Volgens dat linkje van bodylotion staat 120 ltr extra gelijk aan 15 cm langere wagen.quote:Op zondag 31 januari 2010 23:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mwah, ik doe ook maar een gok:
Stel de motor is ook een klein beetje naar achteren verhuisd (Gezien de brede achterkant en er is 15 cm bij gekomen volgens jou. Dus de tank is 20cm langer geworden
De tank is laten we zeggen 60cm hoog en 1 meter breed.
20*60*100 = 120.000 cm³ = 120liter
Jaja, tot op een meter nauwkeurig en dan aandragen dat het afsnijden van een chicane of over de streep rijden bij de pit dan te zien is.quote:FIA stuurt F1 teams rekening van 60000 euro
Alle dertien deelnemende Formule 1 teams hebben een rekening op de deurmat mogen ontvangen van de FIA. De rekening is voor een nieuw GPS systeem waarmee alle wagens vanaf dit seizoen worden voorzien.
De deelnemende Formule 1 teams hebben een nota mogen ontvangen van de FIA.
De rekening van 60000 euro is voor het nieuwe GPS systeem dat vanaf dit seizoen in de wagens zullen worden ingebouwd. Met dit systeem kunnen de wagens tot op minder dan een meter nauwkeurig worden gevolgd.
De invoering hiervan moet onderandere het werk van de stewards controleren om zonodig bewijsmateriaal bij dubieuze beslissingen te achterhalen en controleren. De gegevens die van de wagens komen worden direct doorgestuurd naar de race director.
Op deze wijze wil de FIA de klachten over eerdere "vreemde" beslissingen door de steward uit de weg ruimen. Ook zullen de gegevens gebruikt worden om beroepszaken tussen teams en stewards te voorzien van accurate gegevens. Afsnijden van de chicane, overschrijding van de streep bij verlaten pitstraat etc. zullen op deze manier direct terug te vinden zijn in de data van de racedirector. Volgens het Duitse Auto Motor und Sport heeft de invoering van deze technologie een slordige750000 euro gekost.
McLaren is meer chrome als zilver hoorquote:Op maandag 1 februari 2010 09:30 schreef Tarado het volgende:
Is dat mat zilver of zo?, hij glimt niet zo als de McLaren
Dat bedoelt hij ook denk ik. De kleur van een verfloze aluminium jaren '30 bodywork iig. Dat is toch de racekleur van Mercedes en het is vreemd dat de MacLaren deze traditie wel eert, maar Mercedes' eigen fabrieksteam niet.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:32 schreef Atreidez het volgende:
[..]
McLaren is meer chrome als zilver hoor
Of die W een concrete betekenis heeft, weet ik niet. Ik weet wel dat zowel in de jaren '30 ('34-'37, W25 en '37-'39, W125) als in de jaren '50 ('54-'56, W196) de auto's ook met een W getypeerd werden.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:41 schreef sanger het volgende:
Overigens ide Merc de W01 gedoopt. Vraag me alleen af waar de W vandaan komt
Waar heb jij die al gezien?quote:Op maandag 1 februari 2010 10:24 schreef Tarado het volgende:
De Renault R30 ziet er toch hetzelfde uit als op de presenatie gisteren.....
En waar zie jij dat dan? GPupdate staat ie nog niet op!quote:Op maandag 1 februari 2010 10:24 schreef Tarado het volgende:
De Renault R30 ziet er toch hetzelfde uit als op de presenatie gisteren.....
Klopt, is ook dezelfde.quote:Op maandag 1 februari 2010 10:24 schreef Tarado het volgende:
De Renault R30 ziet er toch hetzelfde uit als op de presenatie gisteren.....
Behalve de Mercedes, die is relatief laag netzoals de brawn vorig jaar metquote:Op maandag 1 februari 2010 11:00 schreef sanger het volgende:
Als ik de foto's op F1today bekijk lijkt de neus van de STR wel heel erg veel op die van Williams...
De Ferrari oogt ook wel erg snel imo.
Ook opvallend hoeveel teams hebben gekozen voor een hogere neus. Imo allemaal vanwege de diffuser (hoe meer lucht er in stroomt hoe beter).
quote:Robert Kubica voert shakedown Renault R30 uit
Robert Kubica keerde zojuist terug van zijn eerste rondje in dienst van Renault. Hij voerde de shakedown van de nieuwe R30 uit, die er anders uitziet dan het gepresenteerde showmodel. Foto's volgen later vandaag.
Ja inderdaadquote:Op maandag 1 februari 2010 11:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Behalve de Mercedes, die is relatief laag netzoals de brawn vorig jaar metdiffuser!
Ben benieuwd of we foto's van de achterkant te zien krijgen hehehe!
Misschien 3 dubbele diffuserquote:Op maandag 1 februari 2010 10:58 schreef svenistheman het volgende:
[..]
Klopt, is ook dezelfde.
Nog 1 presentatie die er nog om doet deze winter, volgende week woensdag de Red Bull.
Ben benieuwd wat Newey nu voor ons in petto heeft
Mooie sierlijke lijnen inderdaadquote:Op maandag 1 februari 2010 11:07 schreef svenistheman het volgende:
Nu ik wat meer na de testplaatjes kijk vind ik de nieuwe Ferrari op de baan een hele mooie bak.
Mmmm denk het niet. Teveel personeels wijzigingen de laatste periode. Stabiliteit is ook belangrijk in een teamsport. Natuurlijk is Kubica een coureur om in de gaten te houden maar Renault heeft de laatste 2 jaar niet echt meer 'het'' wat je nodig hebt om te winnen.quote:
Gewoon een gevoelquote:Op maandag 1 februari 2010 11:23 schreef svenistheman het volgende:
[..]
Mmmm denk het niet. Teveel personeels wijzigingen de laatste periode. Stabiliteit is ook belangrijk in een teamsport. Natuurlijk is Kubica een coureur om in de gaten te houden maar Renault heeft de laatste 2 jaar niet echt meer 'het'' wat je nodig hebt om te winnen.
Ik gok Renault dit jaar als een sub topper. Waarom denk je dat je Renault er nu opeens wel staat kepler?
Er zal er 1tje uitsteken! Heb ik het idee, al hoop ik van niet!quote:Op maandag 1 februari 2010 11:18 schreef svenistheman het volgende:
Na de presentaties gok ik het volgende;
We krijgen dit jaar 4 top teams namelijk;
Red Bull ( Newey maakt altijd top auto's en vorig jaar liet de Renault het liggen, dit zou opgelost moeten zijn aldus vettel)
Ferrari
McLaren
Mercedes.
Ik denk dat die 4 heel dicht bij mekaar gaan liggen, wie deelt deze mening?
Ik niet, ik denk dat mercedes een subtopper zal zijn maar zal niet voor de overwinning kunnen strijden imho.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:18 schreef svenistheman het volgende:
Na de presentaties gok ik het volgende;
We krijgen dit jaar 4 top teams namelijk;
Red Bull ( Newey maakt altijd top auto's en vorig jaar liet de Renault het liggen, dit zou opgelost moeten zijn aldus vettel)
Ferrari
McLaren
Mercedes.
Ik denk dat die 4 heel dicht bij mekaar gaan liggen, wie deelt deze mening?
Ik heb vorige week de baas van Daimler Chrysler horen praten tijdens de presentatie van de livery van de Mercedes en ze willen heb ik het idee veel geld er tegen aan gooien om dit project te laten slagen.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:36 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ik niet, ik denk dat mercedes een subtopper zal zijn maar zal niet voor de overwinning kunnen strijden imho.
Niet alleen hebben ze nu veel minder tijd gestoken in het ontwikkelen van de auto, ze hadden ook minder mensen en een lager budget. De auto van vorig jaar was goed maar in de laatste races kregen z het erg moeilijk met redbull en mclaren.
quote:Op maandag 1 februari 2010 11:45 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| 1 2 3 4 5 6 7 | 2. G. Paffett McLaren MP4-25 1:14.359 +0.807 8 pit 3. P. de la Rosa BMW Sauber C25 1:14.898 +1.346 9 pit 4. R. Kubica Renault R30 1:15.298 +1.746 13 pit 5. R. Barrichello Williams FW32 1:16.161 +2.609 14 pit 6. S. Buemi Toro Rosso STR5 1:26.395 +12.843 5 pit 7. N. Rosberg Mercedes GP MGP W01 1:30.886 +17.334 7 pit |
Nu wel, maar dat was pas zo na de overname. Brawn heeft gedurende het vorige seizoen erg veel mensen ontslagen en de ontwikkeling op een laag pitje gezet (de verschillen werden klein en andere teams waren aan het eind van het seizoen vaak sneller).quote:Op maandag 1 februari 2010 11:41 schreef svenistheman het volgende:
[..]
Ik heb vorige week de baas van Daimler Chrysler horen praten tijdens de presentatie van de livery van de Mercedes en ze willen heb ik het idee veel geld er tegen aan gooien om dit project te laten slagen.
Waarom? Ze ( Mercedes) willen echt niet verslagen worden door het niet officiële fabrieksteam McLaren die ook met Mercedes gaat rijden.
Neem maar aan dat er heel wat meer budget is dan vorig jaar bij Brawn nu bij Mercedes
Nee dat klopt laatste keer was 2008, beste tijd 1:11.00quote:Op maandag 1 februari 2010 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
Dubbel.
Vorig jaar is er bij mijn weten niet getest op Valencia. Alleen op Algarve (Portugal), Jerez en Catalunya (Spanje).
Ze gaan nog niet echt snel neequote:Op maandag 1 februari 2010 12:17 schreef Atreidez het volgende:
Wat is dat met die Merc? Uitgerust met een paar trappers?
Rsoberg heeft nu 1.18.228 staanquote:Op maandag 1 februari 2010 12:17 schreef Atreidez het volgende:
Wat is dat met die Merc? Uitgerust met een paar trappers?
Fire tube 1!quote:Op maandag 1 februari 2010 12:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://twitpic.com/10ueo5
[ afbeelding ]
Massa - Alonsoquote:Op maandag 1 februari 2010 12:27 schreef M.Melandri het volgende:
Hulkenberg vs Barrichello lijkt me wel een interessant duel dit jaar.
of dit danquote:Op maandag 1 februari 2010 12:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://twitpic.com/10ueo5
[ afbeelding ]
Daar lijkt het inderdaad veel op. Maar het is wel een heel gave oplossingquote:Op maandag 1 februari 2010 12:32 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Fire tube 1!
Aye aye Capt'n!
Torpedo away!
Alonso,Hamilton,Schumiquote:Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Massa - Alonso
Hamilton - Button
Rosberg - Schumacher
Lijken me minimaal net zo interessant
Dus niet zo gek dat hij veel trager is dan de restquote:Massa voorlopig snelste, Rosberg zet tijd neer
Felipe Massa heeft de eerste plek over genomen van Gary Paffett. In de Ferrari F10 realiseerde hij een 1:13.552. De Braziliaan is de enige onder de 1:14. Nico Rosberg heeft ook zijn eerste run als Mercedes GP-coureur afgerond. Snelle tijden kwamen daar niet uit voort aangezien hij bij het oprijden van het rechte stuk steeds inhield en fel accelererend en remmend het rechte stuk aflegde.
We shall seequote:
Massa zou nog wel eens kunnen verrassen idd. Hamilton-Button zie ik een beetje als Vettel-Webber waar Button de kruimels zal moeten pakken die Hamilton laat liggen.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:43 schreef sanger het volgende:
[..]
We shall see
Ik gok dat Button-Hamilton heel close wordt en dat Massa wint van Alonso.
En ik denk nog steeds dat Button zwaar onderschat wordtquote:Op maandag 1 februari 2010 12:52 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Massa zou nog wel eens kunnen verrassen idd. Hamilton-Button zie ik een beetje als Vettel-Webber waar Button de kruimels zal moeten pakken die Hamilton laat liggen.
Hij mist agressie vind ik.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:53 schreef sanger het volgende:
[..]
En ik denk nog steeds dat Button zwaar onderschat wordt
Klopt, maar hij is gewoon een constant goed presterende coureur wat gewoon de snelheid mee heeft. Alleen hij zal wel verslagen worden door Hamilton. Why? Hamilton is denk ik overall gezien net een tikkeltje snellerquote:
Agressie is (zeker met deze banden) niet per definitie goedquote:
Daarom kreeg hij vorig jaar ook problemen met het opwarmen van de banden. Het tankverbod is wel een voordeel voor button maar ik denk dat hij tekort gaat komen met de kwalificaties en dan ben je al gezien.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Agressie is (zeker met deze banden) niet per definitie goed
Dat probleem kwam ook pas na enkele updates en in de koude races. De Brawn was sowieso al erg zuinig op de banden, dus opwarmen wordt dan alleen maar lastigerquote:Op maandag 1 februari 2010 13:29 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Daarom kreeg hij vorig jaar ook problemen met het opwarmen van de banden. Het tankverbod is wel een voordeel voor button maar ik denk dat hij tekort gaat komen met de kwalificaties en dan ben je al gezien.
Tijdens koude GP's werd hij ook vaak verslagen door barri.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat probleem kwam ook pas na enkele updates en in de koude races. De Brawn was sowieso al erg zuinig op de banden, dus opwarmen wordt dan alleen maar lastiger
quote:Op maandag 1 februari 2010 13:41 schreef svenistheman het volgende:
Die fans van Schumi nu op de livestream![]()
![]()
Z'n rijstijl is niet agressief, maar hij kan wel inhalen. Ik denk dat hij in 2009 misschien wel de meeste mensen heeft ingehaald? Maar dat komt ook door het matig kwalificeren in de 2e helft van het seizoen natuurlijk..quote:
Niet zozeer het inhalen, meer de manier van sturen etc. Bijv alonso zorgt altijd voor veel wrijving in de voorbanden, massa ook trouwens.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Z'n rijstijl is niet agressief, maar hij kan wel inhalen. Ik denk dat hij in 2009 misschien wel de meeste mensen heeft ingehaald? Maar dat komt ook door het matig kwalificeren in de 2e helft van het seizoen natuurlijk..
De stijl van Button is kort gezegd veel vloeienderquote:Op maandag 1 februari 2010 13:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Niet zozeer het inhalen, meer de manier van sturen etc. Bijv alonso zorgt altijd voor veel wrijving in de voorbanden, massa ook trouwens.
Op welke zender is dat op TV, want de stream hier is nog altijd doodquote:Op maandag 1 februari 2010 13:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik denk commercial. Ik zet de tv wel even aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |