Aangezien die support voor Flash onverminderd groot is, is het juist lame dat Apple hier niet op overstapt. Tot die tijd is die 'ongeevenaarde surfervaring' op de iPad meer een 'raad het plaatje'.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:32 schreef retorbrapi het volgende:
Flash
Optyfen met die zooi. Hoe minder support er voor is, hoe eerder men overstapt naar fatsoenlijke alternatieven als HTML5.
Zonder bedrijven als Apple zitten we over 10 jaar nog steeds aan dat proprietary gedrocht vast. Gelukkig hebben zij wél de ballen om een vuist te maken tegen dat wanproduct om zo betere, gestandaardiseerde technologieën te bevorderen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Aangezien die support voor Flash onverminderd groot is, is het juist lame dat Apple hier niet op overstapt. Tot die tijd is die 'ongeevenaarde surfervaring' op de iPad meer een 'raad het plaatje'.
Kut zeg, nu moet ik al die mooie, totaal-niet-hinderlijke advertenties die over de pagina schuiven missenquote:
Veel nieuwssites maken gebruik van flash.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:34 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Kut zeg, nu moet ik al die mooie, totaal-niet-hinderlijke advertenties die over de pagina schuiven missen
Diezelfde nieuwssites gaan gewoon met een native iPad app komen hoor, dat werkt tig keer beter dan een webpage.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Veel nieuwssites maken gebruik van flash.
Maar goed, als mensen teveel geld neer willen tellen voor een 'raadjeplaatje' apparaat met outdated specs hou ik ze niet tegen.
Nu je het zegt.... DAT KLOPT INDERDAAD!quote:Op zondag 7 februari 2010 21:36 schreef katerwater het volgende:
Met een Ipad kan je ook de klassieke grap van de "oversized phone" uithalen
dit dus, even snel browsen om vervolgens niets te zien.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 14:59 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Aangezien die support voor Flash onverminderd groot is, is het juist lame dat Apple hier niet op overstapt. Tot die tijd is die 'ongeevenaarde surfervaring' op de iPad meer een 'raad het plaatje'.
Niet als iedereen als een slaafje achter Flash aanloopt, nee. Nu er grote markten zijn/komen (iPhone/iPad) die Flash niet ondersteunen zijn mensen natuurlijk geneigd eerder naar HTML5 over te stappen. YouTube en Vimeo zijn er inmiddels al mee bezig.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus, even snel browsen om vervolgens niets te zien.
Leuk dat html 5 maar dat komt er niet door de eerste 3 jaar
hoezo slaafs, flash is een prachtig product al is het eigenlijk nooit bedoeld geweest voor videostreaming.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:43 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Niet als iedereen als een slaafje achter Flash aanloopt, nee. Nu er grote markten zijn/komen (iPhone/iPad) die Flash niet ondersteunen zijn mensen natuurlijk geneigd eerder naar HTML5 over te stappen. YouTube en Vimeo zijn er inmiddels al mee bezig.
Ik ben bereid te helpen als de maan naar beneden komt vallenquote:Op woensdag 10 februari 2010 11:39 schreef ikheetmartijn het volgende:
"Apple bereid prijs te verlagen bij tegenstellen vraag"
Hm interesting
Denk ik ook wel, maar niet zo hard als de iPhones.quote:Op woensdag 10 februari 2010 11:56 schreef Catch22- het volgende:
It won't happen. Dit ding gaat verkopen als een trein.
Ik las pas ergens dat ze uitgingen van >1 miljoen in het eerste jaar.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:01 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Denk ik ook wel, maar niet zo hard als de iPhones.
Dus ja, wat is de definitie van 'tegenvallende vraag' in dat opzicht?
Que? Welk eigen formaat?quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoezo slaafs, flash is een prachtig product al is het eigenlijk nooit bedoeld geweest voor videostreaming.
En zoals al eerder gezegd voor het streaming part voegt html5 niet toe apple wil alleen zijn eigen formaat pushen.
Flash is géén prachtig product. Niet aan de ontwikkeling-kant en al helemaal niet aan de applicatie-kant. Niet al te snelle laptops worden echt merkbaar sneller/stiller van FlashBlock. Goed, het helpt niet mee dat het misbruikt wordt voor allerlei veel te zware ads, maar ook los daarvan is Flash zeker niet perfect.quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoezo slaafs, flash is een prachtig product al is het eigenlijk nooit bedoeld geweest voor videostreaming.
Misschien, maar zoals je zelf al zei is Flash niet echt bedoeld voor streaming en als HTML5 netjes wordt toegepast maakt de codec die gebruikt ook niet meer uit en heb je daar meer vrijheid in.quote:En zoals al eerder gezegd voor het streaming part voegt html5 niet toe apple wil alleen zijn eigen formaat pushen.
Dat is dan weer niet (helemaal) waar, Google indexeert tegenwoordig ook Flash.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:43 schreef retorbrapi het volgende:
- het is niet te indexeren
Oh?quote:Op maandag 1 februari 2010 17:45 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat ding is natuurlijk gedoemd te falen, en hard ook. Het gaat totaal voorbij aan het concept van een tablet; je pakt 'em van je keukentafel om even de krant te lezen, of surfen op de bank, etc. met zo'n Windows 7 ding moet je eerst 3min wachten totdat het is opgestart, zit je continu te priegelen met de op mouse-input gebaseerde interface.. nee bedankt.
Je, supersoepele bediening in tabletvorm ook he.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:24 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Oh?
http://www.engadget.com/2(...)-on-and-impressions/
Zo kan het dus ook he.
Eerlijk is eerlijk: dit is een preproductie-model. Het kan dus nog verbeterd worden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:10 schreef Ad_rem het volgende:
"Did anyone notice how SLOWLY it responded to his touching? This thing isn't going to touch the iPad unless they speed up the touchscreen interaction."
Veeg -> OS faalt hard ->Scherm beweegt naar rechts.
HTC all over again. Dat werkt gewoon niet lekker.
Wel multitasking tot op zekere hoogte, wel een microfoon, wel een geniale interface, wel een soepel en snel OS, wel duizenden touch-geoptimaliseerde apps, wel een licht en slank ontwerp, wel een zeer respectabele accuduur...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:50 schreef mighty_myte het volgende:
Kutding.
Geen multitasking, geen camera, geen microfoon, geen Flash, geen breedbeeld, geen USB, geen SD-kaarten...
[ afbeelding ]
No wireless. Less space than a nomad. Lame.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:50 schreef mighty_myte het volgende:
Kutding.
Geen multitasking, geen camera, geen microfoon, geen Flash, geen breedbeeld, geen USB, geen SD-kaarten...
[ afbeelding ]
Ja ik draai inderdaad een gestripte versie van Vista op mn telefoonquote:Op maandag 1 februari 2010 00:04 schreef retorbrapi het volgende:
Oh ja, dan krijg je zoiets als Windows Mobile, gewoon Windows onaangepast op een telefoon gooien, ook zo'n succesverhaal
Dit verklaart voor mij een hoop t.a.v. van het andere iPad topic waar ik je tegenkwamquote:
Leuk ding! Win7 op een klein schermpje valt hard mee, hoeveel mensen draaien tegenwoordig niet standaard 1200x1600 op een 20"monitor? Zeker als t scherm van goede kwaliteit is blijft alles perfect leesbaar en qua bediening is 7 zeker goed met je vingers te doenquote:Op maandag 1 februari 2010 15:37 schreef Semmm het volgende:
[ afbeelding ]
http://freshgadgets.nl/exopc-slate-beter-dan-apple-ipad
Windows 7 op een 9 inch schermpjelijkt me helemaal niks
Deze lijkt trouwens nog meer op een iPhone dan dat de iPad doet, als die tekst er niet op stond
Waarom gedoemd te falen? aanzetten, scherm aantikken en gaan, niks 3 min. opstarttijd gewoon 1seconde...en tablet is tablet, Apple of niet, als je daar je krant op wilt lezen dan kan dat toch gewoon?quote:Op maandag 1 februari 2010 17:45 schreef retorbrapi het volgende:
Dat ding is natuurlijk gedoemd te falen, en hard ook. Het gaat totaal voorbij aan het concept van een tablet; je pakt 'em van je keukentafel om even de krant te lezen, of surfen op de bank, etc. met zo'n Windows 7 ding moet je eerst 3min wachten totdat het is opgestart, zit je continu te priegelen met de op mouse-input gebaseerde interface.. nee bedankt.
Wehehehe, doet me erg denken aan een stukje uit NRC next onlangs waarin een mini cursus "presentaties geven zoals Steve Jobs" werd voorgesteld, een van de punten was inderdaad het overvloedig gebruik van termen als "wonderfull" "fantastic" "exceptional"en al het andere wat je in dit filmpje zietquote:
Nee alleen maar wannabe fanboys die om het hardst alles wat geen iPad of Apple is afkraken, met name diegene die al jaren geen windows meer hebben gezien en de nadelen van ME aanhalenquote:
Nog niet maar ik heb d'r bij de baas die nog naar NY vliegt eentje in bestelling.*O*.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:30 schreef oYo het volgende:
Geen iPad bezitters hier?
Gelukkig ben jij de nuance zelve.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:02 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nee alleen maar wannabe fanboys die om het hardst alles wat geen iPad of Apple is afkraken, met name diegene die al jaren geen windows meer hebben gezien en de nadelen van ME aanhalen
quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:16 schreef Roel_Jewel het volgende: En de batterij hield 't na anderhalf-twee uur vanalles uitproberen nog goed vol.
Afgelopen maandag heeft mijn oom in NY voor mij gekeken, maar de 16gb was uitverkocht. Nu gaat hij eind van de maand naar LA en kijkt dan weer.quote:Op zaterdag 10 april 2010 17:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik wou dat ik iemand kende die naar de USA ging en er 1 meebrengt. Nu moet ik nog even wachten tot einde van de maand, dan komen ze in Duitsland
En dan toch niet een zwaarder model?quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:40 schreef DaMook het volgende:
[..]
Afgelopen maandag heeft mijn oom in NY voor mij gekeken, maar de 16gb was uitverkocht. Nu gaat hij eind van de maand naar LA en kijkt dan weer.
Inderdaad? En waarom haal je hem anders zelf niet (eventueel uit Duitsland) als het toch eind deze maand is? Als je pech hebt pikken ze hem er bij de douane tussen uit (was in het nieuws dat ze bij Schiphol extra opletten). Eind deze maand is-ie in Duitsland te koop, en let maar op dat in mei hij ook hier is.quote:Op zaterdag 10 april 2010 19:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En dan toch niet een zwaarder model?
Ik ga ook voor de 3G, zelfde argumenten (op de zwarte strip na).quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:16 schreef WSquater het volgende:
Maar ik ben even benieuwd voor welk model jullie gaan. Ik ga denk ik zoiezo voor een 3G versie omdat..
- ...er GPS in zit
- ...je de mogelijkheid hebt om overal internet te hebben
- ...er een gave zwarte strip op zit wat laat zien dat je een 'higher-end' model hebt*
- ...er een gave zwarte strip op zit, waar ik vanuit ga dat daar ook WiFi zit (dus betere ontvangst)
* Het Apple logo laat al zien dat je (te) veel hebt betaald, maar goed :p
De mogelijkheid om overal internet te hebben vind ik al wat. Schijnbaar kunnen er ook gewone sims in als je 'm een beetje kleinere knipt en dan heb je internet. Als ik bijvoorbeeld een dag naar het strand ga, zou het wel fijn zijn als ik ook daar bijvoorbeeld internet heb voor als ik het nodig heb. Dan koop ik gewoon even een SIM-kaartje van 10 of 20 euro en ik heb internet. Yay!
Die zwarte strip ziet er best wel gaaf uit vind ik (zoals je op die foto van Steve Wozniak zag). Higher-end model was een grapje ;pquote:Op zaterdag 10 april 2010 21:48 schreef Stevennn het volgende:
[..]
Ik ga ook voor de 3G, zelfde argumenten (op de zwarte strip na).
en dan 32 GB.
Welke foto?quote:Op zaterdag 10 april 2010 21:59 schreef WSquater het volgende:
[..]
Die zwarte strip ziet er best wel gaaf uit vind ik (zoals je op die foto van Steve Wozniak zag). Higher-end model was een grapje ;p
quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:01 schreef Stevennn het volgende:
[..]
Welke foto?
Nee maar het ziet er wel gaaf uit. Maar speelt verder geen rol bij mijn beslissing.
Deze inderdaad. Deze ziet er namelijk best wel 'strak' out en lijkt heel mooi mee te gaan met het design.quote:
1) Je kan er van uitgaan dat er geen veranderingen zullen zijn tussen de Amerikaanse en Europese (behalve dan wat er in de doos zit: de Amerikaanse adapter, i.p.v. de Nederlandse/Europese)quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:55 schreef FP128 het volgende:
ik heb de kans om via een vriend om na 12 april een Amerikaanse iPad te krijgen
alleen ik heb een aantal vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.
1 Wordt de EU iPad hetzelfde als zijn Amerikaanse tegenhanger (op de stekker &
taalinstelling na) en zo nee, wat zijn dan de (grote)verschillen? (als die er zijn)
2 Heeft de US iPad alleen een USB 2.0 mogelijkheid? voor als je een externe HD wilt
aansluiten? (om data over te zetten)
3 Moet je de taalinstellingen (US) laten voor wat het is omdat je anders geen gebruik
kunt maken van de US ITMS voor het downloaden van leuke applicaties? die de NL
ITMS niet heeft of heeft dat er helemaal niks mee te maken en kun je je taalinstellingen
gewoon op Nederland zetten?
4 Is er een mogelijkheid tot het insteken van een externe ...GB kaart zoals op je telefoon?
om zo je 16GB geheugen te verhogen tot pak 'm beet 24 GB?
5 Kun je de achtergrond van de iPad veranderen in een eigen desktop? en hoe installeer
je nou bijvoorbeeld software of kun je dat alleen maar doen door het downloaden via een
site en is installeren via een dvd/cd zo verleden tijd.
Een hoop vragen maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
De laatste keer dat Apple daar iets over zei zeiden ze toch dat ongeveer 60% gratis was, en 40% betaald of vergis ik me nou? Is al een tijdje geleden dus ik weet het niet zeker, maar goed.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:46 schreef retorbrapi het volgende:
De meeste apps zijn betaald hoor, de gratis apps zijn alleen het populairst
Dat ging over de downloads.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:49 schreef WSquater het volgende:
[..]
De laatste keer dat Apple daar iets over zei zeiden ze toch dat ongeveer 60% gratis was, en 40% betaald of vergis ik me nou? Is al een tijdje geleden dus ik weet het niet zeker, maar goed.
Als de gratis apps het populairst zijn dan merk je dat eigenlijk toch neit zo
Hij smste pas toen ie al weer uit de winkel weg wasquote:Op zaterdag 10 april 2010 19:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En dan toch niet een zwaarder model?
Ik laat hem dan alsnog uit usa meebrengen voor de prijs. Scheelt me toch 50 euro minstens. En nu moet ik toch wachten, als ie nu al in DE uit was geweest had ik al op en neer geweestquote:Op zaterdag 10 april 2010 20:12 schreef WSquater het volgende:
[..]
Inderdaad? En waarom haal je hem anders zelf niet (eventueel uit Duitsland) als het toch eind deze maand is? Als je pech hebt pikken ze hem er bij de douane tussen uit (was in het nieuws dat ze bij Schiphol extra opletten). Eind deze maand is-ie in Duitsland te koop, en let maar op dat in mei hij ook hier is.
Je kan je vriend dan net zo goed vragen om bijvoorbeeld nog wat accessoires mee te nemen (bijvoorbeeld het hoesje), want Apple zal daar vast wel 1:1 doen.quote:Op zondag 11 april 2010 13:17 schreef DaMook het volgende:
[..]
Hij smste pas toen ie al weer uit de winkel weg was. En die 32 en 64 komt bij de douane btw bij als ze hem zien.
[..]
Ik laat hem dan alsnog uit usa meebrengen voor de prijs. Scheelt me toch 50 euro minstens. En nu moet ik toch wachten, als ie nu al in DE uit was geweest had ik al op en neer geweest.
Jemig wat een debiele prijzen.quote:Op zondag 11 april 2010 15:43 schreef FP128 het volgende:
Heel erg bedankt voor al je antwoorden op mijn vragen waar ik veel aan heb gehad.
Ik las trouwens vandaag op de officiële Apple fora in de VS dat er dus terdege
problemen zijn met de wifi verbinding die dus niet op alle iPads optimaal is,
en je dat kunt oplossen door de lichtinstelling op je iPad wat te verminderen en
anders te wachten tot er een firmware update komt. Ik heb het dus niet over
wifi verbindingen thuis,maar gewoon gratis wifi overal in de stad die dan gewoon
slecht tot niet werkt of vasthoudt.
Verder zag ik dat op de Duitse T-Mobile site dat men alvast een voorbode
gaf van de toekomstige prijzen van de iPads aldaar en dat zonder! de 19%
BTW is en dat men dus straks met de 3G versie voor Europa naar alle
waarschijnlijkheid alleen bij de T-mobile winkels terecht kan.
Ook kreeg ik zojuist door dat de zo wat alle 16GB iPads bij Best Buy
winkels in de VS zijn uitverkocht en alleen 32 en 64 GB over is.![]()
Dus belachelijkquote:Op zondag 11 april 2010 16:57 schreef oYo het volgende:
Die zogezegde prijzen zijn echt wel inclusief hoor, dus zo belachelijk zijn ze niet. Apple hanteert vaak een 1:1 conversie voor producten in Europa.
Hoesje wil ik er idd ook meteen al bij hebben.quote:Op zondag 11 april 2010 14:16 schreef WSquater het volgende:
[..]
Je kan je vriend dan net zo goed vragen om bijvoorbeeld nog wat accessoires mee te nemen (bijvoorbeeld het hoesje), want Apple zal daar vast wel 1:1 doen.
Klopt, je moet dus bij bepaalde US prijzen gewoon nog sales tax toevoegen.quote:Op zondag 11 april 2010 17:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.mobielnieuwsne(...)ij-ook/#comment-3080
Vergelijking tussen US en Duitse prijzen. Scheelt dus veel. Let er overigens op dat de geadverteerde US prijzen exclusief BTW zijn omdat sales tax per US staat verschilt.
Zij mogen eens terug naar de basisschool, zowel om te leren spellen als om te leren rekenen.quote:Op zondag 11 april 2010 17:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.mobielnieuwsne(...)ij-ook/#comment-3080
Vergelijking tussen US en Duitse prijzen. Scheelt dus veel. Let er overigens op dat de geadverteerde US prijzen exclusief BTW zijn omdat sales tax per US staat verschilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |