abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77613626
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:26 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat mooi zeg.
Ik dacht altijd dat het zo leeg over zou komen en dat dacht ik eerlijk gezegd ook bij de plannen van Perry met een 100 liter aquarium met garnalen maar dit is duidelijk totaal niet zo.

Leuk om in mijn achterhoofd te houden want wanneer we verhuizen wil ik een groter aquarium en dan kan ik in mijn huidige hoofdbak garnalen zetten.

Naar je hoekbak ben ik altijd benieuwd geweest maar heb na al je zwoegen op de wand nooit het eindresultaat gezien. Misschien een post gemist maar heb er echt op teruggezocht. Sterker zodoende ben ik in deze reeks gaan posten. .
Thanks
Heb er afgelopen week een aantal nieuwe planten in gezet dus dat moet nog groeien en zijn weg vinden dus dan gaat het ook wat meer de hoogte in op sommige plekken. Zitten tot nu toe ongeveer 80 garnalen in.

En foto's van mijn hoekbak zal ik even opzoeken en posten , zal waarschijnlijk morgen zijn dat ik het post
pi_77614516
Ik hoop mijn 100liter garnalen bak ook zo mooi te kunnen maken, als dat jij nu doet
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77614592
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Oke, ff net een foto gemaakt van mijn garnalenbakje. Zitten Crystal Black's, Crystal Red's, Bijtje en Vuurgarnalen in. Ook nog 10 Rubytetra's (oftewel vuurtetra's)

[ afbeelding ]

Tis maar een 50 liter bak. En binnenkort begin ik aan het leeggooien van mijn 160 liter hoekbak, achterwand maken en nieuw vissenbestand opbouwen. Maar alles op zijntijd
Je planten doen het erg goed, hoe lang staat deze bak al ? Zit er veel verschil in het gedragen tussen jou verschillende garnalen?
pi_77616036
Hello,

Als ik zo naar andere mensen kijken die net zijn begonnen, zie ik bij iedere al vanaf het begin een mooie planten groei ontstaan. Als ik dan naar mezelf kijk baal ik echt, zie best wel wat verrottende blaadjes of gele plaatjes, niet veel maar wel te veel in mijn ogen. Heb 2 x planten voeding toegevoegd van JBL, 1 x 30ml ijzer en 1 x easy profito en 1 x easy carbo verder heb ik een voedingsbodem. Snap dus niet waarom ze het niet zo goed doen (in mijn ogen) Gister ongeveer 25% water ververst en een heel klein beetje easy profito toegevoegd. Hier wat foto's

Temperatuur is 27 graden
  donderdag 4 februari 2010 @ 01:28:43 #105
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77616383
Plantjes zien er imo prima uit hoor. Wat plekjes en dingetjes krijg je volgens mij altijd wel.
En groeien doen ze vanzelf wel als het ecosysteempje zich een beetje gesetteld heeft.
an urge to help mankind overcomes me
pi_77619089
Klopt helemaal.
In het begin is het altijd maar afwachten hoe het loopt.
Sommige planten doen het erg goed, en sommige gaan binnen notime dood.
En bij sommige planten gaan er een paar aftakkingen kapot, en verder doen ze het daarna goed.

Gewoon rustig afwachten
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77619293
Oke bedankt jongens, ben weer wat gerust gesteld!

Nog even wat nieuws voor mij. Gisteren deed ik de lamp uit om 00 uur en toen gingen alle vissen verspreid achter de planten zitten en echt verstoppen. Vanmorgen kwam ik net de kamer binnen en zag weer geen 1 vis, terwijl het er 20 zijn! Afijn weer de lamp aan en ze kwamen er rustig te voorschijn wel vrij langzaam maar houd dit in dat vissen op deze manier slapen ?

Nog even een stukje over het philips apparaat.
Twijfel heel erg, heb ondanks de kleine bruissteen nog steeds aardig veel last van schuim, zie foto.

De bruissteen, dit is de zachtste luchtstraal, wat vinden jullie ervan?

Verder denk ik echt dat het niet goed is als je veel planten hebt, mijn draait nu bijna een week en de planten vertonen nog niet heel veel groei of kleur terwijl ik met easy carbo en easy profito werk, heb zelfs nog een voedingsbodem.

Zijn hier mensen die dit apparaat goed werkend hebben en tevens aardig wat planten hebben ? Heb verder contact opgenomen met de lfs en stop nu 7 dagen met het apparaat en kijk hoe mijn planten vanaf nu reageren.

Laatste vraag, kreeg net de tip om mijn aquarium van plaatst 27 graden nu op 25 graden te zetten voor de planten, moet er bij vertellen dat de gekuifde cichiliden het water rond de 22-25 graden wil en nu ben ik weg !

[ Bericht 4% gewijzigd door anon_10041401 op 04-02-2010 08:07:57 ]
pi_77619503
Ik heb totaal geen ervaring met het Philips apparaat, maar daarover heb ik al eerder mijn mening gegeven..
Die schuimlaag zou ik zelf sowieso met de hand verwijderen.

Bij mijn ouders doen ze dat ook.. Niks mis mee hoor
Ze voelen zich dan gewoon wat meer "beschermd"

25 graden is een goede temperatuur.
Gewoon afwachten.. Dat is het enige wat je kan doen
Prrrrttt
pi_77619901
Perry je reageert echt snel, geen school ? Hoe gaat jou aquarium ? Nog veel onderhoud ? Is die al vol qua vissen ? Welke temp heb jij ? Vandaag komen misschien de waterplanten binnen
pi_77620144
School? Nah, ik werk gewoon hehe, maar in mijn werk moet je geregeld wachten op de systemen, dus op me 2e scherm kan ik ander werk + fora bijhouden..

Mijn bakkie is aangekleed, maar nog geen vissen. Morgen gaan er een 10 bewoners in (botia's + maanvissen),
Weinig onderhoud opzich, alleen af en toe de raampjes cleanen en 1x per 2 maand het filter eens uitdoen. Staat constant op 25 graden
Prrrrttt
pi_77620501
Maar je hebt een enorme bak wat komt Erin? Hoor net van me vriendin dat de waterplanten er zijn !
pi_77620751
5 Clownbotia's (het is nogal omstreden of ze wel/niet in de bak kunnen), maar als ze te groot worden moven ze weer
5/6 Maanvissen
+- 25 a 35 kardinaaltetra's
4 echte Crossocheilus siamensis (daarvan loopt de streep door de staart door).
Een schooltje Cory's
2 Farlowella gracilis
Koppeltje Apistogramma ramirezi
Gourami's (welke weet ik nog niet)
Wellicht nog een koppeltje regenboog vissen

zoiets zal het worden, zoals het er nu naar uit ziet. Echt een gezelschapsbak met vanalles en nog wat.
Maar de tijd zal het leren wat het uiteindelijk gaat worden, aangezien ik er steeds iets bij ga zetten. Want ik wil niet teveel in de bak hebben, maar ook niet te weinig.
Prrrrttt
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:40:02 #113
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_77622030
Trouwens, deze gast pakt zijn aquarium wel heel rigoreus aan!!

http://www.aquarticles.co(...)ank_MFK_version.html
pi_77622217
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:40 schreef --H-I-M-- het volgende:
Trouwens, deze gast pakt zijn aquarium wel heel rigoreus aan!!

http://www.aquarticles.co(...)ank_MFK_version.html
Wow vet!

Video ervan http://www.monsterfishkeepers.com/forums/showthread.php?t=74879

[ Bericht 12% gewijzigd door anon_10041401 op 04-02-2010 10:53:02 ]
pi_77622468
Das 190.000 liter!! WOW!
Prrrrttt
  donderdag 4 februari 2010 @ 12:56:09 #116
74276 saaw
pi_77626355
Wat fototjes van mijn oerwoud-aquarium!

De, alweer wat groter geworden, baby blackmolly's.

En een garnaal!

Mijn bestand op het moment:
6 corydorassen [sterbai en aeneus]
13 black molly's [12 baby's en een mama, de papa was al dood]gaan als ze groot genoeg zijn grotendeels naar de winkel
4 kardinaaltetra's [waren er meer en komen er ook weer bij]
4 lichtvisjes
4 zebradanio's [waren er ook meer en wil ik ook weer erbij]
5 japonicagarnalen
1 meerval [weet niet watvoor, lijkt op een gestippelde schildermeerval maar dan blijft ie redelijk klein]

Beetje een zooitje maar ik vind het gezellig
Bak [60 liter] is nu zeer stabiel en mooi helder. Moet alleen die enorme plant weer bijknippen. Lekker groot vind ik wel mooi maar het loopt soms een beetje uit de hand.

Toch maar besloten om de vuurgarnaaltjes eerst in een losse bak met zoetwatermossel te doen, gewoon omdat het me wel leuk lijkt om ze eerst los te kunnen bekijken.
Is er dan nog een speciale voorkeur voor ondergrond en plantjes [behalve mos]?
Foto's volgen natuurlijk. Ga zo de bak neerzetten en een zoetwatermossel kopen en dan hoop ik morgen eind van de middag de garnaaltjes te halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door saaw op 04-02-2010 13:02:39 ]
pi_77627400
Ik vind het wel een leuk bakje, ondanks dat het "rommelig" is.

Voor vuurgarnaaltjes is geen speciale ondergrond nodig eigenlijk. Zolang het maar geen scherpe steentjes zijn. Afgeronde steentjes kunnen natuurlijk wel gewoon.
Prrrrttt
pi_77628130
quote:
Duizend tropische vissen van een speciaalzaak in Rotterdam zijn gered. De vissen dreigden een koude dood te sterven, omdat de elektriciteit was afgesloten na betalingsachterstand.
De vissen van de speciaalzaak Hanselman zijn overgenomen door collega Strijker Aquarium. „Er zat van alles bij. Van guppie tot piranha”, zei Leo van Wolferen donderdag. In het donker heeft hij woensdag de vissen uit het aquarium geschept. Wat hij ervoor heeft betaald, wil Van Wolferen niet zeggen.

Eneco sloot maandag de verwarming bij Hanselman af. Daardoor daalde de temperatuur. Ook vielen noodzakelijke filtersystemen uit. Met een generator hield eigenaar Steve de Veth de temperatuur nog een beetje op peil. Hanselman was een speciaalzaak die al sinds 1982 bestond. Eneco zei deze week dat de huurder van de zaak al maanden geleden was gewaarschuwd
Gelukkig maar
pi_77628358
Geloof maar niet dat Eneco nu geld krijgt
Prrrrttt
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:28:11 #120
74276 saaw
pi_77631621
Klein bakje gekocht met grof wit grind en een stekje van een plantje erin.
Morgen langs de vissenwinkel [dan krijgen ze alles weer binnen] voor de mossel, mos en
vuurgarnaaltjes
pi_77644046
Vanavond alle planten erin gezet, heb nu drijfplanten en mosballen, super super mooi !
Alleen het hout is nog niet mooi geplaatst vind ik, nu geen tijd, post van het weekend wel nieuwe foto's
pi_77655465
Kom net thuis en me vissen sliepen allemaal, ze zaten allemaal ergens achter een plant of stuk
Net even de lamp aan gedaan en de kleuren van de Kardinaal Tetra zijn in de nacht echt stukken minder fel, kan dit kloppen ? Is dit normaal ?
pi_77655596
Hoe zie jij eruit als er midden in de nacht ineens de volle lamp aangaat?
Om op te vreten zeker?
Ik krijg ineens zin in kippenpoten, echt waar.
pi_77655624
Ik ga morgen bij de koffie eens even teruglezen in dit topic. Aardig bijgepost!
pi_77656118
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:46 schreef Stali het volgende:
Om op te vreten zeker?
Mooi dat je niet liegt Maar kan je het bevestigen van de kleuren, alles is nieuw voor mij en vond het opvallend genoeg om het te melden dus vandaar. Nu slapen en morgen vis vangen (snoeken)
  vrijdag 5 februari 2010 @ 07:22:17 #126
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77657331
Ja dit klopt. Is bij mij ook. De roodkopzalmen hebben ook geen rode kop meer als de lichten uit zijn geweest!
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77657379
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:46 schreef Stali het volgende:
Om op te vreten zeker?
Ik moest lachen
Prrrrttt
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:23:40 #128
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77658910
Hoezo kippenpoten trouwens
pi_77658963
Denk gewoon honger
Prrrrttt
pi_77665575
Had even gemaild met mijn lfs en het probleem van het schuim is bekend, komt door het merk grind dennerle, zie hier het probleem

http://www.nederlandsecichlidenforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=43&t=8109
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:09:13 #131
74276 saaw
pi_77666273
Wow, vet raar.
Gister was ik dus even langs een dieren/aquarium-winkel waar een dame mij vertelde dat er vandaag zoetwatermossels en javamos zou binnenkomen en dat de vuurgarnaaltjes ¤4,50 per 5 kosten.
Dus ik blij net weer [helemaal aan de andere kant van de stad] daarheen, is zij er niet en verteld haar collega me dat er geen zoetwatermossels zijn en dat de garnaaltjes ¤4,50 per stuk kosten
Dus ik werd een beetje boos en vervolgens wordt hij een beetje boos terug 'dat ik maar had moeten bellen'. Was verdomme gistermiddag nog daar.

vrijdag 5 februari 2010 @ 13:18:15 #132
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77666591
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:09 schreef saaw het volgende:
Wow, vet raar.
Gister was ik dus even langs een dieren/aquarium-winkel waar een dame mij vertelde dat er vandaag zoetwatermossels en javamos zou binnenkomen en dat de vuurgarnaaltjes ¤4,50 per 5 kosten.
Dus ik blij net weer [helemaal aan de andere kant van de stad] daarheen, is zij er niet en verteld haar collega me dat er geen zoetwatermossels zijn en dat de garnaaltjes ¤4,50 per stuk kosten
Dus ik werd een beetje boos en vervolgens wordt hij een beetje boos terug 'dat ik maar had moeten bellen'. Was verdomme gistermiddag nog daar.

effe snelle reactie, kijk op marktplaats die dingen kosten dan 50 cent. Weet niet of je in de buurt van zoetermeer woont? Want daar weet ik een adres waar je kan halen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:26:11 #133
74276 saaw
pi_77666849
Heb in Amsterdam [waar ik dus woon] ook al 2 mensen gevonden maar die mailen maar niet terug.
Nog wat andere aquariumwinkels gebeld ook en die mossels zijn er pas weer vanaf maart oid dus dat schiet ook niet echt op.

Hopen da iemand van marktplaats snel reageert en dan koop ik wel gewoon het kleinste pompje voor erbij.

Ben gewoon een beetje pissig dat ik helemaal daar naar toe ga in de veronderstelling dat ze alles voor een goeie prijs hebben, en dat ze dan zo onbeschoft reageren.
pi_77666990
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:09 schreef saaw het volgende:
Wow, vet raar.

4,5 euro p.st. krijg je Crystal Reds voor, en geen vuurgarnalen
Prrrrttt
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:33:14 #135
74276 saaw
pi_77667109
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

4,5 euro p.st. krijg je Crystal Reds voor, en geen vuurgarnalen
Hij noemde ze toch echt zelf ook vuurgarnaaltjes.

* saaw is even een beetje sacherijnig
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:37:17 #136
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_77667251
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:33 schreef saaw het volgende:

[..]

Hij noemde ze toch echt zelf ook vuurgarnaaltjes.

* saaw is even een beetje sacherijnig
als ik kleine vuurtjes heb mag je ze gewoon komen halen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:39:12 #137
74276 saaw
pi_77667320
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:37 schreef ook_gek het volgende:

[..]

als ik kleine vuurtjes heb mag je ze gewoon komen halen
oeh, dat is lief

[edit]
mailtje terug van iemand via marktplaats: kan er morgen 15 op komen halen voor ¤9,-
nu even naar de winkel voor het kleinste pompje en een beetje mos

[ Bericht 11% gewijzigd door saaw op 05-02-2010 13:45:07 ]
pi_77667873
Saaw: Waarom wil je een mossel ? Dat schijnt toch goed voor je water te zijn of ga je er heel de dag naar kijken
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:01:01 #139
74276 saaw
pi_77670577
Wilde een mossel omdat ik dan voor dat tijdelijke bakje voor de garnaaltjes geen pomp hoefde kopen.
Maar nu blijkt dat die dingen deze tijd van het jaar slecht te krijgen zijn en sowieso duurder dan het kleinste pompje.

Klein bakje, klein pompje, klein plantje en mosbal.
Het ziet er nu als volgt uit ja de plank waar het op staat is vij scheef

Morgen 15 vuurgarnaaltjes er in
pi_77671314
Dat het scheef is, is niet erg. Bij een gelijmd aquarium moet je dat niet doen. DAn heb je namelijk kans dat de lijmlaag scheurt, aangezien er aan 1 kant van de bak dan meer druk staat..

Leuk bakkie om te zien.
Hoe lang staat ie al in te draaien?
Prrrrttt
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:33:52 #141
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77671983
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:01 schreef saaw het volgende:
Wilde een mossel omdat ik dan voor dat tijdelijke bakje voor de garnaaltjes geen pomp hoefde kopen.
Maar nu blijkt dat die dingen deze tijd van het jaar slecht te krijgen zijn en sowieso duurder dan het kleinste pompje.

Klein bakje, klein pompje, klein plantje en mosbal.
Het ziet er nu als volgt uit ja de plank waar het op staat is vij scheef
[ afbeelding ]

Morgen 15 vuurgarnaaltjes er in
Dat is wel een ideaal kweekbakje trouwens
pi_77673558
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 13:26 schreef saaw het volgende:
Heb in Amsterdam [waar ik dus woon] ook al 2 mensen gevonden maar die mailen maar niet terug.
Nog wat andere aquariumwinkels gebeld ook en die mossels zijn er pas weer vanaf maart oid dus dat schiet ook niet echt op.

Hopen da iemand van marktplaats snel reageert en dan koop ik wel gewoon het kleinste pompje voor erbij.

Ben gewoon een beetje pissig dat ik helemaal daar naar toe ga in de veronderstelling dat ze alles voor een goeie prijs hebben, en dat ze dan zo onbeschoft reageren.
Ik was vandaag toevallig bij Bubbles en die hadden ze ook niet. Wilde er al een paar aanschaffen voor de buitenbak. Blijkbaar toch seizoensgebonden inderdaad. Zonde, want normaal gesproken zijn ze maar 2 euro.

Maar je hebt het heel leuk opgelost!

Ps. ik had gisteravond enorm trek want was een beetje lange dag en inderdaad ik had kippenpoten gekocht maar bleek dat ik ze al in de vriezer gelegd had. .
  vrijdag 5 februari 2010 @ 16:24:05 #143
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77673980
Ik keek net voordat ik naar m'n werk ging nog ff in m'n bak is een van m'n aneus druk eieren aan het leggen, heb er al snel een stuk of 10 in een klein kweekbakje apart kunnen zetten de andere vissen vonden het heerlijk.... dus vannacht als ik thuiskom zal ik waarschijnlijk alleen die ik apart heb gezet nog hebben, maarja niks aan te doen.

En wat ik al hoorde in speciaalzaak waar ik van de week m'n nieuwe vissen heb gehaald als de cory's eenmaal aan het leggen zijn gaan ze ook vaker leggen, dus dat gaat wat worden.
pi_77675131
Weer een update, alle planten zitten er nu in, 2 stukken kienhout eruit gehaald en de grootste stuk kienhout komt er waarschijnlijk na het weekend erin. Heb nu ook drijfplanten erin, echt super mooi en ze na 1 dag al groeien.

Heb gemerkt dat de vissen echt super weinig eten en zodra het op de bodem ligt hoeven ze het gelijk niet meer. Waardes getest en zag er weer goed uit, afijn hier de foto's

Drijfplanten

Linkerkant, veel beter zo, genoeg zwemruimte op de bodem nu

Midden

Rechterkant, ook tevreden over, genoeg schuilplekken voor de dwerg cichlide straks. De javavaren doet het nu ook een stuk beter op kienhout

De afzuigpijp vind ik niet zo mooi weg gewerkt, iemand tips hoe dit beter kan? Als ik het kienhout weg haal staat de pijp 45 graden, dus schuin in de bak oftewel lelijk

Ben de verder echt super super blij ! Van zoveel mensen complimenten gekregen zowel offline als online en dat voor mijn eerste aquarium. Het schuim probleem is ook zo goed als opgelost dus heb nu de hele tijd het ozon apparaat aan. De vissen vinden de bellen ook erg leuk, de planten doen het steeds beter, nu alleen nog wat meer geduld en dan kunnen er meer vissen in.
pi_77678480
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:24 schreef NeoDweezil het volgende:
Ik keek net voordat ik naar m'n werk ging nog ff in m'n bak is een van m'n aneus druk eieren aan het leggen, heb er al snel een stuk of 10 in een klein kweekbakje apart kunnen zetten de andere vissen vonden het heerlijk.... dus vannacht als ik thuiskom zal ik waarschijnlijk alleen die ik apart heb gezet nog hebben, maarja niks aan te doen.

En wat ik al hoorde in speciaalzaak waar ik van de week m'n nieuwe vissen heb gehaald als de cory's eenmaal aan het leggen zijn gaan ze ook vaker leggen, dus dat gaat wat worden.
Dat is echt een mooi compliment. Ze zouden immers geen eieren leggen als je het niet goed doet.
pi_77678574
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 16:54 schreef versteegrob het volgende:
Weer een update, alle planten zitten er nu in, 2 stukken kienhout eruit gehaald en de grootste stuk kienhout komt er waarschijnlijk na het weekend erin. Heb nu ook drijfplanten erin, echt super mooi en ze na 1 dag al groeien.

Heb gemerkt dat de vissen echt super weinig eten en zodra het op de bodem ligt hoeven ze het gelijk niet meer. Waardes getest en zag er weer goed uit, afijn hier de foto's

[ afbeelding ]
Drijfplanten

Linkerkant, veel beter zo, genoeg zwemruimte op de bodem nu
[ afbeelding ]

Midden
[ afbeelding ]

Rechterkant, ook tevreden over, genoeg schuilplekken voor de dwerg cichlide straks. De javavaren doet het nu ook een stuk beter op kienhout
[ afbeelding ]

De afzuigpijp vind ik niet zo mooi weg gewerkt, iemand tips hoe dit beter kan? Als ik het kienhout weg haal staat de pijp 45 graden, dus schuin in de bak oftewel lelijk
[ afbeelding ]

Ben de verder echt super super blij ! Van zoveel mensen complimenten gekregen zowel offline als online en dat voor mijn eerste aquarium. Het schuim probleem is ook zo goed als opgelost dus heb nu de hele tijd het ozon apparaat aan. De vissen vinden de bellen ook erg leuk, de planten doen het steeds beter, nu alleen nog wat meer geduld en dan kunnen er meer vissen in.
Het ziet er ook prachtig uit, Versteeg.
Dat voeren is wrs. nog even aftasten. Kijk uit met overvoeren want dan wordt het overtollige voedsel voor algen.

Btw, je planten is ook niets geks aan te zien en staan er mooi bij. Dat er af en toe een minder mooi blaadje tussen zit is normaal, dat heb je ook met landplanten.
pi_77690667
Nou NeoDweezil, dat klinkt goed! Ze voelen zich erg op hun gemak in je bakkie

Versteeg, dit ziet er goed uit. Ga zo door zou ik zeggen
Prrrrttt
pi_77695157
Zeker zeker, begint ook steeds beter te gaan. Al aardig wat planten krijgen nieuwe blaadjes zelf de drijfplanten al na 1/2 dagen. Verder werkt het ozon apparaat nu naar behoren, teminste 0 schuim meer. Weet alleen nog niet wat het doet met voedingsstoffen maar aangezien me planten goed groeien, de vissen het goed doen ga ik uit van het goed.

Nu ben ik weer opzoek naar iets, aangezien mijn aquarium vrij hoog is, 65cm ben ik opzoek naar een tang/ding om de ruiten aan de binnenkant goed schoon te maken, weet iemand waar ik dat online kan bestellen ?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:56:14 #149
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77697990
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 08:38 schreef versteegrob het volgende:

Nu ben ik weer opzoek naar iets, aangezien mijn aquarium vrij hoog is, 65cm ben ik opzoek naar een tang/ding om de ruiten aan de binnenkant goed schoon te maken, weet iemand waar ik dat online kan bestellen ?
U vraagt wij draaien...

http://www.zooplus.nl/sho(...)ruitenreiniger/68861

Btw de eitjes die ik gister heb weten te redden zijn de enige die het overleeft hebben, heb ook geen flauw idee of er ook maar een is bevrucht, we gaan het uitvinden....

En ik mis een Ramirezi heb nu al 2 dagen dat ik er elke keer maar een zie
pi_77698844
Thnx, die had ik net ook gevonden, dezelfde en heb ook purigen gekocht voor in mijn filter.

Wist je dat je garnalen kan bestellen bij zooplus.nl die bezorgen ze gewoon, lekker makkelijk.
pi_77700043
Wist je dat garnalen versturen met dit weer dodelijk kan zijn?
Beter ga je garnalen gewoon ophalen, en zorg je dat ze zo snel mogelijk lekker warmpjes naar je huis gaan..
Prrrrttt
pi_77700181
Net Kristalrode bijengarnaal - Crystal Red Arrow 10 stuks van deze mooie kleine beestjes besteld. Verwacht ze aankomende woensdag binnen te hebben, ben benieuwd.

Perry: Had goed gekeken op de site en zie dit bericht, In de koude maanden november tot maart geschiedt de verzending zonodig met heatpacks en met styropordozen. Moet goed komen, ook al wat reacties gelezen dat het altijd goed is gegaan, we zullen het zien.

Is het handig om een kous vast te maken aan de zuigslang van de filter? Heb een JBL filter, denk zelf dat het wel mee valt, volgens mij kunnen ze er niet doorheen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 13:55:58 #153
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77701471
he rob je woont toch in apeldoorn?

http://www.demaanvis.nl/

Zit in nijmegen, is goed te doen met de auto. Ik ben er zelf een paar weken terug geweest, ik heb er toen Zwaarddragers, Gold dust molly's en Vuurgarnalen gehaald. De winkel zit niet in het centrum ofzo maar beetje in een woonwijk ofzo maar het is echt een mooie zaak, mensen hebben echt veel verstand van vissen en wat een assortiment aan vissen
pi_77701982
Hmm moet inderdaad nog wel bijna al mijn vissen kopen. Alleen wil ik in het begin niet zulke bijzondere vissen dus de kardinaal tetra, wat cory's en een dwerg cichlide dus het is NOG niet de moeite om naar Nijmegen gaan. Toch bedankt voor de tip. Ben nog wel opzoek naar een mooie L-Nummer dus ga gelijk even de site bekijken.

Dinsdag weer nieuwe vissen mits de water waarden goed zijn.

Neo: Heb net even gekeken op de site en de winkel ziet er wel heel mooi uit en wat een aantal vissen ! Ze hebben bijvoorbeeld de L134 voor 50 euro, wat volgens mij vrij goedkoop is, echt een gave vis. Misschien rij ik er volgende week naar toe, echt gaaf !

Vraag: Is het handig/leuk om wat slakken in mijn aquarium te doen? Zie het tegenwoordig zoveel en zo ja, welke slak is leuk / handig / goed voor mijn aquarium ? Heb echt 0 verstand van slakken

[ Bericht 19% gewijzigd door anon_10041401 op 06-02-2010 14:37:17 ]
  zaterdag 6 februari 2010 @ 14:41:46 #155
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77702673
hmmm ik heb zelf een slak etende slak erin zitten heb waarschijnlijk met het zand of met de planten slakken erin gekregen dus....

deze dus
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:53:27 #156
74276 saaw
pi_77706320
garnaaltjes
Als ze een beetje zijn bijgekomen van de schrik en kou van de verhuizing en ze hun mooie rooie kleurtje weer terughebben zal ik wat fototjes maken!

Heb van al bijna volwassene tot echte baby's en volgens mij zelfs een zwangere. Vind het mega gezellig en ze hebben het zo te dien goed naar hun zin!
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:57:45 #157
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77706447
Mooi zo
pi_77709578
Klinkt leuk Saaw, ben zelf ook benieuwd.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:13:43 #159
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77716124
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:53 schreef saaw het volgende:
garnaaltjes
Als ze een beetje zijn bijgekomen van de schrik en kou van de verhuizing en ze hun mooie rooie kleurtje weer terughebben zal ik wat fototjes maken!

Heb van al bijna volwassene tot echte baby's en volgens mij zelfs een zwangere. Vind het mega gezellig en ze hebben het zo te dien goed naar hun zin!
Ik had laatst gelezen ergens dat als je rode garnalen nog roder wil krijgen je ze voer moet geven met caroteen erin, zoals wortel, en dat ze dan dus nog roder worden. Is dit waar??

Ik had ook vuurgarnalen gehaald twee weken terug, de man in die winkel zei nog als je ze erin doet doe dan 10 tot 15 min van te voren even de verlichting uit anders denken de vissen dat het eten is... Dus ik netjes licht uit, garnalen erin, nou heb er vorige week nog een keer 1 gezien maar volgens mij zijn ze echt allemaal opgevreten. Als ik binnenkort nog een keer een goedkoop adresje heb gaan we het nog maar eens proberen... Wordt duur voer op deze manier....
pi_77723869
Welke vissen heb je dan ? Ik doe ze eerst bij mijn kardinaal tetras betere oplossing
pi_77736695
na een week vakantie ziet mijn bak er zo uit. een week vakantie betekent voor mij in totaal 2 weken niets eraan doen om zo in de week voor de vakantie geen grote verstoringen te veroorzaken

zoals je ziet dus nogal rommelig en ik zal er van de week dus wel weer in moeten duiken om het allemaal weer netjes te krijgen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77736945
Vind die plant links de hoek echt mooi, met die lange slierten. Hoe heet die ?
Verder mooie bak, mooi de diepte gecreëerd op deze manier.
pi_77737149
dat is de vallisneria spiralis, bij elke zaak wel te krijgen.
de bak is ook 70cm diep dus diepte mag ook wel
pi_77738775
Wel mooi zo'n diepte, bij mij is die 70 cm hoog en 45 cm breed
pi_77760388
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:13 schreef NeoDweezil het volgende:

[..]

Ik had laatst gelezen ergens dat als je rode garnalen nog roder wil krijgen je ze voer moet geven met caroteen erin, zoals wortel, en dat ze dan dus nog roder worden. Is dit waar??
Jep, dit schijnt echt goed te werken voor garnaaltjes

Ik moet nog steeds foto's maken :$
Prrrrttt
  maandag 8 februari 2010 @ 10:08:49 #166
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77765681
Net een druppeltest gehaald om mijn nitraat / nitriet te meten, nitriet is 0mg en nitraat is 0 / 12.5 mg, ziet er goed uit. Verder heb ik vandaag mijn kardinaal tetra groep uitgebreid naar 30 stuks, foto's komen eraan !

Nitriet test

Nitraat test

De nieuwe kardinaal tetra

Resultaat, heb er nu een half uurtje naar gekeken en vind het veel beter, 20 was net te klein voor mijn gevoel, heb toch een 350 liter bak.

Morgen komen er betere foto's

[ Bericht 60% gewijzigd door anon_10041401 op 08-02-2010 13:45:03 ]
pi_77768315
Ziet er mooi uit!
pi_77769476
Net het grootste stuk hout eindelijk in mijn aquarium gedaan, het heeft al 10 dagen onder water gelegen. Het zinkt wel maar wil op de zijkant gaan liggen dan, daarom heb ik op de achterkant 2 stenen neer gelegd. Verder zie je aan de voorkant een groot hol, dus het kan zijn dat daar vissen in gaan zitten, daarom ligt het met het gat vooraan.

Vraag me af wat jullie ervan vinden? Is het niet te prominent aanwezig ? Vind het zelf wel mooi. Wat vinden jullie van de ruimte op de grond, groot genoeg voor een school coryodas sterbai 's ? Kijk en oordeel, aub

Heb hier verder nog 2 mooie stukken kienhout heb alleen geen idee waar ik ze kan plaatsen, zien jullie nog ruimte of is het echt te vol ?

pi_77800040
Vanmiddag vissen halen !
pi_77800342
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:55 schreef versteegrob het volgende:
Vanmiddag vissen halen !
eeuuuhh je hebt net gisteren je kardinalengroep vergroot en dan nu alweer vissen halen
pi_77800725
Zeker zeker, philips ozon apparaat doet het goed, nee moet kunnen. Heb er gisteren maar 10 bij gehaald en de vissen die ik haal zijn allemaal vrij klein. Net water getest en was weer goed.

Verder net purigen in mijn filter toegevoegd ipv actieve kool, heb toch te vaak gelezen dat actieve kool tijdelijk is. En net een ruitenborstel binnen gekregen, het aquarium is weer perfect schoon.
pi_77802555
Ik heb wel is wat gelezen over purigen, maar dat regeneren met bleekmiddel staat me op een of andere manier niet aan. Ze zeggen wel dat het geen probleem is, maar ik persoonlijk durf het niet aan.. Je zou maar een keer nog een tikkie chloor in je purigen hebben zitten.. Brr ik moet er niet aan denken.

Zelf voeg ik wel wat planten voeding extra toe, maar dan heb ik 100% geen problemen...

Purigen is net als actief kool ook gewoon tijdelijk. Actief kool moet je vervangen, en purigen moet je regeneren..
En een klein beetje kleuring vind ik persoonlijk niet erg. Bijna nergens in de natuur is het water echt zo kraakhelder dat je amper ziet dat er water in zit.. Natuurlijk moet het water er ook weer niet echt super geel/bruin uit zien.
Prrrrttt
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:46:54 #174
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77803871
Ik zou idd weer ff wachten Rob.
pi_77804253
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef Aaiphone het volgende:
Ik zou idd weer ff wachten Rob.
leer geduld hebben! een aquarium is een constant veranderende leefomgeving dus geniet van het steeds stukje bij beetje aanpassen en fijnstellen van je aquariumopstelling. je bent nooit klaar dus probeer het nu ook niet in een week allemaal klaar te hebben
pi_77805132
He, er zijn weer foto's bij. .
Wat mooi al die volle beplanting bij Leipo.

Wat ik me verder afvraag, Versteeg is er wat teveel mee in de weer maar goed het is nieuw en dat begrijp ik dan weer wel maar hoeveel tijd zijn jullie bezig met jullie aquaria?

Ik doe er nl. zelf zo min mogelijk aan en ben er nauwelijks tijd aan kwijt.
Af en toe eens een deeltje verversen bij het zuigen van de bodem, deel van de filterwatten vervangen en zo nu en dan eens wat snoeien maar meer ook niet. Verder haal ik eens per week levend voer en doe ik er plantenvoeding in. Kortom gemiddeld een half uur per week. Hoe is dat bij jullie?

Dat purigen en kool ken ik niet eens. Wanneer gebruik je zoiets?
Heb weleens een filter gekocht en daar zat een koolfilter en een sponsfilter bij maar dat koolfilter heb ik ergens in de schuur gegooid omdat ik niet wist waar het goed voor was.
pi_77805527
geduld hebben is leuk: ik ben begonnen met een paar kleine plukjes plant in een voor de rest kale bak en nu zijn diezelfde plukjes plant uitgegroeid tot een compleet oerwoud

kool gebuik ik alleen om medicijnen uit het water te halen in mijn quarantaine bak indien de kuur afgelopen is.
in een goed lopend aquarium is het totaal niet nodig en vaak zelfs nadelig: je plantenvoeding wordt ook opgenomen door de kool!

ik ben 1 keer per 2 weken een avondje bezig met snoeien en waterverversen. 2 a 3 keer per jaar maak ik mijn filters schoon als de stroming teveel teruggelopen is.
pi_77805799
Ik denk ook een half uurtje ongeveer.
Alleen het verversen zelf duurt iets langer, omdat het zoveel liters zijn

Kool/Purigen doet diverse dingen.
Het haalt o.a. Pesticiden, Antibiotica (medicijnen), Gilvin (kleuring) uit het water.
Dus als je er bijvoorbeeld nieuw kienhout in legt, dan kleurt het water geel.
Actief kool/purigen verwijderd dit.

Een "nadeel" van actief kool is dat het ook ijzer (plantenvoeding) uit het water haalt. Hierdoor zul je dus ook extra plantenvoeding moeten gebruiken.
Purigen zou dit niet doen heb ik begrepen. Maar je moet purigen regeneren (opnieuw activeren) dmv chloor. En daarna goed uitspoelen etc etc.. Maar dat durf ik persoonlijk niet aan

Wanneer gebruik je het? Na het gebruik (en uitwerking) van medicijnen, of als je er net een nieuw stuk hout in legt. Daarna is het eigenlijk niet echt meer nodig..
Prrrrttt
pi_77806779
Bedankt voor de uitleg. Dat ga ik inderdaad niet gebruiken en aquarium en chloor in één zin gaat voor mij ook niet. Je moet er inderdaad niet aan denken als zoiets misgaat.

Maar jullie zijn er dus ook niet zo ernstig veel tijd aan kwijt. Begon nl. te twijfelen omdat ook bezoek hier vaak zegt: "dat is veel werk he, zo'n aquarium". Terwijl ik denk dat ik er meer kijkplezier aan heb dan werk.

Zo'n oerwoud vind ik heel erg mooi. Gaaf dat het bij jou zo mooi gegroeid is. Als de manen er niet meer zijn dan wil ik ook een oerwoud en een grote school kleine visjes en wat garnalen en dan maar 1 aquarium en niet zoals nu drie en een vijverton.
pi_77806947
Iedereen denkt dat het veel werk is
Waarschijnlijk omdat ze water, planten en vissen zien haha

Wil je later 1 groot aquarium, of eentje van redelijk formaat?
Prrrrttt
pi_77807172
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iedereen denkt dat het veel werk is
Waarschijnlijk omdat ze water, planten en vissen zien haha

Wil je later 1 groot aquarium, of eentje van redelijk formaat?
. Ja, typisch is dat inderdaad.

Ja, 1 groot aquarium met kleine scholenvissen en niet teveel door elkaar.
Wel grappig, je begint er bij toeval aan en pas veel later weet je hoe je het wilt. Althans zo werkt het bij mij.
Overigens ben ik blij met mijn huidige vissen hoor, daar niet van.
pi_77807950
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef Stali het volgende:
Zo'n oerwoud vind ik heel erg mooi. Gaaf dat het bij jou zo mooi gegroeid is. Als de manen er niet meer zijn dan wil ik ook een oerwoud en een grote school kleine visjes en wat garnalen en dan maar 1 aquarium en niet zoals nu drie en een vijverton.
en dan te bedenken dat ik het 3 weken geleden zeer drastisch gesnoeid heb (helft anubia weg, helft valisneria weg, stengelplanten ingekort tot 15cm hoogte, etc ) ik had een plastic groentetasje vol met planten in de kliko gemikt

vissen hebben een week geen voedsel gekregen en hebben dus ook zonder probleem ondergaan (wel even vetgemest van te voren natuurlijk )

het meeste werk ging bij mij in de inrichting en de apparatuur zitten (co2, verlichting en dergelijke) omdat ik niet voor de standaard setjes ben gegaan (alles samengesteld uit losse onderdelen).

en eens in de zoveel tijd ben ik de inrichting zat en moet ik weer gaan schuiven met planten, zo blijf je ook lekker bezig

nu zijn we weer bezig omdat mijn vriendin een open bak van 80x80x40 gaat laten maken waar we (nou ja eigenlijk ze) killi's in gaan houden
pi_77808317
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik denk ook een half uurtje ongeveer.
Alleen het verversen zelf duurt iets langer, omdat het zoveel liters zijn

Kool/Purigen doet diverse dingen.
Het haalt o.a. Pesticiden, Antibiotica (medicijnen), Gilvin (kleuring) uit het water.
Dus als je er bijvoorbeeld nieuw kienhout in legt, dan kleurt het water geel.
Actief kool/purigen verwijderd dit.

Een "nadeel" van actief kool is dat het ook ijzer (plantenvoeding) uit het water haalt. Hierdoor zul je dus ook extra plantenvoeding moeten gebruiken.
Purigen zou dit niet doen heb ik begrepen. Maar je moet purigen regeneren (opnieuw activeren) dmv chloor. En daarna goed uitspoelen etc etc.. Maar dat durf ik persoonlijk niet aan

Wanneer gebruik je het? Na het gebruik (en uitwerking) van medicijnen, of als je er net een nieuw stuk hout in legt. Daarna is het eigenlijk niet echt meer nodig..
Had eerst actieve kool voor het kienhout maar dat haalt inderdaad het ijzer uit je water dus nu heb ik er purigen in. Na 6 maanden moet je het met chloor regeneren maar daar begin ik zeker niet aan.

Heb wel nieuwe vissen gehaald..... Water zag er goed uit en me ozon apparaat doet het perfect dus ben van mening dat het wel kan. Heb ze net eten gegeven en ze aten bijna allemaal gelijk dus dat is een goed teken. Dus als jullie foto's willen zien dan hoor ik het wel.
pi_77808380
Ik ben ongeveer een uur per week bezig met het aquarium. In het begin deed ik er meer aan, plantjes constant verschuiven etc. Sinds ik daarmee gestopt ben is er veel meer 'rust' in de bak
Momenteel is de bak qua planten vrij leeg, vorige week iets te enthousiast gesnoeit Komt wel weer goed

Foto van m'n bak toen hij net stond:

Ik vond het echt geweldig. Leeg, strak, geen achterwand etc.
Grappig dat ik nu helemaal omgeslagen ben. De bak moet 'natuurlijk wild' zijn, zoooooveel mooier

Momenteel ben ik bezig m'n eigen achterwand te maken. Omdat de bak verplaatst gaat worden (nieuw meubel) moet 'ie helemaal leeg, mooi moment om de achterwand dan te plaatsen. Als het staat zal ik een "huidige bakfoto" plaatsen

Dan een vraag: De enige andere bak die wij hebben staan is een 30 liter. Dit lijkt me niet genoeg voor al m'n visjes voor de week dat de grote bak leeg moet. Iemand tips/ervaring met een langere tijd (7 a 8 dagen) verplaatsen van vissen in een (tijdelijk) aquarium?
pi_77808536
Wist niet wat killi's waren dus ben er op gaan zoeken. Begrijp ik het nu goed dat het seizoensvissen zijn die kort leven en je dan dus een aquarium hebt waarin steeds voortgeplant wordt?
Wel heel kleurrijk wat er aan vissen te vinden is.
pi_77808633
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:43 schreef Faithfulness het volgende:
Ik ben ongeveer een uur per week bezig met het aquarium. In het begin deed ik er meer aan, plantjes constant verschuiven etc. Sinds ik daarmee gestopt ben is er veel meer 'rust' in de bak
Momenteel is de bak qua planten vrij leeg, vorige week iets te enthousiast gesnoeit Komt wel weer goed

Foto van m'n bak toen hij net stond:

[ afbeelding ]

Ik vond het echt geweldig. Leeg, strak, geen achterwand etc.
Grappig dat ik nu helemaal omgeslagen ben. De bak moet 'natuurlijk wild' zijn, zoooooveel mooier
Herkenbaar. Net alsof je het in het begin teveel wil leiden allemaal. Een klein beetje wat Versteeg ook doet. Wat is dat oranje trouwens? Lijkt wel een bloem?
quote:
Momenteel ben ik bezig m'n eigen achterwand te maken. Omdat de bak verplaatst gaat worden (nieuw meubel) moet 'ie helemaal leeg, mooi moment om de achterwand dan te plaatsen. Als het staat zal ik een "huidige bakfoto" plaatsen

Dan een vraag: De enige andere bak die wij hebben staan is een 30 liter. Dit lijkt me niet genoeg voor al m'n visjes voor de week dat de grote bak leeg moet. Iemand tips/ervaring met een langere tijd (7 a 8 dagen) verplaatsen van vissen in een (tijdelijk) aquarium?
Als het maar voor een paar dagen is waarom haal je niet zo'n grijze cementkuip bij de bouwmarkt?
pi_77808759
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:42 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Had eerst actieve kool voor het kienhout maar dat haalt inderdaad het ijzer uit je water dus nu heb ik er purigen in. Na 6 maanden moet je het met chloor regeneren maar daar begin ik zeker niet aan.

Heb wel nieuwe vissen gehaald..... Water zag er goed uit en me ozon apparaat doet het perfect dus ben van mening dat het wel kan. Heb ze net eten gegeven en ze aten bijna allemaal gelijk dus dat is een goed teken. Dus als jullie foto's willen zien dan hoor ik het wel.
Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe vissen.
Zag dat je je kardinalenschool ook groter hebt gemaakt. Wel mooi. Wat dat betreft vind ik neontetra's rommeliger zwemmen.
pi_77808769
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:49 schreef Stali het volgende:

[..]

Herkenbaar. Wat is dat oranje trouwens? Lijkt wel een bloem?
Klopt! Een grote oranje nep-bloem, uitgezocht door zoonlief. Die is inmiddels op de nep-plasticbloemenboerderij gaan wonen. JAMMER HE?
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:49 schreef Stali het volgende:

Als het maar voor een paar dagen is waarom haal je niet zo'n grijze cementkuip bij de bouwmarkt?
Omdat ik 3 katten heb, waaronder 1 siamees. En die is wel dol op vis!

pi_77808870
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:53 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Omdat ik 3 katten heb, waaronder 1 siamees. En die is wel dol op vis!

[ afbeelding ]
Een siamees. . Die heb ik als kind ook gehad en zijn erg slim inderdaad qua deuren openmaken etc.
Maar er moet op zo'n kuip toch wel iets te leggen zijn met gaatjes?
Zelf zou ik voor die paar dagen niet zoveel kosten kwijt willen zijn.

Maar misschien vinden anderen hier dat je vissen wel in een kleine bak kunnen voor de time being.
Ik kan het niet beoordelen omdat ik je lijst wel gezien heb maar niet alle vissen ken.
pi_77808900
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:09 schreef Stali het volgende:

[..]

. Ja, typisch is dat inderdaad.

Ja, 1 groot aquarium met kleine scholenvissen en niet teveel door elkaar.
Wel grappig, je begint er bij toeval aan en pas veel later weet je hoe je het wilt. Althans zo werkt het bij mij.
Overigens ben ik blij met mijn huidige vissen hoor, daar niet van.
Dat is/was bij mij ook zo..
Uiteindelijk bij de meeste denk ik

@Leipo; jij gebruikt co2?:D Daarom groeit het zo lekker hehe
Zelf denk ik dat ik daar uiteindelijk ook mee moet beginnen. Maar ik heb me daarvoor nog niet ingelezen hehe
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:43 schreef Faithfulness het volgende:
7 a 8 dagen is vrij lang..
Wellicht op marktplaats een goedkoop 2e hands aqua kopen..
Ff goed uitspoelen, pomp erin, je eigen aqua water erin. Vissen erin.. Klaar..

Een cementkuip kan ook, maar dan moet de pomp er wel in, de planten ook.. En kijken of je de tl's boven de bak kan laten hangen.. Want planten een week zonder licht is niet al te goed eerlijk gezegd..

En mocht je in zuid-oost brabant wonen, dan mag je ze anders ook wel tijdelijk in mijn 100liter bak zetten.
Die is nu toch bijna leeg (zitten nog 5 kleintjes in, maar die kunnen er ieder moment uit als ik ze wegbreng)
Prrrrttt
pi_77809401
Net het volgende gehaald

8 Kulhi's
4 x V - 1 x M - gekuifde dwerg cichilide
2 x Cosby gourami
2 x Chinese Algeneter

Verder heb ik 15 Cory Sterbai besteld en ben nu gelijk helemaal klaar.
Vanavond de ancistrus leucotictus (gratis) ophalen
Deze week komen de Kristalrode bijengarnaal 10 x binnen en dan ben ik helemaal klaar.

Ben trouwens iedere dag gelukkig nog aardig druk met me bak, alles bekijken, schoonmaken, blaadjes weghalen nog veel meer kijken
pi_77809633
kristalrode bijengarnalen? Die moet je me even uitleggen
Je heb Crystal Red's en je hebt Crystal Black's maar de bijengarnaal is officieel geen CR of CB. In de kweekwereld worden ze wel zo verkocht. Maar de zuivere CR/CB heeft andere kleur en patroon
pi_77809794
Godsakke, jij gaat ineens wel heel erg veel erbij halen
Prrrrttt
pi_77809810
Ben benieuwd naar de foto's als ze straks rondzwemmen. .
Dan zie je het geheel beter dan vissen opzoeken op google.

Ben er vandoor, fijne middag nog.
pi_77809833
Jij ook nog een fijne middag Stali!

Ik ben ook benieuwd naar alle vissen.. Dusse; foto's
Prrrrttt
pi_77809924
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

7 a 8 dagen is vrij lang..
Wellicht op marktplaats een goedkoop 2e hands aqua kopen..
Ff goed uitspoelen, pomp erin, je eigen aqua water erin. Vissen erin.. Klaar..

Een cementkuip kan ook, maar dan moet de pomp er wel in, de planten ook.. En kijken of je de tl's boven de bak kan laten hangen.. Want planten een week zonder licht is niet al te goed eerlijk gezegd..

En mocht je in zuid-oost brabant wonen, dan mag je ze anders ook wel tijdelijk in mijn 100liter bak zetten.
Die is nu toch bijna leeg (zitten nog 5 kleintjes in, maar die kunnen er ieder moment uit als ik ze wegbreng)
Ik overweeg zo'n glazen bak zonder 'deksel' te halen bij de hornbach, en de lampen op een houten plaat te schroeven en die over de bak te leggen. Zo'n bak (60 liter) kost een euro of 25 a 30, en dat heb ik er an sich wel voor over. Dan hebben we direct een mooie 'backupbak' mocht er iets mis gaan Dus gewoon het aquariumwater van het huidige aquarium daarin kieperen, filter erbij, vissies erin? Dat durfde ik dus zo uit mezelf niet te doen! Had al gegoogled over verhuizen van vissen, maar dat gaat grotendeels over het letterlijk verhuizen van vissen.

Zuid-oost Brabant is zo'n 250 kilometer bij mij vandaan
Thanks voor het aanbod though!
pi_77810075
Das ook zeker niet verkeerd
Een "backup bak" of "quarantine bak" hebben is sowieso niet verkeerd.

Maar in het kort gezegd, zeg je het al goed.
Ik zou er wel wat planten bij zetten, om het de vissen wat aangenamer te maken.
Verder is dat alles eigenlijk..

Geen dank voor het aanbod. Mensen horen elkaar te helpen als het mogelijk is.
Prrrrttt
pi_77810663
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Leipo; jij gebruikt co2?:D Daarom groeit het zo lekker hehe
Zelf denk ik dat ik daar uiteindelijk ook mee moet beginnen. Maar ik heb me daarvoor nog niet ingelezen hehe
yup, zie lijstje dat ik een paar delen eerder gepost had:

Aquarium:
200*70*60cm lxdxh
840 liter
6x 54w T5 verlichting op flora-mate dimmer
Eheim 2180 filter
Eheim 2322 filter
Resun Wervelbedfilter
UV-C lamp 9w

co2:
PH gestuurd co2 systeem met externe aquamedic reactor (1 gasfles van 1,5 kilo + 1 van 3 kilo)
3 kilo doe ik 8 maanden mee, dus in totaal een voorraad van een jaar

Huidige bewoners:
50 Roodneuszalmen
12 Coydoras sterbai
4 Siamese algeneters (de echte natuurlijk)
4 Rode fantoomzalmen (overblijfsel uit het verleden)
1 Ancistrus sp.
5 Otocinclus vittatus
9 Waaierhand garnalen
30 Japonica garnalen

daarnaast nog voor de quarantaine/kweek doeleinden:
Juwel Rekord 80 (80x35x40) (Eheim 2322 zet ik hierop tijdens quarantaine, draait nu op hoofdbak om bacteriecultuur op peil te houden in filter, zo heb ik per direct een ingelopen bak)
Juwel Rekord 60 (60x30x30) (met luchtfiltertje, niet ingelopen dus moet ik steeds opnieuw opzetten wanneer nodig)

en daar komt dus nog bij:
80x80x40 open killi bak met HQL verlichting en 2322 filter

killi visjes zijn idd seizoensvissen die meestal maar max 2 jaar leven. eitjes kun je zelf opkweken indien nodig. ook zijn de eitjes goed droog/vochtig houdbaar en dus via de post van over de hele wereld te verkrijgen
pi_77810924
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:16 schreef admiraal_anaal het volgende:
kristalrode bijengarnalen? Die moet je me even uitleggen
Je heb Crystal Red's en je hebt Crystal Black's maar de bijengarnaal is officieel geen CR of CB. In de kweekwereld worden ze wel zo verkocht. Maar de zuivere CR/CB heeft andere kleur en patroon
http://www.zooplus.nl/sho(...)eren/garnalen/114180

Kristalrode bijengarnaal - Crystal Red
pi_77811122
Vette bak Leipo, heb je foto's? Ook gaaf zon super grote school vissen en hoe doen je sterbai's het?
Vind die veruit de mooiste, echt gave kleuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')