Ik ga in juli met een groepsreis van Koning Aap. Daarbij wordt alles geregeld, dus ook de trip naar China en het visum voor Noord Korea. Omdat je via China gaat heb je inderdaad een Dubble Entry visum nodig. Je moet namelijk 2 keer naar binnen. Tegen betaling kan de reisorganisatie dat ook voor je regelen.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:57 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Wanneer ga je en hoeveel heb je moten betalen? Ik denk er ook over na om in oktober naar de Mass Games te gaan .Ben me nog een beetje aan het inlezen want de trip Naar China moet je vaak zelf regelen.Op zich zijn de tickets naar Beijing niet eens zo duur.Zijn de visums al geregeld voor jou? Ik heb ook gelezen dat je dan een dubbele visum voor China nodig hebt.Ga je eigenlijk alleen?
Maar op die manier krijg je dus geen visum. Het is wettelijk verplicht dat er altijd een door de overheid goedgekeurde gids bij de groep is. Denk dat de echte avonturiers toch wel een keer weten te ontsnappen aan het oog van de NK overheid.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:07 schreef Strolie75 het volgende:
Op zich lijkt het me apart om mee te maken. Maar om nu 2 weken lang de hele dag met dezelfde groep langs allerlei door regering goedgekeurde plaatsen te gaan lijkt me vreselijk. Leuke van reizen is toch zelf op ontdekkingstoch te gaan.
Kan ook, lees reisverslag van deze jongens danquote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:07 schreef Strolie75 het volgende:
Op zich lijkt het me apart om mee te maken. Maar om nu 2 weken lang de hele dag met dezelfde groep langs allerlei door regering goedgekeurde plaatsen te gaan lijkt me vreselijk. Leuke van reizen is toch zelf op ontdekkingstoch te gaan.
De beklemmende sfeer past wel uitstekend bij het land. Overigens ben je meestal maar een week echt in Noord Korea.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:07 schreef Strolie75 het volgende:
Dan kun je beter naar Spanje, Portugal, Cuba, Albanië, Roemenië, Cyprus of één van de vele andere landen die nog (mooie) overblijfselen hebben van een recente of bestaande dictator, communisme of betwiste tweedeling.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:07 schreef Strolie75 het volgende:
Leuke van reizen is toch zelf op ontdekkingstoch te gaan.
Ja, spannender dan je lief is waarschijnlijk. Waarschijnlijk word je er gewoon uitgeschopt, maar een Italiaan heeft jaren vast gezeten (niet vanwege ongeoorloofd rondwandelen, maar vanwege een beledigende opmerking over de Grote Leider).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:21 schreef illusions het volgende:
Ik moet toegeven dat ik ook wel graag op eigen houtje door Noord Korea zou reizen hoor, maarja dat haalt de beklemmende sfeer wel een beetje onderuit natuurlijk. Maar als je kan ontsnappen aan de gidsen, lijkt het me vrij spannend. Heb bovenstaande blog ook met plezier in 1 stuk gelezen.
Misschien is het nu veranderd, maar volgens mij niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:48 schreef Terpentin07 het volgende:
Klopt het eigenlijk ook dat je de VS niet meer binnenkomt met een NK Visum? Het verhaal van die Zwitsers is trouwens echt leuk om te lezen.Die hebben echt ballen gehad.
Oh oké.Ik dacht dat je ook een stempel in je paspoort kreeg.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien is het nu veranderd, maar volgens mij niet.
Er kwam geen Noord Koreaans visum of stempel in m'n paspoort. Het was een los briefje dat bij het verlaten van het land weer moest worden ingeleverd. Dus hoe komt de VS erachter dat je er bent geweest?
Nee, dat valt niet mee. er wonen vrijwel geen blanken. Wat ambassadepersoneel, hulpverlening en zakelijke toestanden, maar dat zal vrijwel allemaal in Pyongyang plaatsvinden. Alleen schijnt de route van die Zwitsers ook wel eens gebruikt te worden door Russen, dacht ik.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Er wonen ook blanken in NK dus dat zal dan wel meevallen toch?
Komop zeg, denk je dat er ook maar 1 blanke is die zich daar gevestigd heeft? Zoals eerder gezegd misschien VN personeel, maar daar zal het bij ophouden. Er is geen land ter wereld met zoveel autochtone bevolking.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Er wonen ook blanken in NK dus dat zal dan wel meevallen toch?
Er wonen er iniedergeval een paar, oa wat Roemenen en natuurlijk de blanke toekomstige Noord-Koreaanse VN diplomaat (zie ook de docu op youtube)quote:Op vrijdag 5 februari 2010 08:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Komop zeg, denk je dat er ook maar 1 blanke is die zich daar gevestigd heeft? Zoals eerder gezegd misschien VN personeel, maar daar zal het bij ophouden. Er is geen land ter wereld met zoveel autochtone bevolking.
Nog jarenquote:Op donderdag 1 april 2010 20:01 schreef PLAE@ het volgende:
Ben benieuwd hoe lang de situatie zo blijft als die nu is..
Moet toch een unieke ervaring zijn.
Dat moet ik nog zien. De spanningen lopen hoog op. Ik hoop niet dat de bom gaat barsten voor of tijdens mijn reis komende zomer. Ik zag hem al geannuleerd worden toen het er op leek dat Noord-Korea dat Zuid-Koreaanse schip zou hebben neergehaald.quote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien is het nu veranderd, maar volgens mij niet.
Er kwam geen Noord Koreaans visum of stempel in m'n paspoort. Het was een los briefje dat bij het verlaten van het land weer moest worden ingeleverd. Dus hoe komt de VS erachter dat je er bent geweest?
Hoe dan? Van Noord-korea krijgen ze het zeker niet. En Rusland en China zijn ook niet verschrikkelijk VS-gezind, dus ik betwijfel of die zomaar informatie gaan verstrekken.quote:Op zaterdag 3 april 2010 08:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
![]()
Reken er maar op dat de VS precies weet wie er naar Noord Korea gaan. Een stempel in je paspoort is wel het laatste wat ze daarvoor nodig hebben
Met als gevolg dat ze je waarschijnlijk tot in lengte van jaren toch even met je willen praten als je richting VS gaat....
Nou, vertel: hoe komen de VS erachter dat ik daar geweest ben? Behalve dan door dit topic te vertalen, m'n IP-adres bij Fok op te vragen en m'n provider te vragen wie erachter schuilgaat.quote:Op zaterdag 3 april 2010 08:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
![]()
Reken er maar op dat de VS precies weet wie er naar Noord Korea gaan. Een stempel in je paspoort is wel het laatste wat ze daarvoor nodig hebben
Met als gevolg dat ze je waarschijnlijk tot in lengte van jaren toch even met je willen praten als je richting VS gaat....
Elke keer als je bij McDonalds eet krijg je wat nano botjes binnen die bijhouden waar je heen gaat en wat je doet.. mocht je daar nooit eten dan krijg je een 'alien abduction' en stoppen ze een gps anal probe in je achterste!quote:Op woensdag 7 april 2010 13:55 schreef k_man het volgende:
Ik merk op dat je de vraag totaal negeert.
Ik ben na mijn bezoek meerdere malen in de VS geweest. Geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 3 april 2010 08:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
![]()
Dat is juist de charmequote:Op zondag 20 juni 2010 17:18 schreef tinoburg het volgende:
ernstig interessant dit.
Alleen, wat mij opvalt, zo supergesloten is het er dus niet, als iedere jan met de pet een reisje NoordKorea kan boeken en daar het rondje kan lopen gedurende een week. aldanniet strak geregiseerd.
Het boeken van de reis is dan ook de enige keuze die je zelf maakt. In het land mag je niets uit eigen beweging doen, er geldt een strak schema, mobiele telefoon mag niet mee, internet is er niet en je mag geen contact hebben met locals die zelf hun stad niet eens uit mogen zonder toestemming. Ik noem dat best gesloten.quote:Op zondag 20 juni 2010 17:18 schreef tinoburg het volgende:
ernstig interessant dit.
Alleen, wat mij opvalt, zo supergesloten is het er dus niet, als iedere jan met de pet een reisje NoordKorea kan boeken en daar het rondje kan lopen gedurende een week. aldanniet strak geregiseerd.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 16:33 schreef Fakkeltje het volgende:
Is toch te gek voor woorden. Zie je het al voor je dat Japanners naar NL willen en dan verplicht een rondje Volendam en de keukenhof doen
Inderdaad ''best gesloten'' ,maar je kunt er dus zonder willekeur des persoons, wel degelijk heenreizen, vanuit ons vrije westen. Dat had ik niet verwacht.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef WimTol het volgende:
[..]
Het boeken van de reis is dan ook de enige keuze die je zelf maakt. In het land mag je niets uit eigen beweging doen, er geldt een strak schema, mobiele telefoon mag niet mee, internet is er niet en je mag geen contact hebben met locals die zelf hun stad niet eens uit mogen zonder toestemming. Ik noem dat best gesloten.
Over een week of 4 vlieg ik er heen, daarna kan ik je meer vertellen over de geslotenheid.
Lijkt me dikke onzin, eerlijk gezegd. Je knut bij de Noord Koreaanse ambassade gewoon je visum halen, maar daarna heb je direct een probleem als je in het land aankomt. Je kunt niet zomaar door Pyongyang gaan wandelen of een hotel binnen wandelen en vragen of ze nog een kamer vrij hebben.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 14:22 schreef caffeinjunk het volgende:
Ik heb op internet vluchtig een keer een filmpje gezien van mensen die de ambassade in peking omkochten en zo naar noord korea gingen op eigen houtje, en dan bedoel ik niet de zwitsers met de trein, weet iemand wat ik bedoel en heeft iemand een linkje?
Vertel eens wat meer erover, welke reisorganisatie, hoelang, komen er fotos/reisverslagen op een blog?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:41 schreef vipergts het volgende:
5 september ga naar noord korea ben benieuwd.
Ik heb wel eens gelezen dat je alleen een fototoestel mee mag nemen naar Noord-Korea en geen videocamera.quote:Op maandag 26 juli 2010 01:01 schreef Samsonneke het volgende:
Deze persoon heeft overigens erg mooie (HD) beelden gemaakt tijdens zijn bezoek in Noord-Korea:
http://www.youtube.com/user/bankHDvideo#p/u/1/PaTmswGjBbw
Zitten echt een paar indrukwekkende filmpjes tussen.
Alsof ze Full HD fototoestellen kennen daarquote:Op zondag 1 augustus 2010 09:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Lijkt me ook wel gaaf, maar ik ga denk eerst maar eens wat veiligere landen bezoeken. Misschien Cambodja en/of Vietnam.
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat je alleen een fototoestel mee mag nemen naar Noord-Korea en geen videocamera.
Maar blijkbaar kan dat dus wel
Foto's ben ik nog aan het uitzoeken, zal tzt een linkje plaatsen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 08:46 schreef Hyperdude het volgende:
Cool!
Heb je ook wat mooie plaatjes/anekdotes?
Ja, videocamera meenemen is geen probleem/quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Lijkt me ook wel gaaf, maar ik ga denk eerst maar eens wat veiligere landen bezoeken. Misschien Cambodja en/of Vietnam.
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat je alleen een fototoestel mee mag nemen naar Noord-Korea en geen videocamera.
Maar blijkbaar kan dat dus wel
Denk je dat Noord-Korea echt onveiliger is dan die landen? Ik heb de indruk dat Noord-Korea juist één van de veiligste landen is die je kunt bezoeken, je krijgt immers constant bewaking mee.quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Inderdaad, voor criminaliteit hoef je niet bang te zijn in NK denk ik. In mijn optiek hoef je alleen te vrezen voor het toeristenbeleid. Als je in de problemen komt kun je nergens heen en nergens aankloppen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:41 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Denk je dat Noord-Korea echt onveiliger is dan die landen? Ik heb de indruk dat Noord-Korea juist één van de veiligste landen is die je kunt bezoeken, je krijgt immers constant bewaking mee.
Je wordt zorgvuldig weggehouden van de normale bevolking. Voor criminaliteit hoef je echt geen seconde bang te zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:41 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Denk je dat Noord-Korea echt onveiliger is dan die landen? Ik heb de indruk dat Noord-Korea juist één van de veiligste landen is die je kunt bezoeken, je krijgt immers constant bewaking mee.
koning aap 9 dagen een een reisblog komt er niet die is er al een ik ga toch hetzelfde bekijkenquote:Op zondag 25 juli 2010 22:09 schreef caffeinjunk het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer erover, welke reisorganisatie, hoelang, komen er fotos/reisverslagen op een blog?
kun je qua fotocamera qua lenzen nog wat meenemenquote:Op maandag 2 augustus 2010 10:51 schreef WimTol het volgende:
[..]
Ja, videocamera meenemen is geen probleem/
Dan ga je dus dezelfde reis maken als ik.quote:Op zondag 8 augustus 2010 08:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
koning aap 9 dagen een een reisblog komt er niet die is er al een ik ga toch hetzelfde bekijken
Niemand bij ons heeft iets moeten inleveren. Ik hen er niet zoveel verstand van, maar sommigen hadden aardige lenzen bij zich.quote:Op zondag 8 augustus 2010 08:42 schreef vipergts het volgende:
[..]
kun je qua fotocamera qua lenzen nog wat meenemen
Ik heb er euro;s uitgegeven, maar heb niet echt het gevoel dat ik nu medeplichtig ben aan het in stand houden van het regime. Alles is daar van de staat, dus daar zullen mijn uitgegeven euro's ook wel naar toe zijn gegaan. So be it...quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:41 schreef Hyperdude het volgende:
In hoeverre ben je eigenlijk medeplichtig aan het in stand houden van het huidige regime als je daar je dollars/euro's achterlaat? Dat regime zit toch te springen om vreemde valuta?
Zelfde argument werd destijds gebruikt tegen toerisme naar Zuid-Afrika?
NB. Deze post is niet om te trollen. Ik weet ook wel dat die Kim ook niet weggaat voordat de halve bevolking de hongerdood sterft.
Ja, als toerist help je het regime aan wat harde valuta, waarmee Kim jong Il weer dure cognac kan kopen. Het voelt ook ongemakkelijk als je er bent en erg goed te eten krijgt, terwijl elders de bevolking verhongert.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:41 schreef Hyperdude het volgende:
In hoeverre ben je eigenlijk medeplichtig aan het in stand houden van het huidige regime als je daar je dollars/euro's achterlaat? Dat regime zit toch te springen om vreemde valuta?
Zelfde argument werd destijds gebruikt tegen toerisme naar Zuid-Afrika?
NB. Deze post is niet om te trollen. Ik weet ook wel dat die Kim ook niet weggaat voordat de halve bevolking de hongerdood sterft.
Destijds had ik net een nieuwe camera. Voor alle zekerheid had ik ook de oude nog bij me (het is tenslotte een unieke ervaring, dus je wilt geen gedoe met een weigerende camera ofzo). Bij elkaar had ik dus twee body's en vijf objectieven bij me.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:46 schreef WimTol het volgende:
Niemand bij ons heeft iets moeten inleveren. Ik hen er niet zoveel verstand van, maar sommigen hadden aardige lenzen bij zich.
Die docu is ook uitgezonden op holland doc. Het ging in feite over een chirurg die staar operaties deed in Noord Korea. Het moment wat jij beschrijft gaat vooraf aan de daadwerkelijke operatie. Daarna gaat ze helemaal loos en valt op de grond om de grote leider te bedanken voor het fixen van haar zicht, terwijl natuurlijk die chirurg een voor westerse begrippen simpele operatie heeft gedaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:33 schreef static het volgende:
Zag laatste op de Zuid Koreaanse televisie een vrouw die al een jaartje of 50 blind is en op de vraag wat ze het mest verschrikkelijke vond was het antwoord 'dat ik de grote leider niet meer kan zien'.
hoeveel mm ik heb er 1 van 200 mm en die wil ik graag meenemenquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Destijds had ik net een nieuwe camera. Voor alle zekerheid had ik ook de oude nog bij me (het is tenslotte een unieke ervaring, dus je wilt geen gedoe met een weigerende camera ofzo). Bij elkaar had ik dus twee body's en vijf objectieven bij me.![]()
Op de heenweg werd de bagage niet gecontroleerd (medepassagier met diplomatenpas), op de terugweg wel. Dat leverde toen wel wat gefronsde wenkbrauwen op. Het moest ook allemaal vermeld worden op het douaneformulier. Uiteindelijk was het geen probleem, maar het leverde wel wat spannende momenten op.
Zo bekijk ik het ook ongeveer.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:30 schreef k_man het volgende:
[..]
...
Dat dilemma is in Noord Korea evident, maar is natuurlijk verre van uniek. In mindere mate geldt dat voor vele andere landen ook. Neem bijv Cuba - hoeveel van de toeristendollars uit Varadero komen terecht bij de lokale bevolking? Vrijwel niets. Ook veel landen in Afrika en het midden Oosten hebben bedenkelijke regimes.
Tja.... begrijpelijk toch in zo'n land?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:37 schreef gekkewiebel het volgende:
"Mobiele telefoons moeten na landing op het vliegveld worden ingeleverd. Bij vertrek wordt het apparaat geretourneerd. "
Ze zijn nou eenmaal verboden daar. Da's niet erg, want ze hebben toch geen mobiel netwerk, en als ze dat wel hebben, hebben ze toch geen contracten met buitenlandse aanbieders.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:37 schreef gekkewiebel het volgende:
"Mobiele telefoons moeten na landing op het vliegveld worden ingeleverd. Bij vertrek wordt het apparaat geretourneerd. "
En als je drie jaar achter slot en grendel belandt wegens "spionage" in een vochtige ruimte met knipperende TL buizen dan is dat gewoon de gewoonte daar?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:39 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Tja.... begrijpelijk toch in zo'n land?
Dat is nu eenmaal de wet... dus daar heb ik wat dat betreft niet veel problemen mee.
Het is meer om ook wat van de sfeer en cultuur te proeven!quote:Op donderdag 2 september 2010 19:46 schreef IDisposable het volgende:
Over veiligheid hoef je denk ik niet in te zitten. Ik denk dat NK een van de veiligste vakantielanden is omdat er constant iemand op je lippen zit. Het lijkt mij ook niet een land waar je voor vakantie en ontspanning heen gaat. Eerder om tijdens verjaardagen op te kunnen scheppen dat je naar NK bent geweest.
Ik studeer Geneeskunde...... zou dan een probleem zijn?quote:Op donderdag 2 september 2010 19:49 schreef Nobu het volgende:
Ik weet trouwens ook niet wat voor werk je doet, maar bij een veiligheidsonderzoek krijg je er gegarandeerd gezeik mee.
Ook als je weet dat dit in feite allemaal geregisseerd is? En natuurlijk mag ja daarvan genieten. Het zou alleen niets voor mij zijn.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:50 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Het is meer om ook wat van de sfeer en cultuur te proeven!
Noord-Korea het natuurlijk ook zijn weelde en natuur. Daar mag een mens best van genieten toch?
Ik heb geen idee. Lijkt me niet, maar goed.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:50 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Ik studeer Geneeskunde...... zou dan een probleem zijn?
Tja.... geregisseerd of niet. Je kunt via de link lezen dat je ook gewoon in de stad zult komen, zelfs in de metro. Dus je proeft wel degelijk een beetje de sfeer onder het normale volk.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:54 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ook als je weet dat dit in feite allemaal geregiseerd is? En natuurlijk mag ja daarvan genieten. Het zou alleen niets voor mij zijn.
In de metro ben je beperkt tot een aantal haltes, waar je wederom een hoop marionetten zal zien. Je zult op je reis in NK meer Chinezen tegenkomen dan Noord Koreanen. Ook qua videomateriaal is er weinig echt goeds te vinden, simpelweg omdat een videocamera vasthouden daar net zo'n verdachte en opvallende beweging is als wanneer je hier op het Museumplein een pistool rondzwaait.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:56 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Tja.... geregisseerd of niet. Je kunt via de link lezen dat je ook gewoon in de stad zult komen, zelfs in de metro. Dus je proeft wel degelijk een beetje de sfeer onder het normale volk.
En je krijgt veel oude bouwwerken te zien.... die zeggen veel over de koreaanse cultuur honderden jaren geleden. Ik zou er nooit een maand kunnen zitten. Maar die 5 dagen lijken me toch wel heel leuk.
Het enige waar ik me wat zorgen om maakte is het feit dat je absoluut geen contact meer hebt met de buitenwereld. Stel dat er iets gebeurd? Kom ik dan in contact met mijn reisorganisatie? Of ben ik simpelweg aan m'n lot en m'n twee "gidsen" overgelaten?
Zelfde reis als ik en zelfde indruk dus. Heb je foto's online staan?quote:Op zaterdag 18 september 2010 21:27 schreef vipergts het volgende:
Ik ben net terug echt een bijzonder land met vriendelijke bevolking die ook best nieuwsgierig is als ze zich onbespied voelen.
Bij de stamp shop naast het Koryo Hotel hadden ze 'm gewoon.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:02 schreef WimTol het volgende:
Ik had deze postzegel al eerder gezien, en ben er in Noord-Korea naar op zoek geweest. Er worden daar op veel plaatsen postzegelalbums verkocht (waarvan lang niet alle postzegels echt gebruikt zijn) maar ik ben deze nergens tegengekomen. Zelfs niet in een speciaal album met postzegels van vervoersmiddelen.
Volgens VNC was het 150 mm max, maar ik heb elders ook wel 200 gelezen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:43 schreef vipergts het volgende:
hoeveel mm ik heb er 1 van 200 mm en die wil ik graag meenemen
Och, als het om NGO's enzo gaat, zijn ze volgens mij best pragmatisch - als het hen maar niets kost.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:08 schreef vipergts het volgende:
Het lijkt mij sterk dat de Noord-Koreaanse regering daarvoor openstaat. Maar ik hoor graag hoe het verloopt.
Volgens mij hebben de meeste hulporganisaties zich juist uit het land teruggetrokken, omdat ze niet zelf de hulp mochten verstrekken. Op zich was de hulp wel welkom, maar de goederen moesten ingeleverd worden bij het regime. En dan is het op z'n minst twijfelachtig of de hulp echt aankomt bij de mensen die het nodig hebben.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:26 schreef ColdFeet het volgende:
Och, als het om NGO's enzo gaat, zijn ze volgens mij best pragmatisch - als het hen maar niets kost.
Ah! Ik zat in een ander hotel, niet geweest dus.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bij de stamp shop naast het Koryo Hotel hadden ze 'm gewoon.
Ik heb even gekeken tussen mijn collectie foto's.. ja ik ben een Noord-Korea freak en sla elke interessante foto op die ik kan vinden, gevolg een collectie (zeldzame) foto's van enkele gigabytes. Dit is de huidige status van het Ryugyong Hotel als 't goed is:quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:34 schreef vipergts het volgende:
Iemand nog meer tips wat je buiten de gewone dingen mee moet nemen op deze reis. Ik zit net te lezen dat ze het werk aan Ryugyong hotel hervat hebben.
Ik had het hotel inmiddels al in het echt gzienquote:Op maandag 4 oktober 2010 22:54 schreef Yougie het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken tussen mijn collectie foto's.. ja ik ben een Noord-Korea freak en sla elke interessante foto op die ik kan vinden, gevolg een collectie (zeldzame) foto's van enkele gigabytes. Dit is de huidige status van het Ryugyong Hotel als 't goed is:
Dit zijn de meest recente foto's die ik heb gevonden tussen m'n bestanden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi! Misschien leuk als jij ook wat foto's met ons deelt!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 06:37 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik had het hotel inmiddels al in het echt gzien
Dat is mijn setquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:23 schreef k_man het volgende:
Tjee, die set op Flickr. Iemand heeft een probleem met keuzes maken....
Inmiddels is de tweede vleugel ook af en moet alleen de derde nog worden afgemaakt - ik zal eens zoeken of ik ergens een mooi plaatje heb.quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:54 schreef Yougie het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken tussen mijn collectie foto's.. ja ik ben een Noord-Korea freak en sla elke interessante foto op die ik kan vinden, gevolg een collectie (zeldzame) foto's van enkele gigabytes. Dit is de huidige status van het Ryugyong Hotel als 't goed is:
Dit zijn de meest recente foto's die ik heb gevonden tussen m'n bestanden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was er op 27 juli, "Victoryday" in Noord-Korea. Wij kennen het beter als de dag dat de wapenstilstand werd getekend. In de straten hingen de dag daarvoor al vlaggen en was alles versierd voor de militaire parades die die dag zouden zijn.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:21 schreef Individual het volgende:
Ik zit eraan te denken om volgend jaar 1 mei te gaan. Het zou fantastisch zijn om een old-skool communistische militaire parade te zien als mogelijk. De inhuldiging van Un zou ook speciaal zijn.
Tijd dringt.
Waar heb je die documentaire gezien Hik?
Dat is de KFA waar je lid van kunt worden. Voor de rest denk ik niet dat je kunt mailen met ministeries. sowieso lijkt het bijwonen van een millitaire parade mij onmogelijk als westerling. het zal niet alleen om millitaire gaan maar ook in de staat waar het materiaal in verkeerd. mischien laten ze met zo'n parade dezelfde eenheden wel rondjes lopen om het wat te laten lijkenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:31 schreef Individual het volgende:
Da's jammer. Misschien kunnen een paar mailtjes naar het ministerie van toerisme met veel woorden als 'glorieus' en 'socialistische droom' helpen. Je kan ook 'lid' worden van NK volgens mij. Misschien helpt dat ook. Misschien eens met Vanguard praten; die weten meer over dat soort destinaties. Lijkt me toch dat 'het boze westen' wel weet wat er ongeveer aan wapens te vinden is?
Gewoon gehuurd. Goede arthouse dvd zaak moet m wel hebben.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:21 schreef Individual het volgende:
Ik zit eraan te denken om volgend jaar 1 mei te gaan. Het zou fantastisch zijn om een old-skool communistische militaire parade te zien als mogelijk. De inhuldiging van Un zou ook speciaal zijn.
Tijd dringt.
Waar heb je die documentaire gezien Hik?
quote:Op vrijdag 12 november 2010 18:36 schreef vipergts het volgende:
De geliefde Leider heeft in al zijn wijsheid besloten om ook een restaurant in Amsterdam te openen
Er had nog een link bij moeten zitten zie nu. Ach als ze het personeelsprobleem niet oplossen kunnen ze er wel wat uit Pyongyang halen, mooie vrouwen zat daar.quote:
Mooi verhaal was dat ja.quote:Op zaterdag 25 december 2010 21:20 schreef TjaGerben het volgende:
Zijn er nog meer reis verslagen door noord korea zonder begeleiding netzoals het begin van de vienna - pyponyang reis? In russisch mag ook.
Ik heb er wat gevonden:quote:Op maandag 10 januari 2011 17:23 schreef Jirdo het volgende:
Ik heb een tijd geleden ook een verhaal gelezen over een muzikant die in Noord-Korea mocht optreden tijdens een belangrijke feestdag. Ik ben helaas de link kwijt, kan iemand die geven?
Ik wil ook ontzettend graag. Mag ik zo stout zijn te vragen hoeveel het jou gekost heeft in totaal?quote:Op zondag 20 februari 2011 10:26 schreef abdalfawaz het volgende:
Net terug van een indrukwekkende reis naar Noord-Korea!
Dit kan geen 10 jaar meer voortduren op deze manier, het land is echt failliet.. tenminste dat is de indruk die wij tweeën kregen.
Hier kun je veel verschillende reizen vinden naar N-Korea:quote:Op maandag 23 mei 2011 22:17 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik wil ook ontzettend graag. Mag ik zo stout zijn te vragen hoeveel het jou gekost heeft in totaal?
Die ik bedoelde zit er niet tussen (de blog was Engels), maar toch leuk om te lezenquote:Op maandag 23 mei 2011 19:08 schreef TjaGerben het volgende:
[..]
Ik heb er wat gevonden:
http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/documentaire/t/Terug-in-Noord-Korea-Bekend-maakt-bemind.html
http://www.archivesolidai(...)Print&PHPSESSID=4ff6
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ar-Noord-Korea.dhtml
http://www.korea-is-one.org/spip.php?article1702
http://www.bndestem.nl/re(...)rp-in-NoordKorea.ece
Zie nu je bericht pas. Het is echt zeer meegevallen. We zijn 15 dagen weggeweest, begonnen in Beijing, toen Dandong en vanuit daar naar NK gegaan. Daar zijn we een week geweest, daarna via Shenyang terug naar Beijing een naar huis. Totaal was ik 2500 euro kwijt incl. vlucht.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:17 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik wil ook ontzettend graag. Mag ik zo stout zijn te vragen hoeveel het jou gekost heeft in totaal?
Ja dat zullen ze bij de Noord-Koreaanse douane leuk vinden, jij met Zuid-Koreaanse stempels in je paspoort. en dan het land proberen binnen te komen ik weet niet of dat lukt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:38 schreef Cyber2003 het volgende:
Heel interessant topic, mede daarom ook een kick!
Vanaf eind augustus zal ik een half jaar in Seoul verblijven voor mijn studie.
Ik zou heel graag ergens in die periode een aantal dagen Noord-Korea binnen gaan, via Beijing.
Weten jullie of dit problemen kan geven?
Bovendien wil ik dus geen vlucht naar Beijing, maar wil ik gewoon van te voren een trip naar N-Korea boeken die in Beijing vertrekt. Wat zou daarvoor de beste aanbieder zijn? Koryo tours? Een goede 1000 euro ben je dan sowieso wel kwijt, zie ik?
Alvast bedankt!
Heb het gehoord van een student die daar ook heeft gestudeerd. Hij zei dat een andere non Zuid-Koreaan ook zo Noord-Korea binnen is gegaan voor een weekje. Kan dus nergens vinden of dat problemen mocht geven...quote:Op woensdag 8 februari 2012 07:10 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja dat zullen ze bij de Noord-Koreaanse douane leuk vinden, jij met Zuid-Koreaanse stempels in je paspoort. en dan het land proberen binnen te komen ik weet niet of dat lukt.
http://koreakonsult.com/visum-villkor_eng.htmlquote:If your passport contains stamps from visits to South Korea or the United States it will NOT create any problems when entering North Korea. In the same time we have never heard of anyone experiencing problems because of North Korean stamps in the passport when entering the United States or South Korea.
Ik ben zelf met Young Pioneer Tours naar Noord Korea geweest (alleen met een gids en chaffeur). YTP is stukken goedkoper dan Koryotours, een echte aanrader.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:50 schreef TjaGerben het volgende:
[..]
Hier kun je veel verschillende reizen vinden naar N-Korea:
http://www.koryogroup.com/travel_groupTours.php
Ik zou liever naar Myanmar gaan dan, daar mag je gewoon loslopen zelfquote:Op woensdag 8 februari 2012 22:16 schreef The_Eye het volgende:
[..]
Ik ben zelf met Young Pioneer Tours naar Noord Korea geweest (alleen met een gids en chaffeur). YTP is stukken goedkoper dan Koryotours, een echte aanrader.
Volgens mij al allemaal ontkracht, maar ik krijg wel steeds meer het idee dat dit Noord-Korea niet lang meer zal bestaan. Zal wel meer richting iets Cuba-achtigs gaan verschuiven.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 08:24 schreef vipergts het volgende:
Op twitter zijn geruchten dat er een coup is geweest en dat Un vermoord is in Beijing
Ik denk ook dat China die Kim onder de hoede zal gaan nemen en hem zal sturen richting een gezonder model met industrie en een soort vrije economiequote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij al allemaal ontkracht, maar ik krijg wel steeds meer het idee dat dit Noord-Korea niet lang meer zal bestaan. Zal wel meer richting iets Cuba-achtigs gaan verschuiven.
Veel bezocht manquote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:26 schreef k_man het volgende:
Klik op het linkje onderaan deze post.
Bedankt voor je uitgebreide post bitownerquote:
Ik ben er ook geweest, kan me wel vinden in het foto verslag hierboven.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 08:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide post bitowner
Mooie foto's
Mooi detail ook, de cijfers op de grond voor de parade's. En wat je zegt, een bezoek lijkt me zo surrealistisch. Ergens zou ik er wel naar toe willen. Maar anderzijds ben ik te bang om te eindigen als een Otto Warmbier![]()
Niet heel erg realistisch maar toch... Hoeveel toeristen bezoeken Noord-Korea jaarlijks ongeveerd? Hoe streng is het daadwerkelijk? Ik heb ondertussen genoeg docu's gezien dat beide gidsen niet van je zijde wijken en dat alles redelijk strak geregisseerd is.
Een bezoek aan Pyongyang lijkt me redelijk onvermijdelijk omdat ze je juist alles willen laten zien wat mooi en groot is en wat de Grote Leider allemaal wel niet heeft betekend voor het land. Maar je zegt zelf dat je in het noorden van Noord-Korea bent geweest...quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik ben er ook geweest, kan me wel vinden in het foto verslag hierboven.
Schijnt dat het toerisme toeneemt, met name uit China. De gidsen konden goed Engels, wel met duidelijk accent uiteraard. Zelf mag je niks, de gidsen kaderen alles in. Ik ben ook in het noorden van het land geweest, waar amper toeristen komen. De meeste gaan direct door naar de hoofdstad en de DMZ. Noord-Korea is nog een agrarische samenleving, zoals "wij" dat heel vroeger ook waren. Alleen in bepaalde hotspots, centrum Pyongyang bijvoorbeeld, heb je wat ontwikkeling.
Wat betreft veiligheid; gedraag je normaal, ga geen rare grappen maken of rare poses aannemen. Dan is er niks aan de hand. Ik was zelf in een groep met wat jeugdige lui die, ondanks waarschuwingen, toch een handstand en zo gingen doen bij die standbeelden. Dat ging net goed, maar had ook fout kunnen aflopen. Als je jezelf niet kan beheersen moet je naar een andere vakantiebestemming gaan.
Uiteraard ga je naar Pyongyang, part of the program. Een bombastische stad, heel ruim opgezet. De wegen in het centrum zijn ok, ga je daarbuiten dan is de infrastructuur een drama. Het centrum is idd een bubble. Maar goed, dat heb je in bepaalde mate in steden als Parijs en New York ook.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een bezoek aan Pyongyang lijkt me redelijk onvermijdelijk omdat ze je juist alles willen laten zien wat mooi en groot is en wat de Grote Leider allemaal wel niet heeft betekend voor het land. Maar je zegt zelf dat je in het noorden van Noord-Korea bent geweest...
Kan je aangeven waar je naar toe zou willen en bekijken je gidsen dan of het mogelijk is daar naar toe te gaan, of krijg je van te voren een aantal plekken aangewezen waar je een keuze uit zou kunnen maken?
Dat is wel jammer, maar begrijpelijk wanneer je dat afzet tegen de heersende onderdrukking/cultuur. Toch is het ook enorm fascinerend hoe een land zichzelf in stand weet te houden op zo'n manier. De docu's vind ik reuze interessant en ik ben nu ook in wat boeken begonnen om meer te weten te komen over de Kim's en de totstandkoming van deze poppenkast.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:44 schreef Homey het volgende:
[..]
Uiteraard ga je naar Pyongyang, part of the program. Een bombastische stad, heel ruim opgezet. De wegen in het centrum zijn ok, ga je daarbuiten dan is de infrastructuur een drama. Het centrum is idd een bubble. Maar goed, dat heb je in bepaalde mate in steden als Parijs en New York ook.
Je mag zelf niks verzinnen, het programma is vastgelegd. Je wordt wel bezig gehouden, maak je daar maar niet druk om. Elke nacht slaap je ergens anders, je verhuist continu van hotel naar hotel. Wellicht zijn er tour operators die iets meer flexibiliteit aanbieden.
By the way, een reis naar Noord-Korea is niet bepaald goedkoop.
Ik ben ook pure fascinatie daar heen gegaan. Ik interesseer me al zeker 15 jaar in Noord-Korea. Toen had je nog nauwelijks docu's of reisverslagen over dat land. Dat is de afgelopen jaren wel veranderd, Noord-Korea fascineert nu zoveel mensen. Heeft denk ik ook te maken met het feit dat globalisering nu zowat overal is, en de enkele plekken waar dat (nog) niet het geval is de fascinatie ontstaat. Avontuurlijke toeristen zijn immer op zoek naar de 'pure ervaring', zonder in aanraking te komen met de zoveelste McDonalds of Starbucks om de hoek. Dat wordt steeds lastiger.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat is wel jammer, maar begrijpelijk wanneer je dat afzet tegen de heersende onderdrukking/cultuur. Toch is het ook enorm fascinerend hoe een land zichzelf in stand weet te houden op zo'n manier. De docu's vind ik reuze interessant en ik ben nu ook in wat boeken begonnen om meer te weten te komen over de Kim's en de totstandkoming van deze poppenkast.
Dat het geen goedkope vakantie zou zijn, besef ik mij terdege. Waar moet ik aan denken, orde van grootte?
Ach mijn gidsen zagen er allebei leuk uit helemaal geen straf dat ze op me gelet hebbenquote:Op vrijdag 21 juli 2017 08:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide post bitowner
Mooie foto's
Mooi detail ook, de cijfers op de grond voor de parade's. En wat je zegt, een bezoek lijkt me zo surrealistisch. Ergens zou ik er wel naar toe willen. Maar anderzijds ben ik te bang om te eindigen als een Otto Warmbier![]()
Niet heel erg realistisch maar toch... Hoeveel toeristen bezoeken Noord-Korea jaarlijks ongeveerd? Hoe streng is het daadwerkelijk? Ik heb ondertussen genoeg docu's gezien dat beide gidsen niet van je zijde wijken en dat alles redelijk strak geregisseerd is.
Oh, daar ben ik ook al lang geweest. Noord Korea was in 2001, Turkmenistan in 2008.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 20:39 schreef Homey het volgende:
Het nieuwe Noord-Korea waar niemand heen gaat is Turkmenistan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |