abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77555594
En een nieuwe.
Kan er iemand een OP maken in Wiki? Ik heb geeeeeeen idee hoe dat moet.

Wel leuk als iedereen dan aangeeft welke opleiding je hebt gedaan, wat je zoekt, waar je zoekt, en sinds wanneer je werkloos bent.
Dan kan dat allemaal in de OP.

Ik heb CMV (culturele maatschappelijke vorming) gedaan, en sinds half juni op zoek naar een baan in de richting jongerenwerk/kinderwerk, sociaal cultureel werk etc...
Ik zoek vooral in de richting/omgeving van Zwolle, met uitwijkmogelijkheden naar geheel noord nederland, flevoland en gelderland (mits het goed bereikbaar is per OV, want geen auto en geen rijbewijs).
Ondertussen wel aan het werk tussendoor, kleine dingetjes, iets langer... nu datatypiste, maar waarschijnlijk tot uiterlijk het einde van deze maand.
pi_77556203
TVP'tje dan maar! Overigens weer een positief puntje, paar weken terug gesolliciteerd op de functie intercedent, maar de vacature bleek verouderd en er was geen plek. Nu, een aantal weken later, alsnog opgebeld voor dezelfde vacature die in de regio is vrijgekomen. Verder nog geen concrete afspraak voor een gesprek, heb afgesproken morgen terug te bellen.
pi_77561892
Misschien een tip om in de OP. Een schema te maken wie wat zoekt en waar en evt de studie.
Zo kunnen we elkaar helpen
pi_77562225
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:08 schreef psv-gomes het volgende:
Misschien een tip om in de OP. Een schema te maken wie wat zoekt en waar en evt de studie.
Zo kunnen we elkaar helpen
Dat is het idee, om in Wiki te maken. Werd in het vorige topic ook gezegd.
Maar ik weet niet hoe dat moet
pi_77562251
Hier ook weer een TVPtje weer. De markt lijkt weer aan te trekken, en ik zie vacatures langskomen waar ik gesprekken heb gevoerd, maar die later in de ijskast werden gezet. Ben oude brieven aan het oppoetsen!
pi_77564768
TVP
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:32:12 #7
280121 Bostrol
Paranoia Querulans
pi_77569416
TVP
Handle every stressful situation like a dog.
If you can’t eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
pi_77572948
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:15 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Dat is het idee, om in Wiki te maken. Werd in het vorige topic ook gezegd.
Maar ik weet niet hoe dat moet
Ja ook door mij haha
pi_77573761
TVP, vandaag een positieve reactie ontvangen op een van mijn sollicitaties afgelopen weekend. Rechtstreeks bij het bedrijf zelf. Het was de algemeen directeur die zelf belde vanochtend. Hij had mijn sollicitatie ontvangen en was erg geinteresseerd. Hij vroeg zich alleen af, of ik wel voldoende tijd kon vrijmaken voor zijn bedrijf naast mijn eigen 'werkzaamheden' (gitaarlessen en band). Toen ik aangaf, dat het nooit een probleem was bij mijn vorige werkgevers en dat ik flexibel ben qua planning reageerde hij als volgt: "Nou, dan wil ik je heel graag uitnodigen om volgende week maandag op gesprek te komen. Ik ben erg benieuwd naar de persoon achter je brief, CV en achter dit telefoongesprek. Ik zal voor de koffie zorgen.".

Erg prettig telefoongesprek gehad dus, zeker met zo'n afsluiting. Eens kijken of het maandag klikt!
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  dinsdag 2 februari 2010 @ 23:03:19 #10
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77574129
Even een TVP en succes voor iedereen die een sollicitatiegesprek heeft binnenkort.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_77579487
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:55 schreef Rooligan het volgende:
TVP, vandaag een positieve reactie ontvangen op een van mijn sollicitaties afgelopen weekend. Rechtstreeks bij het bedrijf zelf. Het was de algemeen directeur die zelf belde vanochtend. Hij had mijn sollicitatie ontvangen en was erg geinteresseerd. Hij vroeg zich alleen af, of ik wel voldoende tijd kon vrijmaken voor zijn bedrijf naast mijn eigen 'werkzaamheden' (gitaarlessen en band). Toen ik aangaf, dat het nooit een probleem was bij mijn vorige werkgevers en dat ik flexibel ben qua planning reageerde hij als volgt: "Nou, dan wil ik je heel graag uitnodigen om volgende week maandag op gesprek te komen. Ik ben erg benieuwd naar de persoon achter je brief, CV en achter dit telefoongesprek. Ik zal voor de koffie zorgen.".

