FOK!forum / Sport Algemeen / [F1] Nieuwtjes topic deel #65 hoeveel auto's aan de start ?
Taradozondag 31 januari 2010 @ 15:08


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64
Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009:

2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix
2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix
Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one
2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir
Grand Prix van Spanje 2009
Formula1 Grand Prix de Monaco 2009
2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix
2009 Formula 1 Santander British Grand Prix
2009 Formula 1 Santander German Grand Prix
2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix
2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe
2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix
2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia
2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix
2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil
2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz:
- Christijan Albers
- Robert Doornbos
- Giedo van der Garde

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Ferrari
- BMW Sauber
- Renault
- Scuderia Toro Rosso
- Red Bull Racing
- Williams
- Brawn GP
- Force India
- Campos Meta 1
- Lotus F1 Racing
- Virgin Racing
- US F1 Team

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - publised on 24.03.2009 with immediate application
[PDF] 2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site
[PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations
[PDF] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 30.04.2009

Technical Regulations 2009/2010

[PDF] 2009 Technical Regulations - published on: 18.03.2009 with immediate application
[PDF] 2010 F1 Technical Regulations - published on 30.04.2009 showing alterations

Testschema


Wie staan er in 2010 aan de start

McLaren
01. Jenson Button WDC 2009
02. Lewis Hamilton

Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP
03. Nico Rosberg
04. Michael Schumacher

Red Bull Racing
05. Sebastian Vettel
06. Mark Webber

Ferrari
07. Felipe Massa
08. Fernando Alonso

Williams
09. Rubens Barrichello
10. Nico Hülkenberg

Renault
11. Robert Kubica
12. TBA

Force India
14. Adrian Sutil
15. Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
16. Sébastien Buemi
17. Jaime Alguersuari

Lotus F1 Racing
18. Jarno Trulli
19. Heikki Kovalainen

Campos Meta 1
20. TBA
21. Bruno Senna

US F1 Team
22. José Maria López
23. TBA

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Lucas Di Grassi

Sauber
26. Kamui Kobayashi
27. Pedro de la Rosa

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA.

De kalender voor 2010 met 19 races


Eindstanden 2009

Eindstanden F1-kampioenschap

Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009
Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd.

Artikelen over KERS
Artikel 1
Artikel 2

Filmpje over KERS
(in het Duits)

Artikel(en) over aerodynamische wijzingen
Artikel 1

BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.

*wijzigingen onder voorbehoud

FOK!sport F1-site

De OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Tarado op 31-01-2010 15:14:31 ]
vossszondag 31 januari 2010 @ 15:08


TVP
Taradozondag 31 januari 2010 @ 15:08
Met copy en paste lukt het dus niet

Nog wel even de foto's van Sauber


Sauber



bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 15:10
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:08 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]

TVP


TVP
Peterseliemanzondag 31 januari 2010 @ 15:10
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:08 schreef Tarado het volgende:
Met copy en paste lukt het dus niet
Komt door de vele linkjes
vossszondag 31 januari 2010 @ 15:10
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:10 schreef bodylotion het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

TVP


Whehehe
Schunckelstarzondag 31 januari 2010 @ 15:10
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:08 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]

TVP
he he , ze kunnen het nog steeds
ArcticBlizzardzondag 31 januari 2010 @ 15:11
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:08 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]

TVP
Had ik niet achter hem gezocht
sangerzondag 31 januari 2010 @ 15:12
Rare extra gaten bij de wielophanging van de Sauber. Net alsof ze de wielophanging alsnog aangepast hebben ofzo

Verder maar een kaal ding zo Slechte foto's waardoor je maar weinig ziet.
Peterseliemanzondag 31 januari 2010 @ 15:16
ik heb wat betere exemplaren nu in mijn bezit
bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 15:17
De nieuwe Renault R30 met Petrov(?) over een kwartiertje
vossszondag 31 januari 2010 @ 15:17
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:16 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb wat betere exemplaren nu in mijn bezit
Ja posten dan!!!
Peterseliemanzondag 31 januari 2010 @ 15:19
moet er eerst ff een bericht van bakken
vossszondag 31 januari 2010 @ 15:21
Nee niet op foksport, gewoon als eerste hier die plaatjes posten natuurlijk!
Hier zitten de fanatiekelingen dus die moeten het eerst tevreden gesteld worden
Taradozondag 31 januari 2010 @ 15:21

Burnie88zondag 31 januari 2010 @ 15:23
Ziet er wel wijs uit, de nieuwe Sauber. Ook weer heel apart, net zoals de McLaren. Je ziet de invloeden van BMW er uiteraard nog goed in terug.
vossszondag 31 januari 2010 @ 15:23
Aparte sidepod als je het mij vraagt
Taradozondag 31 januari 2010 @ 15:24

keplerzondag 31 januari 2010 @ 15:24
Rare neus die Sauber
#ANONIEMzondag 31 januari 2010 @ 15:25
Doet het Sauber- / oude BMW-team nou definitief wel mee? Wie is er dan weg gevallen?

En dat Virgin team, is dat helemaal nieuw? Of hoe heette het eerst?

Sorry, ben er even uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2010 15:28:34 ]
vossszondag 31 januari 2010 @ 15:27
Sauber doet mee, Toyota is weg en Manor als ik het goed heb
ArcticBlizzardzondag 31 januari 2010 @ 15:28
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:25 schreef k_man het volgende:
Doet het Sauber- / oude BMW-team nou definitief wel mee? Wie is er dan weg gevallen?

En dat Virgin team, is dat helemaal niet? Of hoe heette het eerst?

Sorry, ben er even uit.
check de thread, allemaal foto's van de nieuwe sauber bolides.

Virgin is het enige team waar ik nog geen geruchten heb gelezen mbt het tekort komen van geld.
#ANONIEMzondag 31 januari 2010 @ 15:30
@AB - Ja. eh, hoe is dat een antwoord op de vraag wie er weg is gevallen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2010 15:30:55 ]
Taradozondag 31 januari 2010 @ 15:31
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:30 schreef k_man het volgende:
@AB - Ja. eh, hoe is dat een antwoord op de vraag wie er weg is gevallen?
Toyota
vossszondag 31 januari 2010 @ 15:32
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:30 schreef k_man het volgende:
@AB - Ja. eh, hoe is dat een antwoord op de vraag wie er weg is gevallen?
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:25 schreef k_man het volgende:
Doet het Sauber- / oude BMW-team nou definitief wel mee? Wie is er dan weg gevallen?

En dat Virgin team, is dat helemaal nieuw? Of hoe heette het eerst?

Sorry, ben er even uit.
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:27 schreef vosss het volgende:
Sauber doet mee, Toyota is weg en Manor als ik het goed heb
Daar is je volledige antwoord
sangerzondag 31 januari 2010 @ 15:32
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

check de thread, allemaal foto's van de nieuwe sauber bolides.

Virgin is het enige team waar ik nog geen geruchten heb gelezen mbt het tekort komen van geld.
Gek he. Virgin heeft Branson als sponsor
sangerzondag 31 januari 2010 @ 15:33
De nieuwe Sauber heeft een hoge, scherpe neus. Dat was op de spyfilm van de Wiliams ook al enigzins te zien volgens mij.
#ANONIEMzondag 31 januari 2010 @ 15:34
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:32 schreef vosss het volgende:
Daar is je volledige antwoord
Bijna....

Alleen nog de vraag of dat Virgin team helemaal nieuw is of dat het eerst anders heette?
Taradozondag 31 januari 2010 @ 15:35
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Gek he. Virgin heeft Branson als sponsor
Ja maar hij schijnt helemaal niet zoveel in te brengen, ook zij hebben hun budget voor het seizoen niet sluitend maar zullen wel woensdag as de VR01 presenteren
Taradozondag 31 januari 2010 @ 15:36
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Bijna....

Alleen nog de vraag of dat Virgin team helemaal nieuw is of dat het eerst anders heette?
het staat al in je avatar, Manor, was al gemeld door vosss
sangerzondag 31 januari 2010 @ 15:37
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja maar hij schijnt helemaal niet zoveel in te brengen, ook zij hebben hun budget voor het seizoen niet sluitend maar zullen wel woensdag as de VR01 presenteren
Hmm, dat heb ik nog nergens gevonden als ik eerlijk moet zijn.
ElmarOzondag 31 januari 2010 @ 15:40
quote:
BMW Sauber to retain name for now

BMW Sauber is not planning to change the team's name at least before the start of the season, Peter Sauber said on Sunday.

Although BMW quit Formula 1 at the end of the 2009 season, the Hinwil-based squad has retained the BMW Sauber moniker so far.

Sauber said during the launch of the team's new car at Valencia that there were no plans to change the name yet because of television money and Concorde Agreement-related issues.

"It is not planned before the start of the season," he said. "We entered the 2010 season as BMW Sauber and this is the name."

When asked if Ferrari, who will supply engines to the team this year, was unhappy at the BMW name, he said: "No. It is okay for most."
sangerzondag 31 januari 2010 @ 15:42
Ah, daarom dus de kleuren. Hij is bang de TV gelden mis te lopen. Pas gedurende het seizoen zal de naam dus aangepast worden.
Atreidezzondag 31 januari 2010 @ 15:52


Mooie velgen
Taradozondag 31 januari 2010 @ 15:53
Goed voorteken wat betreft de livery van de RF1
UnoclaMzondag 31 januari 2010 @ 16:00
vind de auto's er allemaal best tof uitzien - vorig jaar was et ff schrikken met al die dikke neuzen en rare verhoudingen, maar dat ziet er nu veel beter uit
Taradozondag 31 januari 2010 @ 16:00
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:52 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]

Mooie velgen
OZ
bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 16:13
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:53 schreef Tarado het volgende:
Goed voorteken wat betreft de livery van de RF1
[ afbeelding ]
Dus Petrov
Taradozondag 31 januari 2010 @ 16:35
RF1
Trystarzondag 31 januari 2010 @ 16:36
tvp
Peterseliemanzondag 31 januari 2010 @ 16:36
zo te zien rechte sidepots en een redelijk stompe neus
bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 16:38
-edit ik loop weer achter de feiten aan -
Taradozondag 31 januari 2010 @ 16:39
dit is wat http://twitter.com/adamcooperf1 erover zegt

The new Renault is unveiled in the Valencia pitlane - I'm told fact it's a show car because the real one is still hiding in the garage.
bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 16:40
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:39 schreef Tarado het volgende:
dit is wat http://twitter.com/adamcooperf1 erover zegt

The new Renault is unveiled in the Valencia pitlane - I'm told fact it's a show car because the real one is still hiding in the garage.
in die foto ziet hij er niet zo dik uit als de andere 2010's. Hij lijkt ook heel erg veel om de R29
Taradozondag 31 januari 2010 @ 16:43
ElmarOzondag 31 januari 2010 @ 16:46
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:43 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk heeft Renault weer een mooie livery.
Taradozondag 31 januari 2010 @ 16:47
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:40 schreef bodylotion het volgende:

[..]

in die foto ziet hij er niet zo dik uit als de andere 2010's. Hij lijkt ook heel erg veel om de R29
Het schijnt dat de neus van 2009 erop zit, de nieuwe willen ze blijkbaar nog niet laten zien, wat een gelul, morgen gaan ze het circuit op
Automatic_Rockzondag 31 januari 2010 @ 16:49
Mooi geel is niet lelijk
Trystarzondag 31 januari 2010 @ 16:49
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:46 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Eindelijk heeft Renault weer een mooie livery.
Idd. De ING livery was echt lelijk, al was de Mild Seven daarentegen wel mooi.
Taradozondag 31 januari 2010 @ 16:50


bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 16:50
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het schijnt dat de neus van 2009 erop zit, de nieuwe willen ze blijkbaar nog niet laten zien, wat een gelul, morgen gaan ze het circuit op
maar die shark fin, cockpit lijken precies hetzelfde. de achterkant kan ik niet goed zien. ik vind hem ook wat mager voor de brandstoftank. of is ie echt zo ontzettend zuinig

edit: het uitlaatsysteem is wel anders hmm
ElmarOzondag 31 januari 2010 @ 16:51


En Petrov is nu officieel de tweede coureur van Renault. Tevens weet Autosport zelfs nog een ander heugelijk feit over deze man te onthullen.
quote:
Renault reveals the R30, confirms Petrov

Twenty-five year-old Petrov, last year's runner-up in the GP2 series, becomes the first Formula 1 driver in the history of the sport.
Burnie88zondag 31 januari 2010 @ 16:57
Ik vind die rode accenten niet zo mooi, voor de rest een mooie bak idd. Ben benieuwd naar de voorvleugel...

En tsja, Petrov. Hij kan best wel sturen, maar vraag me af of hij beter is dan een Grosjean of Di Grassi. Feit is wel dat hij veel geld meeneemt natuurlijk. Een makkie voor Kubica dit seizoen in ieder geval
LeXXzondag 31 januari 2010 @ 17:01
vwb de livery's gaat de F1 terug in de tijd, positief gezien dan. Eindelijk is er weer ruimte voor mooie historische kleuren dan sponsorkleuren en schreeuwerige logo's. wat mij betreft qua teams, concurrentie en sportiviteit terug naar de jaren 70 en 80, waar de priveteams weer worden uitgemaakt voor Garaisten door arrogante Italiaanse mannetjes
Ik mis echter nog een eigenwijze sympathieke man die met een vrij nieuwe naam een wereldtitel verovert a la Ken Tyrrell
Bring it on!
Big-Ernzondag 31 januari 2010 @ 17:07
Is TW Steel geen sponsor meer?

Edit: Toch wel.
#ANONIEMzondag 31 januari 2010 @ 17:08
Ach, dit zijn alleen de kleuren voor de modelpresentaties, vrijwel zonder logo's. Als ze voor de start van het seizoen nog een dikke sponsordeal kunnen sluiten, kan het schema opeens een stukje anders zijn...
bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 17:14
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:08 schreef k_man het volgende:
Ach, dit zijn alleen de kleuren voor de modelpresentaties, vrijwel zonder logo's. Als ze voor de start van het seizoen nog een dikke sponsordeal kunnen sluiten, kan het schema opeens een stukje anders zijn...
Renault is ook een sponsor
Taradozondag 31 januari 2010 @ 17:17
Er gaan steeds meer geruchten op Twitter dat we de nieuwe Renault nog niet gezien hebben, ook verscheen er onderstaande foto met een andere neus

sasquatschzondag 31 januari 2010 @ 17:18
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:42 schreef sanger het volgende:
Ah, daarom dus de kleuren. Hij is bang de TV gelden mis te lopen. Pas gedurende het seizoen zal de naam dus aangepast worden.
Dat en hij schijnt ook zijn startnummers (9 en 10) en bijbehorende positie in de pitstraat te willen, waar ze recht op hebben op basis van de stand vorig jaar.
bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 17:21
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:17 schreef Tarado het volgende:
Er gaan steeds meer geruchten op Twitter dat we de nieuwe Renault nog niet gezien hebben, ook verscheen er onderstaande foto met een andere neus

[ afbeelding ]
dat is de r28 een model met een 2009-spec achervleugel en een pre-2009 voorvleugel

ik weet zeker dat het niet de R30 is die ze gepresenteerd is. waar laten ze de benzinetank?
#ANONIEMzondag 31 januari 2010 @ 17:24
Ze zitten of ze moeten poepen.
Taradozondag 31 januari 2010 @ 17:28
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat en hij schijnt ook zijn startnummers (9 en 10) en bijbehorende positie in de pitstraat te willen, waar ze recht op hebben op basis van de stand vorig jaar.
Daar wordt morgen door de FIA over beslist maar ik vrees dat ze nummers 26 en 27 gaan krijgen omdat BMW de concorde agreement niet op tijd heeft getekend en de nummers eigenlijk voor alle teams behalve Sauber al zijn toegekend, 9 & 10 is Williams

[ Bericht 18% gewijzigd door Tarado op 31-01-2010 17:38:17 ]
Taradozondag 31 januari 2010 @ 17:51
(BMW) Sauber 2009 & 2010
Trystarzondag 31 januari 2010 @ 18:03
Die Renault moet wel de 2009 auto zijn, zo niet zullen ze maar halve races kunnen rijden.
ElmarOzondag 31 januari 2010 @ 18:34
quote:
Tung leads Renault reserve line-up

Renault has announced Ho-Pin Tung, Jerome D'Ambrosio and Jan Charouz as its reserve drivers for the 2010 season.

Tung and D'Ambrosio are both products of the Gravity management organisation run by new Renault partner Gerard Lopez, and had been linked with race seats during the winter.

Chinese driver Tung has already driven for the team during last winter's young driver session at Jerez, and will be Renault's official third driver. The 27-year-old has GP2 experience and has been an A1GP and Superleague frontrunner. He also had a test outing with Williams in 2004.

"It's really a dream come true for me, but it's also the start of a new adventure," said Tung of his Renault deal. "In many ways everything starts from now.

"I want to make the most of being part of the Renault F1 team to learn as much as I can; to absorb everything around me and to become a better driver. But I also want to make a real contribution and whenever the team needs me, I will be ready to help.

"During my first test session with the team in Jerez last December, the engineers were impressed with my speed and the accuracy of my technical feedback. To gain their respect was always my main objective and I'm pleased I managed to do that."

He also acknowledged that his involvement could boost Formula 1's profile in his homeland.

"My new position with Renault is excellent news for Chinese sport," Tung said. "China is new to motorsport, especially Formula 1, even though there has been a Grand Prix in Shanghai since 2004. I hope that I can build on this base and count on the support of the many fans in China."

Belgian 24-year-old D'Ambrosio is a former International Formula Master champion and is aiming for the GP2 title this year in his third year in the series, having finished ninth in the 2009 points.

Charouz joins Renault having won last year's Le Mans Series LMP1 title with Aston Martin Racing. The 22-year-old Czech driver is returning to single seaters this year and has already lined-up a drive with the P1 team in Formula Renault 3.5.
En Renault wilde blijkbaar toch de diffuser verborgen houden.

nils7zondag 31 januari 2010 @ 18:48
tvp
nils7zondag 31 januari 2010 @ 19:00
komt mercedes morgen met hun nieuwe wagen in actie? die we dus nog niet gezien hebben
Xaobotnikzondag 31 januari 2010 @ 19:02
SPOILER
T
SPOILER
V
SPOILER
P
SPOILER
Burnie88zondag 31 januari 2010 @ 19:16
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:00 schreef nils7 het volgende:
komt mercedes morgen met hun nieuwe wagen in actie? die we dus nog niet gezien hebben
En de overige teams die nog niet hebben gepresenteerd?
Glijdt_lichtzondag 31 januari 2010 @ 19:19
WAAAUUUW mooie livery van Renault. OMg...

Sauber ook mooi imo .
Xaobotnikzondag 31 januari 2010 @ 19:27
Hoe waarschijnlijk achten we hier een deelname van Stefan GP in 2010? En weten jullie of Nakajima in die auto moet zitten? Zou een beetje jammer zijn....
Glijdt_lichtzondag 31 januari 2010 @ 19:46


Wazige bak.. Bepaale carrosseriedelen zijn wel compleet anders, maar hij is zo kort.. Mss is de Renault motor inderdaad zo superzuinig..
Peterseliemanzondag 31 januari 2010 @ 19:48
Ik ga er vanuit dat er morgen iets anders de garage uit komt rollen.
Sharpdressedmanzondag 31 januari 2010 @ 19:50
ik heb er zin in
nils7zondag 31 januari 2010 @ 19:53
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
[ afbeelding ]

Wazige bak.. Bepaale carrosseriedelen zijn wel compleet anders, maar hij is zo kort.. Mss is de Renault motor inderdaad zo superzuinig..
Zullen we aan de Red Bull wel zien dan
bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 20:00
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
[ afbeelding ]

Wazige bak.. Bepaale carrosseriedelen zijn wel compleet anders, maar hij is zo kort.. Mss is de Renault motor inderdaad zo superzuinig..
reken daar maar niet op
keplerzondag 31 januari 2010 @ 20:14
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:46 schreef Glijdt_licht het volgende:
[ afbeelding ]

Wazige bak.. Bepaale carrosseriedelen zijn wel compleet anders, maar hij is zo kort.. Mss is de Renault motor inderdaad zo superzuinig..
Of ze hebben een andere oplossing voor de benzine-tank? Ik weet niet hoe strikt die regels hiervoor zijn?
ArcticBlizzardzondag 31 januari 2010 @ 20:30
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Gek he. Virgin heeft Branson als sponsor
Schijnt dat hij voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten(daarom sponsor van Brawn, en daar heeft hij niet al te veel voor hoeven uit te geven) ik deenk daarom dat hij er niet heel veel geld inpompt, ik denk wel dat ze dit verstandiger besteden dan een aantal van de andere nieuwe teams.

Persoonlijk denk ik dat USF1 van de nieuwe teams het meeste geld nodig heeft en het naarmate het seizoen vordert erg moeilijk zal krijgen.
Glijdt_lichtzondag 31 januari 2010 @ 20:39
Tsja, het zou mij niks verbazen als het een BAR'retje wordt. Het eerstejaar compleet kut + grootspraak + Amerikaans, al was dat bij BAR echt idioot.

Ik bedoel USF1 dus.. Al heeft USF1 lang niet het geld dat BAR toen van BAT kreeg//
Taradozondag 31 januari 2010 @ 20:41
Renault 2009 & 2010, tenminste, dat zeggen ze



Volgens Renault is het 2010 model 25cm langer dan het 2009 model, dat zou je op de foto's toch moeten kunnen zien, bij Ferrari en McLaren was dat verschil heel duidelijk
Glijdt_lichtzondag 31 januari 2010 @ 20:46
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:41 schreef Tarado het volgende:
Renault 2009 & 2010, tenminste, dat zeggen ze

[ afbeelding ]
Tsja, zoals ik al eerder had geplaatst met ze tegenelkaar aan..

De voorwielen staan wel iets verder naar voren, de cockpit ook.. Mss is de motor dan toch écht zo zuinig, dat de tank maar een klein stukje groter hoeft..... Dan zouden ze best een groot voordeel kunnen hebben dit jaar..
Taradozondag 31 januari 2010 @ 20:52
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:46 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Tsja, zoals ik al eerder had geplaatst met ze tegenelkaar aan..

De voorwielen staan wel iets verder naar voren, de cockpit ook.. Mss is de motor dan toch écht zo zuinig, dat de tank maar een klein stukje groter hoeft..... Dan zouden ze best een groot voordeel kunnen hebben dit jaar..
Morgen weten we het want dan komen ze toch echt met de 2010 auto naar buiten
Glijdt_lichtzondag 31 januari 2010 @ 20:58
Tsja, is dit 25cm?
Taradozondag 31 januari 2010 @ 21:06
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tsja, is dit 25cm?
[ afbeelding ]
Nee dat lijkt mij ook niet ook al is het moeilijk deze foto's te vergelijken moet 25cm genoeg zijn om op te vallen
Peterseliemanzondag 31 januari 2010 @ 21:08
Ik ga er vanuit dat het een iets gepimpte R29 was die vandaag gepresenteerd is.
bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 21:35
Wat zijn eigenlijk de voor en nadelen van een langere wielbasis?

Ik weet dat het nodig is om de grotere benzinetank in te bouwen en dat het meer stabiliteit geeft op een recht stuk.
Glijdt_lichtzondag 31 januari 2010 @ 21:37
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga er vanuit dat het een iets gepimpte R29 was die vandaag gepresenteerd is.
mwah iets... De achterwielophanging is ook anders. ik zie niet in waarom je zulke ingrijpende wijzigingen zou doen aan een fake ontwerp..
Glijdt_lichtzondag 31 januari 2010 @ 21:38
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:35 schreef bodylotion het volgende:
Wat zijn eigenlijk de voor en nadelen van een langere wielbasis?

Ik weet dat het nodig is om de grotere benzinetank in te bouwen en dat het meer stabiliteit geeft op een recht stuk.
Voordeel:
Meer rechtuitstabiliteit

Nadeel:
Meer neiging tot onderstuur. Hoger basisgewicht
Peterseliemanzondag 31 januari 2010 @ 21:41
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:37 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

mwah iets... De achterwielophanging is ook anders. ik zie niet in waarom je zulke ingrijpende wijzigingen zou doen aan een fake ontwerp..
mja, ik kan me indenken dat het misschien behoorlijk lijkt op de auto waarmee het team 2009 eindigde. En het is de concurrentie wat zand in de ogen strooien. Al helpt dat natuurlijk niet als je weet dat de fotografen zeer goede camera's hebben.
Glijdt_lichtzondag 31 januari 2010 @ 21:49
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ik kan me indenken dat het misschien behoorlijk lijkt op de auto waarmee het team 2009 eindigde. En het is de concurrentie wat zand in de ogen strooien. Al helpt dat natuurlijk niet als je weet dat de fotografen zeer goede camera's hebben.
Abu Dhabi

Achterwielophanging lijkt op die van vorig jaar (check die achterste balk, die loopt duidelijk naar voren toe, net als 2009 model in de vergelijking), neus is wel compleet anders, voorwielophanging lijkt hier op die van vorig jaar.

Dusja, ik zeg mss toch geen blufpoker.
bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 22:01
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:49 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Abu Dhabi
[ afbeelding ]
Achterwielophanging lijkt op die van vorig jaar (check die achterste balk, die loopt duidelijk naar voren toe, net als 2009 model in de vergelijking), neus is wel compleet anders, voorwielophanging lijkt hier op die van vorig jaar.

Dusja, ik zeg mss toch geen blufpoker.
het ding is gewoon te klein voor een grote benzinetank, kan niet anders.

ik snap trouwens niet waarom teams zo geheimzinnig doen en vervolgens studiofoto's vrijgeven
sangerzondag 31 januari 2010 @ 22:04
Wat zijn de exacte regels voor benzinetanks?

Op de foto hierboven lijkt de achterwielaandrijving niet per se naar voren te komen, kan ook naar beneden. Misschien hebben ze de tank op een andere plek verstopt?
Kleffe_Dopzondag 31 januari 2010 @ 22:06


Hmmmm...
keplerzondag 31 januari 2010 @ 22:09
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:04 schreef sanger het volgende:
Wat zijn de exacte regels voor benzinetanks?

Op de foto hierboven lijkt de achterwielaandrijving niet per se naar voren te komen, kan ook naar beneden. Misschien hebben ze de tank op een andere plek verstopt?
Dat vermoeden heb ik dus ook
Glijdt_lichtzondag 31 januari 2010 @ 22:10
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Hmmmm...
maar de renault is achteraan wel breder..
bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 22:29
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:04 schreef sanger het volgende:
Wat zijn de exacte regels voor benzinetanks?

Op de foto hierboven lijkt de achterwielaandrijving niet per se naar voren te komen, kan ook naar beneden. Misschien hebben ze de tank op een andere plek verstopt?
uit m'n hoofd moet het uit één stuk bestaan en onderdeel zijn van de survival cell. De tank zal dus niet achter de motor kunnen of aan beide kanten in de sidepods zitten.

edit: zo dik is dat ding ongeveer http://www.formula1.com/news/technical/2010/0/712.html (kan het plaatje niet linken)
keplerzondag 31 januari 2010 @ 22:53
quote:
Although the refuelling ban for 2010 is a change to the sporting regulations, it has technical implications too. The fuel tank's capacity (2) has almost doubled from around 120 litres to at least 235 litres, while the car's minimum weight has been increased from 605kg to 620kg. To accommodate the larger tank, the car's wheelbase will likely be increased by around 15cm
Misschien zit Renault gewoon aan het minimum van 235 ltr (is dat verplicht??), en de rest van de teams hebben een grotere tank?
Glijdt_lichtzondag 31 januari 2010 @ 22:56
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:53 schreef kepler het volgende:

[..]

Misschien zit Renault gewoon aan het minimum van 235 ltr (is dat verplicht??), en de rest van de teams hebben een grotere tank?
Zou goed kunnen, gezien de Renault motoren de zuinigsten zijn.
keplerzondag 31 januari 2010 @ 23:13
edit:mn eerst post klopt niet

Goede post:

Het verschil bedraagt een cm of 15 te zien aan de foto, dat zou dus een verschil in tankinhoud van 115 liter betekenen Dat lijkt me een beetje veel
Glijdt_lichtzondag 31 januari 2010 @ 23:42
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:13 schreef kepler het volgende:
edit:mn eerst post klopt niet

Goede post:

Het verschil bedraagt een cm of 15 te zien aan de foto, dat zou dus een verschil in tankinhoud van 115 liter betekenen Dat lijkt me een beetje veel
Mwah, ik doe ook maar een gok:
Stel de motor is ook een klein beetje naar achteren verhuisd (Gezien de brede achterkant en er is 15 cm bij gekomen volgens jou. Dus de tank is 20cm langer geworden
De tank is laten we zeggen 60cm hoog en 1 meter breed.
20*60*100 = 120.000 cm³ = 120liter
bodylotionzondag 31 januari 2010 @ 23:45
of 't is een diesel
keplerzondag 31 januari 2010 @ 23:57
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:42 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Mwah, ik doe ook maar een gok:
Stel de motor is ook een klein beetje naar achteren verhuisd (Gezien de brede achterkant en er is 15 cm bij gekomen volgens jou. Dus de tank is 20cm langer geworden
De tank is laten we zeggen 60cm hoog en 1 meter breed.
20*60*100 = 120.000 cm³ = 120liter
Volgens dat linkje van bodylotion staat 120 ltr extra gelijk aan 15 cm langere wagen.
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 00:01


We krijgen morgen gewoon de echte R30 te zien
Glijdt_lichtmaandag 1 februari 2010 @ 00:01
Ah sorry, verkeerd begrepen dan, maar toch denk ik dat het in het geval van de renault op deze manier nog best zou kunnen dan. Ze hebben immers de cockpit naar voren geplaatst. Maar we zullen morgen zien.
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 02:35
quote:
FIA stuurt F1 teams rekening van 60000 euro

Alle dertien deelnemende Formule 1 teams hebben een rekening op de deurmat mogen ontvangen van de FIA. De rekening is voor een nieuw GPS systeem waarmee alle wagens vanaf dit seizoen worden voorzien.

De deelnemende Formule 1 teams hebben een nota mogen ontvangen van de FIA.
De rekening van 60000 euro is voor het nieuwe GPS systeem dat vanaf dit seizoen in de wagens zullen worden ingebouwd. Met dit systeem kunnen de wagens tot op minder dan een meter nauwkeurig worden gevolgd.

De invoering hiervan moet onderandere het werk van de stewards controleren om zonodig bewijsmateriaal bij dubieuze beslissingen te achterhalen en controleren. De gegevens die van de wagens komen worden direct doorgestuurd naar de race director.

Op deze wijze wil de FIA de klachten over eerdere "vreemde" beslissingen door de steward uit de weg ruimen. Ook zullen de gegevens gebruikt worden om beroepszaken tussen teams en stewards te voorzien van accurate gegevens. Afsnijden van de chicane, overschrijding van de streep bij verlaten pitstraat etc. zullen op deze manier direct terug te vinden zijn in de data van de racedirector. Volgens het Duitse Auto Motor und Sport heeft de invoering van deze technologie een slordige750000 euro gekost.
Jaja, tot op een meter nauwkeurig en dan aandragen dat het afsnijden van een chicane of over de streep rijden bij de pit dan te zien is.

Flikker een end op. Daar heb je beelden voor om dat soort dingen te zien

En de sport moet goedkoper worden, jaja, lekker duidelijk.
En dan snap ik best wel dat die 60k peanuts is voor de meeste teams, maar toch, het kost geld en ik zie er geen enkele meerwaarde in
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 02:42
Ow en Renault heeft de tofste livery van de grid; nu al

http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=264

Taradomaandag 1 februari 2010 @ 09:23
Toro Rosso

Atreidezmaandag 1 februari 2010 @ 09:26
2009 Red Bull?
Atreidezmaandag 1 februari 2010 @ 09:28


De echte nieuwe Merc
sangermaandag 1 februari 2010 @ 09:29
De livery van de echte Merc is nog best oke
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 09:30
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:28 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]

De echte nieuwe Merc
Is dat mat zilver of zo?, hij glimt niet zo als de McLaren
Atreidezmaandag 1 februari 2010 @ 09:32
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:30 schreef Tarado het volgende:
Is dat mat zilver of zo?, hij glimt niet zo als de McLaren
McLaren is meer chrome als zilver hoor
sangermaandag 1 februari 2010 @ 09:38
Ben meer benieuwd naar de bolide waar Renault mee op pad gaat
Xaobotnikmaandag 1 februari 2010 @ 09:40
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:32 schreef Atreidez het volgende:

[..]

McLaren is meer chrome als zilver hoor
Dat bedoelt hij ook denk ik. De kleur van een verfloze aluminium jaren '30 bodywork iig. Dat is toch de racekleur van Mercedes en het is vreemd dat de MacLaren deze traditie wel eert, maar Mercedes' eigen fabrieksteam niet.
sangermaandag 1 februari 2010 @ 09:41
Overigens ide Merc de W01 gedoopt. Vraag me alleen af waar de W vandaan komt
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 09:49
Link voor live updates ronde tijden vandaag, het begint om 10uur

http://www.f1today.nl/liv(...)omunitat-valenciana/
Xaobotnikmaandag 1 februari 2010 @ 09:50
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:41 schreef sanger het volgende:
Overigens ide Merc de W01 gedoopt. Vraag me alleen af waar de W vandaan komt
Of die W een concrete betekenis heeft, weet ik niet. Ik weet wel dat zowel in de jaren '30 ('34-'37, W25 en '37-'39, W125) als in de jaren '50 ('54-'56, W196) de auto's ook met een W getypeerd werden.
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 10:11
De nieuwe Mercedes bolide oogt snel, opvallend mooie voorvleugel ook! Laat het maar even snel 6 weken verder zijn, dan gaat het loos!!!
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 10:13
een grotere foto van de W01
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 10:24
De Renault R30 ziet er toch hetzelfde uit als op de presenatie gisteren.....
sangermaandag 1 februari 2010 @ 10:57
Zit er nu een ribbel op de neus die naar de cockpit leidt, of is dat optisch bedrog door de livery?

Enne, volgens mij heeft Renault een aparte voorvleugel met flaps aan de achterzijde.
sangermaandag 1 februari 2010 @ 10:57
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:24 schreef Tarado het volgende:
De Renault R30 ziet er toch hetzelfde uit als op de presenatie gisteren.....
Waar heb jij die al gezien?
nils7maandag 1 februari 2010 @ 10:58
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:24 schreef Tarado het volgende:
De Renault R30 ziet er toch hetzelfde uit als op de presenatie gisteren.....
En waar zie jij dat dan? GPupdate staat ie nog niet op!
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 10:58
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:24 schreef Tarado het volgende:
De Renault R30 ziet er toch hetzelfde uit als op de presenatie gisteren.....
Klopt, is ook dezelfde.

Nog 1 presentatie die er nog om doet deze winter, volgende week woensdag de Red Bull.

Ben benieuwd wat Newey nu voor ons in petto heeft
sangermaandag 1 februari 2010 @ 11:00
Als ik de foto's op F1today bekijk lijkt de neus van de STR wel heel erg veel op die van Williams...

De Ferrari oogt ook wel erg snel imo.

Ook opvallend hoeveel teams hebben gekozen voor een hogere neus. Imo allemaal vanwege de diffuser (hoe meer lucht er in stroomt hoe beter).
nils7maandag 1 februari 2010 @ 11:03
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:00 schreef sanger het volgende:
Als ik de foto's op F1today bekijk lijkt de neus van de STR wel heel erg veel op die van Williams...

De Ferrari oogt ook wel erg snel imo.

Ook opvallend hoeveel teams hebben gekozen voor een hogere neus. Imo allemaal vanwege de diffuser (hoe meer lucht er in stroomt hoe beter).
Behalve de Mercedes, die is relatief laag netzoals de brawn vorig jaar met diffuser!
Ben benieuwd of we foto's van de achterkant te zien krijgen hehehe!
sangermaandag 1 februari 2010 @ 11:03
De Renault is toch anders....
quote:
Robert Kubica voert shakedown Renault R30 uit
Robert Kubica keerde zojuist terug van zijn eerste rondje in dienst van Renault. Hij voerde de shakedown van de nieuwe R30 uit, die er anders uitziet dan het gepresenteerde showmodel. Foto's volgen later vandaag.
sangermaandag 1 februari 2010 @ 11:05
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:03 schreef nils7 het volgende:

[..]

Behalve de Mercedes, die is relatief laag netzoals de brawn vorig jaar met diffuser!
Ben benieuwd of we foto's van de achterkant te zien krijgen hehehe!
Ja inderdaad
Ermanonmaandag 1 februari 2010 @ 11:06
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:58 schreef svenistheman het volgende:

[..]

Klopt, is ook dezelfde.

Nog 1 presentatie die er nog om doet deze winter, volgende week woensdag de Red Bull.

Ben benieuwd wat Newey nu voor ons in petto heeft
Misschien 3 dubbele diffuser ? Het is theoretisch mogelijk en legaal, maar werkt het ook?
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 11:07
Nu ik wat meer na de testplaatjes kijk vind ik de nieuwe Ferrari op de baan een hele mooie bak .

Had me inderdaad vergist, de nieuwe Renault zijn ze nu mee bezig maar nog geen foto's van
sangermaandag 1 februari 2010 @ 11:10
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:07 schreef svenistheman het volgende:
Nu ik wat meer na de testplaatjes kijk vind ik de nieuwe Ferrari op de baan een hele mooie bak .
Mooie sierlijke lijnen inderdaad
nils7maandag 1 februari 2010 @ 11:15
De merc ziet er ook wel snel uit eerlijk gezegd hehehe, samen met de Ferrari en de Mac
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 11:18
Na de presentaties gok ik het volgende;

We krijgen dit jaar 4 top teams namelijk;

Red Bull ( Newey maakt altijd top auto's en vorig jaar liet de Renault het liggen, dit zou opgelost moeten zijn aldus vettel)
Ferrari
McLaren
Mercedes.

Ik denk dat die 4 heel dicht bij mekaar gaan liggen, wie deelt deze mening?
keplermaandag 1 februari 2010 @ 11:19
Je vergeet Renault
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 11:23
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:19 schreef kepler het volgende:
Je vergeet Renault
Mmmm denk het niet. Teveel personeels wijzigingen de laatste periode. Stabiliteit is ook belangrijk in een teamsport. Natuurlijk is Kubica een coureur om in de gaten te houden maar Renault heeft de laatste 2 jaar niet echt meer 'het'' wat je nodig hebt om te winnen.

Ik gok Renault dit jaar als een sub topper. Waarom denk je dat je Renault er nu opeens wel staat kepler?
SimtekF1maandag 1 februari 2010 @ 11:26
tvptje
keplermaandag 1 februari 2010 @ 11:27
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:23 schreef svenistheman het volgende:

[..]

Mmmm denk het niet. Teveel personeels wijzigingen de laatste periode. Stabiliteit is ook belangrijk in een teamsport. Natuurlijk is Kubica een coureur om in de gaten te houden maar Renault heeft de laatste 2 jaar niet echt meer 'het'' wat je nodig hebt om te winnen.

Ik gok Renault dit jaar als een sub topper. Waarom denk je dat je Renault er nu opeens wel staat kepler?
Gewoon een gevoel Vooral door die zuinige motor
Niet dat ze echt mee zullen strijden om het WK, maar wel om een overwinning hier of daar
nils7maandag 1 februari 2010 @ 11:29
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:18 schreef svenistheman het volgende:
Na de presentaties gok ik het volgende;

We krijgen dit jaar 4 top teams namelijk;

Red Bull ( Newey maakt altijd top auto's en vorig jaar liet de Renault het liggen, dit zou opgelost moeten zijn aldus vettel)
Ferrari
McLaren
Mercedes.

Ik denk dat die 4 heel dicht bij mekaar gaan liggen, wie deelt deze mening?
Er zal er 1tje uitsteken! Heb ik het idee, al hoop ik van niet!
Op de eerste tijden lijken de Mac en de Ferrari dicht bij elkaar te zitten, de Williams is een stuk trager!

De STR lijkt trouwens erg op de wagen van vorig jaar en op een creatie van Newey dus ben benieuwd hoeveel de RB-zelve ervan afwijkt (moet wel, maar onderhuids, wie ziet dat he )!
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 11:29
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Waar heb jij die al gezien?
Volg deze tweets, heel veel details

http://twitter.com/ScarbsF1
Ermanonmaandag 1 februari 2010 @ 11:32
Ik denk deze volgorde:

Mclaren
Ferrari
Mercedes
Red Bull.

Mclaren op 1, omdat ze vorig jaar al lieten zien een gruwelijk snelle te kunnen bouwen(tegen het eind van het seizoen), en 2010 is gewoon doorzetten van 2009 qua design, afgezien van de tanks dan he.
Zelfde geld voor Ferrari, maar in iets mindere mate in mijn gevoel omdat ze vorig jaar ook soms iets lieten liggen.
Mercedes is voor mij in deze de moeilijkste om in te schatten, de combi Brawn+Schumi is erg sterk, en zal tactisch (hopelijk) weer meesterwerken creeëren, maar hoe goed is de begin auto? Schumi kan een auto goed "ontwikkelen" gedurende het seizoen, maar als ze beginnen met 3 keer niks heb je niet veel aan dit talent. Maar het lijkt erop dat de Mercedes snel is, dus nu maar afwachten hoe dit zich ontwikkeld.
Red Bull heeft wel Newey, maar kunnen zij ook sterk presteren als de 3 andere top teams er bij het begin van het seizoen er ook meteen goed staan? Vorig jaar hadden zij een ruime voorsprong, maar nu zullen ze dat niet meer hebben, vermoed ik, dus is het maar vragelijk of Red Bull op de lange duur voorin mee kan doen.
ArcticBlizzardmaandag 1 februari 2010 @ 11:36
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:18 schreef svenistheman het volgende:
Na de presentaties gok ik het volgende;

We krijgen dit jaar 4 top teams namelijk;

Red Bull ( Newey maakt altijd top auto's en vorig jaar liet de Renault het liggen, dit zou opgelost moeten zijn aldus vettel)
Ferrari
McLaren
Mercedes.

Ik denk dat die 4 heel dicht bij mekaar gaan liggen, wie deelt deze mening?
Ik niet, ik denk dat mercedes een subtopper zal zijn maar zal niet voor de overwinning kunnen strijden imho.
Niet alleen hebben ze nu veel minder tijd gestoken in het ontwikkelen van de auto, ze hadden ook minder mensen en een lager budget. De auto van vorig jaar was goed maar in de laatste races kregen z het erg moeilijk met redbull en mclaren.
Daarbij hadden ze vorig jaar het voordeel van de dubbele difuser die alleen toyota ook had, dit jaar is dat geheel anders.
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 11:41
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:36 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik niet, ik denk dat mercedes een subtopper zal zijn maar zal niet voor de overwinning kunnen strijden imho.
Niet alleen hebben ze nu veel minder tijd gestoken in het ontwikkelen van de auto, ze hadden ook minder mensen en een lager budget. De auto van vorig jaar was goed maar in de laatste races kregen z het erg moeilijk met redbull en mclaren.
Ik heb vorige week de baas van Daimler Chrysler horen praten tijdens de presentatie van de livery van de Mercedes en ze willen heb ik het idee veel geld er tegen aan gooien om dit project te laten slagen.

Waarom? Ze ( Mercedes) willen echt niet verslagen worden door het niet officiële fabrieksteam McLaren die ook met Mercedes gaat rijden.

Neem maar aan dat er heel wat meer budget is dan vorig jaar bij Brawn nu bij Mercedes
nils7maandag 1 februari 2010 @ 11:45












Wafflemaandag 1 februari 2010 @ 11:45
Probleem is dan dat deze auto is gebouwd met het budget van dat kleine BrawnGP. De inbreng van het budget van Mercedes is pas vanaf volgend jaar of misschien al na een half jaar merkbaar. Toch denk ik dat de Mercedes wel een topper gaat worden. De auto van vorig jaar was een goede basis, waar ze goed op verder kunnen bouwen.

De Red Bull was op het einde van vorig jaar misschien dan wel sneller op de meeste circuits dan de Brawns, toch had ik het idee dat de Brawns constanter waren. Al lag dit misschien ook aan de coureurs.
nils7maandag 1 februari 2010 @ 11:46
De mercedes heeft wel wat weg van de Mac van 2009 hehehe
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 11:47
quote:
Wafflemaandag 1 februari 2010 @ 11:49
Wat een variatie in auto's trouwens. Dat was een paar jaar terug wel anders. Ook de klassieke livery van de Renault vind ik erg geslaagd. Veel beter dan dat oranje witte van vorig jaar.
nils7maandag 1 februari 2010 @ 11:50












Disavowedmaandag 1 februari 2010 @ 11:51


Mooie auto die Williams. De Mercedes vind ik tot nu toe het minst geslaagd.
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 11:52
Ik vind dat glimmende zilver van McLaren wel mooier dan het doffe van Mercedes GP
nils7maandag 1 februari 2010 @ 11:52
[edit]
Hieronder staat het netter!
sasquatschmaandag 1 februari 2010 @ 11:56
De eerste tijden van vandaag:

1
2
3
4
5
6
7
1. F. Massa         Ferrari F10         1:13.552           12 pit
2. G. Paffett       McLaren MP4-25      1:14.359 +0.807    8  pit
3. P. de la Rosa    BMW Sauber C25      1:14.898 +1.346    9  pit
4. R. Kubica        Renault R30         1:15.298 +1.746    13 pit
5. R. Barrichello   Williams FW32       1:16.161 +2.609    14 pit
6. S. Buemi         Toro Rosso STR5     1:26.395 +12.843   5  pit
7. N. Rosberg       Mercedes GP MGP W01 1:30.886 +17.334   7  pit 


Vorig jaar is er bij mijn weten niet getest op Valencia. Alleen op Algarve (Portugal), Jerez en Catalunya (Spanje).
nils7maandag 1 februari 2010 @ 11:56
Roberg en Schumi zouden hun helmdesign toch niet aanpassen?
ArcticBlizzardmaandag 1 februari 2010 @ 11:59
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:41 schreef svenistheman het volgende:

[..]

Ik heb vorige week de baas van Daimler Chrysler horen praten tijdens de presentatie van de livery van de Mercedes en ze willen heb ik het idee veel geld er tegen aan gooien om dit project te laten slagen.

Waarom? Ze ( Mercedes) willen echt niet verslagen worden door het niet officiële fabrieksteam McLaren die ook met Mercedes gaat rijden.

Neem maar aan dat er heel wat meer budget is dan vorig jaar bij Brawn nu bij Mercedes
Nu wel, maar dat was pas zo na de overname. Brawn heeft gedurende het vorige seizoen erg veel mensen ontslagen en de ontwikkeling op een laag pitje gezet (de verschillen werden klein en andere teams waren aan het eind van het seizoen vaak sneller).
Bijna het hele seizoen voordat het Brawn werd is er aan de auto gesleuteld waarmee Brawn wereldkampioen werd. Die tijd hebben ze er nu niet in kunnen steken en ook niet de resources (mankracht, tijd, geld). Ze concentreerden zich daarbij volledig op het eerste seizoen om zodoende kampioen te worden. Alhoewel ze een goede basis hadden voor komend seizoen, het was zeker niet meer de beste.
Mercedes pompt er nu weer geld in, ze zijn dus vrij laat begonnen met het op volle kracht ontwikkelen van de nieuwe auto. Daarbij zullen ze veel personeel moeten aannemen om het tempo omhoog te krijgen. Ze zitten simpelweg in een overgangsfase.

Ferrari heeft nu bijna dezelfde strategie toegepast als Brawn, ze zijn heel vroeg begonnen aan het ontwikkelen van de nieuwe auto en hebben de huidige auto toen niet meer ontwikkel. Daarom was iedereen ook zo verrast dat Kimi zoveel punten bij elkaar kon rijden.

Mclaren heeft zich gedurende het seizoen wel gewoon op de huidige auto geconcentreerd, resultaat was te zien aan het eind van het seizoen. Die zullen die jaar waarschijnlijk ook goed scoren.

Redbull had een verschrikkelijk goede auto, kon zich ondanks een zwakke motor en zonder dubbele diffuser meten aan de Brawn auto's. Hopelijk hebben ze dit dit jaar kunnen volhouden.
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 11:59
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
Dubbel.

Vorig jaar is er bij mijn weten niet getest op Valencia. Alleen op Algarve (Portugal), Jerez en Catalunya (Spanje).
Nee dat klopt laatste keer was 2008, beste tijd 1:11.00
Bluurghmaandag 1 februari 2010 @ 12:07
SimtekF1maandag 1 februari 2010 @ 12:10
Mooi al die hoge neuzen, maar die doorgetrokken motorkappen, nee dat is niet mijn ding.
sangermaandag 1 februari 2010 @ 12:13
Mooi: Williams, Merc, McLaren en Ferrari

Opvallend: Sauber, das pas een echte pijl

Niet mooi: Sauber en Ranault
Atreidezmaandag 1 februari 2010 @ 12:17
Wat is dat met die Merc? Uitgerust met een paar trappers?
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 12:20
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:17 schreef Atreidez het volgende:
Wat is dat met die Merc? Uitgerust met een paar trappers?
Ze gaan nog niet echt snel nee Maar het zijn maar tests he
sasquatschmaandag 1 februari 2010 @ 12:22
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:17 schreef Atreidez het volgende:
Wat is dat met die Merc? Uitgerust met een paar trappers?
Rsoberg heeft nu 1.18.228 staan
Ermanonmaandag 1 februari 2010 @ 12:25
Ferrari heeft dus een Triple diffuser, tenminste dat lijkt het me op de foto Moeten ze niet gaan klagen als er straks quad diffuser zijn.

Verder denk ik ook dat alles binnen de 4~5 seconden te verwaarlozen is als "meetlijst" ,omdat je de precieze omstandigheden niet kent
M.Melandrimaandag 1 februari 2010 @ 12:27
Hulkenberg vs Barrichello lijkt me wel een interessant duel dit jaar.
ArcticBlizzardmaandag 1 februari 2010 @ 12:30
http://twitpic.com/10ueo5

Ermanonmaandag 1 februari 2010 @ 12:32
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://twitpic.com/10ueo5

[ afbeelding ]
Fire tube 1!
Aye aye Capt'n!
Torpedo away!
sangermaandag 1 februari 2010 @ 12:34
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:27 schreef M.Melandri het volgende:
Hulkenberg vs Barrichello lijkt me wel een interessant duel dit jaar.
Massa - Alonso
Hamilton - Button
Rosberg - Schumacher

Lijken me minimaal net zo interessant
nils7maandag 1 februari 2010 @ 12:35
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://twitpic.com/10ueo5

[ afbeelding ]
of dit dan
sangermaandag 1 februari 2010 @ 12:35
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:32 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Fire tube 1!
Aye aye Capt'n!
Torpedo away!
Daar lijkt het inderdaad veel op. Maar het is wel een heel gave oplossing
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 12:38
En waarom is dit alles weer NERGENS live te kijken?

Die domme Bernie moet nog een hoop leren.
Er zijn god weet hoeveel mensen die dit live willen kunnen kijken, desnoods tegen betaling online in HD formaat of iets.

Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 12:38
Vet hoor al die nieuwe auto's in actie
M.Melandrimaandag 1 februari 2010 @ 12:41
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Massa - Alonso
Hamilton - Button
Rosberg - Schumacher

Lijken me minimaal net zo interessant
Alonso,Hamilton,Schumi
sangermaandag 1 februari 2010 @ 12:42
Over Mercedes GP:
quote:
Massa voorlopig snelste, Rosberg zet tijd neer
Felipe Massa heeft de eerste plek over genomen van Gary Paffett. In de Ferrari F10 realiseerde hij een 1:13.552. De Braziliaan is de enige onder de 1:14. Nico Rosberg heeft ook zijn eerste run als Mercedes GP-coureur afgerond. Snelle tijden kwamen daar niet uit voort aangezien hij bij het oprijden van het rechte stuk steeds inhield en fel accelererend en remmend het rechte stuk aflegde.
Dus niet zo gek dat hij veel trager is dan de rest
sangermaandag 1 februari 2010 @ 12:43
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:41 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Alonso,Hamilton,Schumi
We shall see

Ik gok dat Button-Hamilton heel close wordt en dat Massa wint van Alonso.
M.Melandrimaandag 1 februari 2010 @ 12:52
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:43 schreef sanger het volgende:

[..]

We shall see

Ik gok dat Button-Hamilton heel close wordt en dat Massa wint van Alonso.
Massa zou nog wel eens kunnen verrassen idd. Hamilton-Button zie ik een beetje als Vettel-Webber waar Button de kruimels zal moeten pakken die Hamilton laat liggen.
sangermaandag 1 februari 2010 @ 12:53
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:52 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Massa zou nog wel eens kunnen verrassen idd. Hamilton-Button zie ik een beetje als Vettel-Webber waar Button de kruimels zal moeten pakken die Hamilton laat liggen.
En ik denk nog steeds dat Button zwaar onderschat wordt
M.Melandrimaandag 1 februari 2010 @ 12:56
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:53 schreef sanger het volgende:

[..]

En ik denk nog steeds dat Button zwaar onderschat wordt
Hij mist agressie vind ik.
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 13:01
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:56 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Hij mist agressie vind ik.
Klopt, maar hij is gewoon een constant goed presterende coureur wat gewoon de snelheid mee heeft. Alleen hij zal wel verslagen worden door Hamilton. Why? Hamilton is denk ik overall gezien net een tikkeltje sneller
sangermaandag 1 februari 2010 @ 13:17
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:56 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Hij mist agressie vind ik.
Agressie is (zeker met deze banden) niet per definitie goed
Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 13:23
Massa heeft er zin in;
quote:
F. Massa Ferrari F10 1:13.088
M.Melandrimaandag 1 februari 2010 @ 13:29
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Agressie is (zeker met deze banden) niet per definitie goed
Daarom kreeg hij vorig jaar ook problemen met het opwarmen van de banden. Het tankverbod is wel een voordeel voor button maar ik denk dat hij tekort gaat komen met de kwalificaties en dan ben je al gezien.
Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 13:34
LIVE (?) TEST STREAM:

http://www.n-tv.de/mediathek/livestream/
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 13:34
Eindelijk beeld

Thanks
sangermaandag 1 februari 2010 @ 13:35
http://www.n-tv.de/mediathek/livestream/ BEELD!!!

Spuit elf dus
sangermaandag 1 februari 2010 @ 13:36
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:29 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Daarom kreeg hij vorig jaar ook problemen met het opwarmen van de banden. Het tankverbod is wel een voordeel voor button maar ik denk dat hij tekort gaat komen met de kwalificaties en dan ben je al gezien.
Dat probleem kwam ook pas na enkele updates en in de koude races. De Brawn was sowieso al erg zuinig op de banden, dus opwarmen wordt dan alleen maar lastiger
M.Melandrimaandag 1 februari 2010 @ 13:39
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat probleem kwam ook pas na enkele updates en in de koude races. De Brawn was sowieso al erg zuinig op de banden, dus opwarmen wordt dan alleen maar lastiger
Tijdens koude GP's werd hij ook vaak verslagen door barri.
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 13:41
Die fans van Schumi nu op de livestream
sangermaandag 1 februari 2010 @ 13:42
De McLaren diffuser



Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 13:42
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:41 schreef svenistheman het volgende:
Die fans van Schumi nu op de livestream
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 13:43
Ik zou dat vrouwtje geven
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 13:46
Een hele voorbeschouwing op de stream Leuk!
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 13:49
Steam ineens dood??
Glijdt_lichtmaandag 1 februari 2010 @ 13:50
Ik denk commercial. Ik zet de tv wel even aan.
Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 13:50
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:49 schreef vosss het volgende:
Steam ineens dood??
Hier werkt ie gewoon.
Automatic_Rockmaandag 1 februari 2010 @ 13:51
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:56 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Hij mist agressie vind ik.
Z'n rijstijl is niet agressief, maar hij kan wel inhalen. Ik denk dat hij in 2009 misschien wel de meeste mensen heeft ingehaald? Maar dat komt ook door het matig kwalificeren in de 2e helft van het seizoen natuurlijk..
Glijdt_lichtmaandag 1 februari 2010 @ 13:52
Hier was ie ook uitgevallen. Op tv deed ie t wel, dus toen evene en F5 en de stream deed t weer
anal Digitaal -<> Hoogstwaarschijnlijk zender 119.
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 13:52
Volgens de stream komt Schumi om 2 uur de baan op
M.Melandrimaandag 1 februari 2010 @ 13:53
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:51 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Z'n rijstijl is niet agressief, maar hij kan wel inhalen. Ik denk dat hij in 2009 misschien wel de meeste mensen heeft ingehaald? Maar dat komt ook door het matig kwalificeren in de 2e helft van het seizoen natuurlijk..
Niet zozeer het inhalen, meer de manier van sturen etc. Bijv alonso zorgt altijd voor veel wrijving in de voorbanden, massa ook trouwens.
sangermaandag 1 februari 2010 @ 13:56
Op het autosport.com forum stond een mooie bewerking van de McLaren diffuser, helaas alweer weg. Lijkt een vierdeks diffuser.
sangermaandag 1 februari 2010 @ 13:57
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:53 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Niet zozeer het inhalen, meer de manier van sturen etc. Bijv alonso zorgt altijd voor veel wrijving in de voorbanden, massa ook trouwens.
De stijl van Button is kort gezegd veel vloeiender Dat was ook de reden dat Barrichello wel profijt had van de update op de BGP01 en Button niet
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 13:58
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik denk commercial. Ik zet de tv wel even aan.
Op welke zender is dat op TV, want de stream hier is nog altijd dood
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 14:00
Nu zeggen ze duurt het een half uur eer ie ( Schumi) de baan op komt !
nils7maandag 1 februari 2010 @ 14:01
de stream gaat hier niet verder dan de werbung

[edit]
Na een F5 wel... nachrichten nu ofwa?
sasquatschmaandag 1 februari 2010 @ 14:01
Nieuwe tijden:

1
2
3
4
5
6
7
1.  F. Massa       Ferrari F10         1:13.088        32  pit
2.  P. de la Rosa  BMW Sauber C25      1:13.247 +0.159 21  pit
3.  N. Rosberg     Mercedes GP MGP W01 1:13.543 +0.455 39  pit
4.  G. Paffett     McLaren MP4-25      1:14.018 +0.930 30  pit
5.  R. Barrichello Williams FW32       1:14.449 +1.361 42  pit
6.  R. Kubica      Renault R30         1:15.298 +2.210 37  pit
7.  S. Buemi       Toro Rosso STR5     1:19.279 +6.191  8  pit 


Mercedes zit er nu goed bij, STR nog steeds niet!
sangermaandag 1 februari 2010 @ 14:05
De verschillen vallen me alles mee. Had grotere verschilen verwacht
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 14:06
Deze zender bericht af en toe live vanuit Valencia, waarschijnlijk ook als Schumacher de baan op komt om 14:30

http://www.n-tv.de/mediathek/livestream/

Sorry had Trystar al gemeld zie ik
keplermaandag 1 februari 2010 @ 14:09
Het gaat nu over ruimtevaart
sangermaandag 1 februari 2010 @ 14:11
Gaan geruchten dat de teamns hun aeropakket al beter voor elkaar hebben dan ze in 2008 hadden....
nils7maandag 1 februari 2010 @ 14:12
De man lacht gewoon spontaanlijk
nils7maandag 1 februari 2010 @ 14:13
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:11 schreef sanger het volgende:
Gaan geruchten dat de teamns hun aeropakket al beter voor elkaar hebben dan ze in 2008 hadden....
Ze zien er wel beter uit dan vorig jaar i.m.z.b.o
Joenemaandag 1 februari 2010 @ 14:15
Nou kom op met schumi in de auto !
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 14:19
Wel vette bootjes net
nils7maandag 1 februari 2010 @ 14:21
Ik heb niks tegen russen maar erg vriendelijk oogt ie niet

Overigens bij Renault een all-the-way VoormaligOostblokFeestje!
keplermaandag 1 februari 2010 @ 14:21
Volgens de ticker op die site om 14:30 Schumacher
keplermaandag 1 februari 2010 @ 14:21
Ah komt nu geloof ik
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 14:22
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:21 schreef nils7 het volgende:
Ik heb niks tegen russen maar erg vriendelijk oogt ie niet
[ afbeelding ]
Overigens bij Renault een all-the-way VoormaligOostblokFeestje!
Ja ze gaan de auto omdopen tot DaciaF1, Petrov draagt 7% bij van het budget
Glijdt_lichtmaandag 1 februari 2010 @ 14:26
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe tijden:
[ code verwijderd ]

Mercedes zit er nu goed bij, STR nog steeds niet!
STR heeft ook maar 8 ronedn gereden hè.. Mogelijk een probleempje.
Sharpdressedmanmaandag 1 februari 2010 @ 14:27
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe tijden:
[ code verwijderd ]

Mercedes zit er nu goed bij, STR nog steeds niet!
Eerste testdag, geen idee wie wat test
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 14:28
Nou komop godmiljaar!
Joenemaandag 1 februari 2010 @ 14:29
Bijna
keplermaandag 1 februari 2010 @ 14:29
De eerste 2010 geluiden
Joenemaandag 1 februari 2010 @ 14:30
Ze waren mooi
nils7maandag 1 februari 2010 @ 14:31
Es war Gary Paffet Jah Wohl!
svenisthemanmaandag 1 februari 2010 @ 14:31
Weer die Schumi fans
Peterseliemanmaandag 1 februari 2010 @ 14:32
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:11 schreef sanger het volgende:
Gaan geruchten dat de teamns hun aeropakket al beter voor elkaar hebben dan ze in 2008 hadden....
Sterker nog, dat is de reden waarom volgend jaar de dubbele diffuser verboden wordt.
Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 14:32
McLaren diffuser

Joenemaandag 1 februari 2010 @ 14:33
Opzich een best apparaat
sangermaandag 1 februari 2010 @ 14:35
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:32 schreef Trystar het volgende:
McLaren diffuser

[ afbeelding ]
En wat zit er boven de taillight? Is dat niet ook gewoon een onderdeel van de diffuser?

Enne, jij zit ook op het autosport forum?
Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 14:36
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef sanger het volgende:

[..]

En wat zit er boven de taillight? Is dat niet ook gewoon een onderdeel van de diffuser?

Enne, jij zit ook op het autosport forum?
Ik lees daar alleen mee.
nils7maandag 1 februari 2010 @ 14:37
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:32 schreef Trystar het volgende:
McLaren diffuser

[ afbeelding ]
Die bovenste lijn is dat niet gewoon de onderkant van laagste plate op de achtervleugel?
Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 14:43
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef sanger het volgende:

[..]

En wat zit er boven de taillight? Is dat niet ook gewoon een onderdeel van de diffuser?

Enne, jij zit ook op het autosport forum?
Dit?



Het lijkt idd of dat ook bij de diffuser hoort.
Wafflemaandag 1 februari 2010 @ 14:48
Pff ik dacht ff de eerste metertjes van Schumacher bekijken, maar dit duurt wel een eeuwigheid zeg..
sangermaandag 1 februari 2010 @ 14:49
De Renault diffuser beter bekeken

Joenemaandag 1 februari 2010 @ 14:50
Nou het schiet niet echt op idd
sangermaandag 1 februari 2010 @ 14:50
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:43 schreef Trystar het volgende:

[..]

Dit?

[ afbeelding ]

Het lijkt idd of dat ook bij de diffuser hoort.
Jep, dat zou imo de vierde laag zijn dan
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 14:50
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:26 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

STR heeft ook maar 8 ronedn gereden hè.. Mogelijk een probleempje.
Versnellingsbak
quote:
Car in garage with gearbox control problem
sangermaandag 1 februari 2010 @ 14:52
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:37 schreef nils7 het volgende:

[..]

Die bovenste lijn is dat niet gewoon de onderkant van laagste plate op de achtervleugel?
De beamwing bedoel je? Daar lijtk het wel op ja.
sangermaandag 1 februari 2010 @ 14:52
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:36 schreef Trystar het volgende:

[..]

Ik lees daar alleen mee.
Ah, oke
Joenemaandag 1 februari 2010 @ 14:52
Godver wanneer gaat mn held nou rijden
keplermaandag 1 februari 2010 @ 14:54
15:00 uur nu
sangermaandag 1 februari 2010 @ 14:58
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:54 schreef kepler het volgende:
15:00 uur nu
Je loopt iets voor, het was pas 14:54 toen je het typte
Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 15:00
Sauber diffuser;

sangermaandag 1 februari 2010 @ 15:00
En enkele diffusers naast elkaar:

nils7maandag 1 februari 2010 @ 15:01
box is open aan t gaan
sasquatschmaandag 1 februari 2010 @ 15:02
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:48 schreef Waffle het volgende:
Pff ik dacht ff de eerste metertjes van Schumacher bekijken, maar dit duurt wel een eeuwigheid zeg..
Lunch!
nils7maandag 1 februari 2010 @ 15:05

Hij komt me bekend voor maar waarvan, nieuw team?


Gaan ze 'm daar aan laten optakelen? Ben benieuwd of dat houdt...
beantheriomaandag 1 februari 2010 @ 15:07
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:05 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
Hij komt me bekend voor maar waarvan, nieuw team?
Meerdere. Volgens Wikipedia: Theodore, ATS, Wolf, Fittipaldi, Williams en McLaren.
keplermaandag 1 februari 2010 @ 15:07
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Je loopt iets voor, het was pas 14:54 toen je het typte
ZE HEBBEN GELOGEN!!!!!!!!!
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 15:09
Nou rot op met die domme koeien
nils7maandag 1 februari 2010 @ 15:11
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:09 schreef vosss het volgende:
Nou rot op met die domme koeien
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 15:13
Tegen de verveling, nieuwe website van Renault met foto's van vandaag

http://www.renaultf1.com/2010-Valence-Testing-R30.html?lang=en
keplermaandag 1 februari 2010 @ 15:17
Ik geef het op
sangermaandag 1 februari 2010 @ 15:22
Ik ook
nils7maandag 1 februari 2010 @ 15:22
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:17 schreef kepler het volgende:
Ik geef het op
Zal wel na de reclame weer komen dan
Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 15:23
Nu een interview met Rosberg.
nils7maandag 1 februari 2010 @ 15:23
jetzt der Nico am fernsehen!
beantheriomaandag 1 februari 2010 @ 15:24
Super-klasse
nils7maandag 1 februari 2010 @ 15:27
Er kommt! Alle zusammen zussauen!
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 15:27
Nou hij zit in de auto. Schiet toch eens op man, trage bejaarde
Peterseliemanmaandag 1 februari 2010 @ 15:27
hij is al 40 geweest he
Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 15:28
Schumi
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 15:28
En daar zijn we.

Welcome back Schumi
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 15:29
Zou wat zijn als ie hem af laat slaan
Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 15:29
Daar gaat ie!
Peterseliemanmaandag 1 februari 2010 @ 15:29
het ging niet van harte
beantheriomaandag 1 februari 2010 @ 15:29
Ik dacht even: hij laat hem afslaan.
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 15:30
Jammer dat ze geen beelden van het circuit zelf hebben
Disavowedmaandag 1 februari 2010 @ 15:30
Jammer van die helm.
beantheriomaandag 1 februari 2010 @ 15:35
Verdikke: hadden ze eindelijk beelden van een rijdende Schumi en dan gaan ze meteen weer terug naar de studio.
Trystarmaandag 1 februari 2010 @ 15:37
En daar is de Schumi fanclub weer
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 15:37
Michael Schumacher's first three laps in the car. 1,18.331s; 1m15.907s; 1m14.998s. Quicker than Kubica already
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 15:39
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:37 schreef Tarado het volgende:
Michael Schumacher's first three laps in the car. 1,18.331s; 1m15.907s; 1m14.998s. Quicker than Kubica already
Pleasureman_Gunthermaandag 1 februari 2010 @ 15:40
Beeld!
nils7maandag 1 februari 2010 @ 15:40
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:37 schreef Tarado het volgende:
Michael Schumacher's first three laps in the car. 1,18.331s; 1m15.907s; 1m14.998s. Quicker than Kubica already
Dan liggen ze hier http://www.f1today.nl/liv(...)omunitat-valenciana/ te pitten!
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 15:42
Waar heb je die tijden vandaan Tara?
Glijdt_lichtmaandag 1 februari 2010 @ 15:43
15:38 h for Schumacher 1:14.250. De la Rosa está rodando en 1:13 bajos, Massa en 1:13 altos y Barrichello en 1:15 bajos De la Rosa is riding low in 1:13, in 1:13 Massa and Barrichello in 1:15 high low
beantheriomaandag 1 februari 2010 @ 15:43
Z'n laatste ronde was 1:14.255: da's sneller als Rubens.
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 15:44
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:42 schreef vosss het volgende:
Waar heb je die tijden vandaan Tara?
twitter

http://twitter.com/NobleF1
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 15:45
Thanks
Glijdt_lichtmaandag 1 februari 2010 @ 15:45
??
15:29 h ¡Vuela Pedro! Pedro Fly 15:29 h! ¡1:12.876 para el catalán! 1:12.876 for the Catalan!
Glijdt_lichtmaandag 1 februari 2010 @ 15:46
En dit:
15:30 h ¡1:12.784 para De la Rosa que mejora el tiempo de Felipe Massa!
nils7maandag 1 februari 2010 @ 15:46
Sauber moet zeker sponsoren hebben... en Pedro kent dat kunstje ook al 10 jaar!
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 15:51
edro de la Rosa quickest 1m 12.784, Massa 12.842, Rosberg 13.643, Paffett 13.846, Schumacher fifth 14.255 after nine laps
beantheriomaandag 1 februari 2010 @ 15:52
Volgens mij is het afgelopen met de n-tv berichtgeving.
Glijdt_lichtmaandag 1 februari 2010 @ 15:52
Renault kon weleens echte problemen hebben. Die auto ziet er ook zo anders uit dan de rest..
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 15:52
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:43 schreef beantherio het volgende:
Z'n laatste ronde was 1:14.255: da's sneller als Rubens.
Hij is het nog niet verleerd zo te zien.
Atreidezmaandag 1 februari 2010 @ 15:53
GPUpdate heeft t niet makkelijk vandaag
nils7maandag 1 februari 2010 @ 15:57
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
Renault kon weleens echte problemen hebben. Die auto ziet er ook zo anders uit dan de rest..
Ja die neus was vorig jaar al zo lomp groot, iets in mij zegt al dat dat niet snel is en warempel... alweer zo!
M.Melandrimaandag 1 februari 2010 @ 15:57
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
Renault kon weleens echte problemen hebben. Die auto ziet er ook zo anders uit dan de rest..
Volgens mij is er amper tot niets ontwikkeld aan die auto.
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 16:01
Schumacher now 1m13.840s - just three tenths slower than team-mate Rosberg
Peterseliemanmaandag 1 februari 2010 @ 16:02
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:53 schreef Atreidez het volgende:
GPUpdate heeft t niet makkelijk vandaag
Lijkt wel alsof ze er een brakke server in hebben hangen
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 16:02
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:01 schreef vosss het volgende:
Schumacher now 1m13.840s - just three tenths slower than team-mate Rosberg
had je niet net 1:13,5 staan?
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 16:03
Jawel, dat zei die klapmongool op ntv, maar toen keek ik op twitter en daar stond 1:13,840
keplermaandag 1 februari 2010 @ 16:04
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:53 schreef Atreidez het volgende:
GPUpdate heeft t niet makkelijk vandaag
is al weken zo...
vosssmaandag 1 februari 2010 @ 16:04
Schumacher now 1m13.595 - 0.052 adrift of Rosberg. 13 laps completed
beantheriomaandag 1 februari 2010 @ 16:04
Inmiddels zit ie al op 1:13,595
Taradomaandag 1 februari 2010 @ 16:04
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:03 schreef vosss het volgende:
Jawel, dat zei die klapmongool op ntv, maar toen keek ik op twitter en daar stond 1:13,840
nu bijna

Schumacher now 1m13.595 - 0.052 adrift of Rosberg. 13 laps completed
Glijdt_lichtmaandag 1 februari 2010 @ 16:05
Hmm?
16:03 h Vuelve a mejorar Schumi: 1:13.574,
beantheriomaandag 1 februari 2010 @ 16:06
De Ferrari-motoren doen het momenteel beter dan de Mercedessen.
nils7maandag 1 februari 2010 @ 16:07




vosssmaandag 1 februari 2010 @ 16:08
1-0 to Schumacher. His best is 1m13.498 - 0.045 quicker than Rosberg

Schumi
beantheriomaandag 1 februari 2010 @ 16:11
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:08 schreef vosss het volgende:
1-0 to Schumacher. His best is 1m13.498 - 0.045 quicker than Rosberg

Schumi
Hij rijdt momenteel op een podiumplek.