nee, want bij een beetje opvoeding leer je je kind dat het zijn hand niet voor de mond mag houden bij hoesten.quote:
Neenee!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 08:23 schreef easy-going het volgende:
[..]
nee, want bij een beetje opvoeding leer je je kind dat het zijn hand niet voor de mond mag houden bij hoesten.
Ik zei ook: hand niet voor de mondquote:Op zaterdag 30 januari 2010 08:33 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Neenee!Grip op griep ja! dus hoesten doe je in je elleboogholte.
Net als niezen. En da's vet handig, want als er dan wat snot meekomt kan je dat in één beweging aan je mouw afvegen. Scheelt minimaal één keer je arm optillen.
zoals ik al eerder zei.. Amber is de oudste en MOET niet helpen met de afwas, ze MAG helpen. Ik vraag haar altijd of ze wil helpen en 9 van de 10x helpt ze ook.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 00:05 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Het is wel lullig voor de broertjes en zusjes als dat kind als enige niets uit hoeft te vreten. Een kind van drie zal geen stapel pannen kunnen schoonschrapen, maar hij/zij kan best wel zijn/haar eigen bordje netjes naar de keuken brengen. Kweek je ook zelfvertrouwen mee (Hee, mijn hulp wordt gevraagd! Pappa en mamma vertrouwen me!).
Tenzij het zo'n peuter is als ik vroeger, die tafeldekken zo leuk vind dat ze alle vuile vaat weer terug op tafel probeert te zetten.![]()
Nee zo ver wil ik niet gaan. Ik wil ze wel een goede basis en netwerk meegeven. Om die reden wil ik dat ze op hockey gaan. Uiteraard is het de keuze van de kids en kopieren ze gelukkig sneller wat de ouders doenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:00 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou ik sta niet te springen als hij op ballet wil.Waarom geen voetbal? Laat me raden, je associeert dat met tokkies?
Maar ze kan dus ook weigeren, en dat vind ik een beetje ruggengraatloos van je, sorry dat ik het zeg. Zo'n kind heeft helemaal niets te willen, die hoort gewoon netjes mee te helpen, klaar. Later is afwassen/de vaatwasser inruimen tenslotte ook niet optioneel omdat het dan op een gegeven moment gaat ruiken alsof er een moord is gepleegd, dus waarom zou ze nu wel een keuze hebben?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 10:26 schreef Vicky het volgende:
[..]
zoals ik al eerder zei.. Amber is de oudste en MOET niet helpen met de afwas, ze MAG helpen. Ik vraag haar altijd of ze wil helpen en 9 van de 10x helpt ze ook.
Ben ik het niet geheel mee eens, soms moet je gewoon een beetje buigen om je kind te laten doen wat je wil.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar ze kan dus ook weigeren, en dat vind ik een beetje ruggengraatloos van je, sorry dat ik het zeg. Zo'n kind heeft helemaal niets te willen, die hoort gewoon netjes mee te helpen, klaar.
Daar is niets mis mee natuurlijk, tot ze gaat puberen en wel wat belangrijkers aan haar hoofd heeft, zoals MSN, make-up en die ene knul/meid die haar vandáág nog zou bellen!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ben ik het niet geheel mee eens, soms moet je gewoon een beetje buigen om je kind te laten doen wat je wil.
Als ik tegen de oudste zeg, jij MOET helpen dan doet ze het met tegenzin.
Zeg ik, Nou, help jij even mee met opruimen, jij kan dat zo goed!
dan is ze trots en doet ze het met plezier en het is ook nog goed voor haar vertrouwen.
ja ze kan weigeren want ik vind het onzin dat een 4 jarige moet helpen in het huishouden!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:44 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar ze kan dus ook weigeren, en dat vind ik een beetje ruggengraatloos van je, sorry dat ik het zeg. Zo'n kind heeft helemaal niets te willen, die hoort gewoon netjes mee te helpen, klaar. Later is afwassen/de vaatwasser inruimen tenslotte ook niet optioneel omdat het dan op een gegeven moment gaat ruiken alsof er een moord is gepleegd, dus waarom zou ze nu wel een keuze hebben?
tuurlijk, maar mijn ervaring in mijn omgeving is zo dat kinderen gewoon aannemen dat je hoort te helpen dus dat het geen gevecht is om je kind te laten helpen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:51 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Daar is niets mis mee natuurlijk, tot ze gaat puberen en wel wat belangrijkers aan haar hoofd heeft, zoals MSN, make-up en die ene knul/meid die haar vandáág nog zou bellen!Dan zul je toch echt je poot stijf moeten houden, anders steekt ze die van haar nooit meer uit. Mijn ouders zeiden altijd tegen me: in je eigen kamer mag je een zo grote puinzooi maken als je wilt, omdat het jouw kamer is en jij erin zult moeten leven, maar alles daarbuiten hou je netjes.
Precies! Ze is vier JAAR, niet vier MAANDEN! Je hoeft haar heus niet met een zaklamp de mijnen in te sturen, maar een beetje verantwoordelijkheid is alleen maar gezond en goed voor het zelfvertrouwen. En je hoeft natuurlijk niet meteen BEFEHL IST BEFEHL te blaffen als je wat gedaan wil hebben, maar weigeren moet geen optie zijn.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja ze kan weigeren want ik vind het onzin dat een 4 jarige moet helpen in het huishouden!
Ze moet d'r eigen spulletjes opruimen, maar dingen zoals de vaatwasser inruimen zijn geen verplichting. Wil ze helpen, prima, wil ze het niet, ook prima! Als ik vraag of ze wil helpen met de was doet zet het ook graag. Dan gaan we zingen en mag zij de natte was in de droger doen en 'm later aanzetten, vindt ze prachtig, maar het is verplichting.
Als ze ouder is krijgt ze ongetwijfeld taakjes in huis.
Dan maar geen ruggegraat maar mijn kind is geen slaaf. Kom op zeg, we hebben het hier over een KLEUTER van 4 jaar hoor!!
dat vind jij. Ik denk daar heel ander over!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:00 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Precies! Ze is vier JAAR, niet vier MAANDEN! Je hoeft haar heus niet met een zaklamp de mijnen in te sturen, maar een beetje verantwoordelijkheid is alleen maar gezond en goed voor het zelfvertrouwen. En je hoeft natuurlijk niet meteen BEFEHL IST BEFEHL te blaffen als je wat gedaan wil hebben, maar weigeren moet geen optie zijn.
Tot ze gaan puberen en merken dat videospelletjes spelen en bellen met je vriendje/vriendinnetje véél leuker is dan tafeldekken of buiten de modder van je vieze gympen te spoelen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
tuurlijk, maar mijn ervaring in mijn omgeving is zo dat kinderen gewoon aannemen dat je hoort te helpen dus dat het geen gevecht is om je kind te laten helpen.
Lieve Vicky je kind is ook echt geen slaaf. Het zijn gewoon waarden en normen, maar iedereen heeft ze op een eigen niveau.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
ja ze kan weigeren want ik vind het onzin dat een 4 jarige moet helpen in het huishouden!
Ze moet d'r eigen spulletjes opruimen, maar dingen zoals de vaatwasser inruimen zijn geen verplichting. Wil ze helpen, prima, wil ze het niet, ook prima! Als ik vraag of ze wil helpen met de was doet zet het ook graag. Dan gaan we zingen en mag zij de natte was in de droger doen en 'm later aanzetten, vindt ze prachtig, maar het is verplichting.
Als ze ouder is krijgt ze ongetwijfeld taakjes in huis.
Dan maar geen ruggegraat maar mijn kind is geen slaaf. Kom op zeg, we hebben het hier over een KLEUTER van 4 jaar hoor!!
Nee, doen alsof ze achterlijk zijn en ze geen enkele verantwoordelijkheid geven, dat zal zelfvertrouwen geven. "sorry liever, daar ben je te klein voor", ja, daar groeit hun ego van!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:03 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat vind jij. Ik denk daar heel ander over!
En idd, ze is 4 jaar!! Een kind dat lekker moet spelen enzo, maar dat geen slaaf in het huishouden moet zijn!
Ik doe het om mijn manier, jij op het jouwe!
En wat een onzin over die verantwoordelijkheid, een 4 jarige kan helemaal nog geen verantwoordelijkheid dragen en zelfvertrouwen krijgt ze echt niet door mee te helpen in het huishouden hoor!
Ik zie niet in hoe dat jou wat aangaat.quote:Heb je zelf kinderen?
Oh ze krijgt echt wel normen en waarden mee hoor, maar voor mij is dat niet de vaatwasser inruimen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:04 schreef draaijer het volgende:
[..]
Lieve Vicky je kind is ook echt geen slaaf. Het zijn gewoon waarden en normen, maar iedereen heeft ze op een eigen niveau.
Dat is wel het andere uiterste, dat zegt Vicky helemaal nietquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:06 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Nee, doen alsof ze achterlijk zijn en ze geen enkele verantwoordelijkheid geven, dat zal zelfvertrouwen geven. "sorry liever, daar ben je te klein voor", ja, daar groeit hun ego van!![]()
![]()
wie zegt dat ik zeg dat ze dat niet mag doem omdat ze te klein is??quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:06 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Nee, doen alsof ze achterlijk zijn en ze geen enkele verantwoordelijkheid geven, dat zal zelfvertrouwen geven. "sorry liever, daar ben je te klein voor", ja, daar groeit hun ego van!![]()
![]()
En je bordje naar de keuken brengen en zo af en toe eens mamma helpen met tafeldekken is niet meteen slavernij hoor, daar gaan ze echt niet dood aan.![]()
puur interesse en stukje inleving..quote:Ik zie niet in hoe dat jou wat aangaat.
de babystapjesquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:09 schreef Vicky het volgende:
[..]
wie zegt dat ik zeg dat ze dat niet mag doem omdat ze te klein is??
En ja hoor, ze brengt heus wel d'r bordje naar de keuken en ze helpt heus wel mee met tafeldekken, maar alleen als ze het zelf wil, niet omdat het moet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |