En volgens mij waren jullie degene die meteen begonnen te gillen dat het kind pas vier was en mij van slavernij beschuldigde. Alleen omdat ik *jank* verwacht dat een kleuter zijn eigen bordje naar de keuken brengt, en dan óók als hij/zij daar eens géén zin in heeft.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die zegt dat het met die softe manier niets kan worden en zegt er niemand dat het met jouw rigide manier niets zal lukken.
dus...
Jeetje, spoor jij niet ofzo? hoe kan jij oordelen over een ander met zo weinig info.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:04 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Tenzij hij jullie in een nazikostuum met een zweep achterna heeft gezeten, vind ik dat wel een béétje overdreven. Of je bent echt een watje, of hij heeft wel wat meer gedaan dan alleen jou dwingen je eigen zooi op te ruimen.
Blijf even rustig door je neus ademen, ik zeg alleen maar dat er toch wel wat meer aan de hand geweest moet zijn, omdat geen weldenkend mens alle contact met zijn/haar vader verbreekt omdat 'ie zijn eigen vuile vaat naar de keuken moest brengen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jeetje, spoor jij niet ofzo? hoe kan jij oordelen over een ander met zo weinig info.
Ik hoop dat jij je kinderen toch wat openminder opvoed dan je zelf bent.
Waarmee je dus impliceert dat kindlief dwingen zijn bord naar de keuken te brengen, slavernij is.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:07 schreef Vicky het volgende:
Ik heb je niet van slavernij beschuldigd. Ik heb alleen gezegd dat mijn kind geen slaaf in mijn huishouden is.
volhgens mij was jij degene die voor het gemak maar een weerwoord negeert omdat je daarmee uitgekletst bent...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:06 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
En volgens mij waren jullie degene die meteen begonnen te gillen dat het kind pas vier was en mij van slavernij beschuldigde. Alleen omdat ik *jank* verwacht dat een kleuter zijn eigen bordje naar de keuken brengt, en dan óók als hij/zij daar eens géén zin in heeft.
Doet het er wat toe? Ik geef aan dat een bepaald soort opvoeding niet voor iedereen hoeft te werken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:04 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Tenzij hij jullie in een nazikostuum met een zweep achterna heeft gezeten, vind ik dat wel een béétje overdreven. Of je bent echt een watje, of hij heeft wel wat meer gedaan dan alleen jou dwingen je eigen zooi op te ruimen.
Ja, dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
volhgens mij was jij degene die voor het gemak maar een weerwoord negeert omdat je daarmee uitgekletst bent...
Maar er bestaan ook opvoedingsmethodes die voor niemand werken. En een kind lekker makkelijk laten doen wat 'ie wil en dan verwachten dat 'ie uit zichzelf wel leert om eens iets met tegenzin te doen... nou, veel succes ermee.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:11 schreef moussy het volgende:
[..]
Doet het er wat toe? Ik geef aan dat een bepaald soort opvoeding niet voor iedereen hoeft te werken.
Al heb je 8 kinderen, voor het ene kind is het beter om strikt en duidelijk te zijn, voor een ander kind binnen hetzelfde gezin kan juist de softe aanpak beter werken. Er bestaat absoluut geen standaard opvoeding die voor iedereen hetzelfde werkt.
Nou, vertel, wat is de reden dan?quote:
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:20 schreef ElizabethR het volgende:
Ik zou mijn kinderen leren dat iedereen zijn eigen methodes en normen en waardes heeft om te leven en op te voeden, en dat kissebissen over wie gelijk heeft of de beste ouder is vreselijk kinderachtig is.

er is niemand die dat hier gepost heeftquote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:13 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar er bestaan ook opvoedingsmethodes die voor niemand werken. En een kind lekker makkelijk laten doen wat 'ie wil en dan verwachten dat 'ie uit zichzelf wel leert om eens iets met tegenzin te doen... nou, veel succes ermee.
Ik kan geen weerwoord negeren als er geen weerwoord is, he?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nou, vertel, wat is de reden dan?
En toch werkt het, ook al denk jij van niet....maar iedereen is gek behalve jij?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:13 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar er bestaan ook opvoedingsmethodes die voor niemand werken. En een kind lekker makkelijk laten doen wat 'ie wil en dan verwachten dat 'ie uit zichzelf wel leert om eens iets met tegenzin te doen... nou, veel succes ermee.
'Netwerken'?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nee zo ver wil ik niet gaan. Ik wil ze wel een goede basis en netwerk meegeven. Om die reden wil ik dat ze op hockey gaan. Uiteraard is het de keuze van de kids en kopieren ze gelukkig sneller wat de ouders doen
Want wachten tot een kind 'uit eigen beweging' iets gaat doen is niet hetzelfde als er maar het beste van hopen en als hij geen zin heeft om z'n zooi op te ruimen, dan heb je als ouder pech?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:15 schreef moussy het volgende:
[..]
er is niemand die dat hier gepost heeft
ik denk dat je chargeert en ik hoop dat je dat doet om reacties te ontlokken.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:13 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Volgens mij moet ene Cantare eens even googelen wat er in een discussie met een stropop precies bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:17 schreef Cantare het volgende:
Volgens mij staat Lente_ninja tegen een stropop te ninja-en.
Ach, doe je best, je kan het wel, verzin eens iets leuks.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:16 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ik kan geen weerwoord negeren als er geen weerwoord is, he?
Zou ik inderdaad maar doen, want je maakt het me wel héél makkelijk.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dus ik ga er dan ook mee stoppen.
bijna iedereen geeft aan zijn of haar kind wel te sturen, maar proberen het ook leuk te houden.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:17 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Want wachten tot een kind 'uit eigen beweging' iets gaat doen is niet hetzelfde als er maar het beste van hopen en als hij geen zin heeft om z'n zooi op te ruimen, dan heb je als ouder pech?
Volgens mij snap je zelf niet helemaal waarom je je in deze discussie enigszins belachelijk maakt. Geeft niet hoor.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:18 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Volgens mij moet ene Cantare eens even googelen wat er in een discussie met een stropop precies bedoeld wordt.![]()
Ik lach me gek hier.![]()
Hi, hi, jezelf vergelijken met een KIND.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:27 schreef draaijer het volgende:
[..]
Precies. Ik heb zo vaak geen zin in dingen haha.. Helaas doe ik het toch maar even. Kleine moeite
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |