Te veel telleurstelling gehad.(afwijzingen)quote:
Ja.. het is inderdaad nog maar de vraag waar ik terecht kom.. Wil ik nog even niet over nadenken, te spannendquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:21 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat jij niet zulke buren krijgt als wij hebben en dat jouw toekomstige huisje ook niet zo gehorig is als hier.
Aha, ik vroeg ff door omdat ik hetzelfde ook heb. Niet altijd, maar als ik een leuke baan zie waar ik echt graag zou werken, enthousiast een sollicitatie schrijf en vervolgens geneens wordt uitgenodigd voor een gesprek, kan ik daar echt een week of langer van de kaart van zijn, maar weet niet of dat specifiek iets is wat met autisme te maken heeft..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Te veel telleurstelling gehad.(afwijzingen)
Goh dit kan ik me dus wel heel goed voorstellen. Ik zit tevens te bedenken hoe ik daar dan tegenover zou staan. Maar zeker het stukje, je belt nu al niet gelegen, wanneer dan wel, klinkt eigenlijk heel logischquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:34 schreef Perico het volgende:
[..]
Nou, het gaat meer om: je belt op, en dan zegt de ander:
"Heey, komt niet zo goed uit, kun je me later terug bellen?"
Dat is dan lastig, want later, dat is niet gedefinieerd, en je belt nu al niet gelegen, dus kan zijn dat iemand later alweer in een situatie zit. Vaak vergt het al wat, om actief zelf te bellen. Later kan de drempel weer hoger zijn.
[..]
Ik kan op zich alle subtiele signalen wel eruit filteren... alleen als iemand dan, als het om iets afspreken gaat, zich uit in vaagheden, of iets zegt van "misschien later, of bel me er later nog eens over op, dan weet ik het misschien"..
Dan wordt het lastig. Maar als het op een leuke manier gaat, en het is ook helder, qua afspraken bijvoorbeeld en dat hoeft echt niet op kleuter niveau.. dan is er niets aan de hand.
Maar bijvoorbeeld met mijn ex heb ik een heel ongedwongen contact, toch bel ik haar zelf niet, omdat er dan kans is dat haar vriend er zich mee gaat bemoeien. Dan wacht ik ook af tot zij belt ofzo.
Veel mensen weten ook wel dat als je dan geen concrete afspraak maakt maar vaag gaat doen, er ook geen afspraak meer komt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:49 schreef Maeghan het volgende:
Dan zeg je 'ja, lijkt me leuk' en dan zegt zoiemand 'nou, leuk, doen we een keertje' of 'nou, mail me er nog even over' en dan blijft dat maar in de lucht hangen, omdat ik niet goed weet wat er nou verwacht wordt. En het is voor mij gewoon een stap om er dan weer achteraan te gaan. Bijv. bij iemand thuis komen vind ik toch al ongemakkelijk, maar als ik dan zelf ook nog eens er achteraan moet om te vragen wanneer ik dan bij iemand thuis kan komen, dan wordt de stap nog groter.
Dat lijkt me inderdaad lastig. Ben je dan bang dat iemand je een chaoot vindt wanneer je op een verkeerde dag of te laat komt? Veel mensen vinden (een beetje) chaotisch ook wel weer charmantquote:Als ik bijvoorbeeld bij jou langs zou komen terwijl ik jou net kende en niet wist waar je woonde, dan zou ik thuis al dagen van tevoren meerdere malen gecontroleerd hebben of het adres wel klopte, zodat ik het goed uit m'n hoofd zou kennen (voor als ik m'n briefje met het adres kwijt zou raken). Voor ik wegging, zou ik voor de zekerheid nog je mailtje uitprinten en voor de deur nog even controleren of er wel een naambordje hing, of even langs het huis lopen en naar binnen kijken, en nog even met het mailtje erbij kijken of het huisnummer écht wel klopt. Ook zou ik je telefoonnummer meenemen, zowel in m'n telefoon als op een los blaadje voor het geval mijn batterij uit zou vallen en ik je huis niet kon vinden. Ik zou de dag zelf waarschijnlijk een stuk of vijf keer in m'n agenda kijken of de datum en de tijd wel klopte. En vervolgens toch nog even in het mailtje kijken of ik het wel goed overgeschreven had. En misschien zou ik je nog sms'en, om te vragen of het echt wel zo laat was en of je het niet vergeten was, of dat je misschien per ongeluk de verkeerde dag/tijd had doorgemaild. Wat ik dan eigenlijk weer niet durf, omdat ik bang ben dat als ik sms om te vragen of het die dag is, dat het dan niet zo blijkt te zijn en iemand weet dat ik het dus verkeerd heb onthouden/opgeschreven.
De meeste mensen lopen volgens mij gewoon de deur uit en die zien wel, maar ik kan daar gewoon echt niet zo makkelijk mee omgaan.
Je kunt er rustig vanuit gaan dat "in de buurt zijn" heel vaak niet de echte reden is.quote:In dat geval zou ik dat niet doen, omdat ik dan denk 'diegene is dan niet in de buurt dus komt ie niet langs'.
Is dit ook een vorm van zelfbescherming? Als in: laat ik er maar niet verder achteraan gaan, want dan krijg ik misschien geen vriendelijke maar juist een botte afwijzing? Het is m.i. lang niet altijd een afwijzing, zie ook mogelijkheid A, B en C hierboven. Maar goed, ook voor iemand zonder ASS is dit soms moeilijk te beoordelen.quote:Ik beschouw iets al heel snel als afwijzing. Ik weet echt niet of iemand wel of niet wil als ie zegt dat ie niet kan, dus ga ik er vanuit dat ie niet met mij af wil spreken. Onterecht misschien, maar zo werkt dat bij mij in ieder geval.
Da's nou juist een beetje het probleem...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:58 schreef Watmaaktzezichweerdruk het volgende:
Je kunt soms uit iemands' gedrag of hetgeen iemand zegt afleiden of het A, B, C of D is.
Ik weet niet waarom ik dat nou zo erg vind. Maar ik wil gewoon zeker weten dat ik het allemaal goed heb. Ik zou me doodschamen als ik op de verkeerde tijd of zo kwam. Bang dat mensen me uitlachen of zo, dat ik zo dom zou zijn om op de verkeerde dag of iets te komen. Chaotisch maakt me op zich niet uit, ik kom ook m'n hele leven al overal te laat. Andere mensen vinden dat helaas wat minder charmant dan ik zou hopen.quote:Dat lijkt me inderdaad lastig. Ben je dan bang dat iemand je een chaoot vindt wanneer je op een verkeerde dag of te laat komt? Veel mensen vinden (een beetje) chaotisch ook wel weer charmant.
Tja, ik denk bij vrijwel alles dat het aan mij ligt. Voor een deel komt het denk ik idd uit zelfbescherming. Vroeger was het echter nog veel extremer. Op school bijv. voelde ik me slecht op het moment dat bijv. degene naast me op z'n kop kreeg van de leraar, alsof ik zelf iets fout deed. Waar dat vandaan komt, schiet me maar lek.quote:Is dit ook een vorm van zelfbescherming? Als in: laat ik er maar niet verder achteraan gaan, want dan krijg ik misschien geen vriendelijke maar juist een botte afwijzing? Het is m.i. lang niet altijd een afwijzing, zie ook mogelijkheid A, B en C hierboven. Maar goed, ook voor iemand zonder ASS is dit soms moeilijk te beoordelen.
denk ik; huh Zuid Oost.. wat lul je nou wéérquote:Ondertussen was ik dus al behoorlijk over mijn zeik over dat die locatie ZO vreselijk slecht te bereiken was
Ja, daar was ik al bang voor... Ik probeerde zojuist nog wat te verhelderen, maar kan het zo moeilijk omschrijven. Ik kom niet verder dan haastig eruit zien of iemand die verwilderd om zich heen kijkt (=haast, geen afwijzing) of iemand die enthousiast reageert (=niet kunnen, maar geen afwijzing), maar dat zijn allemaal van die subtiele dingen, helaas.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:15 schreef Maeghan het volgende:
Da's nou juist een beetje het probleem...![]()
Helpt het als je rationeel kunt beredeneren dat veel mensen het allemaal niet zo'n probleem vinden? Dus: als je jezelf maar vaak genoeg voorhoudt (en ook rationeel weet) dat mensen helemaal niet zo op je letten of eventuele fouten van een ander echt niet zo zwaar laten wegen, dat je daar dan op een gegeven moment ook via je gevoel wat relaxter in kunt zijn?quote:Ik weet niet waarom ik dat nou zo erg vind. Maar ik wil gewoon zeker weten dat ik het allemaal goed heb. Ik zou me doodschamen als ik op de verkeerde tijd of zo kwam.
Tja, ik denk bij vrijwel alles dat het aan mij ligt. Voor een deel komt het denk ik idd uit zelfbescherming. Vroeger was het echter nog veel extremer. Op school bijv. voelde ik me slecht op het moment dat bijv. degene naast me op z'n kop kreeg van de leraar, alsof ik zelf iets fout deed. Waar dat vandaan komt, schiet me maar lek.
Nee. Bij veel dingen wel, maar hierbij niet. En ik denk dat dit gewoon een manier is om om te gaan met de stress van een nieuwe situatie. Net als een anorexiapatient die niet daadwerkelijk een probleem heeft met eten, maar eten gebruikt als manier om om te gaan met dingen waar hij/zij geen invloed op heeft. En iemand die honderd keer controleert of het gas uit is, dat gebruikt als een manier om andere angsten onder controle te houden. Ik denk dat je het zo moet zien. Verder is het natuurlijk een relatief onschuldige gewoonte, dus ik kan me daar niet druk om maken. En de angst zelf voor de nieuwe situatie, die krijg ik gewoon maar moeilijk onder controle. Ik probeer dat wel op allerlei manieren, maar het is deels niet eens bewust. En ik vrees dat dat er gewoon 'bij hoort' voor mij.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:24 schreef Watmaaktzezichweerdruk het volgende:
Helpt het als je rationeel kunt beredeneren dat veel mensen het allemaal niet zo'n probleem vinden? Dus: als je jezelf maar vaak genoeg voorhoudt (en ook rationeel weet) dat mensen helemaal niet zo op je letten of eventuele fouten van een ander echt niet zo zwaar laten wegen, dat je daar dan op een gegeven moment ook via je gevoel wat relaxter in kunt zijn?
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:55 schreef Autidude het volgende:
Zucht.. "het zijn kanonnen hoor" denk je een zwaar slaapmiddel te krijgen zodat je eindelijk eens rustig kan gaan slapen.. Nozinan 25mg.. Het doet NIETS bij mijEn ik word nu toch echt zo moe van dat gekut.. Ik moet nu dus gaan accepteren dat ik waarschijnlijk mijn hele leven slaapstoornis zal houden waar weinig aan te doen is, en er maar genoegen mee nemen dat een dag 20 uur duurt ofzo
Daarom werkte ik vroeger ook van 0430 tot 1630 en dan soms overwerken tot 2200 uur, maar dat werkte ook niet.. En op zaterdag werken. Was zelfs nog serieus opzoek naar een baan voor de zondag ook.
Kon ik maar een leuke baan vinden voor 84 uur per week ofzo waar ik me helemaal in thuis voel en ik niet in overprikkeld kan raken en dat als ik dan thuis kom dat ik dan ga eten en dan slapen.
Dit is geen slaapmiddel.quote:* Dit medicijn heeft een pijnstillende (= analgetische) en kalmerende (= sederende) werking. Daarnaast heeft het ook een antipsychotische werking tegen bepaalde, ernstige psychische stoornissen (= psychosen).
50mg Oxazepam wil wel eens helpenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:55 schreef Autidude het volgende:
Zucht.. "het zijn kanonnen hoor" denk je een zwaar slaapmiddel te krijgen zodat je eindelijk eens rustig kan gaan slapen.. Nozinan 25mg.. Het doet NIETS bij mijEn ik word nu toch echt zo moe van dat gekut.. Ik moet nu dus gaan accepteren dat ik waarschijnlijk mijn hele leven slaapstoornis zal houden waar weinig aan te doen is, en er maar genoegen mee nemen dat een dag 20 uur duurt ofzo
Daarom werkte ik vroeger ook van 0430 tot 1630 en dan soms overwerken tot 2200 uur, maar dat werkte ook niet.. En op zaterdag werken. Was zelfs nog serieus opzoek naar een baan voor de zondag ook.
Kon ik maar een leuke baan vinden voor 84 uur per week ofzo waar ik me helemaal in thuis voel en ik niet in overprikkeld kan raken en dat als ik dan thuis kom dat ik dan ga eten en dan slapen.
Ja, voorgeschreven als slaapmiddel.. en hij zei dat het kanonnen waren, en dat heb ik ook wel nodig.quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:09 schreef ScarFace- het volgende:
Dit is geen slaapmiddel.
Is dit je wel voorgeschreven als slaapmiddel?
Zo ja en je bent niet psychotisch of lijdend aan pijn oid, gewoon om een benzo vragen, dat zijn de echte slaapmiddelen, eindigend op pam.
Die helpen(niet oplossen)je slaap wel hoor
Heb ik gehad, heb ik vroeger recreatief gebruik van gemaakt, doet bij mij precies hetzelfde als dat ik stoned zou zijn.. en dat ben ik al jarenlang geweest, dus het doet voor mij echt niets bijzonders.quote:
Ik herken me heel erg in eigenlijk het hele verhaal dat Maeghan schrijft over ontmoetingen die vaststaan. Ik merk dat ik zelf steeds minder flexibel wordt en dingen die anderen leuk vinden, daar kan ik al weken tegenop zien.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:49 schreef Maeghan het volgende:
Als ik bijvoorbeeld bij jou langs zou komen terwijl ik jou net kende en niet wist waar je woonde, dan zou ik thuis al dagen van tevoren meerdere malen gecontroleerd hebben of het adres wel klopte, zodat ik het goed uit m'n hoofd zou kennen (voor als ik m'n briefje met het adres kwijt zou raken). Voor ik wegging, zou ik voor de zekerheid nog je mailtje uitprinten en voor de deur nog even controleren of er wel een naambordje hing, of even langs het huis lopen en naar binnen kijken, en nog even met het mailtje erbij kijken of het huisnummer écht wel klopt. Ook zou ik je telefoonnummer meenemen, zowel in m'n telefoon als op een los blaadje voor het geval mijn batterij uit zou vallen en ik je huis niet kon vinden. Ik zou de dag zelf waarschijnlijk een stuk of vijf keer in m'n agenda kijken of de datum en de tijd wel klopte.
Tering flurazepam blijft heul lang in je bloed.quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:19 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja, voorgeschreven als slaapmiddel.. en hij zei dat het kanonnen waren, en dat heb ik ook wel nodig.
Maar ik heb alle smaken al gehad joh, dat zei hij zelf ookPammetjes en Lammetjes doen weinig tot niets qua slaap.. wordt er wel suicidaal van, of rustiger.. maar ik ga er niet van slapen.
Flurazepam 15mg heeft tot nu toe het beste effect gehad, maar dan moet ik er 4 tot 6 innemen.. en dat lijkt mij ook niet de bedoeling, de volgende ochtend wordt ik dan ook wakker met een extreem chemische nare smaak in mijn mond.
Ik vind het zelf ook troep, ik ben meer voorstander van af en toe een blowtje en dat heeft qua slapen ook veel geholpen, met de nadruk op geholpen want het werkt niet echt meer. Of ik moet me helemaal gaan verdiepen in het kweken en een soort hybride gaan verbouwen/klonen die precies het juiste effect veroorzaakt. Ik weet het niet.. wat ik wel weet is dat ik er dus nog steeds mee zit![]()
Maar in plaats van dat ik nu helemaal radeloos de pan uit flip heb ik er op dit moment wel vrede mee en ga ik gewoon op zoek naar een andere oplossing of vorm van acceptatie. En dat ik nu niet super boos de pan uit flip omdat ik niet kan slapen, dat komt waarschijnlijk wel door de nozinan... Ik ben best kalm, maar ik kan dus niet slapen. En ik wil zooooo graag slapen, het is de laatste tijd gewoon te erg en ik heb die slaap nodig, dat scheelt de helft in alles.
Ik heb het voor als ik zwaar overprikkeld ben, dan kom ik tot rust en val ik in slaap. Ik gebruik het zelden en dan vaak maar in 25mg dosis.quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:14 schreef ScarFace- het volgende:
Das weer tegen angsten Juup, maarja hoog genoeg gedoseert zul je er vast van in slaap vallen.
Gewoon de arts het laten beoordelen, maar als jij denkt dat het nooit meer over gaat dan zal de arts je echt even verkeerd hebben beoordeeld als ie zoiets geeft, voor enkel het slapen.
Ik heb nog tot 2012 Oxazepam liggenquote:Op woensdag 3 februari 2010 00:21 schreef ScarFace- het volgende:
Krijg jij die vergoed Juup?
Schijnt niets eens meer vergoed te worden voor mensen die het langdurig nodig hebben, slapeloosheid, maar nee hoor, alleen epilepsie en nog wat ziektes die slechts 1 op de zoveel heeft(epilepsie heeft 1 op de 69 mensen volgens iguard.org)
Ik moet denken aan de film Cashback, ken je die? Ook over iemand die niet kan slapen en daarom maar 's nachts in een supermarkt gaat werken. Leuke film. Heb je natuurlijk niks aan, maar ok.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:55 schreef Autidude het volgende:
Klinkt wel alsof jij het nog erger hebt dan ik. Als ik gewoon naar vrienden/bekenden ga, dan voel ik me vijf minuten voor ik er ben wel nerveus, maar niet zo erg. Alleen als ik voor het eerst bij iemand thuis kom is het een probleem, en sollicitatiegesprekken zijn écht een probleem. Als ik ergens buiten afspreek heb ik er veel minder last van en met grotere groepen ook minder - met meetings via internetfora bijv. heb ik ook niet zo'n groot probleem, omdat je daar makkelijk weg kan, er geen verwachtingen zijn en het vaak buiten is (bijv bbq, picknick) of je in ieder geval in eerste instantie buiten afspreekt, en er is altijd wel iemand om mee te praten. Al ben je met iedereen in vijf minuten door je stof heen, als je met dertig mensen bent kun je nog steeds 2 1/2 uur volpraten, of je kan gewoon luisteren naar de rest en een beetje intelligent kijken. Ik spreek liever af met dertig mensen dan met een of twee.quote:Op woensdag 3 februari 2010 00:24 schreef Perico het volgende:
Ik herken me heel erg in eigenlijk het hele verhaal dat Maeghan schrijft over ontmoetingen die vaststaan. Ik merk dat ik zelf steeds minder flexibel wordt en dingen die anderen leuk vinden, daar kan ik al weken tegenop zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |