abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77700043
Wist je dat garnalen versturen met dit weer dodelijk kan zijn?
Beter ga je garnalen gewoon ophalen, en zorg je dat ze zo snel mogelijk lekker warmpjes naar je huis gaan..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_77700181
Net Kristalrode bijengarnaal - Crystal Red Arrow 10 stuks van deze mooie kleine beestjes besteld. Verwacht ze aankomende woensdag binnen te hebben, ben benieuwd.

Perry: Had goed gekeken op de site en zie dit bericht, In de koude maanden november tot maart geschiedt de verzending zonodig met heatpacks en met styropordozen. Moet goed komen, ook al wat reacties gelezen dat het altijd goed is gegaan, we zullen het zien.

Is het handig om een kous vast te maken aan de zuigslang van de filter? Heb een JBL filter, denk zelf dat het wel mee valt, volgens mij kunnen ze er niet doorheen.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 13:55:58 #153
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77701471
he rob je woont toch in apeldoorn?

http://www.demaanvis.nl/

Zit in nijmegen, is goed te doen met de auto. Ik ben er zelf een paar weken terug geweest, ik heb er toen Zwaarddragers, Gold dust molly's en Vuurgarnalen gehaald. De winkel zit niet in het centrum ofzo maar beetje in een woonwijk ofzo maar het is echt een mooie zaak, mensen hebben echt veel verstand van vissen en wat een assortiment aan vissen
pi_77701982
Hmm moet inderdaad nog wel bijna al mijn vissen kopen. Alleen wil ik in het begin niet zulke bijzondere vissen dus de kardinaal tetra, wat cory's en een dwerg cichlide dus het is NOG niet de moeite om naar Nijmegen gaan. Toch bedankt voor de tip. Ben nog wel opzoek naar een mooie L-Nummer dus ga gelijk even de site bekijken.

Dinsdag weer nieuwe vissen mits de water waarden goed zijn.

Neo: Heb net even gekeken op de site en de winkel ziet er wel heel mooi uit en wat een aantal vissen ! Ze hebben bijvoorbeeld de L134 voor 50 euro, wat volgens mij vrij goedkoop is, echt een gave vis. Misschien rij ik er volgende week naar toe, echt gaaf !

Vraag: Is het handig/leuk om wat slakken in mijn aquarium te doen? Zie het tegenwoordig zoveel en zo ja, welke slak is leuk / handig / goed voor mijn aquarium ? Heb echt 0 verstand van slakken

[ Bericht 19% gewijzigd door anon_10041401 op 06-02-2010 14:37:17 ]
  zaterdag 6 februari 2010 @ 14:41:46 #155
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77702673
hmmm ik heb zelf een slak etende slak erin zitten heb waarschijnlijk met het zand of met de planten slakken erin gekregen dus....

deze dus
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:53:27 #156
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_77706320
garnaaltjes
Als ze een beetje zijn bijgekomen van de schrik en kou van de verhuizing en ze hun mooie rooie kleurtje weer terughebben zal ik wat fototjes maken!

Heb van al bijna volwassene tot echte baby's en volgens mij zelfs een zwangere. Vind het mega gezellig en ze hebben het zo te dien goed naar hun zin!
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 6 februari 2010 @ 16:57:45 #157
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77706447
Mooi zo
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77709578
Klinkt leuk Saaw, ben zelf ook benieuwd.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:13:43 #159
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_77716124
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:53 schreef saaw het volgende:
garnaaltjes
Als ze een beetje zijn bijgekomen van de schrik en kou van de verhuizing en ze hun mooie rooie kleurtje weer terughebben zal ik wat fototjes maken!

Heb van al bijna volwassene tot echte baby's en volgens mij zelfs een zwangere. Vind het mega gezellig en ze hebben het zo te dien goed naar hun zin!
Ik had laatst gelezen ergens dat als je rode garnalen nog roder wil krijgen je ze voer moet geven met caroteen erin, zoals wortel, en dat ze dan dus nog roder worden. Is dit waar??

Ik had ook vuurgarnalen gehaald twee weken terug, de man in die winkel zei nog als je ze erin doet doe dan 10 tot 15 min van te voren even de verlichting uit anders denken de vissen dat het eten is... Dus ik netjes licht uit, garnalen erin, nou heb er vorige week nog een keer 1 gezien maar volgens mij zijn ze echt allemaal opgevreten. Als ik binnenkort nog een keer een goedkoop adresje heb gaan we het nog maar eens proberen... Wordt duur voer op deze manier....
pi_77723869
Welke vissen heb je dan ? Ik doe ze eerst bij mijn kardinaal tetras betere oplossing
pi_77736695
na een week vakantie ziet mijn bak er zo uit. een week vakantie betekent voor mij in totaal 2 weken niets eraan doen om zo in de week voor de vakantie geen grote verstoringen te veroorzaken

zoals je ziet dus nogal rommelig en ik zal er van de week dus wel weer in moeten duiken om het allemaal weer netjes te krijgen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_77736945
Vind die plant links de hoek echt mooi, met die lange slierten. Hoe heet die ?
Verder mooie bak, mooi de diepte gecreëerd op deze manier.
pi_77737149
dat is de vallisneria spiralis, bij elke zaak wel te krijgen.
de bak is ook 70cm diep dus diepte mag ook wel
pi_77738775
Wel mooi zo'n diepte, bij mij is die 70 cm hoog en 45 cm breed
pi_77760388
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 22:13 schreef NeoDweezil het volgende:

[..]

Ik had laatst gelezen ergens dat als je rode garnalen nog roder wil krijgen je ze voer moet geven met caroteen erin, zoals wortel, en dat ze dan dus nog roder worden. Is dit waar??
Jep, dit schijnt echt goed te werken voor garnaaltjes

Ik moet nog steeds foto's maken :$
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 8 februari 2010 @ 10:08:49 #166
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_77765681
Net een druppeltest gehaald om mijn nitraat / nitriet te meten, nitriet is 0mg en nitraat is 0 / 12.5 mg, ziet er goed uit. Verder heb ik vandaag mijn kardinaal tetra groep uitgebreid naar 30 stuks, foto's komen eraan !

Nitriet test

Nitraat test

De nieuwe kardinaal tetra

Resultaat, heb er nu een half uurtje naar gekeken en vind het veel beter, 20 was net te klein voor mijn gevoel, heb toch een 350 liter bak.

Morgen komen er betere foto's

[ Bericht 60% gewijzigd door anon_10041401 op 08-02-2010 13:45:03 ]
pi_77768315
Ziet er mooi uit!
pi_77769476
Net het grootste stuk hout eindelijk in mijn aquarium gedaan, het heeft al 10 dagen onder water gelegen. Het zinkt wel maar wil op de zijkant gaan liggen dan, daarom heb ik op de achterkant 2 stenen neer gelegd. Verder zie je aan de voorkant een groot hol, dus het kan zijn dat daar vissen in gaan zitten, daarom ligt het met het gat vooraan.

Vraag me af wat jullie ervan vinden? Is het niet te prominent aanwezig ? Vind het zelf wel mooi. Wat vinden jullie van de ruimte op de grond, groot genoeg voor een school coryodas sterbai 's ? Kijk en oordeel, aub

Heb hier verder nog 2 mooie stukken kienhout heb alleen geen idee waar ik ze kan plaatsen, zien jullie nog ruimte of is het echt te vol ?

pi_77800040
Vanmiddag vissen halen !
pi_77800342
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:55 schreef versteegrob het volgende:
Vanmiddag vissen halen !
eeuuuhh je hebt net gisteren je kardinalengroep vergroot en dan nu alweer vissen halen
pi_77800725
Zeker zeker, philips ozon apparaat doet het goed, nee moet kunnen. Heb er gisteren maar 10 bij gehaald en de vissen die ik haal zijn allemaal vrij klein. Net water getest en was weer goed.

Verder net purigen in mijn filter toegevoegd ipv actieve kool, heb toch te vaak gelezen dat actieve kool tijdelijk is. En net een ruitenborstel binnen gekregen, het aquarium is weer perfect schoon.
pi_77802555
Ik heb wel is wat gelezen over purigen, maar dat regeneren met bleekmiddel staat me op een of andere manier niet aan. Ze zeggen wel dat het geen probleem is, maar ik persoonlijk durf het niet aan.. Je zou maar een keer nog een tikkie chloor in je purigen hebben zitten.. Brr ik moet er niet aan denken.

Zelf voeg ik wel wat planten voeding extra toe, maar dan heb ik 100% geen problemen...

Purigen is net als actief kool ook gewoon tijdelijk. Actief kool moet je vervangen, en purigen moet je regeneren..
En een klein beetje kleuring vind ik persoonlijk niet erg. Bijna nergens in de natuur is het water echt zo kraakhelder dat je amper ziet dat er water in zit.. Natuurlijk moet het water er ook weer niet echt super geel/bruin uit zien.
Prrrrttt
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:46:54 #174
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_77803871
Ik zou idd weer ff wachten Rob.
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_77804253
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef Aaiphone het volgende:
Ik zou idd weer ff wachten Rob.
leer geduld hebben! een aquarium is een constant veranderende leefomgeving dus geniet van het steeds stukje bij beetje aanpassen en fijnstellen van je aquariumopstelling. je bent nooit klaar dus probeer het nu ook niet in een week allemaal klaar te hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')