abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77526958

• Algemeen:
    Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.

• Aanpassingen van de fabrikant:
    Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelde de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.

• Android updates:
    Android is een besturingssysteem dat in staat is om te updaten. Dit kan automatisch gebeuren via het netwerk van een provider (OTA, Over The Air), of handmatig met behulp van een USB kabel.

De eerste methode is van toepassing op Google Experience telefoons. Google maakt de updates voor deze telefoon klaar en verspreid deze ook. Mensen zonder Google Experience telefoon zijn afhankelijk van de fabrikant van de telefoon. Zij zullen met behulp van een USB kabel moeten updaten.

Android heeft al diverse updates gehad, waaronder Cupcake (1.5), Donut (1.6) en Eclair (2.0) en Eclair (2.1). Google vernoemt de updates naar zoetigheid, op alfabetische volgorde. De volgende update zal Froyo (Frozen Yoghurt) zijn. Het versienummer hiervan is nog onbekend.

Er is soms wat verwarring over versienummers en namen van updates. Het zit zo: Google heeft een grote verzameling verbeteringen e.d. Deze verzameling heet bijvoorbeeld Donut, of Eclair. Vervolgens pakt Google daar een aantal verbeteringen uit en beslist dat dat de volgende Android update wordt. Daarna wordt er een versienummer opgeplakt. Hierdoor is het dus mogelijk dat 2.0 en 2.1 beiden tot Eclair behoren.

• Android mods:
    Doordat Android Open Source is, zijn veel mensen aan de slag gegaan met de broncode. Zij brengen hun eigen, aangepaste versie van Android uit. Deze versies bevatten vaak verbeteringen op het gebied van snelheid en er zijn waardevolle functies toegevoegd. Een voorbeeld van zo'n mod is CyanogenMod. In deze versie zijn veel snelheidsverbeteringen doorgevoerd, ook kan je bijvoorbeeld op je laptop internetten via het netwerk van je telefoon en bestanden versturen via Bluetooth.

Deze aangepaste versies van Android kun je zelf op je telefoon zetten. Handleidingen hiervoor zijn overal te vinden. Een plek waar vrijwel alle Android modders samen komen is het XDA-Developers forum: http://forum.xda-developers.com/index.php

• Beschikbare apparaten:
    Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites.

Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.

• Handige sites:
    http://www.androidplanet.nl/ - Android Planet - Nederlandse Android site
    http://www.androidworld.nl/ - Android World - Nederlandse Android site
    http://www.phandroid.com/ - Phandroid - Engelse Android site
    http://www.androidandme.com/ - Android And Me - Engelse Android site
    http://www.androidguys.com/ - Android Guys - Engelse Android site
    http://www.androidspin.com/ - AndroidSPIN - Engelse Android site, voornamelijk gericht op custom ROMs
    http://www.yourandroid.info/ - Your Android Info - Overzicht van vrijwel al het Androidnieuws

• Twitter:
    http://twitter.com/cyanogen - Android modder
    http://twitter.com/maxisma - Android modder
    http://twitter.com/Official_Drizzy - Android modder
    http://twitter.com/dwang5 - Android modder
    http://twitter.com/stericson - Android modder

Vorig topic: Android Topic #9: Nog vol van Google's Nexus One!
    De OP vind je hier
  • pi_77527009
    Laatste post uit het vorige topic:
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 20:19 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Bij Fring kan ik überhaupt geen Skype naar Skype gesprekken beginnen. Zit dit ergens diep, erg diep weggestopt of zo?

En met TruPhone nam de persoon naar wie ik belde op, maar bleef hij bij mij over gaan... Dit probeer ik binnenkort nog wel een keer. Werkt TruPhone trouwens ook via 3G?

En Sipdroid is inderdaad heel ingewikkeld en er is echt nergens een fatsoenlijke handleiding voor beginners. Ik kan ondertussen wel een gesprek aanknopen via Skype, maar ik kan niet gebeld worden en gewoon bellen naar mobiel probeert dat ding ook via Sipdroid te doen en dat moet ik niet hebben.
    pi_77527058
    Nog mensen die leuke nieuwe apps ontdekt hebben de laatste tijd?
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_77527114
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 20:25 schreef Tim86 het volgende:
    Nog mensen die leuke nieuwe apps ontdekt hebben de laatste tijd?
    2 Player Reactor. Geen nieuwe, maar wel leuk
    pi_77527145
    Ik heb echt nog nooit zo'n slecht besturingssysteem gebruikt als android. Volkomen ruk gewoon.
    Apple producten ftw!
    pi_77527161
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 20:27 schreef OHSHI- het volgende:
    Ik heb echt nog nooit zo'n slecht besturingssysteem gebruikt als android. Volkomen ruk gewoon.
    Want?
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_77527256
    Ik wil dit topic even volgen ondanks dat ik een eifoon heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 01-02-2010 20:45:30 ]
    Feyenoord Rotterdam
    pi_77527297
    koop gewoon een ipad want die kan gewoon niks en dan kan het ook allemaal niet werken
    pi_77527425
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 20:30 schreef o.us het volgende:
    Ik wil dit topic even volgens ondanks dat ik een eifoon heb.
    Iphone is ook kut.
    Apple producten ftw!
    pi_77527527
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 20:27 schreef OHSHI- het volgende:
    Humor
    Nu nog wat argumenten graag
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_77527992
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 20:33 schreef OHSHI- het volgende:

[..]

Iphone is ook kut.
    Als je gaat lopen trollen kan je net zo goed direct weg gaan
      Moderator maandag 1 februari 2010 @ 20:49:17 #12
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77528213
    Wanneer komen de milestone, de nexus one of whatever uit? De echte betere telefoons?
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_77528407
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 20:49 schreef Renesite het volgende:
    Wanneer komen de milestone, de nexus one of whatever uit? De echte betere telefoons?
    God mag het weten
      Moderator maandag 1 februari 2010 @ 20:56:06 #14
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77528508
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 20:53 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

God mag het weten
    Zucht !
      maandag 1 februari 2010 @ 21:17:33 #15
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_77529519
    Wow, het tiende topic alweer. Ik zie ook steeds vaker mensen met een Android-telefoon
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      maandag 1 februari 2010 @ 21:37:17 #16
    231576 -Techno-
    De kracht van herhaling
    pi_77530417
    Mee lees post, eens kijken war er allemaal nieuw is in de Android wereld.
    We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
    pi_77531412
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 20:19 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Bij Fring kan ik überhaupt geen Skype naar Skype gesprekken beginnen. Zit dit ergens diep, erg diep weggestopt of zo?
    Heb de app niet meer dus kan niet zo kijken maar je kan toch gewoon accounts toevoegen? MSN, GTalk, Skype enzovoort. Alleen wil hij lang niet altijd die accounts ook daadwerkelijk laden.
    quote:
    En met TruPhone nam de persoon naar wie ik belde op, maar bleef hij bij mij over gaan... Dit probeer ik binnenkort nog wel een keer. Werkt TruPhone trouwens ook via 3G?
    Nog niet meegemaakt maar ook niet zo vaak gebruikt. Ja het kan via 3G. Je moet kiezen tussen Normal, TruPhone Anywhere en weet ik t. Volgens mij is t dat TruPhone AnyWhere.
    quote:
    En Sipdroid is inderdaad heel ingewikkeld en er is echt nergens een fatsoenlijke handleiding voor beginners. Ik kan ondertussen wel een gesprek aanknopen via Skype, maar ik kan niet gebeld worden en gewoon bellen naar mobiel probeert dat ding ook via Sipdroid te doen en dat moet ik niet hebben.
    Ik heb dat niet eens geprobeerd. Vond t echt idioot vaag. Dan maar betalen
      maandag 1 februari 2010 @ 22:18:14 #18
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_77532548
    * junkiesietze w8 op 2.0/2.1 voor htc tattoo
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
    pi_77532772
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 22:18 schreef junkiesietze het volgende:
    * junkiesietze w8 op 2.0/2.1 voor htc tattoo
    Volgens de geruchten gaat die er niet komen.
    pi_77535397
    Ik heb gisteren de CKDroid 2.1 rom geïnstalleerd op mijn Hero. Ik vind 'm prima lopen, ondanks wat kleine bugs waar ikzelf gelukkig weinig last van ondervind. Snelheid is goed genoeg te noemen... en dat voor een rom die nog niet volledig geoptimaliseerd is...

tevens tvp
    pi_77535660
    quote:

HTC Bravo zou in maart in Zweden komen. De Milestone kun je al in een webwinkel kopen (zonder NL taal) en zou rond maart officieel te krijgen zijn, de X10 in april.

M'goed, eerst zien, dan geloven .
      maandag 1 februari 2010 @ 23:28:05 #22
    286492 Gras_eter
    De ware graseter
    pi_77536214
    Android 1.6 op mijn laptop

plaatje

ff uitzoeken hoe thumbnailen met Fok! werkt

[ Bericht 23% gewijzigd door Gras_eter op 02-02-2010 00:02:35 ]
    Echte mannen hebben altijd honger
    pi_77536853
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 20:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zucht !
    dacht dat je voor de Iphone wilde gaan ?
    Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
    [TK] enkele Blu-ray films (in seal)
    pi_77537208
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 23:28 schreef Gras_eter het volgende:
    Android 1.6 op mijn laptop

klik voor plaatje

ff uitzoeken hoe thumbnailen met Fok! werkt
    Als het plaatje breder dan 610px is wordt hij automatisch verkleind. Je kan er dan op klikken voor een grote versie.
      maandag 1 februari 2010 @ 23:54:47 #25
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_77537328
    tvp
    Lege virente, virent cuncta
      dinsdag 2 februari 2010 @ 00:01:03 #26
    286492 Gras_eter
    De ware graseter
    pi_77537538
    Ik moet nog een jaar wachten voordat mijn abbo afloopt
    pi_77544195
    quote:

A MobileCrunch reader who was reading his Nexus One user manual (people still do that?) found a little Google humor going on that most people probably missed. In the section showing Call Logs there are 3 calls from a “Hugh Briss” – of course Hubris actually means “excessive pride or self-confidence; arrogance”. No wonder they had 3 calls back and forth in a 10 minute period.
    *grinnik*
      dinsdag 2 februari 2010 @ 18:42:46 #28
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_77560753
    hmm, k zit met een "probleem" vraagje,

een hele tijd terug (Net voor 1.6 voor magic) heb ik geprobeerd om mijn telefoon op CMod te draaien, hoe ik dat gedaan heb ben ik vergeten (maar herriner me iets van opnieuw opstarten met tbord combo en dan een IMG kiezen) daarbij heb ik ook het programma "Recovery Flasher" wat al de hele tijd niks staat te doen,
    Omdat ik toen niet tevredenw as over CM ben ik gelijk terug gegaan (dat kon dankzj Recovery flasher?)

Nu wil ik toch weer graag een Costum rom draaien, (maar dan Open elaire)
    maar ik weet nu niet wat ik moet doen, een tutotial vanaf stap 1 volgen? of moet ik die toetsencombo weer weten? en hoe kan ik weer een backup maken van mijn "vodafone 1.6 rom"

ik ben gewoon bang om te telefoon te slopen, vandaar deze vraag
      dinsdag 2 februari 2010 @ 18:44:25 #29
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_77560833
    iedereen die vrienden met android heeft, Walkie talkie Push to talk is echt een goed programma! protocol: VOIMAP of VOSMTP
    pi_77561125
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 18:42 schreef makkie88 het volgende:
    hmm, k zit met een "probleem" vraagje,

een hele tijd terug (Net voor 1.6 voor magic) heb ik geprobeerd om mijn telefoon op CMod te draaien, hoe ik dat gedaan heb ben ik vergeten (maar herriner me iets van opnieuw opstarten met tbord combo en dan een IMG kiezen) daarbij heb ik ook het programma "Recovery Flasher" wat al de hele tijd niks staat te doen,
    Omdat ik toen niet tevredenw as over CM ben ik gelijk terug gegaan (dat kon dankzj Recovery flasher?)

Nu wil ik toch weer graag een Costum rom draaien, (maar dan Open elaire)
    maar ik weet nu niet wat ik moet doen, een tutotial vanaf stap 1 volgen? of moet ik die toetsencombo weer weten? en hoe kan ik weer een backup maken van mijn "vodafone 1.6 rom"

ik ben gewoon bang om te telefoon te slopen, vandaar deze vraag
    Je kan hier even kijken: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4029315&postcount=1
    Ik heb die recovery image erop gezet en van daaruit kan je vrijwel elke ROM flashen.
    pi_77562290
    Zou 2.0 niet in januari voor de Magic en G1 uitkomen? (Eigenlijk al in december.) Waar blijven ze
      dinsdag 2 februari 2010 @ 19:57:50 #32
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_77564283
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 18:51 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Je kan hier even kijken: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4029315&postcount=1
    Ik heb die recovery image erop gezet en van daaruit kan je vrijwel elke ROM flashen.
    hoe kom je in dat menu?

edit: t begint me wel weer een beetje te dagen.. mr nog ff verder uitzoeke

hmm t lukt me nou weer niet eens meer om een image van 47 mb dr op te zetten:S wtf
    pi_77565588
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 19:57 schreef makkie88 het volgende:

[..]

hoe kom je in dat menu?

edit: t begint me wel weer een beetje te dagen.. mr nog ff verder uitzoeke

hmm t lukt me nou weer niet eens meer om een image van 47 mb dr op te zetten:S wtf
    Het menu van die RA recovery image? Home knop ingedrukt houden als je de telefoon opstart. Zodra je het bootlogo ziet van (waarschijnlijk) Vodafone, kan je de knopjes weer loslaten
      dinsdag 2 februari 2010 @ 20:25:11 #34
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_77565882
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 20:20 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Het menu van die RA recovery image? Home knop ingedrukt houden als je de telefoon opstart. Zodra je het bootlogo ziet van (waarschijnlijk) Vodafone, kan je de knopjes weer loslaten
    oke!

maar k heb nog steeds last van bestanden van 47 mb kopieren "kan geen gegevens van het bronbestand of de bronschijf lezen" weet iemand hoe dat komt?
    pi_77570901
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 11:26 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

*grinnik*

lavash kiri is kaas
    Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
    pi_77579967
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 20:25 schreef makkie88 het volgende:

[..]

oke!

maar k heb nog steeds last van bestanden van 47 mb kopieren "kan geen gegevens van het bronbestand of de bronschijf lezen" weet iemand hoe dat komt?
    Je hebt het bestandje neem ik aan wel op je SD kaartje gezet?

Binnenkort multi-touch gestures voor Nexus One
    http://www.androidguys.co(...)ables-pinch-to-zoom/
      woensdag 3 februari 2010 @ 08:23:49 #37
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_77580272
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 07:40 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Je hebt het bestandje neem ik aan wel op je SD kaartje gezet?

Binnenkort multi-touch gestures voor Nexus One
    http://www.androidguys.co(...)ables-pinch-to-zoom/
    nee, k heb ze dus niet op de sd gezet want dat lukt dus niet
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 20:20 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

en met de home knop ingedrukt krijg ik na het vodafone logo een driehoekje met een uitroepteken met een telefoon er onder.. recovery flasher defect?
      woensdag 3 februari 2010 @ 23:59:44 #38
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_77614681
    iemand een htc tattoo ruilen ?

ik vind m te klein
    en ik heb ook een auto.
    pi_77615298
    tvp
    pi_77616113

Dit is toch wel gaaf dat dit kan met Android.
      donderdag 4 februari 2010 @ 12:58:43 #41
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_77626434
    heb laatste paar dagen flinke kuren op mn hero.
    het naar links of rechts schuiven van je homescreen blijft hangen en blijft ongecontroleerd heen en weer schuiven.
    Batterij eruit helpt maar krijg het minimaal 1x per dag.
    Iemand ervaring mee?
      donderdag 4 februari 2010 @ 16:44:53 #42
    167419 Leinonlein
    Exit AMS, Enter BLN
    pi_77634430
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 12:58 schreef skittelman het volgende:
    het naar links of rechts schuiven van je homescreen blijft hangen en blijft ongecontroleerd heen en weer schuiven.
    Iemand ervaring mee?
    Hmm dit ken ik. Ik heb het alleen niet op het homescreen maar bij het typen van smsjes en mailtjes dat de cursor soms automatisch naar boven blijft scrollen. Heel irritant maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.
    Levenswerk: Berlijn Blog.
      donderdag 4 februari 2010 @ 17:32:47 #43
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_77636042
    Na het formateren werkt hij nu weer (Y), ben nu bezig emt CMod flashe

[ Bericht 80% gewijzigd door makkie88 op 04-02-2010 19:34:09 ]
    pi_77638866
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 16:44 schreef Leinonlein het volgende:

Hmm dit ken ik. Ik heb het alleen niet op het homescreen maar bij het typen van smsjes en mailtjes dat de cursor soms automatisch naar boven blijft scrollen. Heel irritant maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.
    Is misschien je trackball vies?
      donderdag 4 februari 2010 @ 22:14:57 #45
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_77647878
    hmm, dope, k heb nu Cyanogenmod (Overgens wel 1.6! ) ingebruik, heb ik nou ook automatisch "geroot" en wat kan ik nou meer dan ik kon?:P

k zag dat A2SD dr standaard in zit, ik heb nu ook mijn sd gesplitst, in de opties staat nu ook "secondary SD" maar installeerd ie dan automatisch op die sd alle apps? want k kan nergens iets kiezen, klopt dat?

[ Bericht 54% gewijzigd door makkie88 op 04-02-2010 22:20:58 ]
    pi_77652962
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 11:26 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

*grinnik*
    Ik moest eerder denken aan:
      zaterdag 6 februari 2010 @ 00:53:57 #47
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_77691714
    quote:
    Ebay, daar komen ze soms al nieuw voorbij voor minder dan $400.
      Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 11:11:56 #48
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77697030
    quote:
    Op maandag 1 februari 2010 23:41 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

dacht dat je voor de Iphone wilde gaan ?
    Komt me misschien te laat uit...

(ben ff 5 dagen weggeweest )
      Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 18:34:00 #49
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77709276
    http://www.belsimpel.nl/aanbieding_informatie/Motorola-Milestone/Bel-SMS-Web200-2jaar

Geimporteerd.. is het wat?

Duits toetsenbord... ga ik niet leuk vinden
    pi_77710478
    Zijn er mensen hier met een 2.1 ROM op de Magic? Hoe bevalt t?
    pi_77765274
    Gisteren m'n G1 binnen gekregen dus ik ga dit ook in de gaten houden
    Oh, and that's a bad miss!
    pi_77791590
    tvp.

Tijd voor de Nexus one in nederland.
      dinsdag 9 februari 2010 @ 11:02:24 #53
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_77800233
    quote:
    Op donderdag 4 februari 2010 12:58 schreef skittelman het volgende:
    Iemand ervaring mee?
    Ik heb het wel eens maar het houdt altijd op als ik mijn scherm weer even goed schoonveeg met een tissue.
    Life is what you make it.
    pi_77803258
    Heb van de aardige mensen bij Belcompany vandaag mogen vernemen dat de Milestone medio Maart geleverd gaat worden door hen. De Nexus One zal in nederland alleen verkrijgbaar zijn via Google zelf en niet via de winkels. BelCompany gaat daarentegen wel de HTC Bravo voeren, die zou nagenoeg dezelfde specs moeten hebben. Ik ben benieuwd!
    pi_77805186
    Weet iemand of Vodafone Internet weer storing heeft?
    Ben al een paar dagen aan het klooien met de MMS-instellingen op de Hero (zie Hero-topic) maar vanmorgen deed hij het internet ineens ook niet meer. Alles automatisch terug laten zetten naar standaardinstellingen, maar nog steeds niets... Instellingen nog gecontroleerd tegen wat er op de Vodafone site staat, maar nog steeds geen internet... Kan me niet voorstellen wat er nu fout zou moeten staan, dus wellicht ligt het aan Vodafone? (Heb overigens wel gewoon bereik, dus daar ligt het ook niet aan )
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_77806506
    pi_77806798
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 13:19 schreef Pandora73 het volgende:
    Weet iemand of Vodafone Internet weer storing heeft?
    Ben al een paar dagen aan het klooien met de MMS-instellingen op de Hero (zie Hero-topic) maar vanmorgen deed hij het internet ineens ook niet meer. Alles automatisch terug laten zetten naar standaardinstellingen, maar nog steeds niets... Instellingen nog gecontroleerd tegen wat er op de Vodafone site staat, maar nog steeds geen internet... Kan me niet voorstellen wat er nu fout zou moeten staan, dus wellicht ligt het aan Vodafone? (Heb overigens wel gewoon bereik, dus daar ligt het ook niet aan )
    Ik heb niet heel je verhaal meegekregen qua internetproblemen, maar heb je deze instellingen al eens geprobeerd?
    pi_77806971
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 13:58 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Ik heb niet heel je verhaal meegekregen qua internetproblemen, maar heb je deze instellingen al eens geprobeerd?
    Het ging in eerste instantie (tot ergens vanmorgen) om MMS. Ik had geen enkel probleem met internet.
    Die link had ik al gevonden, maar toch bedankt voor je moeite. *thumbsup*

Om op mijn vraag terug te komen: als ik Vodafone Klantenservice bel krijg ik een automatisch bericht dat er een probleem is waardoor onder andere MMS, Vodafone Internet en Blackberry verminderd toegankelijk zijn. En uiteraard doen ze er alles aan om het zo snel mogelijk te verhelpen, blabla.
    Er is dus kennelijk wel een storing in mijn gebied (zit nu in Ede).
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_77818281
    Zojuist een persconferentie begonnen van Google, aankondiging van nieuwe dingen. Zou er wat bijzitten voor Android? Hmm, vast alleen over Gmail ofzo.

http://www.youtube.com/feb0910googleevent
    http://technologizer.com/google/
    pi_77819803
    Google Buzz .
    Met leuke app.
    pi_77819848
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 19:04 schreef DennisMoore het volgende:
    Zojuist een persconferentie begonnen van Google, aankondiging van nieuwe dingen. Zou er wat bijzitten voor Android? Hmm, vast alleen over Gmail ofzo.
    Atm gaat het vooral over mobiele telefoons met GPS. En Google Buzz. Wat blijkbaar een soort van slowchatten is.
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 19:42 schreef DennisMoore het volgende:
    Google Buzz .
    Met leuke app.
    Er interessant dit allemaal inderdaad.
    pi_77819927
    Wel een kut woord; Buzzzzz.
      Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 20:38:29 #63
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77822213
    Maar wanneer komt het kinderen, maar wanneer komt het kinderen
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 12:30 schreef Impulsief het volgende:
    Heb van de aardige mensen bij Belcompany vandaag mogen vernemen dat de Milestone medio Maart geleverd gaat worden door hen. De Nexus One zal in nederland alleen verkrijgbaar zijn via Google zelf en niet via de winkels. BelCompany gaat daarentegen wel de HTC Bravo voeren, die zou nagenoeg dezelfde specs moeten hebben. Ik ben benieuwd!
    Aaaah! Dikke nice nice nice!!!
      Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 20:42:35 #64
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77822344
    Dusss.... Bravo of milestone... !
    pi_77822774
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 20:42 schreef Renesite het volgende:
    Google nexus one.
    pi_77824271
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 19:43 schreef Fortitude het volgende:

Er interessant dit allemaal inderdaad.
    Maar met m'n Hero gebeurt er natuurlijk weer niets bijzonders als ik naar http://buzz.google.com surf .
    Zal wel weer Amerika-only zijn... en een hogere Android-versie vereisen.

pi_77824640
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 20:42 schreef Renesite het volgende:

Is dat een moeilijke keuze dan?
    pi_77824693
    Sinds gisteravond al geen Vodafone-internet.... echt te vaak storingen
      Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 22:19:36 #69
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77827389
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 21:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Is dat een moeilijke keuze dan?
    Euh euh euh ! Nou, een vast toetsenbord is ook niet gek !

Vertel, wat moet ik kiezen dan? Nexus one schijnt vrij brak te zijn als je zo om je heen leest.
    pi_77827623
    Nouja, ehm... De Nexus/Bravo is veel sneller toch (en 2x zoveel RAM)? En heeft Sense interface (de Bravo, niet de Nexus), en OLED scherm. En inderdaad geen fysiek toetsenbord.

[ Bericht 32% gewijzigd door DennisMoore op 09-02-2010 22:29:26 ]
      Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 22:44:12 #71
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77828897
    Sense e.d. komt nog in de droid.

Verschil is dus: fysiek tov. niet fysiek
    Snelheid tov. minder snel

Onscreen toetsenbord moet ik dus leren...
    pi_77829581
    Sense (van HTC) in de Droid (Motorola)? Dat lijkt me sterk , Motorola heeft ehm... Motoblur.
      Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 23:22:47 #73
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77830863
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 22:55 schreef DennisMoore het volgende:
    Sense (van HTC) in de Droid (Motorola)? Dat lijkt me sterk , Motorola heeft ehm... Motoblur.
    Oh, in de war met 2.1 !

Moet ff zien of dat on screen toetsenbord wat is, dat geeft denk ik redelijk een doorslag
    pi_77831061
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 21:30 schreef BluesRebel het volgende:
    Sinds gisteravond al geen Vodafone-internet.... echt te vaak storingen
    Hier nog zo eentje. Schiet echt voor geen meter op zo!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 23:29:02 #75
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77831109
    -fout topic-
    pi_77831950
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 23:27 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Hier nog zo eentje. Schiet echt voor geen meter op zo!
    ik alleen begin vd nacht problemen..is maar goed ook want zit thuis ff zonder
    Alex Pastoor:
    Martin Verkerk:
    pi_77832162
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 21:23 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maar met m'n Hero gebeurt er natuurlijk weer niets bijzonders als ik naar http://buzz.google.com surf .
    Zal wel weer Amerika-only zijn... en een hogere Android-versie vereisen.

Ze zeiden dat het vandaag in gebruik werd genomen maar dat je wel toegang moest hebben. Beginnend met de mensen die daar zaten. En dat ze het de komende weken uitbreiden.
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 22:23 schreef DennisMoore het volgende:
    Nouja, ehm... De Nexus/Bravo is veel sneller toch (en 2x zoveel RAM)? En heeft Sense interface (de Bravo, niet de Nexus), en OLED scherm. En inderdaad geen fysiek toetsenbord.

Die Sense interface is eigenlijk juist de rede waarom ik liever de Nexus one heb. Ik wil van google afhankelijk zijn voor de Android updates. Niet van HTC. En rooten doe ik liever niet.

Ik beschik trouwens wel over de nodige vaardigheden en interesse om mijn eigen apps te schrijven. Vandaar vind ik het zo belangrijk dat ik de nieuwste versie van Android heb.
    pi_77837945
    Ik log net in mijn gmail en kreeg direct de vraag of ik Buzz wou proberen.
    pi_77851804
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 10:42 schreef Fortitude het volgende:

Ik log net in mijn gmail en kreeg direct de vraag of ik Buzz wou proberen.
    Mja, wel met de desktop. Maar wat de telefoon betreft moet je volgens mij Android 2.0+ hebben.
    pi_77851899
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 00:00 schreef Fortitude het volgende:

Die Sense interface is eigenlijk juist de rede waarom ik liever de Nexus one heb. Ik wil van google afhankelijk zijn voor de Android updates. Niet van HTC. En rooten doe ik liever niet.
    Dat zou ook voor mij een reden zijn om te neigen naar een kale Android ipv Sense. Maar het hangt uiteindelijk af van wat Sense nog weet toe te voegen aan Android 2.1 qua functionaliteit of gebruiksgemak. En daar kan ik eigenlijk niets van terugvinden.

Misschien kwestie van afwachten totdat m'n Hero (half maart?) 2.1 (incl Sense) krijgt. En dan zou ik 'm eigenlijk nog moeten zien te vergelijken met een kale 2.1 zonder Sense.
    pi_77852812
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 17:36 schreef DennisMoore het volgende:

Misschien kwestie van afwachten totdat m'n Hero (half maart?) 2.1 (incl Sense) krijgt. En dan zou ik 'm eigenlijk nog moeten zien te vergelijken met een kale 2.1 zonder Sense.
    Met Sense zou dan vast wel beter zijn. Anders kunnen ze het beter niet ontwikkelen. Maar hetzelfde riedeltje gaat dan weer beginnen weer met Android 2.2.

Overigens vind ik 3.7 inch voor een scherm wel groot genoeg. 4.8 inch zit er ook aan te komen maar dat is dan onderhand niet meer hand / zak formaat.

Moderator woensdag 10 februari 2010 @ 19:18:03 #83
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77855522
    4,8 is voor mjn gevoel net te groot
      woensdag 10 februari 2010 @ 21:10:01 #84
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_77860430
    Dat lijkt meer op een PDA dan een smartphone
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_77864076
    quote:
    Mij zo'n doosje.
      donderdag 11 februari 2010 @ 09:12:58 #87
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_77873256
    Weet iemand hier een gratis Exchange programma? Ik hoef alleen mail te synchroniseren, contactpersonen en agendafuncties heb ik niet nodig. Ik gebruikte eerst altijd Work Email, maar die crasht de hele tijd sinds ik Cyanogenmod geupdate heb naar 4.3.13
    pi_77887612
    Hmmm nog steeds twijfel ik tussen de Milestone of de Xperia X10. De x10 zou mid februari al uit zijn, maar dat zie ik nog niet gebeuren. Maar hij is volgens mij wel sneller dan de milestone. Maar de milestone heeft weer een toetsennbord. Keuzs keuzes keuzes
    Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
      Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 16:38:25 #89
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77888109
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 16:24 schreef Kn0x het volgende:
    Hmmm nog steeds twijfel ik tussen de Milestone of de Xperia X10. De x10 zou mid februari al uit zijn, maar dat zie ik nog niet gebeuren. Maar hij is volgens mij wel sneller dan de milestone. Maar de milestone heeft weer een toetsennbord. Keuzs keuzes keuzes
    Nexus dus niet?
    pi_77888556
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 16:38 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nexus dus niet?
    Nee ik vind de telefoon niet mooi uitzien
    Zowel de Milestone als de Xperia X10 vind ik mooier uitzien en ik hoop dat de X10 ook nog sneller en beter is dan de Nexus, mits die ooit uit komt.
    Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
    pi_77888706
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 16:49 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Nee ik vind de telefoon niet mooi uitzien
    Zowel de Milestone als de Xperia X10 vind ik mooier uitzien en ik hoop dat de X10 ook nog sneller en beter is dan de Nexus, mits die ooit uit komt.
    Hoop? De specs zijn gewoon bekend hoor:
    http://tweakers.net/price(...)-zwart.html#tab:info

En als je doelt op custom software dan zou dat eerder de telefoon trager maken dan sneller.
      donderdag 11 februari 2010 @ 18:52:01 #92
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_77892565
    Ik zou de Xperia X10 lekker negeren. Al sinds zomer 2008 zijn er plaatjes van, maar anno februari 2010 is hij nog steeds niet uit en is de releasedatum "Q1 2010". Daarnaast draait hij op Android 1.6 (2.1 is al uit) en heeft hij geen multitouch. Updates zullen lang duren.

De Milestone en Nexus One zijn veel beter. De Milestone is een Google Premium telefoon, wat min of meer betekent dat updates relatief snel zullen komen. De Nexus One is qua support helemaal goed natuurlijk, aangezien deze van Google is. Hardwarematig wint de Nexus One het. Ik zou de Nexus One kopen, dat is gewoon de beste Android-telefoon die er is.

Maar deze week zou ik helemaal niks kopen, volgende week is de Mobile World Congress in Barcelona waar ongetwijfeld veel nieuwe modellen voor 2010 aangekondigd gaan worden. Ik denk dat je in maart/april de HTC Bravo kunt verwachten, een soort Nexus One-kloon van HTC zelf. Daar zou ik eerder naar kijken. De X10 is wat mij betreft al passé voordat hij uit is.
    2000 light years from home
      Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 19:50:12 #93
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_77894700
    Maart maart maart! Can't wait! Mag al verlengen !
    pi_77896904
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 18:52 schreef Merkie het volgende:

Ik denk dat je in maart/april de HTC Bravo kunt verwachten, een soort Nexus One-kloon van HTC zelf. Daar zou ik eerder naar kijken.
    Maar als je snelle updates zo belangrijk vindt, dan moet je geen telefoon kopen met HTC Sense.
      donderdag 11 februari 2010 @ 20:58:14 #95
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_77897232
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 20:49 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maar als je snelle updates zo belangrijk vindt, dan moet je geen telefoon kopen met HTC Sense.
    Nog altijd sneller dan SE. En updates zijn wat minder belangrijk als ze al met de meest recente Android-versie shippen.
    pi_77897362
    Ik wil de Nexus One! ! Waar blijft dat ding?
    pi_77905847
    quote:
    Op donderdag 11 februari 2010 20:58 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nog altijd sneller dan SE. En updates zijn wat minder belangrijk als ze al met de meest recente Android-versie shippen.
    Ja, dat zeg je nu. Maar mensen met een Hero zitten nu natuurlijk ook te smachten naar 2.1 en dat terwijl de Hero toen met de meest recente Android versie werd verkocht.
      vrijdag 12 februari 2010 @ 00:06:15 #98
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_77906000
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 00:01 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ja, dat zeg je nu. Maar mensen met een Hero zitten nu natuurlijk ook te smachten naar 2.1 en dat terwijl de Hero toen met de meest recente Android versie werd verkocht.
    Ja, maar die krijgen 2.1 toch? En HTC is er redelijk communicatief over, in tegenstelling tot SE die nergens op ingaan vanwege "concurrentieoverwegingen".
    pi_77906584
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 00:06 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, maar die krijgen 2.1 toch? En HTC is er redelijk communicatief over, in tegenstelling tot SE die nergens op ingaan vanwege "concurrentieoverwegingen".
    Maanden naar release ja. Een bedrijf als Canonical zet een hele nieuwe versie van Ubuntu neer in de tijd dat HTC een update voor hun topmodel beschikbaar stelt.

Heel het update verhaal is gewoon gaar. Imo moet de telefoon, OS en Custom apps los van elkaar staan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fortitude op 12-02-2010 00:38:54 ]
    pi_77906655
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 00:06 schreef Merkie het volgende:

[..]

HTC heeft hele lange tijd niks officieels van zich laten horen over een 2.1 update... qua communicatie geef ik ze daar dus geen pluspunten.

Ik zie nu echter dat ik je zin waarschijnlijk verkeerd heb begrepen. Ik begreep dat je bedoelde te zeggen dat updates niet meer zo belangrijk zijn als ze (de telefoons) met de laatste Android versie shippen. Echter, in plaats van de telefoons bedoelde jij waarschijnlijk de HTC updates voor de telefoons
    pi_77906743
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 00:30 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

HTC heeft hele lange tijd niks officieels van zich laten horen over een 2.1 update... qua communicatie geef ik ze daar dus geen pluspunten.

Ik zie nu echter dat ik je zin waarschijnlijk verkeerd heb begrepen. Ik begreep dat je bedoelde te zeggen dat updates niet meer zo belangrijk zijn als ze (de telefoons) met de laatste Android versie shippen. Echter, in plaats van de telefoons bedoelde jij waarschijnlijk de HTC updates voor de telefoons
    Nee hij zei Android versie.
      vrijdag 12 februari 2010 @ 00:36:34 #102
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_77906758
    Ik las anders al in oktober over een update naar 2.0, dat dus uiteindelijk 2.1 is geworden. Er is al maanden bekend dat er een update aankomt dus.
      zaterdag 13 februari 2010 @ 15:25:03 #103
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_77955184
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 00:36 schreef Merkie het volgende:
    Ik las anders al in oktober over een update naar 2.0, dat dus uiteindelijk 2.1 is geworden. Er is al maanden bekend dat er een update aankomt dus.
    ja
    pi_77959019
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 00:35 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Nee hij zei Android versie.
    Ik zou nog een keertje lezen wat ik zei, als ik jou was.
    pi_77965484
    quote:
    Op vrijdag 12 februari 2010 00:36 schreef Merkie het volgende:
    Er is al maanden bekend dat er een update aankomt dus.
    Die niet komt....
      maandag 15 februari 2010 @ 15:29:36 #106
    7957 Chevalric
    The things I do for love...
    pi_78020301
    Als alles goed gaat, krijg ik deze week nog mijn Nexus One binnen. Hij ligt momenteel bij een bedrijf in de UK dat het doorsturen regelt. Zijn al meerdere tweakers geweest die 'm ook op die manier besteld hebben. Ik wilde eerst ook een X10 kopen, maar ik lees er toch te veel negatieve reacties over, terwijl ik over de N1 vooral positieve berichten hoor.

Zijn er hier al meer mensen die een N1 geregeld hebben?
      maandag 15 februari 2010 @ 15:31:19 #107
    286492 Gras_eter
    De ware graseter
    pi_78020360
    pi_78020510
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 15:31 schreef Gras_eter het volgende:

Android killer?
    Whehe, iPhone-killen is te hoog gegrepen voor Microsoft ?
      maandag 15 februari 2010 @ 15:41:34 #109
    286492 Gras_eter
    De ware graseter
    pi_78020693
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 15:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Whehe, iPhone-killen is te hoog gegrepen voor Microsoft ?
    Op lange termijn is Android veer gevaarlijker voor MS dan Iphone.

Iphone-->> Prachtige telefoon, machtig veel mogelijkheden

Android-->> Onderdeel van een totaalplan, Google agenda, Gmail, Google Apps en nog veel meer.

Dus veel meer aanval op MS dan Iphone
    pi_78020770
    Mijn eerste gedachte nu ik die presentatie zie: wat een gruwelijk bloated design... te veel ruimte, te grote lettertypes. Dezelfde ziekte waar de MSN Live Messenger de afgelopen jaren aan lijdt.
      maandag 15 februari 2010 @ 15:51:17 #111
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_78021025
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 15:41 schreef Gras_eter het volgende:

[..]

Op lange termijn is Android veer gevaarlijker voor MS dan Iphone.

Iphone-->> Prachtige telefoon, machtig veel mogelijkheden

Android-->> Onderdeel van een totaalplan, Google agenda, Gmail, Google Apps en nog veel meer.

Dus veel meer aanval op MS dan Iphone
    Niet zozeer Android als cloudcomputing in het algemeen. Saas heeft een platformonafhankelijk karakter en dat werkt niet in het voordeel van de marktleider...
    pi_78021063
    "A focus on apps instead of the phone experience itself."

Daar heeft MS wel gelijk in. Da's het spelletje dat Apple graag wil spelen.
    pi_78023163
    Zou het ook mogelijk zijn om niet HTC Sense maar gewone Android 2.1 Eclair( of welke versie dan ook) op je Hero te zetten. Want ik vind sense UI nou niet heel geweldig ofzo...
    pi_78023262
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 17:04 schreef stijn_ het volgende:
    Zou het ook mogelijk zijn om niet HTC Sense maar gewone Android 2.1 Eclair( of welke versie dan ook) op je Hero te zetten. Want ik vind sense UI nou niet heel geweldig ofzo...
    je kunt toch gewoon je homescreen veranderen naar stock android?
    pi_78023951
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 17:08 schreef Incolumis het volgende:

[..]

je kunt toch gewoon je homescreen veranderen naar stock android?
    hoe?
    pi_78025738
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 17:34 schreef stijn_ het volgende:

[..]

hoe?
    gewoon effe met taskiller touchflo killen
      maandag 15 februari 2010 @ 20:40:38 #118
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78030738
    Dat gaat niet zomaar.
      maandag 15 februari 2010 @ 20:55:09 #119
    159635 Spike1506
    NullPointerException
    pi_78031470
    Er is vast wel ergens een ROM te vinden.
    pi_78032125
    Helder en zakelijk van Pechtold.

Oeps .
    pi_78036538
    * 16meter wacht op HTC Espresso of ander toestel met Android 2.1 en QWERTY toetsen.
      maandag 15 februari 2010 @ 22:43:57 #122
    273430 HalvinCarris
    Weet iemand waar HalvinCarris?
    pi_78037317
    Dit ga ik even volgen.

Heb momenteel (sinds december 2008) een Nokia N82. M'n abbo is onlangs nog verlengt maar dat is geen probleem, ik kan gewoon een Android telefoon simlockvrij halen.

Ik neig een beetje naar de Nexus One, snel, mooi design en rechtstreeks van Google. Zijn er nog meer aanraders?
    Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
    Username: HalvinCarris
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
    pi_78046264
    De HTC Scorpion .
      dinsdag 16 februari 2010 @ 14:41:47 #124
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78056984
    De HTC Desire (Bravo) is nu aangekondigd. Bij smartphoneshop.nl te reserveren voor ¤449. Hij ziet er echt zeer goed uit imho, en de prijs is ook behoorlijk scherp. Specs zijn top-notch.
      dinsdag 16 februari 2010 @ 14:48:47 #125
    273430 HalvinCarris
    pi_78057264
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 14:41 schreef Merkie het volgende:
    De HTC Desire (Bravo) is nu aangekondigd. Bij smartphoneshop.nl te reserveren voor ¤449. Hij ziet er echt zeer goed uit imho, en de prijs is ook behoorlijk scherp. Specs zijn top-notch.
    Hmm ik weet niet. De achterkant lijkt me vrij breed / rechthoekig. Een beetje zoals bij de HD2 (Ja de HD2 is met WM, maar ik noem even een voorbeeld qua design).
    Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
      dinsdag 16 februari 2010 @ 14:49:52 #126
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78057312
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 14:48 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Hmm ik weet niet. De achterkant lijkt me vrij breed / rechthoekig. Een beetje zoals bij de HD2 (Ja de HD2 is met WM, maar ik noem even een voorbeeld qua design).
    Huh? Hij heeft een groot 3,7" scherm, dan zit je al automatisch vast aan een bepaalde verhouding tussen breedte en hoogte. Sterker nog, de afmetingen zijn bijna identiek aan die van de Nexus One waar je geen problemen mee had .
    pi_78057428
    vind de Legend wel mooi, zo met unibody
      dinsdag 16 februari 2010 @ 15:08:33 #128
    273430 HalvinCarris
    pi_78057998
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 14:49 schreef Merkie het volgende:

[..]

Huh? Hij heeft een groot 3,7" scherm, dan zit je al automatisch vast aan een bepaalde verhouding tussen breedte en hoogte. Sterker nog, de afmetingen zijn bijna identiek aan die van de Nexus One waar je geen problemen mee had .
    Dat is dan ook wel weer waar

Moet er misschien even aan wennen
    pi_78058601
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 14:41 schreef Merkie het volgende:

Ik wist helemaal niet dat de Bravo dus Desire ging heten... .

Anyway, da's toch gewoon de Nexus, maar dan met een paar hardware-knoppen, optische 'trackpad' en de HTC Sense 'schil' er overheen?

Best scherpe prijs dan. En ook zie ik deze foto's voor het eerst .

http://www.engadget.com/2(...)d-flash-has-arrived/
    pi_78058729
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 15:22 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat de Bravo dus Desire ging heten... .

Anyway, da's toch gewoon de Nexus, maar dan met een paar hardware-knoppen, optische 'trackball' en de HTC Sense 'schil' er overheen?

Best scherpe prijs dan. En ook zie ik deze foto's voor het eerst .

[ afbeelding ]
    Foto doet het niet
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_78058832
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 15:25 schreef Pandora73 het volgende:

Foto doet het niet
    Ze staan ook in die Engadget-link

En hiero:
    Bekijk deze YouTube-video

http://www.htc.com/europe/product/desire/overview.html

http://www.desirehtc.com/ <- countdown

[ Bericht 10% gewijzigd door DennisMoore op 16-02-2010 15:44:51 ]
      Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 18:39:15 #132
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78067346
    Oi nice!

Maaar nu nog bij een abonnement !
      dinsdag 16 februari 2010 @ 18:41:28 #133
    273430 HalvinCarris
    pi_78067409
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 18:39 schreef Renesite het volgende:
    Oi nice!

Maaar nu nog bij een abonnement !
    Hmm. Een mooie prijs voor een simlockvrije is ook al prima toch?
    pi_78067785
    Zou ie op tijd komen om iPhone-upgraders weg te kapen van Apple?
      Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 18:55:06 #135
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78067923
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 18:41 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Hmm. Een mooie prijs voor een simlockvrije is ook al prima toch?
    Meh.. Ik betaal liever iets minder voor de mobiele en iets meer voor het abonnement.
    pi_78068281
    Nice!! Potentieel opvolger van mijn aan slijtage onderhevige N82.

Al snap ik het punt niet van dat rode dupske zo.

Meer: http://allaboutphones.nl/(...)n-de-HTC-Desire.html
    url
      Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 19:10:26 #137
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78068469
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 19:05 schreef Drommelsch85 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

N82 is ook wel mooi he !!! Mijn N82 is vet lief !! Maar hij is straks al 2 jaar in bezit.
      dinsdag 16 februari 2010 @ 19:11:05 #138
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78068493
    Dat scherm .
      Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 19:12:11 #139
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78068538
    Godver ik wil hem !!!

Alleen dat typen op touchscreen moet ik nog maar eens zien...
    pi_78068580
    Moeilijk kiezen tussen de Desire en Nexus, vind het homescreen van de Nexus eig. ook wel tof, maargoed heeft toch geen haast, privé al een iPhone.
      Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 19:20:27 #141
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78068908
    pi_78070579
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 19:12 schreef Renesite het volgende:
    Godver ik wil hem !!!

Alleen dat typen op touchscreen moet ik nog maar eens zien...
    Precies, dan moet een capacitief multitouchscreen wel een enorme verbetering zijn. Een resistief scherm is nou niet je-van-het, zeker als ik mijn N900 gebruik.
    url
    pi_78070827
    Maar weer niet de volledige google experience he.
    pi_78070993
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 20:03 schreef Fortitude het volgende:

Waar zitten volgens jou de grootste verschillen? En als je een Nexus zou importeren, heb je dan wél die experience in NL?
      Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 20:09:24 #145
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78071094
    Wat houdt die experience in? Opdringen van g-mail en zo?
      dinsdag 16 februari 2010 @ 20:33:23 #146
    273430 HalvinCarris
    pi_78072357
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 19:05 schreef Drommelsch85 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Volgens mij zitten hier nog best veel mensen met een N82. Fijn dingetje, maar nu ik dit allemaal zie, man man
    pi_78074183
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 20:03 schreef Fortitude het volgende:
    Wat biedt de volledige 'Google Experience" dan? Zover ik weet werkt Google Maps nagation nog niet in Europa. Verder is er natuurlijk CyanogenMod.
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 20:09 schreef Renesite het volgende:
    Wat houdt die experience in? Opdringen van g-mail en zo?
    Dat zie ik juist als een groot pluspunt, goede integratie van mn Gmail, Google Docs en Google Contacts!
    url
    pi_78077312
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 20:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waar zitten volgens jou de grootste verschillen? En als je een Nexus zou importeren, heb je dan wél die experience in NL?
    Geen idee of je het dan hebt, ik wil dat ding gewoon in Nederland kopen. Als het goed is kan je direct updates krijgen vanuit Google met een Google experience telefoon. Maar ik weet het niet helemaal zeker, het is allemaal erg raar. Open source OS en dan nog geen eens vrij om op telefoons te zetten.

http://www.engadget.com/2(...)es-coming-this-year/

Ik heb wel het vermoeden dat deze updates van google alleen apps zijn. Niet de nieuwe versie van Android zelf.
    pi_78077736
    http://www.google.com/support/forum/p/Android+Market/thread?tid=369462dfbff37a13&hl=en

Maar dan nog. HTC heeft allang bewezen dat ze niet bereid zijn om bestaande telefoons snel te upgraden naar de nieuwste Android versie. Ik hoop eigenlijk dat Google dit met de Nexus one wel doet. Gezien dat het hun eigen OS is en omdat het niet meer is dan het standaard google pakket.
    pi_78079494
    quote:
    Op dinsdag 16 februari 2010 22:10 schreef Fortitude het volgende:
    http://www.google.com/support/forum/p/Android+Market/thread?tid=369462dfbff37a13&hl=en

Maar dan nog. HTC heeft allang bewezen dat ze niet bereid zijn om bestaande telefoons snel te upgraden naar de nieuwste Android versie. Ik hoop eigenlijk dat Google dit met de Nexus one wel doet. Gezien dat het hun eigen OS is en omdat het niet meer is dan het standaard google pakket.
    Google heeft al updates uitgebracht voor de Nexus One. Zelfs al voordat hij uitkwam Ik denk dat dat ook wel goed zit.

Wat betreft de updates van HTC, ik dacht ergens te hebben gelezen dat Android-aanpassingen zoals Sense compleet vanaf het begin moeten worden opgebouwd bij iedere nieuwe versie van Android.
    pi_78087616
    Toch wel een mooi toestel, die HTC Desire.
      woensdag 17 februari 2010 @ 09:19:41 #152
    273430 HalvinCarris
    pi_78089211
      woensdag 17 februari 2010 @ 10:13:28 #153
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78090478
    Twijfel twijfel. Gaan voor de Motorola Milestone die goed ontvangen is in de US of A. Kiezen voor de Nexus, ook al vind ik hem minder mooi. Of toch wachten op de Desire.
    pi_78091467
    quote:
    Eerlijk gezegd zie ik die best nog hip zijn onder de jongeren
    pi_78091568
    quote:
    Ik ben nog niet echt overtuigd van de nieuwe Sense. De toegevoegde waarde ten opzichte van vorige Sense lijkt me niet groot genoeg
      woensdag 17 februari 2010 @ 10:58:35 #157
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_78091715
    Huawei? Nooit van gehoord?

Deze is wel strak:

pi_78091822
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 10:53 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik ben nog niet echt overtuigd van de nieuwe Sense. De toegevoegde waarde ten opzichte van vorige Sense lijkt me niet groot genoeg
    Moet het veel beter zijn dan? Het is gewoon de verbeterde versie die compatibel is met Android 2.1.
    pi_78091952
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 11:02 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Moet het veel beter zijn dan? Het is gewoon de verbeterde versie die compatibel is met Android 2.1.
    Wat ik probeerde te zeggen is dat het mij niet zal overtuigen om de Desire te kopen i.p.v. de Nexus One. Ik heb al een voorkeur voor stock Android, dus HTC moet wel met een hele verbetering ten opzichte van stock komen voordat ik voor een Sense toestel zou gaan.
    pi_78099548
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 10:58 schreef Erasmo het volgende:

Deze is wel strak:

[ afbeelding ]
    Huawei is vrij groot en bekend van de 3G/HSDPA apparatuur. Telefoons onder eigen naam ken ik in Nederland niet, en zeker die dingen met die felle kleurtjes zullen alleen in Korea oid worden uitgebracht.
    url
    pi_78099784
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 11:06 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Wat ik probeerde te zeggen is dat het mij niet zal overtuigen om de Desire te kopen i.p.v. de Nexus One. Ik heb al een voorkeur voor stock Android, dus HTC moet wel met een hele verbetering ten opzichte van stock komen voordat ik voor een Sense toestel zou gaan.
    Desire wordt goedkoper en beter verkrijgbaar, dus waarom dan nog een Nexus willen?

En die Sense schil kun je gewoon uitschakelen lijkt me.
      woensdag 17 februari 2010 @ 15:29:17 #162
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78101593
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 14:39 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Huawei is vrij groot en bekend van de 3G/HSDPA apparatuur. Telefoons onder eigen naam ken ik in Nederland niet, en zeker die dingen met die felle kleurtjes zullen alleen in Korea oid worden uitgebracht.
    huawei maakt onder andere de dongels voor kpn/telfort (wellicht ook voor de rest)
      woensdag 17 februari 2010 @ 19:11:38 #163
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_78110376
    Ik dacht altijd dat Huawei zo'n el cheapo smartphonemerk was.
    pi_78115055
    HTC heeft exact de juiste naam voor de Desire gekozen; wat een ontzettend fraai toestel!
    “[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
      Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 23:07:50 #165
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78122310
    Mag lijden dat ze snel komen met die abonnementen... of 35 euro per maand inclusief toestel of ik neem een simonly van 23 euro per maand... Die 12 euro per maand verschil doe ik liever dan dat ik 500 euro los betaal
    pi_78123476
    Ik vind die HTC's toch meestal te oubollig uitzien... als van die oude Palmtops eigenlijk.
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_78124683
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 23:37 schreef MoneyTalks het volgende:
    Ik vind die HTC's toch meestal te oubollig uitzien... als van die oude Palmtops eigenlijk.
    Oubollig vind ik wat overdreven. Maar echt een strak design hebben ze niet nee. Zelfde met de Nexus One overigens.
    pi_78129294
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 00:17 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Oubollig vind ik wat overdreven. Maar echt een strak design hebben ze niet nee. Zelfde met de Nexus One overigens.
    Dat is ook de reden dat ik liever kies voor een mooie Milestone dan een 'oubollige' Nexus.
    pi_78130035
    Milestone vind ik alles behalve mooi. Hoekig , vrij dik en dan die lelijke rechthoekige knop op dat toetsenbord. QWERTY toetsen zijn wel een groot pluspunt natuurlijk.

Nah.. de Desire bijv. ziet er prima uit. Niet bijzonder, maar wel netjes en degelijk.
    pi_78130879
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 14:45 schreef 16meter het volgende:

[..]

Desire wordt goedkoper en beter verkrijgbaar, dus waarom dan nog een Nexus willen?

En die Sense schil kun je gewoon uitschakelen lijkt me.
    Ik vind de Nexus One een stuk mooier dan de Desire. En bovendien is het dé Google telefoon en heb je dus niet dat gezeik met die updates van HTC die zo lang duren (althans, dat lijkt me). En wellicht kan je Sense uitschakelen, maar ik wil het er überhaupt niet op hebben.
    pi_78131406
    Is het al bekend wanneer de Nexus uitkomt in NL?
    pi_78131973
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 09:39 schreef 16meter het volgende:

Milestone vind ik alles behalve mooi. Hoekig , vrij dik
    Ik vind hem wel mooier maar hij lijkt me niet echt praktisch vanwege die 2 punten die je daar noemt. Uiteindelijk moet die wel lekker in je zak zitten.

En dit, geen nieuwe Flash en Air voor de Hero en Legend:
    http://tweakers.net/nieuw(...)-geen-flash-101.html
      donderdag 18 februari 2010 @ 15:00:49 #173
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78169446
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 10:13 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik vind de Nexus One een stuk mooier dan de Desire. En bovendien is het dé Google telefoon en heb je dus niet dat gezeik met die updates van HTC die zo lang duren (althans, dat lijkt me). En wellicht kan je Sense uitschakelen, maar ik wil het er überhaupt niet op hebben.
    Leuk die Nexus One en Milestone, maar ze zijn niet fatsoenlijk te krijgen in Nederland (je kunt ze evenmin in een winkel ff proberen) Om die reden vind ik de Desire al interresanter.
    url
      vrijdag 19 februari 2010 @ 01:06:44 #175
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78169577
    De Milestone schijnt in maart "normaal" op de markt te komen.
      Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 09:32:26 #176
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78173237
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 01:06 schreef Merkie het volgende:
    De Milestone schijnt in maart "normaal" op de markt te komen.
    Leuk dan.. bij welke provider?
      vrijdag 19 februari 2010 @ 10:08:26 #177
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_78174193
    k heb hier een download programma voor android, staan verschillende apps in: http://uploaded.to/file/2w88cl
      vrijdag 19 februari 2010 @ 13:07:17 #179
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78181309
    Bij studentmobiel is de Milestone al te bestellen. Ik heb een mail gestuurd met de vraag wanneer deze dan binnen komt, dus dat wacht ik even af. Als deze gelijk leverbaar is, dan ga ik hem gelijk bestellen.
      vrijdag 19 februari 2010 @ 13:32:23 #180
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78182307
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 09:32 schreef Renesite het volgende:

[..]

Leuk dan.. bij welke provider?
    Elke provider geloof ik.
    pi_78184608
    Ik heb nu nog een N82 met een abonnement die in mei afgeloopt. Zit nog behoorlijk te twijfelen tussen de Milestone en de Desire moet ik zeggen . Milestone vanwege het QWERTY toetsenbord en de Desire vanwege de specs.
      vrijdag 19 februari 2010 @ 14:31:44 #182
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78184646
    Ik vind de Milestone nog altijd vet vanwege het industriële design en het keyboard .
    pi_78184709
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 14:31 schreef Merkie het volgende:
    Ik vind de Milestone nog altijd vet vanwege het industriële design en het keyboard .
    Dat dus Alleen het geheugen in de Milestone ben ik dan weer minder over te spreken, hoe erg ga je dat merken op langer termijn?
      vrijdag 19 februari 2010 @ 14:39:07 #184
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78184889
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 14:31 schreef Merkie het volgende:
    Dit dus. Mensen klagen dat hij niet mooi is, maar ik vind het JUIST mooi dat die niet zo rond is als de rest. Plus QWERTY en gouden randjes
    pi_78190302
    Milestone is voor mij ook een optie hoor, al vind ik de Desire en Nexus mooier.

QWERTY is gewoon super handig. Typen op een touch screen is niet echt mijn favoriete bezigheid gebleken.
      Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 17:19:05 #186
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78191169
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 13:07 schreef Kn0x het volgende:
    Bij studentmobiel is de Milestone al te bestellen. Ik heb een mail gestuurd met de vraag wanneer deze dan binnen komt, dus dat wacht ik even af. Als deze gelijk leverbaar is, dan ga ik hem gelijk bestellen.
    Wow !!!

Maar ik wil het abonnement later in laten gaan !
      vrijdag 19 februari 2010 @ 17:20:30 #187
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78191219
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 17:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

Wow !!!

Maar ik wil het abonnement later in laten gaan !
    Dat kan vast wel, bel even ? Je kan trouwens ook kijken bij gsmwijzer.nl en belsimpel.nl.
      Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 17:27:21 #188
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78191475
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 17:20 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat kan vast wel, bel even ? Je kan trouwens ook kijken bij gsmwijzer.nl en belsimpel.nl.
    belsimpel=duits=NEE
      vrijdag 19 februari 2010 @ 18:39:37 #189
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_78193791
    Lekker is dat, NAV4ALL is gestopt... Nu maar eens op zoek naar een ander navigatieprogramma...
      Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 18:43:33 #190
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78193920
    Ik heb een hekel aan dingen zo op internet kopen. maar het lijkt mij toch enorm aanlokkelijk, het is namelijk niet duur die milestone met abonnement.
    pi_78194180
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 18:39 schreef Erasmo het volgende:
    Lekker is dat, NAV4ALL is gestopt... Nu maar eens op zoek naar een ander navigatieprogramma...
    AndNAV2
    pi_78194446
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 18:43 schreef Renesite het volgende:
    Ik heb een hekel aan dingen zo op internet kopen. maar het lijkt mij toch enorm aanlokkelijk, het is namelijk niet duur die milestone met abonnement.
    Beetje achterhaalde houding anno 2010.

Voor elektronica/gadgets geldt meestal dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je het niet op internet koopt.
      vrijdag 19 februari 2010 @ 19:30:37 #193
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78195437
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 17:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

belsimpel=duits=NEE
    Hoe kom je daar bij? Volgens mij gewoon normale EU-versie.
    pi_78195685
    Phonedog vind ik wel goede mobiel filmpjes hebben op youtube. Hier eentje waar ze de nieuwe Sense UI laten zien:

Kweenie ik heb toch liever stock android denk ik.
      Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 19:40:57 #195
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78195788
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 18:59 schreef 16meter het volgende:

[..]

Beetje achterhaalde houding anno 2010.

Voor elektronica/gadgets geldt meestal dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je het niet op internet koopt.
    Ja okee, maar wil hem eerst ff in de handen hebben, of dat toetsenbord een beetje goed is, of dat scherm handig werkt.. weet ik veel.
    pi_78195854
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 19:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja okee, maar wil hem eerst ff in de handen hebben, of dat toetsenbord een beetje goed is, of dat scherm handig werkt.. weet ik veel.
    Op youtube zijn redelijk wat filmpjes en daar blijkt hij toch redelijk traagjes te zijn. Daarin tegen dat toetsenbord is wel nice. Vooral aangezien je dan meer plek op je scherm hebt wanneer je zit te tikken.
      Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 19:44:11 #197
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78195905
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 19:42 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Op youtube zijn redelijk wat filmpjes en daar blijkt hij toch redelijk traagjes te zijn. Daarin tegen dat toetsenbord is wel nice. Vooral aangezien je dan meer plek op je scherm hebt wanneer je zit te tikken.
    Ja.. maar op mijn werk werk ik ook met touchscreen kassa systemen en zo, en daar ben ik wel vlug mee... in hoeverre werkt dat beter op de desire... De desire is supersnel en ziet er ook tof uit... Ik wil een goede keuze maken, en die baseer ik liever op het in de handen houden van-.
      vrijdag 19 februari 2010 @ 20:57:34 #198
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_78199360
    Hoe heet die app ook alweer die al je roaming afsluit voor tripjes naar het buitenland?
      vrijdag 19 februari 2010 @ 21:07:11 #199
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_78199993
    APNdroid.
    pi_78202524
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 21:07 schreef Erasmo het volgende:
    APNdroid.
    Zo handig
    pi_78206159
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 19:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja.. maar op mijn werk werk ik ook met touchscreen kassa systemen en zo, en daar ben ik wel vlug mee... in hoeverre werkt dat beter op de desire... De desire is supersnel en ziet er ook tof uit... Ik wil een goede keuze maken, en die baseer ik liever op het in de handen houden van-.
    Oh ik vind ik dat je het beste ff in de winkel kan krijgen. Even testen en dan hem op internet kopen.
      Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 23:17:14 #202
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78207513
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 22:53 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Oh ik vind ik dat je het beste ff in de winkel kan krijgen. Even testen en dan hem op internet kopen.
    Ja.. Tuurlijk... maar eerst ff voelen
    pi_78207544
    Al iets bekend over of 2.0 wel of niet naar de Magic komt en wanneer?
      vrijdag 19 februari 2010 @ 23:30:43 #204
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_78208259
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 21:07 schreef Erasmo het volgende:
    APNdroid.
    Thanks
    pi_78208498
    Je kan stemmen op ideeën voor sessies tijdens de Google I/O. Ik heb zelf ook een idee geplaatst. Het gaat over de diversiteit aan Androidversies die op dit moment in gebruik zijn en wat Google van plan is daar aan te doen.

Je kan het idee hier bekijken en er eventueel ook op stemmen:
    http://www.google.com/moderator/#15/e=449f&t=449f.40&q=449f.1be4c

Edit: ik weet overigens niet zeker of Google daar daadwerkelijk iets mee gaat doen

[ Bericht 16% gewijzigd door elfzesendertig op 19-02-2010 23:43:46 ]
    pi_78209037
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 23:17 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja.. Tuurlijk... maar eerst ff voelen
    Omg die zin was epic krom. Ik bedoelde dat ik het niet gek vind dat je hem even in de winkel wilt bekijken.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 00:34:44 #207
    160778 t_igger
    "T I, double G-ER"
    pi_78211959
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 10:58 schreef Erasmo het volgende:

Deze is wel strak:

[ afbeelding ]
    Lijk eerder op een digitaal fotolijstje!
    Rabbit: "Tigger where are your manners?"
    Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
    pi_78225915
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 00:34 schreef t_igger het volgende:

[..]

Lijk eerder op een digitaal fotolijstje!
    Ja precies... Maar je kan er ook nog mee bellen waarschijnlijk!
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 13:25:03 #209
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78226870
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 23:44 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Omg die zin was epic krom. Ik bedoelde dat ik het niet gek vind dat je hem even in de winkel wilt bekijken.
    Ik vond mezelf al in een herhaling vallen
    pi_78227645
    Op: http://nexus404.com/Blog/(...)-worth-all-the-hype/

Staat al min of meer een review over de X10 met als eindconclusie:

So, there you have it and I’ll admit, having just re-read the above myself, this reads as if I think that the Xperia X10 is a masterstroke of handset design. Ultimately, however, this is exactly what I think and I see no justifiable reason as to why I should pretend otherwise.

Had the X10 have left me feeling cold, I would have told you. But it didn’t. What it did do is serve to reaffirm that, as mentioned above, Sony Ericsson have woken up, smelt the coffee and have obviously decided its time to reaffirm themselves in the handset market. And the X10 will indeed do just that, and it’ll do it with aplomb.

The Xperia X10 is a revelation. It not only looks great, but it runs like a dream and the thought SE have put into this handset – its design, its features, its usability – positively shines through. The X10 is sheer brilliance, pure and simple.

Mmm zal moeilijk kiezen worden, of de Desire of de X10
    pi_78228643
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 13:48 schreef svenistheman het volgende:

Op: http://nexus404.com/Blog/(...)-worth-all-the-hype/

Staat al min of meer een review over de X10 met als eindconclusie:

<knip>

Mmm zal moeilijk kiezen worden, of de Desire of de X10
    Damn... ik lees op zich graag reviews, maar in deze gigántische lap tekst blijf ik toch echt haken. Zo'n schrijver moet eens leren om voor 't web te schrijven, wat een kansloze woordenbrij! Het is echt zoeken naar belangrijke feitjes... .

Wat mij betreft:
    - Hoe snel is SE met updates? Bijvoorbeeld Android 1.6 -> 2.1
    - Doet de X10 langer met een batterijlading dan Nexus/Desire?
    - Hoe is de schil die SE om Android legt, en is deze evt uit te schakelen?
    - Hoeveel beter is de camera?
      zaterdag 20 februari 2010 @ 17:58:50 #212
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78235205
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 19:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

er zijn maar weinig winkels waar je een toestel te zien krijgt. Media Markt is vaak laat met nieuwe toestellen en Hi laat vaak de duurdere toestellen niet live zien. Weinig kans dat je een werkend exemplaar te zien krijgt. En icm met een abonnement is een toestel even duur op internet als in de winkel.
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 14:19 schreef DennisMoore het volgende:
    [..]
    Damn... ik lees op zich graag reviews, maar in deze gigántische lap tekst blijf ik toch echt haken. Zo'n schrijver moet eens leren om voor 't web te schrijven, wat een kansloze woordenbrij! Het is echt zoeken naar belangrijke feitjes... .

Wat mij betreft:
    - Hoe snel is SE met updates? Bijvoorbeeld Android 1.6 -> 2.1
    - Doet de X10 langer met een batterijlading dan Nexus/Desire?
    - Hoe is de schil die SE om Android legt, en is deze evt uit te schakelen?
    - Hoeveel beter is de camera?
    Elk android toestel is te rooten dus de SE schil kun je er natuurlijk gewoon afhalen
    SE heeft een goede reputatie qua camera's, ik neem aan dat hun nieuwe vlaggenschip niet opeens een brakke camera heeft.
      Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 18:04:17 #213
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78235371
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 17:58 schreef skittelman het volgende:

[..]

er zijn maar weinig winkels waar je een toestel te zien krijgt. Media Markt is vaak laat met nieuwe toestellen en Hi laat vaak de duurdere toestellen niet live zien. Weinig kans dat je een werkend exemplaar te zien krijgt. En icm met een abonnement is een toestel even duur op internet als in de winkel.
    Ik noem euh... elke telefoonwinkel? 9 van de 10 keer hebben ze wel een exemplaar in de winkel liggen hoor. Anders bel ik gewoon elke telefoonwinkel in de buurt van te voren ff op.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 21:59:36 #214
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78243367
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 18:04 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik noem euh... elke telefoonwinkel? 9 van de 10 keer hebben ze wel een exemplaar in de winkel liggen hoor. Anders bel ik gewoon elke telefoonwinkel in de buurt van te voren ff op.
    ik kan natuurlijk niet voor alle winkels spreken (heb er maar in 4 verschillende gewerkt)
    Maar je kan sowieso een winkel niet bellen. (iig de Vodafone/T-Mobile/Hi/Telfort/KPN winkels belcompany e.d. zou ik niet weten)
    En daarnaast de winkels die ik opnoem laten jou niet zomaar een toestel proberen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk), en zeker niet als je niet de intentie hebt om er een te kopen (in die winkel). Als jij er wel eentje vind dan heb je geluk, wat ik wil zeggen: ga dr niet van uit dat dat allemaal zomaar kan.
    Het zou ook kunnen dat ze zoiets in een rustigere winkel wel doen, heb natuurlijk alleen ervaring in de grote stad, waar er gewoon geen tijd is om samen met een klant alle functies van een toestel door te nemen.
      zondag 21 februari 2010 @ 23:49:51 #215
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_78286594
    http://www.mediafire.com/?zm2ygmnmjy2 update van een market met leuke software!! echt het proberen waard!
      maandag 22 februari 2010 @ 10:06:39 #216
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_78294435
    Zo waar

maandag 22 februari 2010 @ 10:33:26 #217
    273430 HalvinCarris
    pi_78295129
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 10:06 schreef Erasmo het volgende:
    Zo waar

[ afbeelding ]
    Dit is het Android topic
      Moderator maandag 22 februari 2010 @ 10:47:56 #218
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78295530
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 21:59 schreef skittelman het volgende:

[..]

ik kan natuurlijk niet voor alle winkels spreken (heb er maar in 4 verschillende gewerkt)
    Maar je kan sowieso een winkel niet bellen. (iig de Vodafone/T-Mobile/Hi/Telfort/KPN winkels belcompany e.d. zou ik niet weten)
    En daarnaast de winkels die ik opnoem laten jou niet zomaar een toestel proberen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk), en zeker niet als je niet de intentie hebt om er een te kopen (in die winkel). Als jij er wel eentje vind dan heb je geluk, wat ik wil zeggen: ga dr niet van uit dat dat allemaal zomaar kan.
    Het zou ook kunnen dat ze zoiets in een rustigere winkel wel doen, heb natuurlijk alleen ervaring in de grote stad, waar er gewoon geen tijd is om samen met een klant alle functies van een toestel door te nemen.
    Ik woon in Groningen.. Dus wat dat betreft heb ik misschien de luxe positie dat er vrij kleine winkels zijn in de omliggende grotere dorpen

2 jaar geleden nog heb ik 5 verschillende telefoons in de handjes gehad waarna ik heb gekozen voor de N82 in een andere winkel

En anders koop ik hem misschien wel in de winkel...
      maandag 22 februari 2010 @ 10:54:42 #219
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_78295739
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 10:33 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Dit is het Android topic
    Dat was aan de Apple fanboys die af en toe even komen trollen
      maandag 22 februari 2010 @ 11:49:32 #220
    273430 HalvinCarris
    pi_78297662
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 10:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

maandag 22 februari 2010 @ 15:00:10 #221
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78304950
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 10:54 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Apple?...iPhone? wat is dat? Ik word steeds beter in het onderuit halen van dat ding. Vorige week 6mensen naar een hero/galaxy gelult
      Moderator maandag 22 februari 2010 @ 15:06:04 #222
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78305200
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 15:00 schreef skittelman het volgende:

[..]

Apple?...iPhone? wat is dat? Ik word steeds beter in het onderuit halen van dat ding. Vorige week 6mensen naar een hero/galaxy gelult
    Best vreemd, aangezien de Hero al weer oud is jwt ! Multitouch wordt het helemaal.
      maandag 22 februari 2010 @ 15:10:01 #223
    273430 HalvinCarris
    pi_78305367
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 15:00 schreef skittelman het volgende:

[..]

Goed bezig hoor. Maar de "mainstream" kent alleen maar "iPhone". Mijn nichtje had laatst een mobiel gekocht met een touchscreen (Een of ander LG-ding). Mijn tante zei telkens dat ze een "iPhone" had gekocht....

Daarnaast zijn heel veel mensen nog onbekend met Android, maar ik heb er een paar keer mee gewerkt en het werkt minstens zo fijn als de eerste keer dat ik een iPhone in m'n handen had. Daarnaast kan het vele dingen beter dan de iPhone dat ooit zou kunnen.
      Moderator maandag 22 februari 2010 @ 15:10:45 #224
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78305401
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 15:10 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Goed bezig hoor. Maar de "mainstream" kent alleen maar "iPhone". Mijn nichtje had laatst een mobiel gekocht met een touchscreen (Een of ander LG-ding). Mijn tante zei telkens dat ze een "iPhone" had gekocht....

Daarnaast zijn heel veel mensen nog onbekend met Android, maar ik heb er een paar keer mee gewerkt en het werkt minstens zo fijn als de eerste keer dat ik een iPhone in m'n handen had. Daarnaast kan het vele dingen beter dan de iPhone dat ooit zou kunnen.
    Zoals foto's maken
      maandag 22 februari 2010 @ 15:14:52 #225
    273430 HalvinCarris
    pi_78305592
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 15:10 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zoals foto's maken
    Ik ga de voordelen hier niet opsommen natuurlijk, we zitten tenslotte in het Android topic en ik hoef me niet te verdedigen
    pi_78310755
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 13:07 schreef Kn0x het volgende:
    Heb je hier al bericht over gekregen?

Wordt denk ik toch een Milestone namelijk, vond het touchscreen op de Hero behoorlijk vervelend typen. Denk dat dit ook bij de overige toestellen het geval is.
    pi_78311284
    quote:

[..]

Ik adviseer vaak een iPhone veelal veel simpeler, maar iedereen z'n ding.

Maar zelf neem ik ook een Android telefoon, omda Android ook tof is.
      maandag 22 februari 2010 @ 17:47:08 #228
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78311335
    Android en iPhone zijn allebei goed.
    pi_78311536
    Inderdaad, daarom heb ik al een iPhone en wil ik er een Nexus One bij (zakelijk).
    pi_78314326
    Zag pas een vacature voor Java developer. Gaven ze een iphone bij. Waar android zo'n mooie java api heeft.
      maandag 22 februari 2010 @ 20:13:32 #231
    273430 HalvinCarris
    pi_78317024
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 19:16 schreef Fortitude het volgende:
    Zag pas een vacature voor Java developer. Gaven ze een iphone bij. Waar android zo'n mooie java api heeft.
      maandag 22 februari 2010 @ 22:29:24 #232
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78324040
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 17:27 schreef Sodeju het volgende:

[..]

Heb je hier al bericht over gekregen?

Wordt denk ik toch een Milestone namelijk, vond het touchscreen op de Hero behoorlijk vervelend typen. Denk dat dit ook bij de overige toestellen het geval is.
    Nee nog steeds niet. StudentMobiel is niet de snelste
      dinsdag 23 februari 2010 @ 10:18:35 #233
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78334576
    De Xperia X10 komt volgens belnu uit in week 17. Het is deze week, week 8, so you do the math.
    quote:
    Provider/Looptijd/Belbundel/internet/Maandbedrag/Toestelprijs

Vodafone
    24 mnd. /275 min - 550 SMS/inclusief GRATIS internet /¤ 34,60 /Gratis

Hi
    24 mnd. /400 min - 800 SMS/¤ 9,95 p/mnd /¤ 37,95 /¤ 72,-

Telfort
    24 mnd./ 500 min/geen ¤ 10,- nu/¤ 2,50 1e 6 mnd /¤ 39,95 /Gratis

T-mobile
    24 mnd. /450 min - 450 SMS/geen ¤ 9,95 nu/¤ 2,95 1e 12 mnd /¤ 35,95 /¤ 12,-/
    pi_78335199
    http://tweakers.net/nieuw(...)it-voor-android.html

Om maar weer is de nadruk te leggen hoe gaar het wel niet is wanneer je een verouderde android versie hebt.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 12:12:33 #237
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78338410
    quote:

[..]

Op het eerste gezicht lijkt het moeilijk om tegen mensen die opzoek zijn naar een iPhone om te praten naar een andere telefoon. Echter sinds de android toestellen krijg ik iedereen die ik in mijn winkel krijg 'om'. Het enige voordeel van de iPhone waar ik nou eenmaal geen weerwoord op heb is design. Veel mensen vinden de iPhone nu eenmaal mooi. Tjah en tegen smaak kan ik geen argumenten tegenover stellen. Persoonlijk vind ik de HD2 veel mooier
    pi_78340613
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 10:39 schreef Fortitude het volgende:
    http://tweakers.net/nieuw(...)it-voor-android.html

Om maar weer is de nadruk te leggen hoe gaar het wel niet is wanneer je een verouderde android versie hebt.
    Goh... Nog een Hero-eigenaar?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      dinsdag 23 februari 2010 @ 19:15:23 #239
    132185 Biogarde
    Neef van Bassie.
    pi_78355266
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 12:12 schreef skittelman het volgende:

[..]

Op het eerste gezicht lijkt het moeilijk om tegen mensen die opzoek zijn naar een iPhone om te praten naar een andere telefoon. Echter sinds de android toestellen krijg ik iedereen die ik in mijn winkel krijg 'om'. Het enige voordeel van de iPhone waar ik nou eenmaal geen weerwoord op heb is design. Veel mensen vinden de iPhone nu eenmaal mooi. Tjah en tegen smaak kan ik geen argumenten tegenover stellen. Persoonlijk vind ik de HD2 veel mooier
    Op de plaatsing van de camera na, is de HD2 idd een mooi toestel. Heb zelf een Hero en een iPhone 3GS, en ik vind de iPhone simpelweg soepeler draaien. Los van het feit dat het een gesloten platform is.

De iPhone werkt gewoon en is simpel, heel simpel in gebruik. Android oogt gewoon nog steeds een stuk rommeliger dan OSX. OSX is 'clean', en dat trekt mensen over de streep denk ik. Buiten wat je zegt over het design idd. Maar Android komt bij veel potentiële kopers over als een 'geek' OS. Een OS, leuk voor jongens en meisjes die graag het internet afstruinen naar tips en tweaks.

Nogmaals, ik heb niets tegen Android en haar toestellen, want toen ik de Hero zag was ik gelijk verkocht. En ik heb de Hero dagelijks in m'n zak. Maar wil ik 'grafische rust' en lekker een spelletje doen, dan pak ik m'n iPhone, die dan ook nog eens uitblinkt wat betreft z'n iPod functionaliteit. Want daar is hij samen met z'n games en internetten/mail toch wel heer en meester in.

En je hebt dat gezeik niet met die OS versies. De huidige iPhone firmware draait op alle drie de toestellen. Met grote regelmaat updates en features en alle apps draaien gewoon, ongeacht welke versie iPhone je hebt.
    Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
    pi_78383183
    Binnenkort ook Navigon voor Android: http://www.navigon.com/po(...)_MWC_MN_Android.html

Ik heb nu (nog) Co-pilot op m'n Hero draaien, maar deze ga ik absoluut in de gaten houden!
    “[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
      woensdag 24 februari 2010 @ 10:52:33 #241
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_78384524
    AndNav2 is ook erg goed
    pi_78384878
      woensdag 24 februari 2010 @ 13:18:49 #243
    132185 Biogarde
    Neef van Bassie.
    pi_78389779
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 11:04 schreef DennisMoore het volgende:
    [ afbeelding ]
    Aantal gedownloade apps of aanbod? Apple-store is iig geen 25% gratis aanbod, maar de helft.
    Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
      woensdag 24 februari 2010 @ 14:08:09 #244
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78391802
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 13:18 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Aantal gedownloade apps of aanbod? Apple-store is iig geen 25% gratis aanbod, maar de helft.
    no shit, een abo om iets op de market te zetten is ook een stuk goedkoper dan in de app store.
    pi_78391978
    Aangezien ik er geen ervaring mee heb, vraag ik het maar eens hier.

Ik was rond aan het kijken voor een telefoon, en kwam uit op de HTC Hero. Oa omdat hier geen flits op zit en 't niet de snelste is, viel mn oog op de HTC Legend (die notabena te krijgen is bij hetzelfde abbo als dat ik bij de Hero op het oog had http://shop.www.hi.nl/hist/RAPRD/HTC-Legend/THTLEGNDsi.html ).

Nóg een googlesessie leerde mij dat over een tijdje de HTC Desire uitkomt. Nu mijn vraag: kan ik dus verwachten dat over een tijdje bij datzelfde abbo de Desire wordt aangeboden, met 70 euro oid bijbetaling?

edit: ik kom bij die plusminus 70 euro door deze prijzen:
    quote:
    Price details

EXpansys has spilled details of UK release date and UK pricing of all three phones, with the HTC Desire the most expensive handset at £449.99.

The HTC Legend is in second place, costing £399.99, followed closely by the HTC HD Mini at £349.99. All HTC handsets have a 12 April UK release date.
    Logischerwijs zou je lijkt mij niet belachelijk veel bij moeten betalen voor de Desire, als je de Legend al gratis krijgt.

[ Bericht 27% gewijzigd door svefn op 24-02-2010 15:35:06 ]
      woensdag 24 februari 2010 @ 17:12:00 #246
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78399598
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 14:12 schreef svefn het volgende:
    Aangezien ik er geen ervaring mee heb, vraag ik het maar eens hier.

Ik was rond aan het kijken voor een telefoon, en kwam uit op de HTC Hero. Oa omdat hier geen flits op zit en 't niet de snelste is, viel mn oog op de HTC Legend (die notabena te krijgen is bij hetzelfde abbo als dat ik bij de Hero op het oog had http://shop.www.hi.nl/hist/RAPRD/HTC-Legend/THTLEGNDsi.html ).

Nóg een googlesessie leerde mij dat over een tijdje de HTC Desire uitkomt. Nu mijn vraag: kan ik dus verwachten dat over een tijdje bij datzelfde abbo de Desire wordt aangeboden, met 70 euro oid bijbetaling?

edit: ik kom bij die plusminus 70 euro door deze prijzen:
    [..]

Logischerwijs zou je lijkt mij niet belachelijk veel bij moeten betalen voor de Desire, als je de Legend al gratis krijgt.
    hoezo kom jij erop dat de hero niet de snelste is? van de nu in NL verkrijgbare smartphone's is de Hero nog steeds de snelste. En als de camera echt een issue voor je is zou ik niet naar de desire/legend/bravo kijken. Er is nog geen een HTC telefoon met een fatsoenlijke camera. Ik zou dan eerder kijken naar de SE X10
    pi_78400781
    Misschien was dat dan een beetje voorbarig, maar bij veel dingen die ik heb gelezen zeggen ze dat een aantal zaken toch nog niet vloeiend gaan. Dit zou bij de Legend en vooral bij de Desire voor een groot deel verholpen zijn.

Ik verwacht trouwens ook niet echt een geweldige camera, maar zolang ik nog redelijk foto's in het donker kan maken is er wel mee te leven.

Die X10 klinkt goed idd, een beetje te goed eigenlijk. Ik weet niet hoe duur die gaat worden, maar ik ga er niet vanuit dat hij in dezelfde prijsklasse zal zitten als de legend/desire. Of heb ik dat mis?

EDIT: als ik het goed begrijp kost hij 240 euro bij het abbo dat ik op het oog heb http://www.belnu.nl/telef(...)Hi.htm?bundel_12=30. Volgens een andere site hoef ik dan echter 'maar' 120 euro bij te betalen ( http://www.2call.nl/A76T10807D24N1O462O419/ ) . Maargoed

[ Bericht 16% gewijzigd door svefn op 24-02-2010 17:45:52 ]
    pi_78401153
    Milestone is verkrijgbaar op Studentmobiel.nl!
    pi_78401969
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 17:51 schreef Sodeju het volgende:
    dream hier. idd zonde van al die verschillende android versies die in omloop zijn. schilletje van de fabrikant prima, maar zorg ff dat we wel gewoon kunnen upgraden!

* dwang *
    pi_78402510
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 17:51 schreef Sodeju het volgende:
    Whoah, niet eens zo belachelijk duur icm Student online 25 (44 euro bijbetaling).

Ik zie door de bomen het bos niet meer, denk dat ik binnenkort maar eens even het een en ander ga uitproberen in de Hi shop
    pi_78403072
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 17:39 schreef svefn het volgende:
    Die X10 klinkt goed idd, een beetje te goed eigenlijk. Ik weet niet hoe duur die gaat worden, maar ik ga er niet vanuit dat hij in dezelfde prijsklasse zal zitten als de legend/desire. Of heb ik dat mis?

EDIT: als ik het goed begrijp kost hij 240 euro bij het abbo dat ik op het oog heb http://www.belnu.nl/telef(...)Hi.htm?bundel_12=30. Volgens een andere site hoef ik dan echter 'maar' 120 euro bij te betalen ( http://www.2call.nl/A76T10807D24N1O462O419/ ) . Maargoed
    X10 zag er goed uit met die 8MP camera.. maar dat TFT display en Android 1.6, jammer.

Dan maar wachten op de Desire.
    pi_78403335
    Is dat zo'n wereld van verschil dan? (Vast wel, gezien de reacties van mensen)
    pi_78403547
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 18:58 schreef svefn het volgende:
    Is dat zo'n wereld van verschil dan? (Vast wel, gezien de reacties van mensen)
    Het grootste verschil is dat je in android 1.6 geen multitouch hebt. Dat is echt minder! Dus geen pinch to zoom websurfing wat je bijvoorbeeld wel weer hebt bij de Desire.

Maar vind je het websurfen op je mobiel minder van belang en camera belangrijk? Ga voor de X10!
    pi_78403740
    Het is sowieso raar dat je niet gewoon kan upgraden bij deze open source software...
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_78403911
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 19:02 schreef svenistheman het volgende:

[..]

Het grootste verschil is dat je in android 1.6 geen multitouch hebt. Dat is echt minder! Dus geen pinch to zoom websurfing wat je bijvoorbeeld wel weer hebt bij de Desire.

Maar vind je het websurfen op je mobiel minder van belang en camera belangrijk? Ga voor de X10!
    Nouja, websurfen is wel belangrijk in die zin dat 't juist de reden is dat ik een nieuwe gsm wil . Ik heb nu een k800i, dus qua camera heb ik niet te klagen.

Maar inderdaad, wat MoneyTalks zegt, is het niet gewoon een kwestie van tijd voordat je het zal kunnen upgraden dan?

Buiten dat vind ik 120 euro bijbetalen trouwens best wel veel
    pi_78404171
    Er komt wel een update naar 2.1 voor de X10, de vraag is wanneer.
    pi_78404323
    Okay, ik dacht al. Ik wacht in ieder geval nog een tijdje af. Zoals de TT zegt, er is veel moois op komst; over een tijdje dus maar eens op m'n gemak de X10, Milestone, Legend en de Desire uitproberen
      woensdag 24 februari 2010 @ 19:24:49 #258
    268260 Dr.Mikey
    Games Crew van het jaar 2013
    pi_78404457
    Android 18
    Dat was nog eens een android
    They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
    "WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
    R.I.P DTS.
    pi_78405692
    Waar is het plaatje heen?
    pi_78407116
    't Zal aan mij liggen, maar ik kan op mijn Hero (dus 1.5 ) wel gewoon pinch-zoomen in de browser hoor... In de meeste pagina's in ieder geval wel.
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_78409370
    http://www.nu.nl/gadgets/2192073/vphone-kan-skypen-met-beeld.html

't Gaat om een android Ziet er wel uit als een stuk speelgoed imo..

Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 21:15:18 #262
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78409552
    Een sneue milestone ripoff
    pi_78418769
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 20:24 schreef Pandora73 het volgende:

't Zal aan mij liggen, maar ik kan op mijn Hero (dus 1.5 ) wel gewoon pinch-zoomen in de browser hoor... In de meeste pagina's in ieder geval wel.
    Maar da's dankzij de Sense van HTC.
    pi_78421030
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 19:07 schreef MoneyTalks het volgende:
    Het is sowieso raar dat je niet gewoon kan upgraden bij deze open source software...
    De telefoons vereisen wel allemaal een aangepaste versie van die open source Android in de zin van bijvoorbeeld drivers voor de camera en andere aansturing van de hardware. Je kan daarom niet zomaar upgraden.
    pi_78424078
    Ik heb de mensen van studentmobiel proberen te bereiken met de vraag wanneer de Milestone leverbaar is maar ik heb nog geen mail terug gehad. Verder wacht ik fijn op de X10. Die update naar 2.0 zal hopelijk spoedig komen en dan heb ik een toptelefoontje.
    pi_78444666
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 08:57 schreef Kn0x het volgende:
    Ik heb de mensen van studentmobiel proberen te bereiken met de vraag wanneer de Milestone leverbaar is maar ik heb nog geen mail terug gehad. Verder wacht ik fijn op de X10. Die update naar 2.0 zal hopelijk spoedig komen en dan heb ik een toptelefoontje.
    Zie mijn post, hij is inmiddels weer beschikbaar!

http://www.studentmobiel.(...)3/motorola-milestone
    pi_78444972
    Werkt tethering eigenlijk bij bijvoorbeeld de Hero/Legend? Het staat wel bij de specs.
    pi_78445011
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 18:08 schreef svefn het volgende:
    Werkt tethering eigenlijk bij bijvoorbeeld de Hero/Legend? Het staat wel bij de specs.
    ja werkt wel maar dan moet je hem rooten dacht ik
    pi_78445054
    Rooten = verbinden via usb?
      donderdag 25 februari 2010 @ 18:11:39 #270
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78445080
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 18:08 schreef svefn het volgende:
    ik heb een tutorial voor gemaakt. zonder te rooten.
    [Handleiding] Android naar Mac Tethering
    maar dat is met een mac
    pi_78445152
    Dus het kan? Erg mooi is dat, zal niet erg snel gaan maar heb wel zin om als het warmer wordt met wat vrienden op m'n laptop lekker youtube te kijken in het park ofzo Heb overigens nu nog geen android-toestel
      donderdag 25 februari 2010 @ 18:15:12 #272
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78445209
    Waarom YouTube op je laptop kijken als het ook op je telefoon kan?
      Redactie Frontpage donderdag 25 februari 2010 @ 18:16:17 #273
    83660 crew  Etcetera
    *pffrrrwwwt*
    pi_78445249
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 18:10 schreef svefn het volgende:
    Rooten = verbinden via usb?
    Ehm nee. Rooten is, voor zover ik het heb begrepen, dat je je Android eraf haalt en een andere 'OS' installeert. Alsof je ipv Windows Ubuntu installeert zeg maar
    It's not just sex, it's love
    It's two people connecting
    With four other people
    And aliens
      donderdag 25 februari 2010 @ 18:18:51 #274
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78445340
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 18:16 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ehm nee. Rooten is, voor zover ik het heb begrepen, dat je je Android eraf haalt en een andere 'OS' installeert. Alsof je ipv Windows Ubuntu installeert zeg maar
    Nee, rooten is dat je "root"-toegang krijgt tot je telefoon. Je kan het vergelijken met Windows; standaard heb je een beperkte gebruikersaccount waarmee je niet veel kan veranderen. Rooten is zorgen dat je administrator wordt en overal bij kan.
      Redactie Frontpage donderdag 25 februari 2010 @ 18:19:43 #275
    83660 crew  Etcetera
    *pffrrrwwwt*
    pi_78445399
    Dan heb ik het dus wel verkeerd begrepen
    With four other people
    And aliens
    pi_78447632
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 18:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Nee, rooten is dat je "root"-toegang krijgt tot je telefoon. Je kan het vergelijken met Windows; standaard heb je een beperkte gebruikersaccount waarmee je niet veel kan veranderen. Rooten is zorgen dat je administrator wordt en overal bij kan.
    Okay, duidelijk . Zodra ik over een tijdje een nieuwe telefoon heb, ga ik me er eens in verdiepen
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 18:15 schreef Merkie het volgende:
    Waarom YouTube op je laptop kijken als het ook op je telefoon kan?
    Was op zich maar een voorbeeldje, maar het gaat me meer om de grootte van het scherm. Als je met wat mensen ergens zit lijkt me het praktischer om het op het scherm van m'n laptop te kijken. Verder weet ik ook nog niet waar ik heb voor ga gebruiken, maar 't lijkt me altijd handig
      donderdag 25 februari 2010 @ 21:59:44 #277
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_78455560
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 18:13 schreef svefn het volgende:
    Dus het kan? Erg mooi is dat, zal niet erg snel gaan maar heb wel zin om als het warmer wordt met wat vrienden op m'n laptop lekker youtube te kijken in het park ofzo Heb overigens nu nog geen android-toestel
    niet erg snel gaan? ligt aan je provider. Je haalt met vodafone gewoon 3,2mbps als je tethert. vooral met mijn tutorial dat is namelijk 0 snelheidsverlies. met windows tether je namelijk via htc sync en dan word het wel wat trager.

Ben overigens mn google maps kwijt?! Heel vreemd kan hem niet meer vinden, staat ook niet in de market dus ff kijken of ik hem ergens vandaan kan toveren!
      donderdag 25 februari 2010 @ 22:32:35 #278
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
      donderdag 25 februari 2010 @ 22:48:48 #279
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_78458445
    je bent me voor

op google ook nog maar 10 resultaten, nieuws verspreid zich echt op dit moment
    en ik heb ook een auto.
      donderdag 25 februari 2010 @ 22:51:45 #280
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_78458620
    It's over 9000!

Batterijduur van een half uurtje ofzo?
    pi_78460150
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 21:59 schreef skittelman het volgende:

[..]

niet erg snel gaan? ligt aan je provider. Je haalt met vodafone gewoon 3,2mbps als je tethert. vooral met mijn tutorial dat is namelijk 0 snelheidsverlies. met windows tether je namelijk via htc sync en dan word het wel wat trager.

Ben overigens mn google maps kwijt?! Heel vreemd kan hem niet meer vinden, staat ook niet in de market dus ff kijken of ik hem ergens vandaan kan toveren!
    De snelheid van het abbo dat ik op het oog heb (Hi online 25) is volgens Hi 384/128 kbps. Net niks dus
      donderdag 25 februari 2010 @ 23:20:02 #282
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_78460291
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 22:51 schreef Erasmo het volgende:
    It's over 9000!

Batterijduur van een half uurtje ofzo?
    Is dat niet gewoon een grapje ?
    pi_78460395
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 23:20 schreef Merkie het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon een grapje ?
    Lijkt het nogal op idd
      vrijdag 26 februari 2010 @ 08:56:52 #284
    138965 Kn0x
    BLLAAARGH!
    pi_78468836
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 22:32 schreef makkie88 het volgende:
    nexus 1 overclocked op 9ghz http://www.redmondpie.com/nexus-one-overclock-9ghz-9140478/
    Is een hoax, check nu nog maar eens namelijk.
    pi_78476243
    Mensen die dat überhaupt geloofden Dan doel ik vooral op de weblogs die het klakkeloos overnamen.
    pi_78515959
    Wanneer ik smsjes typ op mijn Hero, gaat het echt ontzettend traag.
    Ik tik zeg maar op mijn touchpad, maar de letters komen pas seconden later in beeld, het trillinkje komt ook veel later.
    Iemand hier ook ervaring mee?
    Wat kan ik eraan doen?
    pi_78520787
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 12:28 schreef Droplollie het volgende:
    Wanneer ik smsjes typ op mijn Hero, gaat het echt ontzettend traag.
    Ik tik zeg maar op mijn touchpad, maar de letters komen pas seconden later in beeld, het trillinkje komt ook veel later.
    Iemand hier ook ervaring mee?
    Wat kan ik eraan doen?
    Heel af en toe maar zeker geen seconde. Ik heb een Magic.

Gebruikt nog iemand het Hero-toetsenbord op de Magic? Ik vond m laatst heel traag en ben nu het standaardtoetsenbord gewend geraakt.
    pi_78523392
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 15:11 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Heel af en toe maar zeker geen seconde. Ik heb een Magic.

Gebruikt nog iemand het Hero-toetsenbord op de Magic? Ik vond m laatst heel traag en ben nu het standaardtoetsenbord gewend geraakt.
    Ik heb ooit een dag het HTC toetsenbord gebruikt, maar het standaard toetsenbord overwint wat mij betreft
      Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 16:56:24 #289
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78523530
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 16:51 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik heb ooit een dag het HTC toetsenbord gebruikt, maar het standaard toetsenbord overwint wat mij betreft
    Wat is het verschil ?!?!?!
    pi_78524248
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 16:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

Wat is het verschil ?!?!?!
    Sommige toetsen hebben een andere plek. Maar ik vind het HTC toetsenbord ook niet bij de gewone Android passen (vloekend qua uiterlijk). Ik ben nu het gewone toetsenbord zo gewend dat ik er heel snel op kan typen.
      Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 17:46:25 #291
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_78524968
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 17:20 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Sommige toetsen hebben een andere plek. Maar ik vind het HTC toetsenbord ook niet bij de gewone Android passen (vloekend qua uiterlijk). Ik ben nu het gewone toetsenbord zo gewend dat ik er heel snel op kan typen.
    Beiden on screen I suppose?
      Redactie Frontpage zaterdag 27 februari 2010 @ 17:56:19 #292
    83660 crew  Etcetera
    *pffrrrwwwt*
    pi_78525217
    Wat is het HTC toetsenbord en het 'gewone' toetsenbord
    With four other people
    And aliens
    pi_78525229
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 16:51 schreef elfzesendertig het volgende:

'k Vind die 'vreemde tekens' boven de toetsen echt superhandig. Dat heeft 't standaard tobo niet toch?
    pi_78527676
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 17:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

'k Vind die 'vreemde tekens' boven de toetsen echt superhandig. Dat heeft 't standaard tobo niet toch?
    Nee, maar als je op het gewone toetsenbord de klinkers inhoudt krijg je ook gewoon de optie tussen bijvoorbeeld e é è ë enzovoort. Als je de . inhoudt kun je ook weer kiezen tussen . , ? !

Voor de mensen die t allemaal niet kennen:

Android-toetsenbord

HTC-toetsenbord

Ik vind zelf de HTC-toetsenbord qua efficiëntie beter omdat ie beter woorden kent, verbetert enzo. Ook al typ je elke letter fout, weet ie soms alsnog wat je bedoelde Bij het standaardtoetsenbord weet ie het vaak al niet als je de eerste letter fout hebt. Maar het HTC-toetsenbord is wat trager en gebruikt altijd RAM. Ik ga 'm even weer een keer testen
    pi_78528751
    Oh? Ik dacht dat die geweldige correctie iets van Android was! Maar het is dus iets van HTC Sense?! Dat vind ik wel een must namelijk!

En bij het ingedrukt houden van klinkers kan ie wel de é ë è tonen etc, maar bij HTC zie je dus ook nog de # en % etc etc.
    pi_78528850
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 19:46 schreef DennisMoore het volgende:
    Oh? Ik dacht dat die geweldige correctie iets van Android was! Maar het is dus iets van HTC Sense?! Dat vind ik wel een must namelijk!

En bij het ingedrukt houden van klinkers kan ie wel de é ë è tonen etc, maar bij HTC zie je dus ook nog de # en % etc etc.
    Klopt en je hoeft niet steeds naar nummers en letters. Ik zet 'm nu erop en dan kijk ik wel even weer Ik vond 'm een tijdje terug minder goed na de update naar 1.6.

[ Bericht 3% gewijzigd door BluesRebel op 27-02-2010 19:56:25 ]
    pi_78529399
    Het vreemde is dat ik die traagheid alleen met smsjes typen heb, niet met bijvoorbeeld internetadres intypen, dus betwijfel of het aan het toetsenbord ligt.
    En bij mij duurt het inderdaad soms wel een aantal seconden voordat de letters daadwerkelijk in beeld verschijnen. Dan staat ie zeg maar een tijdje stil en komt het allemaal in eens een paar seconden later erop.
      zaterdag 27 februari 2010 @ 20:21:41 #298
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_78530259
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 18:09 schreef Incolumis het volgende:

[..]

ja werkt wel maar dan moet je hem rooten dacht ik
    Op de Hero werkt het standaard. Wanneer de telefoon verbonden is via USB: instellingen -> draadloze bedieningselementen -> onderste optie = delen via mobiel netwerk aanvinken. PC vindt dan een modem en het werkt meteen.

Rooten is dus niet nodig.
    pi_78536102
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 19:19 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nee, maar als je op het gewone toetsenbord de klinkers inhoudt krijg je ook gewoon de optie tussen bijvoorbeeld e é è ë enzovoort. Als je de . inhoudt kun je ook weer kiezen tussen . , ? !

Voor de mensen die t allemaal niet kennen:

Android-toetsenbord
    [ afbeelding ]

HTC-toetsenbord
    [ afbeelding ]

Ik vind zelf de HTC-toetsenbord qua efficiëntie beter omdat ie beter woorden kent, verbetert enzo. Ook al typ je elke letter fout, weet ie soms alsnog wat je bedoelde Bij het standaardtoetsenbord weet ie het vaak al niet als je de eerste letter fout hebt. Maar het HTC-toetsenbord is wat trager en gebruikt altijd RAM. Ik ga 'm even weer een keer testen
    Dat is overigens een verouderde versie van het Android toetsenbord. Hier zien we de huidige (2.1):

En hier die van 1.6:

De autocorrectie komt volgens mij nog altijd van Android. Bij het HTC keyboard wordt het volgens mij alleen anders weergegeven. Dit weet ik echter niet zeker. En ik heb er persoonlijk geen probleem mee om de '123' toets in te drukken voor aparte tekens. Dit ben ik toch al zo gewend
    pi_78537808
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 22:45 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Dat is overigens een verouderde versie van het Android toetsenbord. Hier zien we de huidige (2.1):
    [ afbeelding ]
    En hier die van 1.6:
    [ afbeelding ]
    Het enige verschil is dat de komma is vervangen?

Verdomme ik wil nou echt 2.0 voor mijn Magic
      zondag 28 februari 2010 @ 02:44:59 #301
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_78543258
    kent iemand bambuser al?

http://bambuser.com

Live video broadcasten waar je maar wilt werkt prima, maar snel internet is aan te raden
    en ik heb ook een auto.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')