Erg prettig telefoongesprek gehad dus, zeker met zo'n afsluiting. Eens kijken of het maandag klikt!
Ben benieuwd naar de brief die je hebt geschreven.
pi_77580135
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 03:11 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de brief die je hebt geschreven.
Wanneer ik (eindelijk) een contract ondertekent heb, zal ik hem wel toesturen
Volgende optredens:
pi_77581053
Grrrr....
Ik kreeg vanmorgen een afwijzing binnen op een functie als Sales Engineer hier in de buurt. Mijn eigen profiel sluit heel goed aan op hun functie profiel. Ik heb ervaring met alle genoemde werkzaamheden en ik beheers de gevraagde talen. Er was weinig vermeld over het bedrijf zelf (vacature loopt via Start), maar het ging om een bedrijf in de metaalproductie - ook ervaring in. Krijg ik een simpel mailtje van die contactpersoon bij Start, dat mijn CV en profiel niet voldoende aansluiten en ze dus me niet zullen voorstellen. Hier schiet is dus geen fluit mee op en ik wilde hun reden wel weten.

Ik heb even met de desbetreffende persoon gebeld en die was nogal verbaasd dat ik me meldde. Ik vroeg hem vriendelijk of hij de afwijzing inhoudelijk wilde beargumenteren. Hij kwam niet veel verder dan "het is niet wat de opdrachtgever voor ogen heeft" en "we hebben profielen die beter aansluiten". Toen ik hem vroeg of hij daarop in wilde gaan omdat ik het niet begreep, werd hij erg nerveus en wilde hij het gesprek omdraaien en stelde voor om samen te zoeken naar andere vacatures.

Toen ik hem voor de laatste keer vroeg, waarom mijn CV aansloot, gaf hij schoorvoetend toe dat mijn huidige werkzaamheden (freelance musicus en muziekleraar) niet aansluiten bij de functie. Ik werd van binnen kwaad, want hij kijkt dus gewoon niet verder. Toen ik hem wees op mijn werkervaring daarvoor en dat het freelance werk parttime en tijdelijk is, moest hij met de billen bloot: "Wij willen alleen mensen voorstellen die op dit moment werkzaam zijn in hun vakgebied. Deze hebben de meest recente ervaring."

Oftewel: als je werkloos bent, ben je niet goed genoeg voor ons
Volgende optredens:
pi_77581434
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 09:25 schreef Rooligan het volgende:

Mwa, zo zwaar zou ik het niet willen zeggen. Maar het is wel een feit dat als men de keuze heeft tussen iemand die reeds aan het werk is (in een functie die min of meer aansluit op de vacante functie) en iemand die in de WW zit, men 9 van de 10 keer voor de werkende kiest.

Het klinkt heel lullig als je zo hard met de neus op de feiten wordt gedrukt maar zo werkt het wel helaas. Overigens wel een raar verhaal van de Start meneer. Klinkt mij een beetje in de oren als "verzin maar iets, heb zelf ook geen goede reden om iemand af te wijzen".
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_77582798
TVP
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_77583287
TVP
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator woensdag 3 februari 2010 @ 10:52:03 #17
9859 crew  Karina
Woman
pi_77583396
Ik lees even met jullie mee, ik zit ook weer op de wip en kan misschien binnenkort ook moeten gaan zoeken. Ik ben wel benieuwd of het nu iets makkelijker is om een baan te vinden of dat het nog steeds treurig gesteld is op de arbeidsmarkt.

Vroeger ooit wel werkloos geweest, maar meestal had ik al weer een baan (al dan niet via een Uitzendbureau) voordat ik ook maar 1 cent WW had ontvangen. In ieder geval altijd wel binnen een paar weken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_77583652
Hmmzz... net naar de vacature van jongerenwerk gebeld waar ik in november ook op gereageerd had.
Een vereiste is een rijbewijs en auto. Toch wel belangrijk, want je moet tussen de locatie en het hoofdkantoor kunnen reizen....

Maar als ik interesse had moest ik gewoon de betreffende persoon mailen en uitleggen hoe en wat en dat ik de vorige keer ook gesolliciteerd had.

Ik ben bang dat het gewoon een afwijzing wordt, maar ga het toch wel even proberen.
pi_77584151
Tvp

23, wo-afgestudeerd (international business-organisatie-richting). Wil het liefst bij een ngo werken maar daar zijn de eisen vaak nog hoger . Vanaf dec. op de bank.
Zoek iets in de richting van organisatie(advies?)/coördineren/hr/multitasken en bezig zijn met mensen
In NL maar buitenland is ook zeer zeker een optie.
pi_77586047
Hoe lang zijn jullie nu per dag ongeveer cocnreet bezig met werk zoeken en solliciteren? Ik heb steeds het idee dat ik er te weinig tijd in steek, maar ik heb toch ook wel het idee dat ik al het mogelijke wel doe...

Overigens de laatste weken aardig wat media-/redactiedingen gevonden dus flink wat brieven de deur uit gekregen. Nu maar weer afwachten...
pi_77589023
Had ik ook een keer. Gewoon de vacature met google opzoeken en de werkgever rechtstreeks je cv sturen. Dat soort intermediairs zijn nog al eens ondoorgrondelijk omdat ze liever hun eigen kandidaten voorstellen.
Dus gewoon direct solliciteren. Altijd leuk als je dan wel wordt uitgenodigd, kan je dat lekker inwrijven.
quote:
Grrrr....
Ik kreeg vanmorgen een afwijzing binnen op een functie als Sales Engineer hier in de buurt. Mijn eigen profiel sluit heel goed aan op hun functie profiel. Ik heb ervaring met alle genoemde werkzaamheden en ik beheers de gevraagde talen. Er was weinig vermeld over het bedrijf zelf (vacature loopt via Start), maar het ging om een bedrijf in de metaalproductie - ook ervaring in. Krijg ik een simpel mailtje van die contactpersoon bij Start, dat mijn CV en profiel niet voldoende aansluiten en ze dus me niet zullen voorstellen. Hier schiet is dus geen fluit mee op en ik wilde hun reden wel weten.

Ik heb even met de desbetreffende persoon gebeld en die was nogal verbaasd dat ik me meldde. Ik vroeg hem vriendelijk of hij de afwijzing inhoudelijk wilde beargumenteren. Hij kwam niet veel verder dan "het is niet wat de opdrachtgever voor ogen heeft" en "we hebben profielen die beter aansluiten". Toen ik hem vroeg of hij daarop in wilde gaan omdat ik het niet begreep, werd hij erg nerveus en wilde hij het gesprek omdraaien en stelde voor om samen te zoeken naar andere vacatures.

Toen ik hem voor de laatste keer vroeg, waarom mijn CV aansloot, gaf hij schoorvoetend toe dat mijn huidige werkzaamheden (freelance musicus en muziekleraar) niet aansluiten bij de functie. Ik werd van binnen kwaad, want hij kijkt dus gewoon niet verder. Toen ik hem wees op mijn werkervaring daarvoor en dat het freelance werk parttime en tijdelijk is, moest hij met de billen bloot: "Wij willen alleen mensen voorstellen die op dit moment werkzaam zijn in hun vakgebied. Deze hebben de meest recente ervaring."

In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:44:43 #22
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_77596401
quote:
Toen ik hem wees op mijn werkervaring daarvoor en dat het freelance werk parttime en tijdelijk is, moest hij met de billen bloot: "Wij willen alleen mensen voorstellen die op dit moment werkzaam zijn in hun vakgebied. Deze hebben de meest recente ervaring."

Zoals je het schrijft, lijk je de ideale kandidaat

Het lijkt wel kortzichtig om alleen mensen die werken voor te stellen. Zitten vaak met opzeg termijn van 2 of 3 maanden. Wellicht is de intercedent bij Start een broekje en weet nog niet zo goed hoe hij een CV moet lezen en afzetten tegen de gevraagde competenties.

Herhaling van de tip: solliciteer rechtstreeks.

Succes
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  woensdag 3 februari 2010 @ 16:59:28 #23
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_77596957
En weer 2 afwijzingen in de bus, godgloeiende.....
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:52:07 #24
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_77598945
quote:
Ook niks nieuws helaas. Hoe langer je werkloos bent hoe meer ze gaan zeuren daarover. Ik krijg ook altijd en eeuwig gezeik over gaten in mijn cv.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_77599186
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 17:52 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ook niks nieuws helaas. Hoe langer je werkloos bent hoe meer ze gaan zeuren daarover. Ik krijg ook altijd en eeuwig gezeik over gaten in mijn cv.
Geef de hoop niet op. Ik ben het levende bewijs. Ik heb ook lange tijd niet gewerkt (inclusief de nodige gaten in CV) maar gelukkig ben ik deze week begonnen met mijn nieuwe baan.

Iedereen bedankt voor alle tips en veel succes als je nog bezig bent met zoeken. Laat een afwijzing je niet afschrikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')