Dat is het idee, om in Wiki te maken. Werd in het vorige topic ook gezegd.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:08 schreef psv-gomes het volgende:
Misschien een tip om in de OP. Een schema te maken wie wat zoekt en waar en evt de studie.
Zo kunnen we elkaar helpen
Ja ook door mij hahaquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:15 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dat is het idee, om in Wiki te maken. Werd in het vorige topic ook gezegd.
Maar ik weet niet hoe dat moet
Ben benieuwd naar de brief die je hebt geschreven.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:55 schreef Rooligan het volgende:
TVP, vandaag een positieve reactie ontvangen op een van mijn sollicitaties afgelopen weekend. Rechtstreeks bij het bedrijf zelf. Het was de algemeen directeur die zelf belde vanochtend. Hij had mijn sollicitatie ontvangen en was erg geinteresseerd. Hij vroeg zich alleen af, of ik wel voldoende tijd kon vrijmaken voor zijn bedrijf naast mijn eigen 'werkzaamheden' (gitaarlessen en band). Toen ik aangaf, dat het nooit een probleem was bij mijn vorige werkgevers en dat ik flexibel ben qua planning reageerde hij als volgt: "Nou, dan wil ik je heel graag uitnodigen om volgende week maandag op gesprek te komen. Ik ben erg benieuwd naar de persoon achter je brief, CV en achter dit telefoongesprek. Ik zal voor de koffie zorgen.".
Erg prettig telefoongesprek gehad dus, zeker met zo'n afsluiting. Eens kijken of het maandag klikt!
Wanneer ik (eindelijk) een contract ondertekent heb, zal ik hem wel toesturenquote:Op woensdag 3 februari 2010 03:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de brief die je hebt geschreven.
Mwa, zo zwaar zou ik het niet willen zeggen. Maar het is wel een feit dat als men de keuze heeft tussen iemand die reeds aan het werk is (in een functie die min of meer aansluit op de vacante functie) en iemand die in de WW zit, men 9 van de 10 keer voor de werkende kiest.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:25 schreef Rooligan het volgende:
Oftewel: als je werkloos bent, ben je niet goed genoeg voor ons
quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:25 schreef Rooligan het volgende:
Grrrr....
Ik kreeg vanmorgen een afwijzing binnen op een functie als Sales Engineer hier in de buurt. Mijn eigen profiel sluit heel goed aan op hun functie profiel. Ik heb ervaring met alle genoemde werkzaamheden en ik beheers de gevraagde talen. Er was weinig vermeld over het bedrijf zelf (vacature loopt via Start), maar het ging om een bedrijf in de metaalproductie - ook ervaring in. Krijg ik een simpel mailtje van die contactpersoon bij Start, dat mijn CV en profiel niet voldoende aansluiten en ze dus me niet zullen voorstellen. Hier schiet is dus geen fluit mee op en ik wilde hun reden wel weten.
Ik heb even met de desbetreffende persoon gebeld en die was nogal verbaasd dat ik me meldde. Ik vroeg hem vriendelijk of hij de afwijzing inhoudelijk wilde beargumenteren. Hij kwam niet veel verder dan "het is niet wat de opdrachtgever voor ogen heeft" en "we hebben profielen die beter aansluiten". Toen ik hem vroeg of hij daarop in wilde gaan omdat ik het niet begreep, werd hij erg nerveus en wilde hij het gesprek omdraaien en stelde voor om samen te zoeken naar andere vacatures.
Toen ik hem voor de laatste keer vroeg, waarom mijn CV aansloot, gaf hij schoorvoetend toe dat mijn huidige werkzaamheden (freelance musicus en muziekleraar) niet aansluiten bij de functie. Ik werd van binnen kwaad, want hij kijkt dus gewoon niet verder. Toen ik hem wees op mijn werkervaring daarvoor en dat het freelance werk parttime en tijdelijk is, moest hij met de billen bloot: "Wij willen alleen mensen voorstellen die op dit moment werkzaam zijn in hun vakgebied. Deze hebben de meest recente ervaring."
Zoals je het schrijft, lijk je de ideale kandidaatquote:Op woensdag 3 februari 2010 09:25 schreef Rooligan het volgende:
Toen ik hem wees op mijn werkervaring daarvoor en dat het freelance werk parttime en tijdelijk is, moest hij met de billen bloot: "Wij willen alleen mensen voorstellen die op dit moment werkzaam zijn in hun vakgebied. Deze hebben de meest recente ervaring."
Ook niks nieuws helaas. Hoe langer je werkloos bent hoe meer ze gaan zeuren daarover. Ik krijg ook altijd en eeuwig gezeik over gaten in mijn cv.quote:Op woensdag 3 februari 2010 09:25 schreef Rooligan het volgende:
Geef de hoop niet op. Ik ben het levende bewijs. Ik heb ook lange tijd niet gewerkt (inclusief de nodige gaten in CV) maar gelukkig ben ik deze week begonnen met mijn nieuwe baan.quote:Op woensdag 3 februari 2010 17:52 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ook niks nieuws helaas. Hoe langer je werkloos bent hoe meer ze gaan zeuren daarover. Ik krijg ook altijd en eeuwig gezeik over gaten in mijn cv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |