Dus een film is goed als het veel geld opbrengt? Ik vind artistieke waarde belangrijker, maar ja..quote:Op zondag 7 maart 2010 23:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
So what, ben blij dat het niet zo elitair meer is als vroeger dat Meril Streep m al kreeg bij de ingang. Avatar is film zoals film is bedoeld, 2,7 miljard dollar in 3 maanden, alleen in de bios. Doe t m maar na. Het is in alle opzichten een goede film.
Avatar heeft arteristieke waarde, het door Cameron ontwikkelde 3D concept, dus geen pop-upplaatjes die worden toegevoegd maar echt 3D is zo vernieuwend en dat in combinatie met een film die in de hele wereld een succes is.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:48 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Dus een film is goed als het veel geld opbrengt? Ik vind artistieke waarde belangrijker, maar ja..
quote:Op zondag 7 maart 2010 23:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Avatar heeft arteristieke waarde, het door Cameron ontwikkelde 3D concept, dus geen pop-upplaatjes die worden toegevoegd maar echt 3D is zo vernieuwend en dat in combinatie met een film die in de hele wereld een succes is.
Het zou niet alleen om geld moeten gaan, ook om inhoud, en daar heeft Avatar gewoon niet genoeg aan. En Meryl heeft trouwens maar 2 Oscars gekregen, weinig vergelijken bij iemand als Katharine Hepburn.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:35 schreef Stefan het volgende:
[..]
So what, ben blij dat het niet zo elitair meer is als vroeger dat Meril Streep m al kreeg bij de ingang. Avatar is film zoals film is bedoeld, 2,7 miljard dollar in 3 maanden, alleen in de bios. Doe t m maar na. Het is in alle opzichten een goede film.
Kijk eens een paar posts boven je.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:54 schreef gnilrednoz het volgende:
iemand een stream? ik heb geen digitale tv dus geen film 1 maar wil wel graag kijken
Dat dan weer wel, maar dat het een goede film is, dat dan weer totaal niet.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Avatar heeft arteristieke waarde, het door Cameron ontwikkelde 3D concept, dus geen pop-upplaatjes die worden toegevoegd maar echt 3D is zo vernieuwend en dat in combinatie met een film die in de hele wereld een succes is.
The Hurt Locker had ook weinig inhoud anders. Een adrenaline junk die liever in Irak is dan bij zn gezin. Mooie plaatjes maar Jarhead had meer inhoudquote:Op zondag 7 maart 2010 23:54 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Het zou niet alleen om geld moeten gaan, ook om inhoud, en daar heeft Avatar gewoon niet genoeg aan.
Je hebt gelijk, door de vele nomninaties leek ze er wel 10 te hebben al. Sophies Choice overigens nog nooit gezien.quote:En Meryl heeft trouwens maar 2 Oscars gekregen, weinig vergelijken bij iemand als Katharine Hepburn.
tis toch ook nog niet bezigquote:Op zondag 7 maart 2010 23:57 schreef gnilrednoz het volgende:
[..]
Ik bedoelde de oscars zelf, niet alles ervoor
Volgens de site van Film 1 begint het om half 3.quote:
Maar ook geen goed verhaal. Een verhaal wat iedereen zo uit z'n mouw zou kunnen schudden. Disney bijvoorbeeld met Pocahontas 14 jaar eerder.quote:
Wat is er slecht aan: de film entertaint, red zo'n beetje de hele industrie, en doet alles wat een film moet doen. Mensen naar de bios trekken.quote:Op zondag 7 maart 2010 23:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Avatar is het perfecte symbool van alles wat goed is aan Hollywood.
En ook van alles wat er slecht aan is trouwens.
Pocahontas is geen disneyverhaal maar een waargebeurd verhaal.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:00 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Maar ook geen goed verhaal. Een verhaal wat iedereen zo uit z'n mouw zou kunnen schudden. Disney bijvoorbeeld met Pocahontas 14 jaar eerder.
Weet ik toch jonge, ik ben niet fucking achterlijk.. maar het kan toch dat iemand al een stream weet waar het om half 3 te zien gaat zien? Jeez, wtfquote:
http://www.livestream.com/aplivequote:Op maandag 8 maart 2010 00:03 schreef gnilrednoz het volgende:
[..]
Weet ik toch jonge, ik ben niet fucking achterlijk.. maar het kan toch dat iemand al een stream weet waar het om half 3 te zien gaat zien? Jeez, wtf
En tot hoe laat? Uurtje of 6?quote:Op zondag 7 maart 2010 23:59 schreef Jeeh het volgende:
[..]
Volgens de site van Film 1 begint het om half 3.
Ze zenden nu allemaal oscardingetjes uit, om 2 uur hebben ze Rode Loper samenvattingen en half 3 begint het en elke reclamepauze hebben we Bridget en Martin Koolhovenquote:
Zolang The Hurt Locker maar beste film wordt, als avatar die zou winnenquote:Op maandag 8 maart 2010 00:04 schreef Paul het volgende:
avatar gaat een oscartje halen jonge
Ok, tnx.quote:
Vond je het verhaal van Avatar beter dan No Country for Old Men?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:02 schreef Stefan het volgende:
[..]
Pocahontas is geen disneyverhaal maar een waargebeurd verhaal.
Maar goed, ik vond No Country for Old Men een ongelooflijk kutverhaal hebben.
Inderdaad weer zo'n film waar het om "liefde" draait.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:07 schreef Klummie het volgende:
[..]
Zolang The Hurt Locker maar beste film wordt, als avatar die zou winnen
Avatar heeft de filmindustrie gerevolutionalizeerd, en niet alleen de filmindustrie, ook ver daarbuiten (De gaming- en electronica-industrie)quote:Op maandag 8 maart 2010 00:07 schreef Klummie het volgende:
[..]
Zolang The Hurt Locker maar beste film wordt, als avatar die zou winnen
Ja. NCFOM vond ik bagger. Een huurmoordenaar gaat achter een geldkoffer aan, de man die het heeft gestolen vlucht maar is ineens zomaar ergens midden in een scene al dood en dan wat gezever van TL Jones en vooral veel gezeik van fans dat het diepere lagen heeft en dat Javier eigenlijk de duivel is enzo. Flikker toch op. Avatar is gewoon een goede film met niet een origineel verhaal maar hoe origineel is het verhaal van Up in the Air waar een man helemaal opgaat in zijn werk en dan toch verliefd wordt en andere keuzes wil maken. Je kan elk verhaal wel dood analiseren.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:07 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Vond je het verhaal van Avatar beter dan No Country for Old Men?
Een leuke showcase van 3 uur is nog geen goede film..quote:Op maandag 8 maart 2010 00:09 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Avatar heeft de filmindustrie gerevolutionalizeerd, en niet alleen de filmindustrie, ook ver daarbuiten (De gaming- en electronica-industrie)
Ja maar een film draait in eerste instantie om een goed verhaal toch? Op technisch gebied mag avatar alles winnen maar niet de hoogste oscar, dat is nog altijd voorbehouden aan een goed en boeiend verhaal, iets wat volledig ontbreekt bij avatar.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:09 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Avatar heeft de filmindustrie gerevolutionalizeerd, en niet alleen de filmindustrie, ook ver daarbuiten (De gaming- en electronica-industrie)
daar gaat het in Up en Up in the Air toch ook over?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:08 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Inderdaad weer zo'n film waar het om "liefde" draait.
Nee, het gaat erom hoe een verhaal wordt verteld. Het gaat erom dat een film je vermaakt. Hoe origineel is District 9 dan? Of the Blind Side? Ook al 100 keer gedaan, alleen het is goed verteld.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:11 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ja maar een film draait in eerste instantie om een goed verhaal toch?
quote:Op maandag 8 maart 2010 00:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom hoe een verhaal wordt verteld. Het gaat erom dat een film je vermaakt. Hoe origineel is District 9 dan? Of the Blind Side? Ook al 100 keer gedaan, alleen het is goed verteld.
Als je films puur allemaal als een afstudeerstuk gaat bekijken wellicht niet, maar je gaat ook naar films om emoties te beleven. En in dat respect was Avatar een van de schaarse films waar je in je leven naar toe gaat en daarbij overdondert wordt en achteraf denkt: Dit heb ik nog nooit meegemaakt, dit was a once in a liftime bioscoopervaring.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:11 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Een leuke showcase van 3 uur is nog geen goede film..
District 9 verhaal 100x gedaan?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:13 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom hoe een verhaal wordt verteld. Het gaat erom dat een film je vermaakt. Hoe origineel is District 9 dan? Of the Blind Side? Ook al 100 keer gedaan, alleen het is goed verteld.
Een bevolkingsgroep die in kampen wordt gestopt en gedeporteerd moet worden, maar in opstand komt. En een hoofdpersoon die langzaam muteert. The Pianist meets The Fly.quote:
Ja, inderdaad, die films heb ik al 100 keer eerder gezienquote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een bevolkingsgroep die in kampen wordt gestopt en gedeporteerd moet worden, maar in opstand komt. En een hoofdpersoon die langzaam muteert. The Pianist meets The Fly.
Ja, ik ben het eens dat films om emotie draaien. Maar ik vind een goed verhaal en acteerprestatie daar meer bij helpen dan wat grafisch geweld.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:14 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Als je films puur allemaal als een afstudeerstuk gaat bekijken wellicht niet, maar je gaat ook naar films om emoties te beleven. En in dat respect was Avatar een van de schaarse films waar je in je leven naar toe gaat en daarbij overdondert wordt en achteraf denkt: Dit heb ik nog nooit meegemaakt, dit was a once in a liftime bioscoopervaring.
Daar gaan films meer over dan dat je met een blocnote nagaat of verhaal-technisch bepaalde hokjes aangekruist kunnen worden.
Wil je ook erbij zeggen dat het aliens zijn die op aarde leven? En dat ze later samen gaan werken?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een bevolkingsgroep die in kampen wordt gestopt en gedeporteerd moet worden, maar in opstand komt. En een hoofdpersoon die langzaam muteert. The Pianist meets The Fly.
het gaat erom dat je elke film kunt neersabelen. Dances with Smurfs is leuk bedacht door South Park maar Avatar heeft gewoon een universeel verhaal over liefde en oorlog. idd, al 100 keer gedaan maar zelfden zo goed verteld.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, die films heb ik al 100 keer eerder gezien
Zo kan je dit bij elke film zeggen iddquote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, die films heb ik al 100 keer eerder gezien
Ik vond het begin van District 9 best origineel geschoten, een beetje documentaire achtig gedaan, daarbij een niet likeable personage erbij, vond het best gewaagd. Alleen einde vond ik kut toen ze het met Hollywood style wouden eindigen..quote:Op maandag 8 maart 2010 00:16 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het aliens zijn, het gaat om het verhaal immers. Want bij Avatar maakt het ook niet uit dat het Aliens zijn toch?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wil je ook erbij zeggen dat het aliens zijn die op aarde leven? En dat ze later samen gaan werken?
Nou ja, zo goed... zo manipalutief.... Is gewoon heeeeeel slim gedaan.... netjes hoor. Maar het is gewoon geen goed verhaal, het is cliche, na cliche, na clichequote:Op maandag 8 maart 2010 00:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
het gaat erom dat je elke film kunt neersabelen. Dances with Smurfs is leuk bedacht door South Park maar Avatar heeft gewoon een universeel verhaal over liefde en oorlog. idd, al 100 keer gedaan maar zelfden zo goed verteld.
Tuurlijk gaat het wel daaromquote:Op maandag 8 maart 2010 00:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het aliens zijn, het gaat om het verhaal immers. Want bij Avatar maakt het ook niet uit dat het Aliens zijn toch?
Jij heb het over extreem doordachte films, van die films waar niemand over snapt en die je echt moet oncijferen. Maar je hebt ook films, die je helemaal wegblazen met een verhaal, zonder dat je daar met een blocnote naar toe moet. Neem nou American Beauty. Die film gooit allerlei dingen naar je toe en aan het einde denk je van wtf heb ik nou gezien? En denk je na over al de briljante dingen die de film bevat. Of het doet je helemaal niks natuurlijk, maar dat lijkt me sterk. En dat is nog maar één voorbeeld. Er zijn zoveel anderen.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:14 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Als je films puur allemaal als een afstudeerstuk gaat bekijken wellicht niet, maar je gaat ook naar films om emoties te beleven. En in dat respect was Avatar een van de schaarse films waar je in je leven naar toe gaat en daarbij overdondert wordt en achteraf denkt: Dit heb ik nog nooit meegemaakt, dit was a once in a liftime bioscoopervaring.
Daar gaan films meer over dan dat je met een blocnote nagaat of verhaal-technisch bepaalde hokjes aangekruist kunnen worden.
Cloverfieldquote:Op maandag 8 maart 2010 00:19 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Ik vond het begin van District 9 best origineel geschoten, een beetje documentaire achtig gedaan,
quote:
Om Avatar de hemel in te prijzen door het 3D gedeelte oké, maar om te verdedigen dat het verhaal goed in elkaar steekt..quote:Op maandag 8 maart 2010 00:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
het gaat erom dat je elke film kunt neersabelen. Dances with Smurfs is leuk bedacht door South Park maar Avatar heeft gewoon een universeel verhaal over liefde en oorlog. idd, al 100 keer gedaan maar zelfden zo goed verteld.
Waarvan eentje, met een beetje fantasie onder het genre SciFi geplaatst kan worden... die dan weer ook in de categorie actie zit...quote:Op maandag 8 maart 2010 00:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Cloverfield
Blair Witch
[Rec]
Paranormal Activity
Henry, Portrait of a Serial Killer
Nee. Ik zeg dat het verhaal GOED is VERTELD.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:23 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Om Avatar de hemel in te prijzen door het 3D gedeelte oké, maar om te verdedigen dat het verhaal goed in elkaar steekt..
Ik ben het helemaal met je eens. Er zijn vele gradaties binnen de filmgenres waarop je ze op hun waarde kunt beoordelen.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:21 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Jij heb het over extreem doordachte films, van die films waar niemand over snapt en die je echt moet oncijferen. Maar je hebt ook films, die je helemaal wegblazen met een verhaal, zonder dat je daar met een blocnote naar toe moet. Neem nou American Beauty. Die film gooit allerlei dingen naar je toe en aan het einde denk je van wtf heb ik nou gezien? En denk je na over al de briljante dingen die de film bevat. Of het doet je helemaal niks natuurlijk, maar dat lijkt me sterk. En dat is nog maar één voorbeeld. Er zijn zoveel anderen.
Ik zeg documentaire, geen eigen cam.. En ik zeg ook niet dat het de eerste film is die dat doet..quote:Op maandag 8 maart 2010 00:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Cloverfield
Blair Witch
[Rec]
Paranormal Activity
Henry, Portrait of a Serial Killer
Ik ook. Terwijl ik dat een van de betere films vind.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:25 schreef Seam het volgende:
Ik vergeet op de een of andere manier trouwens altijd IB ook meedoet
Ik ook ja.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:25 schreef Seam het volgende:
Het is een goede film, maar niet voor de Oscars. Het is té riskee voor de conservatievelingen bij de Academy Awards.Net als het geval was bij The Dark Knight, Watchmen, Sin City (comic book verfilming maakte het moeilijk om genomineerd te worden). Films die over het algemeen door het publiek en critics goed beoordeeld worden maar desondanks weinig Oscar succes zullen kennen, maar het feit dat Inglorious Basterds against all the odds genomineerd werd voor Best Picture is al een overwinning op zichzelf.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:25 schreef Seam het volgende:
Henry en [Rec] zijn ook gemaakt als docu.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:25 schreef vaasinbloem het volgende:
[..]
Ik zeg documentaire, geen eigen cam..
Ze hebben jujst expres de nominaties verhoogt om zulke films mee te laten doen.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:28 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het is een goede film, maar niet voor de Oscars. Het is té riskee voor de conservatievelingen bij de Academy Awards.Net als het geval was bij The Dark Knight, Watchmen, Sin City (comic book verfilming maakte het moeilijk om genomineerd te worden). Films die over het algemeen door het publiek en critics goed beoordeeld worden maar desondanks weinig Oscar succes zullen kennen, maar het feit dat Inglorious Basterds against all the odds genomineerd werd voor Best Picture is al een overwinning op zichzelf.
Rec2 al gezien?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:28 schreef Stefan het volgende:
[..]
Henry en [Rec] zijn ook gemaakt als docu.
Om 2 uur komt de red carpet op Film1.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:28 schreef Bellatrix het volgende:
Idd. Wie kijken er naar de livestreams van cnn ofzo?
Yep, gisteren. Erg vermakelijk weer, vond m erg leuk.quote:
Ja inderdaad, who gives a flying fuck, vooral dat mensen er zo serieus over doenquote:Op maandag 8 maart 2010 00:30 schreef Meddo het volgende:
Ben een livestream aan het kijken; maar wat is dat toch met dat "who are you wearing"
quote:Op maandag 8 maart 2010 00:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Yep, gisteren. Erg vermakelijk weer, vond m erg leuk.
Precies, vroeger wist ik nog niet beter en dacht ik dat de Oscars een daadwerkelijke graadmeter waren voor de beste films van dat jaar. Inmiddels weet ik wel beterquote:Op maandag 8 maart 2010 00:28 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het is een goede film, maar niet voor de Oscars. Het is té riskee voor de conservatievelingen bij de Academy Awards.Net als het geval was bij The Dark Knight, Watchmen, Sin City (comic book verfilming maakte het moeilijk om genomineerd te worden). Films die over het algemeen door het publiek en critics goed beoordeeld worden maar desondanks weinig Oscar succes zullen kennen, maar het feit dat Inglorious Basterds against all the odds genomineerd werd voor Best Picture is al een overwinning op zichzelf.
Gaat verder waar 1 ophield. Gewoon lekker kijken.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:32 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Ook maar even downloaden dan. Was bang dat het een goedkope 2de versie werd.
Waarom dat dan?quote:Op maandag 8 maart 2010 00:30 schreef Stefan het volgende:
Overigens had The Hangover ook genomineerd moeten zijn.
Geen idee, kwam me wel bekend voor.quote:Op maandag 8 maart 2010 00:32 schreef DJJoris het volgende:
Hoe heet dat lied dat ze zojuist speelden bij dat jurken overzicht van vorig jaar?Op Film 1 trouwens.
Ja het paard was beter dan de filmquote:Op maandag 8 maart 2010 00:33 schreef Stefan het volgende:
[..]
Over je naam gesproken trouwens, Seabuscuit was ook ooit genomineerd voor beste film, wat een trage kutfilm vond ik dat
Enorm goede comedy, die met minimaal budget een enorme winst maakte. Maar vooral alle politiek correcte bullshit overboord gooide.quote:
Half 3quote:Op maandag 8 maart 2010 00:34 schreef Seam het volgende:
Vanaf hoe laat begint het precies eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |