abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77422856
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:58 schreef Frollo het volgende:

[..]

Sinds dat er staatsgodsdiensten bestaan.
Ja, en dat hebben we hier niet. Althans officiëel niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 29 januari 2010 @ 16:59:53 #27
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77422859
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Overigens vind ik het belachelijk dat gemeenten verplicht zijn een 'archeologische waardenkaart' op moeten stellen. Je legt dus een christelijke gemeente op dat zij op basis van inzichten die niet de zijnen zijn een analyse te maken van de omgeving in de gemeente. Daar zit de basis van het probleem. Als die plicht er niet was geweest was er geen probleem geweest. Dit is typisch weer zo'n Haags OC&W project waarbij de regenten in het Binnenhof de gemeenten weer naar hun hand proberen te zetten.
Nee, het probleem is dat mensen wetenschappelijk gefundeerd onderzoek menen te kunnen verwerpen als het ze even niet uitkomt. Op welke basis dat ook is. Alsof je een onderzoek naar geluidsoverlast verwerpt ‘omdat je niet in het kwadratisch verval van geluid gelooft maar denk dat het met een vierde macht gaat’.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:02:26 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77422968
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verder vind ik het jammer dat TS christenen weer gelijk belachelijk moet maken, deze mensen vragen enkel ruimte voor hun eigen visie.
Er is helaas geen ruimte voor de visie dat de aarde plat is.

Flikker een end op. Op dat soort lui zit deze wereld niet te wachten. Ze verspillen ook het geld van de mensen die niet christelijk zijn.

Namens hen mag je bovenstaande ter harte nemen.
Intelligent, but fucked up.
pi_77423046
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:59 schreef Iblis het volgende:
Nee, het probleem is dat mensen wetenschappelijk gefundeerd onderzoek menen te kunnen verwerpen als het ze even niet uitkomt. Op welke basis dat ook is. Alsof je een onderzoek naar geluidsoverlast verwerpt ‘omdat je niet in het kwadratisch verval van geluid gelooft maar denk dat het met een vierde macht gaat’.
Je kan een onderzoek toch altijd verwerpen? 'Ik verwerp het onderzoek, om die die en die redenen.' Zo simpel is het, je kunt mensen geen gedachten/meningen/visies opleggen, dan gaan zij zich daar tegen verzetten. Dat is precies wat ik ook aangeef.
pi_77423070
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je kan een onderzoek toch altijd verwerpen? 'Ik verwerp het onderzoek, om die die en die redenen.' Zo simpel is het, je kunt mensen geen gedachten/meningen/visies opleggen, dan gaan zij zich daar tegen verzetten. Dat is precies wat ik ook aangeef.
Het gaat niet om gedachten of meningen maar om wetenschappelijke feiten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77423123
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:05 schreef heiden6 het volgende:
Het gaat niet om gedachten of meningen maar om wetenschappelijke feiten.
Feiten? Zo'n zekere uitspraak kun je imo alleen in de wiskunde doen. Zeker bij sociaal getinte wetenschappen zoals de archeologie is er grote ruimte voor 'wetenschappelijke' modeverschijnselen.
pi_77423215
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Overigens vind ik het belachelijk dat gemeenten verplicht zijn een 'archeologische waardenkaart' op moeten stellen. Je legt dus een christelijke gemeente op dat zij op basis van inzichten die niet de zijnen zijn een analyse te maken van de omgeving in de gemeente. Daar zit de basis van het probleem. Als die plicht er niet was geweest was er geen probleem geweest. Dit is typisch weer zo'n Haags OC&W project waarbij de regenten in het Binnenhof de gemeenten weer naar hun hand proberen te zetten. Weer echt zo'n gedachte van, 'we zijn pas tevreden als het hele land gelijk is'.
Organisatorisch is dat toch ook veel praktischer. Vooral wanneer het gaat om archeologisch onderzoek, waarbij het interessanter wordt naar mate je van meer regio's data hebt. En niet fragmentarisch van de één wel en van de ander niet.
pi_77423248
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Feiten? Zo'n zekere uitspraak kun je imo alleen in de wiskunde doen. Zeker bij sociaal getinte wetenschappen zoals de archeologie is er grote ruimte voor 'wetenschappelijke' modeverschijnselen.
Aan bodemonderzoek is niets sociaal getints aan, dat is gewoon exacte natuurwetenschap.
pi_77423251
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
Organisatorisch is dat toch ook veel praktischer. Vooral wanneer het gaat om archeologisch onderzoek, waarbij het interessanter wordt naar mate je van meer regio's data hebt. En niet fragmentarisch van de één wel en van de ander niet.
Waarom zou je dat via de gemeenten moeten regelen? Of de gemeente nou het onderzoeksbureau inhuurt of het Rijk, dat maakt niks uit.
pi_77423353
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:10 schreef Dichtpiet. het volgende:
Aan bodemonderzoek is niets sociaal getints aan, dat is gewoon exacte natuurwetenschap.
Dat heet geologie/fysische geografie. Archeologie betekent juist dat je er achter probeert te komen hoe het leven er 10000 jaar geleden er uit zag. Je probeert aan de hand van vondsten te reconstrueren hoe mensen in het verleden geleefd hebben.
pi_77423384
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat heet geologie/fysische geografie. Archeologie betekent juist dat je er achter probeert te komen hoe het leven er 10000 jaar geleden er uit zag. Je probeert aan de hand van vondsten te reconstrueren hoe mensen in het verleden geleefd hebben.
quote:
In het rapport, opgesteld in opdracht van de gemeente, wordt geschreven over het ontstaan van zandruggen miljoenen jaren geleden.
Klinkt mij vrij geologisch in de oren.
pi_77423438
Dat mensen gelovig zijn is niet kwalijk. Wat wel kwalijk is dat kinderen opgroeien in een leefwereld waar geen ruimte is voor Darwin. Vind je het gek dat deze kinderen op vele terreinen zoals buitenlanders, Oost-Europa, metal muziek waar de duivel achter zit een verknipt wereldbeeld krijgen.
pi_77423468
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom zou je dat via de gemeenten moeten regelen? Of de gemeente nou het onderzoeksbureau inhuurt of het Rijk, dat maakt niks uit.
Dus iedere keer als de gemeente iets wil bouwen moeten ze het Rijk eerst inschakelen om een archeologisch onderzoek te doen. Wat een gehannes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dichtpiet. op 29-01-2010 17:23:34 ]
pi_77423508
Nou Dichtpiet, met jou ga ik geen discussie voeren, ik merk al weer welke richting je uit gaat. Dat is zonde van mijn tijd. Wedervragen stellen doe je maar op de kleuterschool.
pi_77423570
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nou Dichtpiet, met jou ga ik geen discussie voeren, ik merk al weer welke richting je uit gaat. Dat is zonde van mijn tijd.
Nog steeds getraumatiseerd van dat burkatopic merk ik.
quote:
Wedervragen stellen doe je maar op de kleuterschool.
Het was dan ook meer een retorische vraag.

edit: ik heb het vraagteken weggehaald, misschien dat ik je dan niet gekwetst heb
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:27:10 #41
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_77423783
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, maar wel in combinatie met de grond waarin ze gevonden zijn. De ouderdom van de aardlaag is de eerste stap in een archeologisch onderzoek. Die bepaalt namelijk het raamwerk voor het verdere onderzoek. Als ik dus pijlpunten vind in een bodemlaag, die op basis van exacte berekeningen op 10.000 jaar oud wordt gesteld, weet ik, dat ik te maken heb met resten van mensen die 10.000 jaar geleden daar leefden.

De invulling van de wijze van leven is dan het gebied vand e archeologie / geschiedenis. Maar dat verandert niks aan de exactheid van de geologie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:33:21 #42
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77423974
quote:

[..]

Jouw definitie van mening is heel filosofisch, of totaal onwerkbaar (inclusieve of overigens). Dat is net zoiets als naar de gemeente stappen en klagen over geluidsoverlast, en dat de gemeente ‘van mening is’ dat het geluidsniveau 30dB lager ligt, waarom? Daarom.

Dat de verkeersveiligheid op het kruispunt niet hoeft te worden aangepast, want de gemeente is van mening dat er geen doden vielen. Kom nou.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:37:14 #43
66444 Lord_Vetinari
pi_77424083
quote:

[..]

Je kan een onderzoek toch altijd verwerpen? 'Ik verwerp het onderzoek, om die die en die redenen.'
Maar een wetenschappelijk onderzoek verwerpen op basis van een onbewijsbaar iets als religie, dat gaat dus niet. Je mag het best bestrijden, maar kom dan met een tegenonderzoek wat jouw bezwaren ondersteunt. En nee, de Bijbel geldt niet als 'wetenschappelijk onderzoek', nog de geschriften van bisschop Ussher.
pi_77424090
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Jouw definitie van mening is heel filosofisch, of totaal onwerkbaar (inclusieve of overigens). Dat is net zoiets als naar de gemeente stappen en klagen over geluidsoverlast, en dat de gemeente ‘van mening is’ dat het geluidsniveau 30dB lager ligt, waarom? Daarom.

Dat de verkeersveiligheid op het kruispunt niet hoeft te worden aangepast, want de gemeente is van mening dat er geen doden vielen. Kom nou.
Daarbij: als het zo zou zijn dat ze zich verplicht voelen om dat onderzoek te doen en ze hebben dáár problemen mee (zoals Bolkesteijn), laat ze dat dan zeggen. Maar het is niet het onderzoek an sich, maar de resultaten waar ze moeite mee hebben. De verplichting van dat onderzoek, en door welke instantie dat gedaan zou moeten worden, is irrelevant.
pi_77424247
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:54 schreef SpecialK het volgende:
Met zo'n meerderheid in de raad... wat voor een andere bijbel-geinspireerde dingen hebben ze doorgevoerd de afgelopen jaren?
Ach de SGP wil er veel maar krijgt gelukkig lang niet alles voor elkaar.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_77424309
quote:
De sport blijft een gevoelig punt. Sport als recreatie is prima, maar zodra competitie om de hoek komt kijken of professionalisering, wordt het lastig. Sportverdwazing dreigt dan en de SGP is hier tegen. VV Staphorst in de topklasse hoeft dan ook niet te rekenen op veel steun van de SGP net als de plannen voor een nieuwe accommodatie voor SC Rouveen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_77424368
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:45 schreef du_ke het volgende:

[..]
Is dat vanwege het gebod over afgoderij?
  vrijdag 29 januari 2010 @ 17:48:17 #48
66444 Lord_Vetinari
pi_77424384
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 16:54 schreef SpecialK het volgende:
Met zo'n meerderheid in de raad... wat voor een andere bijbel-geinspireerde dingen hebben ze doorgevoerd de afgelopen jaren?
Probeer er maar eens een zondagswinkel te openen. Of een sexshop. Of een bordeel. Parenclub?
  † In Memoriam † vrijdag 29 januari 2010 @ 17:52:15 #49
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_77424468
Waarom altijd dat opdringen. Geloof gewoon wat je wil al is volgens jou de aarde maar 4 minuten oud, maar laat anderen lekker met rust en laat ze wetenschap bedrijven.

Wel grappig dat we in Nederland ook onze eigen bible extra superfreaks hebben.
Carpe Libertatem
  vrijdag 29 januari 2010 @ 18:07:44 #50
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77424894
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 17:52 schreef Boze_Appel het volgende:
Wel grappig dat we in Nederland ook onze eigen bible extra superfreaks hebben.
Niets grappigs aan. Die halve zolen eisen hun ruimte en geven anderen NIETS.

Neem van mij maar aan dat die arrogantie samenhangt met het lezen van Bijbels en geloven wat er in staat.
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')