Precies. Ons dak, onze regels. En daar kan best over onderhandeld worden, maar dan wel als ze heel wat ouder zijn. Een vierjarige heeft zich maar te gedragen, en als dat niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Geen zin om op te ruimen? Tja, misschien heb ik dan wel geen zin om die dvd van de Tweenies voor je op te zetten.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als dat de insteek is, dan denk ik dat het fout zou zijn. Wij zijn ouders en wij bepalen wat er gebeurt en niet gebeurt. WIj hebben dus het gezag en niet de kinderen
Ik probeer je enkel een beetje op te voeden.quote:
wat heeft dat te maken met basisi normen en waarden?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
tja jullie keuze. Ik wil dat het ingebakken zit.. Basis normen en waarden. s
Geef het op, dat komt nooit meer goedquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik probeer je enkel een beetje op te voeden.
Mijn vriend denkt dat je een troll bentquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:30 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Precies. Ons dak, onze regels. En daar kan best over onderhandeld worden, maar dan wel als ze heel wat ouder zijn. Een vierjarige heeft zich maar te gedragen, en als dat niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Geen zin om op te ruimen? Tja, misschien heb ik dan wel geen zin om die dvd van de Tweenies voor je op te zetten.
Nou dan heb je nu eindelijk door wat ik zeg. We liggen hier wat verder uit elkaar. Helemaal goed dat jij het zo doet. Chapeau. Wij doen het anders.. Ik vind jou aanpak ook goed, maar het is niet mijn keus. Conclusie : wat ik al eerder zei : iedereen heeft zijn eigen waarden en normanquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
wat heeft dat te maken met basisi normen en waarden?
dat ze moeten luisteren als jou als ouder.
Ik vind juist dat ze helpen om dat ze kunnen helpen, dus uit eigen beweging, een veel betere basisi van normen en waarden.
Offtopicquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn vriend denkt dat je een troll bent
hij voert de regie en houdt de touwtjes strak...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nou dan heb je nu eindelijk door wat ik zeg. We liggen hier wat verder uit elkaar. Helemaal goed dat jij het zo doet. Chapeau. Wij doen het anders.. Ik vind jou aanpak ook goed, maar het is niet mijn keus. Conclusie : wat ik al eerder zei : iedereen heeft zijn eigen waarden en norman
Geen dan feedback op een goede manier:quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik probeer je enkel een beetje op te voeden.
Ik krijg nu al het idee dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef moussy het volgende:
[..]
Geef het op, dat komt nooit meer goed
Hoelang heb je daar voor gestudeerd om dat te kunnen melden?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Offtopic
Mensen die een aanwijzing afschuiven zitten in een slachtoffer rol
Doe even lief en leg me uit wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Offtopic
Mensen die een aanwijzing afschuiven zitten in een slachtoffer rol
Volgens mij is het niet precies duidelijk wat nou normen en waarden zijn. Een waarde is bijvoorbeeld 'respect' en de norm die daarbij hoort, kan zijn 'respecteer iedereen' of 'ik respecteer niemand, ze respecteren mij maar!' Dat zijn beide normen, bij dezelfde waarde. Er bestaat dus niet zoiets als een 'basis' van normen en waarden, er bestaan alleen vaste waarden en de normen die daarbij horen, verschillen van persoon tot persoon. We hebben allebei de waarde 'beleefdheid'. Jouw norm is: 'mijn kind hoeft alleen beleefd te zijn als hij/zij daar zelf zin in heeft' (uit eigen beweging dus), mijn norm is: 'mijn kind moet altijd beleefd zijn, ook als hij daar eens een keer geen trek in heeft'. Zelfde waarde, andere normen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vind juist dat ze helpen om dat ze kunnen helpen, dus uit eigen beweging, een veel betere basisi van normen en waarden.
Denk je dat? Iets zit je blijkbaar dwars. Waarschijnlijk omdat onze waarden en normen niet overeen komen. Geeft niet hoorquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:31 schreef moussy het volgende:
[..]
Geef het op, dat komt nooit meer goed
Ik ga er vanuit dat jij intelligent genoeg bent om te begrijpen dat je een domme opmerking maakte.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:36 schreef draaijer het volgende:
[..]
Geen dan feedback op een goede manier:
Geef een goed voorbeeld, geef de actie weer, laat me inzien wat het resultaat is en hoe ik het de volgende keer anders zou kunnen doen..
Dat is wat anders, het kind in kwestie hier is vier. Dat is een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:36 schreef t_igger het volgende:
Mijn kind vind het onwijs leuk om te helpen met tafel dekken, afruimen, de was in wasmachine doen! Prima!
Als hij daar zin in heeft fijn leuk! Als hij op dat moment geen zin in heeft ook prima! Vlgnd keer beter!
Meneer is pas 2½!
vind jij...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:38 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Dat is wat anders, het kind in kwestie hier is vier. Dat is een wereld van verschil.
Ik vind het niet erg netjes dat jij je voor iemand anders uitspreekt. Zeg dan niks. Als je vriend dat vindt, dan kan hij een account aanmaken en dat posten. Nu geeft het mij de indruk dat je het niet zelf durft of wil zeggen en gebruik je de 3e persoonquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doe even lief en leg me uit wat je bedoelt.
Ik ben het met je eens over een groot deel van je post.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:36 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet precies duidelijk wat nou normen en waarden zijn. Een waarde is bijvoorbeeld 'respect' en de norm die daarbij hoort, kan zijn 'respecteer iedereen' of 'ik respecteer niemand, ze respecteren mij maar!' Dat zijn beide normen, bij dezelfde waarde. Er bestaat dus niet zoiets als een 'basis' van normen en waarden, er bestaan alleen vaste waarden en de normen die daarbij horen, verschillen van persoon tot persoon. We hebben allebei de waarde 'beleefdheid'. Jouw norm is: 'mijn kind hoeft alleen beleefd te zijn als hij/zij daar zelf zin in heeft' (uit eigen beweging dus), mijn norm is: 'mijn kind moet altijd beleefd zijn, ook als hij daar eens een keer geen trek in heeft'. Zelfde waarde, andere normen.
Ze vinden het juist leuk omdat het niet moet, als het wél moet kan je drama en ellende verwachten en ik heb daar als opvoeder gewoon geen zin in om altijd en overal maar een drama van te maken, het blijkt voor ons gewoon ook niet nodig te zijn, door het allemaal maar leuk te maken en houden.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:36 schreef t_igger het volgende:
Mijn kind vind het onwijs leuk om te helpen met tafel dekken, afruimen, de was in wasmachine doen! Prima!
Als hij daar zin in heeft fijn leuk! Als hij op dat moment geen zin in heeft ook prima! Vlgnd keer beter!
Meneer is pas 2½!
Zuchtquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat jij intelligent genoeg bent om te begrijpen dat je een domme opmerking maakte.
Wat jij beschrijft is geen goede feedback. Je leert er niks van als alles maar wordt voorgekauwd.
Shit, doe ik het weer. Ik moet dus nog leren goed advies niet in de wind te slaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |