) dat ik nu dus ook de mensen eens op zoek waar ik de sollicitaties heen stuur. Hoe vaak ik nu wel niet vreemde foto's heb gevonden op hyves etc. van die mensen die jou gaan beoordelen in een sollicitatiegesprek is ontelbaar
Klopt ja Ik doe dat ook geregeld en inderdaad, wat je soms tegenkomt En dan die werkgevers maar lullen over klantgerichtheid, representatief zijn etc !
pi_77717601
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Dat doe ik ook altijd, ik google altijd de personen waarmee ik een gesprek heb. Ik vind het altijd wel fijn om te weten met wie ik ga spreken. En soms Google ik ook weleens voor de brief, zoals laatst bij de naam Kirby, om te checken of het een man of vrouw was. Maar guess what, die moeite namen zij niet, want in de bevestiging werd ik met mevrouw aangesproken. .
  zondag 7 februari 2010 @ 11:15:17 #63
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_77724937
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:42 schreef GirlGoneBad het volgende:
Helaas lijden veel werkgevers aan deze denkfout, en niet alleen in crisistijd.

@Mint_Clansell : dagritme vinden is inderdaad een uitdaging. Ik ben net verhuisd, ken hier niets of niemand. Lang leve het baanverwervingstraject waarvoor ik 2 x per week de deur uit moet.

@Disavowed : gewoon schrijven. Je hoeft het nog niet te versturen. Mijn ervaring is dat als ik een prutsbrief schrijf en die terzijde leg, ik de volgende dag toch wat kan schaven om het beter te krijgen.

Al dat gezever over "gat in de cv" is niet meer van deze tijd. Vaste banen worden uitzondering en het is toch logisch dat er tussen twee tijdelijke contracten wel eens een gat komt? Gelukkig kan ik die tijd nu gebruiken om mijn studie te hervatten.
pi_77725061
Ik ga morgen maar 'ns wat uitzendbureau's langs. Ik heb het helemaal gehad met dat thuiszitten. Daarnaast raakt mijn bankrekening ook steeds leger, want het recht op een uitkering is in december komen te vervallen . Het kan niet de bedoeling zijn dat dit gedoe mij een hele smak geld gaat kosten.

Daarom ga ik maar 'ns kijken wat er aan tijdelijk werk te krijgen is. Zes maanden lijkt me een redelijke termijn in deze markt om een nieuwe baan de vinden. Als ik in die periode werk kan doen dat 'onder mijn niveau' (kutterm) ligt, doe ik dat graag.

Ik heb inmiddels al wat gevoden. Het zal niet zo veel verdienen, maar elke euro in de plus is er 1. Hopelijk is het nog beschikbaar.

@caroline88
Ik heb inmiddels al een hele aardige brief liggen hoor . Het probleem is alleen dat het een brief is die ik zo geschreven heb dat ie naar elke instantie of bedrijf gestuurd kan worden. En daar knelt de schoen. De brief is inhoudelijk alles behalve standaard, maar niet gericht op het bedrijf waar ik de brief naar toe stuur. Ik vind het moeilijk om dat te motiveren. Ik zoek werk in mijn vakgebied. Want dat is wat ik het liefste doe. En bij welk bedrijf dat is, boeit me niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Disavowed op 07-02-2010 11:31:49 ]
pi_77726327
quote:

[..]

Promoveren misschien een ideetje? Dan heb je tenminste een redelijk inkomen en geen gat in je cv.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  zondag 7 februari 2010 @ 13:18:01 #66
45722 Dromer
pi_77727592
quote:
Op zondag 7 februari 2010 11:15 schreef caroline88 het volgende:
Al dat gezever over "gat in de cv" is niet meer van deze tijd. Vaste banen worden uitzondering en het is toch logisch dat er tussen twee tijdelijke contracten wel eens een gat komt? Gelukkig kan ik die tijd nu gebruiken om mijn studie te hervatten.
Klopt. Maar het gat mag niet te groot worden zonder dat je er een verklaring voor hebt zoals idd een studie. Als je (bv. financieel) niet in de gelegenheid snel een geschikte studie te volgen kan het dus gevaarlijk zijn.
Ik denk dat ik, als het lang gaat duren, maar aan de zelfstudie sla. Dan heb ik tenminste iets te vertellen als ze erover gaan zeiken.
pi_77744293
quote:
Op zondag 7 februari 2010 11:24 schreef Disavowed het volgende:

@caroline88
Ik heb inmiddels al een hele aardige brief liggen hoor . Het probleem is alleen dat het een brief is die ik zo geschreven heb dat ie naar elke instantie of bedrijf gestuurd kan worden. En daar knelt de schoen. De brief is inhoudelijk alles behalve standaard, maar niet gericht op het bedrijf waar ik de brief naar toe stuur. Ik vind het moeilijk om dat te motiveren. Ik zoek werk in mijn vakgebied. Want dat is wat ik het liefste doe. En bij welk bedrijf dat is, boeit me niet.
Ik zou toch je brief aan gaan passen op de specifieke vacatures. Kijk bijv. eens naar wat de werkgever te bieden heeft (werkomgeving, plaats, sfeer, etc.). Daar kan je prima een paar regels aan spenderen. Dan is je brief direct al veel meer gericht aan de werkgever in kwestie.

Ik heb zelf zo langzamerhand ook een soort standaardbrief: opzet en begin en einde zijn steeds bijna hetzelfde. Toch schrijf ik per vacature ook een nieuwe alinea, die de brief (hoop ik iig) wat gerichter (en daardoor enthousiaster etc) laat overkomen.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:50:58 #69
142400 RedFever007
pi_77746202
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:23 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Ik zou toch je brief aan gaan passen op de specifieke vacatures. Kijk bijv. eens naar wat de werkgever te bieden heeft (werkomgeving, plaats, sfeer, etc.). Daar kan je prima een paar regels aan spenderen. Dan is je brief direct al veel meer gericht aan de werkgever in kwestie.

Ik heb zelf zo langzamerhand ook een soort standaardbrief: opzet en begin en einde zijn steeds bijna hetzelfde. Toch schrijf ik per vacature ook een nieuwe alinea, die de brief (hoop ik iig) wat gerichter (en daardoor enthousiaster etc) laat overkomen.
Same here
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:25 schreef samjustme het volgende:

[..]

Promoveren misschien een ideetje? Dan heb je tenminste een redelijk inkomen en geen gat in je cv.
Wel een idee, maar geen goed idee Ik heb gewoonweg geen zin om te promoveren. Daarbij ben ik wel een beetje klaar met studeren en alles wat daarmee te hebben na al die jaren. Een zelfstudie zou ik nog wel willen overwegen
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:18 schreef Dromer het volgende:

[..]

Klopt. Maar het gat mag niet te groot worden zonder dat je er een verklaring voor hebt zoals idd een studie. Als je (bv. financieel) niet in de gelegenheid snel een geschikte studie te volgen kan het dus gevaarlijk zijn.
Ik denk dat ik, als het lang gaat duren, maar aan de zelfstudie sla. Dan heb ik tenminste iets te vertellen als ze erover gaan zeiken.
Ik zit er ook over te denken om een zelfstudie te gaan doen. Zoals ik hierboven zeg lijkt promoveren me niets maar een studie in eigen tijd volgen wel. Dus wellicht dat ik daar eens wat over moet gaan nadenken. Je bent in ieder geval bezig met iets (nuttigs)
pi_77754076
Volgens mij wordt ik steeds een stukje beter in het aanpassen van mijn brieven.
Net twee geschreven... eentje voor een instelling waar ik al eens gesolliciteerd heb op een andere functie.
Morgen nog eens overlezen en dan opsturen.
(het gaat trouwens om HBO jeugd/jongerenwerker en MBO jongerenwerker).
  maandag 8 februari 2010 @ 01:34:47 #71
45722 Dromer
pi_77756329
Als je in je brieven maar niet 'wordt ik' schrijft.

Succes ermee gewenst overigens!
pi_77756696
quote:
Op maandag 8 februari 2010 01:34 schreef Dromer het volgende:
Als je in je brieven maar niet 'wordt ik' schrijft.

Succes ermee gewenst overigens!
Evenmin 'jeugd/jongerenwerker'.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_77759952
Ik heb straks om 12:00 uur een gesprek
Ben benieuwd
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77760284
Veel succes.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 8 februari 2010 @ 10:46:18 #75
45722 Dromer
pi_77761323
quote:
Op maandag 8 februari 2010 01:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Evenmin 'jeugd/jongerenwerker'.
Die is wat minder schokkend. Maar daar zou inderdaad ' jeugd- en jongerenwerker' beter staan.

Laatst zag ik overigens een 'dt' fout in de ondertiteling van een film op RTL4. Voor die films worden serieuze vertaalbureau's ingeschakeld en daar werken mensen met een HBO/WO studie. Het is blijkbaar tekenend voor de taalverloedering die is toegeslagen bij de huidige afstuderende generatie.
(ik zeg niet dat ik nooit foutjes maak in vooral de stijl, maar van mensen die zijn afgestudeerd in een (ver)taalvak) mag je toch meer verwachten.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')