Oww dat herken ik ten zeerste. Mijn broer heeft 2 kinderen maar toen hij aankondigde dat zijn vrouw zwanger was of toen de kinderen werden geboren.. ik had daar geen speciale gevoelens bij, eigenlijk helemaal niets. En iedereen reageert dan zo enthousiast. Voor de vorm zeg ik dan iets, wat ik eigenlijk niet meen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 03:32 schreef Babbelvis het volgende:
1 voorbeeld was dat mijn moeder voor een operatie naar het ziekenhuis toe moest en ik als reactie op die informatie aangaf: "OK" .... Meer zei ik er niet over. Nu weet ik dat ik meelevend moet zijn [...]
Ja, ik heb eigenlijk helemaal geen doel. Wel universiteit af, maar daarna kommer en kwel zonder heil in arbeidsbemiddeling en sinds 2004 WAJONG waarbij ik ongemoeid wordt gelaten. Tis dat ik online nog wat creatieve dingen doe..quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:00 schreef RRGJL het volgende:
Hebben jullie trouwens ook weleens last van het ontbreken van een doel in het leven? Het lijkt wel een mid-life crisis waar ik al sinds een jaar of 16/17 in zit
Ik laat alles en iedereen verwateren, tenzij iemand me goed genoeg kent en ook uit zichzelf online contact blijft zoeken. Dat komt omdat de "regels" van vriendschap zo onduidelijk zijn. Iets niet laten verwateren vergt dan ook meestens dat je uit jezelf spontaan belt, waarbij ik me dan meteen ga afvragen of ik me niet opdring, of het wel uitkomt etc.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:46 schreef Watmaaktzezichweerdruk het volgende:
En ik las hier ergens ook dat ASS-ers vaak contacten laten verwateren, maar het dan wel leuk vinden als een verwaterd contact weer belt of mailt. Wil iemand me uitleggen hoe dit werkt?
Is dat niet hetzelfde dan? De brief waarin stond dat ik 11 maanden moet wachten voor een intakegesprek komt van Centrum Autisme, en in de brief staat dat het onderdeel is van de plaatselijke GGZ.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:59 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik had dat bij het AutismeCentrum, bij de GGZ kon ik binnen 1 maand terecht.
Bedankt, jullie geven me meer inzicht.quote:tekst van babbelvis
Ja, ik kan me voorstellen dat je je dan afvraagt of je je niet opdringt. Aan de andere kant; geen contact zoeken is niet leuk voor de ander. Waarom kies je meestal voor geen contact (met kans op teleurstelling bij ander) ipv wel contact (met kans op opdringerig gevonden te worden). Voor het laatste (wel contact zoeken) bestaan een soort van 'standaard sociale regels', zodat je daar volgens mij (voor wat dat waard is..) geen hele grote "fouten" in kunt maken (of vergis ik me?). Of werkt het dan zo dat je, bij wel contact zoeken, bang bent om subtiele signalen te missen die aangeven dat men het contact zoeken toch opdringerig van je vindt?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:03 schreef Perico het volgende:
Ik laat alles en iedereen verwateren, tenzij iemand me goed genoeg kent en ook uit zichzelf online contact blijft zoeken. Dat komt omdat de "regels" van vriendschap zo onduidelijk zijn. Iets niet laten verwateren vergt dan ook meestens dat je uit jezelf spontaan belt, waarbij ik me dan meteen ga afvragen of ik me niet opdring, of het wel uitkomt etc.
Ik ben 1x erg teruggeschrokken omdat bleek dat een studievriendin vond dat ik teveel in haar buurt was, terwijl ik verwarrende signalen kreeg en zij ook zelf vaak contact zocht. Als zij er dan 1x over uitflipt, hakt het er goed in, bij mij tenminste
Vandaar dat het veilig is als anderen contact zoeken, dan weet je tenminste dat het niet ongewenst is.. en ja dat is dan zeker leuk, want de behoefte is er zeker wel. Alleen, dat tussen de regels door dingen afspreken en doen, dat zelf initiatief nemen, en niet passief zijn, dat vermogen ontbreekt.
echt een duidelijk antwoord kan ik niet geven. In mijn geval heb ik sinds november 2008 geen inkomsten, maar ben toen naar het buitenland geweest en toen in augustus teruggekomen. En omdat het emotioneel/psychologisch goed misging..en mijn moeder mij niet kan onderhouden(leeft ook van uitkering, arbeidsongeschikt)op haar iniatief allerlei papieren geregeld en bijstand aangevraad. Ik heb als reden voor de aanvraag aangegeven dat ik ivm psychische gezondheid momenteel niet kan werken en in behandeling zou gaan bij het riagg, wist toen wel op welke afdeling ik terecht zou komen en had al een contacpersoon..die info heb ik gewoon doorgegeven, ze vroeg wel wat er mis was psychisch..maar ik zei gewoon eerlijk dat ik geen idee had.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:39 schreef Repulsor het volgende:
Nog een vraagje aan alle mensen die werkloos thuiszitten, wat is de reden precies dat je niet actief werk aan het zoeken bent?
Zoals ik gister (oftewel 5 pagina's terug, pfff) schreef moet ik 11 maanden wachten op eerste intake gesprek bij GGZ/centrum autisme, en neem aan dat je toch een diagnose moet hebben voordat je WAJONG aan kan vragen.
Aangezien ik momenteel geen inkomsten heb, heb ik binnekort een gesprek bij UWV om bijstand aan te vragen, maar ik heb geen idee wat ik als reden moet geven waarom ik al 2 jaar thuis zit. M'n omgeving gelooft niet dat het door autisme komt maar dat ik gewoon lui ben, dus neem aan zo'n UWVambtenaartje al helemaal niet.. Iemand tips?
jah, je hele post is herkenbaar...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:03 schreef Perico het volgende:
[..]
Oww dat herken ik ten zeerste. Mijn broer heeft 2 kinderen maar toen hij aankondigde dat zijn vrouw zwanger was of toen de kinderen werden geboren.. ik had daar geen speciale gevoelens bij, eigenlijk helemaal niets. En iedereen reageert dan zo enthousiast. Voor de vorm zeg ik dan iets, wat ik eigenlijk niet meen.
oww...das balen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:29 schreef Autidude het volgende:
Pfffff.. zwaar overprikkeld door mijn afspraak bij de psych op een nieuwe locatie en de reis daar naar toe..Nu moet ik het ff allemaal op een rij gaan zetten.
Nou, het gaat meer om: je belt op, en dan zegt de ander:quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:32 schreef Watmaaktzezichweerdruk het volgende:
Voor het laatste (wel contact zoeken) bestaan een soort van 'standaard sociale regels', zodat je daar volgens mij (voor wat dat waard is..) geen hele grote "fouten" in kunt maken (of vergis ik me?).
Ik kan op zich alle subtiele signalen wel eruit filteren... alleen als iemand dan, als het om iets afspreken gaat, zich uit in vaagheden, of iets zegt van "misschien later, of bel me er later nog eens over op, dan weet ik het misschien"..quote:Of werkt het dan zo dat je, bij wel contact zoeken, bang bent om subtiele signalen te missen die aangeven dat men het contact zoeken toch opdringerig van je vindt?
Heb van 1998 - 2004 alle arbeidsbemiddelingstrajecten doorlopen zonder enig succes. Het UWV heeft me toen nadat ik op hun deur had gelopt, 80-100% afgekeurd, terwijl de Arbeitseinsatz aan de andere kant nog veel meer geld aan me had willen verdienen en hard aan me bleef trekken (ze wilde me aan de lopende band zetten).quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:39 schreef Repulsor het volgende:
Nog een vraagje aan alle mensen die werkloos thuiszitten, wat is de reden precies dat je niet actief werk aan het zoeken bent?
Ik heb 2 hele kundige en redelijke UWV mensen hier in Heerlen meegemaakt, een keuringsarts en een arbeidsdeskundige. Heel cooperatief ook.quote:M'n omgeving gelooft niet dat het door autisme komt maar dat ik gewoon lui ben, dus neem aan zo'n UWVambtenaartje al helemaal niet.. Iemand tips?
dat je belt en dat ht ongelegen uitkomt is balen. Veel ervaring heb ik niet, want mijn telefoon is er puur voor de sier, en noodgevallen(die zich nog nooit hebben voorgedaanquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:34 schreef Perico het volgende:
[..]
Nou, het gaat meer om: je belt op, en dan zegt de ander:
"Heey, komt niet zo goed uit, kun je me later terug bellen?"
Dat is dan lastig, want later, dat is niet gedefinieerd, en je belt nu al niet gelegen, dus kan zijn dat iemand later alweer in een situatie zit. Vaak vergt het al wat, om actief zelf te bellen. Later kan de drempel weer hoger zijn.
[..]
Ik kan op zich alle subtiele signalen wel eruit filteren... alleen als iemand dan, als het om iets afspreken gaat, zich uit in vaagheden, of iets zegt van "misschien later, of bel me er later nog eens over op, dan weet ik het misschien"..
Dan wordt het lastig. Maar als het op een leuke manier gaat, en het is ook helder, qua afspraken bijvoorbeeld en dat hoeft echt niet op kleuter niveau.. dan is er niets aan de hand.
Maar bijvoorbeeld met mijn ex heb ik een heel ongedwongen contact, toch bel ik haar zelf niet, omdat er dan kans is dat haar vriend er zich mee gaat bemoeien. Dan wacht ik ook af tot zij belt ofzo.
Ja dat is het helemaal, ze is dan de enige die me door en door kent, en omdat ze zelf ADD-er is, herkent ze ook wel veel problemen enzo en kunnen we er ook om lachen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:45 schreef francis998 het volgende:
En miss is het toch makkelijker met je ex, omdat je gewoon meer met haar hebt gedeeld..en zij jou wat beter kent en miss snapt
Bad Bentheimquote:Op maandag 1 februari 2010 22:42 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ja, veel te veel.
[..]
Gaat hand in hand met eerste quote.
[..]
Precies.
[..]
Waar ben je geweest? (Als in plaats, gebied?)
juist ik ook. via schrijven/typen praat ik er op los. Maar in 't echt veel minder. Bij bepaalde mensen die ik heel goed ken, kan ik ook teveel praten...maar andersom kan ik ook te weinig praten. Zie bijv. verjaardagen enzo, ook al is de viering met een grotere groep familieleden..kan ik luisteren als een gek..en ook behoorlijk meelachen..maar echt meepraten..doe ik dan niet zo snel.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:52 schreef Perico het volgende:
[..]
Ja dat is het helemaal, ze is dan de enige die me door en door kent, en omdat ze zelf ADD-er is, herkent ze ook wel veel problemen enzo en kunnen we er ook om lachen.![]()
Heb hetzelfde als jij, met MSN.. dat is wat overzichtelijker dan bellen, denken als je typt gaat beter dan meteen praten en luisteren.. ben veel opener met tekst dan met spraak.
Ik heb gelukkig nog werk maar het is wel tijdelijk. En uitzicht op iets anders heb ik niet. Solliciteren kan ik mij de afgelopen maanden(lees jaar) niet toe zetten.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:39 schreef Repulsor het volgende:
Zoals ik gister (oftewel 5 pagina's terug, pfff) schreef moet ik 11 maanden wachten op eerste intake gesprek bij GGZ/centrum autisme, en neem aan dat je toch een diagnose moet hebben voordat je WAJONG aan kan vragen.
Aangezien ik momenteel geen inkomsten heb, heb ik binnekort een gesprek bij UWV om bijstand aan te vragen, maar ik heb geen idee wat ik als reden moet geven waarom ik al 2 jaar thuis zit. M'n omgeving gelooft niet dat het door autisme komt maar dat ik gewoon lui ben, dus neem aan zo'n UWVambtenaartje al helemaal niet.. Iemand tips?
Ik heb geen officiele diagnose, maar weet inmiddels voor mezelf wel zeker dat ik in dit topic thuishoorquote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:46 schreef Watmaaktzezichweerdruk het volgende:
Waarom helpt een diagnose je zoveel vooruit?
Voor mij komt dit omdat ik niet zo heel veel behoefte heb aan contact vergeleken met andere mensen. Voor mijn gevoel heb ik iemand nog pas gesproken en dan blijkt dat al twee maanden geleden te zijn. En soms als ik me dat dan realiseer, durf ik ook eigenlijk iemand niet meer te bellen.quote:En ik las hier ergens ook dat ASS-ers vaak contacten laten verwateren, maar het dan wel leuk vinden als een verwaterd contact weer belt of mailt. Wil iemand me uitleggen hoe dit werkt?
Dat heb ik dus helemaal niet. Ik kan iemand twee jaar niet spreken en gewoon verdergaan waar ik gebleven was. Juist omdat ik mensen niet snel mis, vind ik bijvoorbeeld twee maanden helemaal niet zo lang, eerder alsof ik diegene gisteren nog gezien heb.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:53 schreef Juup© het volgende:
Contacten laten verwateren is iets wat ik ook doe, maar als ik b.v. iemand 2 maanden niet gezien of gesproken heb dan moet ik zeg maar al opnieuw beginnen met contact maken alsof ware het de allereerste ontmoeting. Als ik iemand nog veel langer niet gezien heb maakt niet uit dan, zo'n 2 maanden is wel de grens van het verwateren. Leuk vind ik het wel als iemand dan contact op neemt, maar tevens vind ik het enorm eng want ik moet weer opnieuw beginnen met contact leggen en aftasten zeg maar.
Oh, dat vind ik nog best een hechte vriendschap.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:38 schreef francis998 het volgende:
hmm...heb niet echt veel te melden nu..ik ben nog geen officiele autist..maar praat vaak mee.
En over het sociale deel heb ik niet veel te melden behalve dat bij mij contacten vaak verwateren iig de meeste...en meestal verwateren ze dan langere tijd, waarna het contact gewoon verwaterd blijft.![]()
En met sommigen heb ik gewioon een verwaterd contact, dwz 1x per maand of per 2 maanden ff een gesprekje via msn ofzo..
Herkenbaar. Ik heb dat vaak als iemands relatie over is. Ik ben dan toch te nuchter en denk dat er vanzelf wel weer een nieuwe vriend(in) komt langswaaien.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:03 schreef Perico het volgende:
Oww dat herken ik ten zeerste. Mijn broer heeft 2 kinderen maar toen hij aankondigde dat zijn vrouw zwanger was of toen de kinderen werden geboren.. ik had daar geen speciale gevoelens bij, eigenlijk helemaal niets. En iedereen reageert dan zo enthousiast. Voor de vorm zeg ik dan iets, wat ik eigenlijk niet meen.
Ik kom niet aan werk, denk dat dat dus ook te maken heeft met mijn problemen met sollicitatiegesprekken voeren en mijn onvermogen om te 'bluffen'. Idd klote.quote:Best wrang om te constateren dat ik 20 jaar in schoolbanken heb gezeten, gewoon.. als veredelde LOI cursus eigenlijk, leuk voor persoonlijke ontwikkeling alleen.
Ja dat.quote:Ik laat alles en iedereen verwateren, tenzij iemand me goed genoeg kent en ook uit zichzelf online contact blijft zoeken. Dat komt omdat de "regels" van vriendschap zo onduidelijk zijn. Iets niet laten verwateren vergt dan ook meestens dat je uit jezelf spontaan belt, waarbij ik me dan meteen ga afvragen of ik me niet opdring, of het wel uitkomt etc.
En dat.quote:Vandaar dat het veilig is als anderen contact zoeken, dan weet je tenminste dat het niet ongewenst is.. en ja dat is dan zeker leuk, want de behoefte is er zeker wel. Alleen, dat tussen de regels door dingen afspreken en doen, dat zelf initiatief nemen, en niet passief zijn, dat vermogen ontbreekt.
Eh, kun je ze meteen even uitleggen? Misschien helpt het? Mij zegt het niks namelijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:32 schreef Watmaaktzezichweerdruk het volgende:
Voor het laatste (wel contact zoeken) bestaan een soort van 'standaard sociale regels', zodat je daar volgens mij (voor wat dat waard is..) geen hele grote "fouten" in kunt maken (of vergis ik me?).
Dan hoop ik dat jij niet zulke buren krijgt als wij hebben en dat jouw toekomstige huisje ook niet zo gehorig is als hier.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:15 schreef Autidude het volgende:
Zo, ik ben weer een klein beetje bijgekomen.. maar raak alweer helemaal over de zeik door een borderline topic hier in RP.. Moet ik maar eventjes uit wegblijven![]()
Er is veel gepost, en ik wil op veel reageren.. maar nu even niet, doe ik morgen wel als ik terug ben van het UWV en ik daar niet al te veel last van overhou.
Ik heb zware slaappillen gehad van de psych, ethisch gezien was hij het er eigenlijk niet mee eens om ze aan mij te geven.. dat had ik ook wel verwacht, maar we gaan het proberen en ik heb een kleine hoeveelheid.. maar evengoed wel genoeg om in coma te raken. Maar ik heb geen rare plannen.
En ik heb een urgentie verklaring voor het op me zelf gaan wonenMedische noodzaak erg hoog!
Dus ik denk dat het dit jaar eindelijk gaat gebeuren!! Een eigen plekje met rust!
Paar voorbeelden (maar die ken je misschien al wel (?)) :quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:48 schreef Maeghan het volgende:
Eh, kun je ze meteen even uitleggen? Misschien helpt het? Mij zegt het niks namelijk.
Dan zeg je 'ja, lijkt me leuk' en dan zegt zoiemand 'nou, leuk, doen we een keertje' of 'nou, mail me er nog even over' en dan blijft dat maar in de lucht hangen, omdat ik niet goed weet wat er nou verwacht wordt. En het is voor mij gewoon een stap om er dan weer achteraan te gaan. Bijv. bij iemand thuis komen vind ik toch al ongemakkelijk, maar als ik dan zelf ook nog eens er achteraan moet om te vragen wanneer ik dan bij iemand thuis kan komen, dan wordt de stap nog groter.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:31 schreef Watmaaktzezichweerdruk het volgende:
Bedankt allemaal voor de uitleg, is verhelderend.
[..]
Paar voorbeelden (maar die zijn ook misschien wel logisch (?)) :
Als iemand contact zoekt die je nog niet zo goed kent, niet te snel en te enthousiast reageren (als in: Jaaaa, ik ga héél graag mee naar...), maar eerder reageren als "Ja, lijkt me leuk" en dan rustig verder iets afspreken.
In dat geval zou ik dat niet doen, omdat ik dan denk 'diegene is dan niet in de buurt dus komt ie niet langs'.quote:Of ik zeg uit de losse pols iets als 'goh, ik ben dan en dan bij jou in de buurt, zullen we even koffie drinken'. De ander kan dan ook makkelijk zeggen dat het tijdstip niet zo handig is. Als de ander graag op een ander tijdstip iets wil afspreken komt er wel een tegenuitnodiging.
Ik beschouw iets al heel snel als afwijzing. Ik weet echt niet of iemand wel of niet wil als ie zegt dat ie niet kan, dus ga ik er vanuit dat ie niet met mij af wil spreken. Onterecht misschien, maar zo werkt dat bij mij in ieder geval.quote:Afhankelijk van de context zou ik het als een afwijzing beschouwen en er misschien nog één keer en daarna niet meer op terugkomen. Of ik zou vragen of de ander mij wil bellen wanneer het hem wel goed uit komt (met niet de nadruk op het woordje 'wél', want dat klinkt weer vijandig).
Waarom niet?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Solliciteren kan ik mij de afgelopen maanden(lees jaar) niet toe zetten.
Ik kan mij er gewoon weg niet toe zetten om vacatures te zoeken en daarop te reageren.quote:
Maar waarom dan niet?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:52 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik kan mij er gewoon weg niet toe zetten om vacatures te zoeken en daarop te reageren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |