abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85542967
Iemand nog meer tips wat je buiten de gewone dingen mee moet nemen op deze reis. Ik zit net te lezen dat ze het werk aan Ryugyong hotel hervat hebben.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_85995050
Ik zit al een tijdje met het plan in mijn hoofd om eens op vakantie te gaan naar Noord-Korea.
Uiteindelijk het ik een Nederlandse reisorganisatie gevonden die reizen verzorgd door Noord-Korea.

Dit zal inhouden dat je 5 dagen onder begeleiding van een gids de mooiste plekken van het land zult bewonderen en zoveel mogelijk de sfeer en de cultuur kunt proeven.

Een beschrijving over de volledige reis is http://www.jouwchinareis.nl/bouwsteen/55/Noord-Korea/#lees_meer hier te vinden!

Mijn vraag was of er meerdere mensen ooit op vakantie zijn geweest naar Noord-Korea, en hoe veilig jullie een reis als deze achten?
Het ziet er uit als een goed georganiseerde reis.... maar vooral bij landen als N-K ben ik daar soms wat huiverig in.
pi_85995378
"Mobiele telefoons moeten na landing op het vliegveld worden ingeleverd. Bij vertrek wordt het apparaat geretourneerd. "
:')
pi_85995457
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:37 schreef gekkewiebel het volgende:
"Mobiele telefoons moeten na landing op het vliegveld worden ingeleverd. Bij vertrek wordt het apparaat geretourneerd. "
Tja.... begrijpelijk toch in zo'n land?
Dat is nu eenmaal de wet... dus daar heb ik wat dat betreft niet veel problemen mee.
pi_85995482
Bijzonder land zal dat zijn :)
pi_85995510
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:37 schreef gekkewiebel het volgende:
Ze zijn nou eenmaal verboden daar. Da's niet erg, want ze hebben toch geen mobiel netwerk, en als ze dat wel hebben, hebben ze toch geen contracten met buitenlandse aanbieders. :P
pi_85995520
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:39 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Tja.... begrijpelijk toch in zo'n land?
Dat is nu eenmaal de wet... dus daar heb ik wat dat betreft niet veel problemen mee.
En als je drie jaar achter slot en grendel belandt wegens "spionage" in een vochtige ruimte met knipperende TL buizen dan is dat gewoon de gewoonte daar?
Zo ja, veel plezier! *O*
  donderdag 2 september 2010 @ 19:44:39 #83
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85995642
Je twee oppassers worden ook consequent "gidsen" genoemd. :')
pi_85995710
Over veiligheid hoef je denk ik niet in te zitten. Ik denk dat NK een van de veiligste vakantielanden is omdat er constant iemand op je lippen zit. Het lijkt mij ook niet een land waar je voor vakantie en ontspanning heen gaat. Eerder om tijdens verjaardagen op te kunnen scheppen dat je naar NK bent geweest.
Jeffster! _O_
  donderdag 2 september 2010 @ 19:48:05 #85
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_85995752
je zal alleen plekken zien die speciaal voor toeristen zijn gemaakt. Zoals boulevards enzo.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  donderdag 2 september 2010 @ 19:49:27 #86
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85995809
Ik weet trouwens ook niet wat voor werk je doet, maar bij een veiligheidsonderzoek krijg je er gegarandeerd gezeik mee.
pi_85995847
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:46 schreef IDisposable het volgende:
Over veiligheid hoef je denk ik niet in te zitten. Ik denk dat NK een van de veiligste vakantielanden is omdat er constant iemand op je lippen zit. Het lijkt mij ook niet een land waar je voor vakantie en ontspanning heen gaat. Eerder om tijdens verjaardagen op te kunnen scheppen dat je naar NK bent geweest.
Het is meer om ook wat van de sfeer en cultuur te proeven!

Noord-Korea het natuurlijk ook zijn weelde en natuur. Daar mag een mens best van genieten toch?
Natuurlijk ga je niet op het strand liggen niets doen.... maar dat is tijdens een vakantie zowieso niets voor mij!
pi_85995860
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:49 schreef Nobu het volgende:
Ik weet trouwens ook niet wat voor werk je doet, maar bij een veiligheidsonderzoek krijg je er gegarandeerd gezeik mee.
Ik studeer Geneeskunde...... zou dan een probleem zijn?

EDIT: "Hoe kom je dan aan het geld voor zo'n reis?" .... ik run m'n eigen kroeg in de weekenden. Dat geeft me wat extra ademruimte financieel gezien.
pi_85996002
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:50 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Het is meer om ook wat van de sfeer en cultuur te proeven!

Noord-Korea het natuurlijk ook zijn weelde en natuur. Daar mag een mens best van genieten toch?
Ook als je weet dat dit in feite allemaal geregisseerd is? En natuurlijk mag ja daarvan genieten. Het zou alleen niets voor mij zijn.
Jeffster! _O_
  donderdag 2 september 2010 @ 19:55:59 #90
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85996076
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:50 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Ik studeer Geneeskunde...... zou dan een probleem zijn?

Ik heb geen idee. Lijkt me niet, maar goed.
pi_85996100
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:54 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Ook als je weet dat dit in feite allemaal geregiseerd is? En natuurlijk mag ja daarvan genieten. Het zou alleen niets voor mij zijn.
Tja.... geregisseerd of niet. Je kunt via de link lezen dat je ook gewoon in de stad zult komen, zelfs in de metro. Dus je proeft wel degelijk een beetje de sfeer onder het normale volk.

En je krijgt veel oude bouwwerken te zien.... die zeggen veel over de koreaanse cultuur honderden jaren geleden. Ik zou er nooit een maand kunnen zitten. Maar die 5 dagen lijken me toch wel heel leuk.

Het enige waar ik me wat zorgen om maakte is het feit dat je absoluut geen contact meer hebt met de buitenwereld. Stel dat er iets gebeurd? Kom ik dan in contact met mijn reisorganisatie? Of ben ik simpelweg aan m'n lot en m'n twee "gidsen" overgelaten?
pi_85996344
Ik wil er ooit een keer naar toe. Ik zal er volgend jaar 'maar' een paar honderd km vandaan zitten, dus misschien dat het dan al mogelijk is.

Over de veiligheid moet je je geen zorgen maken. Het lijken me oprecht aardige mensen daar, waaronder je gidsen. Maar je moet ze wel serieus nemen, hoe moeilijk dat soms kan zijn.
Ron Paul 2012
  Donald Duck held donderdag 2 september 2010 @ 20:59:43 #93
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85998626
Hier staat een reisverslag van iemand:http://home.hccnet.nl/fp.grootveld/index2.html
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_86014455
Ik ben net een maand terug, en het is een aanrader! Mooi land, aardige mensen en een bijzondere ervaring.

Natuurlijk ben je niet vrij te gaan en staan waar je wilt, en zullen er altijd 2 gidsen bij je zijn. Ook zie je alleen maar dingen die zij willen dat je zien. Hier moet je geen bezwaren tegen hebben, en je moet het gewoon over je heen laten komen. Wij konden bij onze gidsen aangeven wat we graag wilden zien, en zij gingen dan kijken of het haalbaar was.

Je kan aan de gidsen alles vragen, en het antwoord moet je dan op je eigen manier interpreteren. Zo is Amerika de vijand en zijn zij schuldig aan de Koreaanse Oorlog en niemand anders.

En maak je geen zorgen over consequenties als je daar geweest bent. Er zijn in Nederland geen gevallen bekend waarbij iemand die legaal in het land was daar later problemen mee had. Ook krijg je geen stempel of visa in je paspoort.

Zie voor mijn verslag van de reis http://www.tom-reisverslagen.com

[ Bericht 0% gewijzigd door WimTol op 03-09-2010 11:05:01 ]
pi_86582690
Ik ben net terug echt een bijzonder land met vriendelijke bevolking die ook best nieuwsgierig is als ze zich onbespied voelen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_86619780
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:56 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Tja.... geregisseerd of niet. Je kunt via de link lezen dat je ook gewoon in de stad zult komen, zelfs in de metro. Dus je proeft wel degelijk een beetje de sfeer onder het normale volk.

En je krijgt veel oude bouwwerken te zien.... die zeggen veel over de koreaanse cultuur honderden jaren geleden. Ik zou er nooit een maand kunnen zitten. Maar die 5 dagen lijken me toch wel heel leuk.

Het enige waar ik me wat zorgen om maakte is het feit dat je absoluut geen contact meer hebt met de buitenwereld. Stel dat er iets gebeurd? Kom ik dan in contact met mijn reisorganisatie? Of ben ik simpelweg aan m'n lot en m'n twee "gidsen" overgelaten?
In de metro ben je beperkt tot een aantal haltes, waar je wederom een hoop marionetten zal zien. Je zult op je reis in NK meer Chinezen tegenkomen dan Noord Koreanen. Ook qua videomateriaal is er weinig echt goeds te vinden, simpelweg omdat een videocamera vasthouden daar net zo'n verdachte en opvallende beweging is als wanneer je hier op het Museumplein een pistool rondzwaait.

Kijk voor de grap eens The Vide Guide to Travel op VBS.TV, link staat eerder in het topic. Een van de beste docu's over NK die ik tot nu toe heb gezien. Heeft me er ook toe gezet om gelijk alle andere docu's te bekijken (die van Liberia is ook een aanrader).

Met de veiligheid zal het verder wel snor zitten, zodra je niet echt gevaarlijke dingen gaat doen zal je heus niet jarenlang in een ondervragings kamertje zitten. ;)
pi_86628115
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 21:27 schreef vipergts het volgende:
Ik ben net terug echt een bijzonder land met vriendelijke bevolking die ook best nieuwsgierig is als ze zich onbespied voelen.
Zelfde reis als ik en zelfde indruk dus. Heb je foto's online staan?
pi_87147096
Ik ben bezig met voorbereidingen voor het oprichten van een soort ''goed-doel'' wat aan geld komt door sponsoren. En dan hoop ik binnenkort (ben al bezig met email contact) toegang te krijgen tot Noord-Korea om vervolgens het platteland op te gaan, en mensen te helpen op plekken waar een toerist NOOIT maar dan ook NOOIT zal komen. Iemand die ik ken uit Duitsland heeft 't zelfde gedaan en heeft de blijde gezichtjes van de mensen mogen aanschouwen daar, ik zou dit graag zelf ook mee willen maken. En ook voor de ervaring om gewoon op die plekken te zijn. Ik wil graag iets goeds doen voor 't land... :)

Misschien iemand met dezelfde ideeën? Samen wat opstarten? :9~
pi_87147689
Als een toerist nooit op die plekken zal komen, hoe kom jij er dan wel?
pi_87148535
Ik ben dan geen toerist maar ik bezoek het land als iemand die helpt bij een wederopbouw en als ''vriend'' van het land. Ik weet dat 't kan, en zal weer 's contact opnemen met mijn contactpersoon uit Duitsland die mij er alles over kan vertellen. Hij kreeg namelijk ook toegang tot plekken waar een toerist nog nooit toegang tot heeft gekregen. Hij deed ook vrijwilligerswerk voor de mensen van de DPRK. Dit zou ik ook echt graag willen doen ^^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')