abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79209301
tvp
pi_79217559
We leven in een poppenkast. Het zou mooi zijn als liberale politieke partijen deze zaken eens in hun partijprogramma meenemen en zich hier openlijk tegen uitspreken. Al deze ongein vermoord het internet en ontneemt ons onze privacy. Het is letterlijk alsof je een camera en microfoon in iemands woonkamer installeert om elke beweging te volgen. Zo verkrijg je je rechten door ervoor te vechten, zo geef je ze weg door middel van een stem bij de nationale verkiezingen ..
pi_79219249
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:11 schreef Bensel het volgende:

[..]

ah, leuk dat je dan klaar staat met pek en veren.. alhoewel, heb je dat wel in gevangenis? Maw: dan is het al veel en veel te laat. Dit soort initiatieven dienen nu gestopt te worden, nog voordat het passieve schending is. De scheidslijn tussen passief en actief is erg dun.
Ik kom niet in de gevangenis door mijn activiteiten op internet. Simpelweg omdat als ze iedereen op zouden pakken die mijn taalgebruik op fora, mijn zeer lage downloadfrequentie en mijn recreatief drugsgebruik zou evenaren, zouden de gevangenissen overvol zitten.

Nu al is het heel simpel vast te stellen waar en wanneer ik drugs gebruik en de meest simpele rechercheur kan mij al vinden.

Nog nooit gepakt.

Ik ben best voor het serieusnemen van privacy, maar dan wil ik niet dat NWO-BNW-TRU-gezeik moeten aanwenden om mijn punt te maken. En helaas is dat wel in veel gevallen zo bij de privacy-aluhoedjes. Dat maakt de argumenten alleen maar zwakker.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:41:46 #104
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_79220310
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:11 schreef El_Matador het volgende:
Ik ben best voor het serieusnemen van privacy, maar dan wil ik niet dat NWO-BNW-TRU-gezeik moeten aanwenden om mijn punt te maken. En helaas is dat wel in veel gevallen zo bij de privacy-aluhoedjes. Dat maakt de argumenten alleen maar zwakker.
Waar begint voor jou dan het punt waar je vind dat je privacy word aangetast? Bij camera's in huis? Geopende brieven in de brievenbus? Gedwongen opgeven van je reisdoelen en beginpunt?
Zonder in TinFoil gezever terecht te willen komen vind ik dat INDECT heel diep ingrijpt in je online leven, voor velen onbewust, ze merken er toch niks van, voor enkelen bewust en die maken zich er, terecht, zorgen over.
Ik schets even een voorbeeld, ervanuit gaande dat INDECT vol in bedrijf is zoals geschetst door de ontwerpers en onderzoekers die er aan werken;

"Een veiligheidscontrole, ergens langs de 's lands rijkswegen rond een uur of 10 's avonds, Politie, de Fiod, de Fiscus, allemaal doen ze mee om het gespuis middels een fuik van de weg te halen, de auto te controleren en te doorzoeken en bij eventueel openstaande boetes die gelijk te innen of je auto in beslag te nemen, tot nu toe niks nieuws, dit gebeurt al en niet alleen langs de snelwegen maar zoals enkele maanden geleden ook bij voetbal wedstrijden.
Ik rijd nietsvermoedend van een late klus naar huis, moe, hongerig, afgemat en word net als de anderen aan de kant gezet, met mn auto (van de zaak) is niks mis, de spullen achterin kloppen met mijn verhaal en gelukkig heeft mn baas, net als ik, netjes al zn rekeningen betaald, niks aan het handje en gewoon doorrijden dus, maar nee, ik word apart gezet voor extra controle.
Wat blijkt, ik heb de afgelopen weken op partyflock en fok vrij uitgebreid verslag gedaan van een paar weekenden hard feesten en stuiteren, eerst op flock in het drugsforum, de eerder aangehaalde witte molentjes waren namelijk echt retegoed en de 2 weekenden erna legendarisch, dagelijkse gang van zaken eigenlijk voor een hoop mensen, omdat ik volgens de PDA van oom agent te boek sta als "homosexueel","drugsgebruiker" en "partyganger" vindt de platte pet dat ik naast de sowieso al afgenomen blaastest ook een drugstest moet doen, sjaggie maak ik bezwaar, ik heb honger en wil naar huis en dat valt bij meneer agent verkeerd, ik word gesommeerd het voertuig te verlaten, mijn persoonlijke bezittingen af te geven voor controle en word door de aanwezige hulp officier van justitie verplicht tot het afnemen van een drugstest, wangslijm voor DNA en als er een restje wiet in mijn rugzak word gevonden is dat op dat moment van zo'n doorslaggevend argument dat ik word aangehouden op verdenking van drugsbezit (zero tolerance weetjewel), afgevoerd naar de dichtsbijzijnde cel weet ik niet wat er met mijn bedrijfsauto gebeurt, weet ik niet dat ondertussen met een snel ondertekend huiszoekingsbevel mijn vriendje de schrik van z'n leven krijgt en ziet hoe ons huis overhoop word getrokken en terwijl hij ook gearresteerd word vanwege de aanwezigheid van een zakje pillen (zeg 6 of 8 stuks, genoeg voor een zomer vol festivals) zit ik me af te vragen waarom juist ik de lul was voor extra controle...."

Fantasie? Nu nog wel, maar als INDECT nu inderdaad dat soort losse endjes aan elkaar koppelt, en het voor dat soort doeleinden in word gezet zal het niet lang meer fantasie blijven maar realiteit worden, en daar ben ik meer dan huiverig voor...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_79220458
Dat is dus een ACTIEVE inmenging van je privacy en verwerp ik ten zeerste.

Je wordt niet opgepakt om homoseksualiteit, zelfs niet als je voor de grap zegt dat je katholieke koorknaapjes neukt.

Op dit moment worden spotprentjestekenaars al van hun bed gelicht. Zonder INDECT. DAT is gevaarlijk, richt je pijlen DAAROP.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 16 maart 2010 @ 18:55:11 #106
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_79220801
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef El_Matador het volgende:
Dat is dus een ACTIEVE inmenging van je privacy en verwerp ik ten zeerste.
Je mist het punt vriend, ik word opgepakt omdat INDECT een profiel van mij heeft geschetst als drugsgebruiker&partyganger, dat kan oom agent niet weten vanaf z'n laptopje zoals in het huidige systeem, maar wel als INDECT dat voorwerk voor hem heeft gedaan, en niet van mij, maar van vrijwel alle online aanwezige Europeanen, en daar gaat het hier over...
pi_79220967
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:55 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Je mist het punt vriend, ik word opgepakt omdat INDECT een profiel van mij heeft geschetst als drugsgebruiker&partyganger, dat kan oom agent niet weten vanaf z'n laptopje zoals in het huidige systeem, maar wel als INDECT dat voorwerk voor hem heeft gedaan, en niet van mij, maar van vrijwel alle online aanwezige Europeanen, en daar gaat het hier over...
En dus? Dat kan nu ook al. En zolang daar allemaal niks mee gebeurt, is er niks aan de hand. Passief dus.

dinsdag 16 maart 2010 @ 19:06:16 #108
64288 Bensel
Ladderzat
pi_79221235
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik kom niet in de gevangenis door mijn activiteiten op internet. Simpelweg omdat als ze iedereen op zouden pakken die mijn taalgebruik op fora, mijn zeer lage downloadfrequentie en mijn recreatief drugsgebruik zou evenaren, zouden de gevangenissen overvol zitten.

Nu al is het heel simpel vast te stellen waar en wanneer ik drugs gebruik en de meest simpele rechercheur kan mij al vinden.

Nog nooit gepakt.

jammergenoeg is de situatie niet zoals je nu schetst. Door het datamining gebeuren is de kans aanwezig dat je een false positive krijgt. Wat als er straks iemand aan de macht komt die wel wat tegen recreatief drugsgebruik heeft, en dankzij enkele andere toevalligheden in jouw profiel in INDECT je in de gevangenis laat smijten als potentieel gevaar? Of, nog erger, iemand die je niet mag zit word agent, en spit jouw profiel door, met alle gevolgen van dien? Of je profiel komt op straat te liggen, zodat je vrouw/vriendin erachter kan komen dat je toch niet helemaal monogaam bent geweest? Of familie en vrienden erachter komen dat je een bepaalde seksuele voorkeur hebt voor grannyseks? Of eender ander welk scenario waarbij er informatie gelekt word waarbij je niet wil dat dat op straat terecht komt.

Het is niet alleen dat er zoveel gegevens over je bekend raken, het is ook nogal makkelijk om verbanden te gaan leggen, en daar conclusies van kunnen trekken waar de honden geen brood van lusten.

Actief of passief, het blijft een schending van je mensenrechten.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:18:08 #109
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_79231655
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:59 schreef El_Matador het volgende:
En dus? Dat kan nu ook al. En zolang daar allemaal niks mee gebeurt, is er niks aan de hand. Passief dus.
Nee, wat INDECT uiteindelijk kan, kan nu nog niet, INDECT is niet passief, INDECT is actief, monitorend, patroonherkennend, voorspellingen makend en uiteindelijk komen die profielen ter beschikking van de "end users" die daarmee eerder geschetst scenario uit kunnen voeren.

Maarrr om de discussie hier niet te laten verzanden heb ik weer even wat rondgegoogled op INDECT wat er zoal de afgelopen weken over is verschenen:
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:01 schreef Pokerstar het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom Nederland dit pikt en waarom geen enkele politicus zijn vingers durft te branden aan deze kwestie.
Om de het punt van Pokerstar wat te verlichten, de PiratenPartij heeft als enige (althans, wat ik kon terug vinden) iets over INDECT op hun site:
quote:
Onder de link naar taskforce:

Internationaal

* Anti-ACTA Taskforce
* EU observers
* Anti-INDECT En meer!
bron
Maar hoe goed ik hun initiatief ook vind, persoonlijk stem ik liver op een wat grotere partij die privacy ook (redelijk) hoog in t vaandel heeft....

Een artikel van Wired handelend over "Third PrivacyOS: More Privacy, Increased awareness" en dan met name punt 7:
quote:
Continuing the privacy events after the huge success of the 11th Austrian
Big Brother Awards that took place in the evening of 25 October 2009, the
Third PrivacyOS Conference took place in Vienna on 26-27 October 2009,
focusing on sharing information and best practices among experts in the
field, but also on raising awareness in privacy. .

There was a large variety of presentations in an Open Space format from
participants arriving from 10 countries and representing diverse sectors:
industry, SMEs, government, academia or civil society.

The event is part of a European project where EDRi is a partner, led by the
Schleswig-Holstein Data Protection Authority (Independent Centre for Privacy
Protection), within the ICT Policy Support Programme under the
Competitiveness and Innovation Framework Programme (CIP).

This PrivacyOS meeting was held under the patronage of the Chairman of the
ARGE DATEN - Privacy Austria Hans G. Zeger, who opened up the event pointing
out that “Freedom, fundamental rights and privacy are central terms for the
organisation of our information-society - not the other way round - we must
not subordinate our fundamental rights and our private life to an
omnipresent security-paranoia.”

With most of the presentations already available on the Project wiki, anyone
can follow the topics, balanced between from the first presentation on The
Role of DPAs in Raising Awareness about Data Protection, highlighting the
positive examples from Slovenia and Madrid DPAs, to the last presentation of
the second day when Eddan Katz from EDRi-member Electronic Frontier
Foundation (EFF) pointed out the lack of privacy ethics in some EU funded
Research projects. Eddan presented the example of the INDECT project which
aims to research on “Intelligent information system supporting observation,
searching and detection for security of citizens in urban environment”. The
project video on Youtube seems to support the privacy concerns if anyone
sees the comments.

Another highly concerning subject was presented by Filip Pospisil from
EDRi-member Iuridicum Remedium, that focused on the disturbing
implementation of the data protection principals in a number of Czech
medical databases.

With a title that could sound like one for a sports article “The Battle
between “MP3 Pirates and Privacy Buccaneers”, Cedric Laurant raised the
question on How to protect the privacy of DRM system users while protecting
copyright holders’ interests? By discussing another feature of the delicate
conflict between privacy and copyright, Cedric pointed to the not well known
DRMs’ threats for individual privacy, including of massive dissemination of
digital traces, loss of anonymity because of payment information disclosure
or data mining that opens the possibility of behavioural targeting. He also
suggested possible solutions, based on the change of the paradigm: Let DRMS
be based on authentication, not identification.

A practical example on solutions of Privacy on the Internet was given by
Andreas Lehner from EDRi member CCC Germany who made an easy to understand
introduction to Onion Routers & Overlay Networks, highlighting the JAP
project and especially the TOR Network.

The PrivacyOS event was also the place where the first EuroPrise Seal was
awarded to an Austrian company that developed an innovative solution to deal
with the CCTV’s privacy concerns by blurring the images of any human beings
appearing in the CCTV images.
bron
Met uit een link daaronder een presentatie (PDF) van electronic frontier foundation over de privacy aspecten van INDECT waarbij het jammer is dat het alleen de sheets zijn en niet de hele presentatie:
https://www.privacyos.eu/(...)ctivist.Strategy.pdf

Sowieso een site waar nog veel meer PDF's te lezen zijn:
http://www.pdfqueen.com/pdf/in/indect/

De aankondiging van
"3rd INDECT/IEEE International Conference on multimedia communications, services & security"
quote:
Aims and Goals of the Conference

In recent years, Multimedia Communications, Services and Security have been contributing extensively to our life experience and are expected to be among the most important applications in the future. The objective of the Multimedia Communications, Services & Security (MCSS´10) conference is to present research and developing activities contributing to aspects of multimedia communications, systems and security. We are inviting both theoretical and experimental papers as well as work-in-progress research. The main topics of interest are as follows:

1. Audio-visual systems including novel multimedia architectures/platforms and management of service oriented architectures
2. Multimedia and data fusion in personal, sensor, peer-to-peer and ad-hoc networks
3. Acquisition of multimedia content and Quality of Experience management in content distribution networks
4. Seamless mobility of multimedia services including mobile and broadband wireless access networks
5. Watermarking technology and applications
6. Network measurement/monitoring and performance evaluation of multimedia services
7. Reliability, availability and serviceability of multimedia services
8. Advanced searching methods, search engines and applications for multimedia database
9. Multimedia surveillance and compound security
10. Semantic description of multimedia data and metadata information systems
11. Intelligent monitoring of objects and areas, recognition with automatic categorization
12. Modern computing methods for multimedia systems and authentication of multimedia contents
13. Interactive multimedia applications
14. Ethical issues in video surveillance and Internet monitoring - systems and algorithms for safeguarding of information
15.Intelligent urban environment observation systems including safety monitoring and evacuation
16.Cybercrime – threats and counteracting
17.Object tracking and threat detection
18.Evaluation of security features in end-user applications
19.Experiments/lessons from recent deployments

Objectives of the FP7 Security Research are as follows:

* To develop technologies for building capabilities needed to ensure the security of citizens from threats (terrorism, natural disasters, crime), while respecting human privacy,
* To ensure optimal use of technologies to the benefit of civil European security,
* To stimulate the cooperation for civil security solutions,
* Improving the competitiveness of the European security industry, and
* Delivering mission-oriented research results to reduce security gaps.
bron
Beetje in de gaten houden dus, we hebben een conferentie over INDECT, in Polen op 6&7 mei van dit jaar, het zal mij benieuwen of daar uberhaupt in de media aandacht aan wordt gegeven, vermoedelijk niet

Dan, ik heb hem al eerder gepost maar mocht je hem gemist hebben een raport van "open Europe.org" met de opbeurende titel "How the EU is watching you: The rise of Europe’s surveillance state"
Eigenlijk verplicht leesvoer mocht je dit topic interessant vinden;
http://openeurope.org.uk/research/howtheeuiswatchingyou.pdf

en last&least, het kon niet uitblijven, het eerste echte TinFoil filmpje over INDECT:

Okay genoeg voor nu
  dinsdag 16 maart 2010 @ 23:58:44 #110
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_79237081
tvp
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:22:11 #111
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_79244759
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 23:58 schreef VeX- het volgende:
tvp
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:31:36 #112
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_79245098
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:52 schreef YuckFou het volgende:
Ik blijf dit stukje met liefde keer op keer quoten van de indexpagina van INDECT:
Dat kun je ook wel blijven doen, maar ik zie nog steeds nergens staan dat INDECT huidige regelgeving mag omzeilen.
quote:
Geef vooral even je aandacht aan de dikke stukken en zeker deze:

* construction of agents assigned to continuous and automatic monitoring of public resources such as: web sites, discussion forums, UseNet groups, file servers, p2p networks as well as individual computer systems,

"Het construeren van "agents" (ik lees bots...) die continu en automatisch publieke domeinen monitoren zoals websites, discussiefora, Usenetgroepen, fileservers (FTP?) peer to peer netwerken alsmede individuele computersystemen"

nou vraag ik je, hoe persoonlijk wilde je het hebben?
Als ik een middagje ongestoord op jouw pc kan grasduinen, en ik kan alles maar dan ook alles inzien, hoeveel kom ik dan van je te weten?
Er staat toch niet dat ze zo maar onbeperkt op je persoonlijk systeem mogen kijken? Jouw PC is volgens mij geen 'public resource' tenzij je je gehele pc gedeeld en open hebt staan voor derden. Ze mogen ook je PC niet zomaar uit je huis trekken dus waarom ga je er vanuit dat ze dit wel op afstand mogen doen?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:38:41 #113
116015 SicSicSics
pi_79245322
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:41 schreef YuckFou het volgende:
Fantasie? Nu nog wel, maar als INDECT nu inderdaad dat soort losse endjes aan elkaar koppelt, en het voor dat soort doeleinden in word gezet zal het niet lang meer fantasie blijven maar realiteit worden, en daar ben ik meer dan huiverig voor...
Als. Als. Als.

Als INDECT en de EU dat willen doen dan moet de huidige wet en regelgeving op absurde manier op de schop! Zo ver kan het niet 'opeens' komen. Goed dat je het aankaart en er bovenop zit maar als ze zo ver willen gaan zul je ook de analoge bewijslast vergaring moeten versoepelen. Wat in het dagelijks leven niet mag, mag ook via de computer niet.

Als jij op straat staat te schreeuwen dat je een zak met 6 - 8 pillen in huis hebt zal de politie je een schouderklopje geven en zeggen dat je er voorzichtig mee moet doen. Als je op een internet forum zegt dat je 6 - 8 pillen in huis hebt zullen ze echt niet meteen je anus visiteren bij de eerstvolgende controle.

En volgens mij mag de politie geen bestanden aanleggen van mensen die niets strafbaars doen. Dus een PDA met jouw naam en de tags 'drugsgebruikende homofiel die stoer loopt te doen op internet' mag helemaal niet.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:41:11 #114
64288 Bensel
Ladderzat
pi_79245407
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat kun je ook wel blijven doen, maar ik zie nog steeds nergens staan dat INDECT huidige regelgeving mag omzeilen.
[..]

Er staat toch niet dat ze zo maar onbeperkt op je persoonlijk systeem mogen kijken? Jouw PC is volgens mij geen 'public resource' tenzij je je gehele pc gedeeld en open hebt staan voor derden. Ze mogen ook je PC niet zomaar uit je huis trekken dus waarom ga je er vanuit dat ze dit wel op afstand mogen doen?
omdat het niet actief gebeurd, maar passief. Maw, het word niet gedaan door een persoon, maar door een bot. Je zou kunnen zeggen dat het bewijs illegaal verkregen is, maar, met het passieve gedeelte en een sluwe OM.. Ik zou er in elk geval niet op rekenen dat dat waterdicht is.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:47:00 #115
116015 SicSicSics
pi_79245617
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:41 schreef Bensel het volgende:
omdat het niet actief gebeurd, maar passief. Maw, het word niet gedaan door een persoon, maar door een bot. Je zou kunnen zeggen dat het bewijs illegaal verkregen is, maar, met het passieve gedeelte en een sluwe OM.. Ik zou er in elk geval niet op rekenen dat dat waterdicht is.
Ik volg je even niet? Omdat het passief gebeurt mag een bot wel in jouw persoonlijke PC kijken? Een burger mag geen computervredebreuk plegen, maar de overheid mag dat wel omdat het passief gebeurt?

Volgens mij mag geen enkele opsporingsdienst op geen enkele manier zomaar in jouw privédomein komen.
Fine, fuck you then!
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:24:53 #116
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_79247088
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als. Als. Als.
Just a matter of time.
quote:
En volgens mij mag de politie geen bestanden aanleggen van mensen die niets strafbaars doen.
Kentekenregistratie mag dus helemaal niet?!?

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:34:17 #117
64288 Bensel
Ladderzat
pi_79247491
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik volg je even niet? Omdat het passief gebeurt mag een bot wel in jouw persoonlijke PC kijken? Een burger mag geen computervredebreuk plegen, maar de overheid mag dat wel omdat het passief gebeurt?

Volgens mij mag geen enkele opsporingsdienst op geen enkele manier zomaar in jouw privédomein komen.
ah, leuk, maar is zo een programmatje een opsporingsdienst? Ik denk dat een advocaat daar echt wel raad mee weet. vergeet niet dat dit soort dingen nog niet gedefinieerd zijn in het rechtssysteem. je zou kunnen zeggen dat het onder bestaande wetgeving valt, maar is dat ook zo als het puntje bij paaltje komt?
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:39:04 #118
116015 SicSicSics
pi_79247715
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kentekenregistratie mag dus helemaal niet?!?

Volgens mij is kentekenregistratie geen 'persoonlijk bestand'. Verder is de registratie ook niet onomstreden.
Fine, fuck you then!
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:41:00 #119
116015 SicSicSics
pi_79247793
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:34 schreef Bensel het volgende:
ah, leuk, maar is zo een programmatje een opsporingsdienst? Ik denk dat een advocaat daar echt wel raad mee weet. vergeet niet dat dit soort dingen nog niet gedefinieerd zijn in het rechtssysteem. je zou kunnen zeggen dat het onder bestaande wetgeving valt, maar is dat ook zo als het puntje bij paaltje komt?
Lijkt mij dat de manier van gebruik doorslag zou moeten geven. Tevens zou je eigenlijk moeten zorgen voor een duidelijk juridisch kader voor je iets gaat gebruiken. Iets wat ze bij de kentekenregistratie ook overgeslagen hebben.
Fine, fuck you then!
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:07:45 #120
64288 Bensel
Ladderzat
pi_79248864
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens mij is kentekenregistratie geen 'persoonlijk bestand'. Verder is de registratie ook niet onomstreden.
ah, geen persoonlijk bestand. In zichzelf niet nee. totdat je gegevens gaat koppelen. Dan ineens is het wel persoonlijk geworden. En dat is precies het gevaar. En precies het juridisch spel wat er gespeeld word om het toch voor elkaar te krijgen
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:27:40 #121
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_79249612
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:07 schreef Bensel het volgende:

[..]

ah, geen persoonlijk bestand. In zichzelf niet nee. totdat je gegevens gaat koppelen. Dan ineens is het wel persoonlijk geworden. En dat is precies het gevaar. En precies het juridisch spel wat er gespeeld word om het toch voor elkaar te krijgen
Of het wel of geen persoonlijk bestand: die koppeling wordt gemaakt. Anders zouden ze namelijk die hele kentekenregistratie niet doen (want dan heb je er niets aan)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:44:10 #122
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_79273092
quote:
Als. Als. Als.
Als jij in al je naïviteit gelijk blijkt te hebben ben ik een gelukkig mens

maar ik heb stukken minder vertrouwen in de overheid dan jij, da's duidelijk
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:30:57 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79278516
quote:

En volgens mij mag de politie geen bestanden aanleggen van mensen die niets strafbaars doen. Dus een PDA met jouw naam en de tags 'drugsgebruikende homofiel die stoer loopt te doen op internet' mag helemaal niet.
Net zoals het afstaan van DNA een burgerplicht is? Ook al doe je niets verkeerd toch moet je je DNA inleveren.
pi_79279559
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net zoals het afstaan van DNA een burgerplicht is? Ook al doe je niets verkeerd toch moet je je DNA inleveren.
Heel leuk dat Balin dat zegt, maar ze kunnen mooi de tering krijgen als ze daarvoor op mijn stoep staan.
What Would Goku Do
  donderdag 18 maart 2010 @ 00:09:15 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79279678
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 00:04 schreef viagraap het volgende:

[..]

Heel leuk dat Balin dat zegt, maar ze kunnen mooi de tering krijgen als ze daarvoor op mijn stoep staan.
Mijn idee, maar wat je dan weer krijgt is het verhaal dat hij, hij en hij niet mee wilden werken en zullen dus wel iets te verbergen hebben... Dus ben je een verdacht sujet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')