En volgens mij waren jullie degene die meteen begonnen te gillen dat het kind pas vier was en mij van slavernij beschuldigde. Alleen omdat ik *jank* verwacht dat een kleuter zijn eigen bordje naar de keuken brengt, en dan óók als hij/zij daar eens géén zin in heeft.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die zegt dat het met die softe manier niets kan worden en zegt er niemand dat het met jouw rigide manier niets zal lukken.
dus...
Jeetje, spoor jij niet ofzo? hoe kan jij oordelen over een ander met zo weinig info.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:04 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Tenzij hij jullie in een nazikostuum met een zweep achterna heeft gezeten, vind ik dat wel een béétje overdreven. Of je bent echt een watje, of hij heeft wel wat meer gedaan dan alleen jou dwingen je eigen zooi op te ruimen.
Blijf even rustig door je neus ademen, ik zeg alleen maar dat er toch wel wat meer aan de hand geweest moet zijn, omdat geen weldenkend mens alle contact met zijn/haar vader verbreekt omdat 'ie zijn eigen vuile vaat naar de keuken moest brengen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jeetje, spoor jij niet ofzo? hoe kan jij oordelen over een ander met zo weinig info.
Ik hoop dat jij je kinderen toch wat openminder opvoed dan je zelf bent.
Waarmee je dus impliceert dat kindlief dwingen zijn bord naar de keuken te brengen, slavernij is.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:07 schreef Vicky het volgende:
Ik heb je niet van slavernij beschuldigd. Ik heb alleen gezegd dat mijn kind geen slaaf in mijn huishouden is.
volhgens mij was jij degene die voor het gemak maar een weerwoord negeert omdat je daarmee uitgekletst bent...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:06 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
En volgens mij waren jullie degene die meteen begonnen te gillen dat het kind pas vier was en mij van slavernij beschuldigde. Alleen omdat ik *jank* verwacht dat een kleuter zijn eigen bordje naar de keuken brengt, en dan óók als hij/zij daar eens géén zin in heeft.
Doet het er wat toe? Ik geef aan dat een bepaald soort opvoeding niet voor iedereen hoeft te werken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:04 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Tenzij hij jullie in een nazikostuum met een zweep achterna heeft gezeten, vind ik dat wel een béétje overdreven. Of je bent echt een watje, of hij heeft wel wat meer gedaan dan alleen jou dwingen je eigen zooi op te ruimen.
Ja, dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
volhgens mij was jij degene die voor het gemak maar een weerwoord negeert omdat je daarmee uitgekletst bent...
Maar er bestaan ook opvoedingsmethodes die voor niemand werken. En een kind lekker makkelijk laten doen wat 'ie wil en dan verwachten dat 'ie uit zichzelf wel leert om eens iets met tegenzin te doen... nou, veel succes ermee.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:11 schreef moussy het volgende:
[..]
Doet het er wat toe? Ik geef aan dat een bepaald soort opvoeding niet voor iedereen hoeft te werken.
Al heb je 8 kinderen, voor het ene kind is het beter om strikt en duidelijk te zijn, voor een ander kind binnen hetzelfde gezin kan juist de softe aanpak beter werken. Er bestaat absoluut geen standaard opvoeding die voor iedereen hetzelfde werkt.
Nou, vertel, wat is de reden dan?quote:
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:20 schreef ElizabethR het volgende:
Ik zou mijn kinderen leren dat iedereen zijn eigen methodes en normen en waardes heeft om te leven en op te voeden, en dat kissebissen over wie gelijk heeft of de beste ouder is vreselijk kinderachtig is.

er is niemand die dat hier gepost heeftquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:13 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar er bestaan ook opvoedingsmethodes die voor niemand werken. En een kind lekker makkelijk laten doen wat 'ie wil en dan verwachten dat 'ie uit zichzelf wel leert om eens iets met tegenzin te doen... nou, veel succes ermee.
Ik kan geen weerwoord negeren als er geen weerwoord is, he?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou, vertel, wat is de reden dan?
En toch werkt het, ook al denk jij van niet....maar iedereen is gek behalve jij?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:13 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar er bestaan ook opvoedingsmethodes die voor niemand werken. En een kind lekker makkelijk laten doen wat 'ie wil en dan verwachten dat 'ie uit zichzelf wel leert om eens iets met tegenzin te doen... nou, veel succes ermee.
'Netwerken'?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nee zo ver wil ik niet gaan. Ik wil ze wel een goede basis en netwerk meegeven. Om die reden wil ik dat ze op hockey gaan. Uiteraard is het de keuze van de kids en kopieren ze gelukkig sneller wat de ouders doen
Want wachten tot een kind 'uit eigen beweging' iets gaat doen is niet hetzelfde als er maar het beste van hopen en als hij geen zin heeft om z'n zooi op te ruimen, dan heb je als ouder pech?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:15 schreef moussy het volgende:
[..]
er is niemand die dat hier gepost heeft
ik denk dat je chargeert en ik hoop dat je dat doet om reacties te ontlokken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:13 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Volgens mij moet ene Cantare eens even googelen wat er in een discussie met een stropop precies bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:17 schreef Cantare het volgende:
Volgens mij staat Lente_ninja tegen een stropop te ninja-en.
Ach, doe je best, je kan het wel, verzin eens iets leuks.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:16 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ik kan geen weerwoord negeren als er geen weerwoord is, he?
Zou ik inderdaad maar doen, want je maakt het me wel héél makkelijk.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dus ik ga er dan ook mee stoppen.
bijna iedereen geeft aan zijn of haar kind wel te sturen, maar proberen het ook leuk te houden.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:17 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Want wachten tot een kind 'uit eigen beweging' iets gaat doen is niet hetzelfde als er maar het beste van hopen en als hij geen zin heeft om z'n zooi op te ruimen, dan heb je als ouder pech?
Volgens mij snap je zelf niet helemaal waarom je je in deze discussie enigszins belachelijk maakt. Geeft niet hoor.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:18 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Volgens mij moet ene Cantare eens even googelen wat er in een discussie met een stropop precies bedoeld wordt.![]()
Ik lach me gek hier.![]()
Hi, hi, jezelf vergelijken met een KIND.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:27 schreef draaijer het volgende:
[..]
Precies. Ik heb zo vaak geen zin in dingen haha.. Helaas doe ik het toch maar even. Kleine moeite
Eerder zei je dat ze niet op voetbal mogen. En in deze post zeg je dat je wil dat ze op hockey gaan. Tegelijkertijd zeg je "het is de keuze van de kids", wat tegenspreekt dat ze niet op voetbal zouden mogen en op hockey moeten.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nee zo ver wil ik niet gaan. Ik wil ze wel een goede basis en netwerk meegeven. Om die reden wil ik dat ze op hockey gaan. Uiteraard is het de keuze van de kids en kopieren ze gelukkig sneller wat de ouders doen
je zet jezelf zo enorm voor schut in dit topic en je hebt het zelf niet eens in de gaten.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:19 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Zou ik inderdaad maar doen, want je maakt het me wel héél makkelijk.![]()
Aan de postgeschiedenis te zien, ze reageert in het puber-forum in topics met onderwerpen als: 'hoe reageer jij op je ouders', en we haar niet mogen vragen of ze kinderen heeft 'want dat gaat ons niks aan' , schat ik dat madam zelf de luiers nog niet eens ontgroeit is.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
je zet jezelf zo enorm voor schut in dit topic en je hebt het zelf niet eens in de gaten.
Stropopredeneringquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:18 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Volgens mij moet ene Cantare eens even googelen wat er in een discussie met een stropop precies bedoeld wordt.![]()
Ik lach me gek hier.
ja, zwemmen, daar gaan ze op als ze 5 zijn ( is hier de minimum leeftijd), de enige sport/hobby die hun leven kunnen redden.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:10 schreef Dichtpiet. het volgende:
Zijn er hier andere mensen waarbij de kinderen verplicht een bepaalde sport of hobby moeten doen? Ik zou wel willen weten waarom dat is.
Ik had het leuk gevonden als mijn dochter was gaan hockeyen, waarom, omdat ik het zelf altijd vreselijk leuk en gezellig vond. Het trok haar dus helemáál niet dus.. geen hockey voor haarquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:10 schreef Dichtpiet. het volgende:
Zijn er hier andere mensen waarbij de kinderen verplicht een bepaalde sport of hobby moeten doen? Ik zou wel willen weten waarom dat is.
hier moeten ze A,B én C halen, voor de rest ben ik al lang blij als ze op een sport willen, en wat maakt me niet uit, als ze maar bewegen. Dochter heeft zelfs op voetbal gezeten, kom d'r maar in Draaijerquote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:33 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ja, zwemmen kan ik in komen, dat kan je leven redden inderdaad.
Het is de groep en het type mensen met wie je omgaat wat een groot gedeelte van je toekomst zal bepalen. Ik weet dat dit super oppervlakkig klinkt en waarschijnlijk is. Maar ik heb het zelf meegemaakt en ik zie het nog steeds.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
'Netwerken'?
Goh, wist niet dat het belangrijk is dat jonge kinderen dit ook al doen.
Voor mij is het belangrijker dat mijn zoon straks iets uitzoekt wat hij leuk vindt. En of hij nu een voorbeeld neemt aan mij, of zelf met iets komt, doet er wat mij betreft niet toe.
Ik weet ook niet of het klopt dat (jonge) kinderen kopieren wat hun ouders doen. Ja, ze zullen dan ook eens hockey uitproberen, omdat jij als ouder het ook doet, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het net zo leuk vinden en ermee door gaan.
Ik zal ze zeer zeker proberen te enthousiasmeren. Vooralsnog hebben van al zijn vriendjes de ouders hockey gespeeld. Ze mogen best een sport kiezen, maar ik zou zeer zeker weerstand bieden tegen voetbal. Gelukkig vindt hij hockey erg leuk en slaan we regelmatig de bal door de tuin.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:31 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Eerder zei je dat ze niet op voetbal mogen. En in deze post zeg je dat je wil dat ze op hockey gaan. Tegelijkertijd zeg je "het is de keuze van de kids", wat tegenspreekt dat ze niet op voetbal zouden mogen en op hockey moeten.
Wat is nou waar?
Dat jij dat zelf zo ervaart betekent toch niet dat je kinderen dat ook zo zullen voelen?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het is de groep en het type mensen met wie je omgaat wat een groot gedeelte van je toekomst zal bepalen. Ik weet dat dit super oppervlakkig klinkt en waarschijnlijk is. Maar ik heb het zelf meegemaakt en ik zie het nog steeds.
Weerstand bieden? Dat is een "nee" dus?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:43 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik zal ze zeer zeker proberen te enthousiasmeren. Vooralsnog hebben van al zijn vriendjes de ouders hockey gespeeld. Ze mogen best een sport kiezen, maar ik zou zeer zeker weerstand bieden tegen voetbal. Gelukkig vindt hij hockey erg leuk en slaan we regelmatig de bal door de tuin.
ik heb een hekel aan voetbal, maar om mijn kind dat eventueel te weigeren....quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:43 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik zal ze zeer zeker proberen te enthousiasmeren. Vooralsnog hebben van al zijn vriendjes de ouders hockey gespeeld. Ze mogen best een sport kiezen, maar ik zou zeer zeker weerstand bieden tegen voetbal. Gelukkig vindt hij hockey erg leuk en slaan we regelmatig de bal door de tuin.
en als ie onder ballet wil?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:43 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het is een feit!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat jij dat zelf zo ervaart betekent toch niet dat je kinderen dat ook zo zullen voelen?
Maar je moet helemaal doen waar je zelf zin in hebt uiteraard.
Maar kom niet klagen wanneer de hockeysticks door het huis vliegen omdat je kinderen het gevoel hebben dat je je eigen leven door die van hen leeft.
tsja. zo redeneren de ouders van mijn man ook. dus mijn man moest verplicht op: de hoogbegaafdenclub op woensdagmiddag als voorbereiding op mensa, hockey en schaken. daarnaast waren die ouders natuurlijk ook flink actief in de ouderraad, er moest een speciaal lesprogramma komen voor hem komen, want dat er het programma wat er was voor hoogbegaafde kinderen was niet goed, blablabla, je krijgt het idee vast wel. mijn man wist niet hoe snel hij zich uit die beknellende, kleingeestige en emo chanterende omgeving moest losworstelen toen die eenmaal ging studeren! helaas proberen ze het nu bij onze kinderen. ik wens ze veel succes want nu komen ze mij tegenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het is de groep en het type mensen met wie je omgaat wat een groot gedeelte van je toekomst zal bepalen. Ik weet dat dit super oppervlakkig klinkt en waarschijnlijk is. Maar ik heb het zelf meegemaakt en ik zie het nog steeds.
Ik wil voor hen de kans van slagen en of de kans op succes vergroten. Misschien is alleen dit topic al een topic waardigquote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:50 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. zo redeneren de ouders van mijn man ook. dus mijn man moest verplicht op: de hoogbegaafdenclub op woensdagmiddag als voorbereiding op mensa, hockey en schaken. daarnaast waren die ouders natuurlijk ook flink actief in de ouderraad, er moest een speciaal lesprogramma komen voor hem komen, want dat er het programma wat er was voor hoogbegaafde kinderen was niet goed, blablabla, je krijgt het idee vast wel. mijn man wist niet hoe snel hij zich uit die beknellende, kleingeestige en emo chanterende omgeving moest losworstelen toen die eenmaal ging studeren! helaas proberen ze het nu bij onze kinderen. ik wens ze veel succes want nu komen ze mij tegen![]()
voor de duidelijkheid: als mijn kinderen graag zelf op hockey willen mag dat natuurlijk wel, maar ik vertik het om ze te dwingen, en al helemaal om de redenen die jij nu noemt. laat een kind lekker zoveel mogelijk zelf zijn of haar haar weg zoeken!
ja, dan komen ze op fok terechtquote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:50 schreef simmu het volgende:
laat een kind lekker zoveel mogelijk zelf zijn of haar haar weg zoeken!
dan raad ik je ten zeerste aan om in ieder geval niet zo dwingelanderig tegen je kinderen te doen als dat je hier overkomtquote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik wil voor hen de kans van slagen en of de kans op succes vergroten. Misschien is alleen dit topic al een topic waardig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |