http://nl.wikipedia.org/wiki/Cupmaatquote:De cup wordt bepaald aan de hand van het verschil tussen de onderbustewijdte (de omvang van de ribbenkast ter hoogte van de rand van de bh) en de bustewijdte (idem, maar over de tepellijn). De uitkomst resulteert als volgt in een letter.
Ja ik denk dat dat inches zijn. Maar als ik 36B omreken naar een europese maat is het 90B. Dat kan toch niet klopppen met het plaatje dat ergens boven staat (36B)?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:42 schreef Tinkepink het volgende:
Even voor de poster boven mij: Nederlandse maten lopen van ongeveer 60AA naar 120 G+ (misschien nog wel groter,maar daar ken ik de maatvoering niet van). 32 - 42 is de maatvoering van een ander land.
Omdat je dit ook gewoon even kan googlen. En trouwens ook omdat deze vraag alleen al zeer triest is.quote:
Ik denk eerder dat het kledingmaten zijn. Maat 34 komt best overeen met kledingmaat 34. Hetzelfde voor maat 42.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:44 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja ik denk dat dat inches zijn. Maar als ik 36B omreken naar een europese maat is het 90B. Dat kan toch niet klopppen met het plaatje dat ergens boven staat (36B)?
Deze online converter doet anders vermoeden: http://www.85b.org/bra_conv.phpquote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het kledingmaten zijn. Maat 34 komt best overeen met kledingmaat 34. Hetzelfde voor maat 42.
Ahaaaa! dat geeft weer wat om over natedenken. Bedankt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:08 schreef Syrena het volgende:
Ik snap er zelf niks meer van, ik mik op 75C en als die niet lekker zit 75D of 80B. Als ik meet zit ik precies tussen 80B en 75C in.
Dus TS, de meeste vrouwen weten 't zelf nietHet ligt ook nog eens aan het model van de BH en het model van je boobs. Als je hangende hebt, zien ze er zonder BH kleiner uit dan je zou vermoeden als je alleen op de maat afgaat.
Okay, de zoveelste tabel + uitleg. Ik ga even kijken. Bedankt!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:11 schreef El_Borracho het volgende:
http://www.allesoverseks.(...)at-van-een-beha.aspx
Deze uitleg klopt volledig, althans in BelgiëNatuurlijk moet je altijd passen :p
Precies voor ons is het net zo'n mysteriequote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:08 schreef Syrena het volgende:
Ik snap er zelf niks meer van, ik mik op 75C en als die niet lekker zit 75D of 80B. Als ik meet zit ik precies tussen 80B en 75C in.
Dus TS, de meeste vrouwen weten 't zelf nietHet ligt ook nog eens aan het model van de BH en het model van je boobs. Als je hangende hebt, zien ze er zonder BH kleiner uit dan je zou vermoeden als je alleen op de maat afgaat.
Hehe nee, was gewoon benieuwd.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:38 schreef GotC het volgende:
Waarom is dat belangrijk voor je TS? Moet je zelf een bh aan oid?
Dat soort vooruitzichten zijn een beetje ongepast, gezien de TS.quote:Op zondag 31 januari 2010 01:03 schreef Dipkip het volgende:
De letters zeggen alleen iets over de grootte van de tiet zelf, zeg maar hoeveel liters inhoud ie heeft. De cijfers zeggen alleen iets over de omtrek van de borstkas - iets wat je dus bij een man ook zou kunnen meten. Je kunt daar wel iets uit afleiden over hoe dik een vrouw is maar niet tot op de centimeter. Kijk iemand met 100 is niet slank en iemand met 70 is niet moddervet, maar slanke vrouwen kunnen een in verhouding brede borstkas hebben en dikke vrouwen in verhouding een smalle borstkas. Wel is het zo dat voor jou op het oog bijvoorbeeld een 80C groter zal ogen dan een 70C.
Voor de vorm hebben we geen codes, dat weet je dus niet van alleen de BH maat. Een A cup kan ook hangen, een D cup kan ook slagen voor de potloodtest, en over de tepels, kleur, stevigheid, etc. weet je ook nog niks. Eigenlijk weet je dus vrij weinig op grond van BH maat, behalve een grove indicatie of iemand plat is of normaal of rijkelijk bedeeld. En als je eenmaal echt tieten live hebt meegemaakt weet je ook dat dat meestal niet de belangrijkste info is. De belangrijkste info leid je niet af uit de BH maat, namelijk of het geile tieten zijn of niet.
Maargoed, TS, ik neem aan hoop dat je niet met meetlinten vrouwen gaat benaderen nuquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:35 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Goed opmeten is heel belangrijk. De dames hier met D en E, dat klopt echt wel hoor!
Ik plaats geen foto's van mijzelf, maar ik heb 75E, 75 omdat ik 75 centimeter omtrek onder mijn borsten heb en de omtrek over het dikste van je borsten;daar haal je je omtrek onder je borsten vanaf, dat getal:
0 tot 5 = a
5 tot 10 = b
10 tot 15 = c
15 tot 20 = d
20 tot 25 = e etcetera.
Dus de verhouding van je borsten ten opzichte van hoe smal/breed je onder je borsten bent bepaalt de letter.
Het kan daarom groter klinken dan het lijkt. En bij het kopen van een bh is t belangrijk dat je voorover hangt en je borsten goed plaatst in de bh, naast de beugels mag er niks uitkomen en ook mag je geen 4-borsten effect krijgen, dan is de bh te klein. Als de bh bij je rug omhoog trekt zitten de bandjes te strak of heb je een te wijde omtrekmaat.
Iemand met een 85b heeft opzich grote borsten maar in verhouding tot haar lichaam heeft ze geen grote borsten. Iemand met 70E heeft grote borsten in verhouding tot haar lichaam maar opzich helemaal geen joekels. En iemand met 85E heeft grote borsten, ook in verhouding tot haar lichaam.
Dus voor de mannen die klagen dat de E en D's er niet uitzien als grote borsten... nu kan je lezen hoe het komt dat ze E en D's hebben, kijk dus naar het getal EN de letter, niet naar de letter alleen.
![]()
Dat kan ik. Haakjessluiting is niet zo moeilijk. En anders kan ik meer oefenen met mijn mannequinquote:Op maandag 1 februari 2010 07:48 schreef macondo het volgende:
TS mag nu nog een nieuw topic openen hoe je met één hand soepel en zonder te kijken sluiting opent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |