Ik heb wel eens gelezen dat je alleen een fototoestel mee mag nemen naar Noord-Korea en geen videocamera.quote:Op maandag 26 juli 2010 01:01 schreef Samsonneke het volgende:
Deze persoon heeft overigens erg mooie (HD) beelden gemaakt tijdens zijn bezoek in Noord-Korea:
http://www.youtube.com/user/bankHDvideo#p/u/1/PaTmswGjBbw
Zitten echt een paar indrukwekkende filmpjes tussen.
Alsof ze Full HD fototoestellen kennen daarquote:Op zondag 1 augustus 2010 09:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Lijkt me ook wel gaaf, maar ik ga denk eerst maar eens wat veiligere landen bezoeken. Misschien Cambodja en/of Vietnam.
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat je alleen een fototoestel mee mag nemen naar Noord-Korea en geen videocamera.
Maar blijkbaar kan dat dus wel
Foto's ben ik nog aan het uitzoeken, zal tzt een linkje plaatsen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 08:46 schreef Hyperdude het volgende:
Cool!
Heb je ook wat mooie plaatjes/anekdotes?
Ja, videocamera meenemen is geen probleem/quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Lijkt me ook wel gaaf, maar ik ga denk eerst maar eens wat veiligere landen bezoeken. Misschien Cambodja en/of Vietnam.
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat je alleen een fototoestel mee mag nemen naar Noord-Korea en geen videocamera.
Maar blijkbaar kan dat dus wel
Denk je dat Noord-Korea echt onveiliger is dan die landen? Ik heb de indruk dat Noord-Korea juist één van de veiligste landen is die je kunt bezoeken, je krijgt immers constant bewaking mee.quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Inderdaad, voor criminaliteit hoef je niet bang te zijn in NK denk ik. In mijn optiek hoef je alleen te vrezen voor het toeristenbeleid. Als je in de problemen komt kun je nergens heen en nergens aankloppen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:41 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Denk je dat Noord-Korea echt onveiliger is dan die landen? Ik heb de indruk dat Noord-Korea juist één van de veiligste landen is die je kunt bezoeken, je krijgt immers constant bewaking mee.
Je wordt zorgvuldig weggehouden van de normale bevolking. Voor criminaliteit hoef je echt geen seconde bang te zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:41 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Denk je dat Noord-Korea echt onveiliger is dan die landen? Ik heb de indruk dat Noord-Korea juist één van de veiligste landen is die je kunt bezoeken, je krijgt immers constant bewaking mee.
koning aap 9 dagen een een reisblog komt er niet die is er al een ik ga toch hetzelfde bekijkenquote:Op zondag 25 juli 2010 22:09 schreef caffeinjunk het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer erover, welke reisorganisatie, hoelang, komen er fotos/reisverslagen op een blog?
kun je qua fotocamera qua lenzen nog wat meenemenquote:Op maandag 2 augustus 2010 10:51 schreef WimTol het volgende:
[..]
Ja, videocamera meenemen is geen probleem/
Dan ga je dus dezelfde reis maken als ik.quote:Op zondag 8 augustus 2010 08:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
koning aap 9 dagen een een reisblog komt er niet die is er al een ik ga toch hetzelfde bekijken
Niemand bij ons heeft iets moeten inleveren. Ik hen er niet zoveel verstand van, maar sommigen hadden aardige lenzen bij zich.quote:Op zondag 8 augustus 2010 08:42 schreef vipergts het volgende:
[..]
kun je qua fotocamera qua lenzen nog wat meenemen
Ik heb er euro;s uitgegeven, maar heb niet echt het gevoel dat ik nu medeplichtig ben aan het in stand houden van het regime. Alles is daar van de staat, dus daar zullen mijn uitgegeven euro's ook wel naar toe zijn gegaan. So be it...quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:41 schreef Hyperdude het volgende:
In hoeverre ben je eigenlijk medeplichtig aan het in stand houden van het huidige regime als je daar je dollars/euro's achterlaat? Dat regime zit toch te springen om vreemde valuta?
Zelfde argument werd destijds gebruikt tegen toerisme naar Zuid-Afrika?
NB. Deze post is niet om te trollen. Ik weet ook wel dat die Kim ook niet weggaat voordat de halve bevolking de hongerdood sterft.
Ja, als toerist help je het regime aan wat harde valuta, waarmee Kim jong Il weer dure cognac kan kopen. Het voelt ook ongemakkelijk als je er bent en erg goed te eten krijgt, terwijl elders de bevolking verhongert.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:41 schreef Hyperdude het volgende:
In hoeverre ben je eigenlijk medeplichtig aan het in stand houden van het huidige regime als je daar je dollars/euro's achterlaat? Dat regime zit toch te springen om vreemde valuta?
Zelfde argument werd destijds gebruikt tegen toerisme naar Zuid-Afrika?
NB. Deze post is niet om te trollen. Ik weet ook wel dat die Kim ook niet weggaat voordat de halve bevolking de hongerdood sterft.
Destijds had ik net een nieuwe camera. Voor alle zekerheid had ik ook de oude nog bij me (het is tenslotte een unieke ervaring, dus je wilt geen gedoe met een weigerende camera ofzo). Bij elkaar had ik dus twee body's en vijf objectieven bij me.quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:46 schreef WimTol het volgende:
Niemand bij ons heeft iets moeten inleveren. Ik hen er niet zoveel verstand van, maar sommigen hadden aardige lenzen bij zich.
Die docu is ook uitgezonden op holland doc. Het ging in feite over een chirurg die staar operaties deed in Noord Korea. Het moment wat jij beschrijft gaat vooraf aan de daadwerkelijke operatie. Daarna gaat ze helemaal loos en valt op de grond om de grote leider te bedanken voor het fixen van haar zicht, terwijl natuurlijk die chirurg een voor westerse begrippen simpele operatie heeft gedaan.quote:Op maandag 2 augustus 2010 11:33 schreef static het volgende:
Zag laatste op de Zuid Koreaanse televisie een vrouw die al een jaartje of 50 blind is en op de vraag wat ze het mest verschrikkelijke vond was het antwoord 'dat ik de grote leider niet meer kan zien'.
hoeveel mm ik heb er 1 van 200 mm en die wil ik graag meenemenquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Destijds had ik net een nieuwe camera. Voor alle zekerheid had ik ook de oude nog bij me (het is tenslotte een unieke ervaring, dus je wilt geen gedoe met een weigerende camera ofzo). Bij elkaar had ik dus twee body's en vijf objectieven bij me.![]()
Op de heenweg werd de bagage niet gecontroleerd (medepassagier met diplomatenpas), op de terugweg wel. Dat leverde toen wel wat gefronsde wenkbrauwen op. Het moest ook allemaal vermeld worden op het douaneformulier. Uiteindelijk was het geen probleem, maar het leverde wel wat spannende momenten op.
Zo bekijk ik het ook ongeveer.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:30 schreef k_man het volgende:
[..]
...
Dat dilemma is in Noord Korea evident, maar is natuurlijk verre van uniek. In mindere mate geldt dat voor vele andere landen ook. Neem bijv Cuba - hoeveel van de toeristendollars uit Varadero komen terecht bij de lokale bevolking? Vrijwel niets. Ook veel landen in Afrika en het midden Oosten hebben bedenkelijke regimes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |