quote:
Op zaterdag 10 april 2010 22:55 schreef FP128 het volgende:ik heb de kans om via een vriend om na 12 april een Amerikaanse iPad te krijgen
alleen ik heb een aantal vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.
1 Wordt de EU iPad hetzelfde als zijn Amerikaanse tegenhanger (op de stekker &
taalinstelling na) en zo nee, wat zijn dan de (grote)verschillen? (als die er zijn)
2 Heeft de US iPad alleen een USB 2.0 mogelijkheid? voor als je een externe HD wilt
aansluiten? (om data over te zetten)
3 Moet je de taalinstellingen (US) laten voor wat het is omdat je anders geen gebruik
kunt maken van de US ITMS voor het downloaden van leuke applicaties? die de NL
ITMS niet heeft of heeft dat er helemaal niks mee te maken en kun je je taalinstellingen
gewoon op Nederland zetten?
4 Is er een mogelijkheid tot het insteken van een externe ...GB kaart zoals op je telefoon?
om zo je 16GB geheugen te verhogen tot pak 'm beet 24 GB?
5 Kun je de achtergrond van de iPad veranderen in een eigen desktop? en hoe installeer
je nou bijvoorbeeld software of kun je dat alleen maar doen door het downloaden via een
site en is installeren via een dvd/cd zo verleden tijd.
Een hoop vragen maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
1) Je kan er van uitgaan dat er geen veranderingen zullen zijn tussen de Amerikaanse en Europese (behalve dan wat er in de doos zit: de Amerikaanse adapter, i.p.v. de Nederlandse/Europese)
2) Yep, het is USB 2.0 volgens mij. In ieder geval niet 3.0. Je kan je iPad gewoon aansluiten op je PC als je allerlei data wilt overzetten (werkt via iTunes).
3) Taalinstellingen heeft niet echt iets te maken met of je wel of niet iets kunt. Deze kun je gewoon op Nederlands zetten (zit er standaard in). Ik neem aan dat je met ITMS gewoon de App Store bedoeld? In het begin zal je alleen vanuit de Amerikaanse app store applicatie's kunnen kopen omdat Apple dit in Nederland nog niet ondersteund. Maakt niks uit, een Amerikaans account is zo aangemaakt en je kan dat gewoon gebruiken op je iPad (zelfs als je taalinstelling op Nederlands staat).
4) Nee, je kan het niet uitbreiden. Denk dus goed na. Let wel op dat er altijd wat af gaat. Zo heb ik het 32 GB model van de iPhone, maar in werkelijkheid kan ik maar ongeveer 29 GB gebruiken. Is toch alweer gauw 3 GB.
5) Ik snap niet echt hoe je dit bedoelt. De achtergrond (wallpaper) kan je gewoon veranderen. Verder kan je daar al je applicatie's enzo neerzetten. In de herfst van dit jaar komt er een software update waardoor je ook kan multitasken (meerdere applicaties tegelijk gebruiken) en waardoor je van "mappen" gebruik kunt maken (net zoals op een computer).
Je hoeft helemaal geen CD of DVD te gebruiken om iets te installeren. Er is een App(licatie) Store waar je allerlei programma's kunt downloaden. Deze kunnen allemaal verschillen: games, productiviteit (dus bijvoorbeeld documenten maken) of gewoon handige apps (zoals een digitaal kookboek)! Applicatie's kan je gelijk downloaden op je iPad via een speciaal programma dat standaard geinstalleerd is. Er zijn pakweg 180.000 applicatie's en het merendeel van deze applicaties is gratis. Voor sommige software/applicatie's moet je betalen maar dit is vaak heel goedkoop (zoals 79 cent of maar een paar euro).
Nog even duidelijkheid over hoe je nu dingen op je iPad zetJe kan dus iTunes op je computer gebruiken om bijvoorbeeld muziek over te zetten, of applicatie's die je al hebt gedownload. Dan sluit je je iPad op je computer aan en dan gebeurd het allemaal van zelf. Je zult in ieder geval 1x de iPad aan je computer moeten hangen met iTunes, omdat de iPad dan wordt opgezet en geconfigureerd.
Je kan ook gewoon alles vanaf je iPad downloaden: dit geld voor alle applicatie's (software), maar ook boeken en muziek. Echter is muziek niet gratis (1 liedje kost vaak 80 cent, en een heel album iets van 10 of 15 euro) en boeken ook niet altijd. Muziek die je al op je computer hebt staan kan je gewoon op je iPad zetten.
Ik heb zelf geen iPad, anders had ik graag een filmpje voor je gemaakt zodat ik je kon laten zien hoe alles werkt met uitleg. Nu moet je het alleen met deze tekst doen dus is het iets moeilijker te begrijpen denk ik, maar goed.
Zo, hoop dat ik je heb geholpen :p