abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 januari 2010 @ 07:51:08 #101
80382 manny
30 is best veel
pi_77441637
dat dan weer wel..... Je kunt ook na elk kind even handen wassen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_77441712
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 07:40 schreef manny het volgende:
ah, zo verspreid de griep zich...
nee, want bij een beetje opvoeding leer je je kind dat het zijn hand niet voor de mond mag houden bij hoesten.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 30 januari 2010 @ 08:33:23 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_77441741
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 08:23 schreef easy-going het volgende:

[..]

nee, want bij een beetje opvoeding leer je je kind dat het zijn hand niet voor de mond mag houden bij hoesten.
Neenee! Grip op griep ja! dus hoesten doe je in je elleboogholte. Net als niezen. En da's vet handig, want als er dan wat snot meekomt kan je dat in één beweging aan je mouw afvegen. Scheelt minimaal één keer je arm optillen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_77442156
Ik vind die 2 middelvingers ook echt verre van grappig... over Tokkie-gedrag gesproken...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 januari 2010 @ 09:48:09 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_77442247
Ik ben best makkelijk maar de regels die we hebben zijn dan ook echt regels. En dat weet ie. Ik word zelden echt boos, maar als ik het dan ook word, is er reden voor en dan weet ie ook wel dat ik het echt meen. En dan maakt het ook indruk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_77442659
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 08:33 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Neenee! Grip op griep ja! dus hoesten doe je in je elleboogholte. Net als niezen. En da's vet handig, want als er dan wat snot meekomt kan je dat in één beweging aan je mouw afvegen. Scheelt minimaal één keer je arm optillen.
Ik zei ook: hand niet voor de mond
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_77442676
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 00:05 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Het is wel lullig voor de broertjes en zusjes als dat kind als enige niets uit hoeft te vreten. Een kind van drie zal geen stapel pannen kunnen schoonschrapen, maar hij/zij kan best wel zijn/haar eigen bordje netjes naar de keuken brengen. Kweek je ook zelfvertrouwen mee (Hee, mijn hulp wordt gevraagd! Pappa en mamma vertrouwen me!).

Tenzij het zo'n peuter is als ik vroeger, die tafeldekken zo leuk vind dat ze alle vuile vaat weer terug op tafel probeert te zetten.
zoals ik al eerder zei.. Amber is de oudste en MOET niet helpen met de afwas, ze MAG helpen. Ik vraag haar altijd of ze wil helpen en 9 van de 10x helpt ze ook.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 11:33:44 #108
7074 moussy
kuttekop
pi_77443911
Jullie kunnen allemaal wel vallen over de 2 middelvingers van mijn krul, maar hij wist de betekenis er niet eens van.. Hij heeft dat eerder daarvoor gezien van een jongetje die met hem aan het spelen was en de moeder ging he-le-maal uit haar dak. Leuk toch om dat zelf ook eens te proberen. En ik moest lachen ja, heb uitgelegd dat het not done was en dat ik het niet nodig vind. Klaar, probleem opgelost, gaf geen hysterische reactie voor hem, dus het was niet leuk om te doen. Als ik er een drámá van had gemaakt weet ik zeker dat als hij in een aandachtvragerige bui het weer had gedaan, negatieve aandacht is ook aandacht en er is niets zo leuk om je ouders over de zeik te krijgen.

Dus dan maar tokkie en er een keer om lachen.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:55:09 #109
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77444488
Ik zou er persoonlijk geen foto van maken en ook niet op internet plaatsen, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Gewoon het gedrag totaal negeren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_77444988
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:00 schreef popolon het volgende:

[..]

Nou ik sta niet te springen als hij op ballet wil. Waarom geen voetbal? Laat me raden, je associeert dat met tokkies?
Nee zo ver wil ik niet gaan. Ik wil ze wel een goede basis en netwerk meegeven. Om die reden wil ik dat ze op hockey gaan. Uiteraard is het de keuze van de kids en kopieren ze gelukkig sneller wat de ouders doen
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:44:25 #111
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77445702
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 10:26 schreef Vicky het volgende:

[..]

zoals ik al eerder zei.. Amber is de oudste en MOET niet helpen met de afwas, ze MAG helpen. Ik vraag haar altijd of ze wil helpen en 9 van de 10x helpt ze ook.
Maar ze kan dus ook weigeren, en dat vind ik een beetje ruggengraatloos van je, sorry dat ik het zeg. Zo'n kind heeft helemaal niets te willen, die hoort gewoon netjes mee te helpen, klaar. Later is afwassen/de vaatwasser inruimen tenslotte ook niet optioneel omdat het dan op een gegeven moment gaat ruiken alsof er een moord is gepleegd, dus waarom zou ze nu wel een keuze hebben?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:47:01 #112
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77445765
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Maar ze kan dus ook weigeren, en dat vind ik een beetje ruggengraatloos van je, sorry dat ik het zeg. Zo'n kind heeft helemaal niets te willen, die hoort gewoon netjes mee te helpen, klaar.
Ben ik het niet geheel mee eens, soms moet je gewoon een beetje buigen om je kind te laten doen wat je wil.

Als ik tegen de oudste zeg, jij MOET helpen dan doet ze het met tegenzin.
Zeg ik, Nou, help jij even mee met opruimen, jij kan dat zo goed!
dan is ze trots en doet ze het met plezier en het is ook nog goed voor haar vertrouwen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:51:06 #113
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77445871
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ben ik het niet geheel mee eens, soms moet je gewoon een beetje buigen om je kind te laten doen wat je wil.

Als ik tegen de oudste zeg, jij MOET helpen dan doet ze het met tegenzin.
Zeg ik, Nou, help jij even mee met opruimen, jij kan dat zo goed!
dan is ze trots en doet ze het met plezier en het is ook nog goed voor haar vertrouwen.
Daar is niets mis mee natuurlijk, tot ze gaat puberen en wel wat belangrijkers aan haar hoofd heeft, zoals MSN, make-up en die ene knul/meid die haar vandáág nog zou bellen! Dan zul je toch echt je poot stijf moeten houden, anders steekt ze die van haar nooit meer uit. Mijn ouders zeiden altijd tegen me: in je eigen kamer mag je een zo grote puinzooi maken als je wilt, omdat het jouw kamer is en jij erin zult moeten leven, maar alles daarbuiten hou je netjes.
pi_77446043
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Maar ze kan dus ook weigeren, en dat vind ik een beetje ruggengraatloos van je, sorry dat ik het zeg. Zo'n kind heeft helemaal niets te willen, die hoort gewoon netjes mee te helpen, klaar. Later is afwassen/de vaatwasser inruimen tenslotte ook niet optioneel omdat het dan op een gegeven moment gaat ruiken alsof er een moord is gepleegd, dus waarom zou ze nu wel een keuze hebben?
ja ze kan weigeren want ik vind het onzin dat een 4 jarige moet helpen in het huishouden!
Ze moet d'r eigen spulletjes opruimen, maar dingen zoals de vaatwasser inruimen zijn geen verplichting. Wil ze helpen, prima, wil ze het niet, ook prima! Als ik vraag of ze wil helpen met de was doet zet het ook graag. Dan gaan we zingen en mag zij de natte was in de droger doen en 'm later aanzetten, vindt ze prachtig, maar het is verplichting.
Als ze ouder is krijgt ze ongetwijfeld taakjes in huis.

Dan maar geen ruggegraat maar mijn kind is geen slaaf. Kom op zeg, we hebben het hier over een KLEUTER van 4 jaar hoor!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:59:07 #115
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77446099
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:51 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee natuurlijk, tot ze gaat puberen en wel wat belangrijkers aan haar hoofd heeft, zoals MSN, make-up en die ene knul/meid die haar vandáág nog zou bellen! Dan zul je toch echt je poot stijf moeten houden, anders steekt ze die van haar nooit meer uit. Mijn ouders zeiden altijd tegen me: in je eigen kamer mag je een zo grote puinzooi maken als je wilt, omdat het jouw kamer is en jij erin zult moeten leven, maar alles daarbuiten hou je netjes.
tuurlijk, maar mijn ervaring in mijn omgeving is zo dat kinderen gewoon aannemen dat je hoort te helpen dus dat het geen gevecht is om je kind te laten helpen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:00:13 #116
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77446118
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:57 schreef Vicky het volgende:

[..]

ja ze kan weigeren want ik vind het onzin dat een 4 jarige moet helpen in het huishouden!
Ze moet d'r eigen spulletjes opruimen, maar dingen zoals de vaatwasser inruimen zijn geen verplichting. Wil ze helpen, prima, wil ze het niet, ook prima! Als ik vraag of ze wil helpen met de was doet zet het ook graag. Dan gaan we zingen en mag zij de natte was in de droger doen en 'm later aanzetten, vindt ze prachtig, maar het is verplichting.

Dan maar geen ruggegraat maar mijn kind is geen slaaf. Kom op zeg, we hebben het hier over een KLEUTER van 4 jaar hoor!!
Precies! Ze is vier JAAR, niet vier MAANDEN! Je hoeft haar heus niet met een zaklamp de mijnen in te sturen, maar een beetje verantwoordelijkheid is alleen maar gezond en goed voor het zelfvertrouwen. En je hoeft natuurlijk niet meteen BEFEHL IST BEFEHL te blaffen als je wat gedaan wil hebben, maar weigeren moet geen optie zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 13:02:54 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_77446194
Ik doe het allemaal liever zelf dan mijn krul met een steakmes in zijn rug en iedere week naar ikea crossen voor nieuwe borden en glazen.
pi_77446206
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:00 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Precies! Ze is vier JAAR, niet vier MAANDEN! Je hoeft haar heus niet met een zaklamp de mijnen in te sturen, maar een beetje verantwoordelijkheid is alleen maar gezond en goed voor het zelfvertrouwen. En je hoeft natuurlijk niet meteen BEFEHL IST BEFEHL te blaffen als je wat gedaan wil hebben, maar weigeren moet geen optie zijn.
dat vind jij. Ik denk daar heel ander over!
En idd, ze is 4 jaar!! Een kind dat lekker moet spelen enzo, maar dat geen slaaf in het huishouden moet zijn!
Ik doe het om mijn manier, jij op het jouwe!
En wat een onzin over die verantwoordelijkheid, een 4 jarige kan helemaal nog geen verantwoordelijkheid dragen en zelfvertrouwen krijgt ze echt niet door mee te helpen in het huishouden hoor!

Heb je zelf kinderen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:03:42 #119
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77446215
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

tuurlijk, maar mijn ervaring in mijn omgeving is zo dat kinderen gewoon aannemen dat je hoort te helpen dus dat het geen gevecht is om je kind te laten helpen.
Tot ze gaan puberen en merken dat videospelletjes spelen en bellen met je vriendje/vriendinnetje véél leuker is dan tafeldekken of buiten de modder van je vieze gympen te spoelen. Dat ze nu helpen is een goed teken, maar geeft geen garantie dat ze dat ook blijven doen. Zeker als ze in andere omgevingen terechtkomen waar hun vrienden (onterecht) geen reet hoeven te doen. Garantie tot aan de deur.
pi_77446248
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:57 schreef Vicky het volgende:

[..]

Lieve Vicky je kind is ook echt geen slaaf. Het zijn gewoon waarden en normen, maar iedereen heeft ze op een eigen niveau.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:06:43 #121
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77446313
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:03 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat vind jij. Ik denk daar heel ander over!
En idd, ze is 4 jaar!! Een kind dat lekker moet spelen enzo, maar dat geen slaaf in het huishouden moet zijn!
Ik doe het om mijn manier, jij op het jouwe!
En wat een onzin over die verantwoordelijkheid, een 4 jarige kan helemaal nog geen verantwoordelijkheid dragen en zelfvertrouwen krijgt ze echt niet door mee te helpen in het huishouden hoor!
Nee, doen alsof ze achterlijk zijn en ze geen enkele verantwoordelijkheid geven, dat zal zelfvertrouwen geven. "sorry liever, daar ben je te klein voor", ja, daar groeit hun ego van!

En je bordje naar de keuken brengen en zo af en toe eens mamma helpen met tafeldekken is niet meteen slavernij hoor, daar gaan ze echt niet dood aan.
quote:
Heb je zelf kinderen?
Ik zie niet in hoe dat jou wat aangaat.
pi_77446350
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Lieve Vicky je kind is ook echt geen slaaf. Het zijn gewoon waarden en normen, maar iedereen heeft ze op een eigen niveau.
Oh ze krijgt echt wel normen en waarden mee hoor, maar voor mij is dat niet de vaatwasser inruimen.
Normen en waarden is respect hebben voor elkaar, dank je wel zeggen als je iets krijgt, netjes hallo of gedag zeggen....

Maar goed, jij doet het op jouw manier, ik op het mijne.
Gelukkig is mijn man ook niet van het MOETEN qua meehelpen... het mag. Moeten komt later wel, als ze wat groter is!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 13:08:49 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_77446374
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:06 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Nee, doen alsof ze achterlijk zijn en ze geen enkele verantwoordelijkheid geven, dat zal zelfvertrouwen geven. "sorry liever, daar ben je te klein voor", ja, daar groeit hun ego van!
Dat is wel het andere uiterste, dat zegt Vicky helemaal niet
pi_77446394
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:06 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

En je bordje naar de keuken brengen en zo af en toe eens mamma helpen met tafeldekken is niet meteen slavernij hoor, daar gaan ze echt niet dood aan.
wie zegt dat ik zeg dat ze dat niet mag doem omdat ze te klein is??
En ja hoor, ze brengt heus wel d'r bordje naar de keuken en ze helpt heus wel mee met tafeldekken, maar alleen als ze het zelf wil, niet omdat het moet.
quote:
Ik zie niet in hoe dat jou wat aangaat.
puur interesse en stukje inleving..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 13:11:19 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_77446457
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:09 schreef Vicky het volgende:

[..]

wie zegt dat ik zeg dat ze dat niet mag doem omdat ze te klein is??
En ja hoor, ze brengt heus wel d'r bordje naar de keuken en ze helpt heus wel mee met tafeldekken, maar alleen als ze het zelf wil, niet omdat het moet.

de babystapjes

Het moet geen moeten zijn, maar gewoonte worden en die kan je er in drillen, maar dat kan je ook op een rustige manier aanleren.
pi_77446508
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

Oh ze krijgt echt wel normen en waarden mee hoor, maar voor mij is dat niet de vaatwasser inruimen.
Normen en waarden is respect hebben voor elkaar, dank je wel zeggen als je iets krijgt, netjes hallo of gedag zeggen....

Maar goed, jij doet het op jouw manier, ik op het mijne.
Gelukkig is mijn man ook niet van het MOETEN qua meehelpen... het mag. Moeten komt later wel, als ze wat groter is!
tja jullie keuze. Ik wil dat het ingebakken zit.. Basis normen en waarden. s
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:13:47 #127
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77446517
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:09 schreef Vicky het volgende:

[..]

puur interesse en stukje inleving..
Oh, hou toch op. Waarom zet je er niet meteen een groot bord met "valkuil!" bij? Als ik zeg dat ik geen kinderen heb, dan zeg je: "dan kun je dus ook niet weten wat het is!" of de variant daarop: "wacht maar tot je zelf kinderen hebt, dan piep je wel anders!". Onzin natuurlijk, want sommige van de beste opvoedkundigen ter wereld zijn kinderloos. Net zoals je zelf geen kunstenaar hoeft te zijn om te zien dat sommige schilderijen gewoon bagger zijn. Als ik echter zeg dat ik wel kinderen heb, dan krijg ik ongetwijfeld te horen: "ja, misschien dat je JOUW onopgevoede blagen moet dwingen, maar bij MIJN engeltjes is dat niet nodig hoor! " of iets in die geest.

Dus nee, ik hap niet.
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 13:15:00 #128
5428 crew  miss_sly
pi_77446554
Wat mij betreft zou een kind van 4 ook nog niet mee moeten helpen, wel mogen. Ook als het de jongste is, want je kunt als het goed is de oudste(n) prima uitleggen dat 4 nog wat klein is, dus dat dat nog niet hoeft. Dat vind ik dus een non-argument.

Het lijkt mwel alsof veel mensen hun eigen tijd zijn vergeten. Ik heb vroeger ook wel eens een koekje of snoepje uit de kast gepikt. En ik las stiekem in mijn bed met een zaklamp als het licht al uit moest zijn. Ik vind dat allemaal dingen die erbij horen. Net als dat ze als ze gaat puberen idd ongetwijfeld andere dingen belangrijker gaat vinden dan meehelpen. En daar zal ze lang niet altijd onderuit kunnen, maar ik hoop toch ook tegen die tijd niet vergeten te zijn hoe het is om puber en tiener en verliefd en weet ik wat te zijn.

Belangrijke zaken zijn wat mij betreft respect opbrengen voor elkaar, beleefd zijn (ook thuis, daar begint het, wij bedanken elkaar ook altijd al als de een iets voor de ander doet), niet stelen en liegen, zich fatsoenlijk kunnen gedragen en netjes kunnen eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:16:51 #129
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77446595
Beleefde kinderen ruimen altijd hun zooi op, niet als ze daar toevallig eens zin in hebben. Beleefd zijn en respect tonen betekend vaak juist dingen doen waar je eigenlijk geen trek in hebt, en ja, dat zal je vroeg moeten aanleren.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:18:16 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77446635
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:03 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Tot ze gaan puberen en merken dat videospelletjes spelen en bellen met je vriendje/vriendinnetje véél leuker is dan tafeldekken of buiten de modder van je vieze gympen te spoelen. Dat ze nu helpen is een goed teken, maar geeft geen garantie dat ze dat ook blijven doen. Zeker als ze in andere omgevingen terechtkomen waar hun vrienden (onterecht) geen reet hoeven te doen. Garantie tot aan de deur.
Als ik het over mijn omgeving heb heb ik het ook over de pubers en volwassenen, niet alleen de kleintjes.

zolang wij nog niet hoeven te zeggen dat het moet doe ik het nog niet, haar eigen speelgode moet ze opruimen ja, maar wat betreft huishouden mag ze helpen.
pi_77446653
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:16 schreef Lente_ninja het volgende:
Beleefde kinderen ruimen altijd hun zooi op, niet als ze daar toevallig eens zin in hebben. Beleefd zijn en respect tonen betekend vaak juist dingen doen waar je eigenlijk geen trek in hebt, en ja, dat zal je vroeg moeten aanleren.
pi_77446658
quote:
dat heeft niks met beleefd te maken.. dat zijn gedrilde kinderen.
Mijn kind is heel beleefd, maar opruimen schiet er wel eens bij in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77446677
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:18 schreef Vicky het volgende:

[..]

Meisje het is echt niet drillen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:20:11 #134
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_77446684
Ik zou mijn kinderen leren dat iedereen zijn eigen methodes en normen en waardes heeft om te leven en op te voeden, en dat kissebissen over wie gelijk heeft of de beste ouder is vreselijk kinderachtig is.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:20:49 #135
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77446704
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:18 schreef Vicky het volgende:

[..]

En wat is er mis met drillen? Dat heeft er bij mij tenminste voor gezorgd dat ik altijd mijn gordel omdoe, zelfs als 'ie jeukt, en dat ik, hoeveel haast ik ook heb, niet door een rood stoplicht race. Met drillen is niet mis, dat is nou eenmaal onderdeel van opvoeden.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:21:42 #136
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_77446727
Dat je kind al zo jong "drilt" alsof het een puber is gaat me echt te ver!
Dat komt wel als ze ouder zijn! Nu is helpen een optie geen must! Laat ze 1st maar lekker kind zijn!

Tegen de tijd dat het een pubers zijn, zijn de regels ook aangepast naar de leeftijd van het kind!
Dus zullen er dingen zijn die moeten!

Maar goed dit maakt duidelijk dat iedereen zijn eigen manier van opvoeden heeft! Respect!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 13:21:54 #137
7074 moussy
kuttekop
pi_77446729
quote:
ja prima, alleen doe ik dat dan op mijn eigen geitenwollensokken softe manier en de ander drilt het er in. Komen we allemaal op hetzelfde uit.

En als je nu al hier zo dramt heb ik medelijden met de kinderen die er bij jou zijn/komen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:21:54 #138
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77446730
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:19 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ouders die alleen maar de vriendin van hun kind willen zijn.
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 13:22:22 #139
5428 crew  miss_sly
pi_77446740
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:19 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik weet dat Vicky prima voor zichzelf kan spreken (posten), maar ik vind je eigenlijk best een beetje denigrerend doen. Zowel met dit zinnetje als met je opmerking dat jij je kinderen basis normen en waarden aanleert, waarmee je insinueert dat iemand die het op een andere manier de basis al laat versloffen.
pi_77446742
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:20 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

En wat is er mis met drillen? Dat heeft er bij mij tenminste voor gezorgd dat ik altijd mijn gordel omdoe, zelfs als 'ie jeukt, en dat ik, hoeveel haast ik ook heb, niet door een rood stoplicht race. Met drillen is niet mis, dat is nou eenmaal onderdeel van opvoeden.
wat er mis is met drillen? in mijn ogen van alles. Dat gaat alleen maar tegen je gebruikt worden omdat kinderen gaan uitproberen.

En ja, ik doe ook altijd mijn gordel om, ik stop ook voor rood ligt. Niet omdat ik gedrild ben daarin, omdat dat zo hoort.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77446802
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:20 schreef ElizabethR het volgende:
Ik zou mijn kinderen leren dat iedereen zijn eigen methodes en normen en waardes heeft om te leven en op te voeden, en dat kissebissen over wie gelijk heeft of de beste ouder is vreselijk kinderachtig is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_77446813
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet dat Vicky prima voor zichzelf kan spreken (posten), maar ik vind je eigenlijk best een beetje denigrerend doen. Zowel met dit zinnetje als met je opmerking dat jij je kinderen basis normen en waarden aanleert, waarmee je insinueert dat iemand die het op een andere manier de basis al laat versloffen.
Och, hormonen? Ik ben voor het eerst niemand aan het afblaffen. Ik probeer aan te geven dat iedereen zijn eigen waarden en normen heeft. Of ben je het daar niet mee eens?
Als andere niet dezelfde normen hebben dan wij, dan hebben ze andere normen. Als jij dat versloffen wilt noemen, moet jij het weten. Wat ik wilde zeggen is dat je met de verschillende waarden en normen niet naar elkaar toe zal komen. Ieder zijn of haar ding.
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 13:26:12 #143
7074 moussy
kuttekop
pi_77446840
Ik rij niet eerder met mijn kinderen tot ze een gordel om hebben, en doen ze hem eerder af? Remmentestje en ze liggen tussen de stoel en de bank
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:26:23 #144
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77446845
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:21 schreef t_igger het volgende:
Dat je kind al zo jong "drilt" alsof het een puber is gaat me echt te ver! Dat komt wel als ze ouder zijn!
Nu is helpen een optie geen must! Laat ze 1st maar lekker kind zijn!
Tegen de tijd dat het een pubers zijn, zijn de regels ook aangepast naar de leeftijd van het kind! Dus zullen er dingen zijn die moeten!
"Laat ze maar lekker kind zijn" is 99 van de 100 keer een smoes om niet in te hoeven grijpen als kindlief een klierbui heeft... sorry.... lekker 'eigenzinnig' is. Natuurlijk ga je van een kleuter niet verwachten dat 'ie met een zware wasmand gaat sjouwen of een kapotte dakpan vervangt (al zou dat hele interessante YouTube filmpjes opleveren ), maar zoiets simpels als je eigen vuile vaat naar de keuken brengen, daar moet hij/zij niet onderuit kunnen komen. Als je het vriendelijk vraagt en ze doet het meteen, leuk! Als ze een keertje geen zin heeft, heeft ze wat mij betreft pech gehad. Niet aanstellen, die twee minuten je vaat naar de keuken brengen overleef je ook wel weer.
pi_77446848
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:21 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Als dat de insteek is, dan denk ik dat het fout zou zijn. Wij zijn ouders en wij bepalen wat er gebeurt en niet gebeurt. WIj hebben dus het gezag en niet de kinderen
pi_77446860
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:25 schreef draaijer het volgende:
Och, hormonen?
Beetje gevoelig voor kritiek?
Wat een mannetje..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 13:27:17 #147
5428 crew  miss_sly
pi_77446869
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:21 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Omdat iemand anders denkt over meehelpen in het huishouden, deugt er ineens niets meer van de opvoeding en wil ze geen ouder zijn, maar en vriendin.

Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om je kinderen iig mee te geven dat ze genuanceerd over dingen kunnen denken, andere mensen in hun waarde kunnen laten en geen overhaaste conclusies te trekken gebaseerd op veel te weinig informatie.
pi_77446875
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:26 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

"Laat ze maar lekker kind zijn" is 99 van de 100 keer een smoes om niet in te hoeven grijpen als kindlief een klierbui heeft... sorry.... lekker 'eigenzinnig' is. Natuurlijk ga je van een kleuter niet verwachten dat 'ie met een zware wasmand gaat sjouwen of een kapotte dakpan vervangt (al zou dat hele interessante YouTube filmpjes opleveren ), maar zoiets simpels als je eigen vuile vaat naar de keuken brengen, daar moet hij/zij niet onderuit kunnen komen. Als je het vriendelijk vraagt en ze doet het meteen, leuk! Als ze een keertje geen zin heeft, heeft ze wat mij betreft pech gehad. Niet aanstellen, die twee minuten je vaat naar de keuken brengen overleef je ook wel weer.
Precies. Ik heb zo vaak geen zin in dingen haha.. Helaas doe ik het toch maar even. Kleine moeite
pi_77446893
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Beetje gevoelig voor kritiek?
Wat een mannetje..
oei ik wilde je er niet mee raken

Haar reactie vond ik sneu. Ik bedoel er niks negatiefs mee, maar het is wel een erg vrouwelijke interpretatie.
pi_77446900
Je had het dan ook niet tegen mij.
pi_77446905
Ik ken best wel wat kinderen die thuis zo strak gehouden worden dat het buitenshuis etters eerste klas zijn. Zolang je je kind respect en normen en waarden aanleert lijkt het me allemaal best goed te komen. Het ligt namelijk in een het aard van een kind om uit te proberen, nee te zeggen en grenzen te verleggen. Mijn zoon hoeft thuis ook niet mee op te ruimen (is ruim 2,5), maar doet het vaak wel uit zichzelf en ook bij anderen. Prima toch?
And so the lion fell in love with the lamb
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:30:22 #152
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77446926
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Als dat de insteek is, dan denk ik dat het fout zou zijn. Wij zijn ouders en wij bepalen wat er gebeurt en niet gebeurt. WIj hebben dus het gezag en niet de kinderen
Precies. Ons dak, onze regels. En daar kan best over onderhandeld worden, maar dan wel als ze heel wat ouder zijn. Een vierjarige heeft zich maar te gedragen, en als dat niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Geen zin om op te ruimen? Tja, misschien heb ik dan wel geen zin om die dvd van de Tweenies voor je op te zetten.
pi_77446930
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:29 schreef Vanyel het volgende:
Je had het dan ook niet tegen mij.
Toch raakte het je..
pi_77446943
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Toch raakte het je..
Ik probeer je enkel een beetje op te voeden.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:31:49 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77446974
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:13 schreef draaijer het volgende:

[..]

tja jullie keuze. Ik wil dat het ingebakken zit.. Basis normen en waarden. s
wat heeft dat te maken met basisi normen en waarden?
dat ze moeten luisteren als jou als ouder.

Ik vind juist dat ze helpen om dat ze kunnen helpen, dus uit eigen beweging, een veel betere basisi van normen en waarden.
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 13:31:52 #156
7074 moussy
kuttekop
pi_77446976
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Geef het op, dat komt nooit meer goed
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 13:32:39 #157
5428 crew  miss_sly
pi_77447000
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:30 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Precies. Ons dak, onze regels. En daar kan best over onderhandeld worden, maar dan wel als ze heel wat ouder zijn. Een vierjarige heeft zich maar te gedragen, en als dat niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Geen zin om op te ruimen? Tja, misschien heb ik dan wel geen zin om die dvd van de Tweenies voor je op te zetten.
Mijn vriend denkt dat je een troll bent
pi_77447018
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

wat heeft dat te maken met basisi normen en waarden?
dat ze moeten luisteren als jou als ouder.

Ik vind juist dat ze helpen om dat ze kunnen helpen, dus uit eigen beweging, een veel betere basisi van normen en waarden.
Nou dan heb je nu eindelijk door wat ik zeg. We liggen hier wat verder uit elkaar. Helemaal goed dat jij het zo doet. Chapeau. Wij doen het anders.. Ik vind jou aanpak ook goed, maar het is niet mijn keus. Conclusie : wat ik al eerder zei : iedereen heeft zijn eigen waarden en norman
pi_77447032
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn vriend denkt dat je een troll bent
Offtopic
Mensen die een aanwijzing afschuiven zitten in een slachtoffer rol
pi_77447052
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:33 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nou dan heb je nu eindelijk door wat ik zeg. We liggen hier wat verder uit elkaar. Helemaal goed dat jij het zo doet. Chapeau. Wij doen het anders.. Ik vind jou aanpak ook goed, maar het is niet mijn keus. Conclusie : wat ik al eerder zei : iedereen heeft zijn eigen waarden en norman
hij voert de regie en houdt de touwtjes strak...
wij laten ze wat vieren...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77447066
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Geen dan feedback op een goede manier:
Geef een goed voorbeeld, geef de actie weer, laat me inzien wat het resultaat is en hoe ik het de volgende keer anders zou kunnen doen..
pi_77447068
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik krijg nu al het idee dat je gelijk hebt.
Dank voor de tip.
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 13:36:10 #163
7074 moussy
kuttekop
pi_77447069
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:34 schreef draaijer het volgende:

[..]

Offtopic
Hoelang heb je daar voor gestudeerd om dat te kunnen melden?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:36:10 #164
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_77447070
Mijn kind vind het onwijs leuk om te helpen met tafel dekken, afruimen, de was in wasmachine doen! Prima!
Als hij daar zin in heeft fijn leuk! Als hij op dat moment geen zin in heeft ook prima! Vlgnd keer beter!
Meneer is pas 2½!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 13:36:22 #165
5428 crew  miss_sly
pi_77447074
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:34 schreef draaijer het volgende:

[..]

Offtopic
Doe even lief en leg me uit wat je bedoelt.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:36:34 #166
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77447080
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet precies duidelijk wat nou normen en waarden zijn. Een waarde is bijvoorbeeld 'respect' en de norm die daarbij hoort, kan zijn 'respecteer iedereen' of 'ik respecteer niemand, ze respecteren mij maar!' Dat zijn beide normen, bij dezelfde waarde. Er bestaat dus niet zoiets als een 'basis' van normen en waarden, er bestaan alleen vaste waarden en de normen die daarbij horen, verschillen van persoon tot persoon. We hebben allebei de waarde 'beleefdheid'. Jouw norm is: 'mijn kind hoeft alleen beleefd te zijn als hij/zij daar zelf zin in heeft' (uit eigen beweging dus), mijn norm is: 'mijn kind moet altijd beleefd zijn, ook als hij daar eens een keer geen trek in heeft'. Zelfde waarde, andere normen.
pi_77447106
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef moussy het volgende:

[..]

Denk je dat? Iets zit je blijkbaar dwars. Waarschijnlijk omdat onze waarden en normen niet overeen komen. Geeft niet hoor Daarvoor geef ik je nog steeds een kans
pi_77447120
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:36 schreef draaijer het volgende:

[..]

Geen dan feedback op een goede manier:
Geef een goed voorbeeld, geef de actie weer, laat me inzien wat het resultaat is en hoe ik het de volgende keer anders zou kunnen doen..
Ik ga er vanuit dat jij intelligent genoeg bent om te begrijpen dat je een domme opmerking maakte.

Wat jij beschrijft is geen goede feedback. Je leert er niks van als alles maar wordt voorgekauwd.

Shit, doe ik het weer. Ik moet dus nog leren goed advies niet in de wind te slaan.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:38:25 #169
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77447132
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:36 schreef t_igger het volgende:
Mijn kind vind het onwijs leuk om te helpen met tafel dekken, afruimen, de was in wasmachine doen! Prima!
Als hij daar zin in heeft fijn leuk! Als hij op dat moment geen zin in heeft ook prima! Vlgnd keer beter!
Meneer is pas 2½!
Dat is wat anders, het kind in kwestie hier is vier. Dat is een wereld van verschil.
pi_77447147
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:38 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Dat is wat anders, het kind in kwestie hier is vier. Dat is een wereld van verschil.
vind jij...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_77447149
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Doe even lief en leg me uit wat je bedoelt.
Ik vind het niet erg netjes dat jij je voor iemand anders uitspreekt. Zeg dan niks. Als je vriend dat vindt, dan kan hij een account aanmaken en dat posten. Nu geeft het mij de indruk dat je het niet zelf durft of wil zeggen en gebruik je de 3e persoon
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 13:39:50 #172
5428 crew  miss_sly
pi_77447163
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:36 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Volgens mij is het niet precies duidelijk wat nou normen en waarden zijn. Een waarde is bijvoorbeeld 'respect' en de norm die daarbij hoort, kan zijn 'respecteer iedereen' of 'ik respecteer niemand, ze respecteren mij maar!' Dat zijn beide normen, bij dezelfde waarde. Er bestaat dus niet zoiets als een 'basis' van normen en waarden, er bestaan alleen vaste waarden en de normen die daarbij horen, verschillen van persoon tot persoon. We hebben allebei de waarde 'beleefdheid'. Jouw norm is: 'mijn kind hoeft alleen beleefd te zijn als hij/zij daar zelf zin in heeft' (uit eigen beweging dus), mijn norm is: 'mijn kind moet altijd beleefd zijn, ook als hij daar eens een keer geen trek in heeft'. Zelfde waarde, andere normen.
Ik ben het met je eens over een groot deel van je post.
Alleen niet met het voorbeeld dat je erbij haalt. Ik zal van mijn 4-jarige op het gebied van omgaan met anderen iets anders verwachten dan op het gebied van helpen in het huishouden. Beleefd zijn, niet slaan, niet gillen, dat zijn geen dingen die je doet of niet al naar gelang je er zin in hebt.
Het ging nu specifiek over helpen in het huishouden, en dat is imo niet iets dat al bij een 4-jarige verplicht hoeft te zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 13:39:58 #173
7074 moussy
kuttekop
pi_77447169
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:36 schreef t_igger het volgende:
Meneer is pas 2½!
Ze vinden het juist leuk omdat het niet moet, als het wél moet kan je drama en ellende verwachten en ik heb daar als opvoeder gewoon geen zin in om altijd en overal maar een drama van te maken, het blijkt voor ons gewoon ook niet nodig te zijn, door het allemaal maar leuk te maken en houden.

Ik heb ook niet altijd overal zin in en wil er dan ook wel eens gewoon aan toe geven, dus mijn kinderen krijgen die vrijheid ook.
pi_77447177
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat jij intelligent genoeg bent om te begrijpen dat je een domme opmerking maakte.

Wat jij beschrijft is geen goede feedback. Je leert er niks van als alles maar wordt voorgekauwd.

Shit, doe ik het weer. Ik moet dus nog leren goed advies niet in de wind te slaan.
Zucht Ooit van situationeel gehoord

Ja het kwam dus weer niet aan
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:41:00 #175
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77447200
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

vind jij...
Als jouw kind van vier geen spat is verandert in vergelijking tot anderhalf jaar geleden, zou ik me zorgen maken.
pi_77447220
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ja het kwam dus weer niet aan
Het goede advies waar ik op doel kwam niet van jou.

edit:
Sorry, ik had je verkeerd ingeschat. Ik verwachtte dat je intelligenter was dan wat je nu tentoonspreidt.
Excuus aan de ontopicposters, ik zal jullie topic niet verder kapen
pi_77447226
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:41 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Als jouw kind van vier geen spat is verandert in vergelijking tot anderhalf jaar geleden, zou ik me zorgen maken.
hoezo dat dan??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 13:42:12 #178
5428 crew  miss_sly
pi_77447239
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:39 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg netjes dat jij je voor iemand anders uitspreekt. Zeg dan niks. Als je vriend dat vindt, dan kan hij een account aanmaken en dat posten. Nu geeft het mij de indruk dat je het niet zelf durft of wil zeggen en gebruik je de 3e persoon
Mijn vriend heeft al jaren een account, maar zit momenteel zijn dochter te amuseren en heeft even geen tijd om op het forum actief te zijn.
Wat je verder van mij denkt, maakt me niet zo heel veel uit, eigenlijk. Dat je me niet kent, blijkt al wel uit je laatste zin.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:42:17 #179
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77447243
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ging nu specifiek over helpen in het huishouden, en dat is imo niet iets dat al bij een 4-jarige verplicht hoeft te zijn.
Je eigen bord naar de keuken brengen is niet eens zozeer helpen in het huishouden, dat is gewoon je eigen zooi opruimen. En dat kun je ze niet vroeg genoeg leren.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:43:05 #180
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77447263
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

hoezo dat dan??
Serieus?!
pi_77447283
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft al jaren een account, maar zit momenteel zijn dochter te amuseren en heeft even geen tijd om op het forum actief te zijn.
Wat je verder van mij denkt, maakt me niet zo heel veel uit, eigenlijk. Dat je me niet kent, blijkt al wel uit je laatste zin.
Ik ken je ook niet en je kerel ook niet. Ik leg je uit hoe je op mij overkomt.
Voldoe ik aan mijn sig

pi_77447310
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:43 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Serieus?!
waarom zou ik me daar zorgen over moeten maken dan?? enja hoor, ze is heus wel veranderd!!
Ze helpt nu vrijwillig mee als ze wil. 1,5 jaar geleden kon ze dat nog niet zo goed als nu..

maar goed, dit wordt een oeverloze discussie.
Ik doe het op mijn manier en ik voel me er goed bij!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:45:47 #183
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77447342
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

waarom zou ik me daar zorgen over moeten maken dan?? enja hoor, ze is heus wel veranderd!!
Ze helpt nu vrijwillig mee als ze wil. 1,5 jaar geleden kon ze dat nog niet zo goed als nu..

maar goed, dit wordt een oeverloze discussie.
Ik doe het op mijn manier en ik voel me er goed bij!
Als jij niet het geestelijke verschil tussen een kind van 2 1/2 en een kind van 4 ziet, dan ben jij de troll hier, niet ik.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:46:09 #184
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77447355
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:36 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Nee, mijn kinderen moeten beleefd zijn, maar opruimen omdat het moet vind ik niks met beleefdheid te maken, dat heeft puur te maken met omdat het moet omdat er anders nare consequenties aan vastzitten.
Ik vind beleefd zijn helpen omdat je het kan terwijl het niet moet.
Als iemand mijn hulp vraagd help ik uit beleefdheid, zet iemand bij wijze van ( ja en dit is een extreme vergelijking) een geweer tegen mijn kop dan help ik niet uit beleefdheid.
pi_77447358
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Het goede advies waar ik op doel kwam niet van jou.

edit:
Sorry, ik had je verkeerd ingeschat. Ik verwachtte dat je intelligenter was dan wat je nu tentoonspreidt.
Excuus aan de ontopicposters, ik zal jullie topic niet verder kapen
Niet wegrennen he?
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 13:46:39 #186
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_77447367
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:20 schreef ElizabethR het volgende:
Precies! Bij ons mochten ze wel met schoenen op de bank en bij oma niet, was heel duidelijk en geen probleem

En dan toch als ze groot en "volwassen" zijn dan hoor je opeens verhalen wat ze vroeger uitgespookt hebben waar ik helemaal geen weet van had en vroeger gedacht zou hebben dat doen mijn kinderen niet
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_77447407
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:45 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Als jij niet het geestelijke verschil tussen een kind van 2 1/2 en een kind van 4 ziet, dan ben jij de troll hier, niet ik.
uhh sorry.. ik heb jou niet uitgemaakt voor troll en als je normen en waarden hebt doe jij dat ook niet naar mij toe!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:50:03 #188
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77447463
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

uhh sorry.. ik heb jou niet uitgemaakt voor troll en als je normen en waarden hebt doe jij dat ook niet naar mij toe!
*kijkt terug*

Dat was miss_sly, niet jij, sorry
pi_77447475
Iedereen moet het lekker doen zoals je zelf het zou willen zien.
Ik heb zeer zeker zwart / wit meningen over enkele opvattingen, maar doe vooral lekker waar je je zelf goed bij kan voelen. Ik denk dat iedereen met dezelfde intentie zijn of haar kinderen zal opvoeden : dat zal dan een gezonde, stabiele en liefdevolle basis zijn.. Nietwaar?
pi_77447492
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:46 schreef just me het volgende:

[..]

Precies! Bij ons mochten ze wel met schoenen op de bank en bij oma niet, was heel duidelijk en geen probleem

En dan toch als ze groot en "volwassen" zijn dan hoor je opeens verhalen wat ze vroeger uitgespookt hebben waar ik helemaal geen weet van had en vroeger gedacht zou hebben dat doen mijn kinderen niet
En zo hoort het toch ook een beetje? Wat is er nou leuk aan kind zijn als je alles braaf volgt wat je ouders zeggen? De echte rottigheid uitgesloten uiteraard
And so the lion fell in love with the lamb
pi_77447499
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:50 schreef draaijer het volgende:
Ik heb zeer zeker zwart / wit meningen over enkele opvattingen, maar doe vooral lekker waar je je zelf goed bij kan voelen. Ik denk dat iedereen met dezelfde intentie zijn of haar kinderen zal opvoeden : dat zal dan een gezonden, stabiele en liefdevolle basis zijn.. Nietwaar?
absoluut!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:52:26 #192
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77447531
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:50 schreef draaijer het volgende:
Ik heb zeer zeker zwart / wit meningen over enkele opvattingen, maar doe vooral lekker waar je je zelf goed bij kan voelen. Ik denk dat iedereen met dezelfde intentie zijn of haar kinderen zal opvoeden : dat zal dan een gezonden, stabiele en liefdevolle basis zijn.. Nietwaar?
ik denk dat meerdere wegen op hetzelfde eindstation zullen uitkomen.
ik kan er alleen niet tegen dat bv ninja haar manier als de enige juiste ziet.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:53:26 #193
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77447558
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Want jullie doen dat zelf totáál niet, nee hoor.
  Moderator zaterdag 30 januari 2010 @ 13:55:17 #194
5428 crew  miss_sly
pi_77447597
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:53 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij degene die zegt dat het met die softe manier niets kan worden en zegt er niemand dat het met jouw rigide manier niets zal lukken.

dus...
  zaterdag 30 januari 2010 @ 13:56:05 #195
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_77447617
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:53 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Nee, draaijers manier zal vast effect hebben voor zijn kinderen en als dat hun manier is is dat prima.
Ik probeer alleen aan te geven hoe het ook kan, dus een andere manier maar met hetzelfde effect wat voor ons prettiger werkt.

Maar het is niet, my way or the highway.

Maar ben je het eens met het laatste wat ik naar jou typte, daar reageer je namenlijk niet op.
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, mijn kinderen moeten beleefd zijn, maar opruimen omdat het moet vind ik niks met beleefdheid te maken, dat heeft puur te maken met omdat het moet omdat er anders nare consequenties aan vastzitten.
Ik vind beleefd zijn helpen omdat je het kan terwijl het niet moet.
Als iemand mijn hulp vraagd help ik uit beleefdheid, zet iemand bij wijze van ( ja en dit is een extreme vergelijking) een geweer tegen mijn kop dan help ik niet uit beleefdheid.
pi_77447650
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zeker niet, maar ik zie meer aansluiting met Ninja dan met een hoop anderen
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 14:00:24 #197
7074 moussy
kuttekop
pi_77447732
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, draaijers manier zal vast effect hebben voor zijn kinderen en als dat hun manier is is dat prima

Mijn vader dacht dat het voor ons ook op zo'n manier zou werken, toen ik 18 was heb ik alle banden verbroken.

Voor mij heeft die manier van opvoeden niet gewerkt en daarom zal ik ook deze vorm van opvoeding absoluut niet toepassen op mijn eigen kinderen.
pi_77447771
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:00 schreef moussy het volgende:

[..]

Mijn vader dacht dat het voor ons ook op zo'n manier zou werken, toen ik 18 was heb ik alle banden verbroken.

Voor mij heeft die manier van opvoeden niet gewerkt en daarom zal ik ook deze vorm van opvoeding absoluut niet toepassen op mijn eigen kinderen.
Juist en nu geef je je vader daar de schuld van. Hoe goedkoop
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 14:02:38 #199
7074 moussy
kuttekop
pi_77447802
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Juist en nu geef je je vader daar de schuld van. Hoe goedkoop
Neuh, alleen zijn manier van opvoeden.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:04:52 #200
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_77447884
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:00 schreef moussy het volgende:

[..]

Tenzij hij jullie in een nazikostuum met een zweep achterna heeft gezeten, vind ik dat wel een béétje overdreven. Of je bent echt een watje, of hij heeft wel wat meer gedaan dan alleen jou dwingen je eigen zooi op te ruimen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')